Keresés

Részletes keresés

pisti600 Creative Commons License 2011.05.02 0 0 99747

Ma 13 órakor a Lajta kikötött Szobon.

 

 

 

tehtube Creative Commons License 2011.05.02 0 0 99746

A május 2-i értesítőből ez gondolom a jövő év április 29-re vonatkozik :-)

Előzmény: Miksai (99744)
gigabursch Creative Commons License 2011.05.02 0 0 99745

Már hogyne lenne ott szép látnivaló. Ott van pl. Vác panorámája.... :-)

 

Amúgy van egy csomó fészkelő gólyapár, néhány templom, TSZ és hasonlók.

Előzmény: Luk Szkájvóker (99691)
Miksai Creative Commons License 2011.05.02 0 0 99744

 

A "TISZA TRANSZPORT KFT" jóvoltából ismét hajózhatunk a Tiszán. Megvásárolták a MAHART PASSNAVE -től a 100 személyes "LEÁNYFALU M/S"-t és májustól - októberig igények szerint indul a hajó.

A programok szervezését Kiss Lászlóra bízták, aki tizenkét éven át /: 1993 - 2004 :/ a "CSEGE M/S, a "MATTHIAS REX M/S", majd végül a 250 személyes "ZEBEGÉNY M/S"- sal hajózott Tokaj és Szeged között a Tiszacsegei kikötőből.

A ünnepélyes szezonnyitás  és sajtótájékoztató április hó 29-én 10.00 órára van tervezve a tiszacsegei kikötőben.

"NAVIGARE NECESSE EST...!"

Érdeklődni lehet: 

E-mail: kisslaszlo@kisshajos.hu

Tel: 36 30 463 3000

Beküldte: leanyfalu - 2011-03-29 13:16:04

Forrás: http://www.kisshajos.hu

tehtube Creative Commons License 2011.05.02 0 0 99743

Könnyen felbukkanhat egy kétkéményes magyar filmben.

Az 1967-es Kártyavárban egyértelmű a DULÁS.

Az 1958-as Felfelé a lejtőn c. film első öt percében is egy kétkéményes a film helyszíne. Nincs a galériarészen emelet.

Még az 58-as átépítés előtti is lehet a felvétel, ha a DULÁS, de ekkor még üzemelt a SZENT ISTVÁN is.

A pár totál nem elég éles. Melyik lehet?

bhevuwhu Creative Commons License 2011.05.01 0 0 99742

http://filmhiradok.nava.hu/watch.php?id=1844

 

"A Ganz hajógyárban készült „Szeged” második dunai tengerjáró hajó vízrebocsátása"

 

1:20

Mwin Creative Commons License 2011.05.01 0 0 99741

:-) Ugyanarról beszélünk, csak  más megközelítésben..:-D

Előzmény: peye (99740)
peye Creative Commons License 2011.05.01 0 0 99740

Mwin, olvass figyelmesebben....nemzártam ki, hogy katasztrófaturista, csak leírtam, hogy hajós...

Nem vele kapcsolatban kérdeztem, hogy mit keresett ott, és hogyan került oda, hanem azzal kapcsolatosan, aki lefotózta....aki sejtésem szerint ua., mint aki feltette...

Valamint, sem támadni, és sem védeni akartam senkit, mert igazából nem is érdekel a dolog ezen része...

Veled meg semmi bajom, remélem neked sincs velem, úgyhogy nem vagyunk ellenségek:):):)

Előzmény: Mwin (99739)
Mwin Creative Commons License 2011.05.01 0 0 99739

Nos, ha szakmabeli, és nem is akármilyen, az még nem jelenti azt, hogy nem (katasztrófa) turista. Ez két külön dolog.

Ugye, fényképezőgép van a nyakában,  láthatóan roncsok között áll, és ott, ahol a TATABÁNYA (és uszályai) partot értek decemberben.

(elég jól beazonosítható a háta mögött lévő domborzat a térképen, nem kell hozzá azt sem tudni, azt sem, mi van a kezében- nem érdekes)

Az, hogy mit keresett ott - nos, tőle kellene megkérdezni, bár, ahogy írod, senkinek semmi köze hozzá.Az, hogy milyen indíttatásból, már sokkal érdekesebb kérdés, mint ahogyan az is, vajon miért került ő így ide, illetve, hogy miért pont ide. Mert ez a kép éppúgy lehetne egy törökországi útibeszámolóban, mint egy isztambullal, vagy akár török nyaralókkal foglalkozó topicban.

 

Előzmény: peye (99737)
peye Creative Commons License 2011.05.01 0 0 99738

Üdv., de azért nem is olyan egyszerű, meg ugye kinek az igazságát, mert igen sokszereplős ez a dolog...

szerintem

Úgy gondolom, Mad Scientis kollégának van igaza, a valóságos történetet SOHA nem fogjuk megismerni...

Előzmény: jakyg (99713)
peye Creative Commons License 2011.05.01 0 0 99737

Lehet, hogy a helyszin kataszrófa helyszine, aki ott van, és tevékenyen nem résztvevő az katasztrófaturista, de Ő pl. /a fényképen levő/szakmabeli, hajós és nem is akármilyen...

Szerintem nem is tud róla, hogy ilyen szövegkörnyezetben, felismerhetően felkerült ide...

Mint ahogy az is biztos, hogy aki a felvételt készítette, szintén ott volt...talán neki kellene megnyilvánulnia, hogy került oda, s mit keresett ott...viszont az is igaz, hogy senkinek semmi köze hozzá...

Persze, ha tudott arról, hogy felteszik a fényképét, vagy beleegyezett, én kérek elnézést....

Előzmény: Mwin (99708)
dűzni Creative Commons License 2011.05.01 0 0 99736

Most mi van a Tatabányá-val?

Már lerabolták Törökországban?

bhevuwhu Creative Commons License 2011.05.01 0 0 99735
MTR82 Creative Commons License 2011.05.01 0 0 99734

MTR82 Creative Commons License 2011.05.01 0 0 99733

tegnap elötti és tegnapi képek.Az Ister és a Rubin Leányfalunál

captainb Creative Commons License 2011.04.30 0 0 99732

Megmaradnak. Kicsit átépítik, modernizálják őket és remek hely lesz a yachtok, superyachtok, megayachtok számára, amelyeknek már nem jut hely a Földközi tenger kikötőiben és mbár az Adria partjai mentén rengeteg marina épül, az igény akkora, hogy még ezek sem tudják kielégíteni.

Előzmény: riversea (99722)
pisti600 Creative Commons License 2011.04.30 0 0 99731

Üdv Mindenkinek!

Akkor ismételten beteszem a meghívót.

Mindenkit szeretettel várunk!

Előzmény: jakyg (99698)
tehtube Creative Commons License 2011.04.30 0 0 99730

Hát jól szétszedték, az biztos. Jó oldal, köszi, nem ismertem. Kár hogy a kerek ablakokat nem szögletesítették vissza.

Felvetették az újbóli üzembeállítását, de a különböző előírások ezt gyakorlatilag ellehetetlenítették.

A feasibility study was made in 2005 as to whether Rigi could be restored to steam on Lake Luzern, but in 2006 it was decided not to follow up the plans
Too much work was needed to meet new safety legislation (stability, sinkability, fire safety, passenger exits) that the costs outweighed the possible revenue from a limited passenger allowance.

Előzmény: écsapa (99729)
écsapa Creative Commons License 2011.04.29 0 0 99729

Az összerakást úgy értettem, hogy az áttelepítés szétszedett állapotban történt.

Előzmény: tehtube (99727)
tehtube Creative Commons License 2011.04.29 0 0 99728

Ha bemásolom a képet, hiába látom, a mehet után már nem.

1848... valami csoda folytán egyben van. Ennél régebbit nem tudok.

 

A másodikra a világon meg büszkék lehetünk, mert magyar. Volt. Meg a románok is hogy üzemben van.

http://www.hajoregiszter.hu/hajoadatlap/tudor_vladimirescu_ex_grigore_manu_ex_sarmisegetuza_ex_croatia_/2187

Előzmény: tehtube (99727)
tehtube Creative Commons License 2011.04.29 0 0 99727

Csak felújították, restaurálták közel eredeti megjelenésűre:

Előzmény: écsapa (99726)
écsapa Creative Commons License 2011.04.29 0 0 99726

A RIGI-t 2008-ban rakták össze;

 

     

 

A PILATUS gépe szintén akkor;

           

Előzmény: écsapa (99725)
écsapa Creative Commons License 2011.04.29 0 0 99725

Püff neki, valóban :-)))

Köszi!

Előzmény: tehtube (99724)
tehtube Creative Commons License 2011.04.29 0 0 99724

A RIGI. 1848-ban épült és egyben van, gépestül!!! Közlekedési Múzeum.

http://paddlesteamers.awardspace.com/Rigi1848.htm

 

A fél meg a PILATUS gépe, amelyet ugyanott külső ráhatással mozgatnak a nézelődőknek.

Előzmény: écsapa (99723)
écsapa Creative Commons License 2011.04.29 0 0 99723

Hoppá!

A parton lévőt nem ismerem.

Hol? Melyik?

(gondolom az "úszó" a Wilhelm Tell)

Előzmény: tehtube (99721)
riversea Creative Commons License 2011.04.29 0 0 99722

Véletlenül futottam bele ebbe a képbe, gondoltam megosztom veletek.  A volt Zichy-moló mellett rakodik egy török hajó. A háttérben az egykori Magyar Királyi Tengerészeti Hatóság épülete, jobbra mögötte a sárga vakolású épület az ún. Adria Palota az egykori Adria Magyar Királyi Tengerhajózási Részvénytársaság igazgatási épülete (ma a Jadrolinija székháza). Az Adria RT székháza egyébként még ma is áll Budapesten a  Zoltán utcában, de természetesen már más a funkciója. Visszatérve Fiuméra, nem sok kikötő maradt mára a  világon, ahol ennyire közel rakodnak a hajók a belvároshoz. Nem is alkalmas konténerek kezelésére. Úgy hallottam Fiuméban is bővítik a kapacitást , fel akarják tölteni a fakikötőt is, ami mind a mai napig a vasminiszter Baross Gábor nevét viseli, hogy a jelenlegi konténerterminál bővülhessen, s a Fiumara torkolatot is átrendezni készülnek.  Vajon mi lesz a sorsa a régi, magyarok által kiépített kikötőmedencéknek? Csak remélni lehet, hogy egy-két épület mutatóba megmarad, s valami emlékeztet majd arra a régi, szépemlékű magyar kikötővárosra, a korona gyöngyszemére. 

 

tehtube Creative Commons License 2011.04.29 0 0 99721

Szia. Szerettem volna elmenni (Tübingenből) Luzernbe is, de a Zárak visszatartottak. Ott találtam volna 7,5-öt ebből. (5 működő, 1 úszó, 1 a parton, 1 gép) Zürich viszont nemhogy közelebb volt 60km-el, de a négyórás jegy is 24CHF-be került mindössze. Ez a négy óra Luzernben 60CHF-be fájt volna. A hajók meg eléggé egy kaptafára készültek arrafelé, svájci mintára. Véleményem szerint sikerült ezzel képet kapnom a többiről is. 

Előzmény: edesviz (99715)
Luk Szkájvóker Creative Commons License 2011.04.29 0 0 99720
écsapa Creative Commons License 2011.04.29 0 0 99719

Na, itt meg nemnormálisék szörfölnek a DS SIMPLON-nal.

Előzmény: écsapa (99718)
écsapa Creative Commons License 2011.04.29 0 0 99718

Bár már linkeltem egyszer annó, de talán nem moderáltatja ki senki, ha mégegyszer ideteszem: ZSG film   

Annyira szééép!

Előzmény: tehtube (99714)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!