Vasutassztrájk Németországban
2003. március 6. 11:36
MNO
Németországban reggel a vasutasok sztrájkja miatt egy órára megbénult a vasúti közlekedés. A német államvasutak tájékoztatása szerint a munkabeszüntetés legalább másfél millió utasnak okozott gondot, és nyolcezer távolsági, helyi, illetve tehervonatot érintett.
A vasutasok, akik közül mintegy tízezren csatlakoztak a munkabeszüntetéshez, háromszázalékos béremelést követelnek. A szakszervezetek pedig azzal fenyegetőznek, ha nem sikerül megállapodást elérni a következő hetekben, akkor országos méretű vasutassztrájk robbanhat ki. A német állami vasúttársaság és a munkavállalói szervezetek még egyeztetnek egymással adta hírül az Info Rádió.
Egy másik, onnan letölthető 17 megás file tartalmazza az új Duna-hidat is, illetve a Szolnok felé történő bekötést. Viszont az tanulságos, hogy míg Kismarton felé van pontozott lila vonal (nagyseb), Magyarországon ilyet nem látni, még Győrig sem...
Román mozdonyt sem. Maradtak volna a csehek, csakhogy itt az egyik kérdés az, hogy azok valóban jobbak voltak-e (lasd a Gorilla problémákat pár évvel késôbb) és hogy a csehek adtak volna belôlük (végülis a gyár eléggé le volt kötve a szovjet szállításokkal)
Van a lengyeleknél a szilivel majdnem egykorú 25 kv villamos mozdony, az elektromos része angol licenc.
Szerintem a Pielstick motor sem volt egy rossz döntés.
Magyarországon kívül még volt Pielstick Ausztriában, Lengyelországban, Csehszlovákiában, Finnországban,talán Portugáliában is. Szóval nem csak mi vettünk.
Amerikai licenszet nyilván nem akartak átvenni (azzal az amerikai szabványokat és coll méreteket is át kellett volna venni!!!),
Ez a románoknak sikerült.
(Volt egy látványos bukta, amikor fekve maradt a kísérleti mozdony egy szénvonattal a kiel-i kikötôi feljáróban. Nem romlott el, nem tudta felhúzni!!!).
Megnéztem és tényleg jelölik a Székesfehérvár - Pusztaszabolcs vonalat. Ez most mit jelent? Fel fogják újítani? Ha jól tudom ott most csak Bz-k közlekednek.
A Szabadbattyán - Börgönd vonalról tudtok valamit?
OFF
Bár lehet hogy jött rá válasz, én időben előre olvasom a topicot, ekkor mindenkitől elnézést kérek!
ON
Motorvonat az olyan vonat, amit nem mozdony, hanem motorkocsi továbbít.
Tágabb értelemben motorvonatnak nevezik az olyan zárt szerelvényeket* is, amiket csak speciális típusú mozdony továbbíthat, amit általában nem is mozdonynak, hanem hajtófejnek neveznek. Pl. ÖBB 4010, vagy ICE.
*Zárt szerelvény:= kifejezetten egy vonatban üzemelésre kifejlesztett járművekből összeállított szerelvény. Az említetteken kívül ide tartoznak pl. az egykori Hargita motorvonat, vagy a Hernyó alfajai - bár ezek "valódi", motorkocsis motorvonatok.
A http://www.europarl.eu.int/enlargement/access_draft_en.htm oldalon (az EU csatlakozási szerződés oldala) az AA 15/03 ADD 1 mellékletre kattintva letölthető egy 2 megás PDF, amiben benne van a mo-i European Rail Freight Network térképe. A meglepetés: Szfvár-Börgönd-Pusztaszabolcs vonal!!!
1047 005-2! A kijelentő mód kevés. Ha alapvetően megváltozott azóta a helyzet, mint amikor ezt nekem alkalmaznom kellett, kérlek idézd a jelenlegi meghatározást. Figyelmedbe ajánlom DGKUm (70854)-es hozzászólását.
5,25-kor a II. vágányon tolató villamos mozdony (V43 1192) a 21. és 17. sz. váltók közötti egyenes szakaszon fékhiba miatt összeütközött a III. vágányra bejáró 239. sz. személyvonattal. (V43 1183).
A mozdony az 5,17-kor érkezett 220. sz. vonat körüljáró gépe volt. Ez ingavonatként közlekedett volna, de vezérlőkocsiját a Nyugatiban meghibásodás miatt kisorozták. Vezetője észlelve a veszélyt minkét fékkel fékezett, de mivel fékhatást nem tapasztalt kiugrott mozdonyából. A gép felvágott egy váltót, majd ütközött a személyvonattal. Ennek ereje a 31 km/h haladó gépet 87 m-t visszalökte. Minden tengelyével siklott, a II. és III. vágány között keresztbefordult, vezetőállása összetört, ütközői leszakadtak. A V43 1183 psz. gép egy tengellyel siklott, mindkét vége összetört. Az ütközés következtében a szerelvényről leszakadva állt meg úgy, hogy közte és szerelvénye között 3,5 m távolság volt. A személyvonat 60 km/h sebességgel haladt. Ennyire sikerült lefékeznie, miután 240 m-re az ütközés helyétől a vészhelyzetet észlelte. Két utas a helyszínen meghalt, a vonatvezető és 3 utas életveszélyes, 22 utas 8 napon túl gyógyuló, 54 könnyebb sérü-léseket szenvedett.
A balesetben a fékhibán kívül szerepet játszott a F2. utasítás megszegése is. Az állomáson ugyan is nem lehetett volna tolatást végezni vonat érkezésekor.
"Több mint két órán át szünetelt a közlekedés Budapest-Szolnok-Békéscsaba fővonalon Lökösháza és Kétegyháza között."
Azért ez sem teljesen így igaz, van benne csúsztatás!
Az eredeti hír:
"Több mint két órán át szünetelt a közlekedés Budapest-Szolnok-Békéscsaba fővonalon Lökösháza és Kétegyháza között.
2003.03.06 08:55 WP
Itt ugyanis csak egy vágányon járnak a vonatok, ezért a sorjában érkező járatok kénytelen voltak megvárni a felső vezeték helyreállítását. Így négy vonat több órát késett, néhány gyorsvonat pedig 35-40 perces késéssel folytathatta útját. A MÁV információjának tájékoztatása szerint helyreállt a forgalom a Lőkösháza és Kétegyháza közötti szakaszon."
A történet a következő:
A 7349 sz. vonat mozdonyvezetője 4.58-kor rádión jelentette az irányítónak, hogy Lökösháza - Kétegyháza között a belógó felsőzeték a mozdonyának (V43-1122) homlokablakát betörte és áramszedője letört.
Helyreállítva: 7.57-kor.
Késés: 6 vonat 535'
(7349 +13', 7317 +170', 7327 +115', 737 +66', 7340 +124', 7350 +47')
Ki lehet számolni, de szerintem sokkal többet lehetne nyerni menetidőben egy 100-as vonal néhány teljes állmoásra vonatkozó 20-40-60-as lassújelének kigyomlálásával, mint az egész vonal 120-asra való átépítésével. Nyilván kevésbé médiaprojekt, mert normál állagmegóvás(nak kellene lennie).