Hallottam már topictársak előadásában, miszerint engedély birtokában cserkészték volt be a terepet. Ám passzus nem okvetlenül szükséges: jómagam januárban jártam a bontóban, az állomástól oda slattyogtamban találkoztam a vasútőrökkel, akik kérésemre minden további nélkül odaengedtek fotózni a romokhoz. Tudják, hogy sok a vasútbolond, nem kardoznak velük, bár azt a lelkedre kötik, hogy lehetőleg ne barkácsolj le kegytárgyakat a selejtezett gépekről.
100 km/h-s MDa:
Erre megvan a külön hipotézisem. Figyelembe vették a mellékvonalról fővonalra átjáró közvetlen vonatok lehetőségét is.
Volt pl. a Pécs - Szeged közvetlen gyv-pár. Pécstől Bátaszékig olyan pályán, ahol a megengedett tengelynyomás 12 t, így ide nehéz lett volna az ABbmot/Bbmot. Bátaszéktől Sg-ig viszont fővonal.
Dupla MDmot szerelvény járt egy időben Bp. - Szolnok - Makó vonalon is, a fele Szentesen leakadt.
(Ilyen járatokhoz illett volna a 2. osztályra is fejtámlás üléseket szerelni...)
Hősünk be volt lőve,és a forgalmista többszöri felszolitására sem akart lemenni a sínekről.
Ennyi? A forgalmász le akarja küldeni a sínről, az nem megy, hát akkor ba$$2a el a vonat, a kutya úristenit? A pontos szituáció ismerete nélkül nehéz ítélkezni, de ha a fentiek igazak, akkor nagyon nehezen tudom elképzelni, hogy nem lehetett volna megelőzni a balesetet, mondjuk a zseblámpával adott megállj-jelzéssel, ott azért a 60-ról azzal a hosszú szerelvénnyel pillanatok alatt meg lehet állni (vasúti mércével), ha már esetleg a bajárat vörösre ejtése nem fér bele...
Először is mekkora az egyszerre szállítandó mennyiség? Ahhoz, hogy 1500-2000 kilométeren keresztül (kamionnal határral együtt 2-3 nap) ~180°C-on tartsál _bármit_, a szigetelt tartály mellett komoly fűtőteljesítményre van szükséged (kivétel talán az az eset, ha a 180°C-hoz képest jelentősen túlhevítve "palackozod", de ekkor a tartálynak a magasabb hőmérsékletet is ki kell bírnia)-
Tehát itt először - szerintem - nem a járművet kell megkeresni, hanem azt, hogy ki gyárt ilyen tartályt, amiben garantálják, hogy a 180°C-os trutyi 2 nap múlva is 180°C-os lesz. _Szerintem_ nincs olyan szigetelés, ami fűtőteljesítmény nélkül erre képes.
Sajnos ez sem egyedi jelenség.
Ce ben százalékos arányban hasonló a helyzet:-( Ahogy valak írta az alkatrészre várás 90%-ban a mozdony halálát jelenti előbb vagy utóbb a gyakorlatban:-(
Sziasztok!
Sajnos egy ménkűhatalmasnagy OFF
-al kell bemutatkozzak, de Ti itt sokan vagytok, közlekedés-szállítás ügyben jártasak, talán van infótok, szóval
HELP plíz!
-feladat:
forró ~180Co ömledék közúti szállítása a (az anyag olyasmi, mint a gyertya megolvasztva)
-távolság:
egyelőre nem ismert, 1-2 tucat és ~1500-2500 km közt bármennyi lehet
-az anyag nem hűlhet ki, mert megszilárdul
-mennyiség:
6-7000t/év
keresek:
-olyan gyártó címét, aki nyergesvontatóra akasztható szigetelt tartályt alvázzal v. anélkül gyárt
-fuvarozó címét aki rendelkezik ilyen szállítóeszközökkel
...biztos, hogy az 1 Desiro többet fogyaszt a drót alatt, mint 1 V43 2 személykocsival mondjuk 100 km/h-s sebesség mellett? Gázolajból biztosan, bár a motorkocsi motorjára a kiírás úgy szólt, hogy 205 g/kWh alatt kell lennie a névleges motorteljesítmény 2/3-a felett, a Siemens a Desiró MTU 6R 183 TD motorjára 233 g/kWh-t adott meg, ami soknak tűnik, valószínűleg a 203 elírása?.?
Vagy még megvan a vasárnapi 885? Más gyorsvonatuk - ha jól tudom - nincs. Van egy pár sebes, közülük az egyik minden állomáson és megállóhely(nek esetleg még jóindulattal hívható)en megáll.
M62 116 mostanában Pécsett dolgozott. A Szergej-hiány tényleg nagy lehet, mert ma reggel Komlóra M40 225 ment, és tolatás közben fekve is maradt, elzárva a bejáratot és az erőművi vasúti átjárót. Sajnos sietnem kellett vissza Pécsre, így nem tudom, hogy mi lett vele, mire jött volna a Bz.
Hallottam valamit,hogy Kaposfürednél egy ürgét elcsapott a gyors.Hősünk be volt lőve,és a forgalmista többszöri felszolitására sem akart lemenni a sínekről.Ha minden igaz,egy Csörgő volt az áldozat.
örülök hogy kedvenc szilikém már iperedik:)) remélem minél előbb fotózhatom már.Amúgy 1161ről rebesgetik,hogy S lesz,mert a tervezett felújítandó gépek között sincs.Remélem nem megy szegény az olvasztóba.M62 254,a legutolsó dombóvári képeim közt szereplő "Félvér" pedig alkatrészre vár,ezt meg is erősítették.Ez pedig egyet jelent a halállal,legalábbis a gyakorlat ezt mutatja.Ez a gép pedig különleges;a fotó természetesen nem adja vissza azt,amit élőben láthat az ember,engem nagyon megfogott a "kétszínűsége",nem 100%os források szerint két törött szergejből let összebarkácsolva,és a gány külső mögött stabil gép lakozik.ugyanez volt igaz a 181re is,aki már többé nem fog vontatni:(
Egyébként biztos, hogy az 1 Desiro többet fogyaszt a drót alatt, mint 1 V43 2 személykocsival mondjuk 100 km/h-s sebesség mellett? Ezt speciel nem tudom, de valaki biztos megmondja. Azt viszont hallottam, hogy a V43+ 2 Bhv gazdaságosabb a Bz-szerelvénynél.
Kocsi és mozdonyszám: Ellen?rz? számjegy.
Kíváncsi lennék arra, hogy ennél az algoritmusnál mekkora a valószín?sége annak, hogy hibás bevitelnél is megfelel? az ellen?rz? szám.
Bár a hibák egy része már ránézéssel kisz?rhet? lehet. Pl. Olyan országból származó kocsi száma, ahonnan ritkán jön Magyarországra vonat egy belföldi tolatós teherben.
Diósjenőre sajna nem lehet kapni jegyet az automatából. A 75-ös vonal valahogy kimaradt a szórásból, pedig Ipolyvecéig 100 km-en belül vagyunk. Viszont ha Vácig veszi az ember, majd onnan vesz egy másikat Diósjenőig, akkor olcsóbban kijön a jegyár.