Keresés

Részletes keresés

V63 026 Creative Commons License 2003.03.18 0 0 71887
"Milyen étkezó jár(t) abban a személyvonatban?
Netán nem cseh?"

Nem, hazai, 88-81-es WRm.
Tényleg, a Partiumban marad az étkező? Az lesz az utolsó mohikán a gyorsvonati étkezők közül a 100-ason.

MaZó

Előzmény: M61 021 (71884)
Józsga Creative Commons License 2003.03.18 0 0 71886
Nyemám!
Az ÉPTEK gépe: A28 008, a sörgyáré: A28 006 (Vót valamikó. De asszem már eltünt onnan...)
Előzmény: COWFITZ (71859)
M61 021 Creative Commons License 2003.03.18 0 0 71885
Könnyen lehet hogy épp az MD-ket fogják felváltani az Usgyik és a Desirók, persze nem feltétlen azokon a vonalakon ahol most járnak.
Előzmény: v_peti (71883)
M61 021 Creative Commons License 2003.03.18 0 0 71884
Milyen étkezó jár(t) abban a személyvonatban?
Netán nem cseh?
Előzmény: THE GOD (71798)
v_peti Creative Commons License 2003.03.18 0 0 71883
MD-ről itt írta valaki régen, hogy nem hosszútávfutó sem motorizáltság, sem az utastér kialakítása szempontjából.
Mindezek ellenére egészen mostanáig alkalmazták a Sopron-Pécs vonalon. Úgy tudom, hogy bírta a strapát. (Nem hallottam komolyabb fekvemaradásokról mióta olvasom ezt a topicot.)
Kényelem: Mivel a jelenlegi helyzetben minden vasúti kocsit meg kell becsülni, itt sem ártana némi felújítás. Pl. fejtámlás üléseket beszerelni. Ha meg Balatoni használatra megy, akkor kerékpárszállító rész is kellene bele.

Előzmény: Mad Scientist (71866)
v_peti Creative Commons License 2003.03.18 0 0 71882
A következő nem Bp-i Duna hidat Dunaújvároshoz tervezik. Úgy tudom, a megszűnt Dunaföldvári összeköttetés helyett ezen vasúti forgalom is lenne. Ezen menne a Bp-et elkerülő "átlós" vasútvonal. Persze ehhez a túlparton is rendbe kellene tenni a már említett vonalat. Legalábbis korábban így gondoltá. Remélem még most ez a szándékuk. Nem normális dolog az, hogy Bp-től Bajáig nincs vasúti átkelés a Dunán.
Amúgy Szekszárdnál már készülőben van egy híd. De úgy tudom, hogy azon sem lesz vasút. :(

Előzmény: emká48 (71878)
Mad Scientist Creative Commons License 2003.03.18 0 0 71881
A cikk említ darabárut ill. kocsirakományt is, de a korábbi nagy teherforgalmat egyértelműan az akkori nagy építkezésekhez szükséges kőanyagokkal magyarázza.
Előzmény: Zolcsi67 (71880)
Zolcsi67 Creative Commons License 2003.03.18 0 0 71880
"70-es évek végén még napi 15-20 pár teher járta, ma heti 3 pár tolatós teher az összes, az is csak néhány kocsival"

Közben táj- és természetvédelmi okokból bezárták a Balaton-Felvidék bazaltbányáit. Más árut fuvaroztak arrafelé nagyobb mennyiségben?

Előzmény: Mad Scientist (71876)
emká48 Creative Commons License 2003.03.18 0 0 71879
Érdekes. Miért tetszenek egy idő óta ennyire a Siemens-járművek?
Előzmény: illesf (71877)
emká48 Creative Commons License 2003.03.18 0 0 71878
Pontosabban Uszályhíd. Egyébként ha valaki gyalog elindul Szalkszentmártonból az un. Petőfi TSZ iparvágányán, eljut a kavicsbányáig. No de onnan tovább vezet a pálya a Dunáig és a szelvényezés is folyamatos. SŐT! A pálya szelvényezése a túlsó parton folytatódik tovább, tehát van egy Szalkszentmárton - Dunaújváros vasútvonalunk! Igaz, hogy jelenleg használhatatlan.
Előzmény: JCSABA (71852)
illesf Creative Commons License 2003.03.18 0 0 71877
Desiro-t Romhányba, de azonnal! :)
Előzmény: V63 026 (71873)
Mad Scientist Creative Commons License 2003.03.18 0 0 71876
Érdekességek a 29-es vonal történetéből (Szabadbattyán –Tapolca).
Talán nem mindenki tudja, hogy

- 1907-1909-ben 21 hónap alatt húzták fel az egészet (a 28-assal együtt) 300 műtárggyal, inkluzíve 17+2 vá. ill. vm., és ebben két kemény tél is benne volt! (ma ennyi idő alatt egy nyílegyenes alföldi pályát nem raknak rendbe)
- Eredetileg vmax=60, majd 2 éven belül 80 (ez ma már csak csökken)
- 70-es évek végén még napi 15-20 pár teher járta, ma heti 3 pár tolatós teher az összes, az is csak néhány kocsival
- A MÁV már 1914-ben is hozta a formáját: le akarta szerelni Füred állomásról a telefont, mert hogy nincsen arra ott szükség. Az ott dolgozóknak saját zsebből kellett kifizetni, hogy maradhasson…
- Vasutat terveztek Tihany – Szántód közé (állítólag egy víz alatti töltés megmagasításával csak 318 m híd kellett volna, részletek a Balaton topicban), először Aszófő, majd Füred felől kívánták bekötni (ez Tihany domborzati adottságait tekintve igen érdekes lett volna)

(Forrás: Füredi História, 2002/1-2. sz. Fazekas Miklós: Balatonfüred és a vasút, a szerző egy egyébként elkészült, de kiadásra váró könyvéről is említést tesz „A Balatonvidéki vasút története címmel”, vajon megjelent már?)

-gonosz- Creative Commons License 2003.03.18 0 0 71875
"Tudja valaki mi történt?"

A mozdonynak "Bika" gyermekbetegsége lett (tetőzárlat, ami azt is okozta, hogy a ceglédi kapcsolókertben a betápláló szakaszkapcsoló összeégett). Emiatt Ceglédbercel-Cserő - Cegléd között a jobb vágányon valamint Cegléd állomás jobb csoportján 18.00 - 18.55 között nem volt feszültség.
Halomra késtek emiatt a vonatok (5 vonat 129')
Az IC gépe: V63-020
65' késéssel végzett, 116 pótdíj visszatérítés lett.

Előzmény: FSZ (71860)
Zolcsi67 Creative Commons License 2003.03.18 0 0 71874
Ha jól emlékszem (fejből, jegyzetfüzetek átnézése nélkül), a Sörgyár vasúti kiszolgálása valamikor 2000. elején szűnt meg.
Volt egy vaskerekes traktoruk is, azzal mozgattak a gyáron belül.
Előzmény: Törölt nick (71862)
V63 026 Creative Commons License 2003.03.18 0 0 71873
Desiro: Miért nem lehet IP belőlük? Jó, nem túl tágasak, de a Bz sem sokkal. Nem lenne szükség a "dupla Bz de ez is kevés", illetve "IP=Csörgős vonat" megoldásokra.

MaZó

Előzmény: seTTebello (71864)
V63 026 Creative Commons License 2003.03.18 0 0 71872
"108-on jar meg Szergej? "

Utóbbi időben nem láttam. Szergejek most 3 dolgot csinálnak errefelé:
1. állnak Debrecenben,
2. 101-en tehereznek,
3. Ugyanez a 110-en vagy 105-ön.

Amíg volt hótoló menet, addig azt csinálták. Mást nem nagyon.

Más:
Láttam pénteken egy kiszerelt dög nagy motort Debrecenben egy kocsin félreállítva a Daciák mellé. Nem tudja valaki, kié lehet(ett)?

MaZó

Előzmény: marslakó (71865)
M.T. Creative Commons License 2003.03.18 0 0 71871
A cikk szerint Dunaújvárosnál mutatták be a vasúti pontonhidat. Nem véletlenül, ugyanis a mai napig is látható a kiköt?nél, a másik oldalon pedig Szalkszentmártonnál a kikötöi ponkot (nem pont, hanem ponk). Persze a sínek között már combnyi fák n?ttek, de azért játszásiból biztos lehetne használni. Van róla videóm is, talán egyszer bedigizem.
Előzmény: JCSABA (71852)
Törölt nick Creative Commons License 2003.03.18 0 0 71870
Előzmény: Törölt nick (71867)
illesf Creative Commons License 2003.03.18 0 0 71869
Balassagyarmatra a Desirokat!!! :-)))

(ennek az esélye szerintem kb 1:100000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000-hoz)

Előzmény: ADtranz Incentro (71814)
illesf Creative Commons License 2003.03.18 0 0 71868
Állítólag a Vác-Aszód vonal villamosításánál csinálták meg a pályát is, ami korábban nagyon pocsék volt, egy idős gyarmati mozdonyvezető mesélte egyszer, hogy ő annak idején siklott ott 424-essel, és egy fél nap volt, amíg visszadaruzták.

A felépítmény végig megvan a 2 vágánynak, még Vác alsón is van egy kijárat hozzá az aluljáróból.

Az ikladi iparvágányt talán 1997-ben szedték fel. Általában a gyarmatiak szolgálták ki Bobóval. Igen meredek volt a pálya, dzsuvás időben sok homokot fogyasztottak itt a gépek. Egyébként ez a második legjobb vonal szerintem kishazánkban a Sajóecseg - Tornanádaska után :)

Végül álljon itt egy kis szemléltetés az ikladi iparvágányról:

Előzmény: V42 515 (71807)
Törölt nick Creative Commons License 2003.03.18 0 0 71867
Sokan kérték az M62 kürtöt, sajna nincs annyi sávszélességem, hogy mindenkinek elküldjem, szóval mindenkinek elérhető egy darabig innen. 1.2MB WAV formátum, 48khz mono.
Mad Scientist Creative Commons License 2003.03.18 0 0 71866
Desiro téma:

"a MÁV az "egy vonatban megtalálhatő legtöbb vezérállás" megdöntésére törekszik?"
Valamiben legyenek má' világelsők :-)))
Tudtommal ezekből az uborkákból, tamponokból stb. ráadásul csak 3 csatolható egybe (forrás: Gigant Club), ami kb. egy 6 kocsis vonatnak felel meg = halottnak a csók nyáron a 29-en.
8-12 kocsihoz meg mozdony köllene, és már témánál is vagyunk :-)))
Bevetésükkor maradnak tehát az idézett PR szempontok, mert 2003-ban Mo.-on tényleg nincs semmi értelmük ( (c) Carpy ).
MD-ről itt írta valaki régen, hogy nem hosszútávfutó sem motorizáltság, sem az utastér kialakítása szempontjából.
Felhasználási javaslatom: Bátaszék-Palotabozsok, amíg még van rajta forgalom :-)))
M.S.

Előzmény: nohab (71822)
marslakó Creative Commons License 2003.03.18 0 0 71865
16304 elvileg M62 elofogat, de sokszor vagy nincs vagy eleg vissza a tehernek az M41 is.

108-on jar meg Szergej? Udv Pragabol!

Előzmény: V63 026 (71744)
seTTebello Creative Commons License 2003.03.18 0 0 71864
Biztos, hogy nincs ezeknek az uborkáknak jobb felhasználási területe, mint hogy drót alatt leutaznak 80 kilométert tripla- vagy négyesfogatban, utána meg szedegetik szét? Ha valahol létjogosultsága van a dízellel húzott személyvonatnak, az az észak-balaton nyári 8-12 kocsis budapesti vonatai.

Ahova mehetnének ott
-már villamosítva van
-villamosítva lesz
-van MD
-már nem utazik senki
-van orosz motorvonat

Ha a Balatonhoz mennek, akkor lehet nyomni a PR szöveget, új szolgáltatásunk keretében átszáállás nélkül, légkondcionált stb

Előzmény: nohab (71822)
marslakó Creative Commons License 2003.03.18 0 0 71863
Nem toltheto le valahonnan? Csak aprilisban lesz ilyenekre idom...
Előzmény: Törölt nick (71691)
Törölt nick Creative Commons License 2003.03.18 0 0 71862
En nem hiszem, hogy az a sorgyari gep lenne. Az az A28 tul regota all ott es kb. 2-3 eve a sergyari gepet lattam mozogni. Es az EPTEK-es gep tulsagosan szetrohadtnak latszik a sorgyari allapotahoz kepest. De lehet, hogy ugyanaz a gep...
Előzmény: Törölt nick (71850)
Törölt nick Creative Commons License 2003.03.18 0 0 71861
Tehát a sörgyári gép, és már évek óta áll? (Akkó' azért nem láttam mostanában odafelé forgalmat a roncstelep melletti vágányokon :((( )

Előzmény: COWFITZ (71859)
FSZ Creative Commons License 2003.03.18 0 0 71860
Sziasztok!

Tegnap a Hortobágy IC Cegléden dekkolt, a 6006-ossal utolértük. A 6006 ment tovább, az IC-re bemondták: bizonytalan ideig nem indul. Tudja valaki mi történt?

COWFITZ Creative Commons License 2003.03.18 0 0 71859
Az bizony ugyanaz az A 28-as gép. Évek óta mozdulatlanul...

C

Előzmény: Törölt nick (71850)
V63 026 Creative Commons License 2003.03.18 0 0 71858
"ha Szolnok felől nézve Db. és Újfehértő közt nincs övezethatár - ehhez tudnom kéne a pontos távolságokat)"

Újfehértó-Szolnok 155 km., Debrecen-Szolnok 121, tehát egy övezet-különbség van.

Egy másik érdekes vonulata az 1.-2. problémának: két hete vasárnap este Köbánya-Kispesten vártam 6106-ot, a 2. osztályok eléggé tele, felszálltam az utolsó (1. oszt.) kocsi végén, jv. rögtön utánam, indulás után ott a peronon megkérdeztem tőle, nem adna-e egy 1.-2. különbözetet Szolnokig, mire húzta a száját, hogy nézzem már meg inkább elől... Egyébként elől még tényleg volt néhány hely, de azért adhatott volna. Ezt tiltja a szabály?
Tudom, van olyan rendelkezés, hogy akkor lehet ilyet csinálni, ha nincs 2. osztályon ülőhely. Viszont ezt sem tartják következetesen, egyszer Db.-Nyíregy között próbáltam, mondta a jv., hogy mutat nekem 5 helyet is. Hogy hol gondolta, azt nem tudom, mert álltak a folyosókon, nem vitatkoztam vele, inkább álltam fél órát.

MaZó

Előzmény: Blöky (71857)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!