Én akartam,eddigi tapasztalataim alapján megfigyeltem hogy kb 7:20 körül van a FEhér útnál,és ott a kapunál áldogál..Nah én odamentem belül nyitva voltak már a kapuk de 903-mas sehol...
Pontosan nem tudom, de ahogy nézem a plusszos korszak előtt már ott volt az tuti! Ma filmforgatás volt a szentendrei múzeum területén! Mókás volt, ahogy a traktor húzta-tolta a csatolt villamos kocsikat:)
És akkor hogyan mozgatjátok az MX/a szerelvényeket? Beáll a vonat a járműjavítóba, leszerelitek róla azt a motorkocsit, amit éppen vizsgáltok, a másik pedig a pótkocsival odébb megy?
903 rajongóknak: mostmár biztos lesz a feltámadás, végre elvitték a Fehér útra a 903-ast. A cinkotai főműhelyben lévő 1115-ön van a félpantó szedő, ma futottak vele próbát. Lehet ,hogy kedden megy is haza. A 971-es még vendégforgóvázon van de már frissen fényezve. A 917-es főműhelybe vonult. A 945 ma már forgalomban volt.
Az igazság az, hogy idén, június közepén elvégeztem a Kvassay Jenő Műszaki Szakiskolát, Vasút Üzemvitel szakon és az igazság az, az hogy majd egyszer, ha lesz rá mód, akkor szeretnék a BKV-nál dolgozni, csak egy kis probléma a dologban az az, hogy van jónéhány egészségügyi problémám, amikkel természetesen a MÁV-os első csoportom ugrott, és ezért gondoltam, hogy ha mégis egyszer valamikor összejönne valami információs vagy esetleg hangosbemondói állás, akkor mire számítsak ez ügyben.
ha felvettek akkor azonnal jár az ingyenes utazási igazolvány. Csak az első három hónapban, a próba idő alatt havi bérleteket kapsz, utána éves bérletet. Ezekkel teljesen ingyenes az utazás a BKV ZRt. valamennyi járatán. Én ugy tudom hogy van más közlekedési céggel is kapcsolat, lehet Volánbuszozni és Mávozni, talán Gysevezni, de ezt egy évben egyszer és már csak ha letelt a próbaidő. Még kérdés?
De ha ezeket szétkapcsolom, akkor el tudok indulni egy motorkocsival is, a szerelvény nélkül? ( Nem mintha készülnék ilyesmire - bár elképzelem a szituációt, amikor a vezető indulna ugyan Tököl felé, de nem találja az első kocsit... )
de külön - a schakukon kivül van összekötve - a két motorkocsi 1000V-osan. Ezt láthatod - a két kocsi között a két vastag piros kábel, és ott van mellette külön a hangositás is a 4 vezetékével. Tehát nem csak a schakut kell szétoldani....
Érdekes kérdés, az MX/a ( nyílván a kocsikon lévő áramszedő miatt is ) nem bontható meg csak úgy, az MX kocsik között viszont olyan csatlás van, mint a motorkocsik elején, oldható könnyen. Engem is érdekelne a válasz.
A szentendrei vonalon ma kora reggel mi a manó volt? Budakalászról a Batyiig kb. 35 perc volt az út. Minden megállóban álltunk vagy 5 percet, és utána is egy "3 napja nem aludt csiga" sebességével mentünk a Római -tól... Bőven a (Batyiról) tervezett visszaindulása UTÁN értünk be a Batyira, tehát csúszott az egész menetrend...
Lenne három kérdésem: ha valaki a BKV Zrt-nél szeretne dolgozni és egyszer sikerül neki bejutnia és dolgozik valamilyen munkakörben, pl. információs, vagy diszpécser, akkor annak automatikusan jár, attól a naptól kezdve, amikortól először munkába állt a kedvezményes, vagy esetleg ingyenes utazás a BKV-ra vagy egy időnek el kell telnie, míg az illető ott dolgozik és csak ezután kap kedvezményes, vagy ingyenes utazást a BKV-ra, illetve az aki a BKV-nál dolgozik az csak a BKV-ra kaphat utazási kedvezményt, vagy kaphat más közlekedési cégekhez is kedvezményt, pl. MÁV?
Aki tudna nekem némi infót adni erről a dologról, azt annak nagyon megköszönném.
Ui.: A szentendrei vonalon, az ominózus, múlthét hétfői kábelzárlat miatt, meddig tart még előre láthatólag a sebesség korlátozás, mert tegnap este haza jövet még tapasztaltam egy kis lassúságot.
M X-en biztos volt, és még bőven a '80-as évek közepén is. Amúgy ezek a fényezési/pályaszám-elhelyezési minták eléggé keveredtek, és nem is egy időben változtak meg minden típusnál.
Ha még 1 szerelvény elmenne, konkrétan ellehetetlenítené a járműkiadást, vagy legalábbis iszonyú nehéz lenne megoldani, úgy h meglegyen a szerelvények pihenési ideje.
Én azt hallottam, azért a 945-946 merthogy így sorban lesznek.Hogy miért nem MX?Talán azért mert egy-két dologban különböznek a karbantartásban egy kicsit, és lehet hogy nem terhelik ezzel a gödöllőiek idegrendszerét:)
Egyes rajzok szerint valami fedett rész (talán rakodó) volt ott. Lehet, hogy annak egy része?
(Bár ennek ellent mond, hogy hogy a jelenlegi három vágány a 16-18, a felszedett három pedig a 19-21. sz. vágányok. Ott volt oldalrakodó, én oda raktam volna a fedett részt is, mert a betonépítmény környékén szvsz. nem nagyon lehet pakolni semmit sehová.)
Jó multkorában már kérdezni akartam,Szentendrei múzeumban láttam egy képet hogy 901-es felírata csatlásfej feleti résznél volt fölfestve zöldre és fehérre volt ráfestve hogy 901-es,létezett ilyen?
Mindkét helyen! Dunaharasztin van a főműhely(?) vagy nemtom minek lehet azt nevezni,ha jól láttam akkor az 2 vágány,akkor dunaharaszti állomás másik végén is van egy csarnok az is fedve van.Akkor Kevén van egy két állású csarnok.Akárhogy is számolom ez 5.. Ha rosszul láttam akkor kérlek szolj!
"Ráckevei üi.-nál ha jol számolom összesen 5 fedett vágány található?Nem?"
1, Mi az a Ráckevei üi? 2, hol? Ráckevén vagy Dunaharsztin? Nem tudom Te hol számoltál 5 vágányt... de érdekelne az tuti. Nem a METRO-nál jártál? Sem Ráckevén, sem Uh-n nincs 5 fedett vágány.
Cinkotán a szokott helyén áll a 44-eske, délelőtt még a 903-as is, majd őt elvitték, gondolom a szállításra készítik elő. A 971-es és az 1115-ös a gondos kezeknek hála szépen alakulnak, viszont a 945-öst nem találtam, sajnos időm sem nagyon volt keresni.
Egész telepen alig van valami,egyik tigris áll a szokott helyén a csarnok előtt,a másik a csarnokban,két kisegység áll kint az udvaron ,a 903 eltünt a szokott helyéről.Bőven ennyi.Annyi különlegesség volt hogy hazafele láttam egy Szolgálati Vonatot(925-926)
Az azért messze van a félmagastól. Ha az lenne, nem látszana az alsó lépcső, és könnyedén fel lehetne lépni a felsőre. Mindegy, most már kár keseregni, így alakult. Persze az is hozzá tartozik a dologhoz, hogy az elején arra hivatkoztak, hogy a teherforgalom miatt nem lehet. De már az is rég megszűnt. Arról már nem is beszélve, amióta megvan pl. a Batyi, arrafelé az életben nem járt többé tehervonat.
Amióta megjelentek nálunk ezek a szerelvények, az ajtók kivitele miatt mindíg is magasperont képzeltem el hozzájuk. Ez - sajnos - sosem valósult meg, pedig a néhány évtized alatt lett volna rá idő meg talán pénz is.
Nem tudom, hogy ez-e az ok, de leírom (érdekességképpen):
Forgó alkatrészek esetén - mint pl. keréktengely - még viszonylag kis fordulatszámok esetén is fellép az ún. giroszkóp-hatás, a forgástengely a Föld forgástengelyével párhuzamosra igyekszik beállni. Ez jellemzően a K-Ny irányú vasútvonalakon lép fel, az Egyenlítőhöz közelebbi sínszálat és kerekeket jobban terheli-koptatja; első lényeges tapasztálása a transz-szibériai vasútvonalon volt anno. Az északi féltekén ez annyit jelent, hogy a déli oldalra eső kerekek jobban kopnak, ezért időnként érdemes megfordítani a szerelvényt. Gondolom, a síneknél is észrevehető, a déli síneket talán gyakrabban kell cserélni - ha ez az ok. Mondom, nem tudom, csak eszembe jutott, mint lehetséges magyarázat, hogy az É-D irányú vonalakon miért nincs lehetőség/szükség a fordításra...
Ezt nem a cseszegetés miatt írtam, hanem csak egy kérés volt!!! Mondom: akinek nem inge az ne vegye magára! Gondolom, hogy Ti nem vagytok ilyen "partizánok", de sajnos találkoztam már olyan emberkével is, aki egy jó fotó kedvéért az üzem területén az életével játszott! Részemről a téma lezárva!!!
Keritésen kívülről szoktam fotózni és eddig ahol voltam mindig engedéllyel voltam:-) De hév telephelyre sajna nem sikerült még bejutnom:-(( (tudom hogy nem rám értetted-remélem- csak leirtam a véleményem és a tapasztalatomat:-)
Ja, amit még akartam írni! Olvasom egy pár helyen, hogy rengeteg trükkel próbáltok /kerítésmászás, átbújkálások/ járművekről képet csinálni. A HÉV telephelyeit állandóan őrzik, ezért az ilyen "kalózkodások" nem vezetnek semmi jóra sztem! Próbáljatok az adott hely üzem vagy művezetőjétől engedélyt kérni a körbejárásra, esetleges fotózásra! Ha csak Csepelből és annak szolgálati előljáróiból indulok ki erre jó esélyetek van! Tudom, persze lehetnek kivételek..
Ha megtennéd megnéznéd hogy a 44-es ottvan e még?Annyira kiváncsi vok hogy most holvan,ma megakartuk nézni el is jutottunk a betonkeritésik csak valaki azthitte hogy beakarunk menni összefirkálni a hévet azt ugy bámút ránk.... Meg a 971-972ről ha tudnál képet csinálni az is jó lenne:-)
Köszi! Magam is meglepődtem, hogy 3 vágányos és tiszta állomás-hangulata van. Háát körbe mentünk, de nem volt olyan vészes szerintem. Nagyon sok a szemét, ahogy az utolsón is látni. De mi lehet az?
Régi Szentendre teherpályaudvar... A 3. képen látható felsővezeték tartó oszlop után jelenleg már magánterület van ha jól tudom (abból az irányból ahonnan fényképezve van). Szabcsy
Nézem ezt a honlapot, ahol sok "soha nem látott" '56-os képet lehet látni.
Kérdezem, hogy ezen a felvételen, mely a Széna téren készült,MÁV-kocsijai, vagy HÉV-kocsijai láthatóak? Ha HÉV, akkor hogy került oda? Úgy tudom, hogy Széna téren nem járt ilyen "nagykocsis" személyszállító jármű.
Egy hülye kérdés!Elkézeplhető hogy a 971-972re félpantós szedőt hajigálnak fel?Ma Cinkotai ksz fele sétálgattam és a hátsó bejáraton át láttam egy felujitott gyönyörű hévecskét(még olyan friss volt rajta a festék hogy ihaj) ,de a pályaszámát nem láttam sajnos:-((
Kösz az infót. Én egyébként energia pocsékolás alatt azt értettem, hogy télen, egy megállóban teljesen szükségtelenül kinyílik az összes ajtó, és a meleg elillan. Mert gondolom a régi megoldást csak a végállomásokon alkalmazzák.
Abban igazad van, hogy a mai körülmények között elvárható, hogy ne kézzel kelljen huzigálni az ajtót, de akkor a szelepek beépítésével - a konstrukció miatt - ajtónként egy-egy kallantyút is felszerelhettek volna, amit az utas kiakaszt, és máris nyílik az ajtó, mint pl. régebbi szerelvényeken a párizsi metróban.
Tulajdonképpen a teher 3 vágányos, az állomásnak az a része, ahová kijár (Rózsa utcától délre) kétvágányos, a tároló kb. 7 vágányos... Szóval nem, de mégis. :)
Itt egy kép, a smile jelöli a 7. vágány idevágó részét.
Szóval ugye egy deltavágány úgy néz ki, mint egy tanga, hátulról (bár gondolom ezzel nem mondtam újat! :) )
Tehát a járműtelepen található a Szentendre állomás 7. vágánya, ez egy viszonylag kis sugarú jobbos ívvel keresztezi a nyugati tároló líravágányát, majd tovább kanyarodva beletorkollik a teherfogadó (vagy indító?) vágánycsoportba a 36 sz. (48-XVII) kitérővel. Ezen célszerű kezdeni a fordítást. Innen irányváltás után a 32 sz. és a 201 sz., majd a 30-as, 28-as és 6. sz. kitérőkön keresztül megérkezik Szentendre 2. vágányára a szerelvény (esetleg tovább a 4. sz. és a 2. sz. kitérőkön át az 1. vágányra). Itt célszerű úgy megállni, hogy a szerelvény vége a törpe tolatásjelzőn túl érjen, ugyanis irányváltás után az ezen megjelenő jelzések alapján folytathatja útját (a Rózsa utcai átjárót újra keresztezve) északnak. Ha a 2. vágányon van az egység, akkor vissza tud térni a járműtelepre a 8. sz., 203. sz. (204. sz.) kitérőkön át vagy folytathatja útját a peronok felé.
A tolatás részben lezárt vágányúton zajlik.
A 7. vágányra használt név még a delta vágány is, érthető okokból. :)
Igazad van, rosszul fogalmaztam: a 824-612 még megvan! Én csak a Csepelen selejtezett vonatokról tudok, azért is küldtem a pályaszámokat, hogy ezeket a szerelvényeket ki tudd zárni az általad keresettek közül!
Kösz, azt tudom, hogy '98-ban vonták ki (HáBé állományi honlapja), elbontva abból is max. a 823 lett.
Én az azelőtti nagyobb selejtadagra gondolok, amiben többet bontottak. Volt 2-3 nagyon kibelezett szerelvény Dunaharasztiban még tán egy évvel a selejtezés után is.
Emlékeim szerint a 823-612-824-es volt az utolsó MIXa amit selejteztek, ha jól tudom Ráckevén vagy Harasztiban. De hogy mikor? Ha érdekel megnézem mikor lett kivonva ez a gép az állományból!
"Télen szokás (de ezt biztos te is tudod), hogy kinyitják végállásig az ajtót, majd a leszállás után becsukják és lelégtelenítik, hogy ne hűljön ki a kocsi teljesen. (Sajnos az utasoknak pedig be kéne csukni maguk után...)"
Én szerintem minden vonalon előfordult,hogy ajtó feletti táblát ott hagyták,mert Szentendrei vonalon 1144 772 1143(nem most volt 6 éve kb),élvezettel olvastam a Cinkotai megállóhelyeit....
Igen, de ne keverjük az ajtók központi lelégtelenítését a vezetőállásból /amikor egy adott oldalon az összes ajtó légtelenítődik/ a kézi légtelenítéssel, ami az utastérból történik!!!!! /amikor az ajtókat egyesével az említett karral lehet légteleníteni/
És használják is. Igaz, hogy sorszámozott zárral vannak ellátva, én láttam olyat (1 hete) hogy megálltunk 500 méterre Ilonateleptől, a mvezető légtelenítet, kinyitotta az ajtót, eldobta a vizeskanna alakú, oda nem illő, forgalmat akadályozó objektumot, felszállt és visszafordította a légtelenítőt, aztán indultunk tovább.
Nem szünt meg ez a lehetőség a vonatokon, hogy csak lelégtelenítsék őket sőt, ezt még használják is, ahogy ezt Infós a 10014 hozzászólásában leírta! Annyiban változtattak a vonatokon, hogy egy EP szelepet beépítettek /kocsinként és oldalanként/ és így az ajtót működtető léghengereket nemcsak záró, hanem nyitó irányból is meg lehet táplálni levegővel. Ez szerinten, hogy az ajtók ne csak oldjanak, hanem nyíljanak is nem energiapocsékolás, hanem a mostani járműveknél a minimum elvárások közé tartozik.
Mi a baj a ráckevei karbantartással? Szerintem nagyon szép állapotban vannak a HÉV-ek ( megint naponta használom, nyert a busszal szemben ), tiszták is, és a kalauzok nagyrésze is a legrendesebbekből való... Komolyabb műszaki hibát pedig utasként én nagyon régen nem éltem át arrafelé ( még akkoris csak egyszer, amikor 4 évig folyamatosan, napi kétszer használtam ), ha valami gond volt, akkor Harasztiban már várt minket egy másik szerelvény, átszáltunk, és késés nélkül mentünk tovább...
Csak a pálya az, ami engem, mint utast, kiábrándít ( a szakikat meg gondolom az elavult jelzőrendszer, felsővezeték, stb... ), de a vonatokkal elégedett vagyok.
azért továbbgördíteném a dolgokat, szerintem nem mondhatni hogy szarabb lesz a kocsi... meg kell sugjam, hogy a HÉV az egyik legjobban karbantartott üzemága a BKV-nak, s ne haragudj GZF de azért többet is szoktak tenni a hévekkel UH-n mint lehányni festékkel...
Energiapocsékolás? Hát azért annyira nem fogyaszt ám sok levegőt, szvsz! :))
Nekem ez a verzió jobban tetszik, gyorsabb az utascsere. Télen szokás (de ezt biztos te is tudod), hogy kinyitják végállásig az ajtót, majd a leszállás után becsukják és lelégtelenítik, hogy ne hűljön ki a kocsi teljesen. (Sajnos az utasoknak pedig be kéne csukni maguk után...)
ezt is köszi :(((( azért szívesen megmutatnám, hogy miböl mit kell összerakni. Amugy Dunaharasztin festenek, ott van a főmühely, Ráckevén Jármüfenntartási Üzem van. Csak súgok!
azért ez így nem igaz!!! kérdezzétek már meg a főmühelyes kollégákat Dunaharasztin hogy mit csináltak az utobbi 2 hónapban :))) Mert a 881-882-t Ök csinálták.
Áhh értem:-) Akkor olyan mint amikor egy villamos bekerül a vjsz-be és mégszarabban jön ki mint volt (éljen a leamortizálás!)?Esetleg ott is fog járni némi ideig?
Már rég meg akartam kérdezni: miért szüntették meg a szerelvényeken az egyedi nyitás lehetőségét? Tudom, nehézkes volt kézzel nyitni, de csak olcsóbb lett volna ezen könnyíteni valahogy, mint az összeset átépíteni ki- és becsukásra. Arról már nem is beszélve, milyen energia pocsékolás ez a dolog télen.
Valami történik a Szentendrei múzeum mellett álló összegyűjtőtt HÉV és villamos járművekkel a folymatos állagromláson kívül? Melyik jármű menekült meg arról a területről legutoljára és mikor? Van-e most felújítás alatt álló nosztalgikus HÉV vagy villamos jármű?
A tervezett beosztást leadtam a főnőkömnek,annyit tudok mondani ahogy 30.-án,és halottak napján pihenős leszek.A többit remélem jövőhéten többet tudok.
9897 Jelenleg Filatorigát gépház táplálja azt a szakaszt is és a saját szakaszát is, ezért nem szabad utolsó soros fokozat fölé kapcsolni menetvezérléskor, ez menetidőtöbbletet okoz. :(
A "hangosnéni/bácsi" /ma néni volt! :)/ tájékoztatja a tisztelt utazóközönséget arról, hogy az éppen x vágányra beérkező szerelvény honnan érkezett, illetve hova megy, addig az y vágánynál álló szerelvény - aminek az indulása még pár perc - peronjáról az utasok eltünnek!!! Hipp-hopp a szerelvényen vannak!!!
Nincs mit! Nekem is gyerekkori emlékek fűznek az "öreglányokhoz" /MIXa/:) Kézzel nyíló ajtók, fejbeverős bukó ablakok és az az igazi kilencás hangulat! Biztos tudod miről beszélek...
Én mihamarabb szeretném látni üzemelni az elvileg szentendrén álló DL VII-est (44-eskét) És remélem valamelyiket a kettő közül visszapasszolják Cinkotára
Nem semmi az ottani "járműtemető"! Jó lenne, ha elkezdenék őket felújítani, mert az idő nem kegyelmez se a fémnek se a fának! Apropó, Szentendre! A csepeli Tigris is ott fog felfrissülni, éppen a csarnokban "lábatlankodik":) Csepelen a 933-as égett ki!
943-at hol bontották meg?Sztem a 923-ast se nagyon bonogatták.... A 95x-95x kevei égett ki egyszer azthiszem az amelyiken a félpantó van,meg kiégett egyszer Csepelen a 93x (nemtom pontosan a számukat).
OFF Szerintem pedig Budapesten a közúton igen sok a LED-es lámpa. A nagy fényerejűek közül mind az! Felismerhető arról hogy az izzólámpától eltérően hirtelen gyullad illetve alszik el. Nincs tehetetlensége, mint az izzólámpának. A LED-ek a vasúti jelzőktől eltérően itt nem látszanak, mert prizma van előttük. Az én általam ismertben 16db 1W-os hűtéssel ellátott LED van, és nagyobb a fénye, mint a 75W-os izzós lámpafejnek. ON
Köszi! Esetleg ha azon a sárga lorén is találsz valami pályaszámot, az is érdekelne :-)
Igazán lehetnének az ilyen menetek késöbb amikor jó irányból süt a nap :-) Meg esetleg egy-két fotómegállást is be lehetne tervezni :-) Így be kell érni azzal, ahogy éppen sikerült elkapni...
A közúton viszonylag kevés LED-es lámpa van, inkább a lencse-rendszere módosult, nagyobb a fényhasznosítása.
Elvileg ugye a hagyományos, Edison-féle izzónál a búrában vagy nincs gáz, vagy Argon (esetleg Kripton vagy más nemes), gáz van. Itt egy magas Wolfram tartalmú, dupla spirálos izzószál izzik fel és oxidálódik szép lassan (nyilván O2 jelenléte esetén gyorsabb lenne az oxidáció). Ekkor tulajdonképpen csak a teljes befektetett energiának kb. a 8 %-a alakul át fénnyé (bár ez már igen nagy hatásfoknak számít, gyakoribb a 3 %-os!).
Halogén elemek alkalmazása esetén (jód, bróm) magasabb működési hőmérséklet (kb. 3200 oC) engedhető meg, bár az élettartam nem nő. Ennek a működési elve a következő: a gáz halmazállapotú halogén elem a nemesgázzal együtt cirkulál a búrában, hiszen a hőmérséklet-különbség miatt áramlás alakul ki. A halogén elem az üveg falára rakódó wolframot megköti és a szál legmelegebb (azaz legvékonyabb) részén "lerakja".
LED esetén az katód (-) és az anód (+) közé kapcsolt villamos feszültség hatására az anyag összetételétől függő hullámhosszú fényt bocsájt ki (hosszú, hogy miért).
Pl. a GaP és GaN zöld színt bocsájt ki (555, 525 nm), InGaN, SiC kék fényt (450, 480 nm) csinál. Vöröset az AlGaAs ötvözetből lehet kicsalni (890 nm).
Alapvetően a működési módjuk miatt nincs ami axidálódjon bennük, így elvileg élettartamuk végtelen (a gyakorlatban sajnos nem, de konvergál hozzá! :)) ) (egy izzót 800-1000 üzemóra után halottá lehet nyilvánítani, nem tudom, LED-nél mi a helyzet). Szóval kevésbbé érzékeny a mechanikai sérülésekre, ritkább, illetve más jellegű meghibásodásokkal lehet számolni (pl. a vörös fény LED-je az őt érő ultraibolya-terhelés hatására elrózsaszínesedik, elrózsaszínesedett).
Pl. ha belelőnek egy Fresnel-lencsés izzós optikába, akkor szinte biztos, hogy cserélni kell a fehér Fresnel-lencsét (párhuzamosító lencse), a színes lencsét és az izzót is. Ha egy LED-esbe... akkor is, de a cseréig az épen maradt LED-ek jól bírják. :)
köszi, és a kerítést ki gyártja nem tudjátok véletlen? Inkább az érdekelne.
Engem néha eléggé zavar a LED-es lámpák túl nagy fénye. Amióta a városban kicserélték pár helyen néha szinte vakít. talán a másik az azért jobb volt, mi az előnye a LED nek azon kívül hogy olcsóbb az üzemeltetés és talán hosszabb élettartalmú?
Társasházunknál ledölt a kerítés, és valami tartós masszívot akarunk építtetni. Én kinéztem azt a fajtát ami az Árpád hídtól Békás felé bal oldalon van (alul ilyen betonelem felette vasrács de egész jól néz ki, könnyen telepíthető/szerelhető. Tudnátok valami infót erről hogy ki gyártja, mennyibe kerülhet mondjuk 100 méter belőle meg ilyenek.
Furik az új jelzők ezen a vonalon, nem lesz rossz hogy belesüt majd a nap és kicsi a napellenző.
Szó mi szó, a régebbi járművek közül a HÉV szerelvények néznek ki a legjobban. Egy zavar csak, ez a lehangoló színű üléshuzat. Nem lehetne valami vidámabbat? Ráadásul egyáltalán nem illik a szürkéhez és a kékhez.
Á, köszi. :) Megint tanultam valamit. Csak kicsit furcsa volt a Batyin úgy felszállni az este, hogy magában a szerelvényben hidegebb volt, mint az állomáson.
Ez így ebben a formában... :D
Szóval a szakasz a Görzenálhoz lesz áttéve.
A jobb vágányi szakasz most a páros peron kezdőpont felőli végénél van.
Ami a gépházat illeti,információim szerint most este megprobálják visszakapcsolni.
Volt ma szerencsém utazni 976 688 975-el:-)))Szép munkát csináltak,csillámpadlós lett(lehet hogy előtte is volt?).Most ahogy mentem haza,Békásmegyeren ott állt 993 697 994-es és ment a tárolóvgányra,megvárt míg elmegy Szentendrére a HÉV(amivel jöttem),és utána ment ő is.
Nem, nem HÉV szerelvény füstölt, hanem egy erősáramú kábel. De megoldódott, az alagút ki lett szellőztetve. Volt valami kavar a Gázművek miatt is, talán ezzel összefüggésben, amiatt nem indult újra a közlekedés viszonylag hamar.
Mint ismeretes, a Pállfy gépház táplálja a szentendrei HÉV-et kb. az Árpád-híd megállóhelyig. A jobb vágányban a szakaszszigetelő Tímár utca mh. és Árpád-híd mh. között van, a bal vágányban pedig Árpád-híd mh. északi végénél, a múzeum sarkán (lehet javítani, ha nem pontos! :) ). Feszmentesíteni kellett a Pállfy gépház HÉV-re tápláló körét (gondolom), így nem volt a "belső" szakaszon tápfesz. (vonali feszültség). Jelenleg Filatorigát gépház táplálja azt a szakaszt is és a saját szakaszát is, ezért nem szabad utolsó soros fokozat fölé kapcsolni menetvezérléskor, ez menetidőtöbbletet okoz. :(
Legjobb információim szerint a múzeum sarkán, a bal vágányban levő szigetelő át fog kerülni a híd déli feléhez (talán tavasszal), így a lesz megint ilyen (sicc!), akkor mindkét vágányon lehet egyvágányozni, főleg, ha az a négy kitérő is kap működő hajtóművet. :)
(Továbbra is: lehet pontosítani nyugodtan, sőt moderáltatni is! :) )
Előszőr is gratulálok a modelleidhez, egyszerűen csodásak! Ha meg akarsz válni tőlük gondolj rám! Bár ahogy olvasom többen pályáznak a vonataidra!:) Van egy kollégám aki részt vett a IX-esek gyártásában, tőle tudok sok infót: Csak a 801-802-es készült magyar vezérléssel és elektromos berendezéssel. Ezek valóban az MVIII-as, vagy annak átalakított alkatrészei voltak! A 803-804-est is ezekkel a cuccokkal akarták szerelni, de mivel a 801-2-es nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket /magyarul vezérlési gondjai voltak/ megvették a LEW-től a ma is használt elemeket. A forgóváza is merőben más volt, és nem csak a rugóerőtárolós fék hiánya miatt! A feltámasztása gömbágyas volt amitől rendkívűl imbolygós volt a futása. Az "Egy srác fehér lovon" című magyar filmben ezt a saját szemeddel is láthatod! Érdekesség, hogy a 803-ason a vezállás ajtó nem középen volt hanem valamelyik szélen. Ez nekem is újdonság volt! Fényképem erről és az eredeti IX-es vezállásáról sajnos nincs, jelenleg erre vadászom. Még külön furcsaság, hogy ezek a vonatok nem a pályaszámuk szerint növekvő sorrendbe kerültek ki. Ha még valamit megtudok leírom!
Hali! Igen jól tudod, a 801-601-802, ben valóban kézi kontroller volt, s pont olyan mint az MVIII ban, (Sőt valameik tigrisben még ma is MVIII kontroller van benne, de nem tom a pályaszámát) Ha jól tudom a forgóváz azelött is hasonló elrendezésü volt mint a jelenlegi NDK forgóváz. Ami a járműelektronikát illeti, sok eltérés nem volt az MVIII és az MIX közöt. (Talán mintha a motorok lettek volna csak erősebbek...) A Füzesi nemhiszem hogy tudott volna akkor korszerübb hajtást kifejleszteni... De lehet ez téves infó... Az biztos, az első MIX kézi kontrollerrel jött ki...
Nos, lenne kérdésem (Paca664-hez is egyben), hogy az eredeti, békaáramszedős, ikerkocsinak (801-802) milyen elektronikája volt? Én azt hallottam, kézi kontrolleres volt, mint az M.VIII-as (meg pár fotó is erről tanúskodik-nincs készülékszekrény, más a tetőellenállás, stb.) Úgy tudom, a pótkocsi beépítése után került bele NDK elektronika. Ez a kérdés régóta foglalkoztat, meg az is, hogy az M.IX-nek milyen forgóváza volt?
Meg tudnátok mondani, hogy a MIX-eket ki gyártotta? Csak annyit találtam, hogy a villamos berendezések a KLEW-től jöttek, többet nem. Előre is köszönöm.
Igen 612-es valóban megvan, méghozzá Csepelen a Baross vágányon! Bulikocsinak lett átépítve most raktárként funkcionál. A 824-esből kocsma lett a 823-ast meg elbontották! Ha MIX/a-ról van még kérdésetek írjatok!
Én Kevén láttam még a motorokat párba csatolva, pótos nélkül. Azt már csak hallottam, hogy mindkettő lekerült Alsónémedibe (ezek szerint mégis csak egy). A pótosról én úgy tudtam, hogy műhelykocsinak maradt meg Csepelen, de sosem láttam. Lehet egy másik az.
A felújítás óta nem láttam a szentendrei vonal belső részét, így tegnap rácsoldálkoztam a teljesen új Stadtbahn (nekem ilyen jellegű) rendszerű felsővezeték hálózatra. Nagyon örülök a dolognak, de egy kis rossz is van a dologban: ezen a szakaszon eltűnt a hagyományos HÉV felsővezeték.
hát most a Békási vonalon az a divat hogy ilyen fehér festékkel kenik össze az ablakokat. Aztán mondjuk mittomén egy Csömöri vonatra rátesznek ilyen szutyok szerelvényt akkor gondolom nemnagyon díjaznák az ottaniak.
Vagy mondjuk egy telefestett, szétszerelt ráckevei kocsit (ott divat leszedni a fém kapaszkodót, lyukasztót....úgylátszik sok a kisebbségi azon a vonalon,) áttenni bármelyik más vonalra igen nagy taplóság lenne....
Nézz be a Városi és elővárosi közl..topicba vagy a hirstart.hu-ra
Amúgy bírom ezt a kocsicseréket múltkor is Gödöllői megállóhely és díjszabással ment a vonat Szentendrére. Miért kell cserélgetni egyáltalán? egyik városrészben megkíméltebb vonatokat betenni olyan helyre ahol csak tönkreteszik őket.
Mai ,,szerencsés,, aki Tökölig fuvarozott.Hazafele a 863-864 cipelt,megy mint a villám jó kis gépecske,de arról nemkészült kép mer tmár túl sötít volt. Szegény 953-954-et megtalálták a grafitis hülyegyerekek és befujták az oldalát:-(((((( OFF képeknek minősülnek a HéV pótlós képek?
Hozzánk legközelebb Szentende Személy 1. vágánya, mellette a 2. vágány. Szemben a nyugati tároló felé vezető vágány kapuja. Előtte ágazik ki Szentendre Teher vágánycsoportja balra.
Én nem igy tudom. Mivel mi bontottuk szét itt Ráckevén jópár éve... Csak ez egyik motorkocsirol tudok, hogy elvitték valami kocsmába Alsónémedibe, a másik motor és a pót az szét lett vágva. De ez már régebben volt, és több MIX/A is itt fejezte be pályafutását, itt lett selejtezve. Nem semmi volt kibelezni öket :-((((
Az utolsó képnél "hogy milyen ablak?"Magyarul szólva szar,kb 180 centis ember ne is üljön az ablak mellé,mert ablak alsó 3/4-én van csík,és és pont a szemed előtt van,és nem látsz ki rendesen.Jók lettek a képeid,gratula!
Tudja-e valaki, hogy a 612-es kocsival mi van jelenleg? A 823-824 párban Alsónémedibe került már egy jó 5 éve, és úgy emlékszem a pótot sem bontották el.
Nem igazán értek egyet veled!
A mai állapotok inkább a rossz irányba viszik a szokásokat.
A rutinos arrajáróba belenveltük azt, hogy ami zöld az biztosan megáll, ergó átmehetek, a lámpát meg nézze az akinek három anyja van.
A vonat meg ovatoskodik nehogy fellökjük má a szabálytalankodót.
Ilyen tetü módra indul a HÉV, akkor még én is átérek!
És az autós fejében mi játszódik le ilyenkor? Inkább ne részletezzük.
Ezzel a módszerrel teljesen kiírtottuk a sorompó és a kétszáz tonnás iránti tiszteletet.
Nem is beszélve a konyha szabály (bocs.) jellegű útátjárós lassújelekről, melyek szintén csak a lezárási időt növelik, és okot adnak a szabálytalanságra. ( - Itt úgyis mindig lassít a vonat, még átérek, hiába váltott pirosra a sori! )
Szerény véleményem szerint a sorompó utáni megállokba beeső vonat inkább pozitív jellegű népnevelő lenne. Legyen a vonat kellően ijesztő, tekintélyt parancsoló.
Huszon x évvel ezelőttig ilyen volt pl. Csillaghegy bal peron. Nincs előttem baleseti statisztika, de nem igazán emlékszem ott a beeső vonat okozta csattra. Induló vonatnál viszont igen. Árpádhíd jobbra is (még a régi helyén) ötven körül érkeztünk az átjáróra. Ott sem volt ez gond. Tudták az emberek, hogyha jön a vasaló akkor azt tiszteletben kell tartani.
Ez a mai mód szerintem előbb utóbb vissza fog vezetni a vasút hőskorába: A vonat előtt majd lovas hirnok vágtat. Vágtat? Nem! Poroszkál.
Én meg 1987.Január 12.-én vártuk a HÉV-et,amikor hóvihar volt Budapesten,40cm-es hó,hófúvással,HÉV-en nem volt fűtés,tigris húzta máig is élmény maradt számomra.