MD-ről itt írta valaki régen, hogy nem hosszútávfutó sem motorizáltság, sem az utastér kialakítása szempontjából. Mindezek ellenére egészen mostanáig alkalmazták a Sopron-Pécs vonalon. Úgy tudom, hogy bírta a strapát. (Nem hallottam komolyabb fekvemaradásokról mióta olvasom ezt a topicot.)
Kényelem: Mivel a jelenlegi helyzetben minden vasúti kocsit meg kell becsülni, itt sem ártana némi felújítás. Pl. fejtámlás üléseket beszerelni. Ha meg Balatoni használatra megy, akkor kerékpárszállító rész is kellene bele.
A következő nem Bp-i Duna hidat Dunaújvároshoz tervezik. Úgy tudom, a megszűnt Dunaföldvári összeköttetés helyett ezen vasúti forgalom is lenne. Ezen menne a Bp-et elkerülő "átlós" vasútvonal. Persze ehhez a túlparton is rendbe kellene tenni a már említett vonalat. Legalábbis korábban így gondoltá. Remélem még most ez a szándékuk. Nem normális dolog az, hogy Bp-től Bajáig nincs vasúti átkelés a Dunán.
Amúgy Szekszárdnál már készülőben van egy híd. De úgy tudom, hogy azon sem lesz vasút. :(
A cikk említ darabárut ill. kocsirakományt is, de a korábbi nagy teherforgalmat egyértelműan az akkori nagy építkezésekhez szükséges kőanyagokkal magyarázza.
Pontosabban Uszályhíd. Egyébként ha valaki gyalog elindul Szalkszentmártonból az un. Petőfi TSZ iparvágányán, eljut a kavicsbányáig. No de onnan tovább vezet a pálya a Dunáig és a szelvényezés is folyamatos. SŐT! A pálya szelvényezése a túlsó parton folytatódik tovább, tehát van egy Szalkszentmárton - Dunaújváros vasútvonalunk! Igaz, hogy jelenleg használhatatlan.
Érdekességek a 29-es vonal történetéből (Szabadbattyán –Tapolca).
Talán nem mindenki tudja, hogy
- 1907-1909-ben 21 hónap alatt húzták fel az egészet (a 28-assal együtt) 300 műtárggyal, inkluzíve 17+2 vá. ill. vm., és ebben két kemény tél is benne volt! (ma ennyi idő alatt egy nyílegyenes alföldi pályát nem raknak rendbe)
- Eredetileg vmax=60, majd 2 éven belül 80 (ez ma már csak csökken)
- 70-es évek végén még napi 15-20 pár teher járta, ma heti 3 pár tolatós teher az összes, az is csak néhány kocsival
- A MÁV már 1914-ben is hozta a formáját: le akarta szerelni Füred állomásról a telefont, mert hogy nincsen arra ott szükség. Az ott dolgozóknak saját zsebből kellett kifizetni, hogy maradhasson…
- Vasutat terveztek Tihany – Szántód közé (állítólag egy víz alatti töltés megmagasításával csak 318 m híd kellett volna, részletek a Balaton topicban), először Aszófő, majd Füred felől kívánták bekötni (ez Tihany domborzati adottságait tekintve igen érdekes lett volna)
(Forrás: Füredi História, 2002/1-2. sz. Fazekas Miklós: Balatonfüred és a vasút, a szerző egy egyébként elkészült, de kiadásra váró könyvéről is említést tesz „A Balatonvidéki vasút története címmel”, vajon megjelent már?)
A mozdonynak "Bika" gyermekbetegsége lett (tetőzárlat, ami azt is okozta, hogy a ceglédi kapcsolókertben a betápláló szakaszkapcsoló összeégett). Emiatt Ceglédbercel-Cserő - Cegléd között a jobb vágányon valamint Cegléd állomás jobb csoportján 18.00 - 18.55 között nem volt feszültség.
Halomra késtek emiatt a vonatok (5 vonat 129')
Az IC gépe: V63-020
65' késéssel végzett, 116 pótdíj visszatérítés lett.
Ha jól emlékszem (fejből, jegyzetfüzetek átnézése nélkül), a Sörgyár vasúti kiszolgálása valamikor 2000. elején szűnt meg.
Volt egy vaskerekes traktoruk is, azzal mozgattak a gyáron belül.
Desiro: Miért nem lehet IP belőlük? Jó, nem túl tágasak, de a Bz sem sokkal. Nem lenne szükség a "dupla Bz de ez is kevés", illetve "IP=Csörgős vonat" megoldásokra.
A cikk szerint Dunaújvárosnál mutatták be a vasúti pontonhidat. Nem véletlenül, ugyanis a mai napig is látható a kiköt?nél, a másik oldalon pedig Szalkszentmártonnál a kikötöi ponkot (nem pont, hanem ponk). Persze a sínek között már combnyi fák n?ttek, de azért játszásiból biztos lehetne használni. Van róla videóm is, talán egyszer bedigizem.
Állítólag a Vác-Aszód vonal villamosításánál csinálták meg a pályát is, ami korábban nagyon pocsék volt, egy idős gyarmati mozdonyvezető mesélte egyszer, hogy ő annak idején siklott ott 424-essel, és egy fél nap volt, amíg visszadaruzták.
A felépítmény végig megvan a 2 vágánynak, még Vác alsón is van egy kijárat hozzá az aluljáróból.
Az ikladi iparvágányt talán 1997-ben szedték fel. Általában a gyarmatiak szolgálták ki Bobóval. Igen meredek volt a pálya, dzsuvás időben sok homokot fogyasztottak itt a gépek. Egyébként ez a második legjobb vonal szerintem kishazánkban a Sajóecseg - Tornanádaska után :)
Végül álljon itt egy kis szemléltetés az ikladi iparvágányról:
Sokan kérték az M62 kürtöt, sajna nincs annyi sávszélességem, hogy mindenkinek elküldjem, szóval mindenkinek elérhető egy darabig innen. 1.2MB WAV formátum, 48khz mono.
"a MÁV az "egy vonatban megtalálhatő legtöbb vezérállás" megdöntésére törekszik?"
Valamiben legyenek má' világelsők :-)))
Tudtommal ezekből az uborkákból, tamponokból stb. ráadásul csak 3 csatolható egybe (forrás: Gigant Club), ami kb. egy 6 kocsis vonatnak felel meg = halottnak a csók nyáron a 29-en.
8-12 kocsihoz meg mozdony köllene, és már témánál is vagyunk :-)))
Bevetésükkor maradnak tehát az idézett PR szempontok, mert 2003-ban Mo.-on tényleg nincs semmi értelmük ( (c) Carpy ).
MD-ről itt írta valaki régen, hogy nem hosszútávfutó sem motorizáltság, sem az utastér kialakítása szempontjából.
Felhasználási javaslatom: Bátaszék-Palotabozsok, amíg még van rajta forgalom :-)))
M.S.
Biztos, hogy nincs ezeknek az uborkáknak jobb felhasználási területe, mint hogy drót alatt leutaznak 80 kilométert tripla- vagy négyesfogatban, utána meg szedegetik szét? Ha valahol létjogosultsága van a dízellel húzott személyvonatnak, az az észak-balaton nyári 8-12 kocsis budapesti vonatai.
Ahova mehetnének ott
-már villamosítva van
-villamosítva lesz
-van MD
-már nem utazik senki
-van orosz motorvonat
Ha a Balatonhoz mennek, akkor lehet nyomni a PR szöveget, új szolgáltatásunk keretében átszáállás nélkül, légkondcionált stb
En nem hiszem, hogy az a sorgyari gep lenne. Az az A28 tul regota all ott es kb. 2-3 eve a sergyari gepet lattam mozogni. Es az EPTEK-es gep tulsagosan szetrohadtnak latszik a sorgyari allapotahoz kepest. De lehet, hogy ugyanaz a gep...
Tegnap a Hortobágy IC Cegléden dekkolt, a 6006-ossal utolértük. A 6006 ment tovább, az IC-re bemondták: bizonytalan ideig nem indul. Tudja valaki mi történt?
"ha Szolnok felől nézve Db. és Újfehértő közt nincs övezethatár - ehhez tudnom kéne a pontos távolságokat)"
Újfehértó-Szolnok 155 km., Debrecen-Szolnok 121, tehát egy övezet-különbség van.
Egy másik érdekes vonulata az 1.-2. problémának: két hete vasárnap este Köbánya-Kispesten vártam 6106-ot, a 2. osztályok eléggé tele, felszálltam az utolsó (1. oszt.) kocsi végén, jv. rögtön utánam, indulás után ott a peronon megkérdeztem tőle, nem adna-e egy 1.-2. különbözetet Szolnokig, mire húzta a száját, hogy nézzem már meg inkább elől... Egyébként elől még tényleg volt néhány hely, de azért adhatott volna. Ezt tiltja a szabály?
Tudom, van olyan rendelkezés, hogy akkor lehet ilyet csinálni, ha nincs 2. osztályon ülőhely. Viszont ezt sem tartják következetesen, egyszer Db.-Nyíregy között próbáltam, mondta a jv., hogy mutat nekem 5 helyet is. Hogy hol gondolta, azt nem tudom, mert álltak a folyosókon, nem vitatkoztam vele, inkább álltam fél órát.