Nnnna végre,fentvannak,54 kép,minden képem amugy 640x480,és nem igazán a legtökéletesebb quality,sajnos ilyen gépre tellt.Persze élvezhető így is.
Más kérdés:
Nemtom van e már vasútbarát IRC chat szoba.Sztem jó dolog lenne,akinek állandó netelérése van
Mit szólnátok ha vmelyik IRC serveren reggelnénk egy szobát?
"Hányadik kocsiban ültetek? Milyen mozdony húzta a vonatot?"
Kocsit illetőleg bármi, IC 618 második kocsijától 6106 11. kocsijáig (ez tavaly volt).
Gép többnyire Szili volt, Gigant 16104-en és páros Tiszán, de utóbbi két esetben nem mernék megesküdni, hogy hangjelenség is volt.
Viszont nekem úgy tűnnik, hogy a dolog csak a jobb vágányon jelentkezik, Pest felé nem szoktam hallani. (Sajnos többnyire kora reggeli IC/ICR-el megyek Pest felé, és gyakran átalszom Kisújt. De mostantól figyelek!)
Az abonyi forgalmistát el kell küldeni továbbképzésre Hajdúhadházra. :-)))
Ott a 3.-ra beérkező, ingázókkal megpakolt Debrecen-Nyíregy személy érkezése után kb. fél perc múlva feltűnik a 2.-on egy szembejövő IC 120-al, és szívfájadalom valamint fékezés nélkül átporzik. Az utasvédelemet a hangosbemondó biztosítja: "A 2. vágányon gyorsvonat halad át, a vágány mellett..."
-Igen,a V43 1173 "Dél csillaga",és kedvencem a 013as Gingó vasárnap készülődtek a nagy útra.a 013 már 60as gép volt,olyan vékonyak a bakancsai,mint állat.Mellesleg ennek a Giginek más bajai is vannak az üzemnaplók szerint,a műszerasztal mögül erős sziszegés hallatszik,valami ereszt,valamint a főmegszkitója eléggé érdekesen adja elő magát bekapcsolásnál.Amugy mindkét gépen fent voltunk a beüzemelésnél,amikor felkészitették őket,fotók is vannak róla a képtárban.
-Megtaláltuk a néhai V43 1076(Moldova könyvében szerepelt) tirisztoros Szili földi maradványait.Erős idegzetűeknek ajánlom a kép megtekintését.A mozdony teteje,a főmegszk dobozzal a fűben hever az ócskavas alatt a Kapos folyó partján!!! a belsőségei,a zöld vázszerkezet,meg egykét dolog meg szanaszét a réten,egy hete még a vezállás maradványai is itt voltak.Úgy tudom,azért selejtezték,mert felborult valahol.
-Valamint hoztak UDGFre egy Bz-t,pszt nem tudom,ami eredeti skoda motoros,borzalmas állapotban,de már be is sorozták,nem tudom pontosan merre jár.
-M62 254,alias Félvér most áll,már egy szélvédője hiányzik,és alkatrészre vár a 181es Szerjoe mellett.Sajnos a 181es is igy kezdte,hogy alk. vár,és ma már egy csontváz maradt belőle.goodbye,Félvér:(
-M40 225,és A27 003 is jelen voltak,A27 kapott tengelycserét,a régi meggörbült nekijje.Mindketten köszönik jól vannak.
-Egy hydraulikus M28at meg átfestenek,most szétszedték.Rá is fért szegényre.Mellette meg egy C50 maradványai,szemmel láthatólag festésre vár.
-Néhai V63_005 elég szétszórt lett szegényem,a trafója itt van a javítóban,mellette az egykori 1064es Szilike maradványai,melyet nemrég selejteztek le.
-V43 1060 SW cserés,épp akkor értünk oda,mikor rakták be a forgóvázba a motort.
-v43 1161 áll,kegyetlen állapotban,már csak az S betű hiányzik róla:((
-V42 534 már régóta átm VF-nek,de eddig semmi sem történt szegénnyel,egy éve láttam azóta még roszabbul néz ki.Valószinűleg S lesz a vége:( Azontúl hogy szarul néz ki,mindene megvan,nem hiányos,leszámitva a szedőjét.Talán még menthető!
-V63 010,009,025 épp pihenőztek,asszem a 10es tappancs miatt áll.
-VF18,egykoron Leó volt,jól néz ki,ismét festést kapott.
"Lángolt a vasúti vagon Szegeden
2003. március 10, hétfő - [10:35]
[Belföld] A gyanú szerint felgyújtották azt a vasúti vagont, amelyben vasárnap este ütött ki tűz a szegedi MÁV állomáson - tudta meg az Objektív Hírügynökség a helyi tűzoltóság ügyeletétől. A lángokat este 8 óra körül észlelték a vasúti dolgozók egy tároló-vágányra tolt szerelvény egyik személyvagonjának belső terében. A szegedi tűzoltók három gépjárműfecskendővel vonultak a helyszínre, de csak két szer beavatkozására volt szükség. Tíz tűzoltó több vízsugárral mintegy húsz percen át küzdött a lángokkal. A tűz a személyvagon több fülkéjére is átterjedt és a belső tere csaknem teljesen kiégett. A vagonban szerencsére nem voltak utasok és személyzet sem, így a lángoktól senki sem sérült meg. A tűz okát még szakértő vizsgálja, de a nyomok az elsődleges vélemény szerint arra utalnak, hogy szándékos gyújtogatás történhetett. A vagon ugyanis nem volt elektromos hálózathoz csatlakoztatva és más tűzveszély-forrás sem volt rajta. A tűzeset körülményeit a MÁV, a tűzoltóság és a rendőrség közösen vizsgálja. A vasúttársaság kára az első becslések szerint 2-3 millió forint. (Objektív Hírügynökség)"
Ezt a 2-3 millió forintos kárt honnan szedik??? Amikor egy sima fővizsga 2x ennyibe kerül... nemhogy egy kiégett kocsit újjáépíteni!
"Kisujszallas fele jarva a ti fuleteket is megcsapta e mar egy kulonos hang,"
Nekem feltűnt!
Először gyanakodtam az IC-kocsik légkondi- vagy egyéb elektromos berendezésésre, de nem vonatspecifikus a dolog, 6106-on ugyanúgy lehet hallani. Ott pedig ugye a fűtésen és világításon kívül más elektromos nincs, néha még az sem... :-)
amikor olyan híreket hallok, hogy a svéd magánvasút 65 millió Ft-ért helyreálítja a tűzkárt szenvedett 47 éves NOHAB-ját, a MÁV meg 25 évesen elkezdte kidobálni a kifogástalanul működőket is... Egyszerűen vérlázító. Mintha mi lennénk a leggazdagabbak Európában.
Nos, "mellékvonali betonalj" és "mellékvonali leerősítés" nincs. Az "U" és a "B" jelű aljakat egyaránt használták fő- és mellékvonalakon, úgyszintén a nyíltlemezes leerősítést. Ezek a fővonalaról már zömmel kikoptak, állomási mellékvágányokban maradtak csak meg, megy egy-kér extra helyen (Szeged-Rendező - Szeged Személy Pu.).
A mellékvonalakról még eltart egy ideig, hogy eltűnjenek.
Más:
Tudaj valaki, hogy a MÁV-nak most mennyi személykocsija és tehervagonja van? (A MÁV honalpon nem találtam meg, de lehet, hogy béna voltam/vagyok!)
Én sem igazán értem a mai világban amikor voice processzorokkal van tele minden, és alig kerül néhány forintba darabja, hogy miért nem lehet egy egy ilyen modult beépiteni a vonatba (vagonba), azt megfelelöen feltölteni egy jo hangu bemondoval (a rádioban sem tud mindenki beszélni, miért tudna pont a kallér vagy más a vasuton), és a bemondásokat egy-egy gombnyomással inditani.
Szerintem az uriember inkább korábbi osztrák, német stb. tapasztalataira hivatkozott, ott ugyanis a villogás az utolso fazisban megáll, és csak a folytonos vörös fény világit lehet, hogy szolni kellene neki, hogy MO-n másképp müködnek a dolgok...
Nem tudom, hogy Kisujszallas fele jarva a ti fuleteket is megcsapta e mar egy kulonos hang, amit az allomas elotti ivben, a valamikori teglagyar kornyeken lehet hallani. Leginkabb ahhoz tudnam hasonlitani, mint amikor egy villanymotort lassan felporgetnek, majd kikapcsolnak. Nem tudom mi lehet az, de meg sehol mashol nem hallottam, ott viszont mindig.