Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2003.03.10 0 0 71265
Hűha! Egyszer ezt olvastam egy szaklapban, de totál elfelejtettem. Engem is érdekelne, hogy pl. mi a különbség a Bh és a Bhv közt. Ha valaki be tudná linkelni v. írni, de jó lenne! Hát még magyarázattal! Én is köszi. Geri
Előzmény: UED77 (71253)
sssey Creative Commons License 2003.03.10 0 0 71264
Természetesen V43-1 db postakocsi volt az összeállítás.
Előzmény: sssey (71263)
sssey Creative Commons License 2003.03.10 0 0 71263
V63 026:

"V43 + 1db 20-67-es összeállítású IC-vel - igen jól ment :-) "

Ez hol és mikor történt? A Miskolc-Tiszaújváros IP-t láttam tavaly nyáron V43 + Ap-vel, az is gyorsulhatott kellemesen.

Néhány éve volt egy eset, hogy a 19:00-ás IC szerelvénye felfele késett, ezért bemondták, hogy előreláthatólag 19:30-kor fog indulni. De jobban alakultak a dolgok, így már 19:20-kor elindult. Csak ezt kb 20 utas nem tudta és elmentek sétálni. Ezen lemaradt utasoknak elindítottak egy pótIc-t ugyanilyen összeállításban Nyíregyházáig.

Egy kis személyeskedés:

Ha jól emlékszem, akkor 1994 július 1-től nem közlekednek a vasárnapi postavonatok. A május végi "nyilvános" menetrend ennek megfelelően már nem is tartalmazta ezeket. Így volt egy hónap, hogy posta még volt, de személyszállítás nem. Az összeállítás természetesen V43+posta (talán V63+posta is volt, de ebben nem vagyok biztos). Az egyik V43-ashoz volt is szerencsém. Ekkor volt, hogy 3 lépéssel kb 5-6 métert mentem...

A többit találd ki. ;-)))

sssey

Előzmény: V63 026 (71119)
sssey Creative Commons License 2003.03.10 0 0 71262
István Gyuri:

megszemléztem az oroszlányi személyt: V43 1 kemény kocsival...
A Bz-pótlás miatt jár így, egy db BDt-vel.
Jól tud gyorsulni :))))

Az lehet, de a menetrendet nem mindig tudja tartani.

Lám-lám, mégis van előnye a Bz-nek. ;-)))

sssey


Előzmény: István Gyuri (71112)
sssey Creative Commons License 2003.03.10 0 0 71261
V63 026:

Viszont hogy a páratlan postát miért Gigant viszi, arra én is kíváncsi lennék.

Az igaz, hogy Nyíregyházáról 2 vagy 4 kocsival indul (menetrend óta ritkán járok arra, így még nem sikerült logikát találnom, hogy mikor hoz személykocsit és mikor nem), Debrecenben +2 és Szolnokon +1, de ugyanez a gép viszi a páros postát, ami alapesetben 7, de találkoztam már vele 13 kocsis összeállításban is. Ugyanis ezzel szoktak friss kocsikat küldeni Nyíregyházára, Debrecenbe, Szolnokra és Békéscsabára.

sssey

Előzmény: V63 026 (71098)
manhattani Creative Commons License 2003.03.10 0 0 71260
>A kormány 52,7 milliárd forint termelési árkiegészítést szavazott meg a MÁV-nak 2003-ra.
Nem árkiegészítést !
Az majd ezen felül lesz.

És te mit szólsz ehhez?
IST Creative Commons License 2003.03.10 0 0 71259
Szombaton túrázni voltunk Veszprém és Eplény között. Az aznapi látottak:

Várpalota, 6.16: V46 044, M47 1312
Pétfürdő, 6.24: V43 1195+BDh+Bhv, személy-kereszt

Eplényből Bz 319-cel mentünk vissza Veszprémbe. Volt egy kis melója a jegykiadó embernek, egy rakás túrázó ostromolta meg. Régen lehetett ennyi sok melója.

Veszprémben: Bz 322, V43 1005, M47 1316, 1318
V43 1192 teherrel haladt át

V43 1181-gyel vissza Székesfehérvárra. Útközben:
Hajmáskér: Bz 316 (Lepsény-Veszprém)
Pétfürdő: V43 1127, gépmenetben álldogált
V43 1294 személyvonattal.

chrta Creative Commons License 2003.03.10 0 0 71258
üdv,

asszem, ennek itt a helye:

küm:

A Cseh Köztársaságnak, az Észt Köztársaságnak, a Ciprusi Köztársaságnak, a Lett Köztársaságnak, a Litván Köztársaságnak, a Magyar Köztársaságnak, a Máltai Köztársaságnak, a Lengyel Köztársaságnak, a Szlovén Köztársaságnak és a Szlovák Köztársaságnak az Európai Unióhoz történő csatlakozásáról szóló szerződés
9. fejezete: Közlekedéspolitika

K.

Fecóka Creative Commons License 2003.03.10 0 0 71257
Akkor ezek szerint maradok józan! :-))))
Fecó
Előzmény: Zoltika (71256)
Zoltika Creative Commons License 2003.03.10 0 0 71256
Ha csak a látásért is járna, akkor többen folyamatosan részegek lehetnének...O:))
A dologra én is pályáztam, de a kitűzés "monori inga" peremfeltételre szólt. A pusztaszabolcsi inga ezt könnyen alúlmúlhatja szakadtságban, de hiába, Budatétény mégsem a 100-ason van...
Előzmény: Fecóka (71242)
Törölt nick Creative Commons License 2003.03.10 0 0 71255
Lejjebb megtalálod részletesen. Talán Scsabi vagy Gfeca hozzászólásai között érdemes keresgélni!
Előzmény: UED77 (71253)
MIHI Creative Commons License 2003.03.10 0 0 71254
Újpesten a Vizafogó felé menő vágányon ma egy TVGnh 1212 jelű eszköz simogatta a síneket a Szekszárdi utca (BB) magasságában levő hídnál
Ti tudjátok, hogy ez mit szolgál? Megy még arra valami vagy pont az ellenkezője?
UED77 Creative Commons License 2003.03.10 0 0 71253
Tudja it valaki, hogy milyen rend alapján nevezik el (betűzik meg) a vasúti kocsikat?

Annyit tudok (sejtek), hogy

az A az első osztály,
a B az másodosztály,
az D az kiszolgáló/biciklitároló,
a V az villany-,
a mot az motorkocsi,
az x az motorvonati (pót)kocsi

lécci segísetek a többivel!

(pl. hogy jön ki a Bhv vagy a Bo vagy a By???)

Bárdos Imre Creative Commons License 2003.03.10 0 0 71252
Vonalmegnyitások 1924-töl. Természetesen nem teljes!

1924
Baja-Dunapart elág. - Baja-Dunapart MÁV * 1924.08.21 1,4

1925
(Mátészalka-) Kocsord alsó - Fehérgyarmat MÁV 1925.12.31. 11,0

1936
Hidas - Bonyhád BRI * 1936.08.01. 3,0

1940
Solt - Dunaföldvár MÁV * 1940.01.15. 13,0

1942
Szeged rendező pu. - Szeged elág. MÁV 1942.08.01 2,8

1945
Győr-GYSEV - Győr-GYSEV "A"elág. - Rába-híd bal vágány - Győr-GySEV "B" elág.- GYSEV * 1945.11.30
Csatlakozás az !876.01.03. -án megnyilt soproni GyYSEV vonalhoz

1949
Ormosbánya - Rudabánya Vasérctelep BBt. * 1949.06.29 5,1

Zirc - Dudar; Dudar - Dudarbánya MÁV * 1949.10.02 8,0

1950
Környe - Oroszlány - Oroszlánybánya MÁV * 1950.09.01 9,0

Mór - Pusztavám MÁV * 1950.12.01 12,0

Sajóecseg - Sajóbábony MÁV 1950.12.24. 5,0

1951
Ajka-Csingervölgyi vonal: Köszén Rt * 1951.12.20. 14,0
a) Ajka - Ajka elág. - Bódé felsö elág. mh. - Jókaibánya elág. mh. - Fütöházi kiág. - Alsócsinger - Felsőcsinger rh. 6,5
b) Jókaibánya elág. mh. - Jókaibánya mrh. (volt Köleskepe) 1,6
c) Ajka - Ajka elág. - Erömű elág. - Ajkai Erömű - Csékúti mh. - Halimba elág. - Padrag rh. 5,7

(Debrecen-) Apafa - Pallagpusztai csatlakozás a régi vonalhoz (Dombostanya - Hajdúsámson felé) MÁV 1951.02.25 3,0

Bodajk-Balinka MÁV 1951.05.30. 10,0

Nógrádszakál - Oh - Busa (Busince) - Alsózellő (Malé Zlievce) - Kishalom (Malé Straciny) MÁV * 1951.09.14 12,0

(Aszód)-Galgamácsa-Vácrátót -(Vác) MÁV 1951.11.04 15,0

1952
Tiszaug - Csépa - Kunszentmárton elág. - Kunszentmárton MÁV 1952.05.18 25,0

Halimba elág. - Csékút - Padrag mrh. MÁV * 1952.08.20 5,0

1954
(Dunaújváros) - Mezőfalva - Mezőfalva elág. - Rétszilas MÁV * 1954.01.14 21,0

Moha rakodó - Moha rakodó felső MÁV 1954.01.24 4,0

Halimba MÁV * 1954.04.04.

Dunaújváros - Dunaújváros külsö - Dunaújváros kikötő MÁV 1954.05.30 6,0

1955
(Berente szén pu.) - Berente elág. - Szuhakálló elág. (Szuhakálló-Mucsony) MÁV 1955.06.01 1,2

(Miskolc-Tiszai pu. - Nyékládháza - Hejőkeresztúr) - Tiszaszederkény (ma Tiszaúváros) - Tiszapalkonya-Erőmű mrh. MÁV 1955.07.01 15,0

1958
(Érd felsö) - Érd elág. - Tárnok MÁV 1958.12.30. 3,5

1961
(Vasas) - Hird elág. - Hosszúheténybánya - Pécsújhegy-szén pu. MÁV * 1961.01.10 6,0

V63 026 Creative Commons License 2003.03.10 0 0 71251
Kivonat a hétvégi kirándulásból:

Szombat reggel Mátészalka-Debrecen IP M41 2154+3 db. 20-30-as és egy 39-30-as AB. Legalább 3 20-30-as már előkerült. :-))
IC 629 pontosan jött, 9 kocsval, V63 030 vitte. Ceglédig pontos, ott elkezdődött a szokásos lassítás-lépésben-gyorsítás játék, ami jó ideje jellemzi a 100a-t. Monornál már kb. 10-12 perc körül késtünk, aztán Köbányára ezt sikerült 8 percre javítani, Nyugatiban +8'. Monortól befelé mindehol aktív turkálás, 603-as (a 3-ra nem teszem a fejem) daru Üllőn barkácsolt, Vescésen betonoztak.
Hajdúszoboszlón M43 1088 tartálykocsikat tologatott, a festék eléggé megkopott rajta.
Püspökladányban állt V46 015 és 043 (minek oda mindig kettő?), M41 2186 kocsikat tologatott, M32 2009 indulásra várt Szeghalom felé 2 Bzx-el.
Törökszentmiklósnál jött szembe a Partium V63 023-al, +10', végén egy By és egy Ap. Akkor most vajon Nagyváradra mi megy? B+By+Ap, vagy csak By+Ap?
Utasvédelmi okokból a találkozás úgy zajlott, hogy mindkét vonat megállt a bejáraton, aztán átment az IC, majd a Partium. Hogy ehhez az IC-nek miért kellett megállnia, azt nem tudom. Ha valaki tudja, segítsen! Ha senki, akkor érdemes lenne megkérdezni az illetékest, mert tudhat valamit! :-))
Szolnokon ingával V43 2270, teherrel V43 1103. A fűtöház előtt a szokásos rakás gép, V46 020, V43 1303, stb.
Abonynál előztük 6307-et, (A jó menetrend: eddig háromszor mentem IC 629-el dec. 15. óta, ebből kétszer Abonynál, egyszer Szolnokon előztük 6307-et.) ismét kiválóan levezényelve, IC ment kitérőbe, hadd késsen csak. Nem logikusabb 6307-et kitérőbe fogadni, mert az úgy is lelassít?
Cegldéen ingával V43 1261. Rola jött szembe Monornál 9.04-kor.
Köbányán M41 2177 várt indulásra.
Szombat délután Nyugatiból 16.20-kor (fejből nem megy a szám...) Esztergomba menő személy Usgyi, hááát... Mondjuk azt, hogy szidták az utasok, mert az előtérben is alig fértek el Újpest után.
Vasárnap reggel IC 629 a szokásos +7 perccel ért a Nyugatiba, gép: V43 1089.
Este páros Tisza V63 027-el. 6106 hozta a színvonalat, leszakadt átjáróajtók, stb. A Tisza előzte Törökszentmiklóson. (A jó menetrend: ötből egyszer volt szerencsém normális, karcagi előzéshez, és az sem az állomáson történt, hanem Karcag előtt a nyílt vonalon. De lagalább 6106 ment helytelenen. :-))
651 Cegléden +8'.
Tisza pontosan ért Debrecenbe, ami újabban szokása, ez azért jó dolog.
A tegnapi nap meglepetése Cegléd volt. Mondjuk ott kezdődött, hogy 6106 állt 3 percet a bejáraton, de utána nagyon simán ment minden, behúz, leszállás, felszállás, és már ment is. Csak így tovább!

MaZó

Zolas Creative Commons License 2003.03.10 0 0 71250
Igy igaz!Hazafelé Athénból,a hálokocsi útastájékoztató kézibeszélőjére rákötöttünk egy walkmant.A hangerőt nem tudtuk szabályozni,csak a walkmanon!
Előzmény: csocso_1 (71248)
Törölt nick Creative Commons License 2003.03.10 0 0 71249
Ha már képek, kicsi OFF, hátha valaki nem nézi a gőzösös topicot: Parkban készült képek és istvántelek képek a hétvégi program nyomán.
csocso_1 Creative Commons License 2003.03.10 0 0 71248
Úgy tudom (javítsatok ki ha rosszul), hogy a közlemények egyforma hangerővel szólnak. A hangerőszabályzó csak a nem a kézibeszélőn keresztül történő (pl:zene) hangosítás esetén hatásos.
Előzmény: Gödény (71245)
seTTebello Creative Commons License 2003.03.10 0 0 71247
seTTebello Creative Commons License 2003.03.10 0 0 71246
Előzmény: Fecóka (71242)
Gödény Creative Commons License 2003.03.10 0 0 71245
Miért, az jobb, hogy az IC kocsikban ott virít a hangszóró hangerőszabályozója, de forgathatom, nem csinál semmit - ha éppen olyat fogok ki, recseg-ropog-sivít-ordít a kötelező, de semmitmondó tájékoztatás.
Előzmény: csocso_1 (71244)
csocso_1 Creative Commons License 2003.03.10 0 0 71244
-gonosz- Creative Commons License 2003.03.10 0 0 71243
"Egy üveg sört nem ér meg, ha tegnap 18:06-kor láttam egyet"

Dehogynem!
Jó, hogy szóltál!
Ma délután meg is iszom az egészségedre!

Előzmény: Fecóka (71242)
Fecóka Creative Commons License 2003.03.10 0 0 71242
Érdeklődnék.
Amikor bejöttek az új mozdonyok a GySEV-hez, meg a MÁV-hoz, akkor fel lett ajánlva egy üveg pezsgő annak, aki elöszőr fényképezi le ezeket a mozdonyokat egy személyvonattal.
Kérdések:
1. Készült-e már ilyen kép?
2. Egy üveg sört nem ér meg, ha tegnap 18:06-kor láttam egyet Budatétény megállóhelyen? :-)))
Fecó
seTTebello Creative Commons License 2003.03.10 0 0 71241
A kisebbeket nem írtam le. Pl. Szeged rendező-Szeged elág. (-Szentmihálytelek) 2,8 km 1942

Környe-Oroszlány 9 km 1950
Oroszlány-Oroszlánybánya 1951

Ez viszont érdekes. Az Oroszlánybánya az oroszlányi bányát akarja jelenteni vajon?

Előzmény: scsabi (71226)
seTTebello Creative Commons License 2003.03.10 0 0 71240
Egy Sarajevotól nyugatra lévő keskeny nyomközű vasút maradványát láttam is 1988 - ban. Akkor még gyerek voltam. A hogy kinéztem az autóból látottam egy szegmenstartós alsópályás hidat a völgyben. Ez a vasút maradványa lehetett.

A Belgrád - Bar vasútra a Ganz is szállított motorkocsikat, valamelyik az 1939 - es Ganz közlönyben benne is van.

Előzmény: illesf (71235)
seTTebello Creative Commons License 2003.03.10 0 0 71239
stratégiailag sosem ártott egy Bp-t elkerülő, kelet-nyugati "átjáró", a Nyugat-Európát elárasztani szándékozó tankoknak.

Akkor még megvolt a Gödöllő - Veresegyház HÉV. 1945 - ben is arra mentek a hadiszáálítmányok, ezért nem maradt meg a felsővezeték. A vagonokra pakolt T 34 - esek túlnyúltak az űrszelvényen, és beleakadtak a felsővezetékbe, úgyhogy kivágták az oszlopokat.

plusz Érsekújvárnál találkozni lehet a komáromi erődben raktározott lőszer-ellátmánnyal (már ha addig nem került a folyó mélyére a komáromi vasúti híd).

De Gaulle mondta egyszer, hogy a szovjet hadsereg 250 km - re van az Atlanti óceántól, ez kevesebb, mint a Tour de France 2 állomása. Szóval kérdéses, hgy lett volna idejük a komáromi híddal foglalkozni.

Előzmény: hmsoft (71225)
RadiX Creative Commons License 2003.03.10 0 0 71238
Szerintem a vekony vonal a keskenynyomtavu, a szaggatott pedig tervezett vonal.
Előzmény: v_peti (71237)
v_peti Creative Commons License 2003.03.10 0 0 71237
illesf: Kösz a térképeket!
Az bels?nél nem értem pontosan a jelmagyarázatot:
Vastag vonal: F?vonal, közepesen vékony vonal: mellékvonal.
Szaggatott vonal: Keskenynyomköz?. De mi a vékony vonal?
Ahogy elnézem, elég barbár munkát végeztek arrafelé a vasútmegszüntet?k. :(((

Előzmény: illesf (71235)
illesf Creative Commons License 2003.03.10 0 0 71236
Ja, és Boszniának valóban van tengeri kijárata, ami megakadályozza a közvetlen szárazföldi eljutást Split felől Dubrovnikba. Nem tudom, hogy itt hogyan zajlik a közlekedés, de azt tudom, hogy ez a bosnyák rész a Bosnyák-Horvát Föderáció része, tehát a horvát állampolgárok ide személyi igazolvánnyal beléphetnek, nem kell nekik útlevél.
Előzmény: v_peti (71234)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!