Keresés

Részletes keresés

ic708 Creative Commons License 2003.03.03 0 0 70692
Helló!

"Ha induláskor tényleg nem volt rajta, akkor valószínűleg Sülysápon firkálhatták össze, gondolom miután a mozdonyvezető előrement a vezérlőkocsiba."

Ha bizonyítható, akkor az eddigi vonat magállást csökkentsék. Hivatkozzanak a rongálásokra. Sülysápon, ha működik polgárőrség, majd őrizni fogják a MÁV szerelvényeit. Ha beválna a módszer, akkor máshol is lehet alkalmazni.

A srácok, csak nem 67,5%-on utaznak, és közben firkálják a szerelvényeket?
Ugye milyen rosszindulatú vagyok!

Előzmény: V43 2376 (70486)
Bárdos Imre Creative Commons License 2003.03.03 0 0 70691
A 142. vonal papíron 60/60-as, de sajnos csak papíron. Kőbánya-Kispesttől azt hiszem 50-es, egészen az Üllői út kereszteződéséig, ami 20-as volt, de már talán 10-es. Innen hajdanában 60-as volt Pestimréig illetve még azon túl egy picivel. Később levették 40-re, de mikor a Burma forgalom beindult, egy kicsit helyre pofozták a pályát és megint 60-as lett. Ez tartott október elsejéig, akkortól a Kispest - Pestimre felső szakasz ismét 40-es. Innen egészen Pestimréig 60-nal száguld a vonat és a félúton lévő sorompoó nélküli átjáróban rendszeresen gázol is autót, ami persze ilyen hatalmas sebességnél nem is csoda. Pestimre páratlan végén nagyjábol a bejárati jelzőnél kezdődik ismét a 40-es. Ez Ócsa bejárati előjelzőig tart, innen megint 60-as, így a bejáró vonat az előjelzőnél kezd el gyorsítani. (Rendes vasúton ilyenkor már fékezni kezdene.) Ócsa két előjelzője között(a hegesztett síneken) való száguldás után, Ócsai szöllők, megálóhely után ismét következik a 40, ami eltart egész Dabasig. Innen hegesztett 48?-as síneken azután már tényleg 60-nal mehet a vonat.
etwg Creative Commons License 2003.03.03 0 0 70690
Most lusta vagyok keresgélni, de Nürnbergben egy piros vagy 01-es vagy 03-as áll. Majd talán késöbb utánanézek.
Előzmény: seTTebello (70689)
seTTebello Creative Commons License 2003.03.03 0 0 70689
(Horogkereszt hiányzik a te képedröl).

Éppen azért tettem fel. A Br.01 mikor volt piros? Én még nem is láttam.

Előzmény: etwg (70688)
etwg Creative Commons License 2003.03.03 0 0 70688
Szia,

ha megnézed ugyanezt a mozdonyt pirosban (Nürnberg) akkor láthatod hogy két cimer között van némi különbség (Horogkereszt hiányzik a te képedröl).

Előzmény: seTTebello (70685)
Blöky Creative Commons License 2003.03.03 0 0 70687
A Menetrendfüggelékben vannak fölsorolva a kiépítési _és_ az engedélyezett sebességek.
(Vagy csak voltak? Én kb. 20 éve láttam utoljára)

A két érték a legtöbb estben egyenlő, akkor a kiép.seb. rovat üres. De volt benne egypár cifraság, pl.:
Cegléd - Sg.Rendező 100/120
Hatvan - Újszász 100/160 !!
A 150-es vonaléra nem emlékszem, akkor ez most 80/100-as?

Előzmény: looksharp (70673)
Törölt nick Creative Commons License 2003.03.03 0 0 70686
"főtengelyei"

GRRR! :))

Előzmény: Zol (70683)
seTTebello Creative Commons License 2003.03.03 0 0 70685

Namármost, ha Németorszégban heylreállítanak egy 1933-45 között bevezetett típusú mozdonyt... ?

A németeknek könnyebb dolguk van, a birodalmi sas ma is Németország címerállata.

Előzmény: Blöky (70563)
Blöky Creative Commons License 2003.03.03 0 0 70684
"Egyébként érdekes, hogy a kéregjegyek senkit sem érdekelnek, mégis minden harmadik beszólás ezzel kapcsolatos."
Ha nem tűnt volna fel, ezek mindig ugyanattól a 3-4 embertől erednek. Szvsz ez is indoklja a külön topic használatát - ha már egyszer megnyitottad... :)
Előzmény: M41 2127 (70657)
Zol Creative Commons License 2003.03.03 0 0 70683
Blöky Creative Commons License 2003.03.03 0 0 70682
[Desiro átlós járatokra]
"Pénteken és vasárnap valószínűleg kicsi lenne"
Nem lehet többet csatolni?
Előzmény: v_peti (70655)
DLala Creative Commons License 2003.03.03 0 0 70681
(budai-)H.G. Creative Commons License 2003.03.03 0 0 70680
Anyámmal utaztunk azon a vasútvonalon még 1997. május 1-én. Egy hajnali vonaton (Bzmot+Bzx) még viszonylag sokan utaztunk Bátaszékről Pécs felé. Délután 5 óra körül indultunk vissza Pécsváradról Bátaszékre. A klasszikus Md szerelvényen a kalleren kívül mindössze ketten utaztunk, útközben sehol nem volt fel- v. leszálló utas, és a végállomáson is csak mi ketten szálltunk le. Néhány héttel később le is állították e szakasz nagyrészén a vasúti forgalmat...
Előzmény: Btx002 (70531)
Blöky Creative Commons License 2003.03.03 0 0 70679
Btx + Leó!
Nem akarok udvariatlan lenni, de sztem tényleg átmehetnétek abba a másik topicba! Ez már kéregjegyek nélkül is épp elég nagy terjedelmű :)
M41 említé h nem etikus egy másik topicot reklámozni. Nos szvsz ezzel semmi baj, egy ilyen nagyforgalmú "rovására" (gyakorlatilag inkább a javára) egy vadiúj topic emlegetése abszolút megengedhető, sőt...
Nem igérem h ott gyakori vendég leszek, de kivánok neki hosszú életet és nagy forgalmat!

Uff, beszéltem.

Előzmény: Btx002 (70629)
taksony11 Creative Commons License 2003.03.03 0 0 70678

Kisiklott egy tehervonat

március 3. 9:30
[Objektív Hírügynökség]

Kisiklott egy tehervonat vagonja hétfőn reggel Szentesnél egy iparvágányon a berekháti vasúti átjáróban, a közúti forgalmat 3-4 órára elterelik. A tehervonat a baromfifeldolgozó iparvágányán a sorompóval lezárt berekháti vasúti átjáróban haladt át, amikor egyik vagonja négy tengellyel lesiklott a sínekről és oldalra egy méternyit kicsúszott. A szerelvény minden baj nélkül megállt, nem okozott balesetet, így sem személyi sérülés, sem nagyobb anyagi kár nem keletkezett. A sorompót a MÁV forgalomirányítói lezárva hagyták, a közúti forgalmat Szentesnél az Ipartelepi útra terelték át, rendőrök segítenek az irányításban. A MÁV Igazgatóság tájékoztatása szerint a helyszínre irányították a MÁV elhárító egységét, amely a vagont hidraulikus emelővel visszahelyezi majd a sínekre. Ez azonban több órát is igénybe vehet. A vasúti forgalmat a fennakadás nem zavarja, mert ez a sínszakasz iparvágány. A kisiklást a hetek óta nem használt sínek jegesedése okozhatta.

INDEX

Blöky Creative Commons License 2003.03.03 0 0 70677
"hézagmentes (64-es?) sínek vannak" [142]
Biztos ez? Léteznek ott 48-asnál nagyobb sínek? Nem lehet, h 54-est akartál írni?
(Én 48, 54, 60 kg/fm-es síneket ismerek)
Előzmény: V42 515 (70621)
looksharp Creative Commons License 2003.03.03 0 0 70676
Figyelem: K.GY.A. cikkeit fenntartással fogadják a földrajzi körökben. Az említett cikk a Gazdaság- és Társadalomföldrajz Tanszék 2000-es kiadványában (Társadalomföldrajzi vizsgálatok két évezred találkozásánál) jelent meg, van benne hivatkozási hiba, a táblázat sem egészen korrekt (keveri a menetrendi sebességet az engedélyezett és a kiépítési sebességgel), de jobb nincs... Persze lehet használni az anyagot, csak sokat kell benne javítani.
Előzmény: Btx002 (70614)
RadiX Creative Commons License 2003.03.03 0 0 70675
Kedves FOMA, a www.tar.hu kulföldröl nem lathato, a keptar viszont igen, ugyhogy ha csinalsz tarlatot, legyszives oda tedd.
Előzmény: FOMA (70666)
division by zero Creative Commons License 2003.03.03 0 0 70674
És legalább itt járatják a 80-as Bhv-kat?
Előzmény: looksharp (70673)
looksharp Creative Commons License 2003.03.03 0 0 70673
Nem viccel, a kiépítési sebessége a 150-esnek tényleg 100 km/óra, az már más kérdés, hogy Soroksár és Kiskunhalas között egy méter 100-as rész sincs. A vonatsebesség is le van véve 80 km/órára, így nincsenek a 80-as lassúk kitűzve. (csak a 60-as, 40-es...)
Előzmény: Blöky (70671)
looksharp Creative Commons License 2003.03.03 0 0 70672
Pontosítás:

Tiszatenyő-Kunszentmárton elág.: 80
Kunszentmárton elág.-Nagytőke: 60
Szentes-Orosháza: 40

Ezek a kiépítési sebességek. Ehhez jönnek a lassújelek.

De pl. a Szeged-Rendező-Rókus vonal tervezési sebessége 90 km/h, a Cegléd-Szeged-rendezőé 110 km/h, más kérdés, hogy hivatalosan soha nem mehettek rajta ennyivel a vonatok.

Előzmény: Btx002 (70614)
Blöky Creative Commons License 2003.03.03 0 0 70671
"150 Bp.Ferencváros-Kelebia oh. 100"
Na ne viccelj!

"Egy érdekes táblázatra bukkantam"
Így már egy fokkal érthetőbb... Mikori a táblázat?

Előzmény: Btx002 (70614)
SzigDani Creative Commons License 2003.03.03 0 0 70670
M63-as leirasom tudtommal van. Ha erdekel, irj mailt. Papir formatumban van.

SzigDani

Előzmény: V63_1668 (70652)
István Gyuri Creative Commons License 2003.03.03 0 0 70669
Kéregjegyekről annyit, hogy ez tényleg megjen külön topikba, ha ekkora forgalmat generál..., ui.
1. nagyon jól elkülönül az összes többi hozzászólástól.
2. megkeserítitek azok életét, akik csak esteleg 1-2 hetente jutnak gépközelbe (pl. mostanában én...)
3. én is eltettem jónéhány kéregjegyet, amit költözködéskor szétosztottam (sajnos a looksharpnak szánt jegyeket édesanyám egyszerűen az asztalomról a szemetesbe dobta....) Ezt egy hozzászólásban feltettem ide a topikba, de akkor is külön kértem minden érdeklődőt, hogy magánban jelentkezzen, hogy ezzel ne terheljük a topik amúgy is hatalmas forgalmát.

Szarajevói vonatról annyit még, hogy az 1. sz. mrendi módosításban is kissé félreérthetően szerepelt az információ (a mezei utas nem tudott idáig arról, hogy Pécs-Szarajevó 99-es lett, ezért az a beírás, ami csak a 65-ös vonalhoz lett írva, miszerint a vonat Pécs-Magyarbóly között naponta közlekedik, még aszerint is érthető, hogy csak eyen a szakaszon közlekedik).
Ezt tetézte az Elvira még azzal, hogy nála a közlekedési korlátozás az induló állomásra vonatkozik, így számára csak márc 2. este indult az első vonat Szarajevóból, tehát csak márc. 3-mal ajánlotta ki először Magyarbóly-Pécs között...

Tényleg, Tova Szilárd! A módosító lapon nem látom külön tételnek az 1. sz. módosítást, de a tartalma fent van... Hogy is van ez?! [és mikor is került fel? :)]

OFF Carpy! A legutóbbi leveled csatolt fájlját (választervezet) küldd át még 1x, mert megdöglött a lemezem a netkávézó és a lakásom között :(( ON

M41 2127 Creative Commons License 2003.03.03 0 0 70668
Ok, kíváncsian várom az esti összeállításodat!!!
Előzmény: FOMA (70666)
M41 2127 Creative Commons License 2003.03.03 0 0 70667
Szia RadiX!

Most sajna' indulnom kell az egyetemre, mert szemináriumom lesz 10-től, de kb. dél körül biztos lehetsz benne, hogy visszatérek a kérdésre :-))

Addig is minden Jót! M41 2127

Előzmény: RadiX (70665)
FOMA Creative Commons License 2003.03.03 0 0 70666
A 69776 számú hozzászólásban van kéregjeggyre mutató link. A tömeges érdeklődés láttán késztetést érzek, hogy este összeállítsak egy virtuális tárlatot az utóbbi 20 évben használt jegyfajtákból a párezer darabos gyűjteméányemből.:-))
Előzmény: RadiX (70665)
RadiX Creative Commons License 2003.03.03 0 0 70665
> "(a fenebe, meg abban se vagyok biztos, melyik fajta az :-)"
> Remélem, hogy ez tényleg csak vicc.

Nem vicc, a jegyek tenyleg nem hoznak lazba. Boldog ifjukoromban anno szabadjeggyel utaztam, miota pedig teljesarat kell fizetnem, joval ritkabban utazom.

Node itt az alkalom, hogy felvilagosits a terminologiarol!

Emlekeimben a köv. tipusu jegyek szerepelnek:

kicsi puha papircetli
kicsi kemeny kartonlapocska
hosszukas papircsik, a tavolsag meretre vagassal definialt (ez a reformjegy?)
kalauz altal kiallitott urjegy
nyomtatoval kiallitott "gepi" jegy (a klasszikus)
az ujfajta jegyautomatak altal szult jegy
FIP fuzetjegy (de regen volt mar ilyenem ;-)

Nos, melyiknek mi a korrekt neve?

(Zavart elmejusegedre vonatkozo kijelentesem pont annyira abszurd, mint az a kijelentesed, hogy aki nem erdeklödik a jegyekert, az nem is lehet igazi "vasutbarat". Kell ezt meg ragozni?)

(A "minden harmadik beszolas" itt epp a Leo-val folytatott csetetek, nem a topik generalis trendje, ha jol tevedek.)

Előzmény: M41 2127 (70657)
nohab Creative Commons License 2003.03.03 0 0 70664
Feltúrom a ládafiát, de egy Balatonszárszóval és egy Lepsénnyel biztosan be tudok szállni, csak megtaláljam :-)
Előzmény: V42 515 (70631)
nohab Creative Commons License 2003.03.03 0 0 70663
A nosztalgia-mozdonyoknál _általában_ az eredeti festés szokott szerepelni.

Ez azt jelenti, hogy eszerint festve kivétel nélkül az összes dízel (kivétel:M42) és a villanyok döntő része vörös csillagos.

Előzmény: Blöky (70600)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!