Keresés

Részletes keresés

martisz Creative Commons License 2003.03.19 0 0 71937
V63 026: 'Nem lesz könnyű dolga, akinek ezt meg kell álmodnia... :-) '

Nekem van egy olyan érzésem, hogy mégis csak a Balaton környéke fog a Desirok-tól hemzsegni, mégpedig azért, hogy a MÁV vezetése a sok turista előtt döngethesse a mellét, micsoda komfortos nyugati motorvonatokkal frissíti a járműparkját. Hogy ezeket a vonatokat nem ilyen célra tervezték ??? Hát örüljünk, hogy ez van, mondják majd, mert a régiekhez képest 'mekkora' minőségváltozás már ez is !!! Előre látom a hangzatos újságcikkeket: 'korszerű , csöndes, környezetkímélő, utasbarát, alacsonypadlós, stb..:' Hol lehet ez fontosabb, mint a balatoni nyaralók tövében húzódó vonalakon??

Előzmény: V63 026 (71933)
czzf50 Creative Commons License 2003.03.19 0 0 71936
Elég, ha annyit mondok, hogy szemböl láttam öket? :-)))

V46 016: úgy emlékszem, még az Északisok törték össze. WOREK, nem tudsz bövebbet?

Előzmény: talpfaszámláló (71934)
WOREK Creative Commons License 2003.03.19 0 0 71935
Biztos elromlott!
Előzmény: V43 2376 (71925)
talpfaszámláló Creative Commons License 2003.03.19 0 0 71934
"A mai nap folyamán, nagyállomás páros oldaláról, az összes alakjelzők kidöntötték! "

Akkor utoljára láttam öket a 804-böl pár napja :-(((

Igazán nem akarok kötözködni, de páros vonatból, legfeljebb csak a szürke hátuljukat láthattad. Vagy a Milkabika-fül-tükréből nézted? :-))

Ma próbaúton volt a V46 016 !!! "

Csak most készült el a balesetes javítása??? Mikor is volt az a baleset, 10 éve?

Az olyan régen volt, hogy már én sem emlékszem pontosan.
Egyébként tényleg most áll össze.
Majd informálódom... :-)

Előzmény: czzf50 (71844)
V63 026 Creative Commons License 2003.03.18 0 0 71933
"de gyakorlatilag az egész országot lefedve közlekedhetnek."

Ez mennyire passzol ahhoz, hogy a Pestről kivezető fővonalak mind villamosítottak?
Észak-Balatonra nincs értelme Desirot küldeni, mert kevés, mint mások már írták.
Makó felé lehetne, de akkor megy 117 km.-t drót alatt, és 127-et ténylegesen dízeligényes vonalon, ami majdnem egyenlő, szóval nem bomba üzlet.
Lenne még Salgótarján, Balassagyarmat, esetleg Szekszárdon (+Dunaújvároson?) át Baja, aztán kifújt, a többi irányba jó hosszan drót van.
Nem beszélve a Desiro inkább elővárosi forgalomra alkalmas voltáról.

Nem lesz könnyű dolga, akinek ezt meg kell álmodnia... :-)
A legtisztább csak az lenne, pesti állomásítással főleg Esztergom felé elővárosit, és azt a néhány balassagyarmati sebesvonatot vinnének. (Esetleg egy-kettő Debrecen-Eger sebesnek. :-))

MaZó

Előzmény: kkalmi (71908)
V63 026 Creative Commons License 2003.03.18 0 0 71932
"Néha az MD-kkel kapcsolatban is olyan eretnek gondolataim támadnak, hogy a 108, 109, 111, 110 vonalakon, amik 60-80 km/h sebességre alkalmasak, sokszor M41-es jár forda szerint "

108-on adódik bőséggel MD is, valamint ritkák a megállók, tehát az MD-k állítólag gyenge gyorsulása nem okoz problémát. (Mondjuk én nem vettem észre, hogy az MD rosszul gyorsulna, lehet, hogy az újabban rendszeresített rövidebb, MD+2Ax/Bx+Btx összeállítás miatt.)
109-en kikoptak az MD-k, legalábbis ahhoz képest, hogy régen szinte csak az volt. Most viszont nem a Csörgős vonat a jellemző, hanem a Bz.
110-re bedobnak időnként MD-t, de nem vált be, ahány MD-t láttam eddig, mindnek az előterében is álltak.
A további MD-sítésnek nagy akadálya azonban az, hogy a 100-as vonal egyik-másik szerelvénye ezeken a vonalakon kerül bevetésre, (pl. 36629 a 109-en, 6312, 6322 a 110-en) ehhez Csörgő kell, a 110-es vonalon pedig több olyan vonat is van, ami Pestre megy/Pestről jön (6329, 6327, 6315, 6304), ez úgyszintén kizárja az MD-t. Sőt, legújabb trend a 110-esen a Csörgős IP pénteken-vasárnap.

MaZó

Előzmény: DJ. Bakter (71890)
etwg Creative Commons License 2003.03.18 0 0 71931
Az ujságban még sokkal szebb és érdekesebb fotok vannak pl. a 1116-100 (a kék Taurusz) meg a repcebika Sopronban. stb.
Előzmény: zugkraft aargau (71929)
V63 026 Creative Commons License 2003.03.18 0 0 71930
"Balsa és Kenézlő között épített Tisza-híddal, amit a II. Világháborúban lebombáztak."

...és a híd két vége most is ott árválkodik a két parton, a balsai oldalról a felvezető rész is ép, a másikra nem emlékszem. Volt gyorsmotorvonat a '30-as években Nyíregyről Újhelyre, nagyon reális idővel, tán a mostani szerencsi átszállásost verte is.

MaZó

Előzmény: Józsga (71918)
zugkraft aargau Creative Commons License 2003.03.18 0 0 71929
Megnézegettem a honlapjukat... Van rajta egy jópofa "fotó":

Előzmény: etwg (71921)
grey submarine Creative Commons License 2003.03.18 0 0 71928
Jó estét mindenki!

A sörgyári és az ÉPTEK-es Gokarthoz pár szó.
Mindkét helyen elég rendszeresen fordultam meg az elmúlt évben, így teljesen biztosan állíthatom, hogy a két gép nem ugyanaz. Az ÉPTEK-esrôl (A28 008) képem is van. Tavaly nyár végén láttam utoljára ugyanezen a helyen.
A sörgyárast szerencsés esetben lehet látni az Élessarok Jászberényi út felöli sarkánál lévô használaton kívüli kapun keresztül, ha nincs túl magasra rakva a sör. Ott áll mindig a rámpa mögött, általában elé állítják a traktort, álcázásnak.
gs.

Előzmény: Törölt nick (71847)
V42 515 Creative Commons License 2003.03.18 0 0 71927
Igen, Középrigócon voltunk kéregjegyet venni, innen tolt vissza MD3002 Pécsre, mint a zeg-i sebes szerelvénye... Te meg maradtál az állomáson "pulettke-váróban"...:-))
Előzmény: FOMA (71914)
Józsga Creative Commons License 2003.03.18 0 0 71926
Nem lehetne inkább 20 Angol fontot? :)
Előzmény: Mad Scientist (71924)
V43 2376 Creative Commons License 2003.03.18 0 0 71925
Nem tudja véletlenül valaki,hogy miért ment be az Északi-Járműjavítóba a V43 1140-es ?
Mad Scientist Creative Commons License 2003.03.18 0 0 71924
Uram, Ön nyert! Postai utánvéttel küldjük a 20 Ft-ot! :-)
Előzmény: Józsga (71920)
roosevelt Creative Commons License 2003.03.18 0 0 71923
OFF természetesen nem, elnézést kérek mindenkitől, a jövőben majd jobban odafigyelek.
ON
jó múltkorjában Halasról +2-vel indultunk MD-vel, és -4-el értünk Bajára.
Előzmény: czzf50 (71845)
Mad Scientist Creative Commons License 2003.03.18 0 0 71922
SZVSZ a Gigant Klub oldalán láthattad.
Előzmény: nidsz (71915)
etwg Creative Commons License 2003.03.18 0 0 71921
A RAILVOLUTION nevü angol nyelvü magazin legutolso száma szinte teljesen a magyar vasutakrol szol.

Beszámolnak a Taurusokrol az Uzsgyirol, de megelmlitik a 189-es bemutatkozását is a MÁV-nél, valamint szo van a REMOT Csörgörol mega V43-rol. Valamennyi cikk szép szines képekkel és elég hiteles szöveggel.
E témákhoz már csak a dispolok valamint a CD/ZSR Pendolinoirol szolo cikkek fértek az ujságba.

Józsga Creative Commons License 2003.03.18 0 0 71920
Mozdony.
Előzmény: Mad Scientist (71919)
Mad Scientist Creative Commons License 2003.03.18 0 0 71919
Jó kérdés... Biztos jórészt éjjel.
Ami rég volt, tán igaz sem volt. Már én is lassan kételkedni kezdek magamban, mikor azt képzelem, hogy a 80 években a Göcsej-expressz (mikor nem a 20-on ment) menetrend szerint 1 h 54' alatt volt Füreden (17.25 - 19.19), és rendszeresen -5 korül ért oda...
20 Ft-os kérdés, mi húzta?
M.S.
Előzmény: nohab (71902)
Józsga Creative Commons License 2003.03.18 0 0 71918
Csak bátran!
Volt egy másik kisvasút, mely Balsánál a Tisza túlpartjáról Kenézlőről indult, Elágazás - Sárospatak - Sátoraljaújhely - Pálháza - Pálháza-ipartelepen át Füzérkomlósig. (Volt egy másik vonala is Elágazástól Zemplénagárdig.) Ehhez csatlakozott Pálházán az erdei vasút. Ez a két kisvasúti hálózat rövid ideig össze volt kötve a Balsa és Kenézlő között épített Tisza-híddal, amit a II. Világháborúban lebombáztak.
Előzmény: nidsz (71917)
nidsz Creative Commons License 2003.03.18 0 0 71917
má meg kérdezek.
ugye van a Nyírségi kisvasút Nyíregyházától Balsáig ill.Dombrádig meg van a Pálházai kisvasút ami valamikor Sátoraljaújhelyről indult ki.
van valakinek tudomása arról hogy és mint volt e két vonal összekötve valamikor?
meg úgy tom volt Sárospatak fele egy kiágazás is.
Józsga Creative Commons License 2003.03.18 0 0 71916
Salut!
Tudtommal 2002. márc. 27-én.
Előzmény: nidsz (71915)
nidsz Creative Commons License 2003.03.18 0 0 71915
ahoi!
Szekszárd fele mikor járt utoljára Desiro?
láttam a róla készült képeket má nem tom hol.
a pálya állapota nem éppen kifogástalan.

FOMA Creative Commons License 2003.03.18 0 0 71914
"Nem semmi volt, amikor az átmenő fővágányon átdöngetett 100-zal MD3019!"

Ha emléxel még, mentünk mi 103-mal is MD-vel. Az se volt semmi feeling.:-)

Előzmény: V42 515 (71892)
V43 2376 Creative Commons License 2003.03.18 0 0 71913
Jsany !

Nem tudod véletlenül,hogy mit keresett a Fradiban a villany fűtőház mögött a V63 033-as (kedvenc Gigantom) ? Valami komolyabb baja lett Székesfehérváron,vagy nem ilyesmi miatt volt hátul ?

Előzmény: Törölt nick (71888)
Józsga Creative Commons License 2003.03.18 0 0 71912
Hát igen. Erre már a gyártó neve is garanciát ad.
Előzmény: illesf (71911)
illesf Creative Commons License 2003.03.18 0 0 71911
Akkor utazzál rajta legalább napi 200 kilométert, és majd rájössz:) Na jó, végülis üzembiztosabbak, mint kitűnő orosz motorkocsijaink. :)
Előzmény: Józsga (71910)
Józsga Creative Commons License 2003.03.18 0 0 71910
Nyeeeem! Gisvasútra oridzsinál Uzina Doiştrei Augusta automotor kell! :)
Előzmény: illesf (71909)
illesf Creative Commons License 2003.03.18 0 0 71909
Mee. Mer' kisvasútra sem akarsz Dezirót. Azér'. :)
Előzmény: Józsga (71907)
kkalmi Creative Commons License 2003.03.18 0 0 71908
A szétszórás gépészeti szempontból nem a legjobb megoldás, viszont a szétszórás lehetne olyan módon is, hogy Bp.-i állomásítással az ország legeldugottabb helyeire közlekedik.
Így délután (esetleg este) közvetlen eljutást biztosíthat az ország Bp.-től legalább 200-250 km-re lévő településeire, onnan reggel vissza úgyszintén jó eljutási lehetőség lenne közvetlenül. A karbantartást Bp-en lehetne végezni, így nem lenne gépészetileg szétszórva, de gyakorlatilag az egész országot lefedve közlekedhetnek.
Előzmény: ADtranz Incentro (71815)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!