Készítettem néhány fotót a valaha szépen üzemelő kaposvári fűtőházról.Sajnos ma már alig maradt belőle valami,és csak pár fotót készithettünk.Amint az állomásfőnökkel tudok tárgyalni az ügyről,beengednek minket minden lezárt épületbe,így magába a dízel-színbe,a víztoronyba,kazánházba,stb.
Kaposvár és környékének vasúti emlékeiről is fogok még fotózni,amint időm engedi.A képek csak 640x480asok,de azért igy is elfogadható.Tehát akit érdekel:
Pénteken Budapesten jártam, volt egy kis időm, így kimentem Vecsésre, előzetes topikinfók alapján Nohabot fotózni. Persze nem volt ott, úgyhogy csak azokat tudom leírni, amiket láttam ott a visszavonatra várva:
11.35-kor indult a vonatom KÖKI-ről, V43 1265+6 bhv+314-es BDbt
Vecsés:
12.00: V43 1228+6 By+2 Bo+Ao+Bhv a Budapest felé
12.05: V43 1110+A+By+3 Bo+B Budapest felé
12.09: V43 1044 gépmenetben Budapest felé
12.34: V43 1099+5 B (CD-s)+2 B(MÁV)+Bo+Ap(?) Cegléd felé
12.37: 334-es BDt+6 Bhv+V43 1260 Budapest felé. Ezzel mentem vissza.
Mégvalami:
Tegnap láttam Szfvár-Reptérnél 12.31-kor V43 1185+By+Ap+By+V43 1159. Ez utóbbi Szili a szerelvény végén volt, lehúzott áramszedőkkel.
Javítani vitték?
Szerintem nem engem láttál, mert én Gödöllőn és Kőbánya-felső bejáraton fotóztam. Legközelebb ha minden igaz 15.-én megy a Nohab, akkor én is a Királynál akarom fotózni.
Tegnap kipróbáltam a 259-es gyorsot a Déli-Kelenföld szakaszon. Ilyen egy ótvar szerelvényt... A kocsik úgy 80%-ában nem volt világítás, a fütést nem néztem, nem volt kedvem botorkálni a sötétben. Menesztés pontosan, gyanús csikorgás elölröl a WLAB alól. Rendezön megállás, a mv. elemlámpával vizsgálódik a kocsi alatt, majd felkopog a 'hivatalba', hogy nincs-e behúzva a kézifék. 19.01-kor indulás tovább. Kelenföldön már a peronon várták a féklakatosok a vonatot, a vezérrel együtt újabb alánézés, vizsgálódás, fejvakarás. Végülis 19.11-kor indult tovább.
Ma reggel a 2827-es +22-vel jött el Lajosmizséről.
Oka: a Csörgő toltvonati áttérésnél hörgő hangok kíséretében leállt X15 benntartásával is.
Aztán 15 perc múlva rejtélyesen újra pöfögött...
De igazi katarzisélmény az, hogy friss fővizsgás BDt 108 jár a 142-es vonalon. A sok hosszabbított kocsi mellett nagyon kontrasztos.
"Aztán jött a szokásos MÁV-szindróma, később fizetni kellett a büféért, majd elmaradtak az ingyenes újságok és emelték a pótdíjat. "
Mintha csak az IC-k fejlődését látnám: egyre több helyen áll meg, egyre lassabb, egyre többe kerül, egyre gyakrabban késik, aztán megjelent a Rapid, aztán az is elkezdett késni...
Innsbruckban laknak és Brennertől (olasz határállomás) járnak tehervonatokkal Németországba. (nem tudom, hogy melyik állomásig)
Ha már itt tartunk, nem tetszenek a kétáramnemű (3 kV = és 15 kV ~) 1822-esek is? Ők is Innsbruckban laknak és onnan a Brenneren és Dél-Tirolon át Spittal Millstatter See-be járnak.
Tegnap megfogtak Üllő bejáratánál egy személyvonatot. Egy gyorsvonat haladt Bp felé a helytelen vágányon, ezt engedték a személyvonat elé. A dolog egyetlen szépséghibája, hogy a személyvonatot a bejáraton állították meg, a vonat vége lezárt egy sorompót, és az utasok sem tudtak így leszállni...süti volt nagyon :-(
Abban a sorompóban nem ritka, amikor 4-5 vonatot meg kell várni, a rekordom eddig 1 óra várakozás és 9 (kilenc) vonat. Ha csak lehet, elkerülöm.
A 006-os Nohab tegnap reggeltől ismét Vecsésen rendel, éjjel már dolgoztak is! Egyelőre úgy tűnik, hatodikáig biztosan ott lesz, a továbbiakat még nem tudom.
Üdv mindenkinek! A kedvenc mozdonyom az ÖBB 1012-ese. Tud valaki infót arrol, hogy merre közlekednek és miért csak 3 db lett gyártva belőlük? Esetleg nem váltak be? Előre is kösz
"1987-ben (amikor a Forint ért még valamit, nem úgy mint most) 100 Ft volt, ami közel annyi volt, mint egy 50%-os elsőosztályú jegy ára Pécs-Pest között. Szerintem reálértékben elég drága..."
Fene tudja. Most lepődtem meg, amikor elővettem a cipősdobozokat, hogy milyen soxor utaztam komfortkocsival és utólag végiggondolva megérte, mert:
1. Valamennyi akkori napilapot el lehetett olvasni.
2. Üdítő, kávé, szendvics benne volt a jegyárban.
3. Másfél videófilmet lehetett megnézni, másokat nem zavarva, fejhallgatóval, ha a film nem tetszett, akkor a másik csatornán zene ment.
4. Az üléseket igény szerint lehetett fordítani.
5. A Jutka sem nézett ki rosszul, de a Klári kifejezetten csinos volt. A harmadik utaskísérő férfi volt, de szerencsére hamar kikopott.:-)
+1 a pótjegy tkp. csak 88 Ft volt, mert nem volt külön helyjegy.
Aztán jött a szokásos MÁV-szindróma, később fizetni kellett a büféért, majd elmaradtak az ingyenes újságok és emelték a pótdíjat.
"A kéregjegy is aranyos, csak ma már a számítógépek korában elég gazdaságtalan megoldás külön fenntartani egy jegynyomdát, erre a célra (és a megfelelő jegyvariációkban bonyolult raktári nyilvántartási folyamatokat vezetni), mikor ma már 20-30 ezer forintért elérhető egy nyomtató."
Teljesen igazad van a gazdaságtalanság tekintetében. Éppen ezért egyre kevesebb állomás tart kérget, tehát ezek egyre ritkábbak és értékesebbek lesznek.
Én is ezér gyűjtöm, meg tetszenek is, mert tényleg olyan "aranyosak"... :-))))
Nekem a jegyautomatákból nyomtatott jegy tetszik a legjobban, az valahogy olyan, ami európaibban néz ki a többinél. Ráadásul további előnye, hogy pont akkora, mint egy hitelkártya, meg általában a bank- névjegy- új személyi ig. és egyéb szabványos kártyák, így könnyű eltenni kártyatartóba, diákigazolványba, és legalább valami komolyabb anyagból van, mint a WC-papír jegyek. Kifejezetten tetszik.
A kéregjegy is aranyos, csak ma már a számítógépek korában elég gazdaságtalan megoldás külön fenntartani egy jegynyomdát, erre a célra (és a megfelelő jegyvariációkban bonyolult raktári nyilvántartási folyamatokat vezetni), mikor ma már 20-30 ezer forintért elérhető egy nyomtató.
FOMA gyűjteményéből érdekes a Komfort pótjegy: 1987-ben (amikor a Forint ért még valamit, nem úgy mint most) 100 Ft volt, ami közel annyi volt, mint egy 50%-os elsőosztályú jegy ára Pécs-Pest között. Szerintem reálértékben elég drága...