Igazad van, rosszul fogalmaztam: a 824-612 még megvan! Én csak a Csepelen selejtezett vonatokról tudok, azért is küldtem a pályaszámokat, hogy ezeket a szerelvényeket ki tudd zárni az általad keresettek közül!
Kösz, azt tudom, hogy '98-ban vonták ki (HáBé állományi honlapja), elbontva abból is max. a 823 lett.
Én az azelőtti nagyobb selejtadagra gondolok, amiben többet bontottak. Volt 2-3 nagyon kibelezett szerelvény Dunaharasztiban még tán egy évvel a selejtezés után is.
Emlékeim szerint a 823-612-824-es volt az utolsó MIXa amit selejteztek, ha jól tudom Ráckevén vagy Harasztiban. De hogy mikor? Ha érdekel megnézem mikor lett kivonva ez a gép az állományból!
"Télen szokás (de ezt biztos te is tudod), hogy kinyitják végállásig az ajtót, majd a leszállás után becsukják és lelégtelenítik, hogy ne hűljön ki a kocsi teljesen. (Sajnos az utasoknak pedig be kéne csukni maguk után...)"
Én szerintem minden vonalon előfordult,hogy ajtó feletti táblát ott hagyták,mert Szentendrei vonalon 1144 772 1143(nem most volt 6 éve kb),élvezettel olvastam a Cinkotai megállóhelyeit....
Igen, de ne keverjük az ajtók központi lelégtelenítését a vezetőállásból /amikor egy adott oldalon az összes ajtó légtelenítődik/ a kézi légtelenítéssel, ami az utastérból történik!!!!! /amikor az ajtókat egyesével az említett karral lehet légteleníteni/
És használják is. Igaz, hogy sorszámozott zárral vannak ellátva, én láttam olyat (1 hete) hogy megálltunk 500 méterre Ilonateleptől, a mvezető légtelenítet, kinyitotta az ajtót, eldobta a vizeskanna alakú, oda nem illő, forgalmat akadályozó objektumot, felszállt és visszafordította a légtelenítőt, aztán indultunk tovább.
Nem szünt meg ez a lehetőség a vonatokon, hogy csak lelégtelenítsék őket sőt, ezt még használják is, ahogy ezt Infós a 10014 hozzászólásában leírta! Annyiban változtattak a vonatokon, hogy egy EP szelepet beépítettek /kocsinként és oldalanként/ és így az ajtót működtető léghengereket nemcsak záró, hanem nyitó irányból is meg lehet táplálni levegővel. Ez szerinten, hogy az ajtók ne csak oldjanak, hanem nyíljanak is nem energiapocsékolás, hanem a mostani járműveknél a minimum elvárások közé tartozik.
Mi a baj a ráckevei karbantartással? Szerintem nagyon szép állapotban vannak a HÉV-ek ( megint naponta használom, nyert a busszal szemben ), tiszták is, és a kalauzok nagyrésze is a legrendesebbekből való... Komolyabb műszaki hibát pedig utasként én nagyon régen nem éltem át arrafelé ( még akkoris csak egyszer, amikor 4 évig folyamatosan, napi kétszer használtam ), ha valami gond volt, akkor Harasztiban már várt minket egy másik szerelvény, átszáltunk, és késés nélkül mentünk tovább...
Csak a pálya az, ami engem, mint utast, kiábrándít ( a szakikat meg gondolom az elavult jelzőrendszer, felsővezeték, stb... ), de a vonatokkal elégedett vagyok.
azért továbbgördíteném a dolgokat, szerintem nem mondhatni hogy szarabb lesz a kocsi... meg kell sugjam, hogy a HÉV az egyik legjobban karbantartott üzemága a BKV-nak, s ne haragudj GZF de azért többet is szoktak tenni a hévekkel UH-n mint lehányni festékkel...
Energiapocsékolás? Hát azért annyira nem fogyaszt ám sok levegőt, szvsz! :))
Nekem ez a verzió jobban tetszik, gyorsabb az utascsere. Télen szokás (de ezt biztos te is tudod), hogy kinyitják végállásig az ajtót, majd a leszállás után becsukják és lelégtelenítik, hogy ne hűljön ki a kocsi teljesen. (Sajnos az utasoknak pedig be kéne csukni maguk után...)
ezt is köszi :(((( azért szívesen megmutatnám, hogy miböl mit kell összerakni. Amugy Dunaharasztin festenek, ott van a főmühely, Ráckevén Jármüfenntartási Üzem van. Csak súgok!
azért ez így nem igaz!!! kérdezzétek már meg a főmühelyes kollégákat Dunaharasztin hogy mit csináltak az utobbi 2 hónapban :))) Mert a 881-882-t Ök csinálták.
Áhh értem:-) Akkor olyan mint amikor egy villamos bekerül a vjsz-be és mégszarabban jön ki mint volt (éljen a leamortizálás!)?Esetleg ott is fog járni némi ideig?
Már rég meg akartam kérdezni: miért szüntették meg a szerelvényeken az egyedi nyitás lehetőségét? Tudom, nehézkes volt kézzel nyitni, de csak olcsóbb lett volna ezen könnyíteni valahogy, mint az összeset átépíteni ki- és becsukásra. Arról már nem is beszélve, milyen energia pocsékolás ez a dolog télen.
Valami történik a Szentendrei múzeum mellett álló összegyűjtőtt HÉV és villamos járművekkel a folymatos állagromláson kívül? Melyik jármű menekült meg arról a területről legutoljára és mikor? Van-e most felújítás alatt álló nosztalgikus HÉV vagy villamos jármű?
A tervezett beosztást leadtam a főnőkömnek,annyit tudok mondani ahogy 30.-án,és halottak napján pihenős leszek.A többit remélem jövőhéten többet tudok.
9897 Jelenleg Filatorigát gépház táplálja azt a szakaszt is és a saját szakaszát is, ezért nem szabad utolsó soros fokozat fölé kapcsolni menetvezérléskor, ez menetidőtöbbletet okoz. :(
A "hangosnéni/bácsi" /ma néni volt! :)/ tájékoztatja a tisztelt utazóközönséget arról, hogy az éppen x vágányra beérkező szerelvény honnan érkezett, illetve hova megy, addig az y vágánynál álló szerelvény - aminek az indulása még pár perc - peronjáról az utasok eltünnek!!! Hipp-hopp a szerelvényen vannak!!!
Nincs mit! Nekem is gyerekkori emlékek fűznek az "öreglányokhoz" /MIXa/:) Kézzel nyíló ajtók, fejbeverős bukó ablakok és az az igazi kilencás hangulat! Biztos tudod miről beszélek...
Én mihamarabb szeretném látni üzemelni az elvileg szentendrén álló DL VII-est (44-eskét) És remélem valamelyiket a kettő közül visszapasszolják Cinkotára
Nem semmi az ottani "járműtemető"! Jó lenne, ha elkezdenék őket felújítani, mert az idő nem kegyelmez se a fémnek se a fának! Apropó, Szentendre! A csepeli Tigris is ott fog felfrissülni, éppen a csarnokban "lábatlankodik":) Csepelen a 933-as égett ki!
943-at hol bontották meg?Sztem a 923-ast se nagyon bonogatták.... A 95x-95x kevei égett ki egyszer azthiszem az amelyiken a félpantó van,meg kiégett egyszer Csepelen a 93x (nemtom pontosan a számukat).
OFF Szerintem pedig Budapesten a közúton igen sok a LED-es lámpa. A nagy fényerejűek közül mind az! Felismerhető arról hogy az izzólámpától eltérően hirtelen gyullad illetve alszik el. Nincs tehetetlensége, mint az izzólámpának. A LED-ek a vasúti jelzőktől eltérően itt nem látszanak, mert prizma van előttük. Az én általam ismertben 16db 1W-os hűtéssel ellátott LED van, és nagyobb a fénye, mint a 75W-os izzós lámpafejnek. ON
Köszi! Esetleg ha azon a sárga lorén is találsz valami pályaszámot, az is érdekelne :-)
Igazán lehetnének az ilyen menetek késöbb amikor jó irányból süt a nap :-) Meg esetleg egy-két fotómegállást is be lehetne tervezni :-) Így be kell érni azzal, ahogy éppen sikerült elkapni...
A közúton viszonylag kevés LED-es lámpa van, inkább a lencse-rendszere módosult, nagyobb a fényhasznosítása.
Elvileg ugye a hagyományos, Edison-féle izzónál a búrában vagy nincs gáz, vagy Argon (esetleg Kripton vagy más nemes), gáz van. Itt egy magas Wolfram tartalmú, dupla spirálos izzószál izzik fel és oxidálódik szép lassan (nyilván O2 jelenléte esetén gyorsabb lenne az oxidáció). Ekkor tulajdonképpen csak a teljes befektetett energiának kb. a 8 %-a alakul át fénnyé (bár ez már igen nagy hatásfoknak számít, gyakoribb a 3 %-os!).
Halogén elemek alkalmazása esetén (jód, bróm) magasabb működési hőmérséklet (kb. 3200 oC) engedhető meg, bár az élettartam nem nő. Ennek a működési elve a következő: a gáz halmazállapotú halogén elem a nemesgázzal együtt cirkulál a búrában, hiszen a hőmérséklet-különbség miatt áramlás alakul ki. A halogén elem az üveg falára rakódó wolframot megköti és a szál legmelegebb (azaz legvékonyabb) részén "lerakja".
LED esetén az katód (-) és az anód (+) közé kapcsolt villamos feszültség hatására az anyag összetételétől függő hullámhosszú fényt bocsájt ki (hosszú, hogy miért).
Pl. a GaP és GaN zöld színt bocsájt ki (555, 525 nm), InGaN, SiC kék fényt (450, 480 nm) csinál. Vöröset az AlGaAs ötvözetből lehet kicsalni (890 nm).
Alapvetően a működési módjuk miatt nincs ami axidálódjon bennük, így elvileg élettartamuk végtelen (a gyakorlatban sajnos nem, de konvergál hozzá! :)) ) (egy izzót 800-1000 üzemóra után halottá lehet nyilvánítani, nem tudom, LED-nél mi a helyzet). Szóval kevésbbé érzékeny a mechanikai sérülésekre, ritkább, illetve más jellegű meghibásodásokkal lehet számolni (pl. a vörös fény LED-je az őt érő ultraibolya-terhelés hatására elrózsaszínesedik, elrózsaszínesedett).
Pl. ha belelőnek egy Fresnel-lencsés izzós optikába, akkor szinte biztos, hogy cserélni kell a fehér Fresnel-lencsét (párhuzamosító lencse), a színes lencsét és az izzót is. Ha egy LED-esbe... akkor is, de a cseréig az épen maradt LED-ek jól bírják. :)
köszi, és a kerítést ki gyártja nem tudjátok véletlen? Inkább az érdekelne.
Engem néha eléggé zavar a LED-es lámpák túl nagy fénye. Amióta a városban kicserélték pár helyen néha szinte vakít. talán a másik az azért jobb volt, mi az előnye a LED nek azon kívül hogy olcsóbb az üzemeltetés és talán hosszabb élettartalmú?
Társasházunknál ledölt a kerítés, és valami tartós masszívot akarunk építtetni. Én kinéztem azt a fajtát ami az Árpád hídtól Békás felé bal oldalon van (alul ilyen betonelem felette vasrács de egész jól néz ki, könnyen telepíthető/szerelhető. Tudnátok valami infót erről hogy ki gyártja, mennyibe kerülhet mondjuk 100 méter belőle meg ilyenek.
Furik az új jelzők ezen a vonalon, nem lesz rossz hogy belesüt majd a nap és kicsi a napellenző.
Szó mi szó, a régebbi járművek közül a HÉV szerelvények néznek ki a legjobban. Egy zavar csak, ez a lehangoló színű üléshuzat. Nem lehetne valami vidámabbat? Ráadásul egyáltalán nem illik a szürkéhez és a kékhez.
Á, köszi. :) Megint tanultam valamit. Csak kicsit furcsa volt a Batyin úgy felszállni az este, hogy magában a szerelvényben hidegebb volt, mint az állomáson.
Ez így ebben a formában... :D
Szóval a szakasz a Görzenálhoz lesz áttéve.
A jobb vágányi szakasz most a páros peron kezdőpont felőli végénél van.
Ami a gépházat illeti,információim szerint most este megprobálják visszakapcsolni.
Volt ma szerencsém utazni 976 688 975-el:-)))Szép munkát csináltak,csillámpadlós lett(lehet hogy előtte is volt?).Most ahogy mentem haza,Békásmegyeren ott állt 993 697 994-es és ment a tárolóvgányra,megvárt míg elmegy Szentendrére a HÉV(amivel jöttem),és utána ment ő is.
Nem, nem HÉV szerelvény füstölt, hanem egy erősáramú kábel. De megoldódott, az alagút ki lett szellőztetve. Volt valami kavar a Gázművek miatt is, talán ezzel összefüggésben, amiatt nem indult újra a közlekedés viszonylag hamar.
Mint ismeretes, a Pállfy gépház táplálja a szentendrei HÉV-et kb. az Árpád-híd megállóhelyig. A jobb vágányban a szakaszszigetelő Tímár utca mh. és Árpád-híd mh. között van, a bal vágányban pedig Árpád-híd mh. északi végénél, a múzeum sarkán (lehet javítani, ha nem pontos! :) ). Feszmentesíteni kellett a Pállfy gépház HÉV-re tápláló körét (gondolom), így nem volt a "belső" szakaszon tápfesz. (vonali feszültség). Jelenleg Filatorigát gépház táplálja azt a szakaszt is és a saját szakaszát is, ezért nem szabad utolsó soros fokozat fölé kapcsolni menetvezérléskor, ez menetidőtöbbletet okoz. :(
Legjobb információim szerint a múzeum sarkán, a bal vágányban levő szigetelő át fog kerülni a híd déli feléhez (talán tavasszal), így a lesz megint ilyen (sicc!), akkor mindkét vágányon lehet egyvágányozni, főleg, ha az a négy kitérő is kap működő hajtóművet. :)
(Továbbra is: lehet pontosítani nyugodtan, sőt moderáltatni is! :) )
Előszőr is gratulálok a modelleidhez, egyszerűen csodásak! Ha meg akarsz válni tőlük gondolj rám! Bár ahogy olvasom többen pályáznak a vonataidra!:) Van egy kollégám aki részt vett a IX-esek gyártásában, tőle tudok sok infót: Csak a 801-802-es készült magyar vezérléssel és elektromos berendezéssel. Ezek valóban az MVIII-as, vagy annak átalakított alkatrészei voltak! A 803-804-est is ezekkel a cuccokkal akarták szerelni, de mivel a 801-2-es nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket /magyarul vezérlési gondjai voltak/ megvették a LEW-től a ma is használt elemeket. A forgóváza is merőben más volt, és nem csak a rugóerőtárolós fék hiánya miatt! A feltámasztása gömbágyas volt amitől rendkívűl imbolygós volt a futása. Az "Egy srác fehér lovon" című magyar filmben ezt a saját szemeddel is láthatod! Érdekesség, hogy a 803-ason a vezállás ajtó nem középen volt hanem valamelyik szélen. Ez nekem is újdonság volt! Fényképem erről és az eredeti IX-es vezállásáról sajnos nincs, jelenleg erre vadászom. Még külön furcsaság, hogy ezek a vonatok nem a pályaszámuk szerint növekvő sorrendbe kerültek ki. Ha még valamit megtudok leírom!
Hali! Igen jól tudod, a 801-601-802, ben valóban kézi kontroller volt, s pont olyan mint az MVIII ban, (Sőt valameik tigrisben még ma is MVIII kontroller van benne, de nem tom a pályaszámát) Ha jól tudom a forgóváz azelött is hasonló elrendezésü volt mint a jelenlegi NDK forgóváz. Ami a járműelektronikát illeti, sok eltérés nem volt az MVIII és az MIX közöt. (Talán mintha a motorok lettek volna csak erősebbek...) A Füzesi nemhiszem hogy tudott volna akkor korszerübb hajtást kifejleszteni... De lehet ez téves infó... Az biztos, az első MIX kézi kontrollerrel jött ki...
Nos, lenne kérdésem (Paca664-hez is egyben), hogy az eredeti, békaáramszedős, ikerkocsinak (801-802) milyen elektronikája volt? Én azt hallottam, kézi kontrolleres volt, mint az M.VIII-as (meg pár fotó is erről tanúskodik-nincs készülékszekrény, más a tetőellenállás, stb.) Úgy tudom, a pótkocsi beépítése után került bele NDK elektronika. Ez a kérdés régóta foglalkoztat, meg az is, hogy az M.IX-nek milyen forgóváza volt?
Meg tudnátok mondani, hogy a MIX-eket ki gyártotta? Csak annyit találtam, hogy a villamos berendezések a KLEW-től jöttek, többet nem. Előre is köszönöm.
Igen 612-es valóban megvan, méghozzá Csepelen a Baross vágányon! Bulikocsinak lett átépítve most raktárként funkcionál. A 824-esből kocsma lett a 823-ast meg elbontották! Ha MIX/a-ról van még kérdésetek írjatok!
Én Kevén láttam még a motorokat párba csatolva, pótos nélkül. Azt már csak hallottam, hogy mindkettő lekerült Alsónémedibe (ezek szerint mégis csak egy). A pótosról én úgy tudtam, hogy műhelykocsinak maradt meg Csepelen, de sosem láttam. Lehet egy másik az.
A felújítás óta nem láttam a szentendrei vonal belső részét, így tegnap rácsoldálkoztam a teljesen új Stadtbahn (nekem ilyen jellegű) rendszerű felsővezeték hálózatra. Nagyon örülök a dolognak, de egy kis rossz is van a dologban: ezen a szakaszon eltűnt a hagyományos HÉV felsővezeték.
hát most a Békási vonalon az a divat hogy ilyen fehér festékkel kenik össze az ablakokat. Aztán mondjuk mittomén egy Csömöri vonatra rátesznek ilyen szutyok szerelvényt akkor gondolom nemnagyon díjaznák az ottaniak.
Vagy mondjuk egy telefestett, szétszerelt ráckevei kocsit (ott divat leszedni a fém kapaszkodót, lyukasztót....úgylátszik sok a kisebbségi azon a vonalon,) áttenni bármelyik más vonalra igen nagy taplóság lenne....
Nézz be a Városi és elővárosi közl..topicba vagy a hirstart.hu-ra
Amúgy bírom ezt a kocsicseréket múltkor is Gödöllői megállóhely és díjszabással ment a vonat Szentendrére. Miért kell cserélgetni egyáltalán? egyik városrészben megkíméltebb vonatokat betenni olyan helyre ahol csak tönkreteszik őket.
Mai ,,szerencsés,, aki Tökölig fuvarozott.Hazafele a 863-864 cipelt,megy mint a villám jó kis gépecske,de arról nemkészült kép mer tmár túl sötít volt. Szegény 953-954-et megtalálták a grafitis hülyegyerekek és befujták az oldalát:-(((((( OFF képeknek minősülnek a HéV pótlós képek?
Hozzánk legközelebb Szentende Személy 1. vágánya, mellette a 2. vágány. Szemben a nyugati tároló felé vezető vágány kapuja. Előtte ágazik ki Szentendre Teher vágánycsoportja balra.
Én nem igy tudom. Mivel mi bontottuk szét itt Ráckevén jópár éve... Csak ez egyik motorkocsirol tudok, hogy elvitték valami kocsmába Alsónémedibe, a másik motor és a pót az szét lett vágva. De ez már régebben volt, és több MIX/A is itt fejezte be pályafutását, itt lett selejtezve. Nem semmi volt kibelezni öket :-((((
Az utolsó képnél "hogy milyen ablak?"Magyarul szólva szar,kb 180 centis ember ne is üljön az ablak mellé,mert ablak alsó 3/4-én van csík,és és pont a szemed előtt van,és nem látsz ki rendesen.Jók lettek a képeid,gratula!
Tudja-e valaki, hogy a 612-es kocsival mi van jelenleg? A 823-824 párban Alsónémedibe került már egy jó 5 éve, és úgy emlékszem a pótot sem bontották el.
Nem igazán értek egyet veled!
A mai állapotok inkább a rossz irányba viszik a szokásokat.
A rutinos arrajáróba belenveltük azt, hogy ami zöld az biztosan megáll, ergó átmehetek, a lámpát meg nézze az akinek három anyja van.
A vonat meg ovatoskodik nehogy fellökjük má a szabálytalankodót.
Ilyen tetü módra indul a HÉV, akkor még én is átérek!
És az autós fejében mi játszódik le ilyenkor? Inkább ne részletezzük.
Ezzel a módszerrel teljesen kiírtottuk a sorompó és a kétszáz tonnás iránti tiszteletet.
Nem is beszélve a konyha szabály (bocs.) jellegű útátjárós lassújelekről, melyek szintén csak a lezárási időt növelik, és okot adnak a szabálytalanságra. ( - Itt úgyis mindig lassít a vonat, még átérek, hiába váltott pirosra a sori! )
Szerény véleményem szerint a sorompó utáni megállokba beeső vonat inkább pozitív jellegű népnevelő lenne. Legyen a vonat kellően ijesztő, tekintélyt parancsoló.
Huszon x évvel ezelőttig ilyen volt pl. Csillaghegy bal peron. Nincs előttem baleseti statisztika, de nem igazán emlékszem ott a beeső vonat okozta csattra. Induló vonatnál viszont igen. Árpádhíd jobbra is (még a régi helyén) ötven körül érkeztünk az átjáróra. Ott sem volt ez gond. Tudták az emberek, hogyha jön a vasaló akkor azt tiszteletben kell tartani.
Ez a mai mód szerintem előbb utóbb vissza fog vezetni a vasút hőskorába: A vonat előtt majd lovas hirnok vágtat. Vágtat? Nem! Poroszkál.
Én meg 1987.Január 12.-én vártuk a HÉV-et,amikor hóvihar volt Budapesten,40cm-es hó,hófúvással,HÉV-en nem volt fűtés,tigris húzta máig is élmény maradt számomra.
Ha jól láttam kint van 976 688 975,most futott be Békásra,mivel Békási 14:22-kor indul Békásról Battyira.Te szerinted Szentendrei vonalra még szereznek félpantit?
Tény a Cinkotások nagyon értenek a munkájukhoz , föleg azért birom öket mert szereztek a 901-902-re és a 919-920ra félszedőt!!De amugy is nagyon szimpatikusak!
Nem hiszem hogy, olyan hatalmas költség lenne a megállóhelyek peronjait az átjáró túloldalára építeni.De a közúti közlekedésnek hatalmas segítség lenne főleg a jelzőlámpás kereszteződésekben pl. Aquincum, Csillaghegy. Sőt a követési időt is lehetne majd még csökkenteni vele. A sebességről meg annyit, hogy ezekben az átjárókban most is sebességkorlátozás van vagy nem?
Nem állítólag,biztos is mert van újságcikkeim ami fénykép is van róla,nem dicsekvés képen irtam le,90-es évek előtti fényezések nekem jobban tetszettek.
Már,én is észrevettem hogy egyiket le,a másikat föl.1987-től már figyeltem őket most probálom összeszedni a gondolataimat mik voltak akkor a pályaszámai.
Kb 1 hónapja nagy HÉV mosás volt a szentendrei vonalon,ámultam-bámultam a gyönyőrűségüktől köztük 994 697 993 is,lemosva vitték Cinkotára és azt láthattad csillogva-villogva?:-))))
Jaja ma is ott áltt csillog villog csak hát az ablakai...azt nem cserélték ki de ezt leszámitva nagyon gyönyörű.Ma sikerált látnom a másik szentendreit a 973-974-et
Na,mit látok 993-at?Azt hittem Szentendrén fog megújulni,akkor ott van a 1116 758 1115 is.Sirrooth gondolom örülsz egy kicsit,hogy két szentendrei HÉV ott van nálatok.Kicsit furcsálom most,mert Szentendrén két db kisegységet szoktak felújítani az egyik 976 688 975 a másik azt nem tudom,lehet hogy új vendég van nálunk?
Nem....Lusta voltam felkellni rá,meg sötét is volt és a gépemen nem lehet állitani a záridőt..De a metrórol láttam hogy a 733-as betolta a 867(?)-868(?)-at. OFF meg reggel láttam metrós mozdonyt is metróval ON
Ha jössz a Baumax felől, akkor ugye balra kanyarodván keresztezed a bal vágányt. Ezek után megállhatsz, elfordulhatsz balra ("peron") vagy jobbra (szintén). Ha át akarsz menni a jobb vágányon is, semmi akadálya, de az már netz-esebb. :))
Ez a megcsuszas ez az, hogy nem tudjuk tutira hogy meg tud allni? A koruti villamosrol meg tudjuk? Csak kerdezem, nem ertek hozza, nem kotozkodni akarok.
Ezek alapjan akkor az a baj, hogy a megallo-ban van az atjaro, mert ha lenne kozte 10m az eleg lenne megcsuszni a vonatnak, es szabad lehetne a sorompo amig utascsere(most tanultam) van? Dehat az utasok meg nem szeretnek 20m-t kerulni...
Latom az lenne a megoldas ha a hev-re szerelnenek indexet meg sinfeket, de ezeket a vonatokat mar tuti nem alakitjak at. Vesznek mostanaban uj hev szerelvenyt?
Naja, csak így biztonságosabb. Egy megállóhelyi peronra való megálláskor az előtte lévő átjárón akár még 50-60-nal is tudsz menni, míg induló vonatnál ez fizikai képtelenség, ráadásul jobban van idő és lehetőség körülbambulni. Már amikor sikerül...
A legegyszerűbb megoldás az lehetne, hogy a megállóhelyeket a sorompó után kéne kialakítani. (Pénz,pénz hely... )
A közúti villanyos vasalónál jó megoldás a lámpa előtti megálló. Így nem kell a vilinek kétszer megállni, ha pirosra ér oda. ( Már ahol nem szól bele a villamos a lámpás kereszteződés vezérlésébe.)
A zöld vasútnál, minden vonat kb. azonos idő alatt érhetne át az átjárón, feleslegesen nem hosszabbítva a lezárási időt. Utána aztán Marinéni rakosgathatja a tizanhat cekkerét kényelmesen a közút (kerékpárút) zavarása nélkül.
Elég hülyén néz most ki az, hogy áll a vonat (már rég le- felpakolt és várja a kiürülési idő lejártát) és áll az autós is.
... amiről GenYo ír, és nem mondom, hogy nincs benne igazság. De talán (ha megvalósulna az álom és a gyalogosok maguktól megvárnák amíg a vonat megáll), akkor a megállási hely megfelelő kijelölésével egy 15-20 méteres megcsúszási távolság elég lenne (a HÉV szerelvények paramétereit tekintve, és csak az ilyen útátjáróknál), hisz ne felejtsük el, hogy a MÁV a 160-as vonatoknál is 50 méterrel számol, mert ez a táv csak elbaltázás esetén jön számításba, azaz nem a megállás teljes figyelmen kívül hagyásakor, hanem "hibás" fékezéskor. Csak azt kéne végre a gyalogos fejébe verni, hogy ha megáll az átjáró előtt, és csak a vonat megállása után indul meg, akkor is eléri, akár futás nélkül, ráadásul az ilyen utast meg szokta várni szinte mindenki. És nem jön rá, hogy fut a semmiért, aztán meg többet áll a vonat mellett, mint állna az átjáró előtt! Na mindegy, ehhez vagy néhány (10) év, vagy néhány (100) km még biztos kell...
Nah, rakok majd ide képet a Filatorigát megállóhelyről!
Filatorigátnál közvetlen az átjáró elött áll meg a szerelvény, tehát még a megállóba való beállás elött kellene elvileg átváltania pirosra, ami azt jelenti, hogy:
X (megállási idő) + Y (utascsere) + Z (áthaladási idő) = K (teljes piros lámpás idő)
Hát hogyne lenne lehetséges! Csak nem szabad/ságos:)))/. Műszakilag nem probléma, az előírások tiltják. Az a(z egyébként nem rossz) logikája, hogy a vonat odaérkezése előtt az 5 km/h (KRESz szerinti minimum) sebességgel közlekedő, még éppen szabályosan az átjáróra hajtó jármű is le tudjon haladni a vágányokról, mire a vonat odaér. Ez természetesen függ az átjáró szögétől, szélességétől, hosszától, az utána található kereszteződéstől és még ki tudja mitől - legalábbis, ha jól tudom. Az előzárási idő így minima kalkula kicsit több mint fél perc, de annál sokkal több is lehet. Az ilyen helyeken, ahol közvetlenül mh. után van az átjáró, kap(hat)unk (vagy inkább a közút kaphat) némi kedvezményt, mivel a vonat úgyis megáll. De biztonsági okokból ilyenkor is pirosra kell váltania kicsivel előbb, mielőtt a vonat odaér, épp a megcsúszás miatt...
Holnap reggel szállítás. A 867-634-868 kerékesztergára, a kiégett 903-as motorkocsi villamos főműhelybe, a két diesel gép között. Indulás Cinkotáról 551-kor
Alapvetően szvsz Filatorigát megállóhelynél vasúti útátjáró található, csak hibádzik az a bizonyos kereszt... De abban megegyezhetünk, hogy jelenleg személygépkocsival is szabályosan járható, úgy kell eljárni, mintha villamos jönne. :)
Fel van festve (pont ott kaptam el! :D) az "Á"! Ez azt jelenti, hogy szükség esetén "elvileg" megállhat itt is? Kérdés meg az lenne, hogy ha szűkítették a járdát akkor mekkorát kell lépni az utasnak? Mert a jelenlegi helyén közelebb van a sínhez:
De M41 irta hogy nemcsak egydarabot látott Cinkotán ,szal szerintem a 901-902 is visszakapja,de elnézegetném a félpantót vagy a 943-944en vagy a 971-972ön
Ha jól tudom nemsokára új vendég (kisegység) lesz a Gödöllöi vonalon :((( Ezt a Ráckevei vonalról kapják kölcsönbe ismét, 945-946. De ezt az év végén visszakapjuk, mig a 943-944 jövö év végén kerül vissza Ráckeve állományába, kb. akkora készül el a 903, jövöre kezdik el építeni, a kasztnit Fehér-ut (VJSZ) és utána Cinkota kábelezés.
Azt mondod hogy lehetseges ugy beallitani a sorompot, hogy csak azutan lesz piros hogy a vonat beert a megalloba? Ez nekem uj! Ha igy lenne, az szerintem mindenkinek jo, es a jozan esszel sem ellenkezik. En eddig csak olyanra emlekszem, hogy a sorompo piros mielott a vonat egyaltalan latszana, es csak a tovabbhaladta utan szabad ujra.
SzVSz sok mindenben igazatok van, nem igazán megelőzés jellege van így.
Megelőzés akkor lenne, ha alapvetően szabálytisztelő környezetben mozognánk és mindenki minden átjáróban óvatosan, megfelelő körültekintéssel menne át általában, ennek következményeként általánosságban kevés lenne az átjárókban bekövetkező baleset, akár sorompós, akár biztosítás nélküli. Ennek ellenére valamiért az adott, nem biztosított ponton (átjáróban) a többinél (kirívóan) nagyobb számban következne be baleset, tehát az emberek egy jelentős része - szabálytiszteletük ellenére - valamiért megfeledkezne az óvatosságról. Ekkor lehetne feltételezni, hogy a fénysorompó telepítésével javulna a helyzet. Így csak annyi történik, hogy eddig a biztosítás nélküli átjárón követendő szabályokat sajnálták le nagyívben, ezután meg a fénysorompót fogják. És eddig a biciklis "bemutatott" a járművezetőnek, ezután meg a biciklis "be fog mutatni" a járművezetőnek, de valóban lesz egy egyértelműbb hivatkozási alap. Fedezetlen átjáró esetén ugyanis (elvileg) nem tilos átmenni, amíg a vonat a megállóban áll, mert csak akkor tilos, ha vasúti jármű közeledik. Azaz sokkal emberbarátibb, mert amíg meg nem áll, a gyalogos vár, majd amikor megállt, a gyalogos át tud menni és még eléri (különösebb rohanás nélkül) a vonatot, majd amikor megmozdul, vagy sippant, akkor megint minden gyalogos (kerékpáros, stb. közúti közlekedő) megáll és megvárja, amíg a vonat elmegy. Aztán fel lehet ébredni, mert ez így a valóságban elég régóta talán sohasem fordult elő... Így viszont valóban mindvégig tilos lesz, amíg piros, és nincs vita, hogy közeledett-e vonat, vagy sem, már amíg működik.
A szkeptikus fogalmazás ellenére sem vagyok ellenzője a sorompóknak, csak néhány dolgot talán át kéne értékelni. A Felügyeletnek pl. az előzárási idő (azon belül a kiürítési, stb. idők) fogalmát egy ilyen helyen, mert mondjuk ha a vonat mh-re beérkezése után 5-10 másodperccel zárna csak le a sorompó, akkor még reális is lenne a "forgalomzavarásunk". A HÉV (jellegű vasutaknak) a megállóhelyen való áthaladásokat, mivel ilyen helyen a sorompó a megálló vonatokhoz van hangolva, minden vonattal megállni és megvárni, amíg a sorompó lezár, jelenleg ez csak néhány ritka kivételnek számító vonatot érintene. A közúton közlekedőknek meg végre a sorompóhoz és egyáltalán a szabályokhoz való viszonyukat kéne átgondolni. És ezen is lehetne változtatni, az lenne az igazi megelőzés: NEVELÉSSEL!
Ismétlem, a fentiek szerény (magán)véleményem szerint értendők. (Egyébként meg - "szintén SzVSz" - egyetértek az ezzel kapcsolatban elhangzott "aki... dögöljön meg!" elvvel...)
Nem sokat tudok róla, de mintha azt hallottam volna, hogy csak és kizárólag a felújítás idejére lesz ott a szintbeli átjáró, és ez sem önként és dalolva lett így...
"A filatorigat mh. nem kozuti atkelo, mert autoval nincs hova menni."
A kettő hogy függ össze? Amíg nincs kint a vasúttal párhuzamos úton hogy balra/jobbra kanyarodni tilos, illetve a kötelező haladási irány táblák, addig biza oda autó behajthat.
"Viszont ha lesz sorompo, az piros lesz mielott a vonat beall a megalloba, piros lesz amig le/felszallas van, es csak akkor valt szabadra ha a vonat elment."
Tényleg?! :)))
"Ezert tunik nagyon ertelmetlennek a sorompo, mert a vonatok ott megallnak!"
Ööö... Jelenleg a Vonali Végrehajtási Utasítás szerint még az áthaladó vonatokkal is meg kell állni. Gondolom azért, mert nincs Andráskereszt. Ha ez az oka, akkor valszeg. ez változni fog a fénysorompó beüzemelése (sikeres sötétüzem) után. Ha pedig a vonatok ezek után is megállnak a Végrehajtási alapján, akkor tényleg minek a fénysorompó. :)
Szóval mi volt előbb? A tyúk vagy a tojás?
"(...) , de miert nem alakitjak at a hevet villamossa?"
Az a gond, hogy nincs rajta befordulásjelző (irányjelző, index:) ), és nincs rajta sínfék. Utóbbi miatt viszonylag hosszú fékúttal rendelkezik, ami szvsz. nem teszi lehetővé a villamosüzemhez hasonló követési rendet (és követési időközt), valamint az ilyentén való függést a közúti lámparendszerektől...
Ezt szűrtük ki, hogy a szabályokat felrúgva közlekedünk mindig...
Közlekedő szempontjából azt mondom: szereljék fel, mert ugye szabály az szabály!
Bringás/gyalogos szempontjából pedig: ugyis átmegyek, mert emiatt nem nőjön az eddig megszokott távolságban megtartott időm! Max: kinyítom a balszemem is és körülnézek! ;)
Hat ez jo kerdes. Nyilvan a nehezen lepcsozok miatt, de tenyleg midnenki ott fog jarni. Mondjuk eddig is sokan jartak a resen, autoval arra jarva kell figyelni rendesen.
Igazatok van, hogy az ilyen atjarokban mint pl az Arpad hid, vagy a Filatori nagyon veszelyes ha a gyalogosok es bringasok agyatlanul jarkalnak. De a sorompo semmit nem fog megoldani, mert az piros lesz amikor a vonat meg bent sincs! Azt meg senkitol ne varja el senki, hogy a piros villogo alatt allva vegignezi ahogy beer a szerelveny, leszallnak, felszallnak, becsukja az ajtokat es elmegy. 100% hogy mindenki at fog menni a piroson hogy elerje a vonatot. Es az a szabaly amit senki nem tart be az rossz szabaly.
"P.e. felsőn áll asszem két négytengelyes plusz egy diproli meg egy zárt marhaszállitó szerűség"
én ott semmilyen négytengelyes kocsiról nem tudok :)) Az nem kéttengelyes Ks kocsi? Ezeket csináltuk még tavaly nyáron... Menj mégegyszer suliba, tanulj meg számolni :)))))
Értjük egymást, valóban! Én már csak azt nem értem, hogy miért kell a Tímár utcához egy szintbeli kereszt, ha ott van a felüljáró (amit most újítanak fel)? Mert úgy néz ki, hogy nem csak a felújítás idejére csinálták azt az átjárót... Innentől, szerintem, egy kezem bőven elég lesz, hogy megszámoljam, hányan használják majd a 100%-kal biztonságosabb, de több "mozgási energiát" igénylő felüljárót.
Volt már példa megelőzésre is, azért készült a korlát. Sőt, régebben még az aluljáró lépcsőjének korlátjával is össze volt kötve. Hát, ennyit ér(t). Ennyit a megelőzésről. Innentől én azt a morbid mondást vallom, hogy aki hülye, haljon meg... :-/
Dehogynem! Majd ha megint lesz egy vasalás, akkor a járművezető hivatkozhat a fénysorompóra. És (ha nem is a legolcsóbb megoldással de) jelezve van az átjáró. Mert pl. Árpád hídnál, egyáltalán nincs jelezve semmilyen módon az átjáró.
Pedig, elvileg Kaszásdűlőnél nincsen szintbeli gyalogoskereszteződés sem. Árpád híddal mi lesz? Oda nem tesznek fénysorompót? Ha valahová, oda kéne, több értelme van mint Filatnál.
Az átjárokhoz azért kell fénysorompo mert az újrendszeri meg követel legalábbis én igy tudom meg balest megelözés miatt is igy talán a kerékpárosok is figyelembe veszik hogy ott van vasúti átjáro sokszor az indulo vonat alött is át mennek idegsitö tudleni és ha rá sipolsz egyszerüen beint.
Az andraskeresztet gondolom majd kirakjak ha eles lesz a dolog. A filatorigat mh. nem kozuti atkelo, mert autoval nincs hova menni. Kizarolag gyalog es kerekparos forgalom van. Labirintus sincs. Ezert tunik nagyon ertelmetlennek a sorompo, mert a vonatok ott megallnak! Szerintem az elmult tiz evben nem volt ott baleset.
Viszont ha lesz sorompo, az piros lesz mielott a vonat beall a megalloba, piros lesz amig le/felszallas van, es csak akkor valt szabadra ha a vonat elment. Ami total ertelmetlennek tunik az embereknek, es siman at fognak jarni a piroson. Es mindenki jol megtanulja, hogy a penzunket baromsagokra koltik, hogy a szabalyok ertelmetlenek, es hogy a pios jelzes nem jelent betonfalat.
Nem vagyok hozzaerto, csak egy muszaki erdeklodesu valaki, de miert nem alakitjak at a hevet villamossa? Nem lenne logikusabb? Beallna a megalloba, megvarna amig szabadot kap, es akkor indulna. Nem lenne a keresztezo forgalomnak vegig piros amig a megalloban all.
Hát, maradjunk annyiban, hogy illik kihelyezni azt a labirintkorlátot! :)
Pl. a Tímár utcai felüljáró felújításakor is kerül korlát az ideiglenes szintbeli átjáróhoz, de pl. ha jól emlékszem, Aquincum mh-en nincs labirintkorlát a gyalogos átjárónál (mondjuk nem is nagyon férne el :P).
Alapvetően szvsz Filatorigát megállóhelynél vasúti útátjáró található, csak hibádzik az a bizonyos kereszt... De abban megegyezhetünk, hogy jelenleg személygépkocsival is szabályosan járható, úgy kell eljárni, mintha villamos jönne. :) (az, hogy a HÉV nem közúti jármű, senkit se tévesszen meg! ;) ).
Szóval ha valaki kocsival jár arra, akkor elsőbbséget ad a jobbról érkező bármilyen jármű részére és a balról érkező villamos részére. :)
(De azért minden HÉV megáll ott, biztos, ami biztos!)
A Kresz alapján vajon Filatorgáton az oda települő fénysorompó jelenleg már vasúti átjáróként aposztrofálja azt az átkelőhelyet? Mert a fénysorompó jelenlétéből ugye arra lehet következtetni egy autósnak, hogy az biza vasúti átjáró. De a vasúti átjáró egyértelműen a két András-kereszt közötti rész, az pedig ott nincs.
És a közúton közlekedő hogyan köteles eljárnia a fenti helyzetben? Mintha az egyébként vasúti átjárót fedező fénysorompó sötét lenne? Mert ugye a sárga-fekete sávos optika-takaró lemez neki (sem) mond semmit, ahogy a HÉV járművezetőnek sem...
Viszont érdekes, hogy a sárga-fekete Andráskereszt a vonatkozó MÁV szabvány szerint került elhelyezésre. :)
OFF
Nekem személy szerint Kaszásdűlőn, az egymás mögött bújkáló fénysorompók tetszenek... :)))
Az új berendezés engedélyeztetése során írta elő a Közlekedési Felügyelet az eddig nem bizosított kisebb forgalmú átjárók fedezését is. A régi berendezéseknél eltűrik az elmaradást az OVSZ éppen hatályos előírásaitól, de egy újnál szigorúan megkövetelik azt. Sokszor éppen ez az akadálya a korszerűsítésnek, hogy egy kisebb kiegészítésre lenne elegendő pénz, de azt nem lehet megcsinálni, mert akkor már belépnek a többszörös költséget jelentő új követelmények... :(
És eleddig miért nem voltak bizonyos átjárókban, mint mondjuk a Filatorigátnál is ilyen jelzőberendezések, ha a vsaúti szabályzat szerint kötelező? vagy tévedek? HÉV is vasút...
Egy új biztosítóberendezés (Alcatel Elektra2) építése folyik a vonalon Batthyány tér és Békásmegyer-Pünkösdfürdő állomások között. Ennek részeként az eddig nem biztosított átjárók (pl. Szépvölgyi út) is fedezettek lesznek. Most felállítják (ahol lehetséges) letakarva az új jelzőket, az üzembehelyezés után pedig lebontják a régihez tartozó cuccokat. Ez a megoldás lehetővé teszi, hogy a korábbi berendezés működése mellett az új próbája (az úgynevezett "sötétüzem") akadálytalanul folyhasson.
Mivel majd' 10 éve, hogy a BKV megszüntette a teherfuvarozást (1996. november), csak a szakszolgálati illetve pályafenntartáshoz szükséges teherkocsik maradtak meg állományban.
DL VII-esből kettő van egyik,Szentendrén a múzeumban(43 psz.-ú) üzemképesen és elvileg Cinkotán van a 44-es elég ramaty állatpotban azt nemtudom hogy üzemképes-e
Szia, köszi a pontos választ, de én is egy kicsit utánajártam kérdezgettem a dolgoknak.
Ha jól tudom, akkor hiába készül sikeres menetrend a menetrendi osztály bevonásával, az Akácfában fúrják meg a a menetrendet.Ez az amit nem tudni, hogy ki ezért a felelős aki előveszi a kész menetrendet, mindenféle sablonok, táblázatok ,és egyéb szempontok szerint végignézzi, és visszadobja.
De ugye e személy számunkra ismeretlen marad, nos neki kéne szervezni egy 1 hetes inteziv "vonal felderitése" kurzust.
Konkrétan kit keresek, ezzel a problémával? - mikor az űzemvezető se tudja ,hogy ki az ember aki nemet a mond az új menetrendre?
Kösz, ezt ismerem, de pont az egyéb gépekkel nem voltam tisztában. Tudom, hogy a Bobók közül csak ez a kettő üzemképes, de a DL VII-esekből is gondoltam, talán van még.