Mnnna végleg letiltott a váltó. BMW E65 730d a kocsi.
Idáig kihagyott a váltó (hajtás) aztán egy rúgás hol kisebb hol nagyobb, a nagyobbnál néha ki is írja, leállítom pár percre és eltűnik. Sokszor ha megállok, még megállás előtt is csinálja de akkor alig érezhető. Na most végleg kiírta a hibát, gyengébb is lett a kocsi, gondolom letiltott hogy védje a nagyobb károsodástól.
A kérdés, ismer valaki egy korrekt, megbízható, automata vátóhoz jól értő szerelőt, aki nem egyszer akar jól lehúzni, aki szeretné ha visszajárnák hozzá mert elégedet voltam vele? Előre is köszönöm ha valaki tud ilyet...
Felreertettel. Nem azt irtam, hogy nem lett jo, hanem hogy neha csinal butasagokat...pl. Elozes elott odalepek, rogton visszavalt akar 2-t, majd megsem elozok, hanem maradok, ekkor kell neki jo nehany masodperc mire erzekeli es felvalt...addig mondjuk megteszek 2-300m-t kettesben 100-zal...vagy fekezeskor, mintha sportmodban lenne motorfekket hasznalva fekezek...de ezeket mint irtan neha csinalja csak...emiatt nem viszem vissza, hiaba garis, mert az megint hetek...mert inkabb a fizetos munkakat csinalja es amikor van kedve, ideje foglalkozik a garis autokkal ha vannak...nem mellesleg kozel 330ekm van az autoban...csodat nem varok mar, igy is atlagon feluli muszaki es esztetikai allapotu 12 evesen...
olvasd el a hozzászólásaimat.....ha ráérsz időben vidd hozzá, előbb-utóbb megcsinálja, igaz nem drága, de nekem 5 hónapig tartott....és nem lett 100%-os, igaz, hogy szebben, finomabban vált mint azelőtt, de néha csinál bosszantó butaságokat....
Viszont elismert tény, árai a földön járnak, nem úgy kezdi telefonban, hogy 300000-től...mint a váltósok 90%-a....
Korábban már kérdeztelek, hogy mi bajod van a Péteri szerelővel? Az előző hozzászólásomban említett átmosást is Ő mondta nekem. Hozzám közel van, de eddig még nem voltam nála.
Én azért elgondolkodnék az olajcserén, vagy legalábbis szintellenőrzésen. Ez az alap. Szint jó?? Ha nincs bent nívó, akkor elég macerás ellenőrizni....
Igazad van, bar nem tudok sokat az automata valtokrol (szakszavakat biztos nem), de annyi vilagos, hogy az "olaj" fontos pont, es nagyon valoszinu, hogy segitene a csereje. Az alapjan amit eddig megtudtam viszont nem oldana meg a problemat veglegesen, javitsatok ki ha tevedek, de en ugy gondolom a problemat az okozza hogy az evek (es kilometerek) soran felgyulemlett fem "forgacs", ami a termeszetes kopasbol keletkezik, belekerul a valtofolyadekba. Nyilvan ez valamilyen modon szurve van, de gondolom a szuro (valami magneses szuresre tippelek) is veges. Amennyit eddig megtudtam a gond ott lehet hogy ez az uledek a valtofolyadekban eltomiti azokat a hidraulikus szelepeket amelyeken keresztul feltoltodik egy (nyilvan az amelyik tobbet van hasznalva) "nyomascella" (nem tudom igy hivjak-e) ami a "lamellaknak" nevezett kapcsolo tarcsakat nyomja ossze igy "kapcsolva" (mint egy mint a manualisban a kapcsolokerek) a megfelelo fokozatot. Azzal hogy az olajat kicserltetem, az uledek marad, sot a szelepek se tisztulnak ki, satobbi. Ezert szeretnem ha egy szaki szetszedne, atnezne es amit kell (de csak amit kell) kicserelne.
Azt írod, hogy "aki azert olajcsere javaslaton kivul mast is tud". Az olajcsere már megvolt, és nem segített, vagy nem hiszel a hatásosságában?
Merthogy az automata váltó egyik legfontosabb része a tiszta és kellő mennyiségű olaj, így ha valaki elsőre azt javasolja kipróbálni, hogy cseréld le és nézd meg segített-e, akkor azt nagyon logikusan és helyesen teszi. Bármilyen váltó-rendellenességnél azzal kell kezdeni, ha régen, vagy sohase volt az olaj cserélve. Ráadásul a leengedett olaj is sokat elárulhat a probléma forrásáról...
Van esetleg valami tipped hova vihetnem Esetleg arrol hogy mennyire komoly a gondja, azon kivul hogy valtasnal rant, igazabol semmi egyeb baja nincs, illetve nem tudok rola.
Szeretnek tanacsot kerni, van egy volvo s80 -asom eleg kedves a szivemnek, sajnos viszont aisin-warner aw 55-50 -es valtoja mar beteg, nehezere esik a sima kapcsolas, es elofordult mar (bar ritkan) hogy "melle" kapcsolt.
Szeretnem megcsinaltatni, ugyhogy amire szukseg lenne az egy megbizhato szervizes, aki azert olajcsere javaslaton kivul mast is tud.
Köszi! De nekem D-ben való indításkor is tud kattogni. Ha indítózok, akkor a relé lekapcsolja a belső ventilátort (meg biztos mást is), tehát valamit csinál. Indítani persze nem indít. Kipróbáltam azt is, hogy D-ben rátekerem az indítókulcsot (tartom) és utána N-be teszem. Akkor N-be kattanva indít. Ebből nekem az következik, hogy a P/N kapcsoló mégsem a relé testjét szakítja meg. Csak nincsen több relé! Egyébként logikusan hangzik amit írtál, de egyelőre úgy tűnik, hogy én nem ezt tapasztalom. Kösz! Csaba
Mindig hagyd direktben! Esetleg ha sorompót kapsz és el kezdik ide-oda tologatni a vagonokat és azt látod, hogy ez hosszú művelet lesz, akkor esetleg tedd üresbe. Egyéb esetben felesleges és inkább ártasz vele a váltónak!