Tisztázunk pár dolgot!: 1, Nekem sem tetszik, hogy kínálat csökkenés lett s átszállás. Sokkal jobb lenne a közvetlen vonat, de egy Bécs-Győr olyan a semmibe vezetős picit... :) /Lehet ellenérveket hozni és támadni ezzel, de én így gondolom.:)/
2, Kíváncsi lennék nagyon, hogy mennyi a Magyarországról kijáró munkások, iskolások száma naponta. Eddigi tapasztalataim szerint a vonat inkább osztrák földön telítödőt meg.
3, Valóban azóta jobb a megbízhatóság, hogy Stadlerék szervízelik!
Amiről viszont még nem halottam Sopron-Bratislava, Petrzalka között nem lesz vmi kedvezményesebb jegy netán? :) Vagy majd csak jó drágán lehet eljutni?
Ha egy vonat megdöglik, és egy óra múlva jön a következő ugyanoda, akkor szerintem nem sok értelme van pótlóbuszt rendelni, mire az odaér, és célbaér, addigra jó eséllyel ott a következő vonat. Csodálkozom, hogy ígértek ilyet.
A "bármikor bármi beüthet, közvetlen vonatokat végig pótolnak" helyett inkább az a közvetlen vonat előnye, hogy "bármikor bármi beüthet, közvetlen vonat végpontjáig valahogy biztosítva lesz az eljutás", míg egy átszállásos kapcsolat esetén ha akkora a késés, hogy a csatlakozó vonat nem vár (nyilván van akkora késés, hogy ne várjon), akkor ott maradhatsz éjszakára egy világvége állomáson.
"egy belföldön is nagyobb forgalmat bonyolító vonat "nemzetköziesítése" akkora nagy többletköltség?"
Az nem. Két szomszédos orszég határnál összeérő alapütemeinek összekötése elvileg egy nagyon takarékos kínálatfejlesztési lehetőség. Persze vannak többletköltségei, mert a szerelvényméretek ritkán passzolnak, kompatibilitási, átjárhatósági és elszámolási problémák merülhetnek fel, a nemzetközi jelleg miatt nem árt valamiféle emeltebb minőséget is biztosítani, továbbá a zavarok országról-országra tovaterjedéásének is megnő az esélye.
"pl. a Kvarner odakint elővárosi vonat, a Maestral meg Bp. felé pl. egy belföldi -amúgy is közlekedő - gyorsvonattal együtt jön?"
Hát épp ez az, hogy a Kvarner ütemen felüli, és nagyforgalmúnak semmiképpen sem mondható.
Nem is beszélve arról, hogy bármikor bármi beüthet, közvetlen vonatokat végig pótolnak.
Erre a kijelentésedre ne építs házat...
Múltkor mentem Bécsbe, a railjet vezérlőkocsija lerohadt Kelenföldön, körüljárás miatt 30-40 perc késést szedtünk össze, aztán mikor odaértünk, az egész szerelvényt félrerakták (érthető, a halott budik minimum kétharmados többségben voltak), és közölték, hogy aki Münchenbe akar menni, az szálljon át az ICE-re, arról meg Plattlingban a müncheni regionálisra...
DB-nél meg egyszer kihajtottak minket a schwerini vonatból, állítólag balesetből eredő vágányzár miatt, és közölték, hogy majd jön a vonatpótló busz - a vonatot meg visszaküldték Berlin felé. A buszt megigérték párszor a hangosban is, de nem lett belőle semmi, mi meg ott álltunk egy puszta közepi állomáson, ahol a felvételi épület bedeszkázva, mindezt egy kellően hideg márciusi reggelen... végül egy órán át, mert nem adtak pótlóbuszt sem, csak közölték nagy képmutatóan, hogy bocs, de most már itt a következő vonat (amely nem ment el Schwerin-ig!).
Van ugy a bécsi kiránduló jegy. Azt írják róla, h átszállással az ER vonatokra is jó. Tehát ha megyek mondjuk Brucki átszállással ER-el Bécstől Győrig, akkor ott utána bármelyik vonattal továbbmehetek Pestre? A Dacia ngy-vel is (anélkül h 10 € büntető helyjegyre megvágnának -ill. annak hiányában megbüntetnének- )?
egy belföldön is nagyobb forgalmat bonyolító vonat "nemzetköziesítése" akkora nagy többletköltség?
Dehogyis az, csak munka van vele, azt meg errefelé nem szeretik.
A másik, amit nem értek, hogy ha a váciak elmennek párkányba, akkor méregdrága nemzetközi jegyet kell venniük, ha Budapestre jönnek, akkor pedig állam által támogatott belföldit. Nemzetközi kedvezményekkel persze próbálnak enyhíteni ezen, de a plusz adminisztráció, bonyolítás, megkülönböztetés azért marad. Ha az elvileg "határok nélküli" EU-ban egyszer valaki felülvizsgálná ezt az ellentmondást, akkor a nemzetközi vonatok is jobban teljesítenének.
És pont ezért is kinyírás. A kocautas évi 1-2-szer, ha Bécsben jár, még átszáll, de a napi ingázók ez nagy érvágás. Nem is beszélve arról, hogy bármikor bármi beüthet, közvetlen vonatokat végig pótolnak. Átszállós rendszerben a következő láncszemet már a kutya sem érdekli...
Noha nem vagyok a téma szakértője, de egy belföldön is nagyobb forgalmat bonyolító vonat "nemzetköziesítése" akkora nagy többletköltség? Akkor amikor a pl. a Kvarner odakint elővárosi vonat, a Maestral meg Bp. felé pl. egy belföldi -amúgy is közlekedő - gyorsvonattal együtt jön?
"Ha mindig garantált is a csatlakozás, és még peront sem kell váltani, az átszállás akkor is kellemetlenség."
Ezzel egyetértek veled! De azért kevés azaz utazó /viszonylagosan az osztrák belföldi forgalomhoz képest/ aki napi rendszereséggel ingázik ki. /van! de jóval több az osztrák! :)/
"Ha azt is hozzáveszed, hogy Bruck-ban már nem fognak az EN-k se megállni... (nekem nem hiányzik amúgy se Bruck, se az ER-forgalom, de a sok ingázónak biztos igen)."
Szerintem ebben nagy hátrány nem lesz. Bár lehet olyan láttens igény amiről nem tudok. :)
"Ebben egyébként igazad van, de mint minden nemzetközi forgalom, ez is kettőn áll..."
Így van! Még is milyen jól meglehetne oldani, egy kis akarat kérdéssel, és új útvonalakat lehetne megnyitni! :)
Na meg ugye éppen most lett megdicsérve az ÖBB által a Start, hogy milyen jól tette, hogy kirúgta a Gépészetet, és a Stadlerra bízta a karbantartást, mert azóta minden rendben a Butusokkal.:-)
Eddig is átkellett szálni Királyhidán a legtöbbről.
Odaúton egy kicsivel több, mint a feléről, visszaúton meg egy kicsivel kevesebb, mint a feléről. De volt oda négy, vissza öt közvetlen vonat. Most lesz egy illetve kettő.
Azt meg nem is csodálom, hogy elege lett az ÖBB-nek a megbízhatatlan MÁV-os Tallentekből.
Az ÖBB-s Talent is csak Talent... :-P
Emlékezetem szerint egyébként meg 1 vonat lesz amiről mind a két helyen át kell szállni, a többiről, ahogy eddig is Királyhidán kell majd csak.
Odaúton én három, vissza egy vonatot számoltam, aminél HH az átszállóhely.
Csatlakozás minden esetben teljesen jól bíztosított volt az eddigi utazásaim során, sose volt vele gondom.
Ha mindig garantált is a csatlakozás, és még peront sem kell váltani, az átszállás akkor is kellemetlenség.
Szóval ez szerintem nem kinyírás
Ha azt is hozzáveszed, hogy Bruck-ban már nem fognak az EN-k se megállni... (nekem nem hiányzik amúgy se Bruck, se az ER-forgalom, de a sok ingázónak biztos igen).
a Rajka-Pozsony vonalat kellene elkezdeni érdemileg is fejleszteni
Ebben egyébként igazad van, de mint minden nemzetközi forgalom, ez is kettőn áll...