"Félig üzletközpont lesz az új Keleti pályaudvar "
Nem semmi ez a terv... Röpke 10 milliárd forint, erre van ám a MÁV-nak pénze.
Tényleg, mit keresnek a vonatok egy állomás csarnokjában, amikor üzletek is lehetnének ott?
Mit keres ott a Keleti? Építsünk Plazát oda, jófekvésű telek, biztos sokat lehetne érte kérni, a vonatok meg indulnak Józsefvárosból, Rákosról, kocsimosóból, százlábú híd alól...
"Ma reggel 1047 010-es földönfutóvá lett Ferencváros GF 224-es kitérőjén csúccsal szemben haladva.
Nem esett messzire, épp csak egy picurkát ugrott le...de hátsó vitorlája bánta a dolgot.
Kb. 10 perce még emelgették, a gyaloghídról remekül látható."
Szegény 1047 010-es,nem elég,hogy csak egy áramszedő van rajta (volt tegnap délután),és úgy közlekedett,most pedig siklik is.
Szütyi !
"Remot Csörgő: 2205-ből és 2192?-ből lesz, majd valamikor(a'la Szalacsi:-))"
Az M41 2205-ösből és a 2192-esből valószínűleg a 2304-es,vagy a 2305-ös lesz,tavaly márciusban fotóztam a Szolnoki-JJ udvarán lepukkanva az M41 2147-est (a képet scannelni tudom,ha érdekel valakit),ekkor sem a 2192-es,sem a 2205-ös nem volt még bent,és itt az Indexen írta valaki,hogy ez a 3 gépből várható remotnak egyenlőre.
Íme egy kis BAM. Amíg nincs kész az ún. Észak-Mujszki alagút (jelenleg már végig van fúrva), addig a vonatok az alagút helyett megépített kerülőn közlekednek. A kép már nem a legalsó ponton készült, de a vonatnak még fel kell jutnia a háttérben jobboldalt lévő hegy tetejére, oda, ahol a kőomlás-fogó galéria épült. A második vágány a tológépeknek van fenntartva, azon gurulnak vissza.
"Nem biztos, hogy olyan rossz kristálygömböt használtak akkoriban!"
A Gigant a következő vontatási "filozófia" (pontosabban, azt alulról érintve) szerint lett méretezve: tehervonat, síkvidéki pályán 100 km/h körüli, dombvidéki-hegyvidéki szakaszokon 50..60 km/h sebességgel. Ez a módszer átlagos tehervonatokra, tehervonatokkal jobban telített vonalon, ritkább megállások mellett működőképes.
Az 1-es vonalon az 50..60-as tempó akadályozza a nagyszámú személyszállító vonatot. A "szűk hely", emiatt sok potenciális megállás utáni hosszadalmas felgyorsulás úgyszintén. A RoLa és a konténervonatok esetében viszont hangsúlyozott igény a nagy átlagsebesség.
A Gigant-nak van szép nagy tapadótömege, de kevés a teljesítménye ahhoz, hogy ezt magasabb sebességtartományokon is érvényesíteni tudja vonóerő formájában.
A RoLa/konténer nagyobb fajlagos teljesítményű, inkább a gyorsvonati mozdonyok jellegéhez közelebb álló jelleget kívánna meg...
outsiheder (70803),
"...neked lehet, hogy csak üzemeltetési költség van a kezedben, de ki fizeti ki a felújítási és remot költségeket..."
Ezt nem teljesen értem. Mármint, van a példabeli Trabantom, alig győzöm fenntartani, de még remotorizáljam is, úgy, hogy erről a szomszédom dönt, és esetleg egy harmadik személy pénztárcája terhére? Ez így meglehetősen abszurd, bár ha jól meggondoljuk, egész tűrhető modellje a valóságnak... :)))
rg7 (70814),
"Zöld-sárgát nem igazán lehet látni önmuködo térközjelzon."
...kivéve, ha az adott vonalon négyfogalmú térközbiztosítást alkalmaznak. (De MÁV-hálózatra vonatkoztatva tényleg igazad van.)
rg7 (70810): Hamut szórok fejemre gumidani (70816): Hamut szórok a fejemre a képzeletbeli térközjelzon "megjelent" fények miatt.
Igazad van, lusta voltam visszamenni. Ha jól emlekszem Manhattani volt.
Közben utánaszámoltam és a 10%-nál azért több jött ki az autóra is, durván 20% és 30% között.
Az igazi probléma persze szvsz. nem ott van, hogy a "beépített" teljesítmény mekkora részét használjuk ki. Hanem inkább ott, hogy az elfogyasztott energiából mennyi hasznosul. És hogy az amortizálódó befektetés mekkora hasznot termel.
Végülis mekkora a különbség egy új 3200 kW-os és egy új 6400 kW-os mozdony ára között? Feltételezem, hogy a fenntartási költségek között a különbség nem igazán számottevô.
Ma háromnegyed 7 környékén láttam Rákospalota-Újpest felé haladni egy papagályt gépmenetben. A pályaszáma, ha jól emlékszem V43,2273 volt. Van ilyen pályaszámú mozdony? Próbameneten volt?
Más: A Rákosszentmihály és Angyalföld közötti közvetlen vágányon mekkora a forgalom? Használják még?
"(márha volt ok-okozati kapcsolat a gázolás és az utasítás között)"
Igen volt. Ne felejtsd el, hogy a pécsi igazgatóságról van szó.
Arról az igazgatóságról aki -már sokszor emlegetett- birka- (szó szerint= juh), és kisebbségvédelmi lassújeleket is kitűzet.
"Ehhez elég lenne a sima éberségi. Az EÉVB arra kell, ha a vezér elnézi a jelzőt, pl. a sárga-zöldet zöldnek nézi, vagy nem veszi észre."
Egy újabb csúsztatás/butaság!Az éberségi honnan tudná,hogy vörös vagy sárga-zöld fény van mondjuk a bejárati jelzőn.Az éberségi berendezésed hol állítaná meg a vonatot kitérő irányú vágányútnál az előjelző közelében elkezelt felhívás után?
"Meg: sok baleset történik akkor, amikor ott nem kellett volna vonatnak lennie (a késett vonat és a busz ütközése, a MÁV-osokat szállító kisbusz és a gépmenet mozdony ütközése). "
Erre van egy igazi, megtörtént analógiám:
Történt, hogy 4-5 menetrendi időszakkal ezelőtt volt egy olyan személyvonat (számokat már nem tudok...) Pécs és Dombóvár között, ami MD volt, és szombaton és vasárnap mivel a párja nem volt meg szerelvénymenetben szokott visszamenni Pécsre. Sokszor utána kötötték a 8052-esnek.
Egyszer külön közlekedett visszafele, s ekkor elütött egy a sinek között bóklászó idősebb embert Szatina-Kishajmás megállóhely környékén.
A fatert megkérdezték, hogy miért a síneken sétálgat, amikor itt forgalom zajlik.
A válasza az volt, hogy ilyenkor nem szokott jönni a vonat:)))
Ezután táviratilag ki lett adva, hogy az MD szerelvény csak a 8052-esbe besorozva közlekedhet.
A MÁV a meglévő mozdonyok teljesítményének a 30 (harminc) százalékát használja ki. Hm? Ehhez mit szólsz?
Ez jó duma, igazi újságíróknak való összesítés alapján történt kinyilatkoztatás ebben a formában...
Mit értesz rajta?
Sajna arról sem a Dacia, sem a Bika nem (mindig) tehet, hogy a vonatban nincs a teljesítményének megfelelő mennyiségű kocsi.-legyen az személy-, vagy teherkocsi.Nem mindenhol van Dunai Finomító, vagy Vasmű, ami kiterhel egy-egy irányvonatot.
Vagy szerinted pl. a Bz motort kötelező jelleggel járassuk állandóan és minden vonalon 2 mellékkel, hogy a teljesítménye ki legyen használva, hogy az említett mutató javuljon???
Komolyan mondd el mit értesz ezen!
(A többi megjegyzésednek, a hivatkozott bekezdésben van alapja.)
nem kivánok részt venni ebben a vitában, de azért kérlek majd magyarázd el a többieknek, hogy miota kell az átjároban arra figyelni,hogy késik-e a vonat:
Ugyanis az alábbi mondatod enyjén öv alá került:
Meg: sok baleset történik akkor, amikor ott nem kellett volna vonatnak lennie (a késett vonat és a busz ütközése, a MÁV-osokat szállító kisbusz és a gépmenet mozdony ütközése).
Eddig ugy tudtam, hogy az átjároban nem arra kell figyelni, hogy késik-e egy vonat, vagy nem, hanem arra, hogy mit mutat a jelzö, sorompo, vagy szabad-e a pálya. És a világ minden KRESZ szabálya a vonatnak ad elönyt teljesen függetlenül attol; hogy késik-e vagy esetleg hamarabb van ott a vonat, vagy netalántán egészen pontosan érkezve rohan bele az ott semmikeresnivaloja nincs közforgalmi jármübe.
Így igaz. A Pielstick motorokról készült Ganz kiadványban a motorokat vasúti-, hajó- és stacionáris felhasználásra ajánlották. (ha jól emlékszem valami fúrótorony volt a rajzon)
> V200-as ... a két motor inkább csak verte egymást
El ne mondd egy németnek! Az ô számukra a V200 a nonpluszultra.
> Pielstick ... igen rövid venégszereplésre, hogy utánna eltünjön a züllesztöben.
Úgy tudom, a franciáknál volt mozdonytípus is vele és cseremotornak is használták. Az tény hogy a többség ott sem Pielstick-kel járt.
De a legviccesebb konstrukció a francia két motoros dízel-villamos (talán 67500?). Abban az egyik motor hagyományos módon a generátor forgórészét hajtotta, a másik motor viszont az "állórészt" forgatta az ellenkezô irányban. Eredeti ötlet, de nehéz volt, mint a só.
> ... Manhattani topic társunk egy szép nagyot csúsztatott, ... Bocs, nem volt szándékomban. 1047 arról írt, hogy vegyenek sok Milkabikát, és a típustisztítással karbantartási költségeket lehet megtakarítani. Azt meg csak akkor lehetne, ha csökkenne a típusok száma. Ha jön több Milka, ott nincs megtakarítás. Ezért gondoltam, hogy minden villamosmozdony helyett Milkát akar.
>Csak úgy lehetne javítani ezen a helyzeten, ha több és/vagy megbízhatóbb üzemképesebb vontató jármű lenne az adott főnökségeknél. Vagy a meglévőket jól tartanák karban. Meg nem lenne én gépem, nem adom!! szemlélet. Meg jobban szervezné a MÁV a mozdonyfordulót, nem lenne iszonyú sok gépmenet. Meg... Nemrég hallottam egy számot. A MÁV a meglévő mozdonyok teljesítményének a 30 (harminc) százalékát használja ki. Hm? Ehhez mit szólsz?
>A hangulatkeltés helyett a tényeket közöld!A vontatójárművek nagy hányadán nincs EÉVB! Közúi járműveken meg egyáltalán nincs.
>Az EÉVB nem az elnézések miatt létezik szerintem,hanem bármilyen okból szolgálat képtelenné vált mozdonyvezető esetén se száguldjon a vonat km-eket. Ehhez elég lenne a sima éberségi. Az EÉVB arra kell, ha a vezér elnézi a jelzőt, pl. a sárga-zöldet zöldnek nézi, vagy nem veszi észre.
>Egy szolgálatban legalább 3 autós szándékosan hajt át a vörös fénysorompónál! Azokat kőkeményen meg kell büntetni. De nem ez a jellemző. Az autóvezetők is emberek, éppúgy, mint a mozdonyvezetők, és van, hogy nem veszik észre az útátjárójelzőt.
Meg: sok baleset történik akkor, amikor ott nem kellett volna vonatnak lennie (a késett vonat és a busz ütközése, a MÁV-osokat szállító kisbusz és a gépmenet mozdony ütközése).