Bár nem szabványkivonat,de feltételezem egyezik a szabvány ábrájával :
Úgy tűnik hogy TN-C rendszerben alkalmazható a géptestre kötés, (mármint a PEN).
Ha viszont nem a sematikus ábrát nézzük akkor kiderül hogy a PEN egy arra alkalmas kapocsra csatlakozik, ahonnan le van kötve a géptest, ill le van ágazva a N átkötése. Mint említettem már ennek kialakítása nincs konkrétan szabályozva.Legalább is én nem tudok róla.
Ha a berendezés fém háza,szerelőlap,stb-re csatlakozna,arról miképpen lehetne a Nulla átkötést leágaztatni?
Nagykonyhában tudtommal vízmentes lámpákat kell alkalmazni (minimum IP44 vagy ennél magasabb fokozat) és én ezekbe olyan fényforrásokat tennék, amelyeknek igen magas a színhűségük (kajánál ez fontos szerintem).
Tehát szerintem nézd meg, hogy milyen izzókat/fénycsöveket szabad pl iskolákban alkalmazni és ezeket milyen vízmentes lámpatestekbe lehet belerakni.
"nem lett behúzva a ventilátornak vezeték. Betápot be tudom vinni,"
Én beraknék egy lámpákhoz készült mozgásérzékelőt kb egy méter magara az ajtó klincshez legközelebbi sarokba. Ezek tudják az időzítést/késleltetést is, tehát maga a ventilátor lehet olcsó (késleltetés nélküli) típus is. És a ventilátor mellet akár a lámpa kapcsolgatását is rá lehet bízni, legalább nem fogod soha égve felejteni a villanyt a budiban :)
A beépített relés Sonoff-ot simán párhuzamosan lehet kötni a mozgásérzékelővel és így vele akkor is felkapcsolhatod a ventilátort (és akár a villanyt is :) a budiban, amikor nincs ott benn senki. Habár ennek nem sok értelmét látom.
Adott egy WC ahova korábban nem lett behúzva a ventilátornak vezeték.
Betápot be tudom vinni, viszont bekötéssel vagyok bajban, nem tudom rákötni a világításra időzítővel, ezt még mozgás érzékelővel át is tudnál hidalni, de szeretném Sonoff wifi-s modullal is szabályozni, tehát vagy az egyikkel vagy a másikkal, de ha a wifis modulon bekapcsolva marad, és a mozgásérzékelő is rákapcsol akkor azt hogyan tudom megoldani, hogy ne legyen gond?
Sima váltókapcsolóval ha az egyik be lenne kapcsolva a másikkal le tudnám kapcsolni, de az nekem nem jó, relékhez nem értek sajnos, tudna valaki segíteni?
Amúgy lenne bővítés is, mert bár a napelemnek elég volna a 3x16A, de ha már hozzányúlunk, akkor egy füst alatt ezt is el szeretnénk intézni: 1x25A, 2x20A-re. Ez nem tudom mennyiben bonyolítja a helyzetet, de az MGT-ben akkor is az áll, hogy elvileg nekünk nem volna teendőnk...
Véleményem szerint a kis űrtartalom miatt hamarabb felmelegíti a beállított hőfokot. Ezáltal minél nagyobb teljesítményű fűtőbetét is előny, hiszen így annak felfűtése rövid ideig tart.A dugaljaz-dugvilla le tud hűlni. Szintén a kis űrtartalom feltételezi annak ritka használatát,hiszen a felmelegített víz mennyisége nem tesz lehetővé nagy vízfelhasználást.
Az 50L-es bojler sem teszi lehetővé a nagy családi vízfogyasztást.
A nagyobb űrtartalom sokáig fűt,ezáltal a konnektort jobban igénybe veszi egy kisebb teljesítményű fűtőbetét.
Jó kérdés hogy egy konnektor milyen időtartamig képes meghibásodás nélkül a névleges áramot 16A-t átengedni.
Számos konnektort láttam kiégve,holott 10A-nél nagyobb áram nem folyt rajta,de az tartósan órákig. Mig az átfolyós vízmelegítők aljzatai évek alatt sem égnek ki.
A szolgáltatóval szembeni szerződésszegés kikötéssel és kötbérrel járhat. Ha úgy alakul netán valami okból a helyzet, hogy ügy támad.
Ettől rosszabb, ha életben- vagyonban keletkezik kár. Abból lehet büntető téma is.
De ugye mindenki maga dönti el, hogy mennyi pénzért és mit kockáztat.
-----
Sosem jó ötlet az ilyen közösködés ... előbb-utóbb mindig visszaüt.
Amíg barátság van működik addig jón, de az első vita után kész a gond általában. Amit okozhat akár már az első villanyszámla is, de ugye bármi máson is képesek összeveszni az emberek.
Vita-betartás esetén hogyan lesz a villany?! Ki kit revolverez-szívat vele?
Az igénybejelentő melléklete a mérőhely fényképe. Ami alapján (is) készül az MGT amiben az M az ugye a MŰSZAKI és T a TÁJÉKOZTATÓ.
Ez az írat hivatott a szolgáltató igényeit közölni!
HA a válaszul kapott MGT-ben nem írta elő a szolgáltató a szabványosítást akkor átvételkor már nem áll módjában előírni utólag.
De miért is tenné?!
HA fogyasztás irányban oké a cucc neki. AKKOR a betáplálás irányban is az kell legyen! Hisz nem lesz többlet áram a drótban...
Nade MILYEN alapon is írná elő?
- a mérőhelyet a napelemes inverter bekötése NEM érinti! - a csatlakozási teljesítmény NEM változik
Kizárólag CSAK egy mérő csere történik PONT úgy ahogyan akkor is történik, ha mondjuk a hitelesítés lejárta miatt cserélik a mérőt!
Ha magának nem ír elő szabaványosítást a mérőcserekor, márpedig nem ír elő. Akkor ennél a mérőcserénél miért is írna elő?! pláne utólag.
Nincs különbség.... ezért nincs indok sem. Hisz az inverter bekötése NEM okoz semmilyen változást a csatlakozáson a mérési módon kívül.
Az óracserét csak akkor tagadhatja meg az átvételkor, ha az előírt védelem-, elválasztás- és a megvalósítás nem oké! Azaz nem az elfogadott-jóváhagyott doksi szerinti cucc készült el.
100 méter narancssárga hosszabbítóról még beindul az 1500W-os fűnyíró. Akkor elmegy róla a bojler is. :-)
De ezt a kalkulátort amit linkeltél még nem láttam. 400W veszteséget ír a kábelre, az azért elég durva, így számolva megtérül idővel a vastagabb kábel. Ez a kalkulátor jobban rábeszél a vastagabbra mint bármely előírás. :-)
Nade mégegy kérdés ami még nem tiszta. Pl a szomszéd portára a szomszédnak nem adhatok áramot. Az áramszolgáltató is azt mondta hogy tilos, pénzért meg pláne.
Nem tudom a valóságban ezért vehetnek-e le órát vagy büntethetnek-e ha a szomszéd tőlem üzemel hosszabbítóval. Vagy én üzemelek a szomszédból.
Mert szankcióról még nem hallottam, feltéve ha nem hal meg senki.
Mert közös bekötésben is gondolkodunk a szomszéd hrsz-el.
De ha mindkettő helyrajzi számon van épület, mindkettőben van tulajdonrészem akkor átvihetem az áramot hosszabbítóval egyik portáról a másikra?
"Boltban vettem mindet szóval nem a piacon a kisebbségtől"
Vannak azok a boltok, ahol az árubeszerző nem értelmes ember, ott simán vásárolhatzsz "piaci" minőségű szar terméket. És vannak a profi villanszerelő szaküzletek, ahol nagyon ritka a gagyi termék, hiszem oda nem csak hülye laikusok, hanem komoly szakeberek is járnak, aki egyrészt olykor millió forintos értékben vásárolnak és akiket az eladó nem tud lekoptatni valami mellébeszéléssel, mert kirántja a pult mögül és ott helyben kiveri belőle az egy millióját kamatostul :)
Tehát bolt és bolt között nagy különbség van.
"amikor felkapcsolom a villanyt a hifibe vagy az autóban lévő rádióban vagy az akkus Makita rádióban rmegszűnik a vétel
Mit tudok tenni ebben az ügyben"
Valószínűleg vagy az összes, vagy csak az egyik lámpád tápegysége illegális rádiózavart csinál. Először azt próbáld ki, hogy akkor is vmegjelenik-e zavarás, hogy ha csak az egyik lámpa világít. Ha megvan a tettes, akkor azt kösd ki és vegyél a helyébe egy másikat, de lehetőleg komolyabb típust. A hibás lámpádat meg dobd el messzire, de előtte jól jegezd meg a gyártóját (ha egyáltalán van ráírva gyártó).
Olyan esély is van, hogy a zavart nem valamelyik lámpa csinálja, de ha lenne ott még valami különleges kapcsoló, fényerőszabályozó vagy valami külső trafó/tápegység, akkor azt is említetted volna.
Ugyanilyen elven működnek azok a speciális fúróhegyek is, amelyekkel a vékony falú "papírhéjú" téglákba lehet roncsolásmentes, használható dübel-furatokat csinálni.
"Nem literhatárnak kéne ott lenni hanem teljesítményhatárnak. Pl a kissebb bojlerek 1500W-osak, de ugye van ennél nagyobb fűtőszál is."
Pontosan. Ha a konnektor 16 amperes, akkor 3,7 kilowatt fűtőteljesítmény alatt akár egy millió literes bojleren is szabad használni.
"a földelés nem biztos hogy rendesen érintkezik, vagy valaki bedugja egy földeletlen T elosztóba és abból baj lehet."
Ha az átfolyós vízmelegítő esetében eléggé megbízható a konnektor föld-érintkezése, akkor egy bojlernél is legyen eléggé megbízható. Vagy mindkettőnél megbízható, vagy mondja ki a szabvány, hogy egyiknél sem megbízható :)
"De számomra érthetetlen hogy nagy vastag érintkezési felületek, ennek ellenére már 2000W-tól már akár 50 fokra is felmelegszik a dugvilla, hiába előreöntött"
A hőt termelő réz áramvezető utolsó centiméterei vastagabb műanyaggal vannak körbeöntve (tehát körül-hőszigetelve) ezért magasabb hőmérsékletűre melegszenek, mint azok a vezető-részek, ahol csupán két milliméter műanyag választja el a vezetőt a jó hideg külvilágtól.
Ráadásul pont a szerelt kábeleknél szokás túlságosan vékony vezeték keresztmetszetet alkalmazni, talán van olyan villanyszerelő is, aki még soha életében nem kért a boltban 1,5 mm2-es keresztmetszetű szerelt kábelt, mert a "szokásos" (=mindenütt kapható) 3x0,75-ös szerelt kábelre gondolja azt, hogy az is simán jó 16 amperig :)
adott a probléma a garázsomban 10w ledes fényvetők vagy reflektor vagy lámpa nem tudom minek nevezzem mert mindenhol másnak nevezik
Boltban vettem mindet szóval nem a piacon a kisebbségtől ,van 5 db , amikor felkapcsolom a villanyt a hifibe vagy az autóban lévő rádióban vagy az akkus Makita rádióban rmegszűnik a vétel
Mit tudok tenni ebben az ügyben
A válaszokat előre is köszönöm
a képen mellékelt lámpák vannak nem pontosan az a márka de így néznek ki
Kültéri MASSIVE-LIMA lámpákat kell szereljek hungarocellre ragasztott 10x20-as négyzet alakú díszek vannak és bármivel fúrom törnek el vagy ha ütvefúróval esnek le.
Tudna segíteni valaki olyan ragasztóval ami meg tartja és gyorsan köt vagy bármilyen más megoldással?