Keresés

Részletes keresés

illesf Creative Commons License 2003.03.18 0 0 71911
Akkor utazzál rajta legalább napi 200 kilométert, és majd rájössz:) Na jó, végülis üzembiztosabbak, mint kitűnő orosz motorkocsijaink. :)
Előzmény: Józsga (71910)
Józsga Creative Commons License 2003.03.18 0 0 71910
Nyeeeem! Gisvasútra oridzsinál Uzina Doiştrei Augusta automotor kell! :)
Előzmény: illesf (71909)
illesf Creative Commons License 2003.03.18 0 0 71909
Mee. Mer' kisvasútra sem akarsz Dezirót. Azér'. :)
Előzmény: Józsga (71907)
kkalmi Creative Commons License 2003.03.18 0 0 71908
A szétszórás gépészeti szempontból nem a legjobb megoldás, viszont a szétszórás lehetne olyan módon is, hogy Bp.-i állomásítással az ország legeldugottabb helyeire közlekedik.
Így délután (esetleg este) közvetlen eljutást biztosíthat az ország Bp.-től legalább 200-250 km-re lévő településeire, onnan reggel vissza úgyszintén jó eljutási lehetőség lenne közvetlenül. A karbantartást Bp-en lehetne végezni, így nem lenne gépészetileg szétszórva, de gyakorlatilag az egész országot lefedve közlekedhetnek.
Előzmény: ADtranz Incentro (71815)
Józsga Creative Commons License 2003.03.18 0 0 71907
Méé?
Előzmény: illesf (71904)
vrobee Creative Commons License 2003.03.18 0 0 71906
no azert :-)
Előzmény: Józsga (71905)
Józsga Creative Commons License 2003.03.18 0 0 71905
Ögyébkint fejtámlás, karfás kivitelű ülésekkel rendelte a MÁV. (Nem úgy, mint a DB.)
Előzmény: vrobee (71899)
illesf Creative Commons License 2003.03.18 0 0 71904
Áruló! :)
Előzmény: Józsga (71903)
Józsga Creative Commons License 2003.03.18 0 0 71903
Nyeeeeeeem! A bontótelepre! :))
Előzmény: illesf (71898)
nohab Creative Commons License 2003.03.18 0 0 71902
- 70-es évek végén még napi 15-20 pár teher járta

Hogy lehetett azt beilleszteni pl. egy nyári menetrendbe?

Előzmény: Mad Scientist (71876)
(budai-)H.G. Creative Commons License 2003.03.18 0 0 71901
Jár még Bz a 2-esen, vagy már csak Usgyi?
Már rég jártam arra...
looksharp Creative Commons License 2003.03.18 0 0 71900
A 154-esen nincs jelfeladás, így 100-zal csak akkor mehetnek a vonatok, ha a vezér mellett van egy figyelő is. Dupla ember... A vonatok menetrendi sebessége 80-as, ezt tudják tartani az MD-k is. Most a Szeged-Dombóvár-alsó sebes 100-as csak.
Előzmény: DJ. Bakter (71890)
vrobee Creative Commons License 2003.03.18 0 0 71899
Hallo!

Szereny velemenyem szerint a Desiro nem a legsikerultebb tavolsagi motorvonat belso elrendezes alapjan. Elovarosi forgalomra OK, de hogy abban egy oranal sokkal tobbet kibirjon ember?
Van valakinek arrol infoja, hogy milyen belso elrendezessel rendelik? Remelem, legalabb fejtamlas ulesek lesznek. De szerintem nehezen lehet jo terkihasznalassal tavolsagi kozlekedesre berendezni, kulonos tekintettel a makaroni alaku (potuleses) reszre.
Szvsz. idealis lenne pl. Balassagyarmatra (120-at ki lehetne hasznalni).

Előzmény: illesf (71893)
illesf Creative Commons License 2003.03.18 0 0 71898
760 mm-es kivitelben :)
Előzmény: Józsga (71896)
illesf Creative Commons License 2003.03.18 0 0 71897
Madzag? Ugyanmár... Végig lejt a pálya, legurul a Taurus magától, mint ahogy a tolmácsi tartálykocsik szoktak. Visszafelé meg ott van segélygépnek a Bz, így elvileg nem lenne akadálya a dolognak. Azonban az a fránya tengelyterhelés meghiúsítja ezeket a szép elképzeléseket, így kénytelen vagyok lemondani eme kitűnő tervemről:)

(De inkább abba is hagyom ezt a gyönyörű eszmefuttatást, mert a végén még valaki bosszúból megáld minket néhány csodálatos félkész orosz motorkocsival, aminek viszont nagyon nem örülnék:)

-------------------------

Gyarmaton egyébiránt csak egy Bz állt le tengelyproblémák miatt, méghozzá a 310-es. Még szerencse, hogy legalább ennél felléptek bizonyos problémák, mert így most lehet élvezkedni a V43+BDt összeállítású vonatokkal az aszódi oldalban:)

Előzmény: Mad Scientist (71895)
Józsga Creative Commons License 2003.03.18 0 0 71896
Sátoraljaújhelyre a Desiro-kat!! :))
Előzmény: illesf (71893)
Mad Scientist Creative Commons License 2003.03.18 0 0 71895
AZért favorizálom a Desiro-t Romhányba, mert a Taurusnak túl magas a tengelyterhelése, és nem bírja el a pálya. :)

A madzag hiánya nem is lenne akadály...:-)
Pedig hogy húzná a frisstengelyes Bz, tökéletes szerelvény lenne vasútbarátoknak...

Előzmény: illesf (71893)
illesf Creative Commons License 2003.03.18 0 0 71894
következő nem Bp-i Duna hidat Dunaújvároshoz tervezik. (...) Ezen menne a Bp-et elkerülő "átlós" vasútvonal.

Volt már egy ilyen projekt, úgy 1939 körül. De az a vasúti elkerülő gyűrű, amit akkor akartak, úgy tűnik, hogy feleslegesnek bizonyult. Ilyen körülmények között nehéz lesz meggyőzni a politikusokat arról, hogy szükség van egy újabb vasúti gyűrűre, szerintem csak akkor van esélye a dolognak, ha megijednek az atomvonattól. Mindezt attól függetlenül mondom, hogy a hosszútávú tervekben tudtommal a mai napig szó van egy elkerülőgyűrűről. De szerintem nem lesz belőle semmi.

Előzmény: v_peti (71882)
illesf Creative Commons License 2003.03.18 0 0 71893
Nemtom. :) AZért favorizálom a Desiro-t Romhányba, mert a Taurusnak túl magas a tengelyterhelése, és nem bírja el a pálya. :)
(Tudod, 48 kilós sínek, 12 t max. tengelyterhelés.)
Előzmény: emká48 (71879)
V42 515 Creative Commons License 2003.03.18 0 0 71892
A 154-es megállói (állomásközei) viszonylag ritkák, így itt szerintem kevésbé probléma. Emellett egyes vonatok megállása "ritkítva" van, azaz bizonyos helyeken nem állnak meg, így nem kell annyiszor gyorsulni. Tavaly augusztusban, amikor DrTr-rel tettünk egy 3 napos körutat, az utolsó napon MD-vel jöttünk Rétszilas-Bátaszék-Halas útvonalon, és Mátéházapuszta állomáson keresztünk volt egy olyan MD-vel, ami ott nem áll meg. Nem semmi volt, amikor az átmenő fővágányon átdöngetett 100-zal MD3019!
Előzmény: DJ. Bakter (71890)
V42 515 Creative Commons License 2003.03.18 0 0 71891
"142-es vonal "kiképzését" nem bírták az odavezényelt MD-k"

Nem csoda. Az MD "gyorsulása" katasztrofális, még akár egy Bz-hez is viszonyítva.

Előzmény: DJ. Bakter (71889)
DJ. Bakter Creative Commons License 2003.03.18 0 0 71890
Néha az MD-kkel kapcsolatban is olyan eretnek gondolataim támadnak, hogy a 108, 109, 111, 110 vonalakon, amik 60-80 km/h sebességre alkalmasak, sokszor M41-es jár forda szerint (sőt a 111-esen csak az).
Eközben a 100 km/h sebességre alkalmas Bátaszék-Kiskunhalas 154. sz. vonalon pedig MDmot jár, ráadásul pécsi, és a kiállási út is elég körülményes.
Mi lenne ha fordítva lenne? A 108, 109, 110, 111 vonalakon járna debreceni MD, a 154-esen meg dombóvári M41+kocsik. Persze ehhez vontatójármű-átállomásítás kellene.

Lehet, hogy hülyeség...

Előzmény: DJ. Bakter (71889)
DJ. Bakter Creative Commons License 2003.03.18 0 0 71889
Arról viszont pont itt a Topicon lehetett hallani (ha jól emléxem), hogy a 142-es vonal "kiképzését" nem bírták az odavezényelt MD-k, és vissza kellett tenni a Csörgőket. Pedig a 142-esen a pályasebesség csak 60, talán a megállósűrűség miatt lehetett gond.
A 29-en a pályasebesség viszont 80, és a megállóközök ugyanolyan kicsik néhol.
Előzmény: v_peti (71883)
Törölt nick Creative Commons License 2003.03.18 0 0 71888
V43 2376

Nem is tudtam hogy ma Fradiban jársz.

V63 026 Creative Commons License 2003.03.18 0 0 71887
"Milyen étkezó jár(t) abban a személyvonatban?
Netán nem cseh?"

Nem, hazai, 88-81-es WRm.
Tényleg, a Partiumban marad az étkező? Az lesz az utolsó mohikán a gyorsvonati étkezők közül a 100-ason.

MaZó

Előzmény: M61 021 (71884)
Józsga Creative Commons License 2003.03.18 0 0 71886
Nyemám!
Az ÉPTEK gépe: A28 008, a sörgyáré: A28 006 (Vót valamikó. De asszem már eltünt onnan...)
Előzmény: COWFITZ (71859)
M61 021 Creative Commons License 2003.03.18 0 0 71885
Könnyen lehet hogy épp az MD-ket fogják felváltani az Usgyik és a Desirók, persze nem feltétlen azokon a vonalakon ahol most járnak.
Előzmény: v_peti (71883)
M61 021 Creative Commons License 2003.03.18 0 0 71884
Milyen étkezó jár(t) abban a személyvonatban?
Netán nem cseh?
Előzmény: THE GOD (71798)
v_peti Creative Commons License 2003.03.18 0 0 71883
MD-ről itt írta valaki régen, hogy nem hosszútávfutó sem motorizáltság, sem az utastér kialakítása szempontjából.
Mindezek ellenére egészen mostanáig alkalmazták a Sopron-Pécs vonalon. Úgy tudom, hogy bírta a strapát. (Nem hallottam komolyabb fekvemaradásokról mióta olvasom ezt a topicot.)
Kényelem: Mivel a jelenlegi helyzetben minden vasúti kocsit meg kell becsülni, itt sem ártana némi felújítás. Pl. fejtámlás üléseket beszerelni. Ha meg Balatoni használatra megy, akkor kerékpárszállító rész is kellene bele.

Előzmény: Mad Scientist (71866)
v_peti Creative Commons License 2003.03.18 0 0 71882
A következő nem Bp-i Duna hidat Dunaújvároshoz tervezik. Úgy tudom, a megszűnt Dunaföldvári összeköttetés helyett ezen vasúti forgalom is lenne. Ezen menne a Bp-et elkerülő "átlós" vasútvonal. Persze ehhez a túlparton is rendbe kellene tenni a már említett vonalat. Legalábbis korábban így gondoltá. Remélem még most ez a szándékuk. Nem normális dolog az, hogy Bp-től Bajáig nincs vasúti átkelés a Dunán.
Amúgy Szekszárdnál már készülőben van egy híd. De úgy tudom, hogy azon sem lesz vasút. :(

Előzmény: emká48 (71878)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!