Én akkor is rossz iskolának tartom. Máshol érettségiztem és utánna kerültem oda. Sokat tanultam persze,de a gyakolati rész kevés. A gőzgépekről én is sokat tanultam, csak minek.
Az meg, hogy fedélzeti vagy gépüzemi, szinte mindegy. Én egy 110m-es német önjárón dolgozom. A kapitányé a hajó, a felesége a kormányos(papíron, egyébként nem vezet max. főz) én meg az egyetlen állandó alkalmazott vagyok(szabadságom persze van, 2 hónap munka és 1 hónap otthon). Gondolhatod, hogy kire marad a munka minden része.
Persze fontos az iskola. Szomorú, hogy Magyarországon pár tízezer forintért és két hét alatt matróz lehetsz (bár lehet, hogy azóta ez megváltozott).
Egyébként Boldog Húsvétot a kollegáknak és családaitoknak.
Bocs,hogy így ismeretlenül /bár ki tudja../ megszólítalak!A Lékai /RIP/ avagy a Magyar Hajózási Szakközépiskola technikusi képzése így alakult:levelező-tehát aktív hajósok /szakmai alapok megvoltak/;a Lékaiban érettségizett tanulók plusz egy éves technikumi képzése /bizony,elsőtől szakmai tárgyak:anyag-és gyártásismeret,gépelemek,szakrajz,műszaki rajz,hajógéptan,hajóvillamosságtan,hajószerkezettan,hajózási ismeretek stb./.Ötödévben ezt kiegészítette a kereskedelmi jog,vezetéstan/kis pszichológia/.Na és persze a műhelygyakorlatok.A 3 éves képzés meg a nullkilométeres,ámde érettségizett,hajózni akaró emberkék miatt van-nem hiszem,hogy pl. egy gimnáziumban tanítanák-teszem azt-a füstcsöves gőzkazánok működési elvét.. Igaz,hogy a hajózás gyakorlati szakma,de én a Lékaiban szereztem meg az elméleti alapokat-ezért nem lepődtem meg,hogy a gépésztiszti és a hajóvezetői tanfolyamokhoz igen erősen ajánlják régi tanáraim könyveit. A hajózási technikus gyűjtőfogalom: lehetsz gépész és/vagy fedélzeti is.Az alapok ott vannak..
Végképp nem zaklatsz. A hajónak először még teljesítenie kell a hátramaradt 6 km távot tengelyen, ami remélhetőleg hamarosan bekövetkezik, aztán még pár ilyen-olyan apróság...... Itt látható és olvasható lesz. Türelem !
Bocsánat a zaklatásért, de mióta a vasutas kollégák http://kisvasut.hu/index.php látták milyen örvényes útja van egy vizibuszbak az aszfalton, cikk-cakkosra rágják a fülemet, hogy mikor lehet a Földvárral Vranovból Bítovba hajózni? Megjegyzem Bítovot ki nem mondtam előttük, s mégis kérdezik.
2011.04.22. Siófok - kikötői körkép - Siófoki személyhajó, hátsó és üzemi kikötőben álló hajók napos időben, sólyán a Baross komp, felújítás alatt a Szaturnusz vitorlás, Sió ms., Akali ms.
Nem tudom, nem láttam még az anyagot. Hivatásos (kis és nagy) hajósoknak szól és állítólag felöli a vizsgához szükséges összes témakört, tehát egy komplett tankönyv lesz. De várjuk meg a megjelenést.
Ha egyre gondolunk és jók az információim, akkor az kb. május vége felé fog megjelenni. Tegnap zárták a kéziratot és készült próbanyomat. Ha elkészül, akkor ide is be fogom tenni a linket.
Ma délután fél 4-kor a vízügyes tanyahajó (H-10311-20) és a vízügyes tankuszály (VI-736-Z) elhagyta a Balatont. Ereszkedő hajózással mennek A sión Keselyűs felé. Kb. 2 napos lesz az út, lassan haladnak. Hátha esetleg tudja valaki a lenti szakaszban fotózni őket. Pár kép, majd később teszek fel többet, de csak siófokit.