A gond ott lehet, hogy ha új tárcsát és betétet raksz az autóba, a dugattyú visszakerül a gyári állapotába. Ha a karmantyú kinyúlt akkor a dugattyú alja elrozsdásodott a bejutó kosztól sótól. Ez a rozsdás rész már a belső tömítésen belül lesz ami a fékolajat tartja a helyén. szerintem néha ellenőrizd a fékolaj tartályban a folyadék színét és ha rozsdásnak tűnik valószínűleg cserés a dugattyú és a karmantyú.
Ha nincs relative sokat használva, meg normálisan van használva egész sokat kibír, csak egy adott idő után már ajánlott cserélni őket. Sógoromnak ez már nagyon gyászosan néz ki, csak nem láttam még eddig.
Beragad időnként a féknyerged. Érdekes, én is a jobb oldalival jártam így. Ideig-óráig lehet rajta segíteni, kerék le, pofák ki, nyereg gumi gyűrűje alá nagyon vékony injekciós tűvel kevéske fékolajat fecskedezni, majd vízpumpa fogóval a fék gyűrűjeit visszanyomni. Egy ember ül a kocsiban, finoman rálép a fékre, hogy a gyűrűk kinyomódjanak, közben enyhén rátartani a fogóval, nehogy... Aztán fékről lelép, fogóval gyűrűk visszanyom, ezt eljátszani párszor, míg érezhetően meg nem járódik. Aztán az egészet összerakni és menni vele még úgy...20-30ezer km-t. Aztán jöhet a felújítás, mert sajna előbb-utóbb menthetetlenül berohad... Enyém is azóta "jó", néha hallok enyhe ciripelést, nyekergést a jobb eleje felől, de nem fogja, és nem ég, nem ráz. Természetesen vizsgán így nemigen megy át, mert a tárcsa ha egyszer felhevült olyan állapotúra, hogy rázza a kormányt, az már nem lesz jó, utána is rázni fogja fékezéskor. Úgyhogy én is most vizsga előtt felújítom majd a féknyergeket és kap új tárcsákat-betéteket.
Ecseren van egy Daewoo/Chevrolet/Hyundai bontó, voltunk ott régen párszor, elég korrektek. Km digit óra világításhoz kértem izzót 2db-ot, kaptam 4-et foglalattal együtt valami 200ft-ért talán. Ködlámpánk is onnan volt, akkor újonnan volt 16-18 körül azt hiszem a pár előre. 10 vagy 12-ért adták ha jól rémlik. Illetve, van egy valahol Gyömrő környékén is, nem tudom pontosan hol, nem találom a névjegy kártyát. Ott is rendes a tulaj, legalábbis 2db első helyzetjelző foglalat erejéig az volt. 1800-at kért értük, majd megkaptam ingyen postai úton.
Elkezdett világítani a légzsák lámpám.Előtte takarítottam, a kormányt is felemeltem, gondoltam, valami elmozdult.
Akksi sarkot egy éjszakára levettem, nem változott semmi. Valahol olvastam, hogy ha a hiba nem áll fenn, 40 indítás után a lámpa elalszik.Pénteken el is aludt. Kíváncsiságból állítottam a kormányon, a lámpa újra világítani kezdett. Tehát ott lesz a hiba. Leszedtem a kormány burkolatát, megmozgattam minden vezetéket, de szemre semmi hiba nem látszik.Várom, hátha újra elalszik majd.
Múlt vagy jelenben volt a mondás attól függ. Bár nem hiszem ,hogy külön cserélhető lenne benne a "szénkefe", amúgy ami bronz általában. Meg ha kiveszed belőle ,hogy megy az ac akkor? Villanymotornak az a lelke.
Szénszűrőt amit hallottam eddig, az pollenszűrőben van, ha rosszul emlékszem, meg egy tartály van, ami aktív szén tartály, de annak annyi köze hozzá kb mint péknek a kovácsoltvas kerítéshez.
Sikerült szétszednem a motor halott volt.motor+szűrő 12500Ft.az autó most már megy.A szervomotoros azt mondta ahol vettem hogy valami szénszürő miatt megy tönkre,ezt vegyem ki.Na eddig még nem jutottam de idővel meg lesz.Köszönöm a segítségeteket.
Nekem is sikerült. ha minden műanyagpatentot óvatosan kiiktattál, üzemanyag vezetékről a bilincset leszedted, /lehetőleg úgy, hogy vissza is tudd rakni, vagy cseréld újra/ akkor még a pici szűrőbetét alaposan visszatartja a szerkezet felső részét. némi erőkifejtéssel már szétjön. a szűrő valószínűleg tiszta fekete ha igen, biztos hogy a motor halott.
Kimértem a vezetékeket a 12 v megvan kiszereltem a pumpát holnap beviszem a melohelyemre és kipróbálom.Viszont nem igazán jöttem rá hogy lehet darabokra szedni ha esetleg elég benne a motort kicserélni.
Ha jól tudom az első hibakód a Maf szenzoré( légtömegmérő), a másik a lambda szondáé.
Ha nem zúg az Ac egy próbát megér, ha meg van kocogtatva a környéke, hátha elindul. Amúgy 80%, hogy totálisan meghalt, és fáj a szeme, egy újra az autónak.
pedig valószínűleg venned kell... csak a szivattyú és a szűrőbetét meg van tizenegykétezer ft-ból. + üzemanyagszűrő jobb hátsó keréknél. jó barkácsolást, mármint ha ez a baja...
1.4 es 8szelepes kalosom van 2005ös évjáratú.Este leállítottam reggel már nem indult be.
Az ac pumpa gyújtás ráadásánál meg se nyekken.Ki lehet valahogy mérni hogy megkapja a 12v ot?
azt hiszem 5 vezeték van ott.A biztositékot megnéztem az jó a reléhez nem értek,de nem szeretnék egyböl ac pumpát venni.Ha valaki tudna segíteni nagyon örülnék. Köszönöm