A vontatott (és nem vontató!) jármű irányjelzése szerintem kevésbé fontos, mint hogy hátulról messziről látható legyen, valami "a normális közlekedéstől eltérő helyzet" van.
Ne akarjak elé beférni pl, mert ott egy kötél lesz, stb.
Az irányjelző "hiánya" bekapcsolt elakadásjelzőnél a modern autógyártás és jogalkotás szégyene, ami kb a hőrelés korból, (nyugaton a 70es évek) maradt velünk. Minden szart elő tudnak írni, de ez aminek értelme is lenne, az nem megy.
Ezen megakadt a szemem: " PEN vezető nem csatlakozhat géptestre sem."
Amennyiben a szabványok megengedik és PEN-vezetőt viszünk a gépig akkor annak az én tudomásom szerint először a földelő kapocsra kell érkeznie és innen kell átkötni a nulla kapocsra, tehát ebben az esetben igenis a géptestre kell érkeznie!
Hivatkozol egy régi kérdésre, ahol, ha jól emlékszem a szomszéd fűrészgépének kellett volna 5 pólusú dugaljra cserélni a 4 pólusút.
Biztos vagyok benn, hogy egy magánháznál nincs olyan dugalj (ahol max. 16 vagy 32A-es van), amihez PEN vezető van elvezetve. Hogy értsd, technikailag sem megvalósítható az átkötés a 10-es vezeték miatt.
Egy háztartásban a dugaljakhoz már PE vezeték megy, amit TILOS átkötni az N csatlakozó pontjára.
A tudatlanságod, meg az itteni erőlködésedet csak arra jó, hogy a tájékozatlan kérdezőt becsapd és az életét veszélyeztesd. Ezért vagy köztörvényes i....
De 1972 előtt ez volt az elfogadott !-igy szerelték .Akkor még mindenütt össze kellett kötni a Pe-N vezetőket, Azután néhány halálos baleset és megváltozott !
Ebben az esetben a föld/nulla szétválasztás megtörténhet közvetlenül a készülék előtti dugaljban, vagy akár magában a készülékben is.
Nem én terjesztettem ilyen baromságot, hanem kecske, akit jogosan lehülyézett Jahno és a többiek. Nemcsak lehülyézte hanem teljesen hülyének nevezte, ami fedi a valóságot.
Az ötfelezős által belinkelt képen sincs sehol sem bevezetve a dugvillába a PEN vezeték.
Vészvillogóval soha, sehol nem haladhatsz, mert nem tudsz indexelni. Vontatáskor is tilos bekapcsolni, csak a sok hülye nem tudja. Pont egál azzal a fajta barommal, amelyik sohasem indexel.
Ebben az esetben a föld/nulla szétválasztás megtörténhet közvetlenül a készülék előtti dugaljban, vagy akár magában a készülékben is.
Dugvillában tilos a PEN-t használni, bármekkora a keresztmetszet. (átvinni).
Azt hogy a dugaljzatban szétválaszthatjuk ne terjesszük már..... Melyik csapról melyik csapra lesz az átkötés, már ha lehetséges fizikailag is.
A négyes aljzatban PE vezetőre,az ötös aljzatban PE-N vezetőre van szükség.
Sajnos láttam már szakit aki nézte nézte a vezetéket majd felderült hogy ez biá 10mm2, jó lesz az PEN-nek . Kérdeztem hogy megnézte-e a forrását hogy az egy PEN sínről ágazik le, vagy PE ről?
Hát 10mm2 -nél nem mindegy..... ? Ahhh...
A szabványban javasolják hogy a betáplálás mellett az első túláram védelmi eszköz közelében helyezzük el a PEN sínt,(azonosíthatóság?) onnan PE ill N-ra kell szétosztani.
Csíkszeredában 1,20 méter a fagypont. Annyira bíztosan nem ásom le a földkábelt. De ha nem szabvány szerint csinálom akkor már mindegy hogy 40 vagy 60 cm re teszem ? Autók nem járnak rajta vagyis csak ritkán .
Haver meselte hogy harom pilotaval mentek kocsival az M1-en, eleg gyorsan. Mikor lassitott a sofor, akkor a tobbi pilota azonnal elkezdett anyazni hogy:
A jogászok szerint akkor indokolatlan, ha a lassúságod OKA a többi közlekedő számára nem felismerhető nem nyilvánvaló.
Tehát akkor mehetsz lassan jogszerűen, ha annak objektív oka van >> amit mások is feltudnak ismerni... - mert nyilvánvaló (útviszonyok, rakomány jellege, stb.) - mert jelzed nekik (pl. a vészvilogóval a műszaki okot)
A szubjektív ok az nem oké a jog szerint a KRESz szempontjából. (pl. fáradt vagy, nem sietsz, üzemanyagot spórolsz, nézelődsz, stb.)
Mivel ezek a közlekedést a többiek számára INDOKOLATLANUL lassítják és egyben emelik a rizikó faktort is.
Aham, ki mondja meg mi az indokolatlan? Ha a tök üres M6-os autópályán megyek 20-szal és simán meg tudsz előzni, nem akadályozlak. És még lehetne egy csomó ellenpéldát hozni, ez egy gumiszabály, semmi nem tiltja leírva és kimondva, hogy lassan menjek. Persze nem teszem, ahogy még az emberek 99%-a, de látod, hogy mindig van 1%, aki mindenáron, mindent megmagyaráz.