Keresés

Részletes keresés

-gonosz- Creative Commons License 2003.03.06 0 0 70987
"Vajon mi lett belöle, mire Szarajevóba ért?"

Azt nem tudom, de a MÁV hálózatáról késés nélkül kilépett.

Előzmény: piret (70771)
DLala Creative Commons License 2003.03.06 0 0 70986
Nekem az furcsa, hogy Kassától észak felé a vonal végetér a határnál, nincs folytatása a lengyelek felé. Ez igen furcsa lenne, ha így maradna.
Előzmény: marslakó (70976)
DLala Creative Commons License 2003.03.06 0 0 70985
Vasutassztrájk Németországban
2003. március 6. 11:36

MNO
Németországban reggel a vasutasok sztrájkja miatt egy órára megbénult a vasúti közlekedés. A német államvasutak tájékoztatása szerint a munkabeszüntetés legalább másfél millió utasnak okozott gondot, és nyolcezer távolsági, helyi, illetve tehervonatot érintett.

A vasutasok, akik közül mintegy tízezren csatlakoztak a munkabeszüntetéshez, háromszázalékos béremelést követelnek. A szakszervezetek pedig azzal fenyegetőznek, ha nem sikerül megállapodást elérni a következő hetekben, akkor országos méretű vasutassztrájk robbanhat ki. A német állami vasúttársaság és a munkavállalói szervezetek még egyeztetnek egymással – adta hírül az Info Rádió.

Bitox Creative Commons License 2003.03.06 0 0 70984
A tragyazas jo dolog!!!
SzigDani Creative Commons License 2003.03.06 0 0 70983
Egy másik, onnan letölthető 17 megás file tartalmazza az új Duna-hidat is, illetve a Szolnok felé történő bekötést. Viszont az tanulságos, hogy míg Kismarton felé van pontozott lila vonal (nagyseb), Magyarországon ilyet nem látni, még Győrig sem...

SzigDani

Előzmény: M41 2127 (70978)
rg7 Creative Commons License 2003.03.06 0 0 70982
Mennek is!

Zichyújfaluba visznek-hoznak pár kocsit a takarmánykeverő üzemből.

Előzmény: marslakó (70979)
seTTebello Creative Commons License 2003.03.06 0 0 70981
Román mozdonyt sem. Maradtak volna a csehek, csakhogy itt az egyik kérdés az, hogy azok valóban jobbak voltak-e (lasd a Gorilla problémákat pár évvel késôbb) és hogy a csehek adtak volna belôlük (végülis a gyár eléggé le volt kötve a szovjet szállításokkal)

Van a lengyeleknél a szilivel majdnem egykorú 25 kv villamos mozdony, az elektromos része angol licenc.

Szerintem a Pielstick motor sem volt egy rossz döntés.

Magyarországon kívül még volt Pielstick Ausztriában, Lengyelországban, Csehszlovákiában, Finnországban,talán Portugáliában is. Szóval nem csak mi vettünk.

Amerikai licenszet nyilván nem akartak átvenni (azzal az amerikai szabványokat és coll méreteket is át kellett volna venni!!!),

Ez a románoknak sikerült.

(Volt egy látványos bukta, amikor fekve maradt a kísérleti mozdony egy szénvonattal a kiel-i kikötôi feljáróban. Nem romlott el, nem tudta felhúzni!!!).

Ez melyik volt?

Előzmény: rezgaras (70951)
rg7 Creative Commons License 2003.03.06 0 0 70980
""Nem is volt olyan régen amikor Gyékényesről 1500-1700 tonnás kavicsvonatokat huzigáltunk M41-el...""

Ezt nekem az "öregek" mesélték, és ez akkor történt, amikor még csak Kaposvárig, majd Somogyszobig volt meg a drót...

Az olajvonatos dologról mégcsak nem is hallottam.

Olaj... Brrr:)))

Előzmény: Szütyi (70973)
marslakó Creative Commons License 2003.03.06 0 0 70979
Ott most Bz-k meg M47-esek közlekednek - személyvonatokkal. Aztán mehetnek még teherek is :-)))
Előzmény: M41 2127 (70978)
M41 2127 Creative Commons License 2003.03.06 0 0 70978
Szia.

Megnéztem és tényleg jelölik a Székesfehérvár - Pusztaszabolcs vonalat. Ez most mit jelent? Fel fogják újítani? Ha jól tudom ott most csak Bz-k közlekednek.

A Szabadbattyán - Börgönd vonalról tudtok valamit?

Előzmény: marslakó (70976)
Blöky Creative Commons License 2003.03.06 0 0 70977
OFF
Bár lehet hogy jött rá válasz, én időben előre olvasom a topicot, ekkor mindenkitől elnézést kérek!
ON

Motorvonat az olyan vonat, amit nem mozdony, hanem motorkocsi továbbít.
Tágabb értelemben motorvonatnak nevezik az olyan zárt szerelvényeket* is, amiket csak speciális típusú mozdony továbbíthat, amit általában nem is mozdonynak, hanem hajtófejnek neveznek. Pl. ÖBB 4010, vagy ICE.

*Zárt szerelvény:= kifejezetten egy vonatban üzemelésre kifejlesztett járművekből összeállított szerelvény. Az említetteken kívül ide tartoznak pl. az egykori Hargita motorvonat, vagy a Hernyó alfajai - bár ezek "valódi", motorkocsis motorvonatok.

Előzmény: Btx002 (70871)
marslakó Creative Commons License 2003.03.06 0 0 70976
A http://www.europarl.eu.int/enlargement/access_draft_en.htm oldalon (az EU csatlakozási szerződés oldala) az AA 15/03 ADD 1 mellékletre kattintva letölthető egy 2 megás PDF, amiben benne van a mo-i European Rail Freight Network térképe. A meglepetés: Szfvár-Börgönd-Pusztaszabolcs vonal!!!
-gonosz- Creative Commons License 2003.03.06 0 0 70975
"DGKUm válasz erre | adatok | e-mail 2003-03-06 09:49:59 (70867)

Mai program:
Somoskőújfalura behaladás közben az államhatár felől bejáró szlovák tehervonat tolómozdonya egy tengellyel siklott a 3. sz. váltón.

-gonosz- válasz erre | adatok | e-mail 2003-03-06 09:48:37 (70866 "

Ezek szerint előbb tudtam a programodat, mint Te!
És ilyenkor hol a MINDENHATÓ?
(Ja, Ő meg elintézte, hogy földönfutó legyen a mozdony!)

Előzmény: DGKUm (70960)
1047 005-2 Creative Commons License 2003.03.06 0 0 70974
1:0 oda.
Előzmény: rg7 (70972)
Szütyi Creative Commons License 2003.03.06 0 0 70973
M61 021:
"Merre járnak a legújabb Szergejek?
303,304?
Mikor lesz újabb nemCsörgő?"

A Szerjózsák utolsó infóm szerint Sm-en randiznak:-)
Remot Csörgő: 2205-ből és 2192?-ből lesz, majd valamikor(a'la Szalacsi:-))

rg7:
"Nem is volt olyan régen amikor Gyékényesről 1500-1700 tonnás kavicsvonatokat huzigáltunk M41-el..."

Ez akkor lehetett amikor Ce dupla Csörgővel vitt olajvonatokat Kanizsáról Komáromba?

rg7 Creative Commons License 2003.03.06 0 0 70972
Igen ez az az értesítő, de hatálybalépésre az általam közölt dátum van megjelölve...
Előzmény: 1047 005-2 (70971)
1047 005-2 Creative Commons License 2003.03.06 0 0 70971
Ha 107549/1989 8A és a MÁV Értesítő 38. száma szerinti,akkor egyről beszélünk.
Előzmény: rg7 (70964)
1047 005-2 Creative Commons License 2003.03.06 0 0 70970
"III. FŐJELZŐKRE VONATKOZÓ ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK

A főjelzők alkalmazása

41. pont:"Térközjelzőket a térközök elején kell alkalmazni.A térközjelző lehet biztosított és nem biztosított."

11.-12. oldal

Előzmény: luciluca (70969)
luciluca Creative Commons License 2003.03.06 0 0 70969
1047 005-2!
A kijelentő mód kevés. Ha alapvetően megváltozott azóta a helyzet, mint amikor ezt nekem alkalmaznom kellett, kérlek idézd a jelenlegi meghatározást. Figyelmedbe ajánlom DGKUm (70854)-es hozzászólását.
Előzmény: 1047 005-2 (70956)
Bárdos Imre Creative Commons License 2003.03.06 0 0 70968
Az említett baleset:

1974.07.17. Vác : V43 1192 V43 1183

5,25-kor a II. vágányon tolató villamos mozdony (V43 1192) a 21. és 17. sz. váltók közötti egyenes szakaszon fékhiba miatt összeütközött a III. vágányra bejáró 239. sz. személyvonattal. (V43 1183).
A mozdony az 5,17-kor érkezett 220. sz. vonat körüljáró gépe volt. Ez ingavonatként közlekedett volna, de vezérlőkocsiját a Nyugatiban meghibásodás miatt kisorozták. Vezetője észlelve a veszélyt minkét fékkel fékezett, de mivel fékhatást nem tapasztalt kiugrott mozdonyából. A gép felvágott egy váltót, majd ütközött a személyvonattal. Ennek ereje a 31 km/h haladó gépet 87 m-t visszalökte. Minden tengelyével siklott, a II. és III. vágány között keresztbefordult, vezetőállása összetört, ütközői leszakadtak. A V43 1183 psz. gép egy tengellyel siklott, mindkét vége összetört. Az ütközés következtében a szerelvényről leszakadva állt meg úgy, hogy közte és szerelvénye között 3,5 m távolság volt. A személyvonat 60 km/h sebességgel haladt. Ennyire sikerült lefékeznie, miután 240 m-re az ütközés helyétől a vészhelyzetet észlelte. Két utas a helyszínen meghalt, a vonatvezető és 3 utas életveszélyes, 22 utas 8 napon túl gyógyuló, 54 könnyebb sérü-léseket szenvedett.
A balesetben a fékhibán kívül szerepet játszott a F2. utasítás megszegése is. Az állomáson ugyan is nem lehetett volna tolatást végezni vonat érkezésekor.

THE GOD Creative Commons License 2003.03.06 0 0 70967
Mondtam, hogy zaklatott és lassú!:-)))

g

Előzmény: DGKUm (70960)
GYöBa Creative Commons License 2003.03.06 0 0 70966
Ez a gép dunaújvárosi személyzettel szaladgált, de nekem is feltűnt, hogy most a 1233-ast lovagolják kb. 1 hete...

Jaaj, én nem a mostani eseményekre gondoltam, ez még a Moldova-könyvben emlegett körbejáráskor történt baleset...

Múlt pénteken még a fordájában volt...

Előzmény: rg7 (70961)
-gonosz- Creative Commons License 2003.03.06 0 0 70965
"Több mint két órán át szünetelt a közlekedés Budapest-Szolnok-Békéscsaba fővonalon Lökösháza és Kétegyháza között."

Azért ez sem teljesen így igaz, van benne csúsztatás!

Az eredeti hír:

"Több mint két órán át szünetelt a közlekedés Budapest-Szolnok-Békéscsaba fővonalon Lökösháza és Kétegyháza között.
2003.03.06 08:55 WP


Itt ugyanis csak egy vágányon járnak a vonatok, ezért a sorjában érkező járatok kénytelen voltak megvárni a felső vezeték helyreállítását. Így négy vonat több órát késett, néhány gyorsvonat pedig 35-40 perces késéssel folytathatta útját. A MÁV információjának tájékoztatása szerint helyreállt a forgalom a Lőkösháza és Kétegyháza közötti szakaszon."

A történet a következő:

A 7349 sz. vonat mozdonyvezetője 4.58-kor rádión jelentette az irányítónak, hogy Lökösháza - Kétegyháza között a belógó felsőzeték a mozdonyának (V43-1122) homlokablakát betörte és áramszedője letört.
Helyreállítva: 7.57-kor.
Késés: 6 vonat 535'
(7349 +13', 7317 +170', 7327 +115', 737 +66', 7340 +124', 7350 +47')


Előzmény: drdoktor (70954)
rg7 Creative Commons License 2003.03.06 0 0 70964
"A jelenleg érvényes F.1. 1989-ben lépett életbe."

Nem tudom miért, de az enyém 1990. február 1.-én:)))

Előzmény: 1047 005-2 (70955)
1047 005-2 Creative Commons License 2003.03.06 0 0 70963
Nem az 1992-ben történt Bdv kontra V43 eset?
Előzmény: rg7 (70961)
1047 005-2 Creative Commons License 2003.03.06 0 0 70962
A tervek szerint igen.
Előzmény: sssey (70867)
rg7 Creative Commons License 2003.03.06 0 0 70961
"1182-vel hol, mi történt?
Vácnál az cuppant a személyvonatnak tolatás közben, ha jól tudom"

Kimaradtam valamiből?
Ez a gép dunaújvárosi személyzettel szaladgált, de nekem is feltűnt, hogy most a 1233-ast lovagolják kb. 1 hete...

Előzmény: GYöBa (70944)
DGKUm Creative Commons License 2003.03.06 0 0 70960
Mai program:
Somoskőújfalura behaladás közben az államhatár felől bejáró szlovák tehervonat tolómozdonya egy tengellyel siklott a 3. sz. váltón.
-gonosz- Creative Commons License 2003.03.06 0 0 70959
KISIKLOTT!

9.15-kor a Somoskőújfalura behaladó 93363 sz. vonat tolómozdonya (ZSR 770 018-0) az állomás végponti oldalán 1 tengellyel siklott.

nohab Creative Commons License 2003.03.06 0 0 70958
Ki lehet számolni, de szerintem sokkal többet lehetne nyerni menetidőben egy 100-as vonal néhány teljes állmoásra vonatkozó 20-40-60-as lassújelének kigyomlálásával, mint az egész vonal 120-asra való átépítésével. Nyilván kevésbé médiaprojekt, mert normál állagmegóvás(nak kellene lennie).

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!