Most mi a baj a Vaterával? Én pl utálom a klasszikus módszert, hogy olvasta a hirdetést, majd odajönnek (mert ezek mindig párba járnak, mint az ávósok) megnézni oszt' nekiállnak fikázni meg alkudozni. Ilyenkor szoktam elküldeni őket.
Akkor felejtős, mert valszeg jól néz ki, de szvsz eredeti állapotban van, szóval egy felújítás ráfér. Mondjuk annak is megvan a diszkrét bája, hogy ha te újítod fel, akkor tudod, hogy mi lett felújítva, és rendesen meg lett csinálva (vagy nem :) ).
Csak azért linkeltem, mert Quad olvtárs keresett ilyet, és ez még messze van az általa beidézett jófogásos 140ezertől...
A lényeg hogy valóban ne ez a genya "zerotolerance74" alias S.L. nevű koszos nepper vegye meg ezt a gépet. (amúgy nem ő fogja, mert sokat nem áldoz rá, hiszen akkor nincs busás újra eladási haszna rajta).
Viszont a hülye kapzsiság a többi licitálóban is belé van verve rendesen...licitálgatnak egymásra ész nélkül, de még hátra van majd egy hét.
Ne parázzál, tőlem egy óra, 30 Frankból simán megfordulok. A posta se lenne sokkal olcsóbb. A személyes átvétel alap, amúgy is zsákbamacska egy ilyen korú készülék...
Én azt nem értem,soha,hogy lehet valaki olyan idióta,hogy már az aukció indítása után rögtön elkezd licitálgatni.Ha meg akarja venni,van arra jó módszer.
Kb 3 hónapja itt a jófogáson 140 ezerért kelt el pár napon belül egy ilyen. (Bár lehet, hogy A710MK2 volt) Elmebayon se nagyon lehet már 500 euró alatt megkapni.
Tudom,hogy már volt szó itt erről a magnóról,de most mégis megkérdezem.Van-e valakinek ilyennel tapasztalata? Hallgatott-e már valaki ilyet,esetleg van-e valakinek? Hova sorolható a hangminősége?
Egy bizonyos CT95 súlyozott értéke-felvétel és lejátszás együtt, a valós az valamivel több, mint a fele. Szalagvég közelében. Azért meglepő, mit tud az a sima DC motoros vacak. .-)
Igen, azt már tudom, hogy az ilyen jellegű hiba a dual capstan-osokra jellemző. Így az RS-BX 707 -et sem érinti ebből a 92-ben gyártott sorozatból. Köszi még egyszer.
Vótmá párszor kielemezve, a lényeg, hogy az RSB-965-ben a leengedő orsó gyárilag nincs fékezve emiatt különösen hajlamos a salátázásra. Sok garanciális proléma volt.
A sankyo mechanikánál az idlert tartó karon van egy csukló ami lejátszás ill. csévélés üzemmódban egy kissé elmozdul ezáltal rövidíti az idler tartó kart, és máris hozzáér a motor tengelyén lévő dörzskerékhez és természetesen a csévélő orsóhoz. Nyugalmi helyzetben viszont eltávolodik ezektől.
Az ipari gyűrűk anyaga szerintem nagyon jó, ahogy betetted, ezeket mindenféle komoly igénybevételre tervezett gépekbe gyártják. Először Tapedeckfun kolléga mondta nekem, hogy megfelelő méretválasztás esetén jól futnak, de kiderült, hogy tényleg :-)
Egyébként szerintem amit irogat, az igaz is lehet - vannak nagyon jó anyagbúl készült ilyen O gyűrűk és szépen is futnak (feltételezvén, hogy hozzáérnek a meghajtó tengelyhez)
Azért vannak ám lelkes népek külföldön is. Itt van ez az eladó, aki O-gyűrűt árul idlernek. :-D És még rak mögé marketinget is, hogy ez puhább és mennyivel jobb. :D Bevallom, majdnem elkapott a kísértés, de aztán...áh, csak nem voltak hülyék a Sankyonál, hogy nem a kör keresztmetszetet választották :D . És akkor a hab a tortán, a két beszerelt gumiról készült kép, ahol látszik, hogy mennyire megszenvedett a cserével, csupa karc és taknyolás szerencsétlen idler meg a gyűrűje.. :D
Nem akartunk elkeseríteni, de ha a készülék több sebből vérzik (mint a feltett fotókon látszik) akkor valami ellentmondás van azzal hogy sosem volt szétszedve.
A 680 az gyakorlatilag egy 670-es, csak benne van a pálcikás kijelző (akkoriban igen menő volt, de ma sem rossz, a szegmensszám miatt) és jobb fej van benne. A jobb fej miatt már félsebességen is elmegy, metállal tud annyit, mint egy átlagos deck 4,76-on. Szerintem ezt valami menőzésből csinálhatta a Naka, jobb lett volna a 9.53 és egy mindent leverő csúcsdeck.
Volt olyan Naka Demo kazetta, ami metál szalaggal volt töltve és fél sebességgel vették fel a tingli-tangli zenéket - és a tulajdonos boldog lehetett vele.
Ennek a ZX sorozatnak az Azimuth állitása nem egy nagy szám, mivel a felvevő fejet hangolják és egy ~400Hz-es jel alapján.
Üdv. biztos hogy nincs már meg a géped. Én nagyon régen szeretnék egy ilyet,de még a kisebb testvérével is megelégednék. ct-5 től felfelé. Ha tudnál ebben segiteni nagyon megköszönném.egivandor60@gmail.com
Megmozdult a 670-es, a narancsok között volt még kettő zárlatos, a Dolby áramkörei körül. Mind 4,7 nF-os volt. Cseréltem egy zacskónyi elkót a jelút körül és a lejátszó/felvételi fokozatokban, az autoazimut panelen és a táp körül, 1 uF-ig fóliákra, a korrekciós fokozatokban lévőket válogatva, a többit csak kimérve. Mechanika kapott új szíjakat, itt-ott kenést, és ellenőriztem a nyomatékokat, szalagvezetést, megpucoltam a gumikat-úgy tűnik, nem kell cserélni őket. A lapszíj német forrásból lett végül, méretei szerint egyezik a gyárival (a vastagsága is) és jóféle anyagnak tűnik, jó lett vele a gép. Majd holnap rárakom a nyávogásmérőre és meglátjuk, mennyire. A kalibráló jel mindenesetre fülre jó, autoazimut szépen teszi a dolgát. És a hangja is elég jónak tűnik. :-)
A Facebookon már fent van a föld lakosságának azt hiszem tán negyede ? Hmmm....
Nos, vissza magnókhoz: JVC DD-V9 gyorsteszt:
Meglepően jó hang, ugyan kissé színezett, ami nem baj, mert hasonló jellegű mint a Nakamichi 680ZX. Az 1 capstan és az auto reverse ellenére kifejezetten alacsony nyávogás.
Azimuth stabilitásban viszont a TEAC R-999x jobbnak tünik.
Persze,elégedett:)...ennyi pénzért hülyének is megéri,nehogy nekem:)
Az hogy mennyire "HiFi", nem tudom megítélni már a 60+os fülemmel, de számomra kellemesen szól.
Ebben egy IR2112-es D végfok van, MOSFET mgehajtókkal. Nyilván másképp szól mint a diszkrét A-s Sherwood, vagy az STK-s DUAL1250, Siemens 555, vagy az Onkyo-im,amikből van diszkrét és STK-s is.
ha egy fazon 3-4 mondatban azt fejtegeti, szarik minden szabályra, és ezt kellő agresszivitással teszi,arra megfelelö szervek mindig felfigyelnek, mert az ilyeneket el kell távolitani a társadalombol.
Ha audioland összes magnoját ellopják a mániákusoktól,ezek a szervek jót röhögnek a gyüjtök betegségén. Még jegyzökönyvet sem veszünk fel.
Hidd el nem akar senki viccelődni, vagy jófejeskedni itt.
Van sok normális régi tag és van pár normális frissen belépett is (igaz DD75 barátom :-)
De egyre gyakrabban befigyel egy két új (vagy régi új nicknéven regisztrált) ember is csak azért hogy okoskodjon, belekössön mindenbe, mindenkibe amibe, akibe lehet :-(
Röviden kb 3 vagy 4 napja ÉRINTÖLEGESEN , MÉGEGYSZER , ÉRINTÖLEGESEN szobahozta egy beltag a sony technics vonalat, de NEM, ISMÉTLEM NEM MŰSZAKI , ÉRZELMI OKOKBOL, HANEM AZ EBAY ÁRAK MIATT. Felhoztam én is példát, egy olcsobb árszintböl, a sony es technics vonal mellé.ERRE AZ EGYIK CSUCSBELTAG ORDENÁRÉ STILUSBA, F.SZOMOZNI KEZDET, HOGY IGY MEG UGY.
Igy kezdödöt, Csucsbeltag nekem esett, de aztán lecsitult, mett látta, hogy csak diskurálunk.
Utána példakép voltak még kommersz darabok, de szintén eredeti kérdés mentén.
De aztán elszabadult a tipikus BELTENYÉSZET, hogy igy meg ugy.
arról nem is beszélve, hogy mikor szóvá tettem, hogy fos ez a trágár odamondogatás és semmi szakmai nincs benne, inkább visszatöröltették a moderátorokkal a hozzászólásokat... szánalmas melldöngető suttyók fóruma 85%-ban, akik egymással versenyeznek, hogy mennyire menők... tipikus magyar netcsászárok, az önimádat mögé bújva.
sajnálom srácok, de se viccesek, se jó arcok nem vagytok.
Az viszont inkább, hogy a felnövekvő generáció olyan segg hülye, olyan mélyre süllyedt ostoba droid lesz, hogy a globalizált média az orruknál fogva vezeti őket a saját maguk által megásott sírgödrükbe.
A távja az sajnos valahol máshol leledzik...ezért 6ezerre lett megalkudva:))...kompletten:))
De gyakorlatilag minden számomra fontos funkció így is elérhető a Sleep-et kivéve. Csak hát jó lenne az ágyikóból vezérelgetni...😔
Elektronikája...főleg az erősítőnek...nem egy kommersz ammá biztos, már amennyire értek a villanyos dolgokhoz. Magnórésze is teljesen kifogástalan funkcionáliasan, CDje is, bár az engem hidegen hagy.
Másik topickban már irtam, hasonlóan heves mondatzuhatag után, de szetettük a készenlétiesekkel az ilyen mondatú fazonokat. Főleg ha nem volt térfigyelő.
Mint már mondtam, megismétlem, egy beltag néhány napja dicsérte a szerintem kommersz hangminöségű sony meg technics mini audi sytemeket. A műcirkusz azután kezdődött, miután én is hozzáfüztem a véleményemet. Mellesleg senkit sem kértem arra, hogy kommentjeimre válaszoljon, szabad ország, moderátor eltávolithat , semmi gond, ez a demokrácia.Ugyis csak azoknak irok szakmai kérdéseket, akik az eredeti kérdésre válaszolnak. Apafej, nem is neked irtam, de mint veszet kutya, rávetefted magad elsö irásomra.
A te adatlapod szerint meg egy begyepesedett, csölátású , szalagturkász vagy , aki gerjed egy jo 120 kg nyulra. Nagyjábol életedben a magnókon tul nem sokat láthattál.
2.Az ebay árakról annyit, hogy nem a magyar kétkezi munkás pénztárcájához szabták.
rendszeresen ennyit szeretnének az eladók. Az árak már rég elszálltak.
3.Amúgy egyáltalán nem reális egyik másik eladó ára, még a jó fizetések mellett sem.
4.Japánoknál van sok elgurult elmebajos.
megszállott őrültek, akik vagy összegyűjtik a horror áron meghirdetett gépek árát vagy k...va jól keresnek és a sok pénz nem akadály címszóval simán meg tudják venni a drága cuccokat.
5.nyugatabbra vagy a japóknál esetleg ruszkiknál ha van sok pénzed, bármikor meg tudod ezeket venni.
6A lényeg az, hogy van kb 50....100 tipus, amit keresnek. Most már ott tartunk, hogy akár roncsokat is, mint a veterán autóknál.
7.Amit betettem az ebay-es fórumba az a Hitachi engem is meglepett, mert az 2-vel volt a csúcs D-5500 alatt, mégis fellicitálták az ürbe. Az a magnó olyan 5 éve 250 EUR-t ért, 10-15 éve meg mondjuk 100...150 EUR-t vagy annak megfelelő DEM-et.
8.Nem tudom, találkoztál-e már a gyári csomagolású "celofános" magnókazetta gyűjtőkkel? Nem akarom megbántani őket (itt is vannak néhányan), de ennek én se látom sok értelmét, ugyanúgy mint a szalvétagyűjtésnek.
9.Az árak emelkedése főleg a kurrens (keresett,kapós, sokak által vágyott) daraboknál figyelhető meg."
Ez kb féltucat beltag véleménye, kicsit kellett szerkezgetni, átnézni őketa kommentekben, mert azért sok volt közben a civakodás, kicsinyesség, stb. Személy szerint nem vagyok teljesen elégedet az eredménnyel.Azért választottam spec ezt a forumot, mert a deck azért kommerszebb, a beltagok talán rálátnak a hangfalra, adathordozok piaci szegmensére is. Kb ennyi napra is számitotodtam, amig valami kiértékelhetö infot össze lehet gyűjteni.Egy lemezjátszo forumon már nem lettem volna biztos, hogy mondjuk walkman szóbakerülhetett volna. De itt is azt vontam le, hogy a beltagok gyűjtök inkább, és emiatt kevésbé érdeklödnek az általam feltett kérdés iránt, ilyen irányba nem figyelnek. Ezért akár érthető is, hogy e forum lakoinak ezek a kérdések kifejezetten furcsák is.
Az árak emelkedése főleg a kurrens (keresett,kapós, sokak által vágyott) daraboknál figyelhető meg.
Az egyszerűbb magnók ára meg a nulla felé konvergál , még ha anno kimondottan jónak is számítottak.
Egy hobbistának én is teljes nyugalommal merek ajánlani egy Sony TC-K670-est például ami akár 50-100 euro körül beszerezhető. (ami valljuk be, nem pénz érte)
Az egyszerűbb 2 fejesek pedig tipikusan azok amik már csak a gyűjtőknek kellenek, mert egy komplett szíj, idler és görgőcsere költsége többszöröse is lehet a magnó piaci értékének.
Nem kell csodálkozni azon , hogy az igazi nagyvadak ára felfelé tendál, mert egyre kevesebb van belőlük...
Ez nekem igy ,nehany nap eltelével kissé zen. A kiindulási alap az ebay árak emelkedése volt, és hogy vajon ez tényleg szélsőséges ez.Aztán persze szoba került, hogy egy általam "mini systemnek" titulált vagy aszem sony technics torony ki szerint jo, rossz miegymás. De az eredeti kérdés nem ez volt, csak az árak emelkedése.
Annyira nem ismerem ezekből tipus szerint az összeset, de ha jó drága volt újkorában katalógus ára, akkor ezek a 90-es évek végi prémium mini tornyok igencsak jól szólnak és mivel nem gyüjtői "kult" objektumok, olcsón beszerezhetőek. Figyelj arra, hogy meglegyen a gyári táv, mert sok funkció csak arról hivható le.
Az anyagi helyzetedet szerintem senki nem citálta ide. Említésre került egy ársáv. Onnan nem könnyű bármit is ajánlani.
Nem tudom, mihez értesz, de olykor elég vad dolgokat írsz. Én már nem is reagálok rájuk, egyrészt, mert nagyon nem ide való témák a hangfalak-erősítők-okos TV-k, másrészt mert a meggyőződéssel nehéz vitatkozni, összeveszni meg nincs értelme, elférünk így is a világban.
Ha az elején leszögezed, hogy nem a másik témában történő vizsgáztatás miatt fáradtál ide, az azt jelenti, hogy másutt is kerekedett problémád belőle. Önző módon azt mondom erre, hogy nekem meg nem. Nem érné meg neked is csak kicsivel többet foglalkozni az írásoddal, hogy egy támadási ponttal kevesebb legyen?
Nem arról van szó, hogy tudom én olvasni, ha akarom. Hogyne tudnám. De ha ez a tényállás, akkor minek oktatunk helyesírást, minek erőltetjük? Persze. El tudom olvasni. Az utcán is el tudok menni a szemét mellett, de attól még zavar, ha ott van. Hasonló a helyzet a helyesírással. És éppen azért nem hagyjuk szó nélkül, mert lehet, hogy érdekel, amit írsz. Nem azért említődik, mert nem maradt más érv ellened, hanem mert szeretnénk, ha erre is figyelnél. Mert nem csak egy-két apróságot írsz el, hanem már az olvashatatlanság határán vagy. Valaki már említette, hogy a szép, igényes írás rólad árulkodik, azzal megtiszteled a beszélgetőpartnert. Kérlek, sértődés helyett ezen gondolkozz el. Hacsak nem diszgráfiás vagy, akkor nehéz elfogadni, hogy nem vagy hajlandó egy kicsivel többet foglalkozni azzal, ahogy írsz.
Valahol ott kezdődött, hogyha beltag dicséri a kommersz, akkor a többiek melléállnak, megvan a támogatás. Világos , igaza van . Ha kültag reagál beltag ezzen 1 árva kommentjére, 10-15 komment után jönnek a "ecte ungarische specialitate"
-nem ertesz semmihez, csoro vagy
- ha a beltag a pirosra azt mondja kek, szinvak vagy
- es a kedvencem, elkezdenek az eredeti temától teljesen eltérő témában vizsgáztatni,
amiröl a kültag még elején leszögezi, ő nem ezek miatt fáradt be
Még annyit, hogy ezen veszekedés alapja délelött indult, ezért sajnos aki nem követte azota, könnyen téves következtetést vonhatott le. Nem kellett volna fáradni a képekkel, nem ez volt a kiindulási alap.
Tudod te olvasni ha akarad, hiszen minden szóközre ugrasz, főleg arra ,amit álitolag nem is értesz. Ahoz képest, hogy értelmezhetetlen, 4 en filoznak rajta. Ez kissé ellentmondásos.
Nem arról van szó, hogy néha-néha becsúszik egy elgépelés, ahogy te írsz, az egyszerűen érthetetlen, kihámozhatatlan zagyvaság. A többi fórumozóval szembeni minimális tisztelet teljes hiánya. Ideokádod a betűket, és tök leszarod, hogy olvasható, értelmezhető-e.
Remélem mindenben ilyen pedáns vagy, gondolom sosem csinálsz semmi rosszat. En spec sosem foglalkoztam forumokon helyesirassal, ez a legalja szemelysekedes.
tanulj meg számolni, ha te vennél 2000s árfolyamon 200.000 ft sony, technics hifit, csináld. El ne kezd hogy" jobban "szol ennek a hangfala , mint akarcsak egy wharfadele, kef, vagy akarmilyen erre specializalodott ceg cucca. A csucs majd az lesz, a kazi jobb, élettelibb mint a lelketlen digitális formátum
Nekem is van okostelóm, de nem okoz gondot a kezelése, hibátlanul lehet rajta gépelni, képzeld, még ékezetek is vannak. Szerintem te is merülj el kicsit a használati utasításban.
Nem azért, hogy nyelvtannáci, de baromira nem lehet érteni, hogy miről vakerolsz, mert minden szóban 50 Ft kárt csinálsz.
nyilvanvaloan megjatszod magad, tudod te mire gondoltam, mellesleg nekunk van olyan 3 eves okostvk philips, amire sehogy sem lehet külső billyentyűzetet rakni, se egeret
egy kommersz "hangfal" papiron 85 dB, átlagban, az olcsobbik. Ne feled, a pornep a papirbol tajekozodik, muszaki leirasbol, nem otthon meri ki.
Klipsch csinal tölcserest, de guruk szidjak, mert nagyon szinesz a hangja, a tolcser miatt no a hatekonysag, de ennek ara van.
Kommersz d class erosito valoban konnyeden kilok 20 wattot, de a kilencvenes evek pornep hifijei max 50 tudtak. ha emlekszel technics szepen kerresett a kijelzos erositoivel, akkor 200000 ft körűl, pedig tisztan azok sem voltak 100 wattosak, volr ott minden, din, music, rms teljesitmeny, de ki tudja mennyik voltak.
a gyártok zsenik, 200.000 okostvken nincs fizikai otg, gyakran bluetoot eger, billengyűzet sem. 512 mb memoria 5.0 androidnak, a bekapcsolas is akad, többiröl nem beszelve. Erröl persze mi is tehetünk, ez a torrentezes bosszoja a vasarlok fele. Visszafizettetik , higy a windowstol kezdve mindent elloptunk. Anyagilag nyertek
En egy 50000 ft kinai telefont tükrözöm miracastal vagy mivel 120 cm re, telefonra van bluetoot billentyuzet, eger.
pc 5 eve nem lattam. Tömöritettlen studio video, audio levétele megoldatlan.
Dehogy kevés 20 W, honnan gondolod ezt? A hangszóróknak, illetve belőlük épített hangfalaknak hatásfoka van. Egy átlagosabb, de normális hangszórónak pl. 91 dB körüli az SPL értéke 1 W-on. A 100 dB-hez az ilyen hangszórónak 16 W-ra van szüksége. A jobb féle cuccok között nem ritka a 94-95 dB, ott ez az érték kb. 4 W.
Nem akartam a szakmai renomédba taposni a forumtársak előtt.
A lenti készülékek MAI ÁRON ,ezek szerint 3000 dem, inflációval, ami ugye kb 1500 dollár, cirka 450.000 ft
450.000 ft hasraütészerüen nad erősitő+wharfadele hangfal, de mondhatsz más márkát is, kötve hiszem,hogy megérte ujonan ezekkel szemben a sony vagy technics combo hifi.
De használtan 20.000 egy ilyen torony simán, amit mondasz.
Mint emlitettem, a belinkelt SONY hifi listaára 2000-ben a SONY Hungáriánál 200ezer forint volt, akkori DEM árfolyam mellett az kb 1650 DEM-es készülékről beszélünk. Audiban ez minek felel meg? Mondjuk szerintem legalább egy S4-esnek vagy RS3-nak ?
èppen az elöbb irtam valakinek, az ar es minoseg között legyen egyenes arányosság.Ha valami 10 millio, tudja is azt. Egy audi szerelő érthet az 1.6 a3hoz is meg a carbonfékes r8, ez nem két külön klub.
"Nem tudom, találkoztál-e már a gyári csomagolású "celofános" magnókazetta gyűjtőkkel? Nem akarom megbántani őket (itt is vannak néhányan), de ennek én se látom sok értelmét, ugyanúgy mint a szalvétagyűjtésnek."
Ennyi, köszönöm, nem is zavarnálak tovább.
Max még keresek ebayon érdekes aukciokat, azt feldobom.
Lehet nem voltam elég gunyos az audiofilekkel kapcsolatnban, gondoltam , ezen forumon is vannak olyanok, akiknél 1 db cső olyan 1.5milla. Kábel métere 500.000 .Meg akik külön hűtőbe tartják a cd lemezt,mert ugy jobban szol. Mellesleg az audiofilek utálják a sacd legjobban,mert lélektelen...Ők azt mondják, még ilyen mintavételezésnél is hallják a biteket.
Persze egy magnos oldalon nekem sem kéne hirdetnem ,hogy a sacd minőséggel semmi bajom, szoval igazi audiofil már biztos nem leszek.
De egy erősítő lehet 10 millió, ha megindokolják. A tömény szesz is a drágább, mint a sör. Nincs ezzel baj. Csak ha a 100 millios cuc serceg, azt, mindenkitől bocs, de én 2018-ban nee bírom.
Nem tudom, találkoztál-e már a gyári csomagolású "celofános" magnókazetta gyűjtőkkel? Nem akarom megbántani őket (itt is vannak néhányan), de ennek én se látom sok értelmét, ugyanúgy mint a szalvétagyűjtésnek.
Ugyanakkor bármilyen műszaki tárgy, gépezet, elektronika stb gyűjtése -függetlenül attól hogy működik-e vagy sem - számomra elfogadható, mert én a magam részéről ezekben mindig az emberi alkotást látom.
Én egy Nagra magnócska és egy Omega karóra között ebből a szempontból nem látok semmi különbséget.
Egyébként ez szerintem teljesen személyes dolog, hogy ki mit gyűjt, és mennyit akar/tud a gyüjteményére áldozni.
Ők ugyis hallják a csöves erősítök 2-3 wattját , 3-4 millióért, sőt , már rég tulléptek az emberi hallás fizikális határain is. Gyűjtök, és mint ilyenek erősen szubjektivek, tehát vizázni sem érdemes a dologról,ugyis csak veszekedés lesz belőle.
Hallják ők az apjuk faszát azt !
Sok elmebeteg sznob akit meg lehet etetni mindenféle hangzatos hülyeséggel.
Persze, ők hallják az interconnect és a hálózati betáp kábelek hangját is meg talán anyukájukat a túlvilágról...
Ezzel bőven lehet házimozizni, mert 5.1 beállitásához hangmérnök kell ugyis. Egy lakásba pont egyenlő távolságra ülni 6 hangfaltól, ez már mérnök akusztika. Moziban is csak a közép közép sor jó...
Zenehallgatásban 2 kategória van
1 :audiofil
Ők ugyis hallják a csöves erősítök 2-3 wattját , 3-4 millióért, sőt , már rég tulléptek az emberi hallás fizikális határain is. Gyűjtök, és mint ilyenek erősen szubjektivek, tehát vizázni sem érdemes a dologról,ugyis csak veszekedés lesz belőle.
Könnyüzene
Én még nem találkoztam olyan férfival, aki elvistől egy Bob Marley house remixig, ezek hallgatás során ne akarta volna ,hogy a hangerő legalább 100 dB legyen. Ehez meg sajnos kevés 2x20 watt, de puszta anyagmennyiségi el miatt, 500.000 ft alatt ez sem igen hozható ki
Technicsről engem max ilyen győzne meg
Van benne anyag, zenénél sosem árthat
Az audiofil életérzés kb 80 éve örök vita téma, mások már millio oldalt irtak ellőttem erről-
Talán itt, talán az valamely orás forumban irtam,hogy állitásom szerint a "gyűjtöi" fogalom alakult át, föleg hifi, meg kvarc óra esetén. Ezen tárgyak esetén ugyanis valszeg utolagos javitásra kisebb esély lesz , hogy csak egy példát mondjak. Egy rembrandodt mindig ki tudsz tennia falra, egy rolex mindig jár, főleg ha megvan a tervrajza, alkatrész legyártása nemlehetettlen. Csak a személyes meglepettségemet tolmácsoltam. Személyes véleményem az, hogy egyesek már tényleg olyan dolgokat gyűjtenek, amik már tényleg semmivel sem indokolhatóak, igaz ezzel már eljutodtunk , a mi a gyűjtö fogalmához, én is megkaphatom, zavar-e ez engem,miért , stb.
Amióta megkaptuk a szombatot egyike a Tíz Parancsolatnak azóta folyik a küzdelem ezen nap jellegének megőrzéséért, a szombatra vonatkozó parancsolatok és tilalmak betartására. Bölcseink úgy vélték, ha a zsidó nép egésze két egymást követő szombatot maradéktalanul betartana biztosan mindjárt bekövetkezne a megváltás, eljönne a Messiás.
Még egy: ne keverd a csak "használati" illetve a "gyűjtői" értékkel rendelkező készülékeket.
A boomboxoknak és a walkmanoknak komoly gyűjtői köre van. Ezek már-már műtárgy kategóriában vannak.
Ráadásul a SONY egy - állítólag - soha nem használt, dobozos példány. Az ilyeneknek az értéke többszöröse is lehet a jó állapotú, de azért láthatóan használt készülékekénél.
Ennyiért én is boldogan megvettem volna, mert a többszörösét érte és éri!
Maga a lemezjátszó kb ennyiért szokott elmenni, (annak idején is többe került mint az 1200 DJ lemezjátszó) Csak a benn lévő MC hangszedőért több mint 200 eurót szoktak adni.
Ráadásul a hangfala és eléggé kultikus darab, bár azt közelről nem ismerem.
Pedig nagy változás, földrengészerű volt az elmúlt 15 év a "hifiben". Ki gondolta volna, hogy 2010-re csak a hangfal és az erősítő marad meg a XXI századból, 2020-ra már laptop sem kell a rendszerbe ,csak egy 200 cm smart"plazmatv". Ha beleraknának egy tömörítettlen digitális audio kimenetett, vége lenne a dalnak...
A digitális kamerában volt egy fazon régen, studiozott, ő mindenkinek segitett, személyeskedés nélkül. Komplett generáciokat oktatott ki a látás és hallás fizikájábol, engem is.Pedig 2-es voltam matekból, de fél év alatt leforditott mindent , hogy megértsem az audiot és videot. Azota tudom, illetve tőle tudom ,az én igényemnek egy kb 2x20 watt sony hifi is elég, vagy marad a club speed hangosítás. Köztes megoldás nincs, nem vagyok audiofil...
Szóval a hifista, kamerás fazonok eddig többet segitettek.
Az óra topik viszont borzadáj, apám is oramániás....
Bár megtudtam a casio nem kommersz márka, ezt olyan mondta, aki valszeg peugeot vezet...Nincs mit tenni,tipikus órás..
Ja az itthoni gépeket nagyon meg kell gondolni - pl. korábban irtam a fórumba III. kerületi milliomos gyüjtő által átbaszott eladott megkímélt a Nakamichi RX-202 -ről, amiből Takács Jenő Mester 1 marék zöld REMIX ellenállást és egy Pioneer CT-506-os törlőfejet bányászott ki.
Szerencsére az ide írogató kedves kolléGGa megajándékozott egy eredeti Naka törlőfejjel, úgyhogy a deck feltámadt.
A lényeg az, hogy van kb 50....100 tipus, amit keresnek. Most már ott tartunk, hogy akár roncsokat is, mint a veterán autóknál.
Ezek a CSÚCSDECKEK, meg azok közeli leszármazottjai. (pl. csúcsdeck volt a TEAC Z-7000, de az alatta lévő Z-6000 és a Z-5000 is drágán megy)
Amit betettem az ebay-es fórumba az a Hitachi engem is meglepett, mert az 2-vel volt a csúcs D-5500 alatt, mégis fellicitálták az ürbe. Az a magnó olyan 5 éve 250 EUR-t ért, 10-15 éve meg mondjuk 100...150 EUR-t vagy annak megfelelő DEM-et.
E-Bay árak olyan embereknek való akik Euroban Dollárban esetleg Fontban kapják a busás havi fizetésüket.
Nekik akár reálisak is lehetnek az E-Bay árak.
(Amúgy egyáltalán nem reális egyik másik eladó ára, még a jó fizetések mellett sem.)..Japánoknál van sok elgurult elmebajos :-((
Magyarok jobb ha elfelejtik az E-Bayt, ha csak nem mazochisták vagy valami baj van a fejben.
Persze vannak idehaza is megszállott őrültek, akik vagy összegyűjtik a horror áron meghirdetett gépek árát vagy k...va jól keresnek és a sok pénz nem akadály címszóval simán meg tudják venni a drága cuccokat.
Nyilván hogy a kult gépeket senki nem fogja olcsón adni, hiszen aki értékesítésre bocsájt egy ilyen gépet az nem hülye, utána néz milyen összegért kelt el legutóbb stb.
Magyarország egy más létforma...
Itt sem választék, sem keresőképes réteg sincs (leszámítva azt a pár hülye gyűjtőt, amilyen én is vagyok :-))
Ezek száma a két kezemen megszámolható.
Nakamichi gépekre írtál 4-600 ezer Ft-ot.
Nyilván egy makulátlan karcmentes CR7, ZX7, ZX9, Dragon megérhet 3-400 ezer Ft-ot.
Egy 1000ZXL esetleg Limited ennek akár többszörösét is.
Persze meg tudom számolni hazánkban évente hány ilyen gép cserél gazdát.
A Pioneer cucc 200 ezerért tág fogalom...
Ott rengeteg a típus létezik az alsó kategóriás szutyok CT-506 tól egészen egy CT-A1 ig.
Nem beszélve a CT-F1000 vagy CT-F1250 en át egy T1100S ig... meg sok sok más egyéb.
Technics:
RS-AZ7 talán reális az 50 rongy, persze makulátlan külső alig használt darabra.
Pont azért tettem fel a kérdést, mert sok különböző használati tárgy ára megindokolható volt visszamenőleg, akár több száz évre, egyfajta kiszámíthatóságot adva a piacon.
Egy festmény akár azért értékes mert egyik fő funkcioja , hogy szép, örömet okoz.
Mechanikus óra , swájci, működik évtizedekik.
Aki ismeri a régi ferrarikat, tudja, hol volt benne aluminium, amikor egy cadilacben "fröccsentet" acélmicsoda volt, tripla sullyal.
Ezeknél lehetet találni racionális választ, okot, miért érnek annyit, amenyit, föleg történelmi ismeretek birtokában. Szóval röviden, okkal drágábbak ma is, nem csak érzelmi okokból.
A kérdésem elsődlegesen tehát arra vonatkozott, MÁR HA VALAKIT érdekel ez a kontextus, hogy elkezdet -e nőni olyan termékek ára is, Főleg ÁLTALÁNOSÁGBAN, nagy mennyiségben, amire a korábbi szabályok nem vonatkoztak.
Tudom, a gyűjtő bármit gyűjthet, ez ok, nem vita tárgya, de vajon elért-e olyan termékeket is már, amire 0, azaz 0-la értelme van-pl magnó, kvarc óra, gumibugyi, stb.
Érdemesebb az ebay-en a tényleges eladások között keresni, az reálisabb képet ad az árakról. Hogy drágák-e? Nem. A bérek túl alacsonyak.
A felső kategóri, különösen azok, akik kiállták az idő próbáját, azok mindenben drágák, nem csak hifiben. A kazettások amúgy sehol sincsenek a vintage hifi egyéb kategóriáihoz képest...
Minden annyit ér, amennyit adnak érte. Speciel drágállom őket(bár konkrét típust csak egyet írtál). Még az AZ7 kb. megérhet ennyit, ha valóban kifogástalan minden tekintetben. Az ebay árakról annyit, hogy nem a magyar kétkezi munkás pénztárcájához szabták. Azt remélem nem hiszed el, hogy stúdió minőségűek, mert ez nem igaz. Ezt az itt off szalagos stúdiómagnókkal, illetve digitális készülékekkel lehet elérni. Az árak mozgásáról annyit, hogy a Nakamichik mindig drágák voltak, a többiről meg majd valaki kiokosít. De hogy válaszoljak is: rendszeresen ennyit szeretnének az eladók. Az árak már rég elszálltak. Talán nem is volt olyan időszak, mikor a jobb készülékeket bagóért meg lehetett venni.
A "ebay.com Aukcios tapasztalatok "-ról "irányítottak" át. Ott hosszas huzavona után kaptam némi segitséget, de ez szakmai forum, remélem itt kissé segitőkészebbek lesznek.
Nos, az ebayon láttam néhány aukciot, amiknek az eladási ára igencsak meglepet, ugymint
nakamichi deckek kb 400.000-600.000 ft
pioneer 200.000 ft körül
Technics RS-AZ7 olyan 50-60000 ft
iTT UGYE A 3 fejes, meg studio, meg stb CSÚCSDECKEKRŐL beszélünk, nem is ezen deckek minőségéről, vagy bármilyen MŰSZAKI értékéről lenne kérdésem, hanem azon magnosok véleménye érdekel, akik figyelemmel követik ezen termékek eladását, mozgását, kereskedelmét.
1 Ezek a megdöbbentő-szerintem- árak rendszeresek, vagy csak esetlegesek?
Kijelenthető, hogy 80-90-2000s évek csúcsdeckjei árai már ezen a szinten mozognak?
2 Azaz ma már e fenti márkák, és társaik ára már ebben az ársávban mozog ÁTLAGOSAN?
3 Mióta nőt meg így az áruk pl 2005 vagy 2010 ?
Ui: nem arra akarom kifutatni a dolgot, hogy ezek műszaki, vagy bármilyen, morális értelemben helyesek-e, hanem hogy tömegesen a Csúcsdeckek ennyibe kerülnek-e?
Legalábbis ezt állítja a reklám, de szerintem lehetne róla vitatkozni. Részletesebb leírást nem találtam a működéséről, igaz nem törtem össze magam a keresésben.
Mondjuk a wowandflutter nem csak ezen múlik, szóval nem estem hanyatt tőle...
Köszönöm mindenkinek az ötleteket! Azért ragaszkodnék a gyárihoz minél közelebbihez, mert úgy olvastam, kényes rá, a jó futásparaméterei a gyári, kevésbé engedékeny és vékony anyagú szíjjal teljesülnek.
Ma a lejátszófej fokozata volt soron. Érdekes a lezáróimpedanciákhoz mérten jókora csatolókondenzátor. Valószínűleg a fázismenet lehet az oka. A kis zaj és jó impedanciamenet miatt ide Nichicon Fine Gold került.
A törlőoszcillátor túlélte a zárlatos kábelt, valószínűleg azért, mert be sem indult az előző javítás után, a hibás kondenzátor miatt. A narancs kondik mind cserélve lesznek, helyükre azokkal egyező, válogatott fóliák kerülnek.
Helló! :-) Köszönöm! A narancssárgák mind cserélve lesznek, az elkókkal együtt (tegnap az autoazimuth paneljét cseréltem végig és az onnan kijött összes, kicsi kapacitású Shoei elkó tökéletes állapotot mutatott műszeren-kapacitás, ESR, szivárgás mind tökéletes, csak hát elmúltak 38 évesek..). Szíjat is intéznem kell bele, alighanem csak USA forrásom lesz hozzá (eredetivel egyező vastagságú szíj, mert jó lenne a gyári paramétereit tartani), de még megnézem Gumimeyernél is, hátha.
Szerintem mindkettő szép. Az egyik a régi iskola utolsó képviselője, a másik meg az új dizájn megjelenése a Pio legfelső kategóriájában.
Át kellett tervezni a magnót a középre helyezett (és kicsit megdöntött) mechanika miatt, ha már áttervezték, akkor rászabták a középkategóriában már megjelent új dizájnt is.
CT-95 top model, nem is akármilyen, belemegy a 30khz-be! Nem is volt olcsó a maga idejében. Szerintem jól is néz ki. Azért az árukba egy direkt motor belefért volna. (ugyanaz a referencia mechanika van a 93-ban is, csak a 95-ben meg van döntve 15 fokkal)
A 670-680 Nakamichik mechanikájában alkalmazott fehér műanyag idővel deformálódik... :-(
Pedig látszik benne a törekvés, meg az értelmetlen munkaidő, amivel például rézfóliába takartak mindent. Kondit, IC-t, hűtőbordákat. Ezeket a fóliákat aztán nem kötötték sehova. :-D De nagyon jól néz ki. A mechanika az gyönyörű, az ajtónyitás-csukás nagyon elegáns, a kinézet egészen ízléses. De hát hozzáférni bármihez is.. :-/
...Hozzáfértem. Nagy játékosok ezek a Piónál. A motor konzoljába belefér a nagyobb testű motor, de csak a Mabuchi. :-D A Matsushita és Pioneer motorok a peremen fennakadnak. A Mabu belement, de a csavarok fél mm-rel arrébb voltak, így végül mégis faragni kellett, de minden visszaalakítható a gyári motorhoz, nagyon minimális alakítás kellett csak. A saját motorja amúgy menetzárlatos lett..
Sorra került egy bizonyos CT95 :-D . A bajai tipikusak: szíjak, idler, görgők, és a Pioneer-specifikus, 5 lábú sztereó poti. A múltkorinál is szentségeltem, hogy hogy lehet ennyire lükén összerakni egy magnót, pedig abban a mechanikához nem kellett nyúlni. Adott egy, a TCM200-nál jóval nehezebb, nagyobb, vasasabb mechanika, ami feleslegesen van elbonyolítva, kiszedni és szerelni rémálom, és tulajdonképpen nem jobb annál. És ezt a reference master futóművet két, hatalmas lendkerekével, minden szépségével meghajtja egy precízen gumibakokba ágyazott, Mabuchi 530 méretű (=kicsike) kis szecskavágó. :-D A futómű kiszedéséhez le kell venni az előlap fém borítását, vele a potméter arany műanyag keretét, majd az előlapot is legalább kibillenteni (kiszedni nehéz, mert persze a kijelző kábelei forrasztva vannak..), kiakasztani a kazettafészek fedelét nyakatekert módon, imádkozva. Ezután az eltartott előlapon keletkezett résen kibújtatható a futómű. Hátra-fel nem jön ki, mert a széles lábai és a merevítések miatt sem forgatni, sem hátra tolva kiemelni nem lehet. Miután kikerült, az idler cseréje jött. Ehhez a belső fedlap félig bontása (mert a lámpa kábele ide-oda van kötegelve) után egy műanyaghalmazt kellett lebontani róla, alul egy rugót kiakasztva, felül egy műanyagot a mechanikában eltekerve úgy, hogy hajlik, feszül, mert a felül lévő stabilizátor útban van és annak bontásához egy irdatlan fém fület kellene elhajtogatni. Kicseréltem. A görgőket is megcsináltam. A szíjakat is kicseréltem. Összerak, működik. A készüléket ütés érhette, mert a füles aljzata eltörött, két darabban esett ki. A potmétere is rosszalkodik, volt még egy itthon. Kicseréltem. Megragasztottam. Összeraktam. Kiválóan működik. Minden a helyén, minden jó... de gyorsan játszik le, a motor sebességét nem lehet annyira lejjebb tekerni. Tehát csere. A motor konzolja persze ferdén áll, élmény lesz hozzáférni..
A 2080 fantasztikus egy szerkezet... Vannak még apróbb hibái, de érkezése egy olyan folyamatot indított el aminek a végén egy ügyeskezű szaki egy 2090-est tehet a polcára :)))
Egyik ismerősöm cérnakesztyűben diszkózott, saját elmondása szerint azért, hogy a készülékeket utána jobb árban el tudja adni. (általában évente cserélt mindent)
A K222ESA-m teteje is sok csavaros, vártam is, mikor levettem, hogy hasonlót látok benne.. :-)) de az is hagyományos. Jó, abból a tisztességes fajta. :-)
Volt egy 700ES-em, az is ez az iskola, de még szebb, az úgy nézett ki belül, mint valami high end erősitő. Egy fiatal hölgy vette meg, az apjának ajándékba :-)
Kár hogy ezt a belsőt sok európai modellből kispórolták. Nagyon jó érzést ad amikor belenézel egy ilyen gépbe és azt látod, hogy na igen ezek megadták a módját, még itt sem spórolták el. :)))
Ezt az érvelést el is fogadom az alsó-közép kategóriás gépeknél (akár az olcsóbb 3 fejesek esetében is) , ugyanakkor már maga a kalibrációs funkció is azért van a gépben , hogy ki tudd sajtolni az adott magnó és kazetta párosból a maximumot. Ez esetben pedig egyértelműen hasznos.
A másik fele a dolognak az (és itt most visszakanyarodnék oda hogy nem mai gyerekek ezek), hogy adott esetben akár már hallható különbséget is ki tudsz kompenzálni ezzel és vidáman eltolhatod a probléma megoldását a következő szervizig amikor úgyis bontásra kerül a gép.
"Ez ugyan eltérés, de soha senki sem fogja meghallani az ebből fakadó különbséget"
És ha mégis? Akkor "meg kell mosolyogni"? Netán arra célozgatni, hogy az illető hiteltelen? Ilyen esetben tehát megengedett a személyeskedés? Meg bizony: lényegében erről szólnak a magyar "audio" fórumok...
Ez elég sánta érvelés, hogy ki milyen különbséget hall vagy nem hall két hang között... Van, aki a pinkflojdot nem tudja megkülönböztetni a ceppelintől, és mindkettőt összekeveri májkolfilddal
Az analóg technikában csak megfelelő műszer kell és máris ki tudsz mutatni különbséget két azonos áramkör beállításaiban :-)
A kérdés az, hogy az eltérés az adott célra szolgáló áramkörök esetében megüti-e a kritikus szintet (pl. egy sztereó kazettás magnó esetében okozza-e a két csatorna - az átlagos hallgató részéről is észrevehető - eltérő hangzását.
Ha igen, akkor az a készülék hibás, azt nem szabad a gyárból kiengedni, vagy azonnal szervizbe kell vinni.
Ha nem hallható a különbség, akkor pedig meg kell mosolyogni az eltérésen problémázókat.
Mondok egy példát, egy sztereó felvevőfej egyik tekercse 110 ohmos, a másik tekercs pedig 110,2 ohmos. Ez ugyan eltérés, de soha senki sem fogja meghallani az ebből fakadó különbséget.
Ha viszont az egyik tekercs 100 ohmos, a másik pedig 110, akkor az már okozhat hallható különbséget.
lehet boncolgatni a részleteket, de sajnos vannak eltérések még makulátlan állapotú gépeknél is.
Még jó minőségű és vadiúj kazetták esetében is előfordul ez használtaknál pedig méginkább.
Szerintem nálunk (de legalábbis nálam biztosan ) a témát és az apró kis finomságokat sokkal jobban ismerő mérnökök találták ezt ki (és valószínűleg nem véletlenül )
Az nyilván kizárt, hogy a szalag (akár gyártástechnológiai, emulzióterítési, elhasználódási, stb. okok miatti) egyenetlenségét a BIAS beállításával tudod kompenzálni, mert akkor méterenként kellene a BIAS-t utánállítani.
Az elektronika időközbeni "elgyengülése" miatt sem hiszem, hogy érdemes drága pénzen olyan BIAS állítási lehetőséget kialakítani ami csatornánként szabályoz, hiszen a BIAS nem más mint egy nagyfrekvenciás elektromos jel áramerőssége (előmágnesezési áramszükséglet), amit a felvevőfejre adnak a hasznos jelhez. Ha ez a felvételt befolyásolóan elállítódik a két sáv között (aminek hirtelen nem tudok más okot, mint a két BIAS áramkör eltérő elöregedését) akkor azt viszonylag egyszerűen lehet korrigálni magában a BIAS áramkörben.
Ráadásul a gyári új magnóba rakják ezt az állítási lehetőséget, ott még szóba sem jöhet a két csatorna eltérő BIAS áramszintje.
Mivel drága magnókba rakták bele (ahol egyébként is valószínűleg nagyobb gondossággal tervezték meg és állították be a BIAS áramkört), arra tippelek, hogy ez inkább a felsőkategória egyik ismertetőjele volt, eggyel több potméter, eggyel több nulla az árcédulán :-)
Például hogy nem csak a szalag tökéletlenségét tudod vele kompenzálni de adott esetben a magnó saját elektronikájának "gyengéit" is. Ez 20-30 éves elektronikánál nem hátrány :)
Sajna igazán jó ö65-öst már nem nagyon találsz 500 euro alatt...
Amúgy jó vérvonal volt a 100-905-965, de sajnos egyedül a 905ösök megfizethetőek manapság. Azt méltatlanul alulértékelik szerintem. (lehet nem sokáig...)