Iszonyatosan egyszerű rá a válasz, hogy ezek a jelenségek miért vannnak, Conectorokról beszélünk és nem Citarokról, bele se merek gondolni Pesten mi lesz majd ugyanennyi idősen a Conectorokkal. Egy összecsapott hitvány török konstrukció, már akkor mikor idekerültek volt velük baj nem kevés.
Nos én nem igazán értem, minek visznek el Szeged-ről Mercedes-eket. De azt is fejbe verném aki kitalálta ezt a FAKK-ot. Karbantartás nulla, vagy ennyire sötét egyik-másik sofőr, hogy nem veszi észre hogy olyan dízelolaj szag terjeng az utastérbe, hogy az borzalom?
Egyes LPK-kon de talán már LIF-eken is mintha mellé folyna a dízel olaj vagy nem tudom. A Tank körül nagyon érződik, ami szerintem nem normális jelenség - főleg, hogy a tankot egy műanyag borítás választja el az utastértől. Arról nem beszélve, hogy ezeken a Merciken a tank nyílás részénél levő ablakok alja teljesen le van válva a vázról és lifeg . . . és nagyobb rezonálásra akár ujjnyi hézag is van a ragacs és az üveg között. Jobb esetben nincs gond, de egyik másik jármű már már hólyagos (befeszült) üveggel van forgalomba. Rendszámokat nem írok, mert félő hogy a sofőrök száma megfogyatkozna, ha a felelőtlenség kiderül.
Jó lenne átnézni őket, nem-e hibás a nyílás, cső stb mert nem normális, hogy érződik ez az utastérben, más buszoknál nem volt ilyen jelenség, csak ha hibás volt valami. Bele se merek gondolni, hogy esetleg folyt-e be dízel olaj a borítások alá.
Akkor viszont a polgármester asszony nagyon nincs a helyzet magaslatán:
"Ha megérkeznek decemberben az új városi autóbuszok, akkor már 35 korszerű Mercedes teljesít szolgálatot Kecskeméten. A tervek azonban a fejlesztésre máris készen vannak: eszerint összesen 57 új, korszerű autóbusz fog rövidesen utasokat szállítani a kecskeméti helyi közlekedésben."
Vagy csak nem akarta Ingo úr jelenlétében promotálni, hogy Scania buszok érkeznek a városba úgy, hogy pont az Evobust verték egy olyan tenderen, amit az Evobusra szabtak?
én azt hallottam, hogy 2 már itt volt a hét elején Szegeden. egyik Vásárhely-Budapest járaton már hétfőn elvileg azzal ment volna. látni mondjuk nem láttam.
Nem, csak azt az egyet látni a bejáratban, de állítólag működőképes. A többi az elmondások alapján selejt, már vagy 3 éve nem futottak - utoljára az 5-ös troli odesszai vezeté kjavításakor futottak.
Tegnap bemondták egy helyi rádióban a hírblokkban. De kérem szépen - ez most itt persze irónia - 5 napot késtek ezzel a hírrel, már nem aktuális!
(OFF: Hadd meséljek el egy sztorit, hogy miért kezdtem közlekedéstörténeti tanulmányokat írogatni. 2000. december 21-én volt 50 éve, hogy elindult a dorozsmai villamos. Én készültem erre az évfordulóra, írtam egy kis cikket ezzel kapcsolatban pár adattal és érdekességgel. Úgy adódott, hogy csak a két ünnep között jutottam be vele a helyi napilap szerkesztőségébe. Ott megnézték, mit hoztam, majd elhajtottak a fenébe azzal, hogy ez már nem aktuális, mert 6 napja elmúlt az évforduló. Ez a hozzáállás részint elszomorított, részint felbosszantott. Ezt az írást tartalmilag és terjedelmileg jelentősen bővítve, már nem napilapra szabva elküldtem ekkor a Városi Közlekedésnek, ahol - hónapokkal az évforduló után - minden változtatás nélkül leközölték. Ez volt az első szösszenetem a témában, amit még több követett.)
Szóval örüljünk, hogy ilyen hírek is elhangoznak a médiában :-)
Alapvetően két szolgáltató van, a DAKK állandó viszonylatok kiszolgálásával, az SzKT pedig pótlásokkor, illetve trolibuszjáratok kiegészítésénél van jelen.
A járművek megoszlása a következő:
DAKK
Ikarus 260: 18 db
Ikarus 280: 28 db
Ikarus 412: 1 db
Ikarus 415: 1 db (áruházi járat, de azért mégiscsak Tisza Volán/DAKK...)
Ikarus 417: 2 db (bár a jó ég tudja, mikor helyköziznek éppen)
Ikarus 435: 4 db (ezek is számomra ugyanúgy rejtélyek, mint a 417-esek)
Ha több üzemeltető adja ki a helyi autóbuszokat (?) akkor mindegyikről.
Ha csak a Tisza Volán közlekedtet Szegeden helyi közforgalmú, közszolgáltatási autóbuszt, akkor értelem szerűen csak az a Tisza Volán ide vonatkozó adatai érdekelnek.
Nem érdekelnek az áruházi járatok buszai, a városnéző buszok, a városi uszodai iskola járatok, stb.
Ez utóbbit most trizs olvtársnak írtam az ő 114-es darabszámával szemben, mivel itt nagyságrendbeli különbség van a darabszámaink között. Azonban mivel a nem kis munkát jelentő 266-os listára sem érkezett egy halvány köszönet sem a kérdezőtől, megfogadom a felvetésedet. Sajnálom, mert én abszolút jóindulattal álltam mindkét kérdéshez :-(
Újraszámoltam a Tisza Volánnál közlekedett valamennyi IK280-ast egyenként, figyelembe véve az összes átrendszámozást is és a következőkre jutottam:
- A típusból 1975.01.07. és 2002.08.21. között összesen 178 db fordult meg a Tisza Volán állományában. - Az első kocsi a GC 74-42, az utolsó az IDY-770 frsz-ot viselte állománybavételekor. - 3 db 1-2 éves használt kocsi érdekes módon GA-s frsz-mal érkezett 1976. elején az NKFV-től, ezek altípusára nézve nem találtam adatot. - Altípusok szerinti bontásban ez a következő: 280.00 6db (SzKT, BKV eredetűek) 280.02 12db (NDK eredetűek, ebből 2 db SzKT-s is volt) 280.06 79db 280.15 6db (SzKT eredetűek, de 1 az MKV-nál kezdte pályafutását) 280.16 5db 280.17 24db 280.33 3db (SzKT eredetűek) 280.40 6db (ebből 2db SzKT eredetű) 280.52 3db 280.54 8db gázosok 23db 280.? 3db (NKFV eredetűek) - 27 év alatt 146db új és 32db használt 280-as került a Tisza Volán állományába. - A 178 db-ból 63 kocsi még G-s frsz-nal kezdte, közülük 16 db kapott még '90. után új rendszámot. 64 db B-s frsz-mal indult, ezek mind kaptak új rendszámot '90. után és a maradék 51 db már az új típusú frsz-mal került először forgalomba, ideértendő a 12 db ex NDK-s kocsi is.
Lehet még boncolgatni a dolgot, de ha most csak egy darabszámot kell mondanom, akkor az 178. Ha tévedtem, majd úgyis kijavítjátok.
Lehet, hogy én kavartam össze valamit (Lobbanórotor és BPO-105 tt-ak a megmondhatói, hogy régi rendszámokkal kapcsolatban én bármilyen galádságra képes vagyok), de én 128 olyan 280-ast számoltam össze, ami '90. utáni frsz-mal közlekedett a Tisza Volánnál és a '90. előtt selejtezetteket még nem is vettem számításba. Igaz, nem csak az újonnan állományba vett gépeket néztem, hanem az SzKT-tól '98-ban átvett kocsikat illetve az ex. NDK-s kocsikat is beleszámoltam ... ??
Ez már "egyszerűbb" dolog, mert a 192 kocsiból csak 111 kapott új rendszámot '90. után, a többit 1983-92. között selejtezték. Ezt most beírom neked - különös tekintettel a többiek vérnyomására (meg aztán hátha mást is érdekel) - azzal a feltétellel, hogy légy szíves egy kicsit változtass az írásmódodon. És ezt abszolút barátsággal kérem, mert szerintem te nem magyar vagy, ezért írsz számunkra kissé furcsán.
Tehát a "lécsi" helyett írd így: légy szíves vagy legyetek szívesek; a kell nekem helyett (ez így tényleg eléggé követelőzően hangzik) írd azt: szeretném kérni. Ha így írod, hidd el, másként fogadják majd itt is a kérdéseidet.
Hát ennyi! És kérlek, fogadd meg a fenti tanácsomat, mert ha nem tévedek és tényleg külföldről érdeklődsz régi magyar buszok vagy bármilyen magyar dolog iránt, az a mi részünkről is egy értékelendő, jó dolog :-)
Rendszám: NIG-161 Gyártmány: VOLVO Típus: B6SC Szin: FEHÉR A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű forgalomban van
Azt szereztném kérdezni, aki esetleg tudja, hogy a Debrecen-Szeged járat, aminek 17.45-re kell Szegeden lennie, szokott-e késnmi? 18:00-s csatlakozást elvileg el lehet vele érni? Csak MAN van ezel a busszal (MXU?)
Nem azért a két fillérért, de én látok mostanában kék Volvót friss lakat+fénnyel, rendszámot nem figyeltem hozzá, de emlékeim szerint nem is egy megfordult már Kecskeméten, amin látszott hogy friss.
De a matricát elnézve a szélvédőn inkább akkor a BRS-320-at mondanám. A 302-nek nem volt a jobb oldali szélvédőjén a 2009-2010-es időszakban. S persze nem Tiszás kocsi, hanem SZKT-s.
Ez is csak tipp: mobile.de-n van néhány egyforma MB Integro (szín alapján ex-DB), de hogy van-e belőle 60 db, az jó kérdés. A másik tippem valami ex-Bundeswehr cucc lenne.
A holland busztörténész ismerősöm szerint náluk jelenleg csak VDL Ambassador van eladó legalább ekkora tételben, igaz, abból mindjárt legalább 200 darab... Igaz, az meg nem távolsági busz. Vagy félreértettük egymást, vagy tényleg igaza van a krapeknak, és nem náluk találtak a Partiscumnak új flottát.
Ezek után pedig kezdem azt is érteni, hogy a DAKK miért nem erőlteti a kékvolvók felújítását... Egyszerűbb lesz őket visszaadni a banknak. 31 új távolsági Merci, aztán meg ez a 60 db használt távolsági akármi is... Ez a mennyiség, ez így odabasz.
"Használt országos (távolsági) autóbuszok beszerzése bérleti és javítási, karbantartási szerződés keretében"
II.2)Szerződés szerinti mennyiség
II.2.1)Teljes mennyiség:
60 db használt, országos (távolsági) autóbusz, beszerzése bérlet formájában az alábbiak szerint: A teljes mennyiség azonos gyártótól származó, egyforma műszaki specifikációval rendelkező, közösségi közlekedésre alkalmas, országos (távolsági) kivitelű, M3/II. osztályú, normál padlómagasságú, kéttengelyes szóló autóbusz. Az ajánlat tárgyát képező járművek kereskedelmi forgalomban lévő, az Európai Unióban gyártott, sorozatgyártású termékek legyenek, melyek a közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 22. § (1) bekezdése szerinti érvényes típusbizonyítvánnyal (beleértve a típusbizonyítvány kiterjesztését is) rendelkeznek. Az autóbuszok magyarországi forgalmi engedéllyel és rendszámmal rendelkezzenek az átadás-átvétel (bérlet) kezdő időpontjában. A forgalmi engedély tartalmazza az autóbusz közforgalmú személyszállításra való alkalmasságát igazoló bejegyzést. A hatósági műszaki vizsgálat érvényessége az átadástól számítva minimum 6 hónap. Valamennyi autóbusz első üzembe helyezésének (első hatósági nyilvántartásba vételének) dátuma nem lehet korábbi, mint 2008. január 1. Valamennyi autóbusz futásteljesítménye nem lehet több mint 600 000 km, az átadás-átvétel (bérlet kezdő) időpontjában. Autóbusz hosszúság: minimum 12 000 mm, maximum 13 000 mm. Szállítható személyek száma: minimum 80 fő Ajtóképlet: 1-1-0 vagy 1-2-0 Motor legalább Euro-IV emissziós besorolású, dízel A padló alatti csomagláda térfogata: min: 4,5 m3 legyen. Javítási, karbantartási szolgáltatás: A javítási, karbantartási szolgáltatás tartalmazza a feladatvégzésre alkalmas, üzemképes és esztétikailag megfelelő műszaki járműállapot biztosítását a szolgáltatás időtartama során. Beleértendő valamennyi, a gyártó által előírt, tervezett karbantartási művelet elvégzése, a forgalomban történő részvétel jogszabályokban előírt műszaki feltételeinek, Ajánlatkérő illetve Ajánlatkérő 100 %-ban tulajdonos társaság mindenkor hatályos Jármű Karbantartási Szabályzatban meghatározott előírásoknak való megfelelés biztosítása a Ajánlattevő által. Ajánlatkérő vállalja, hogy a bérbe vett autóbuszok futásteljesítménye autóbuszonként havonta átlagosan legalább 8 000 hasznos km lesz a dokumentációban részletezett feltételekkel.
II.2.2)Vételi jogra (opcióra) vonatkozó információVételi jog (opció): nem
II.2.3)Meghosszabbításra vonatkozó információk
A szerződés meghosszabbítható: igen A lehetséges meghosszabbítások száma: 1 II.3)A szerződés időtartama vagy a befejezés határideje
Az időtartam hónapban: 12 (a szerződés megkötésétől számítva)
"A szegedi Vásárhelyi Pál utcán található CNG töltőállomáson2015. október 16-án (pénteken) történt vis maior esemény kapcsán a DAKK Dél-alföldi Közlekedési Központ Zrt. tájékoztatja az utazóközönséget, hogy az eset miatt a földgázkút üzemszerű működése megszűnt, a CNG töltőállomáson a földgázüzemű autóbuszok tankolása bizonytalan ideig nem lehetséges.
Szeged Megyei Jogú Város helyi közforgalmú autóbusz-közlekedésének fennakadásmentes biztosítása érdekében a DAKK Dél-alföldi Közlekedési Központ Zrt. a régió más üzemi területeiről ideiglenes autóbusz átcsoportosítást hajtott végre. Felhívjuk a tisztelt utazóközönség figyelmét, hogy az átcsoportosítás révén Szeged útjain olyan, ideiglenesen szolgálatot teljesítő autóbuszok jelentek meg, amelyek kialakításukban, arculatukban és utastájékoztató rendszereikben eltérnek az utazóközönség által megszokott Szeged helyi autóbuszoktól, erre kérjük, hogy utazásaik során kiemelt figyelmet fordítsanak. Jelen állapotok fenntartása a földgázüzemű autóbuszok üzemanyag-ellátásának üzemszerű visszaállásáig tart. "
1996 őszén (ha jól emlékszem) Piliscsabán az Esztergom-Budapest járaton egy ketchuposflakonba rejtett bomba robbant a DZA-414-en. A robbanás a kocsi hátsó részében történt. Szerencsére nem halt meg senki.
Rendszám: evl-469 Gyártmány: IKARUS Típus: 415 Szin: FEHÉR A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű nincs forgalomban
Rendszám: evl-470 Gyártmány: IKARUS Típus: 415.26 Szin: FEHÉR A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű nincs forgalomban
Gond az van napi szinten. Kálváriáról a Veresácsba nem lehet bekanyarodni, így az autóbuszok tesznek egy kört a körforgalomba. Szabálytalanul parkolók miatt is nehéz a dolog, a hatóság és a pókosautó sem hajlandó tenni semmit! A város elég szarul mérte fel a dolgokat! 0-10 perces késések csak a mai napon!
Én láttam még májusban is, de igazad van, mert nyárára kivonták a forgalomból, s augusztusban még állományban is volt, de szeptemberben már nem sajnos. A minap láttam a kocsit, de még nem a selejtezésre váró kocsik között, ezért gondoltam, hogy visszahelyezték a forgalomba.
Bevallom, azért kérdezem csak, mert már nem láttam jó ideje (egészen pontosan akkor, márciusban láttam utoljára), tegnap pedig kíváncsiságból lekeresőztem, aszerint pedig nincs forgalomban.
A CCN-157 véglegesen selejt már? Amennyire jól emlékszem, márciusban még forgalomban volt (bár, mintha akkor is csak ideiglenesen támasztották volna fel).
A DVB AG 7 darab ilyen Faceliftes 417.14-est rendelt, de már Mercedes helyett M.A.N. motorral. A jól felszerelt, igencsak magas árú kocsikat (72 millió/db) végül nem vették meg, mert a német Industrie- und Handelskammer megakadályozta a buszok leszállítását a hazai piac védelmére hivatkozva. Miután az Ikarus nyakán maradtak, 3 volán társaság állt össze és vásárolta meg a hét autóbuszt jutányos áron (50 millió/db). A 024 és 026 került Szegedre, Dunaújvárosba a 025 ás 028, Győrbe pedig a 027, 028, 30. 1999 októberében az egyik ki is került próbázni Drezdába, ahol 2000 januárjáig teljesített szolgálatot.
Természetesen a megrendelést mondvacsinált okokra hivatkozva mondták le, mint például az alacsonyan futó üzemanyagcsövek, a vészkijáratok nem megfelelő kialakítása, vagy a német szabványnak nem megfelelő hátsó szélvédő. Az Ikarusnak sajnos ideje sem volt kijavítani a hibákat, mert a német megrendelő visszalépett.
Nos igen, közben rájöttem, hogy még a változások előtti állapotot írtam le, de mindegy... Jó ez így:))) Mellesleg nekem ezek tiszás kocsik fognak maradni, attól függetlenül, hogy merre dolgoznak. Egyébként meg az átcsoportosítás ellenére ugyanazt a fordát végzik, mint eddig, ugyanott javítanak, mint eddig. Ha jól számolok csupán egy két kocsit érint a más üzemegységhez való áthelyezés. A több szempontból helytelen válasz kicsit túlzás... Talán 3-4 kocsit érint a dolog (HPD-081, KBK-842, IRZ-703). Meg a listához hozzájön még egy Makóhoz odacsapott paraszt city 395-ös.
Dicséretes az igyekezeted, csak ő egyértelműen jelen időben kérdezte, így több szempontból is helytelen a válaszod. Persze akinek még a KK-sítás se tűnt fel, annak jó lesz így is :)
Az ex. Kunságnak van két E99-ese (GOU-632, 633) és 4 darab Volvo 9700-asa (FLR-039, 040, 041, MXU-918), s vannak 386-osai is. Az ex. Bácsnak pedig két darab E98-asa (FJC-284, FJU-809), egy Ikarus 955-öse (HFW-607) és egy 396-osa (LRE-605).
Nem tudod hogy a Bács-kiskunnak vannak-e ilyen nagy busza. Ha rendszámot nem tudsz az se baj csak egyáltalán van-e nekik? (Ha van majd írok az ő fórumcsoportjukba is. Csak tudjam)
Kiégett a motortere múlt év szeptemberében. Eddig arra várt, hogy döntsenek a sorsáról, mivel a motorfelújítás mellett újra kell vezetékelni az egész kocsit.
Tudom. Az FLN a többi volános Drögmöllerrel közös tenderből jött. Emléxem, hogy meg is voltam lepődve, amikor 2006-ban megjött az FLX, mert a másikkal ellentétben semmi előjele nem volt az érkezésének.
Mondjuk érdekesen írták ki a tendert, mert a KNR-988-at kivéve 2005-ös évjáratúak. A 2006 ez esetben nyilván az első magyarországi forgalomba helyezésre vonatkozna.
Szeged elővárosi és regionális: 2db 260-as, 6 db 280-as, 3 db 256.42, 9 darab C56, 4 darab 435-ös, 3 db 415-ös (még), plusz a 2 oktató 256-os. A Partiscum buszai nincsenek beleszámolva, s az EAG-ok sem.
Meg tudná valaki mondani, hogy a BOS-252 és a CMX-841 merre jár, ha jár? A BOS-252-ről készült felvételem anno nem lett a legjobb, készítenék egy újat... :)
Illetőleg a BOS-257 létezik még? Legutoljára valahogy tavasszal láttam Indóház téren.
Rendszám: ABU-013 Gyártmány: IKARUS Típus: 260.32 Szin: FEHÉR A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű forgalomban van
Folyástól Polgárig ezzel jöttem. :) Életemben először utaztam Unionnal! Szép hang, jó klíma, de valahogy nagyon jugoszláv az egész. :D Pont ezért jött be.
Megállóhely információk [sic!] -> beírsz egy megállót -> rákattintasz lent egy járatra -> ha az még éppen közlekedik, akkor meg kell jelennie egy kék jelnek -> a kék jelre kattintasz. Bár ahogy emlékszek, nem az összes kocsinál játszható ez el, a Körös Volvóihoz meg egyáltalán nem ír rendszámot.
Akkor hova valós? Amikor még az Xmap-en nézelődtem, akkor én is leleinek írtam be az ott látottak alapján, meg egyébként is vagy 5 alkalommal szerepelt az infó a fórumon is.
MRY-942 - Maroslele igen, legutóbb a 415-ös helyettesítette
MRY-948 - Csongrád, nincs külső telephelye, nem tudom viszont hogy munkaszüneti napon jár-e
MRY-950 - Ez is csongrádi, viszont ugyan az a helyzet mint a 948-cal
NDV-809- Algyőn a fürdőnél áll vagy Szeged és Algyő között szaladgál. NDV-811- Sándorfalva buszállomáson áll egész hétvégén, maximum holnap délelőtt dolgozik ha úgy alakul. NDV-812- Telepen van, ha valami lerohad, kiadják. NDV-815- Hódmezővásárhely, leginkább a Szeged-Hódmező gyorsjáraton találod meg NDV-816- Telepen van, ugyan az a helyzet mint a 812-nél NDV-817- Nem volt még kint sehol. NDV-818- Hétvégén dolgozik a KNR-988 helyett, Délelőtt: Gátsor, Domaszék Délután: Pusztaszer, Sándorfalva, Szatymaz, Zsombó
Ha jól tudom, pont te írtad be, melyek jönnek a DAKK-hoz.
(Egyébként fotobuson már fenn is van minden, ha már kiderült tegnap, hogy tényleg sorrendben lettek beszámozva. Most arra várok, hogy a holland részlegben felelős ember is felébredjen végre, addig csak megjegyzés szintjén lesz ott az előző rendszám.)
A VIN-ek viszont mind megvannak, lehet, hogy ez alapján rákérdezek a lengyeleknél, mivel érik már egy levél amúgy is. (Nem elég ugyanis, hogy az OFF hibrid 7900A-k gyári tábláit a T&J-nél paraszt módon átcsavarozták az ajtó mellől a kormánymű alá, de még a gyárban sem ütötték be a váznak a P-s számát...)
Ha már NDV: nem akarom cseppet sem sürgetni, kolléga, de a Volvók VIN-jei és felépítményszámai már kezdenek olyanná válni, mint a falusi antiszemitizmus az ismert viccben ;)
"19 db új (M3/I osztályú)közösségi közlekedésre alkalmas városi, kéttengelyes szóló autóbusz beszerzése lízing formájában, garanciális időn belüli vevőszolgálati tevékenységgel."
V. szakasz: Az eljárás eredménye
V.1)Az eljárás eredménye és a szerződés értékeA szerződés száma: 1 Rész száma: 1 - Elnevezés: Lízing szerződés V.1.1)Az eljárást lezáró döntés meghozatalának időpontja:18.6.2015 V.1.2)Ajánlatokra vonatkozó információkA beérkezett ajánlatok száma: 2
V.1.3)A nyertes gazdasági szereplő neve és címe
Andrew's Leasing Zrt. Örs vezér tere 25/C 4. em. 1106 Budapest MAGYARORSZÁG Telefon: +36 209380121 Fax: +36 15055130
V.1.4)A szerződés értékére vonatkozó információkA szerződés eredetileg becsült összértéke: Érték: 1 806 968 000 HUF Áfa nélkül A szerződés végleges összértéke: Érték: 1 802 001 843 HUF Áfa nélkül
Ma mesélte a hévízi sofőr, úgy 10-12 utas maradt Szegeden, mert nem volt állóhely sem...Persze másik busz nem ment. Aki szombat vasárnap megy, legjobban jár a Szeged-Keszthely Aranyhíd Expresszel!
Félig off, de az utolsó Kmét - Sztálinváros járat is egy agyonzsúfolt (értsd: állva éljenző utazóközönség) KAZ-123 szokott lenni, szóval... Lehet, hogy létező, de be nem tartott szabály ez.
Értem, köszi. Viszont azt hallottam, hogy álló utas nem utahat. Szóval ha nincs ülőhely mondjuk valaki Baján fel akar szállni Keszthelyig, akkor így járt? Viszont úgy tudom ha csak egy utas is nem fér fel, kötelesek új buszt indítani. Legalábbis remélem. Sajnos holnap megyek. 6.30-assal mennék Bajáról de persze hogy azt meg nem érem el csatlakozással :(
Ez attól függ melyik napon, mert egy péntek, vasárnap, hétfő akad utas. Hévizi járat nem nagyon vesz fel siófoki(g) utast. Arra ott a Siófoki járat 10 perccel később. Még ott van a Zalaegerszeg 25-kor, így az Bajáig söpröget. Mind a 3 busz közel egy időben ér le Bajára. Elővételesként is lehet, járat indulás előtt időbe essen már oda az ember.
Az a baj, hogy mivel neked az 500-as Setrán kívül semmi sem jó, ezért az utóbbi verziót ajánlom. De gondolkozz esetleg abban, hogy Miskolcon keresztül, Budapest és onnan pedig le. :)))))
HXG 923. Én pedig arról érdeklődnék, nem tudja valakti véletleömeg miatn, mennyire gázos a helyzet a Szeged-Hévíz járaton? Mármint a nagy tömeg miatt. Mert tavaly Szegedtől Keszthelyig állni kellett. Most is ?
Hát mégse tudod kívülről a Takilaci-összest? :D Pedig vagy ötször elmesélte a fórum 15 éve alatt, hogy az milyen jó meg előrelátó is volt, amikor a szekszárdi AKÖV-nél vonták össze az egész országból az '50-es években gyártott és még forgalomban levő busztípusokat, majd innen selejtezték ki őket a '70-es évek elejéig. És ott volt helyben a bontó, volt alkatrész, meg aztán persze a selejtezés is gyorsan megvolt.
Azt szokta csak elfelejteni az Öreg, hogy ma már nem 1968 van, és ha ez még egyszer előfordulna bárhol az országban (nevezetesen, hogy felülről rámutatnak egy üzemegységre, hogy egy bizonyos típust onnan kell majd kifuttatni, akár annak az árán is, hogy minden mást elvisznek tőlük), óriási sértődés lenne belőle. Nem gyengén lenne morálromboló a területileg illetékes középvezetőknek és buszsofőröknek az, hogy a fejük fölött döntötték el, hogy "másoknak a levedlett szarjait" kell üzemeltetniük, na meg aztán esélyes, hogy az utasoknak is feltűnne a dolog és a helyi sajtó is kényelmetlen kérdésekkel bombázná a buszos szolgáltatót. Az átkosban ez előfordulhatott, amikor kevés busztípus és még kevesebb fajta gépészet volt, viszont a motorizáció mértékét nem követte az alkatrész-utánpótlás rendszeressége és ott kellett a szarból várat építeni, ahol csak lehetséges.
Ma meg sokféle gépészet és még többféle busztípus van, de az üzemeltetésnél nem ez szokta a fő problémát okozni. Ha ez probléma lenne, már országszerte tömeges járműmozgások történtek volna, nemdebár? Na, ezért mondom, hogy teljesen más a Takilaci-féle elmélet, meg az üzemeltetési gyakorlat.
Egyébként nem miattad tépem itt a számat (illetve a billentyűzetet), csak próbálom megakadályozni, hogy az általad rendre kifejtett félinfók és hülyeségek referenciaként szolgáljanak a többi fórumozónak.