Keresés

Részletes keresés

keszekusza76 Creative Commons License 2012.12.09 0 0 13057

Lehet hogy az étkezőt üzemeltetőnek nem is lenne a célja:)

Kiennék a készletet,ha már közlekedne:))))

Előzmény: zjakabfi (13056)
zjakabfi Creative Commons License 2012.12.09 0 0 13056

Ma is lehet nagyobb késésre számítani, a fiume- eszéki +120 most. Gondolom a HZ nem hozza el külön az Agramot...

 

Előzmény: V43 1227 (13055)
V43 1227 Creative Commons License 2012.12.09 0 0 13055

Előzmény: V43 1227 (13053)
keszekusza76 Creative Commons License 2012.12.09 0 0 13054

Keleti tároló:))))))))

Amúgy Máv-os kocsik vannak benne.

Előzmény: zjakabfi (13052)
V43 1227 Creative Commons License 2012.12.08 0 0 13053

Maestral +335-tel érkezett Kaproncára, a végére a Déliben kicsit kevesebb lett.

Előzmény: mcg (13050)
zjakabfi Creative Commons License 2012.12.08 0 0 13052

+242-vel jön.

1/4 3-ra várja a Keleti.

Hova kerülnek a kocsijai amúgy?

 

Előzmény: mcg (13050)
FOMA Creative Commons License 2012.12.08 0 0 13051

Nehezen akarnak búcsúzni a horvát IC-k, a 259-2 öngyilkos miatt késett vagy 2,5 órát.

Előzmény: mcg (13050)
mcg Creative Commons License 2012.12.08 0 0 13050

Aki Kalandvágyó, az az új menetrendben is kipróbálhatja még a Kvarnert...:)

 

+191' körül adja be a HZ nemsokára...:(

bakterovics Creative Commons License 2012.12.07 0 0 13049

Mintha ez belföldi forgalomban olyan ártalmas lenne...

Ártalmas lenne bizony, mert veszélyeztetné a buszbizniszt.

Előzmény: BahnScorper (13046)
Törölt nick Creative Commons License 2012.12.07 0 0 13048

Húú, mit kavartam....

Tisztázunk pár dolgot!:
1, Nekem sem tetszik, hogy kínálat csökkenés lett s átszállás. Sokkal jobb lenne a közvetlen vonat, de egy Bécs-Győr olyan a semmibe vezetős picit... :) /Lehet ellenérveket hozni és támadni ezzel, de én így gondolom.:)/

2, Kíváncsi lennék nagyon, hogy mennyi a Magyarországról kijáró munkások, iskolások száma naponta. Eddigi tapasztalataim szerint a vonat inkább osztrák földön telítödőt meg.

3, Valóban azóta jobb a megbízhatóság, hogy Stadlerék szervízelik!

 

Amiről viszont még nem halottam Sopron-Bratislava, Petrzalka között nem lesz vmi kedvezményesebb jegy netán? :) Vagy majd csak jó drágán lehet eljutni?

 

gabor144 Creative Commons License 2012.12.07 0 0 13047

 

Ha egy vonat megdöglik, és egy óra múlva jön a következő ugyanoda, akkor szerintem nem sok értelme van pótlóbuszt rendelni, mire az odaér, és célbaér, addigra jó eséllyel ott a következő vonat. Csodálkozom, hogy ígértek ilyet.

 

A "bármikor bármi beüthet, közvetlen vonatokat végig pótolnak" helyett inkább az a közvetlen vonat előnye, hogy "bármikor bármi beüthet, közvetlen vonat végpontjáig valahogy biztosítva lesz az eljutás", míg egy átszállásos kapcsolat esetén ha akkora a késés, hogy a csatlakozó vonat nem vár (nyilván van akkora késés, hogy ne várjon), akkor ott maradhatsz éjszakára egy világvége állomáson.

Előzmény: BahnScorper (13042)
BahnScorper Creative Commons License 2012.12.07 0 0 13046

a nemzetközi jelleg miatt nem árt valamiféle emeltebb minőséget is biztosítani

 

Mintha ez belföldi forgalomban olyan ártalmas lenne...

Előzmény: Carpy (13045)
Carpy Creative Commons License 2012.12.06 0 0 13045

"egy belföldön is nagyobb forgalmat bonyolító vonat "nemzetköziesítése" akkora nagy többletköltség?"

 

Az nem. Két szomszédos orszég határnál összeérő alapütemeinek összekötése elvileg egy nagyon takarékos kínálatfejlesztési lehetőség. Persze vannak többletköltségei, mert a szerelvényméretek ritkán passzolnak, kompatibilitási, átjárhatósági és elszámolási problémák merülhetnek fel, a nemzetközi jelleg miatt nem árt valamiféle emeltebb minőséget is biztosítani, továbbá a zavarok országról-országra tovaterjedéásének is megnő az esélye.

 

"pl. a Kvarner odakint elővárosi vonat, a Maestral meg Bp. felé pl. egy belföldi -amúgy is közlekedő - gyorsvonattal együtt jön?"

 

Hát épp ez az, hogy a Kvarner ütemen felüli, és nagyforgalmúnak semmiképpen sem mondható.

Előzmény: zjakabfi (13037)
Carpy Creative Commons License 2012.12.06 0 0 13044

Cáfolj meg, ha tudsz :)

Előzmény: paca664 (13033)
BahnScorper Creative Commons License 2012.12.06 0 0 13043

Igen.

Előzmény: zjakabfi (13036)
BahnScorper Creative Commons License 2012.12.06 0 0 13042

Nem is beszélve arról, hogy bármikor bármi beüthet, közvetlen vonatokat végig pótolnak.

 

Erre a kijelentésedre ne építs házat...

 

Múltkor mentem Bécsbe, a railjet vezérlőkocsija lerohadt Kelenföldön, körüljárás miatt 30-40 perc késést szedtünk össze, aztán mikor odaértünk, az egész szerelvényt félrerakták (érthető, a halott budik minimum kétharmados többségben voltak), és közölték, hogy aki Münchenbe akar menni, az szálljon át az ICE-re, arról meg Plattlingban a müncheni regionálisra...

 

DB-nél meg egyszer kihajtottak minket a schwerini vonatból, állítólag balesetből eredő vágányzár miatt, és közölték, hogy majd jön a vonatpótló busz - a vonatot meg visszaküldték Berlin felé. A buszt megigérték párszor a hangosban is, de nem lett belőle semmi, mi meg ott álltunk egy puszta közepi állomáson, ahol a felvételi épület bedeszkázva, mindezt egy kellően hideg márciusi reggelen... végül egy órán át, mert nem adtak pótlóbuszt sem, csak közölték nagy képmutatóan, hogy bocs, de most már itt a következő vonat (amely nem ment el Schwerin-ig!).

 

 

Előzmény: PLACI (13038)
paca664 Creative Commons License 2012.12.06 0 0 13041

Igen. A Daciára csak Ausztriában van felár.

Előzmény: maksimir (13040)
maksimir Creative Commons License 2012.12.06 0 0 13040

Nekem az alábbi kérdésem lenne:

 

Van ugy a bécsi kiránduló jegy. Azt írják róla, h átszállással az ER vonatokra is jó. Tehát ha megyek mondjuk Brucki átszállással ER-el Bécstől Győrig, akkor ott utána bármelyik vonattal továbbmehetek Pestre? A Dacia ngy-vel is (anélkül h 10 € büntető helyjegyre megvágnának -ill. annak hiányában megbüntetnének- )?

bakterovics Creative Commons License 2012.12.06 0 0 13039

egy belföldön is nagyobb forgalmat bonyolító vonat "nemzetköziesítése" akkora nagy többletköltség?

Dehogyis az, csak munka van vele, azt meg errefelé nem szeretik.

 

A másik, amit nem értek, hogy ha a váciak elmennek párkányba, akkor méregdrága nemzetközi jegyet kell venniük, ha Budapestre jönnek, akkor pedig állam által támogatott belföldit. Nemzetközi kedvezményekkel persze próbálnak enyhíteni ezen, de a plusz adminisztráció, bonyolítás, megkülönböztetés azért marad. Ha az elvileg "határok nélküli" EU-ban egyszer valaki felülvizsgálná ezt az ellentmondást, akkor a nemzetközi vonatok is jobban teljesítenének.

Előzmény: zjakabfi (13037)
PLACI Creative Commons License 2012.12.06 0 0 13038

Így van, amit írtál, én is azt gondolom.

 

És pont ezért is kinyírás. A kocautas évi 1-2-szer, ha Bécsben jár, még átszáll, de a napi ingázók ez nagy érvágás. Nem is beszélve arról, hogy bármikor bármi beüthet, közvetlen vonatokat végig pótolnak. Átszállós rendszerben a következő láncszemet már a kutya sem érdekli...

Előzmény: BahnScorper (13028)
zjakabfi Creative Commons License 2012.12.05 0 0 13037

Noha nem vagyok a téma szakértője, de egy belföldön is nagyobb forgalmat bonyolító vonat "nemzetköziesítése" akkora nagy többletköltség? Akkor amikor a pl. a Kvarner odakint elővárosi vonat, a Maestral meg Bp. felé pl. egy belföldi -amúgy is közlekedő - gyorsvonattal együtt jön?

 

Előzmény: Carpy (13032)
zjakabfi Creative Commons License 2012.12.05 0 0 13036

A Dacia vasárnap reggel már indul Bécsbe Bp.ről?

 

 

keszekusza76 Creative Commons License 2012.12.05 0 0 13035

Részben igaz,

de a Startnál is megy a töketlenség ,fővizsgáztatja a kusett kocsijait,futáskiegyenlítésként meg

szlovák fekvőhelyeseket közlekedtett.(Mávosokat meg belföldi erősítésként használja nk-i munka hiányában)

Palotaforradalom meg ide kevés,

ha társvasutak piaci igény alapján vasutaznak, nekünk meg nincs pénzünk....

 

Előzmény: Carpy (13032)
orangutan Creative Commons License 2012.12.05 0 0 13034

Erről a vasúttársaságok döntenek, nem a tulajdonos?

Előzmény: Carpy (13032)
paca664 Creative Commons License 2012.12.05 0 0 13033

Ejnye-bejnye, hát szabad füllenteni? Vagy információhiányban szenved az úr talán?

Előzmény: Carpy (13032)
Carpy Creative Commons License 2012.12.04 0 0 13032

"tud-e valaki az elmúlt években olyan nemzetközi vizsonylatról, ahol a Start utasított/javasolt megszüntetni egy járatot."

 

Én nem tudok.

A START - unortodox módon - azt gondolja, hogy a nemzetközi vonatokban van üzlet, de a sok barnaköpenyes szomszéd vasút nem képes ezt belátni.

Előzmény: zjakabfi (13022)
Törölt nick Creative Commons License 2012.12.04 0 0 13031

"Ha mindig garantált is a csatlakozás, és még peront sem kell váltani, az átszállás akkor is kellemetlenség."

 

Ezzel egyetértek veled! De azért kevés azaz utazó /viszonylagosan az osztrák belföldi forgalomhoz képest/ aki napi rendszereséggel ingázik ki. /van! de jóval több az osztrák! :)/

 

"Ha azt is hozzáveszed, hogy Bruck-ban már nem fognak az EN-k se megállni... (nekem nem hiányzik amúgy se Bruck, se az ER-forgalom, de a sok ingázónak biztos igen)."

 

Szerintem ebben nagy hátrány nem lesz. Bár lehet olyan láttens igény amiről nem tudok. :)

 

"Ebben egyébként igazad van, de mint minden nemzetközi forgalom, ez is kettőn áll..."

 

Így van! Még is milyen jól meglehetne oldani, egy kis akarat kérdéssel, és új útvonalakat lehetne megnyitni! :)

Előzmény: BahnScorper (13028)
Törölt nick Creative Commons License 2012.12.04 0 0 13030

Azóta igen! :) De előtte rendszerint döglöttek a gépek, ami nem jött túl jön a reggeli csúcsforgalomba az ÖBB-nek. :/

Előzmény: FOMA (13029)
FOMA Creative Commons License 2012.12.04 0 0 13029

"Az ÖBB-s Talent is csak Talent... :-P"

 

Na meg ugye éppen most lett megdicsérve az ÖBB által a Start, hogy milyen jól tette, hogy kirúgta a Gépészetet, és a Stadlerra bízta a karbantartást, mert azóta minden rendben a Butusokkal.:-)

Előzmény: BahnScorper (13028)
BahnScorper Creative Commons License 2012.12.04 0 0 13028

Eddig is átkellett szálni Királyhidán a legtöbbről.

 

Odaúton egy kicsivel több, mint a feléről, visszaúton meg egy kicsivel kevesebb, mint a feléről. De volt oda négy, vissza öt közvetlen vonat. Most lesz egy illetve kettő.

 

Azt meg nem is csodálom, hogy elege lett az ÖBB-nek a megbízhatatlan MÁV-os Tallentekből.

 

Az ÖBB-s Talent is csak Talent... :-P

 

Emlékezetem szerint egyébként meg 1 vonat lesz amiről mind a két helyen át kell szállni, a többiről, ahogy eddig is Királyhidán kell majd csak.

 

Odaúton én három, vissza egy vonatot számoltam, aminél HH az átszállóhely.

 

Csatlakozás minden esetben teljesen jól bíztosított volt az eddigi utazásaim során, sose volt vele gondom.

 

Ha mindig garantált is a csatlakozás, és még peront sem kell váltani, az átszállás akkor is kellemetlenség.

 

Szóval ez szerintem nem kinyírás

 

Ha azt is hozzáveszed, hogy Bruck-ban már nem fognak az EN-k se megállni... (nekem nem hiányzik amúgy se Bruck, se az ER-forgalom, de a sok ingázónak biztos igen).

 

a Rajka-Pozsony vonalat kellene elkezdeni érdemileg is fejleszteni

 

Ebben egyébként igazad van, de mint minden nemzetközi forgalom, ez is kettőn áll...

Előzmény: Törölt nick (13027)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!