"k oldalátjárós kocsi (olyan termes kocsi ahol az üléssorok egy oldalt vannak, az átjárófolyosó pedig a másik ablaksor mellett) "
Ez jó, hogy előjött. Igaz, nem értek a kocsikhoz, mint az kiderült, de azért félénken megkérdezem:
1, A Bko-ba hogy kerül a "k" amikor az nem termes kocsi?
2, Mi a különbség egy Bo és egy Bko között, a plüssüléseket, hangosítást, és egyebeket leszámítva úgy szerkezetileg? Ha nincs, akkor minek a megkülönböztető "k"?
Ahogy a Tiszán végiggyalogoltam néhány hete, nem vettem észre semmi különbséget. Bár lehet, hogy azért, mert a 2 Bo-ban nem volt világítás... :-)
Rudabányáról jut eszembe: egyes térképek a Rudabányai állomás után úgy ábrázolják a vasutat, hogy bemegy egy alagútba, de nem jön ki onnan. Persze nem a civil térképek. Volt ott tényleg valami nagyvasúti vágányzat a föld alatt?
"A terv folytatásaként épült meg a Lakitelek - Kunszentmárton vonal. A Tisza - híd már készen volt a vasútvonal építésekor. Alkalmas volt a vasút átvezetésére is."
Tévedés. A Tisza-híd a Lakitelek - Kunszentmárton vonallal egyidőben épült. Igaz, volt ott egy "másik" Lakitelek - Tiszaug vonal is. Ez azonban a mostanitól teljesen eltérő nyomvonalon vezetett, (keresztezte a jelenlegit) és a Tisza jobb partján végződött. Ott volt az "eredeti" Tiszaug állomás.
A "legszebb" élményem az volt, amikor a kollegám alatt leszakadt Nyíregyházán az emeletes ágy, mert lelopták a csavarokról az anyákat. Erre ébredtem...
"mi a különbség a Bh és a Bhv közt"
A v melléksorozatjel azt jelenti, hogy a kocsin van átmenő távvezérlési kábel. Tehát Bh-kból nem lehet ingavonatot összerakni, csak Bhv-kból.
De van ennél még bosszantóbb is.
Vasútas öltöző: Ellopják a csapról az elzáró műanyagot. Odaraknak egy vaslemezt. Azt is ellopják. :(((
Tudom...
Sokat alszom vasuti laktanyákban...
Az se semmi, hogy az áram alatt lévő dugaljakat lopják el. Utánna meg csak lóg a vezeték a falból...
A "legszebb" élményem az volt, amikor a kollegám alatt leszakadt Nyíregyházán az emeletes ágy, mert lelopták a csavarokról az anyákat. Erre ébredtem...
Pl azért, hogy egy későbbi időpontban fel tudja kapcsolni a világítást... Ha nem lopnák el, akkor nem lenne arra szükség, hogy magánál tartson egyet az ember.
De van ennél még bosszantóbb is.
Vasútas öltöző: Ellopják a csapról az elzáró műanyagot. Odaraknak egy vaslemezt. Azt is ellopják. :(((
Világításkapcsoló:
Ha valaki ellop egy rézkábelt pénzt kap érte. Van motiváció.
Ha valaki összegrafitiz egy kocsit, kiélheti "művészi" hajlamait. Vagy csak otthagyja a névjegyét. Van motiváció.
De ha valaki ellopja a műanyag vagy fém szabályozókorongot semmit sem nyer vele! Akkor az miért teszi?????? Orvosi eset. :(
Pl azért, hogy egy későbbi időpontban fel tudja kapcsolni a világítást...
Az alapelv az lenne, hogy egy jelölés hatására egy embercsoportnak, amikor egy bizonyos izéről beszél, ne kelljen mindig körülírnia azt az izét, hanem a körülírást helyettesíteni tudja egy kóddal, amit mindenki (mármint az az embercsoport) megért.
A kód legyen aránylag könnyen megjegyezhető és fejezzen is ki valamit. Mellesleg attól - is - könnyen megjegyezhető, hogy valamilyen módon utal az izének valamilyen tulajdonságaira.
Itt kezdődnek a problémák, mert szorgos (bal és kevésbé jobb) kezek megpróbálják az összes lehetséges tulajdonságot "bekódolni" - ennek eredménye a Bfncklgiejnxndkykrodjfqwpgk stílusú sorozatjel. Akkor átcsap az érdeklődés a középszámcsoportra, amely részben szintén ki akar fejezni valamit, ezzel viszont elmegy a számjegyek egy része, kevés marad a variációs lehetőség. Azaz ki kell találni különféle móricka-módszereket, a problémát áthidalandó. Eljutunk a pályaszámcsoportig, nyertünk vele még 1 számjegyet. Hamar kiderül, hogy nem elég. Na akkor vissza a sorozatjelre, biggyesszünk hozzá felső indexben még pár számjegyet.
Ha pedig a fentiekből kialakuló káosz kevés, hívjunk össze pár évenként magas UIC fórumot, ahol jóváhagyjuk a soronkövetkező "átgomboló hadműveletet". Így a kocsik egy részének oldalán már az új módi szerint jelölünk, de elég sok kocsink van és annál kevesebb festékünk, tehát évekig ottmarad a régi is.
Ami mindebből kialakul, már vetekszik a jobbféle rejtjelző algoritmusokkal... :)))
Ugyanazok az ÖBB kocsik vajon miért recsegnének magyar földön, és miért produkálnának jó hangminőséget a Lajta túloldalán ? Nem ugyanazokról a kocsikról van szó.
De a magyar IC kocsikon sokszor tapasztalok recsegést vagy elhalkulást. Viszont amikor német vonatokon (EC, IC, IR) utaztam, akkor általában nem tapasztaltam ezt a jelenséget.
Világításkapcsoló:
Ha valaki ellop egy rézkábelt pénzt kap érte. Van motiváció.
Ha valaki összegrafitiz egy kocsit, kiélheti "művészi" hajlamait. Vagy csak otthagyja a névjegyét. Van motiváció.
De ha valaki ellopja a műanyag vagy fém szabályozókorongot semmit sem nyer vele! Akkor az miért teszi?????? Orvosi eset. :(
Hangerőszabályozás: Tisztességesen meg kellene csinálni a kocsin belüli és a kocsik közötti audiókapcsolatot. A XXI. században ennek nem lehetnének technikai akadályai!!! Olyan hatalmas pénzbe sem kerülhet az egész berendezés. (Mikrochip, vezeték, hangszóró...)
Ha jól működne és nem recsegne, akkor a hangerőt is le lehetne venni egy elfogadhatóbb hangerőre. (Tőlünk nyugatra működik.)
Konzervből, lehet hogy ronda lesz:
Személykocsi fősorozatjelek
Jel: Leírás: Megjegyzés:
A 1. osztályú
B 2. osztályú
AB 1 és 2. osztályú
AR elsőosztályú kocsi bárszakasszal
BR másodosztályú kocsi bárszakasszal
BD 2. osztályú poggyászteres
D poggyászkocsi
WL hálókocsi a kocsiosztályt jelző fősorozatjel(ek) ez után következnek (pl. WLAB)
WR étkezőkocsi
WSP társas termes (szalon) kocsi
SR társaskocsi
Z különcélú személykocsi
Személykocsi melléksorozatjelek:
Jel: Leírás: Megjegyzés:
a háromtengelyű
b öttengelyű
bu büfészakasszal ez tkp. az r illetve R sorozatjel utóélete (csakWRbumz 88-71-nél alk.)
c fekvőhelyes mindig a fősorjel. mögé kerül! kocsiosztályonként ismételve (AcBc)
ee központi energiaellátás vill. fűt. fővezetékről MÁV nem használja, ee jel csak a RIC-raszterben
f oldalátjárós kocsi csak Bf 21-26 0 sor (régi Bam )-nál alk.
h helyi forgalmú, középátjárós kocsi
k oldalátjárós kocsi (olyan termes kocsi ahol az üléssorok egy oldalt vannak, az átjárófolyosó pedig a másik ablaksor mellett)
l hangszóróval ellátott kocsi MÁV nem használja
m 24 m-nél hosszabb kocsi
o 24 m-nél hosszabb, alacsonyabb szekrényű kocsi
p távolsági középátjárós (termes) kocsi
y távolsági középátjárós (termes) kocsi csak By 20-17
t távvezérlő berendezéssel ellátott középátjárós (termes) kocsi
r büfés, büféfülkés kocsi l. még R vagy bu
v átmenő (33 erű) távvezérlési vezeték, vagy nagytermes kocsi 1. jelentés: sorozatjel végén2. jelentés fősorozat után (csak A/Bvmz 19-91 3; 21-91 3 DVJ kocsik)
x motormellékkocsik
z kéttengelyű, vagy légkondicionált
Csak poggyászkocsiknál (D)
s oldalfolyosós
l levelezőfülkés
Figyelemmel arra, hogy a sorozatjelek feltüntetése nem kötelező, számos következetlenség tapasztalható alkalmazásuknál. A kocsi meghatározó műszaki jellemzői nagyobb biztonsággal állapíthatók meg a középszámból, illetve a középszámmal nem jelezhető különbségek a pályaszámcsoportból. Továbbmegyek, léteznek olyan kiviteli különbségek amelyek pályaszámcsoport szintjén sincsenek jelölve.
MÁV Rt. Pálya- és Mérnöki Létesítmények Igazgatóság tájékoztatója az eljárás eredményéről (0988)
1. a) Az ajánlatkérő neve és címe:
MÁV Rt. Pálya- és Mérnöki Létesítmények Igazgatóság
1062 Budapest, Andrássy út 73-75.
b) A beszerzés tárgya és mennyisége: vállalkozási keretszerződés.
A szolgáltatás éves mennyiségei -30%:
- vágányszabályozás 30 vkm
- ágyazatrostálás 80 vkm
- rostaaljszállítás 15 vkm
- kitérőcserélés 110 csoport
- ellenálláshegesztés 300 műszakóra
c) Eredményes volt-e az eljárás: igen.
2. a) A választott eljárás: hirdetmény közzététele nélküli tárgyalásos eljárás.
b) Hirdetmény közzététele nélküli tárgyalásos eljárás esetén az eljárás alkalmazását megalapozó körülmények ismertetése:
A feladatok ellátásához a MÁV Rt. által kezelt vasúti pályahálózat beruházási, karbantartási munkáinál legalább az alábbiakban felsorolt speciális vasúti nagy munkagépek szükségesek:
- vágányszabályozás:
- 1 db vágányszabályozó gép,
- 1 db ágyazatrendező gép,
- 1 db aljköztömörítő gép,
- ágyazatrostálás:
- 4 db ágyazatrostáló gép,
- rostaaljszállítás:
- 2 db rostaaljfeldobó,
- 12 db rostaaljszállító kocsi,
- kitérőcserélés:
- 3 db 4 egységes kitérőcserélő gépsor,
- ellenállás-hegesztés:
- 2 db önjáró sínhegesztő gép.
A fent leírt gépi felszereléssel kizárólag a MÁV GÉP Kft., 1103 Budapest, Kőér u. 2/D. rendelkezik, ezért kizárólag az eljárásba bevont MÁV GÉP Kft. alkalmas a teljesítésre [Kbt. 70. § (1) bekezdés b) pont].
c) Hirdetmény közzététele nélküli tárgyalásos eljárás esetén az ajánlattételre felkértek felsorolása: MÁVGÉP Kft., 1102 Budapest, Kőér u. 2/D.
3. Az eredményhirdetés időpontja: 2003. február 6.
4. Az ajánlatok elbírálásának szempontja és a 34. § (3) bekezdésében foglaltak, ha azokat a részvételi felhívásban nem tették közzé: az ajánlatkérő az ajánlatok közül a legalacsonyabb összegű ellenszolgáltatás szempontja alapján döntött.
5. a) A nyertes ajánlattevő neve és címe: MÁVGÉP Kft., 1102 Budapest, Kőér u. 2/D.
b) A nyertes ajánlattevőnek a Kkvt. szerinti minősítése: középvállalkozás.
6. A nyertes ajánlatot követő legkedvezőbb ajánlatot tevő neve és címe: -
7. A beérkezett ajánlatok száma: egy.
8. Az ajánlattevő(k) neve és címe: MÁVGÉP Kft., 1102 Budapest, Kőér u. 2/D.
9. Az ellenszolgáltatás összege:
Műszakóradíjak:
- 1 db vágányszabályozó BEAWER típusú 39 300 Ft/műszakóra
- 3 db vágányszabályozó 08-16 SP típusú 79 200 Ft/műszakóra
- 1 db ágyazatrendező gép USP 3000 típusú 38 700 Ft/műszakóra
- 1 db aljköztömörítő AKT típusú 26 500 Ft/műszakóra
- 5 db ágyazatrostáló RM 76 UHRS típusú 195 400 Ft/műszakóra
- 2 db rostaaljfelhordó MPD-ből 32 600 Ft/műszakóra
- 12 db rostaaljszállító kocsi FAL típusú 12 600 Ft/műszakóra
- 2 db kitérőcserélő berendezés UWG típusú 97 700 Ft/műszakóra
- 4 db vontató jármű DGKU-5 típusú 29 500 Ft/műszakóra
- 2 db kitérőszabályozó 08-275 SP típusú 65 600 Ft/műszakóra
- 2 db LIEBHERR A 902 ZW típusú 19 900 Ft/műszakóra
- 2 db tömörítőlap Delmag SV típusú 3 500 Ft/műszakóra
- 2 db mobil ellenálláshegesztő gép PRSZM-3 típusú 88 650 Ft/műszakóra
- I. osztályú sínprofil-kialakítás + dok. PRSZM-3 típusú 7 100 Ft/műszakóra
- II. osztályú sínprofil-kialakítás + dok. PRSZM-3 típusú 6 500 Ft/műszakóra
- 2 db sínáthelyező gép DGKU-S típusú 24 900 Ft/műszakóra
10. a) A beszerzés tárgyának az a része és értéke, amire nézve az ajánlattevő harmadik személlyel kíván szerződést kötni (ha ez az ajánlatban szerepelt): -
b) A beszerzés értékének tíz százalékát meghaladó mértékben igénybe venni kívánt alvállalkozók neve és címe (ha ez az ajánlatban szerepelt): -
c) A teljesítésben egyébként a beszerzés értékének tíz százalékát meghaladó mértékben részt vevő szervezetek (személyek) neve és címe (ha ez az ajánlatban szerepelt): -
11. Ha az eljárás eredménytelen, ennek oka: -
12. Egyéb információ: -
13. a) Az eljárást megkezdő hirdetmény közzétételének napja: -
b) Hirdetmény közzététele nélküli tárgyalásos eljárásban az ajánlati felhívás kiküldésének, illetve a 71/B. § (3) bekezdése szerinti esetben a bizottság tájékoztatásának napja: 2002. december 18.
14. Hivatkozás az előzetes összesített tájékoztatóra: -
15. A hirdetmény feladásának napja: 2003. február 21.
A hirdetmény kézhezvételének napja: 2003. február 21.