A szétszórás gépészeti szempontból nem a legjobb megoldás, viszont a szétszórás lehetne olyan módon is, hogy Bp.-i állomásítással az ország legeldugottabb helyeire közlekedik.
Így délután (esetleg este) közvetlen eljutást biztosíthat az ország Bp.-től legalább 200-250 km-re lévő településeire, onnan reggel vissza úgyszintén jó eljutási lehetőség lenne közvetlenül. A karbantartást Bp-en lehetne végezni, így nem lenne gépészetileg szétszórva, de gyakorlatilag az egész országot lefedve közlekedhetnek.
A 154-esen nincs jelfeladás, így 100-zal csak akkor mehetnek a vonatok, ha a vezér mellett van egy figyelő is. Dupla ember... A vonatok menetrendi sebessége 80-as, ezt tudják tartani az MD-k is. Most a Szeged-Dombóvár-alsó sebes 100-as csak.
Szereny velemenyem szerint a Desiro nem a legsikerultebb tavolsagi motorvonat belso elrendezes alapjan. Elovarosi forgalomra OK, de hogy abban egy oranal sokkal tobbet kibirjon ember?
Van valakinek arrol infoja, hogy milyen belso elrendezessel rendelik? Remelem, legalabb fejtamlas ulesek lesznek. De szerintem nehezen lehet jo terkihasznalassal tavolsagi kozlekedesre berendezni, kulonos tekintettel a makaroni alaku (potuleses) reszre.
Szvsz. idealis lenne pl. Balassagyarmatra (120-at ki lehetne hasznalni).
Madzag? Ugyanmár... Végig lejt a pálya, legurul a Taurus magától, mint ahogy a tolmácsi tartálykocsik szoktak. Visszafelé meg ott van segélygépnek a Bz, így elvileg nem lenne akadálya a dolognak. Azonban az a fránya tengelyterhelés meghiúsítja ezeket a szép elképzeléseket, így kénytelen vagyok lemondani eme kitűnő tervemről:)
(De inkább abba is hagyom ezt a gyönyörű eszmefuttatást, mert a végén még valaki bosszúból megáld minket néhány csodálatos félkész orosz motorkocsival, aminek viszont nagyon nem örülnék:)
-------------------------
Gyarmaton egyébiránt csak egy Bz állt le tengelyproblémák miatt, méghozzá a 310-es. Még szerencse, hogy legalább ennél felléptek bizonyos problémák, mert így most lehet élvezkedni a V43+BDt összeállítású vonatokkal az aszódi oldalban:)
következő nem Bp-i Duna hidat Dunaújvároshoz tervezik. (...) Ezen menne a Bp-et elkerülő "átlós" vasútvonal.
Volt már egy ilyen projekt, úgy 1939 körül. De az a vasúti elkerülő gyűrű, amit akkor akartak, úgy tűnik, hogy feleslegesnek bizonyult. Ilyen körülmények között nehéz lesz meggyőzni a politikusokat arról, hogy szükség van egy újabb vasúti gyűrűre, szerintem csak akkor van esélye a dolognak, ha megijednek az atomvonattól. Mindezt attól függetlenül mondom, hogy a hosszútávú tervekben tudtommal a mai napig szó van egy elkerülőgyűrűről. De szerintem nem lesz belőle semmi.
Nemtom. :) AZért favorizálom a Desiro-t Romhányba, mert a Taurusnak túl magas a tengelyterhelése, és nem bírja el a pálya. :)
(Tudod, 48 kilós sínek, 12 t max. tengelyterhelés.)
A 154-es megállói (állomásközei) viszonylag ritkák, így itt szerintem kevésbé probléma. Emellett egyes vonatok megállása "ritkítva" van, azaz bizonyos helyeken nem állnak meg, így nem kell annyiszor gyorsulni. Tavaly augusztusban, amikor DrTr-rel tettünk egy 3 napos körutat, az utolsó napon MD-vel jöttünk Rétszilas-Bátaszék-Halas útvonalon, és Mátéházapuszta állomáson keresztünk volt egy olyan MD-vel, ami ott nem áll meg. Nem semmi volt, amikor az átmenő fővágányon átdöngetett 100-zal MD3019!
Néha az MD-kkel kapcsolatban is olyan eretnek gondolataim támadnak, hogy a 108, 109, 111, 110 vonalakon, amik 60-80 km/h sebességre alkalmasak, sokszor M41-es jár forda szerint (sőt a 111-esen csak az).
Eközben a 100 km/h sebességre alkalmas Bátaszék-Kiskunhalas 154. sz. vonalon pedig MDmot jár, ráadásul pécsi, és a kiállási út is elég körülményes.
Mi lenne ha fordítva lenne? A 108, 109, 110, 111 vonalakon járna debreceni MD, a 154-esen meg dombóvári M41+kocsik. Persze ehhez vontatójármű-átállomásítás kellene.
Arról viszont pont itt a Topicon lehetett hallani (ha jól emléxem), hogy a 142-es vonal "kiképzését" nem bírták az odavezényelt MD-k, és vissza kellett tenni a Csörgőket. Pedig a 142-esen a pályasebesség csak 60, talán a megállósűrűség miatt lehetett gond.
A 29-en a pályasebesség viszont 80, és a megállóközök ugyanolyan kicsik néhol.
MD-ről itt írta valaki régen, hogy nem hosszútávfutó sem motorizáltság, sem az utastér kialakítása szempontjából. Mindezek ellenére egészen mostanáig alkalmazták a Sopron-Pécs vonalon. Úgy tudom, hogy bírta a strapát. (Nem hallottam komolyabb fekvemaradásokról mióta olvasom ezt a topicot.)
Kényelem: Mivel a jelenlegi helyzetben minden vasúti kocsit meg kell becsülni, itt sem ártana némi felújítás. Pl. fejtámlás üléseket beszerelni. Ha meg Balatoni használatra megy, akkor kerékpárszállító rész is kellene bele.
A következő nem Bp-i Duna hidat Dunaújvároshoz tervezik. Úgy tudom, a megszűnt Dunaföldvári összeköttetés helyett ezen vasúti forgalom is lenne. Ezen menne a Bp-et elkerülő "átlós" vasútvonal. Persze ehhez a túlparton is rendbe kellene tenni a már említett vonalat. Legalábbis korábban így gondoltá. Remélem még most ez a szándékuk. Nem normális dolog az, hogy Bp-től Bajáig nincs vasúti átkelés a Dunán.
Amúgy Szekszárdnál már készülőben van egy híd. De úgy tudom, hogy azon sem lesz vasút. :(