Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

lkcar Creative Commons License 2013.09.26 0 0 49706

Ezért örülök annak, hogy tanultam géptant pár éven keresztül szakközépben. Ez arra jó volt, adott egy halvány általános képet hogyan működnek a robbanómotorok. Nagyjából... 

Egyébként teljesen igazad van. Engem pl. érdekel mi romlik el és hogy javítják, (majdnem autószerelő lettem) no persze nem teljes részletességgel. Nagyrészt elég a tudat, hogy bízhatom a szervízben és 100%-os munkát végeznek. 

Orvosokról ne is beszélj! 5 évig kórházban dolgoztam (IT) meglepő dolgok szem és fültanuja voltam... Mindig bemegyek a fiaimmal az orvoshoz (pedig nagykorúak) nem tetszik az orvosnak, mert "van tanú". Ráadásul olyan baromságokat írnak az ambuláns lapokra, hogy borzasztó, vagy nem is adnak pedik kötelező. 

Előzmény: Donibcsi (49705)
Donibcsi Creative Commons License 2013.09.26 0 0 49705

Van egy 6 eves kisfiam, akarhanyszor orvoshoz viszem, mint pl, tegnap is a valasz az, hogy "a ez egy virus, mostanaban ez jellemzo" kozepso fiok kihuz, es felir valamit, legtobb esetben pedig az "adjon neki nurofent, es jojjon vissza harom nap mulva". Statisztika alapjan dolgoznak/zol. Ha Te nem igy csinalod, akkor elnezest.

Nyilvan egy kis tusszogesre Te sem kuldod el ekg-ra, mrii-re, es meg kitudja milyen vizsgalatokra, mert a TAPASZTALATOD nem indokolja. Ennek ellenere itt minosited a szakemberek hozzaerteset. Termeszetesen minden szakmaban van kokler, de ez most itt nem tema.

hogy en megertsem egy betegseg mukodeset, gyogyitasi modjat, az alapveto  biologiai, anatomiai ismereteken tul kellene ismernem az emberi test melyebb szintu mukodeset, jobban mint azt az altalanosban tanultuk, kulonben amit hallanek egy lelkiismeretes, Te fele doktortol total hablaty lenne szamomra. 

Na ugyaez igaz az autojavitasra is. Tobbszor kiprobaltam mar, pusztan a sajat szorakoztatasom oedveert, hogy reszletesen elmagyaraztam a hiba okat, annak jelleget az Ugyfelnek, teljesen hetkoznapi szavakkal, hasonlatokkal, es kivetel nelkul a mondokam kozben az "aha, ertem,ertheto,na igen,persze"  szavak egymasutani ismetlese, es elismero bologatasok. Kozott lattam, hogy halvany lila kipufogogaza nimcs, hogy mirol beszelek. Elvsesztem a napombol egy orat, total ertelmetlenul, ami raadasul lelombozo, hogy semmit nem ertettek az eloadasbol. Nem utolso sorban pedig, azalatt az egy ora alatt megjavitottam volna egy masik autot, aminek a tulaja orult volna, hogy gyorsan elkeszul, es galad modon meg penzt is kerestm volna az ertelmetlen csacsogas helyett.

Hogy megertse, egy minimalis tudassal kellene rendelkeznie az embernek, de egy hajtomu mokodese mar mechanikai szempontbol is bonyolult, es alapkepzes sincs belole, ellenben a biologia orakkal, ahol gyerekkorban tanultunk valamit.

Előzmény: qualiped2007 (49698)
409 Creative Commons License 2013.09.25 0 0 49704

"..egy ilyen faramuci hibaval ami nem folyamatosan fenallo hiba mit lehet kezdeni ?"

 

"Jelenség: elindulok huzatom ki váltok fel főleg pályán de voltmár két alkalom városban is  és egyszer csak nyekk...elfogy az erő olyan mintha nem lenne turbó ,"

 

 Csak én látok a kettő között ellentmondást?

 

"Oke.. hat latod kiolvastattam es ez a hiba oka....."

 

 Már a múltkor is leírtam, nem csak kiolvastatni kell, hanem diagnosztizálni!!! A kettő nagyon nem ugyanaz. A hiba oka, az csak egy támpont, ebből lehet kiindulni.

Az nem jó hely, ahol erre a hibára, azt mondják, hogy hozd vissza akkor amikor csinálja. Mint ahogy az sem ahol kiolvassák és pingvineznek egyet.

Előzmény: petir (49701)
yotti Creative Commons License 2013.09.25 0 0 49703

Nálam is volt ilyen probléma,sokat megyek rövid úton.De mióta havonta egyszer meghajtom  becsületesen az autót egyetlen egyszer sem jött elő ez a probléma.Az osztapenkó:) Érd távolság viszont egy kicsit rövid táv,Érd után kellene menni hosszabb útra.Sebesség mérőkre figyelni!

Nekem ez bejött.

Előzmény: petir (49694)
Varshi Creative Commons License 2013.09.25 0 0 49702

Te most mit szeretnél?

 

Tippre azt, hogy varázsgömbbel mondjuk meg azt az alkatrészt, amit - remélhetőleg - olcsón megrendelhetsz az ebay-en, és akár magad is kicseréled, és ettől garantáltan jó lesz az autó. De legalábbis ne kelljen vele szervizbe járni.

Jól gondolom?

 

Elszomorítalak: ilyen megoldás nincs. Pláne nem interneten fogod megkapni, illetve mivel nem értesz hozzá, nem jó ötlet ilyen távoli tanácsok után vakon menni.

Vagy Te hiszel a BudapestTV-n az "érintse meg a képernyőt!" gyógyítóknak? :)

 

-

Szerintem azt kéne, hogy rászánsz egy napot, előidézed a hibát (kimész vele pályára, beterheled kicsit hosszabban magas fokozatban, amíg előjön a hiba), majd kanyar vissza, visszaviszed, és ha nem tudják megoldani, viszed máshova. Ennyit tehetsz.

Amit itt csinálsz, az tök felesleges. Csak pazarlod az idődet.

Előzmény: petir (49701)
petir Creative Commons License 2013.09.25 0 0 49701
Szia 409!

Hat most nem lettem boldogabb ettol amit irtal tan annyival , hogy ezrek talalkoznak eme hibaval.

Meg kell keresni a hiba okat ? Oke.. hat latod kiolvastattam es ez a hiba oka allitolag elvihetem mashoz is o is valoszinuleg ezt olvassa ki ujjabb jo penzert - egy ilyen faramuci hibaval ami nem folyamatosan fenallo hiba mit lehet kezdeni ?? Mert az a szerelok remálma ha odaviszel egy autot elmondod ez es ez a baja de most pont nem csinalja - a valasz alltalaban tudjuk mindannyian mi " Jo, akkor majd hozd vissza ha csinalja " es teljesen igaza van mert mit kezdjen ő egy hibamentes autoval...

Erted a problemam ?
Ezert kerdzek itt toletek!
Előzmény: 409 (49699)
409 Creative Commons License 2013.09.24 0 0 49700

Ahogy betegből, úgy autótulajból is színes a paletta. Az, amit most Te elvársz, a döntő többséget sosem érdekli. A kedvenc "sebészem", el akarta magyarázni, hogy mit és hogyan fog bennem vagdosni, reszelni, stoppolni.... Mondom neki, hogy ne... én megbízom benned, hogy a legjobb tudásod szerint fogod megcsinálni, és valójában nem is akarom tudni, hogy mit és hogyan.  Szóval nem mindenkit érdekel a véreshurka beltartalma. :-DD  Persze, ha valaki igényli, azt szembesíteni kell a valósággal.

Előzmény: qualiped2007 (49698)
409 Creative Commons License 2013.09.24 0 0 49699

A mostani infóid semmit sem adnak hozzá a múltkorihoz, mindössze annyi derült ki, hogy vakvágányon tapogatózol és dolgozik a reményhal......

 

 Mint szó volt róla, ezzel a hibával hetente ezrek találkoznak, de az oka sok minden lehet.

 Persze lehet hinni bármit, bárkinek és cserélgetni a szenzorokat meg ki tudja miket hasraütésből, de én továbbra is azt mondom, meg kell keresni a hiba okát és azt javítani/cserélni. Van szenzor, könnyű cserélni, nem javítható, drága...... viszont 100-ból 99-szer nem ez a hiba oka.

Előzmény: petir (49694)
qualiped2007 Creative Commons License 2013.09.24 0 0 49698

Nos. Igencsak sok igazság van abban, amit írtál. Először is, nyílvánvalóvá vált, h a hibakód az nem egy misztikum. A gépjármű ezek szerint egy dinamikusan változó ,és nem statikus rendszer. Sikerült is abszolválnom, h mikor jelenik meg valamilyen hibát jelző probléma. Köszönet érte..

Ugyanakkor.

1. Én szeretem a véreshurkát, sőt készítem is, és érdekelnek a variációk is az elkészítés módját illetően.

2. Az orvosi példák ülnek ugyan, de mint gyermekorvos, azért lenne néhány hozzáfűznivalóm. Az addig rendben van, h nem kell fejvesztve, azonnal kezelni, az esetlegesen, sporadikusan jelentkező tünetet. Viszont az ember egy olyan lény, aki gondolkodik, sőt lelkiállapota is van. A tünet jelentkezésekor megíjed. Ha elmagyarázzák neki, h mi lehet a háttérben, valószínűleg megérti és megnyugszik.

Az autódiagnosztika a mai világban totálisan az orvoslás analógiája.

De Te mint beteg, akkor fogsz megnyugodni, esetleg némi tisztelettel nézni a kezelőorvosodra, ha ő nem csak egy diagnózist "vág hozzád", és nem közöl semmi egyebet, mert úgyse értenéd meg, hanem akkor ha látod, hogy van némi elképzelése a lehetséges okokról, és terápiás lehetőségekről. Egyszerűbben szólva differenciáldiagnózist végez, és amennyiben szükséges diagnosztikai algoritmust és terápiás tervet készít. Tapasztalataim szerint megértik a betegek, bármilyen egyszerű környezetből érkeztek is...

Amit Te mondassz, az az, hogy nem kell ezeket a dolgokat közölni, mert úgyse érti meg a a "halandó". Nagyon leegyszerűsítése a dolgoknak az, h csak annyit mondunk, kiütöttük, mehetsz utadra..

3. A hibakódok valóban nem mondanak önmagukban semmit számomra. De pont az én esetemben, és pont ezen a fórumon hangzott el, h mi a pontos kód, mert ha tudjuk akkor félhomályban, ha nem akkor vaksötétben tapogatózunk tovább..:) (ez a gondolat amúgy nagyon tetszett itt)

Tehát a kommunikáció az, amit az ügyfél hiányol. Szerény véleményem szerint, ez nem egészen a "melós" dolga, viszont a munkafelvevő azért ül ott, ahol csücsül, h tudjon kommunikálni az emberekkel. És esetleg magyarázatot is tudjon adni...

Ha elmagyarázzák, hidd el meg fogom érteni..

Tisztelettel:

dr.

Előzmény: stevie-13 (49697)
stevie-13 Creative Commons License 2013.09.24 0 0 49697

Mondanak egy diagnózist, persze a hibakódot "elfelejtik" közölni, rögzíteni. Kiütik a hibát, majd közlik, ha ujra fellép a probléma akkor vidd szervízbe és foglalkozunk vele... Nyílván fizettél a szolgáltatásért..[...] Ha lehetséges egy magyarázatot adnátok erre? Mire jó ez? Vagy ennyire "zavaró tényező" az ügyfél?

 

 

A gépjármű hibadiagnosztika olyan mint a véreshurka: aki szereti a véreshurkát, ne nézzen utána, hogyan készül :-)

 

A hibadiagnosztikának is vannak részletei, amik csak összezavarnák az egyszeri kuncsaftot. Aki nem akar igazán elmélyedni a témában, annak teljesen elegendő annyi infó, amit a szervizben kap. Most jó az autó, menjen, aztán ha megint nem jó, hozza vissza.

 

Miről is lehetett szó?

 

A hibakódok között vannak állandóak, és egyszeriek (pontosabban sporadikusak, amik csak egyszer, vagy egyszer-egyszer jelennek meg). Sporadikus hibakód valóban megjelenhet "véletlenül." A hibakód tulajdonképpen azt jelenti, hogy egy adott mérési ponton a tűrésmezőből kilógó érték jelentkezett.

 

Ha a doki magas vérnyomást mér nálad, nem fog egyből gyógyszereket írni, először csak azt mondja, figyeljünk erre oda, mérjed gyakrabban, mert millió oka lehet egyetlen rossz adatnak.

 

Ha a következő mérések során normálisak az értékek, akkor egy időre félre lehet tenni az aggodalmakat. Ha marad a magas érték, akkor jöhet egy alaposabb kivizsgálás.

 

Ugyanez van az autóknál is: egy sporadikus hibát első alkalommal egyszerűbb (és költségkímélőbb) egyszerűen törölni. Ha nem jön vissza, akkor örülünk -- az esetek egy részében valóban ez történik. Ha visszaírja magát, akkor nem is annyira sporadikus a hibajelenség, tehát érdemes belemászni.

 

(Zárójel: azért a szerelő és a doki is tud olyan "hibakódokat," amivel nem játszunk: egy gázos EKG például más súllyal esik latba. Autónál is van olyan sporadikus hiba, amivel bent tartják az autót a műhelyben.)

 

A hibakódok másik problémája, hogy a laikusnak nem mondanak sokat. A "fejfájás" tünet például lehet egyszerű frontátvonulás eredménye, amivel egyáltalán nem kell foglalkozni, de lehet sztrók előjele is. Az a specialista feladata, hogy más szempontokat is figyelembe véve helyes diagnózist állítson fel.

 

Innentől fogva teljesen felesleges hibakódokkal bombázni az ügyfelet. Ha maga nekiáll a visszafejtésnek, könnyen kerülhet tévútra. Például a lambda-szonda egyes hibaüzenetei simán lehetnek a keverékképzés hibái. Aki 50-60 ezerért egy hibakódra megvesz egy új lambda-szondát, az könnyen belefuthat abba, hogy a hibakód a csere után is visszajön. Ha meg elmegy másik szervizbe, perceken belül ott is kiolvassák, mi az ábra.

 

 

Előzmény: qualiped2007 (49695)
Törölt nick Creative Commons License 2013.09.24 0 0 49696

Sziasztok, tudtok nekem ajánlani megbízható szerelőt, szervízt Budapesten, aki a vezérműszíj cserét elvégezné? 2008-as Superb 19.pdtdi, most van benne 99ekm.

 

 

qualiped2007 Creative Commons License 2013.09.24 0 0 49695

Sziasztok!

Érdekesnek találom ezt a szervizes hozzáállást. Gyakorlatilag anno ugyanezt játszotta el velem is a debreceni szervíz, a fojtószelep szöghelyzeti jeladóval. Adott a hiba, beviszed a verdát, rádugják a számítógépet. Mondanak egy diagnózist, persze a hibakódot "elfelejtik" közölni, rögzíteni. Kiütik a hibát, majd közlik, ha ujra fellép a probléma akkor vidd szervízbe és foglalkozunk vele... Nyílván fizettél a szolgáltatásért..

Van itt jónéhány szakember. Ha lehetséges egy magyarázatot adnátok erre? Mire jó ez? Vagy ennyire "zavaró tényező" az ügyfél?

Tisztelettel várom a reakciókat.

dr.

Előzmény: petir (49694)
petir Creative Commons License 2013.09.24 0 0 49694

Sziasztok!

 

Egy kis gond adódott a szekérrel..már egyszer korábban is írtam erről de akkor nem volt ennyi információm.

 

Jelenség: elindulok huzatom ki váltok fel főleg pályán de voltmár két alkalom városban is  és egyszer csak nyekk...elfogy az erő olyan mintha nem lenne turbó , egyszerűen nem húz a kocsi padlógázzal kell közlekedni - nincs check lámpa és a műszerfal normál állapotú tehát nincs hiba led - félreáll leállítom a motort ujrainditom és megy megint! Tavasszal jelentkezett először a hiba azt hiszem és most , hogy voltak hidegebb párásabb napok megint. ( nem tudom van e összefüggés )

 

Pont kéznél volt egy szerelő rádugta a gépet a hibakódot sajnos nem tudom csak annyi infot kaptam , hogy a turbóm túltölt és a kocsi vészüzemre áll át tehát lekapcsolja a turbót. Állítólag van egy szenzor ami ezért felel és ez utal a hibára. Vicces volt mert törölte a hibát kizavart a M7-esre megjártam Érdet meg vissza 4.-be tehát magas fordulaton és nem jött vissza a hiba de most megint elkezdte azt mondta ha újra csinálja akkor lehet csere...

 

Az a kérdésem , hogy ez a szenzor létezik? Találkozott már valaki hasonló hibával? Milyen szenzor ez valójában és könnyű e cserélni? Esetleg javítható tisztítható vagy nem érdemes ezzel foglalkozni újat kell venni és kész?

 

Kíváncsian várom a válaszokat !

Üdv.

409 Creative Commons License 2013.09.21 0 0 49693

Ez esetben a PD kiesett...  :-)

Előzmény: Törölt nick (49692)
Törölt nick Creative Commons License 2013.09.21 0 0 49692

Kombiban tudtommal csak CR volt..

 

Előzmény: 409 (49691)
409 Creative Commons License 2013.09.20 0 0 49691

Melyik 140lovas és melyik 170lovas TDI? A 140-es lehet PD is, és lehet CR is. A 170-esből is van kettő, egymástól jelentősen különböző CR motor.

Előzmény: Zotyaapu (49689)
Octi19 Creative Commons License 2013.09.20 0 0 49690

Igen van, például nagyobb a turbó...

Előzmény: Zotyaapu (49689)
Zotyaapu Creative Commons License 2013.09.20 0 0 49689

Sziasztok !

 

Új vagyok itt a fórumon, 4 hónapja járok egy Superb Combi 2.0 TDi-vel.

Az enyém a 140 lovas verzió, az lenne a kérdésem, hogy ez a 170 lovastól mechanikailag is külömbözik vagy, csak az elektronikus motorvezérlésben tér el?

 

Előre is köszi s segítséget.

Z.

 

Banaur Creative Commons License 2013.09.19 0 0 49688

Nem a te hozzá szólásod a lényeg,hanem az hogy a hibára fényderült és kicserélés megtörtént. Próbáltam humorosan hozzá állni a kérdéshez. De látom nem nagyon jut el. Se baj! Az élet ettől még szép. 

Előzmény: 409 (49687)
409 Creative Commons License 2013.09.18 0 0 49687

"A klíma szerelő emigyen tekintette meg az enyémet gázfeltöltés közben."

 

 No comment...   :-//

Előzmény: Banaur (49686)
Banaur Creative Commons License 2013.09.18 0 0 49686

Nem elmélet,de nyugodtan "szóljál be" :) A klíma szerelő emigyen tekintette meg az enyémet gázfeltöltés közben. Nekem se az a hobbim,hogy otthon a ventilátorba dugdosom a kezem.

Előzmény: 409 (49684)
SuperbWien Creative Commons License 2013.09.18 0 0 49685

Sziasztok,

 

Tudna nekem valaki segiteni abban hogy hol talalok nagyobb üleseket esetleg sport valtozatban Superb-hez? A gyari ules visszintes reszevel van bajom (tul rövid, nem vagyok kicsi) es az oldaltartas is lehetne jobb, koszi elore is.

Grande

409 Creative Commons License 2013.09.17 0 0 49684

Az "bátor" dolog lenne!!  Szerintem ne próbálja ki senki az elméletedet.

Előzmény: Banaur (49682)
Banaur Creative Commons License 2013.09.17 0 0 49683

Köszönöm az észrevételeket!

Mindent igyekszem alaposan kinyomozni,figyelembe véve a jó és a hátrányos tulajdonságait is. Semmi olyan nem kerülhet a kocsimba,ami "kókányolás" törekszem a gyári állapotra. A felniknél a méret,a gumi bordázotssága,gumik mérete meghatározó. Olyan gumi felni kombinációt szeretnék választani,ami nem rontja az általad említett dolgokat.  

 

Előzmény: stevie-13 (49678)
Banaur Creative Commons License 2013.09.17 0 0 49682

Nos az összezárt állapotban gondoltam :)

Előzmény: 409 (49675)
TraguAre Creative Commons License 2013.09.17 0 0 49681

Találkoztam egyszer élőben egy ilyen pajzsos emberrel, az is ilyen volt.

Előzmény: Donibcsi (49679)
qualiped2007 Creative Commons License 2013.09.17 0 0 49680

Sapienti sat! :)

dr.

Előzmény: Donibcsi (49679)
Donibcsi Creative Commons License 2013.09.17 0 0 49679

Pajzs topicban fonokurnak van szep nagy arca. A termeket meg nem minositem, maradjon a velemenyem bennem.

Előzmény: stevie-13 (49676)
stevie-13 Creative Commons License 2013.09.17 0 0 49678

Ezekkel minddel az a probléma,hogy a kopogós műanyag hatást csökkentendő be vannak vonva egy puhító réteggel,amik nagyon csúnyára kopnak a sok használattól.

 

 

Ezeket az alkatrészeket töredék áron újra lehet fényezni. Vagy az eredeti "gumis" festékkel, vagy simával, esetleg megbolondítani valami különleges lakkal, VTN-fóliával.

Előzmény: Banaur (49673)
stevie-13 Creative Commons License 2013.09.17 0 0 49677

Aztán tavasszal alufelni (17") keresés és talán egy cm-es ültetés Koni gátlók segítségével,illetve Brembo féket is szeretnék.

 

 

Kezdjük a végén. A "Brembo-fék" egy hatalmas találmány, a Ferrarikhoz és hasonló szupersportautókhoz fékrendszereket tervező cég éppen most váltja aprópénzre a hírnevét. Az autósboltban Skodához is kapható fékeknek semmi, de semmi közük sincs a Ferrarik, Porschék 4-8 dugattyús fékrendszereihez, sem a technológiában, sem a felhasznált anyagokban. még csak rokoni kapcsolatban sincsenek. Egész egyszerűen egy márkanévről van szó.

 

Ne érts félre, nem rosszak az "utcai" Brembo fékek, de egyáltalán semmi ok nincs arra, hogy hasra essünk előttük. Ezek bele vannak árazva a középkategóriába, és olyanok is. A SI pont az az autó, aminek a gyári fékje egy remekül kitalált, rendkívül igényes szerkezet, ezért érdemes a gyárinál maradni (nem is vészesen drága).

 

Keresd vissza Bigjohni szösszeneteit a fékkel kapcsolatban.

 

Ami az ültetést illeti: szerintem teljesen kár tönkretenni egy komfortra hangolt autó egyik legjobb tulajdonságát, azaz a komfortot, ráadásul egy halom pénzért. A lengéscsillapító cseréje mellett a rugókat is minden esetben cserélni kell, mert ezek együtt alkotnak egy rendszert. Az "ültetés" rövidebb rugóutat, így keményebb rugózást jelent, ez fokozott terheléssel jár egy csomó helyen, beleértve a gerincedet is.

 

17-es felni ügyben hasonlókat tudook mondani: egy kis optikai tuningért feláldozol egy csomó mindent. Ha ragaszkodsz a nagy felnihez, válassz 205/50R17 méretet, ez ugyan még drágább, mint a szokásos 225/45R17, de legalább nem járnak vele a széles gumi negatív tulajdonságai (nehezebb kormányzás, magasabb  fogyasztás, romló menetteljesítmények, nagyobb hajlam a vizenfutásra, nagyobb visszaható erők a kormányon).

 

 

Előzmény: Banaur (49674)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!