A "TISZA TRANSZPORT KFT" jóvoltából ismét hajózhatunk a Tiszán. Megvásárolták a MAHART PASSNAVE -től a 100 személyes "LEÁNYFALU M/S"-t és májustól - októberig igények szerint indul a hajó.
A programok szervezését Kiss Lászlóra bízták, aki tizenkét éven át /: 1993 - 2004 :/ a "CSEGE M/S, a "MATTHIAS REX M/S", majd végül a 250 személyes "ZEBEGÉNY M/S"- sal hajózott Tokaj és Szeged között a Tiszacsegei kikötőből.
A ünnepélyes szezonnyitás és sajtótájékoztató április hó 29-én 10.00 órára van tervezve a tiszacsegei kikötőben.
Mwin, olvass figyelmesebben....nemzártam ki, hogy katasztrófaturista, csak leírtam, hogy hajós...
Nem vele kapcsolatban kérdeztem, hogy mit keresett ott, és hogyan került oda, hanem azzal kapcsolatosan, aki lefotózta....aki sejtésem szerint ua., mint aki feltette...
Valamint, sem támadni, és sem védeni akartam senkit, mert igazából nem is érdekel a dolog ezen része...
Veled meg semmi bajom, remélem neked sincs velem, úgyhogy nem vagyunk ellenségek:):):)
Nos, ha szakmabeli, és nem is akármilyen, az még nem jelenti azt, hogy nem (katasztrófa) turista. Ez két külön dolog.
Ugye, fényképezőgép van a nyakában, láthatóan roncsok között áll, és ott, ahol a TATABÁNYA (és uszályai) partot értek decemberben.
(elég jól beazonosítható a háta mögött lévő domborzat a térképen, nem kell hozzá azt sem tudni, azt sem, mi van a kezében- nem érdekes)
Az, hogy mit keresett ott - nos, tőle kellene megkérdezni, bár, ahogy írod, senkinek semmi köze hozzá.Az, hogy milyen indíttatásból, már sokkal érdekesebb kérdés, mint ahogyan az is, vajon miért került ő így ide, illetve, hogy miért pont ide. Mert ez a kép éppúgy lehetne egy törökországi útibeszámolóban, mint egy isztambullal, vagy akár török nyaralókkal foglalkozó topicban.
Lehet, hogy a helyszin kataszrófa helyszine, aki ott van, és tevékenyen nem résztvevő az katasztrófaturista, de Ő pl. /a fényképen levő/szakmabeli, hajós és nem is akármilyen...
Szerintem nem is tud róla, hogy ilyen szövegkörnyezetben, felismerhetően felkerült ide...
Mint ahogy az is biztos, hogy aki a felvételt készítette, szintén ott volt...talán neki kellene megnyilvánulnia, hogy került oda, s mit keresett ott...viszont az is igaz, hogy senkinek semmi köze hozzá...
Persze, ha tudott arról, hogy felteszik a fényképét, vagy beleegyezett, én kérek elnézést....
Megmaradnak. Kicsit átépítik, modernizálják őket és remek hely lesz a yachtok, superyachtok, megayachtok számára, amelyeknek már nem jut hely a Földközi tenger kikötőiben és mbár az Adria partjai mentén rengeteg marina épül, az igény akkora, hogy még ezek sem tudják kielégíteni.
Hát jól szétszedték, az biztos. Jó oldal, köszi, nem ismertem. Kár hogy a kerek ablakokat nem szögletesítették vissza.
Felvetették az újbóli üzembeállítását, de a különböző előírások ezt gyakorlatilag ellehetetlenítették.
A feasibility study was made in 2005 as to whether Rigi could be restored to steam on Lake Luzern, but in 2006 it was decided not to follow up the plans Too much work was needed to meet new safety legislation (stability, sinkability, fire safety, passenger exits) that the costs outweighed the possible revenue from a limited passenger allowance.
Véletlenül futottam bele ebbe a képbe, gondoltam megosztom veletek. A volt Zichy-moló mellett rakodik egy török hajó. A háttérben az egykori Magyar Királyi Tengerészeti Hatóság épülete, jobbra mögötte a sárga vakolású épület az ún. Adria Palota az egykori Adria Magyar Királyi Tengerhajózási Részvénytársaság igazgatási épülete (ma a Jadrolinija székháza). Az Adria RT székháza egyébként még ma is áll Budapesten a Zoltán utcában, de természetesen már más a funkciója. Visszatérve Fiuméra, nem sok kikötő maradt mára a világon, ahol ennyire közel rakodnak a hajók a belvároshoz. Nem is alkalmas konténerek kezelésére. Úgy hallottam Fiuméban is bővítik a kapacitást , fel akarják tölteni a fakikötőt is, ami mind a mai napig a vasminiszter Baross Gábor nevét viseli, hogy a jelenlegi konténerterminál bővülhessen, s a Fiumara torkolatot is átrendezni készülnek. Vajon mi lesz a sorsa a régi, magyarok által kiépített kikötőmedencéknek? Csak remélni lehet, hogy egy-két épület mutatóba megmarad, s valami emlékeztet majd arra a régi, szépemlékű magyar kikötővárosra, a korona gyöngyszemére.
Szia. Szerettem volna elmenni (Tübingenből) Luzernbe is, de a Zárak visszatartottak. Ott találtam volna 7,5-öt ebből. (5 működő, 1 úszó, 1 a parton, 1 gép) Zürich viszont nemhogy közelebb volt 60km-el, de a négyórás jegy is 24CHF-be került mindössze. Ez a négy óra Luzernben 60CHF-be fájt volna. A hajók meg eléggé egy kaptafára készültek arrafelé, svájci mintára. Véleményem szerint sikerült ezzel képet kapnom a többiről is.