"Ha induláskor tényleg nem volt rajta, akkor valószínűleg Sülysápon firkálhatták össze, gondolom miután a mozdonyvezető előrement a vezérlőkocsiba."
Ha bizonyítható, akkor az eddigi vonat magállást csökkentsék. Hivatkozzanak a rongálásokra. Sülysápon, ha működik polgárőrség, majd őrizni fogják a MÁV szerelvényeit. Ha beválna a módszer, akkor máshol is lehet alkalmazni.
A srácok, csak nem 67,5%-on utaznak, és közben firkálják a szerelvényeket?
Ugye milyen rosszindulatú vagyok!
A 142. vonal papíron 60/60-as, de sajnos csak papíron. Kőbánya-Kispesttől azt hiszem 50-es, egészen az Üllői út kereszteződéséig, ami 20-as volt, de már talán 10-es. Innen hajdanában 60-as volt Pestimréig illetve még azon túl egy picivel. Később levették 40-re, de mikor a Burma forgalom beindult, egy kicsit helyre pofozták a pályát és megint 60-as lett. Ez tartott október elsejéig, akkortól a Kispest - Pestimre felső szakasz ismét 40-es. Innen egészen Pestimréig 60-nal száguld a vonat és a félúton lévő sorompoó nélküli átjáróban rendszeresen gázol is autót, ami persze ilyen hatalmas sebességnél nem is csoda. Pestimre páratlan végén nagyjábol a bejárati jelzőnél kezdődik ismét a 40-es. Ez Ócsa bejárati előjelzőig tart, innen megint 60-as, így a bejáró vonat az előjelzőnél kezd el gyorsítani. (Rendes vasúton ilyenkor már fékezni kezdene.) Ócsa két előjelzője között(a hegesztett síneken) való száguldás után, Ócsai szöllők, megálóhely után ismét következik a 40, ami eltart egész Dabasig. Innen hegesztett 48?-as síneken azután már tényleg 60-nal mehet a vonat.
A Menetrendfüggelékben vannak fölsorolva a kiépítési _és_ az engedélyezett sebességek.
(Vagy csak voltak? Én kb. 20 éve láttam utoljára)
A két érték a legtöbb estben egyenlő, akkor a kiép.seb. rovat üres. De volt benne egypár cifraság, pl.:
Cegléd - Sg.Rendező 100/120
Hatvan - Újszász 100/160 !!
A 150-es vonaléra nem emlékszem, akkor ez most 80/100-as?
"Egyébként érdekes, hogy a kéregjegyek senkit sem érdekelnek, mégis minden harmadik beszólás ezzel kapcsolatos."
Ha nem tűnt volna fel, ezek mindig ugyanattól a 3-4 embertől erednek. Szvsz ez is indoklja a külön topic használatát - ha már egyszer megnyitottad... :)
Anyámmal utaztunk azon a vasútvonalon még 1997. május 1-én. Egy hajnali vonaton (Bzmot+Bzx) még viszonylag sokan utaztunk Bátaszékről Pécs felé. Délután 5 óra körül indultunk vissza Pécsváradról Bátaszékre. A klasszikus Md szerelvényen a kalleren kívül mindössze ketten utaztunk, útközben sehol nem volt fel- v. leszálló utas, és a végállomáson is csak mi ketten szálltunk le. Néhány héttel később le is állították e szakasz nagyrészén a vasúti forgalmat...
Btx + Leó!
Nem akarok udvariatlan lenni, de sztem tényleg átmehetnétek abba a másik topicba! Ez már kéregjegyek nélkül is épp elég nagy terjedelmű :)
M41 említé h nem etikus egy másik topicot reklámozni. Nos szvsz ezzel semmi baj, egy ilyen nagyforgalmú "rovására" (gyakorlatilag inkább a javára) egy vadiúj topic emlegetése abszolút megengedhető, sőt...
Nem igérem h ott gyakori vendég leszek, de kivánok neki hosszú életet és nagy forgalmat!
Kisiklott egy tehervonat vagonja hétfőn reggel Szentesnél egy iparvágányon a berekháti vasúti átjáróban, a közúti forgalmat 3-4 órára elterelik. A tehervonat a baromfifeldolgozó iparvágányán a sorompóval lezárt berekháti vasúti átjáróban haladt át, amikor egyik vagonja négy tengellyel lesiklott a sínekről és oldalra egy méternyit kicsúszott. A szerelvény minden baj nélkül megállt, nem okozott balesetet, így sem személyi sérülés, sem nagyobb anyagi kár nem keletkezett. A sorompót a MÁV forgalomirányítói lezárva hagyták, a közúti forgalmat Szentesnél az Ipartelepi útra terelték át, rendőrök segítenek az irányításban. A MÁV Igazgatóság tájékoztatása szerint a helyszínre irányították a MÁV elhárító egységét, amely a vagont hidraulikus emelővel visszahelyezi majd a sínekre. Ez azonban több órát is igénybe vehet. A vasúti forgalmat a fennakadás nem zavarja, mert ez a sínszakasz iparvágány. A kisiklást a hetek óta nem használt sínek jegesedése okozhatta.
"hézagmentes (64-es?) sínek vannak" [142]
Biztos ez? Léteznek ott 48-asnál nagyobb sínek? Nem lehet, h 54-est akartál írni?
(Én 48, 54, 60 kg/fm-es síneket ismerek)
Figyelem: K.GY.A. cikkeit fenntartással fogadják a földrajzi körökben. Az említett cikk a Gazdaság- és Társadalomföldrajz Tanszék 2000-es kiadványában (Társadalomföldrajzi vizsgálatok két évezred találkozásánál) jelent meg, van benne hivatkozási hiba, a táblázat sem egészen korrekt (keveri a menetrendi sebességet az engedélyezett és a kiépítési sebességgel), de jobb nincs... Persze lehet használni az anyagot, csak sokat kell benne javítani.
Nem viccel, a kiépítési sebessége a 150-esnek tényleg 100 km/óra, az már más kérdés, hogy Soroksár és Kiskunhalas között egy méter 100-as rész sincs. A vonatsebesség is le van véve 80 km/órára, így nincsenek a 80-as lassúk kitűzve. (csak a 60-as, 40-es...)
Ezek a kiépítési sebességek. Ehhez jönnek a lassújelek.
De pl. a Szeged-Rendező-Rókus vonal tervezési sebessége 90 km/h, a Cegléd-Szeged-rendezőé 110 km/h, más kérdés, hogy hivatalosan soha nem mehettek rajta ennyivel a vonatok.
Kéregjegyekről annyit, hogy ez tényleg megjen külön topikba, ha ekkora forgalmat generál..., ui.
1. nagyon jól elkülönül az összes többi hozzászólástól.
2. megkeserítitek azok életét, akik csak esteleg 1-2 hetente jutnak gépközelbe (pl. mostanában én...)
3. én is eltettem jónéhány kéregjegyet, amit költözködéskor szétosztottam (sajnos a looksharpnak szánt jegyeket édesanyám egyszerűen az asztalomról a szemetesbe dobta....) Ezt egy hozzászólásban feltettem ide a topikba, de akkor is külön kértem minden érdeklődőt, hogy magánban jelentkezzen, hogy ezzel ne terheljük a topik amúgy is hatalmas forgalmát.
Szarajevói vonatról annyit még, hogy az 1. sz. mrendi módosításban is kissé félreérthetően szerepelt az információ (a mezei utas nem tudott idáig arról, hogy Pécs-Szarajevó 99-es lett, ezért az a beírás, ami csak a 65-ös vonalhoz lett írva, miszerint a vonat Pécs-Magyarbóly között naponta közlekedik, még aszerint is érthető, hogy csak eyen a szakaszon közlekedik).
Ezt tetézte az Elvira még azzal, hogy nála a közlekedési korlátozás az induló állomásra vonatkozik, így számára csak márc 2. este indult az első vonat Szarajevóból, tehát csak márc. 3-mal ajánlotta ki először Magyarbóly-Pécs között...
Tényleg, Tova Szilárd! A módosító lapon nem látom külön tételnek az 1. sz. módosítást, de a tartalma fent van... Hogy is van ez?! [és mikor is került fel? :)]
OFF Carpy! A legutóbbi leveled csatolt fájlját (választervezet) küldd át még 1x, mert megdöglött a lemezem a netkávézó és a lakásom között :(( ON
A 69776 számú hozzászólásban van kéregjeggyre mutató link. A tömeges érdeklődés láttán késztetést érzek, hogy este összeállítsak egy virtuális tárlatot az utóbbi 20 évben használt jegyfajtákból a párezer darabos gyűjteméányemből.:-))
> "(a fenebe, meg abban se vagyok biztos, melyik fajta az :-)"
> Remélem, hogy ez tényleg csak vicc.
Nem vicc, a jegyek tenyleg nem hoznak lazba. Boldog ifjukoromban anno szabadjeggyel utaztam, miota pedig teljesarat kell fizetnem, joval ritkabban utazom.
Node itt az alkalom, hogy felvilagosits a terminologiarol!
Emlekeimben a köv. tipusu jegyek szerepelnek:
kicsi puha papircetli
kicsi kemeny kartonlapocska
hosszukas papircsik, a tavolsag meretre vagassal definialt (ez a reformjegy?)
kalauz altal kiallitott urjegy
nyomtatoval kiallitott "gepi" jegy (a klasszikus)
az ujfajta jegyautomatak altal szult jegy
FIP fuzetjegy (de regen volt mar ilyenem ;-)
Nos, melyiknek mi a korrekt neve?
(Zavart elmejusegedre vonatkozo kijelentesem pont annyira abszurd, mint az a kijelentesed, hogy aki nem erdeklödik a jegyekert, az nem is lehet igazi "vasutbarat". Kell ezt meg ragozni?)
(A "minden harmadik beszolas" itt epp a Leo-val folytatott csetetek, nem a topik generalis trendje, ha jol tevedek.)