Keresés

Részletes keresés

V63 026 Creative Commons License 2003.03.06 0 0 71031
"Félig üzletközpont lesz az új Keleti pályaudvar "

Nem semmi ez a terv... Röpke 10 milliárd forint, erre van ám a MÁV-nak pénze.
Tényleg, mit keresnek a vonatok egy állomás csarnokjában, amikor üzletek is lehetnének ott?
Mit keres ott a Keleti? Építsünk Plazát oda, jófekvésű telek, biztos sokat lehetne érte kérni, a vonatok meg indulnak Józsefvárosból, Rákosról, kocsimosóból, százlábú híd alól...

Kezdek félni ettől az új üzleti irányvonaltól.

MaZó


Előzmény: rg7 (70997)
V63 026 Creative Commons License 2003.03.06 0 0 71030
"V43,2273 volt. Van ilyen pályaszámú mozdony? "

Van, szolnoki. Múlt szombaton 710-et vitte Szegedre, néha a páratlan Partiumot is szokta vinni.

MaZó

Előzmény: 424nurmi (71019)
v63 152 Creative Commons License 2003.03.06 0 0 71029
"Nem az 1992-ben történt Bdv kontra V43 eset?"

005-ös hernyó motorkocsija+V43 1319. Mindkettő selejt.

Utána: BDV 005+BDV 019 = BDV 019

Előzmény: 1047 005-2 (70963)
zugkraft aargau Creative Commons License 2003.03.06 0 0 71028
Tyű, ezt élőben is látnom kell :) Itt a többi fotó. Tiszta Gotthard, csak vadabb a táj... A Severo-Muiskiy alagút milyen hosszú lesz ?
Előzmény: hmsoft (71023)
v63 152 Creative Commons License 2003.03.06 0 0 71027
"1182-vel hol, mi történt?
Vácnál az cuppant a személyvonatnak tolatás közben, ha jól tudom.

Egyébként 1163 és 1002 elkészült
Hajnalban a prolin láttam az 1379-et, nagyon csili-vili lett."

Vácon az 1183-as koccolta le az 1192-est.

1379 tényleg marha jó lett. Kár, hogy állítólag 60-as... czzf50??????????????

Dombóváron követték el... mondtam, hogy pengék...

Előzmény: GYöBa (70944)
v63 152 Creative Commons License 2003.03.06 0 0 71026
"(Ez nem sértés akar lenni, de ott vannak olyan fordák, hogy havonta 1x kerülnek abba az oldalba...) "

Hamár itt tartunk, 44 naponta. Egyébként mindenki erről beszél...

Lehet, hogy már 80-as??????????????????

Előzmény: THE GOD (70940)
v63 152 Creative Commons License 2003.03.06 0 0 71025
"Ott nem szabadna a 100-at engedni, mert hihetetlen káros lehet a járműveknek.
A mozdonyvezetőknem nem káros?
Neked még nincs gerincsérved?"

OK! Bevállalom, hogy igazad van! Egy mv barátom azt mondta: "A 40-esen Szabolcsig, a 30-ason Fehérvárig csak állva szabad vezetni!"

Előzmény: abdhulbin (70937)
V43 2376 Creative Commons License 2003.03.06 0 0 71024
GyöBa !

"Ma reggel 1047 010-es földönfutóvá lett Ferencváros GF 224-es kitérőjén csúccsal szemben haladva.
Nem esett messzire, épp csak egy picurkát ugrott le...de hátsó vitorlája bánta a dolgot.
Kb. 10 perce még emelgették, a gyaloghídról remekül látható."

Szegény 1047 010-es,nem elég,hogy csak egy áramszedő van rajta (volt tegnap délután),és úgy közlekedett,most pedig siklik is.

Szütyi !

"Remot Csörgő: 2205-ből és 2192?-ből lesz, majd valamikor(a'la Szalacsi:-))"

Az M41 2205-ösből és a 2192-esből valószínűleg a 2304-es,vagy a 2305-ös lesz,tavaly márciusban fotóztam a Szolnoki-JJ udvarán lepukkanva az M41 2147-est (a képet scannelni tudom,ha érdekel valakit),ekkor sem a 2192-es,sem a 2205-ös nem volt még bent,és itt az Indexen írta valaki,hogy ez a 3 gépből várható remotnak egyenlőre.

Előzmény: Szütyi (70973)
hmsoft Creative Commons License 2003.03.06 0 0 71023
Íme egy kis BAM. Amíg nincs kész az ún. Észak-Mujszki alagút (jelenleg már végig van fúrva), addig a vonatok az alagút helyett megépített kerülőn közlekednek. A kép már nem a legalsó ponton készült, de a vonatnak még fel kell jutnia a háttérben jobboldalt lévő hegy tetejére, oda, ahol a kőomlás-fogó galéria épült. A második vágány a tológépeknek van fenntartva, azon gurulnak vissza.

hm

hmsoft Creative Commons License 2003.03.06 0 0 71022
kombi (70808),

"Nem biztos, hogy olyan rossz kristálygömböt használtak akkoriban!"

A Gigant a következő vontatási "filozófia" (pontosabban, azt alulról érintve) szerint lett méretezve: tehervonat, síkvidéki pályán 100 km/h körüli, dombvidéki-hegyvidéki szakaszokon 50..60 km/h sebességgel. Ez a módszer átlagos tehervonatokra, tehervonatokkal jobban telített vonalon, ritkább megállások mellett működőképes.
Az 1-es vonalon az 50..60-as tempó akadályozza a nagyszámú személyszállító vonatot. A "szűk hely", emiatt sok potenciális megállás utáni hosszadalmas felgyorsulás úgyszintén. A RoLa és a konténervonatok esetében viszont hangsúlyozott igény a nagy átlagsebesség.
A Gigant-nak van szép nagy tapadótömege, de kevés a teljesítménye ahhoz, hogy ezt magasabb sebességtartományokon is érvényesíteni tudja vonóerő formájában.
A RoLa/konténer nagyobb fajlagos teljesítményű, inkább a gyorsvonati mozdonyok jellegéhez közelebb álló jelleget kívánna meg...

outsiheder (70803),

"...neked lehet, hogy csak üzemeltetési költség van a kezedben, de ki fizeti ki a felújítási és remot költségeket..."

Ezt nem teljesen értem. Mármint, van a példabeli Trabantom, alig győzöm fenntartani, de még remotorizáljam is, úgy, hogy erről a szomszédom dönt, és esetleg egy harmadik személy pénztárcája terhére? Ez így meglehetősen abszurd, bár ha jól meggondoljuk, egész tűrhető modellje a valóságnak... :)))

rg7 (70814),

"Zöld-sárgát nem igazán lehet látni önmuködo térközjelzon."

...kivéve, ha az adott vonalon négyfogalmú térközbiztosítást alkalmaznak. (De MÁV-hálózatra vonatkoztatva tényleg igazad van.)

rg7 (70810): Hamut szórok fejemre
gumidani (70816): Hamut szórok a fejemre a képzeletbeli térközjelzon "megjelent" fények miatt.

Emberek, ennyi hamu nincs is! :)))

hm

division by zero Creative Commons License 2003.03.06 0 0 71021
"A Rákosszentmihály és Angyalföld közötti közvetlen vágányon mekkora a forgalom? Használják még?"
Fényes szokott lenni a sín!
Előzmény: 424nurmi (71019)
rezgaras Creative Commons License 2003.03.06 0 0 71020
THE GOD írta:

> Hivatkozhatsz az eredeti szerzőre!!!

Igazad van, lusta voltam visszamenni. Ha jól emlekszem Manhattani volt.

Közben utánaszámoltam és a 10%-nál azért több jött ki az autóra is, durván 20% és 30% között.

Az igazi probléma persze szvsz. nem ott van, hogy a "beépített" teljesítmény mekkora részét használjuk ki. Hanem inkább ott, hogy az elfogyasztott energiából mennyi hasznosul. És hogy az amortizálódó befektetés mekkora hasznot termel.

Végülis mekkora a különbség egy új 3200 kW-os és egy új 6400 kW-os mozdony ára között? Feltételezem, hogy a fenntartási költségek között a különbség nem igazán számottevô.

Előzmény: THE GOD (71018)
424nurmi Creative Commons License 2003.03.06 0 0 71019
Ma háromnegyed 7 környékén láttam Rákospalota-Újpest felé haladni egy papagályt gépmenetben. A pályaszáma, ha jól emlékszem V43,2273 volt. Van ilyen pályaszámú mozdony? Próbameneten volt?
Más:
A Rákosszentmihály és Angyalföld közötti közvetlen vágányon mekkora a forgalom? Használják még?
THE GOD Creative Commons License 2003.03.06 0 0 71018
Hivatkozhatsz az eredeti szerzőre!!!

Én is csak idéztem, de a válaszod jó!!!!

g

Előzmény: rezgaras (71017)
rezgaras Creative Commons License 2003.03.06 0 0 71017
> A MÁV a meglévő mozdonyok teljesítményének a 30 (harminc) százalékát használja ki.

Attól tartok, egy átlagos autós pedig kevesebb, mint 10%-át az autója teljesítményének.

Előzmény: THE GOD (71007)
rg7 Creative Commons License 2003.03.06 0 0 71016
"(márha volt ok-okozati kapcsolat a gázolás és az utasítás között)"

Igen volt. Ne felejtsd el, hogy a pécsi igazgatóságról van szó.
Arról az igazgatóságról aki -már sokszor emlegetett- birka- (szó szerint= juh), és kisebbségvédelmi lassújeleket is kitűzet.

Előzmény: bodecsabi (71014)
1047 005-2 Creative Commons License 2003.03.06 0 0 71015
"Ehhez elég lenne a sima éberségi. Az EÉVB arra kell, ha a vezér elnézi a jelzőt, pl. a sárga-zöldet zöldnek nézi, vagy nem veszi észre."

Egy újabb csúsztatás/butaság!Az éberségi honnan tudná,hogy vörös vagy sárga-zöld fény van mondjuk a bejárati jelzőn.Az éberségi berendezésed hol állítaná meg a vonatot kitérő irányú vágányútnál az előjelző közelében elkezelt felhívás után?

Előzmény: manhattani (71003)
bodecsabi Creative Commons License 2003.03.06 0 0 71014
Persze, az intézkedés logikus, de ahogy hozták... (márha volt ok-okozati kapcsolat a gázolás és az utasítás között)

Csabi

rg7 Creative Commons License 2003.03.06 0 0 71013
Bele gondolsz az, mert így a gázolaj nem az MD motorjában égett el, hanem...
Így még energia-megtakarítási vonzata is lett a dolognak.
Előzmény: bodecsabi (71012)
bodecsabi Creative Commons License 2003.03.06 0 0 71012
Ezután táviratilag ki lett adva, hogy az MD szerelvény csak a 8052-esbe besorozva közlekedhet.

Ez aztán állati logikus...

Csabi

Előzmény: rg7 (71010)
rg7 Creative Commons License 2003.03.06 0 0 71011
Halleluja!
Egyet értek etwg-wel!::)))
Előzmény: etwg (71006)
rg7 Creative Commons License 2003.03.06 0 0 71010
"Meg: sok baleset történik akkor, amikor ott nem kellett volna vonatnak lennie (a késett vonat és a busz ütközése, a MÁV-osokat szállító kisbusz és a gépmenet mozdony ütközése). "

Erre van egy igazi, megtörtént analógiám:

Történt, hogy 4-5 menetrendi időszakkal ezelőtt volt egy olyan személyvonat (számokat már nem tudok...) Pécs és Dombóvár között, ami MD volt, és szombaton és vasárnap mivel a párja nem volt meg szerelvénymenetben szokott visszamenni Pécsre. Sokszor utána kötötték a 8052-esnek.
Egyszer külön közlekedett visszafele, s ekkor elütött egy a sinek között bóklászó idősebb embert Szatina-Kishajmás megállóhely környékén.
A fatert megkérdezték, hogy miért a síneken sétálgat, amikor itt forgalom zajlik.
A válasza az volt, hogy ilyenkor nem szokott jönni a vonat:)))

Ezután táviratilag ki lett adva, hogy az MD szerelvény csak a 8052-esbe besorozva közlekedhet.

Előzmény: manhattani (71003)
etwg Creative Commons License 2003.03.06 0 0 71009
rézgaras!

Gondolom a fogyasztása miatt.

Szerintem olyan tömeget mozgatni aligha lehet kisebb fogyasztással - habár nincsenek informácioim névleges fogyasztásrol.

Előzmény: rezgaras (71005)
etwg Creative Commons License 2003.03.06 0 0 71008
rezgaras válasz erre | adatok | e-mail 2003.03.06 14:42 (70911)

etwg írta:

> V200-as ... a két motor inkább csak verte egymást

El ne mondd egy németnek! Az ô számukra a V200 a nonpluszultra.

Tudom, (magyar vagy más nyelvü V200-t dicsérö könyv meg amugy is ritka mint a fehér hollo).

Egy német kiadvány ir igy a V200-sokrol

Előzmény: rezgaras (71004)
THE GOD Creative Commons License 2003.03.06 0 0 71007
A MÁV a meglévő mozdonyok teljesítményének a 30 (harminc) százalékát használja ki. Hm? Ehhez mit szólsz?

Ez jó duma, igazi újságíróknak való összesítés alapján történt kinyilatkoztatás ebben a formában...

Mit értesz rajta?

Sajna arról sem a Dacia, sem a Bika nem (mindig) tehet, hogy a vonatban nincs a teljesítményének megfelelő mennyiségű kocsi.-legyen az személy-, vagy teherkocsi.Nem mindenhol van Dunai Finomító, vagy Vasmű, ami kiterhel egy-egy irányvonatot.

Vagy szerinted pl. a Bz motort kötelező jelleggel járassuk állandóan és minden vonalon 2 mellékkel, hogy a teljesítménye ki legyen használva, hogy az említett mutató javuljon???

Komolyan mondd el mit értesz ezen!

(A többi megjegyzésednek, a hivatkozott bekezdésben van alapja.)

g

Előzmény: manhattani (71003)
etwg Creative Commons License 2003.03.06 0 0 71006
Kedves manhattani barátom

nem kivánok részt venni ebben a vitában, de azért kérlek majd magyarázd el a többieknek, hogy miota kell az átjároban arra figyelni,hogy késik-e a vonat:
Ugyanis az alábbi mondatod enyjén öv alá került:

Meg: sok baleset történik akkor, amikor ott nem kellett volna vonatnak lennie (a késett vonat és a busz ütközése, a MÁV-osokat szállító kisbusz és a gépmenet mozdony ütközése).

Eddig ugy tudtam, hogy az átjároban nem arra kell figyelni, hogy késik-e egy vonat, vagy nem, hanem arra, hogy mit mutat a jelzö, sorompo, vagy szabad-e a pálya. És a világ minden KRESZ szabálya a vonatnak ad elönyt teljesen függetlenül attol; hogy késik-e vagy esetleg hamarabb van ott a vonat, vagy netalántán egészen pontosan érkezve rohan bele az ott semmikeresnivaloja nincs közforgalmi jármübe.

Előzmény: manhattani (71003)
rezgaras Creative Commons License 2003.03.06 0 0 71005
etwg írta:

> MÁV-nak miért nem lett volna jo...

Gondolom a fogyasztása miatt.

> még ment a hajogyártás is

Így igaz. A Pielstick motorokról készült Ganz kiadványban a motorokat vasúti-, hajó- és stacionáris felhasználásra ajánlották. (ha jól emlékszem valami fúrótorony volt a rajzon)

Előzmény: etwg (71000)
rezgaras Creative Commons License 2003.03.06 0 0 71004
etwg írta:

> V200-as ... a két motor inkább csak verte egymást

El ne mondd egy németnek! Az ô számukra a V200 a nonpluszultra.

> Pielstick ... igen rövid venégszereplésre, hogy utánna eltünjön a züllesztöben.

Úgy tudom, a franciáknál volt mozdonytípus is vele és cseremotornak is használták. Az tény hogy a többség ott sem Pielstick-kel járt.

De a legviccesebb konstrukció a francia két motoros dízel-villamos (talán 67500?). Abban az egyik motor hagyományos módon a generátor forgórészét hajtotta, a másik motor viszont az "állórészt" forgatta az ellenkezô irányban. Eredeti ötlet, de nehéz volt, mint a só.

Előzmény: etwg (70988)
manhattani Creative Commons License 2003.03.06 0 0 71003
> ... Manhattani topic társunk egy szép nagyot csúsztatott, ...
Bocs, nem volt szándékomban. 1047 arról írt, hogy vegyenek sok Milkabikát, és a típustisztítással karbantartási költségeket lehet megtakarítani. Azt meg csak akkor lehetne, ha csökkenne a típusok száma. Ha jön több Milka, ott nincs megtakarítás. Ezért gondoltam, hogy minden villamosmozdony helyett Milkát akar.

>Csak úgy lehetne javítani ezen a helyzeten, ha több és/vagy megbízhatóbb üzemképesebb vontató jármű lenne az adott főnökségeknél.
Vagy a meglévőket jól tartanák karban. Meg nem lenne én gépem, nem adom!! szemlélet. Meg jobban szervezné a MÁV a mozdonyfordulót, nem lenne iszonyú sok gépmenet. Meg... Nemrég hallottam egy számot. A MÁV a meglévő mozdonyok teljesítményének a 30 (harminc) százalékát használja ki. Hm? Ehhez mit szólsz?

>A hangulatkeltés helyett a tényeket közöld!A vontatójárművek nagy hányadán nincs EÉVB!
Közúi járműveken meg egyáltalán nincs.

>Az EÉVB nem az elnézések miatt létezik szerintem,hanem bármilyen okból szolgálat képtelenné vált mozdonyvezető esetén se száguldjon a vonat km-eket.
Ehhez elég lenne a sima éberségi. Az EÉVB arra kell, ha a vezér elnézi a jelzőt, pl. a sárga-zöldet zöldnek nézi, vagy nem veszi észre.

>Egy szolgálatban legalább 3 autós szándékosan hajt át a vörös fénysorompónál!
Azokat kőkeményen meg kell büntetni. De nem ez a jellemző. Az autóvezetők is emberek, éppúgy, mint a mozdonyvezetők, és van, hogy nem veszik észre az útátjárójelzőt.
Meg: sok baleset történik akkor, amikor ott nem kellett volna vonatnak lennie (a késett vonat és a busz ütközése, a MÁV-osokat szállító kisbusz és a gépmenet mozdony ütközése).

nohab Creative Commons License 2003.03.06 0 0 71002
szolgálati:

hétfő éjjelig külföldön vagyok, a pofátlan osztrák -magyar irányú percdíjak miatt internetezni nem fogok, ezért kedd előtt csak sms-re reagálok...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!