Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Varshi Creative Commons License 2013.09.25 0 0 49702

Te most mit szeretnél?

 

Tippre azt, hogy varázsgömbbel mondjuk meg azt az alkatrészt, amit - remélhetőleg - olcsón megrendelhetsz az ebay-en, és akár magad is kicseréled, és ettől garantáltan jó lesz az autó. De legalábbis ne kelljen vele szervizbe járni.

Jól gondolom?

 

Elszomorítalak: ilyen megoldás nincs. Pláne nem interneten fogod megkapni, illetve mivel nem értesz hozzá, nem jó ötlet ilyen távoli tanácsok után vakon menni.

Vagy Te hiszel a BudapestTV-n az "érintse meg a képernyőt!" gyógyítóknak? :)

 

-

Szerintem azt kéne, hogy rászánsz egy napot, előidézed a hibát (kimész vele pályára, beterheled kicsit hosszabban magas fokozatban, amíg előjön a hiba), majd kanyar vissza, visszaviszed, és ha nem tudják megoldani, viszed máshova. Ennyit tehetsz.

Amit itt csinálsz, az tök felesleges. Csak pazarlod az idődet.

Előzmény: petir (49701)
petir Creative Commons License 2013.09.25 0 0 49701
Szia 409!

Hat most nem lettem boldogabb ettol amit irtal tan annyival , hogy ezrek talalkoznak eme hibaval.

Meg kell keresni a hiba okat ? Oke.. hat latod kiolvastattam es ez a hiba oka allitolag elvihetem mashoz is o is valoszinuleg ezt olvassa ki ujjabb jo penzert - egy ilyen faramuci hibaval ami nem folyamatosan fenallo hiba mit lehet kezdeni ?? Mert az a szerelok remálma ha odaviszel egy autot elmondod ez es ez a baja de most pont nem csinalja - a valasz alltalaban tudjuk mindannyian mi " Jo, akkor majd hozd vissza ha csinalja " es teljesen igaza van mert mit kezdjen ő egy hibamentes autoval...

Erted a problemam ?
Ezert kerdzek itt toletek!
Előzmény: 409 (49699)
409 Creative Commons License 2013.09.24 0 0 49700

Ahogy betegből, úgy autótulajból is színes a paletta. Az, amit most Te elvársz, a döntő többséget sosem érdekli. A kedvenc "sebészem", el akarta magyarázni, hogy mit és hogyan fog bennem vagdosni, reszelni, stoppolni.... Mondom neki, hogy ne... én megbízom benned, hogy a legjobb tudásod szerint fogod megcsinálni, és valójában nem is akarom tudni, hogy mit és hogyan.  Szóval nem mindenkit érdekel a véreshurka beltartalma. :-DD  Persze, ha valaki igényli, azt szembesíteni kell a valósággal.

Előzmény: qualiped2007 (49698)
409 Creative Commons License 2013.09.24 0 0 49699

A mostani infóid semmit sem adnak hozzá a múltkorihoz, mindössze annyi derült ki, hogy vakvágányon tapogatózol és dolgozik a reményhal......

 

 Mint szó volt róla, ezzel a hibával hetente ezrek találkoznak, de az oka sok minden lehet.

 Persze lehet hinni bármit, bárkinek és cserélgetni a szenzorokat meg ki tudja miket hasraütésből, de én továbbra is azt mondom, meg kell keresni a hiba okát és azt javítani/cserélni. Van szenzor, könnyű cserélni, nem javítható, drága...... viszont 100-ból 99-szer nem ez a hiba oka.

Előzmény: petir (49694)
qualiped2007 Creative Commons License 2013.09.24 0 0 49698

Nos. Igencsak sok igazság van abban, amit írtál. Először is, nyílvánvalóvá vált, h a hibakód az nem egy misztikum. A gépjármű ezek szerint egy dinamikusan változó ,és nem statikus rendszer. Sikerült is abszolválnom, h mikor jelenik meg valamilyen hibát jelző probléma. Köszönet érte..

Ugyanakkor.

1. Én szeretem a véreshurkát, sőt készítem is, és érdekelnek a variációk is az elkészítés módját illetően.

2. Az orvosi példák ülnek ugyan, de mint gyermekorvos, azért lenne néhány hozzáfűznivalóm. Az addig rendben van, h nem kell fejvesztve, azonnal kezelni, az esetlegesen, sporadikusan jelentkező tünetet. Viszont az ember egy olyan lény, aki gondolkodik, sőt lelkiállapota is van. A tünet jelentkezésekor megíjed. Ha elmagyarázzák neki, h mi lehet a háttérben, valószínűleg megérti és megnyugszik.

Az autódiagnosztika a mai világban totálisan az orvoslás analógiája.

De Te mint beteg, akkor fogsz megnyugodni, esetleg némi tisztelettel nézni a kezelőorvosodra, ha ő nem csak egy diagnózist "vág hozzád", és nem közöl semmi egyebet, mert úgyse értenéd meg, hanem akkor ha látod, hogy van némi elképzelése a lehetséges okokról, és terápiás lehetőségekről. Egyszerűbben szólva differenciáldiagnózist végez, és amennyiben szükséges diagnosztikai algoritmust és terápiás tervet készít. Tapasztalataim szerint megértik a betegek, bármilyen egyszerű környezetből érkeztek is...

Amit Te mondassz, az az, hogy nem kell ezeket a dolgokat közölni, mert úgyse érti meg a a "halandó". Nagyon leegyszerűsítése a dolgoknak az, h csak annyit mondunk, kiütöttük, mehetsz utadra..

3. A hibakódok valóban nem mondanak önmagukban semmit számomra. De pont az én esetemben, és pont ezen a fórumon hangzott el, h mi a pontos kód, mert ha tudjuk akkor félhomályban, ha nem akkor vaksötétben tapogatózunk tovább..:) (ez a gondolat amúgy nagyon tetszett itt)

Tehát a kommunikáció az, amit az ügyfél hiányol. Szerény véleményem szerint, ez nem egészen a "melós" dolga, viszont a munkafelvevő azért ül ott, ahol csücsül, h tudjon kommunikálni az emberekkel. És esetleg magyarázatot is tudjon adni...

Ha elmagyarázzák, hidd el meg fogom érteni..

Tisztelettel:

dr.

Előzmény: stevie-13 (49697)
stevie-13 Creative Commons License 2013.09.24 0 0 49697

Mondanak egy diagnózist, persze a hibakódot "elfelejtik" közölni, rögzíteni. Kiütik a hibát, majd közlik, ha ujra fellép a probléma akkor vidd szervízbe és foglalkozunk vele... Nyílván fizettél a szolgáltatásért..[...] Ha lehetséges egy magyarázatot adnátok erre? Mire jó ez? Vagy ennyire "zavaró tényező" az ügyfél?

 

 

A gépjármű hibadiagnosztika olyan mint a véreshurka: aki szereti a véreshurkát, ne nézzen utána, hogyan készül :-)

 

A hibadiagnosztikának is vannak részletei, amik csak összezavarnák az egyszeri kuncsaftot. Aki nem akar igazán elmélyedni a témában, annak teljesen elegendő annyi infó, amit a szervizben kap. Most jó az autó, menjen, aztán ha megint nem jó, hozza vissza.

 

Miről is lehetett szó?

 

A hibakódok között vannak állandóak, és egyszeriek (pontosabban sporadikusak, amik csak egyszer, vagy egyszer-egyszer jelennek meg). Sporadikus hibakód valóban megjelenhet "véletlenül." A hibakód tulajdonképpen azt jelenti, hogy egy adott mérési ponton a tűrésmezőből kilógó érték jelentkezett.

 

Ha a doki magas vérnyomást mér nálad, nem fog egyből gyógyszereket írni, először csak azt mondja, figyeljünk erre oda, mérjed gyakrabban, mert millió oka lehet egyetlen rossz adatnak.

 

Ha a következő mérések során normálisak az értékek, akkor egy időre félre lehet tenni az aggodalmakat. Ha marad a magas érték, akkor jöhet egy alaposabb kivizsgálás.

 

Ugyanez van az autóknál is: egy sporadikus hibát első alkalommal egyszerűbb (és költségkímélőbb) egyszerűen törölni. Ha nem jön vissza, akkor örülünk -- az esetek egy részében valóban ez történik. Ha visszaírja magát, akkor nem is annyira sporadikus a hibajelenség, tehát érdemes belemászni.

 

(Zárójel: azért a szerelő és a doki is tud olyan "hibakódokat," amivel nem játszunk: egy gázos EKG például más súllyal esik latba. Autónál is van olyan sporadikus hiba, amivel bent tartják az autót a műhelyben.)

 

A hibakódok másik problémája, hogy a laikusnak nem mondanak sokat. A "fejfájás" tünet például lehet egyszerű frontátvonulás eredménye, amivel egyáltalán nem kell foglalkozni, de lehet sztrók előjele is. Az a specialista feladata, hogy más szempontokat is figyelembe véve helyes diagnózist állítson fel.

 

Innentől fogva teljesen felesleges hibakódokkal bombázni az ügyfelet. Ha maga nekiáll a visszafejtésnek, könnyen kerülhet tévútra. Például a lambda-szonda egyes hibaüzenetei simán lehetnek a keverékképzés hibái. Aki 50-60 ezerért egy hibakódra megvesz egy új lambda-szondát, az könnyen belefuthat abba, hogy a hibakód a csere után is visszajön. Ha meg elmegy másik szervizbe, perceken belül ott is kiolvassák, mi az ábra.

 

 

Előzmény: qualiped2007 (49695)
Törölt nick Creative Commons License 2013.09.24 0 0 49696

Sziasztok, tudtok nekem ajánlani megbízható szerelőt, szervízt Budapesten, aki a vezérműszíj cserét elvégezné? 2008-as Superb 19.pdtdi, most van benne 99ekm.

 

 

qualiped2007 Creative Commons License 2013.09.24 0 0 49695

Sziasztok!

Érdekesnek találom ezt a szervizes hozzáállást. Gyakorlatilag anno ugyanezt játszotta el velem is a debreceni szervíz, a fojtószelep szöghelyzeti jeladóval. Adott a hiba, beviszed a verdát, rádugják a számítógépet. Mondanak egy diagnózist, persze a hibakódot "elfelejtik" közölni, rögzíteni. Kiütik a hibát, majd közlik, ha ujra fellép a probléma akkor vidd szervízbe és foglalkozunk vele... Nyílván fizettél a szolgáltatásért..

Van itt jónéhány szakember. Ha lehetséges egy magyarázatot adnátok erre? Mire jó ez? Vagy ennyire "zavaró tényező" az ügyfél?

Tisztelettel várom a reakciókat.

dr.

Előzmény: petir (49694)
petir Creative Commons License 2013.09.24 0 0 49694

Sziasztok!

 

Egy kis gond adódott a szekérrel..már egyszer korábban is írtam erről de akkor nem volt ennyi információm.

 

Jelenség: elindulok huzatom ki váltok fel főleg pályán de voltmár két alkalom városban is  és egyszer csak nyekk...elfogy az erő olyan mintha nem lenne turbó , egyszerűen nem húz a kocsi padlógázzal kell közlekedni - nincs check lámpa és a műszerfal normál állapotú tehát nincs hiba led - félreáll leállítom a motort ujrainditom és megy megint! Tavasszal jelentkezett először a hiba azt hiszem és most , hogy voltak hidegebb párásabb napok megint. ( nem tudom van e összefüggés )

 

Pont kéznél volt egy szerelő rádugta a gépet a hibakódot sajnos nem tudom csak annyi infot kaptam , hogy a turbóm túltölt és a kocsi vészüzemre áll át tehát lekapcsolja a turbót. Állítólag van egy szenzor ami ezért felel és ez utal a hibára. Vicces volt mert törölte a hibát kizavart a M7-esre megjártam Érdet meg vissza 4.-be tehát magas fordulaton és nem jött vissza a hiba de most megint elkezdte azt mondta ha újra csinálja akkor lehet csere...

 

Az a kérdésem , hogy ez a szenzor létezik? Találkozott már valaki hasonló hibával? Milyen szenzor ez valójában és könnyű e cserélni? Esetleg javítható tisztítható vagy nem érdemes ezzel foglalkozni újat kell venni és kész?

 

Kíváncsian várom a válaszokat !

Üdv.

409 Creative Commons License 2013.09.21 0 0 49693

Ez esetben a PD kiesett...  :-)

Előzmény: Törölt nick (49692)
Törölt nick Creative Commons License 2013.09.21 0 0 49692

Kombiban tudtommal csak CR volt..

 

Előzmény: 409 (49691)
409 Creative Commons License 2013.09.20 0 0 49691

Melyik 140lovas és melyik 170lovas TDI? A 140-es lehet PD is, és lehet CR is. A 170-esből is van kettő, egymástól jelentősen különböző CR motor.

Előzmény: Zotyaapu (49689)
Octi19 Creative Commons License 2013.09.20 0 0 49690

Igen van, például nagyobb a turbó...

Előzmény: Zotyaapu (49689)
Zotyaapu Creative Commons License 2013.09.20 0 0 49689

Sziasztok !

 

Új vagyok itt a fórumon, 4 hónapja járok egy Superb Combi 2.0 TDi-vel.

Az enyém a 140 lovas verzió, az lenne a kérdésem, hogy ez a 170 lovastól mechanikailag is külömbözik vagy, csak az elektronikus motorvezérlésben tér el?

 

Előre is köszi s segítséget.

Z.

 

Banaur Creative Commons License 2013.09.19 0 0 49688

Nem a te hozzá szólásod a lényeg,hanem az hogy a hibára fényderült és kicserélés megtörtént. Próbáltam humorosan hozzá állni a kérdéshez. De látom nem nagyon jut el. Se baj! Az élet ettől még szép. 

Előzmény: 409 (49687)
409 Creative Commons License 2013.09.18 0 0 49687

"A klíma szerelő emigyen tekintette meg az enyémet gázfeltöltés közben."

 

 No comment...   :-//

Előzmény: Banaur (49686)
Banaur Creative Commons License 2013.09.18 0 0 49686

Nem elmélet,de nyugodtan "szóljál be" :) A klíma szerelő emigyen tekintette meg az enyémet gázfeltöltés közben. Nekem se az a hobbim,hogy otthon a ventilátorba dugdosom a kezem.

Előzmény: 409 (49684)
SuperbWien Creative Commons License 2013.09.18 0 0 49685

Sziasztok,

 

Tudna nekem valaki segiteni abban hogy hol talalok nagyobb üleseket esetleg sport valtozatban Superb-hez? A gyari ules visszintes reszevel van bajom (tul rövid, nem vagyok kicsi) es az oldaltartas is lehetne jobb, koszi elore is.

Grande

409 Creative Commons License 2013.09.17 0 0 49684

Az "bátor" dolog lenne!!  Szerintem ne próbálja ki senki az elméletedet.

Előzmény: Banaur (49682)
Banaur Creative Commons License 2013.09.17 0 0 49683

Köszönöm az észrevételeket!

Mindent igyekszem alaposan kinyomozni,figyelembe véve a jó és a hátrányos tulajdonságait is. Semmi olyan nem kerülhet a kocsimba,ami "kókányolás" törekszem a gyári állapotra. A felniknél a méret,a gumi bordázotssága,gumik mérete meghatározó. Olyan gumi felni kombinációt szeretnék választani,ami nem rontja az általad említett dolgokat.  

 

Előzmény: stevie-13 (49678)
Banaur Creative Commons License 2013.09.17 0 0 49682

Nos az összezárt állapotban gondoltam :)

Előzmény: 409 (49675)
TraguAre Creative Commons License 2013.09.17 0 0 49681

Találkoztam egyszer élőben egy ilyen pajzsos emberrel, az is ilyen volt.

Előzmény: Donibcsi (49679)
qualiped2007 Creative Commons License 2013.09.17 0 0 49680

Sapienti sat! :)

dr.

Előzmény: Donibcsi (49679)
Donibcsi Creative Commons License 2013.09.17 0 0 49679

Pajzs topicban fonokurnak van szep nagy arca. A termeket meg nem minositem, maradjon a velemenyem bennem.

Előzmény: stevie-13 (49676)
stevie-13 Creative Commons License 2013.09.17 0 0 49678

Ezekkel minddel az a probléma,hogy a kopogós műanyag hatást csökkentendő be vannak vonva egy puhító réteggel,amik nagyon csúnyára kopnak a sok használattól.

 

 

Ezeket az alkatrészeket töredék áron újra lehet fényezni. Vagy az eredeti "gumis" festékkel, vagy simával, esetleg megbolondítani valami különleges lakkal, VTN-fóliával.

Előzmény: Banaur (49673)
stevie-13 Creative Commons License 2013.09.17 0 0 49677

Aztán tavasszal alufelni (17") keresés és talán egy cm-es ültetés Koni gátlók segítségével,illetve Brembo féket is szeretnék.

 

 

Kezdjük a végén. A "Brembo-fék" egy hatalmas találmány, a Ferrarikhoz és hasonló szupersportautókhoz fékrendszereket tervező cég éppen most váltja aprópénzre a hírnevét. Az autósboltban Skodához is kapható fékeknek semmi, de semmi közük sincs a Ferrarik, Porschék 4-8 dugattyús fékrendszereihez, sem a technológiában, sem a felhasznált anyagokban. még csak rokoni kapcsolatban sincsenek. Egész egyszerűen egy márkanévről van szó.

 

Ne érts félre, nem rosszak az "utcai" Brembo fékek, de egyáltalán semmi ok nincs arra, hogy hasra essünk előttük. Ezek bele vannak árazva a középkategóriába, és olyanok is. A SI pont az az autó, aminek a gyári fékje egy remekül kitalált, rendkívül igényes szerkezet, ezért érdemes a gyárinál maradni (nem is vészesen drága).

 

Keresd vissza Bigjohni szösszeneteit a fékkel kapcsolatban.

 

Ami az ültetést illeti: szerintem teljesen kár tönkretenni egy komfortra hangolt autó egyik legjobb tulajdonságát, azaz a komfortot, ráadásul egy halom pénzért. A lengéscsillapító cseréje mellett a rugókat is minden esetben cserélni kell, mert ezek együtt alkotnak egy rendszert. Az "ültetés" rövidebb rugóutat, így keményebb rugózást jelent, ez fokozott terheléssel jár egy csomó helyen, beleértve a gerincedet is.

 

17-es felni ügyben hasonlókat tudook mondani: egy kis optikai tuningért feláldozol egy csomó mindent. Ha ragaszkodsz a nagy felnihez, válassz 205/50R17 méretet, ez ugyan még drágább, mint a szokásos 225/45R17, de legalább nem járnak vele a széles gumi negatív tulajdonságai (nehezebb kormányzás, magasabb  fogyasztás, romló menetteljesítmények, nagyobb hajlam a vizenfutásra, nagyobb visszaható erők a kormányon).

 

 

Előzmény: Banaur (49674)
stevie-13 Creative Commons License 2013.09.17 0 0 49676

Pajzs védelem kompletten 219.000.- /ha jól emlékszem/

 

 

Mielőtt ennyi pénzt kiadsz, előbb olvass bele a Pajzs topikba.

 

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9143069&la=127002572

 

Hogy képben legyél, a szereposztás a következő: Protestáns = Tímár László, azaz maga a Pajzs cég, car_og = a Pajzs főmérnöke, aki sok év kihagyás után tért vissza a céghez, és valóban komoly tudású szakember (többen ismerjük személyesen).

Előzmény: Banaur (49674)
409 Creative Commons License 2013.09.16 0 0 49675

"úgy tudod megnézni,hogy gyengélkedik-e,hogy működés közben megtudod állítani a ventillátort kézzel/"

 

 A hibátlant is meg tudod állítani. Ez a működésének a lényege!! (persze ha éppen nem összezárt állapotban van. Olyankor kicsit alakít a kezeden)

Előzmény: Banaur (49673)
Banaur Creative Commons License 2013.09.16 0 0 49674

Lámpa csere elől nagyon gáz,sajnos muszáj mindkettőt. 102.000.- ért találtam a legolcsóbb gyárit,itthon szervízben 125.000.- körül van darabja. Amennyiben csak kopottas és/vagy sárga csak polírozni kell. De csak profi,garanciás helyen. 

Kerestem bele navigációt (gyári felejtős,elég gagyi) Kenwood típusút találtam a legmegfelelőbbnek. 267.000.- + plusz beszerelés 15.000.-

Ablakok betörés elleni és uv fóliázás 50.000.- /az első és hátsó szélvédők nem,elsőre nem is lehet!/

Pajzs védelem kompletten 219.000.- /ha jól emlékszem/

Kormány újra bőrözés 25.000.- 

Nekem ezek következnek még az idén. Aztán tavasszal alufelni (17") keresés és talán egy cm-es ültetés Koni gátlók segítségével,illetve Brembo féket is szeretnék. 

Most ennyi :)

Banaur Creative Commons License 2013.09.16 0 0 49673

Szia

 

Én most újítottam be egyet. 2003-as 213.000  km-rel ugyanilyen motorral. Nem bántom,így nem eszik. Számomra hihetetlen 5,5 l-es fogyasztást is produkált,alattam városban 7-tel is elmegy. De ha nincs nagy dugó akkor kevesebbel is. A belseje kopott volt. Kicseréltem elég sok mindent. Műanyag burkolat alkatrészekre gondolj.

 

(kicsit kerekítek a számokkal)

Sachs viszkó kuplung: 31.000.- /úgy tudod megnézni,hogy gyengélkedik-e,hogy működés közben megtudod állítani a ventillátort kézzel/

SKF külső féltengelycsukló: 10.000.- 

 

Gyári alkatrészek

 

Rendszámtábla világítás 2db: 8.686.- 

Tömítés ide 2db: 3.465.-  (Ez egy igazi gyenge pont az autónál. A lámpák alá beszivárog a pára, a felcsapódó víz,ettől elkezd rozsdásodni a csomagtérfedél a rendszám fölött. Az enyém is ilyen volt,hólyagosodni is kezdett a festék,ezért újra festettem a csomagtér ajtót. Összerakásnál nagyon fontos a pontos illesztés,nehogy visszatérjen a probléma. Gondolkodtam szilon vagy valamin,mint plusz tömítésen,de féltem a fényezésre való hatástól)

Kapaszkodók az első jobb oldali ajtón és mindkét hátsó ajtón: 4.066.-x3 8.124.-x3

Jobb első ajtó elektromos ablakemelő gomb: 12.294.-

Váltó körüli keret: 14.404.-

A középső könyöklő alatti burkolat: 7.761.-

Ezekkel minddel az a probléma,hogy a kopogós műanyag hatást csökkentendő be vannak vonva egy puhító réteggel,amik nagyon csúnyára kopnak a sok használattól. 

Gyári Skoda Superb II dísztárcsák 29.628.- / tökéletesen ráillik és a rá való gyári 14.500.-/ db ár elég riasztó volt (igaz az szebb)/

Valami olaj visszafolyás vagy mifene van a turbonál(?) de éppen hogy. Engem zavar,ezért a jövő héten ezt is ki kell javítani.

Szervízben nem bízom,egy Opel Astra G és egy Opel Vectra C után soha többet szervíz,egyszerűen vicc amit ott művelnek. Sunnyognak az olajjal a festéssel,gyertyával stb stb. Keress egy igazán megbízható szerelőt és vele csináltas mindent. Nem tudom mennyit megy teli tankkal,mert max félig fogy ki mindig,aztán teletöltöm. 

 

Pozitívum? Hatalmas,kényelmes,keveset eszik,pontos finom váltó. Nem is értem miért engedték ki a Passat mellé, fényévekkel jobb autó.

 

Ja! A hátsó ajtók alján lévő csavar odaütődik a küszöbhöz és így leveri a festéket,ami bizony rozsdásodni kezd. Javítás! Mielőtt mélyebbre vagy tovább terjed.

Előzmény: confiance (49652)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!