V63 026: 'Nem lesz könnyű dolga, akinek ezt meg kell álmodnia... :-) '
Nekem van egy olyan érzésem, hogy mégis csak a Balaton környéke fog a Desirok-tól hemzsegni, mégpedig azért, hogy a MÁV vezetése a sok turista előtt döngethesse a mellét, micsoda komfortos nyugati motorvonatokkal frissíti a járműparkját. Hogy ezeket a vonatokat nem ilyen célra tervezték ??? Hát örüljünk, hogy ez van, mondják majd, mert a régiekhez képest 'mekkora' minőségváltozás már ez is !!! Előre látom a hangzatos újságcikkeket: 'korszerű , csöndes, környezetkímélő, utasbarát, alacsonypadlós, stb..:' Hol lehet ez fontosabb, mint a balatoni nyaralók tövében húzódó vonalakon??
"de gyakorlatilag az egész országot lefedve közlekedhetnek."
Ez mennyire passzol ahhoz, hogy a Pestről kivezető fővonalak mind villamosítottak?
Észak-Balatonra nincs értelme Desirot küldeni, mert kevés, mint mások már írták.
Makó felé lehetne, de akkor megy 117 km.-t drót alatt, és 127-et ténylegesen dízeligényes vonalon, ami majdnem egyenlő, szóval nem bomba üzlet.
Lenne még Salgótarján, Balassagyarmat, esetleg Szekszárdon (+Dunaújvároson?) át Baja, aztán kifújt, a többi irányba jó hosszan drót van.
Nem beszélve a Desiro inkább elővárosi forgalomra alkalmas voltáról.
Nem lesz könnyű dolga, akinek ezt meg kell álmodnia... :-)
A legtisztább csak az lenne, pesti állomásítással főleg Esztergom felé elővárosit, és azt a néhány balassagyarmati sebesvonatot vinnének. (Esetleg egy-kettő Debrecen-Eger sebesnek. :-))
"Néha az MD-kkel kapcsolatban is olyan eretnek gondolataim támadnak, hogy a 108, 109, 111, 110 vonalakon, amik 60-80 km/h sebességre alkalmasak, sokszor M41-es jár forda szerint "
108-on adódik bőséggel MD is, valamint ritkák a megállók, tehát az MD-k állítólag gyenge gyorsulása nem okoz problémát. (Mondjuk én nem vettem észre, hogy az MD rosszul gyorsulna, lehet, hogy az újabban rendszeresített rövidebb, MD+2Ax/Bx+Btx összeállítás miatt.)
109-en kikoptak az MD-k, legalábbis ahhoz képest, hogy régen szinte csak az volt. Most viszont nem a Csörgős vonat a jellemző, hanem a Bz.
110-re bedobnak időnként MD-t, de nem vált be, ahány MD-t láttam eddig, mindnek az előterében is álltak.
A további MD-sítésnek nagy akadálya azonban az, hogy a 100-as vonal egyik-másik szerelvénye ezeken a vonalakon kerül bevetésre, (pl. 36629 a 109-en, 6312, 6322 a 110-en) ehhez Csörgő kell, a 110-es vonalon pedig több olyan vonat is van, ami Pestre megy/Pestről jön (6329, 6327, 6315, 6304), ez úgyszintén kizárja az MD-t. Sőt, legújabb trend a 110-esen a Csörgős IP pénteken-vasárnap.
"Balsa és Kenézlő között épített Tisza-híddal, amit a II. Világháborúban lebombáztak."
...és a híd két vége most is ott árválkodik a két parton, a balsai oldalról a felvezető rész is ép, a másikra nem emlékszem. Volt gyorsmotorvonat a '30-as években Nyíregyről Újhelyre, nagyon reális idővel, tán a mostani szerencsi átszállásost verte is.
A sörgyári és az ÉPTEK-es Gokarthoz pár szó.
Mindkét helyen elég rendszeresen fordultam meg az elmúlt évben, így teljesen biztosan állíthatom, hogy a két gép nem ugyanaz. Az ÉPTEK-esrôl (A28 008) képem is van. Tavaly nyár végén láttam utoljára ugyanezen a helyen.
A sörgyárast szerencsés esetben lehet látni az Élessarok Jászberényi út felöli sarkánál lévô használaton kívüli kapun keresztül, ha nincs túl magasra rakva a sör. Ott áll mindig a rámpa mögött, általában elé állítják a traktort, álcázásnak.
gs.
Igen, Középrigócon voltunk kéregjegyet venni, innen tolt vissza MD3002 Pécsre, mint a zeg-i sebes szerelvénye... Te meg maradtál az állomáson "pulettke-váróban"...:-))
OFF természetesen nem, elnézést kérek mindenkitől, a jövőben majd jobban odafigyelek.
ON
jó múltkorjában Halasról +2-vel indultunk MD-vel, és -4-el értünk Bajára.
A RAILVOLUTION nevü angol nyelvü magazin legutolso száma szinte teljesen a magyar vasutakrol szol.
Beszámolnak a Taurusokrol az Uzsgyirol, de megelmlitik a 189-es bemutatkozását is a MÁV-nél, valamint szo van a REMOT Csörgörol mega V43-rol. Valamennyi cikk szép szines képekkel és elég hiteles szöveggel.
E témákhoz már csak a dispolok valamint a CD/ZSR Pendolinoirol szolo cikkek fértek az ujságba.
Jó kérdés... Biztos jórészt éjjel.
Ami rég volt, tán igaz sem volt. Már én is lassan kételkedni kezdek magamban, mikor azt képzelem, hogy a 80 években a Göcsej-expressz (mikor nem a 20-on ment) menetrend szerint 1 h 54' alatt volt Füreden (17.25 - 19.19), és rendszeresen -5 korül ért oda...
20 Ft-os kérdés, mi húzta?
M.S.
Csak bátran!
Volt egy másik kisvasút, mely Balsánál a Tisza túlpartjáról Kenézlőről indult, Elágazás - Sárospatak - Sátoraljaújhely - Pálháza - Pálháza-ipartelepen át Füzérkomlósig. (Volt egy másik vonala is Elágazástól Zemplénagárdig.) Ehhez csatlakozott Pálházán az erdei vasút. Ez a két kisvasúti hálózat rövid ideig össze volt kötve a Balsa és Kenézlő között épített Tisza-híddal, amit a II. Világháborúban lebombáztak.
má meg kérdezek.
ugye van a Nyírségi kisvasút Nyíregyházától Balsáig ill.Dombrádig meg van a Pálházai kisvasút ami valamikor Sátoraljaújhelyről indult ki.
van valakinek tudomása arról hogy és mint volt e két vonal összekötve valamikor?
meg úgy tom volt Sárospatak fele egy kiágazás is.
Nem tudod véletlenül,hogy mit keresett a Fradiban a villany fűtőház mögött a V63 033-as (kedvenc Gigantom) ? Valami komolyabb baja lett Székesfehérváron,vagy nem ilyesmi miatt volt hátul ?
A szétszórás gépészeti szempontból nem a legjobb megoldás, viszont a szétszórás lehetne olyan módon is, hogy Bp.-i állomásítással az ország legeldugottabb helyeire közlekedik.
Így délután (esetleg este) közvetlen eljutást biztosíthat az ország Bp.-től legalább 200-250 km-re lévő településeire, onnan reggel vissza úgyszintén jó eljutási lehetőség lenne közvetlenül. A karbantartást Bp-en lehetne végezni, így nem lenne gépészetileg szétszórva, de gyakorlatilag az egész országot lefedve közlekedhetnek.