Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

zozomax Creative Commons License 2010.02.28 0 0 3834
Köszi, ha kész lesz megírom.
Közben ma kiszereltem az egész cókmókot és egy kád vízben lepróbáltam a hűtőt.
Nem tudtam mennyit szabad ráereszteni, tehát 1 bar túlnyomást eresztettem csak, de sajnos így is látható, hogy nyilvánvalóan ereszt az egyik sarkán a keret alól. Mondjuk nem ott ahol gyanították, hanem a másikon, de ez lényegében mindegy.
:-((( Csak azt nem értem hogy volt még benne egyáltalán akármennyi gáz is akkor.

Ha esetleg akad valakinél jó állapotú bontott, vagy új ilyen hűtő valami jó áron (mondjuk nettóban), az keressen bátran... progwork(kukac)freemail.hu
Nissens katalógusban 94013 a cikkszám.
A hozzá való szárítószűrő is érdekelhet, az elvileg 95075 szám alatt fut, de a róla szóló rajz nem elég részletes, azt nem tudtam egyértelműen azonosítani hogy pont olyan-e mint az enyém.

Előzmény: xmbela (3833)
xmbela Creative Commons License 2010.02.26 0 0 3833
Alu-vas, tényleg problémás kapcsolat, de egy nyomáspróba és látható, hogy tényleg van-e ott probléma.
Ha nem ugyanaz a típusú hűtőközeg megy vissza, akkor cserélni kell a szárítót!

Sok szerencsét!
Majd számolj be, hogy hogy sikerült a kompresszor javítás.
Előzmény: zozomax (3831)
w.lacika Creative Commons License 2010.02.26 0 0 3832
sziasztok
van egy eladó kompresszorom ami ÚJ
ha valakit érdekel irjon
zozomax Creative Commons License 2010.02.26 0 0 3831
Hello,

Köszi...
Nem a vaterás, hanem egy másik, magánbontásból vettem egy törött autóból. Ugyanott leszek mint ha a sajátomat újíttatom fel velük. Arra anno 55 rugót mondtak valami gépműhelyben javítva, így meg 40 lesz a kettőből mókolva. Plusz 15 ért vettem a rozsdást, ugyanott vagyok csak variáltam egy csomót.Végül is nem volt sok értelme, de hát próbálkozik az ember.

A klímahűtőre azért esett a gyanú, mert van rajta egy rászáradt olajfolt a sarkánál. Azt mondják (nem csak ők), hogy alu+vas keret kombináció és szeret porózusan rohadni a sótól. A gázt (R12) nem lefejtették, hanem csak kieresztették. Sziszegés alapján modták hogy ez nem volt sok... :-))
Mondtam nekik hogy működött, de elég hitetlen arcot vágtak azt mondták ennyi gázzal nem működhetett.
Na mindegy most már, végül is jó pár hete már nem volt bekapcsolva, akár azóta is kiürülhetett. Normális társaságnak tűnnek amúgy, csak kicsit túl precízek.
Persze lehet hogy igazuk van és csak nem szeretnek félig megcsinált, aztán garis dolgokkal bajlódni. Ez utóbbiban bízom most már.

A másikhoz akkor én sem nyúlok ha senki sem szokott... :-)
Előzmény: xmbela (3830)
xmbela Creative Commons License 2010.02.26 0 0 3830
Megvetted a vateráról azt amiről írtam, hogy nem lesz jó?

Milyen spén lenne bent, ha nem rágódott be a kompresszor belseje? Amikor szétbontották láthatták, hogy milyen az olaj és akkor nincs "lehet".
Amikor lefejtették akkor láthattad, hogy mennyi hűtőközeg és olaj jött le. A hűtőközeg az annyi amennyi, de az olaj mennyisége erősen függ attól, hogy mennyi hűtőközeg volt bent és működött-e a klíma a lefejtés előtt, ezért ez semmit nem jelent.
De miért pont a kondenzátorra esett a választás mint szivárgó alaktrészer? Van jópár lehetőség még azon kívül is.
A tisztításhoz van ám más technika is. ;P

A szárítószűrő csereintervallumot jól mondták.
Szerinted hányan cseréltetik amíg nincs gond vele? Igen, szinte senki!

A zajon kívül semmi gond nem volt a kompresszoroddal és nem is lett volna, és ez a zaj sem a szárítószűrő miatt keletkezett.

Természetesen nem lesz kárára a rendszernek, ha át van mosva és a szárítószűrő is cserélve lesz! Én örülnék a legjobban, ha mindenki ezt szeretné. :D
Előzmény: zozomax (3829)
zozomax Creative Commons License 2010.02.26 0 0 3829
Halihó

Tavaly óta nyűglődök a klímával a Mazdimon.
Próbáltam olcsón megúszni, de akárhogy csűröm csavarom, csak jó drága lesz a végén... Nyár végén vettem olcsón egy bontott komprit, most elvittem cseréltetni, de kiderült hogy a csatlakozókon a két furat (cső és csavar) távolsága éppen kicsit másmilyen. Egyébként tök egyforma volt a két kompri, de más gázzal üzemeltek, tán ezért másmilyen.

Na, elkezdték a szakik átszerelni a régiről a csatikat. Akkor derült ki hogy hiába volt bedugva a bontott, csak csupa rozsda lett a szelepek környéke. (lehet amikor megvettem is ilyen volt már)
Elsőre aszondik, hogy kuka, majd tovább bontva jött egy jobb elgondolás, a kettő rosszból csinálnak egy jót 30 ezer körüli áron. (valami kicsi gépmunka is kell, meg akkor már tömszelence is hogy tuti jó legyen)
No meg hogy ki kell alaposan mosni a rendszert mert a régi kompriból spén lehet benne, meg a régi fajta olaj sem jó ha marad benne. Szerintük a klímahűtője is sanszos, hogy ereszthet, bár folyamatosan használva volt és működött, gáz és olaj valóban alig volt benne, ott voltam mikor leengedték. Ellenőrizni fogják, aztán vagy jó vagy nem. Na meg a szárítószűrő az alapból cserés. Így aztán ugyan 1 év garival, de örülhetek ha cakli pakli 70-ben megáll. A hűtő, elpárologtató, csövek, bizbaszok ki be szerelését a tisztításhoz én vállaltam, hogy ezzel is olcsóbb legyen.
Ez csak a történet volt, gondoltam elmesélem mik történtek, mert nagyon ráérek és biztos ti is... :-)

A kérdés csak most jön.
Azért itt teszem fel, mert ha nekik tenném fel, biztosan javasolnák a cserét... :-)

Felmerült, hogy a szárítószűrőt 4-5 évente érdemes cserélni akkor is ha nincs baja a klímának, illetve ha bontva volt a rendszer akkor is mindig.
A másik autónk most lesz 5 éves és gondolkoztam rajta, hogy érdemes volna-e a klímát ellenőriztetni, feltöltetni és akkor már kell-e, érdemes-e azt a szűrőt is kicserélni. Valamit talán gyengült új kora óta, de hűt azért rendesen.
Viszont most megtapasztalom milyen drága dolog klímát javítani, ha érdemes megelőző jelleggel karbantartani, akkor tán megcsináltatnám azt is....
Paco155 Creative Commons License 2010.02.08 0 0 3828
Ohh, elnézést. Bocsásd meg nekem, hogy megbántottalak.
Előzmény: joey_audiklub (3827)
joey_audiklub Creative Commons License 2010.02.07 0 0 3827
Budapest.
Normálisan írtam, ennyit elvártam volna tőled is.
Előzmény: Paco155 (3826)
Paco155 Creative Commons License 2010.02.07 0 0 3826
Nem nagyon akarok belevau, de te oly nagy embernek gondolod magad, hogy mindenki tudja hol laksz?

Vagy esetleg elautózol 450 kilométert is csak a javítás miatt? Mert akkor a márkaszerviz ár sem lehetne akadály.
Előzmény: joey_audiklub (3825)
joey_audiklub Creative Commons License 2010.02.07 0 0 3825
Sziasztok,

2005-ös Daewoo Evanda klímája (pontosabban a hűtő-fűtő szellőztető egység) megmakacsolta magát, és nem fúj levegőt csak 1 irányba, így párásodnak az ablakok.

Tud vki SOS-ben segíteni márkaszerviz/2 áron a probléma megoldásában?

Figyelem majd a fórumot is, de ha nem gond jelentkezzen az illető a nick alatti e-mail címen a jövő heti időpont egyeztetésre.

ELŐRE is KÖSZI!!!
faros1 Creative Commons License 2010.02.03 0 0 3824
OK.mail ment.
Előzmény: xmbela (3823)
xmbela Creative Commons License 2010.02.02 0 0 3823
A szabályzó szelep nem csak a Sandenben döglik be.
Egyébként már beszerezhető a szelep. ;-)
Küldd el a kompresszorról a feliratokat, vagy egy fotót és holnap megírom az árat.
Előzmény: faros1 (3822)
faros1 Creative Commons License 2010.02.02 0 0 3822
Bélám! HELLA klímakompresszorral van valami tapasztalatod? Gondolom szabályozó szelepet még nem lehet külön kapni polomra Sanden kompresszorhoz.Tudod nem feltétlen ragaszkodnék a Sandenhez mert elég keveset bírt ki.
üdv:Géza
Előzmény: xmbela (3821)
xmbela Creative Commons License 2010.01.27 0 0 3821
Ha megírnád, hogy hol keresel szerelőt, akkor lehet, hogy előbb lenne ajánlat. ;-)

Ha elfogadsz egy jó tanácsot, nem várd meg, amíg a szar csapágy hazavágja a tekercset, vagy az egész kompresszort.
Előzmény: premium (3820)
premium Creative Commons License 2010.01.27 0 0 3820
Sziasztok!

G astra, Delphi NX-es kompresszorban kellene nekem csapágyat cserélnem, ami a szíjtárcsa alatt van.. Borzaszó hangokat ereget már.. Maga a kompresszor jó. Csapágyat találtam már bele, elméletben ki is tudom cserélni.. :)

de az a fránya gáz.. :) és a -15 fok a bajom..

Tudtok nekem olyan klímást mondani, aki meg tudja csinálni "megvárom" alapon?

Sajna az autó kell, így otthagyni nem tudom napokra..

Vagy van valakinek tapasztalata, hogy a gáztér megbontása nélkül engednek annyit a csövek, hogy le tudjam tenni egy bakra a szerelés idejére? Vagyis szíj le, kompresszort leteszem egy bakra bekötve.. a tárcsa deklit tartó csavart kitekerem, egész tárcsát leveszem, seeger gyűrűket ki, csapágy ki, csapágy be, majd összerakom..

megoldható ez házilag? vagy még jobb lenne egy emberke, aki csinált ilyet már, és megvárható..

vagy nagyon nyomott áron egy új NX-es kompresszora valakinek? :)

köszi!
xantiacombi1.8 Creative Commons License 2010.01.23 0 0 3819

Sziasztok!

Autómata klímánál előfordul,hogy a belső hőérzékelő jelzése miatt(minusz fok)

maga a kompresszor el sem indul?(ugy sem tud hidegebbet csinálni)

Köszi a válaszokat

ködkürt Creative Commons License 2010.01.19 0 0 3818
uhh..húzós..

Köszi.

köd
Előzmény: xmbela (3817)
xmbela Creative Commons License 2010.01.18 0 0 3817
~300k.
Előzmény: ködkürt (3816)
ködkürt Creative Commons License 2010.01.18 0 0 3816
Üdv!

Segítség kéne nekem. Tud valaki kb. árat mondani klíma utólagos beszerelésére Ford Focus (kombi), illetve Opel Astra (kombi) esetén? Már ha egyáltalán lehet ezekbe a típusokba utólag... Csak kb. nagyságrendileg érdekel a dolog.

Köszi előre is:

köd
xmbela Creative Commons License 2010.01.09 0 0 3815
Ha csak tölteni akarsz,akkor más nem kell,talán csak némi olaj,meg valami adatbázis.

A tanfolyamnál egyszerűbben nem szerezheted meg a szükséges engedélyeket.

Szerintem abban a könyvben semmi nincs az autóklímákról.

Van elektronikus szivárgáskeresőm,de csak nagyon ritkán használom,mert a szondával nehézkesen közelíthetőek meg a részek,ami nagyon fontos lenne egy nagyon lassú szivárgásnál.Sokszor félre is vezet,de ez lehet,hogy az én masinám hibája.

Ha nem akarsz direkt erre a célra használatos mosófolyadékot venni,akkor valami nem túl agresszív oldószerrel mosd ki.
Előzmény: aTOM (3814)
aTOM Creative Commons License 2010.01.02 0 0 3814
Sziasztok!

Előrebocsájtom, hogy nem hivatásom, de kb. 18 éve szerelek autót, többek közt jópár klímát építettem be (E30-ba). Viszont tölteni nem tudok, mert (még?) eszközeim sem nagyon vannak hozzá, meg engedélyem sincs hűtőközeg kezelésére. De mivel meguntam, hogy rendszeresen töltögetik a klímákat, és ha szivárog, mindíg csak az okos "lehet ez is, az is a baja" mondásnál meg némi kókányolásnál megáll a tudomány, rá szeretnék gyúrni a klímatöltésre is. (mivel nem ebből akarok megélni első körön csak R134a érdekelne)

Lenne egy pár kérdésem klíma ügyben:

1) technikai jelleggel mi a minimális eszközpark? Csaptelep tömlőkkel meg manométerekkel, digitális mérleg, 1 palack nitrogén próbálni, meg hozzá a reduktor, vákuumszivattyú. Na meg persze R134a.
Szükség lehet még valamire?
2) szabályozási háttér: HA jól jártam utánna akkor kell egy F-Gáz engedély nevű papír.
Mi a feltétele, hogy az ember ilyen engedélyt kapjon?
Ha elvégeznék egy ilyen tanfolyamot, az elegendő? vagy van egyszerűnbb módja?
http://www.soos.hu/webset32.cgi?Soosestarsa@@HU@@79@@42419661

A tanfolyamon ezt a könyvet használák: dr. Jakab Zoltán: Kompresszoros hűtés I - II Ismeri valaki? Érdemes megvenni?

Még valami: itt a fórumon azt olvasom, hogy az UV festékes szivárgáskeresés az alfa és omega... a neten meg sokfelé látni 30..60K körül szivárgásdetektort, ami állítólag 10g/év szivárgást kimutat. Mi az ami ez ellen a kereső műszer ellen szól?

Utolsó kérdés: Van egy klímám amit be szeretnék tenni a cabriómba. Párologtató meg az expanziós szelep új, szárítószűrő cserés. A kompresszort felújítom, tömítések, tömszelence csere.
Nade: R12-es gázról szeretnék R134a-ra váltani vele.
Ehhez ki szeretném mosni a csöveket meg a kondenzátort, hogy az R12-höz használt olajmaradék ne okozzon gondot. Mivel tudom ezt megtenni?

Köszi a segítséget!
zozomax Creative Commons License 2009.12.04 0 0 3813

Köszi... Az eladó szerint valamikor tavasszal bontották ki, akkor zúzta le az autóját. Azóta hevert a polcon.

Esetleg átmosni valamivel? Lehet? érdemes?

Előzmény: xmbela (3812)
xmbela Creative Commons License 2009.11.30 0 0 3812
Dugd be valamivel a 2 csőnyílást és lehetőleg ne párás helyen tárold.
Az igazi az lenne ,ha mihamarabb be lenne építve és feltöltve a rendszer,nem a működőképesség,hanem a töltést megelőző vákuumolás miatt.Ugyanis a levegő nedvességtartalma reakcióba lép a kompresszorban lévő olajjal,ami savasodni kezd.
Előzmény: zozomax (3811)
zozomax Creative Commons License 2009.11.30 0 0 3811

Hallihó,

 

Sikerült vennem egy bontott kompresszort a Mazdámba. Nem biztos, hogy mostanában akarom belerakatni, mert elképzelhető, hogy motorfelújítás is lesz pár hónapon belül és akkor úgyis bontani kell a klímát is.

 

Kell-e csinálnom vele valamit (vmi kis olajat tölteni bele vagy ilyemit....), vagy csak feltehetem a polcra?

 

 

miskiri1 Creative Commons License 2009.11.23 0 0 3810
Köszönöm! Akkor már csak találnom kell egyet a környéken! Még egyszer kösz!
Előzmény: Paco155 (3809)
Paco155 Creative Commons License 2009.11.23 0 0 3809
Csak autóklímásról beszéltem.
Előzmény: miskiri1 (3808)
miskiri1 Creative Commons License 2009.11.23 0 0 3808
Köszönöm a választ! És szerinted minden klímás javít autót, vagy keressek specialistát?
Előzmény: Paco155 (3807)
Paco155 Creative Commons License 2009.11.23 0 0 3807
Emlékeim szerint rendes klímásnál 6-8000 ft egy csatlakozó csere. (Rendetlennél, is de ott nem csináltatnám :D) A töltés attólfügg mi megy bele,és milyenek arrafelé az árak. BP R134 kb 9000 ft, R12-t pedig nem töltenek 12000-ért :)
Előzmény: miskiri1 (3806)
miskiri1 Creative Commons License 2009.11.22 0 0 3806
Sziasztok!
Az a problémám hogy a klíma hűtőtől jövő egyik cső roppantott csatlakozója szétment.
Hol és mennyiért lehet ezt megjavíttatni? Borsodi hely érdekel elsősorban. A kocsi Escort. A feltöltés mibe fájhat?
Köszönöm a válaszokat!
Kimiki Creative Commons License 2009.11.15 0 0 3805
Hát köszi a segítséget, az autó még nem volt sérült (új kora óta nálam van), és a klíma rendszer sem volt még megbontva. A környékén max vezérműszíj csere volt, de azt is én csináltam, ésszel... De az az oxidációs dolog sok segítséget adhat a  keresésben, köszönöm. Hét elején feltöltetem mindennel ami bele való, aztán meglátom. Mégegyszer köszi!
Előzmény: xmbela (3804)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!