Hűha! Egyszer ezt olvastam egy szaklapban, de totál elfelejtettem. Engem is érdekelne, hogy pl. mi a különbség a Bh és a Bhv közt. Ha valaki be tudná linkelni v. írni, de jó lenne! Hát még magyarázattal! Én is köszi. Geri
"V43 + 1db 20-67-es összeállítású IC-vel - igen jól ment :-) "
Ez hol és mikor történt? A Miskolc-Tiszaújváros IP-t láttam tavaly nyáron V43 + Ap-vel, az is gyorsulhatott kellemesen.
Néhány éve volt egy eset, hogy a 19:00-ás IC szerelvénye felfele késett, ezért bemondták, hogy előreláthatólag 19:30-kor fog indulni. De jobban alakultak a dolgok, így már 19:20-kor elindult. Csak ezt kb 20 utas nem tudta és elmentek sétálni. Ezen lemaradt utasoknak elindítottak egy pótIc-t ugyanilyen összeállításban Nyíregyházáig.
Egy kis személyeskedés:
Ha jól emlékszem, akkor 1994 július 1-től nem közlekednek a vasárnapi postavonatok. A május végi "nyilvános" menetrend ennek megfelelően már nem is tartalmazta ezeket. Így volt egy hónap, hogy posta még volt, de személyszállítás nem. Az összeállítás természetesen V43+posta (talán V63+posta is volt, de ebben nem vagyok biztos). Az egyik V43-ashoz volt is szerencsém. Ekkor volt, hogy 3 lépéssel kb 5-6 métert mentem...
Viszont hogy a páratlan postát miért Gigant viszi, arra én is kíváncsi lennék.
Az igaz, hogy Nyíregyházáról 2 vagy 4 kocsival indul (menetrend óta ritkán járok arra, így még nem sikerült logikát találnom, hogy mikor hoz személykocsit és mikor nem), Debrecenben +2 és Szolnokon +1, de ugyanez a gép viszi a páros postát, ami alapesetben 7, de találkoztam már vele 13 kocsis összeállításban is. Ugyanis ezzel szoktak friss kocsikat küldeni Nyíregyházára, Debrecenbe, Szolnokra és Békéscsabára.
>A kormány 52,7 milliárd forint termelési árkiegészítést szavazott meg a MÁV-nak 2003-ra.
Nem árkiegészítést !
Az majd ezen felül lesz. És te mit szólsz ehhez?
Eplényből Bz 319-cel mentünk vissza Veszprémbe. Volt egy kis melója a jegykiadó embernek, egy rakás túrázó ostromolta meg. Régen lehetett ennyi sok melója.
A Cseh Köztársaságnak, az Észt Köztársaságnak, a Ciprusi Köztársaságnak, a Lett Köztársaságnak, a Litván Köztársaságnak, a Magyar Köztársaságnak, a Máltai Köztársaságnak, a Lengyel Köztársaságnak, a Szlovén Köztársaságnak és a Szlovák Köztársaságnak az Európai Unióhoz történő csatlakozásáról szóló szerződés
9. fejezete: Közlekedéspolitika
Ha csak a látásért is járna, akkor többen folyamatosan részegek lehetnének...O:))
A dologra én is pályáztam, de a kitűzés "monori inga" peremfeltételre szólt. A pusztaszabolcsi inga ezt könnyen alúlmúlhatja szakadtságban, de hiába, Budatétény mégsem a 100-ason van...
Újpesten a Vizafogó felé menő vágányon ma egy TVGnh 1212 jelű eszköz simogatta a síneket a Szekszárdi utca (BB) magasságában levő hídnál
Ti tudjátok, hogy ez mit szolgál? Megy még arra valami vagy pont az ellenkezője?
Szombat reggel Mátészalka-Debrecen IP M41 2154+3 db. 20-30-as és egy 39-30-as AB. Legalább 3 20-30-as már előkerült. :-))
IC 629 pontosan jött, 9 kocsval, V63 030 vitte. Ceglédig pontos, ott elkezdődött a szokásos lassítás-lépésben-gyorsítás játék, ami jó ideje jellemzi a 100a-t. Monornál már kb. 10-12 perc körül késtünk, aztán Köbányára ezt sikerült 8 percre javítani, Nyugatiban +8'. Monortól befelé mindehol aktív turkálás, 603-as (a 3-ra nem teszem a fejem) daru Üllőn barkácsolt, Vescésen betonoztak.
Hajdúszoboszlón M43 1088 tartálykocsikat tologatott, a festék eléggé megkopott rajta.
Püspökladányban állt V46 015 és 043 (minek oda mindig kettő?), M41 2186 kocsikat tologatott, M32 2009 indulásra várt Szeghalom felé 2 Bzx-el.
Törökszentmiklósnál jött szembe a Partium V63 023-al, +10', végén egy By és egy Ap. Akkor most vajon Nagyváradra mi megy? B+By+Ap, vagy csak By+Ap?
Utasvédelmi okokból a találkozás úgy zajlott, hogy mindkét vonat megállt a bejáraton, aztán átment az IC, majd a Partium. Hogy ehhez az IC-nek miért kellett megállnia, azt nem tudom. Ha valaki tudja, segítsen! Ha senki, akkor érdemes lenne megkérdezni az illetékest, mert tudhat valamit! :-))
Szolnokon ingával V43 2270, teherrel V43 1103. A fűtöház előtt a szokásos rakás gép, V46 020, V43 1303, stb.
Abonynál előztük 6307-et, (A jó menetrend: eddig háromszor mentem IC 629-el dec. 15. óta, ebből kétszer Abonynál, egyszer Szolnokon előztük 6307-et.) ismét kiválóan levezényelve, IC ment kitérőbe, hadd késsen csak. Nem logikusabb 6307-et kitérőbe fogadni, mert az úgy is lelassít?
Cegldéen ingával V43 1261. Rola jött szembe Monornál 9.04-kor.
Köbányán M41 2177 várt indulásra.
Szombat délután Nyugatiból 16.20-kor (fejből nem megy a szám...) Esztergomba menő személy Usgyi, hááát... Mondjuk azt, hogy szidták az utasok, mert az előtérben is alig fértek el Újpest után.
Vasárnap reggel IC 629 a szokásos +7 perccel ért a Nyugatiba, gép: V43 1089.
Este páros Tisza V63 027-el. 6106 hozta a színvonalat, leszakadt átjáróajtók, stb. A Tisza előzte Törökszentmiklóson. (A jó menetrend: ötből egyszer volt szerencsém normális, karcagi előzéshez, és az sem az állomáson történt, hanem Karcag előtt a nyílt vonalon. De lagalább 6106 ment helytelenen. :-))
651 Cegléden +8'.
Tisza pontosan ért Debrecenbe, ami újabban szokása, ez azért jó dolog.
A tegnapi nap meglepetése Cegléd volt. Mondjuk ott kezdődött, hogy 6106 állt 3 percet a bejáraton, de utána nagyon simán ment minden, behúz, leszállás, felszállás, és már ment is. Csak így tovább!
Úgy tudom (javítsatok ki ha rosszul), hogy a közlemények egyforma hangerővel szólnak. A hangerőszabályzó csak a nem a kézibeszélőn keresztül történő (pl:zene) hangosítás esetén hatásos.
Miért, az jobb, hogy az IC kocsikban ott virít a hangszóró hangerőszabályozója, de forgathatom, nem csinál semmit - ha éppen olyat fogok ki, recseg-ropog-sivít-ordít a kötelező, de semmitmondó tájékoztatás.
Érdeklődnék.
Amikor bejöttek az új mozdonyok a GySEV-hez, meg a MÁV-hoz, akkor fel lett ajánlva egy üveg pezsgő annak, aki elöszőr fényképezi le ezeket a mozdonyokat egy személyvonattal.
Kérdések:
1. Készült-e már ilyen kép?
2. Egy üveg sört nem ér meg, ha tegnap 18:06-kor láttam egyet Budatétény megállóhelyen? :-)))
Fecó
Egy Sarajevotól nyugatra lévő keskeny nyomközű vasút maradványát láttam is 1988 - ban. Akkor még gyerek voltam. A hogy kinéztem az autóból látottam egy szegmenstartós alsópályás hidat a völgyben. Ez a vasút maradványa lehetett.
A Belgrád - Bar vasútra a Ganz is szállított motorkocsikat, valamelyik az 1939 - es Ganz közlönyben benne is van.
stratégiailag sosem ártott egy Bp-t elkerülő, kelet-nyugati "átjáró", a Nyugat-Európát elárasztani szándékozó tankoknak.
Akkor még megvolt a Gödöllő - Veresegyház HÉV. 1945 - ben is arra mentek a hadiszáálítmányok, ezért nem maradt meg a felsővezeték. A vagonokra pakolt T 34 - esek túlnyúltak az űrszelvényen, és beleakadtak a felsővezetékbe, úgyhogy kivágták az oszlopokat.
plusz Érsekújvárnál találkozni lehet a komáromi erődben raktározott lőszer-ellátmánnyal (már ha addig nem került a folyó mélyére a komáromi vasúti híd).
De Gaulle mondta egyszer, hogy a szovjet hadsereg 250 km - re van az Atlanti óceántól, ez kevesebb, mint a Tour de France 2 állomása. Szóval kérdéses, hgy lett volna idejük a komáromi híddal foglalkozni.
illesf: Kösz a térképeket!
Az bels?nél nem értem pontosan a jelmagyarázatot:
Vastag vonal: F?vonal, közepesen vékony vonal: mellékvonal.
Szaggatott vonal: Keskenynyomköz?. De mi a vékony vonal?
Ahogy elnézem, elég barbár munkát végeztek arrafelé a vasútmegszüntet?k. :(((
Ja, és Boszniának valóban van tengeri kijárata, ami megakadályozza a közvetlen szárazföldi eljutást Split felől Dubrovnikba. Nem tudom, hogy itt hogyan zajlik a közlekedés, de azt tudom, hogy ez a bosnyák rész a Bosnyák-Horvát Föderáció része, tehát a horvát állampolgárok ide személyi igazolvánnyal beléphetnek, nem kell nekik útlevél.