Megane 2 gyárilag ki van relézve, a gyári vékony szar vezetékével álló és járó motornál izzó nélkül a csatlakozón pontosan azt a feszt. látod, amit az akksi sarukon.
pozitiv 0.75mm2 a negativ 1.5mm2 (mert az dupla szálas) szóval ezen nem csodálom, hogy esik a fesz terhelten.
Viszont terhelten már kerek 1V-ot esik a feszültség a világító izzón az akksi kapcsaihoz képest.
Átvezetékeltettem 2.5mm2-esre és raktam bele kiégésgátló áramkört, igaz azóta még nem mértem ki hogy igy mennyi üzem közben a fesz az izzó lábain.
Álló motorral 11.9v mértem, járó motorral 12.7v mértem, a héten relézem a lámpákat, 1v veszteség sok szerintem, lehet ,hogy ez is egy ok ami miatt gyenge a fényerő. Mennyi kell legyen 13.5v körül?
Végre bekerült a jól a helyére a 65W-os narancssárga Xencn (mert pár hete sikerült rosszul beraknom).
Majd megírom a tapasztalatot hogy este milyen, de már most láttam a szürkületben, hogy fényerőben simán hozza az Osram Allseason fényerejét és jó a vetítési képe.
Szerintem csak koromsötétben meg ködben jön ki az előnye.
Bizony ha nincs trutyis idő, láthatóan sokkal erősebb tőle az Allseason vagy NBL, de ezek meg sz@rt sem érnek ködben!
ja, mese habbal, hogy az Allseason sárga, majdnem hófehér a Xencn mellett :)
Akinek van XENCN 65W sárga H7, mit tapasztal vele?
Ködben iszonyat jó, ez biztos. De párom is jelezte, én is észrevettem, és egy kollega is mondta, akinek Silverstar van az ugyanilyen autójában (Astra G), és mellémállt vele, h nézzük meg, mit világít, hogy olyan, mintha az autó előtt lenne fény elég, de NEM VILÁGÍT ELÉG MESSZE....
még van 1-2 hely ahova el fogok menni, hátha van. Én is sajnálom, hogy nem tudtam megszerezni magamnak a narva izzót, ha akkor megveszem, akkor most már az autóban lenne. Netről lehet rendelni, csak ott drágák az ilyen sárga izzók.
Nekem teli sárgára szinezett, de nem pattogzik le :)
Fényerőre sárgán kb nb vagy philips 100, de nagyon sárga színben.
Köd nem ismert előtte :D Majdnem xencn sárga :)
Kemény ködben úgy mentünk, hogy folyamatos előzgetések, látótávolság kb 3-400m míg másoknak volt vagy 20 a fehér izzókkal :D
Nem voltunk lassabbak, mint száraz időben. Ignis lámpája bírta, crv bal gyári fényszórója meg nem tudom mitől, de elkezdett leválni. Sztem inkább csak öreg már, majd kap Depo-t oszt konyec :D
BUÉK!!!! Valahol van video felrakva erről a ködösről. Talán a DRL-es témában. Nem volt valami meggyőző, a ködlámpa funkció inlkább "csak van" kategória. A menetfény viszont nagyon jó és szép is. Ha lenne ennyi fölösleges pénzem, akkor sem fektetném ebbe a DRL/Ködös kombóba, de mindez csak az én véleményem, nem akarok senkit sem lebeszélni.
Sárga izzókkal kapcsolatos utam teljes kudarcba fulladt, írtam, hogy láttam sárga narvákat, namost mire odeértem, valaki megvette az utolsó 1-1 pár darabot a contrast és azurróból is. Az eladó sajnos nem tudott már rendelni, mert ahonnan ő veszi, ott sincs már, amúgy kódok alapján a kettő ugyanaz, csak két fantázia névvel, legalább is ezt az infót kaptam. Végigjártam vagy 15 autósboltot kék izzó van, sárga nincs, így most megnézem, annak a lehetőségét, hogy internetes boltból Kijevből rendeljek sárga izzót. Sajnos az ünnepek miatt nem nagyon vannak nyitva én meg hamarosan utazok vissza. Így lehet, hogy nem lesz semmi a dologból :( Lehet, hogy lemondok a sárga izzókról, mert amilyen most a tél nem is kell igazából, vagy csak én közlekedek úgy, hogy mindig száraz az út. Most úgy járok, hogy bal oldalt valeo aquavision, jobb oldalt ge megalight 120, így a bal oldali fényerő nem az igazi, középen kevert a fény. :)
A berner saját oldalán 1200luxot ír 0,5 méteren. Na ezen már nem igazodok ki. Még emésztgetem a 25 ezret :) 15 ezerért most megvenném de tudom, ez nem így megy.
Nekem ledes vezeték nélküli műhelylámpa kellene. Ár talán nem számítana ha igazán jó és tartós. Ceruza (AA) elemes is lehet, az ikeás nem drága vagy belső akkus. Esetleg ilyet is tudsz? Köszi
Nekem a kulcstartómon egy rozsdamentes AAA-s lámpa van most már 4 éve, természetesen hibátlan működéssel, de az 65 USD volt. Ezt csak azért írom, mert persze van lámpa a 10-20 dolláros szegmensben is, csak hát az olyan amilyen. Ha meg LÁMPÁT akarsz, akkor az olyan 30 dollárnál indul, ami mondjuk egy elemes, de ha picit erősebbet akarsz, ami mondjuk világít is, megbízhatóan vízálló is, akkor 50-60 az induló ár.
Szerintem ha lenne olyan izzó ami nagyon szuper lenne ködben már megtaláltuk volna. (Ezt elkeseredésből írom). Amiket Péter elküldött tesztelni azokat itt már próbálták mind az életben. De senki nem jelentkezett hogy micsoda jó izzót talált. Reménykedjünk mást nem tehetünk.
Korábban talán itt is volt Tufaaa, neki egy swiftben van sárga (nagyon durván módosított lámpákkal).
Világítás kapcsoláskor durva nagyon a zöld szín majd ebből megy át sárgába :D Imádja at a fényt, pláne rossz időben. Ott is bejött, hogy a sárga jobb, előtte 4300 volt, ahhoz képest ég és föld a sárga.
Nem lett erősebb, csak most lett normálisan beállítva és ugye beletettem a GE izzókat a sima standard izzók helyett és a sárga izzók is a polcon maradnak/maradtak. Modnjuk lehet, hogy ez már csak a szubjektív faktor, de néha még most is úgy tűnik, hogy a Kadettel jobban látok. :D
Hogy lett ennyivel erősebb a Skoda? A Suzukiba betettem az NBP helyére az NBL-eket, sokkal jobb lett, szerintem már a végét járták. Csak most kell majd HCBI is, mert a Lianán külön van a helyzetjelző és így bután néz ki. :D
Tegnap öten ültünk a Kadettben, így világított oda a lámpa, ahova kéne. El is felejtettem távfényt kapcsolni, annyira jól láttam vele, pedig vizes volt az út, hazafelé meg már majdnem jeges. :D Kár, hogy nem lehet feljebb állítani és hogy a magasság-állító se működik. Ja, meg a jobb oldali lámpa most nem is motoros, a másikon meg nincs motor... :(
Amit én láttam az a Narva Contrast+ volt, de volt talán Azurro is .(Nem ezeket néztem, mást kerestem) Az egyik picit sárga netes képek alapján, a másik meg teli sárga mint a Valeo Aquasivion.
Értem, hát akkor nem fogjuk tesztelni. :) Most Ungváron vagyok a szüleimnél, holnap körbenézek izzó ügyben, sok félét láttam az üzletekben, amit Mo.-n nem nagyon láttam, ilyen a NARVA is, de van a polcokon a 100w Tungsram sárga búrával, volt talán ALS is, vagy valami sárga Osram. Kell valakinek valamilyen extra izzó? Meg tudom most nézni és ha van akkor szívesen beszerzem.
Helyesen tudtommal búra. :) Amúgy már átállítottam a bill. kiosztást, mint kiderült linuxon sokkal egyszerűbb mint win alatt. Most már ékezetekkel fogok írni. :D
Billentyűt át tudod állítani magyarra, csak tudni kell hol vannak az ékezetek, nem jó kifogás a külföldi bill :D
Évekig törökön dolgoztam, otthon angolom van asztali gépnél, mégis tudok magyarul írni :)
Amúgy nb gyak olyan meleg, mint a 100/80-as GE izzóm... Legalábbis a búra.
Depo nekem se párásodik, pedig 2008 előtti a lámpa már benne, de ugyanolyan jó, mint a gyári Honda (ha nem jobb :D), igaz az 2001-es, de az most kapott polírt :)
Ilyet nem tapasztaltam az automon, de sok helyen en is olvastam, hogy elenged a ragacs. :) De amugy az osszeszereles minosegen latszik, hogy nem gyari a fenyszoro. A fenyero, hat az meg sajnos marad ilyen. :( Max. beleteszem meg az NBU-t, de nem hiszem, hogy a mostani GE +120-tol sokkal jobb lenne. Nekem gyenge sajnos, de nincs mit tenni, ez ilyen.
Lattam tegnap Narva Contrast + izzokat, nem tudom vegyem e meg tesztelni, vagy sem, mert ha a mostanival sem tetszik a fenyero, akkor valoszinu azokkal sem fog. Ha nem lenne minden muanyag, akkor lehet beletennem a 85/80w ALS-t, de a GE utan is nagyon meleg a bura.
HELLA 2005 es 2008, a DEPO pedig 2009-es nem uj egyik sem. Gondolom ha mindketto azonos lenne, akkor a HELLA nyert volna, csak igy mar letettem az uj fenyszoro vasarlasrol, mert nagyon draga es nem lenne sokkal jobb a fenyereje.
Szia! Tegnaptol minden tiszteletem a DEPO-nak, leteszteltem 2db Skoda Octavia fenyerejet a gyari Hella lampakkal es durva vegeredmeny szuletett. A DEPO lampaim mindket esetben jobbak voltak.
P.S. Bocs, hogy ekezet nelkul,kulfoldon vagyok es nincs magyar billentyuzetkiosztas ezeken a gepeken.
Köszi, ezekkel nagyjából tisztában vagyok, nem most kezdtem csak nehéz elhelyezni úgy a gépet, hogy ne essen le. A kocsi a pattogósabb fajtából való xd
Igen régóta fotózok, pl volt alkalmam hadtáncelőadást végigfotózni s nem közelről. No ide kellett a stabil kéz plusz leleményesség, játék az ael gombbal plusz fényértékekkel xd
Megállsz egy elhagyatott úton, vagy parkolóban este amikor már senki nem jár arra.
Betolod a kamera lencséjét egészen a szélvédő elé, hogy az ne az eget fotózza, meg ne is a kocsi orrát XD
de majd a fotósok segítenek, de pl. vaku kikapcsolva, ISO100 @1/50 záridő manuális módban készítesz egy képet, és ha ugyanezzel a paraméterrel lövöd mindet, akkor jól kell látszania a különbségnek.
ISO érték és záridőt lehet neked is állítani, ennek a beállításában biztosan segítenek a többiek.
DVR-en gondolkodtam, de drága a használható :( Kínából lenne olyan, aminek nincs kijelzője és egész kis helyen elfér, 11000ft, ezen finlózom. Hozzákötöm a tolatótükörre, ami 7"-os, azon azért látnám amit kell :D
Kollega most látta a tükröt mire is jó, azt mondja innét a civic-el nem állt volna így ki, nemhogy egy crv-vel :D
Felesleges, mert úgy sem jobb. Sötétben kalap szutyok a tel kamerája. Ez az egy gondom van vele. Ha nincs fény, nincs kép. Este 40 wattos izzó mellett már full sötét képet csinál xd képzelj oda +4-es expot xd
No hát készült egy felvétel mit is tud a kici sárga Bp-Gyömrő távon. Kollegámnak is nagyon tetszett, azt mondja nagyon is jó ez a sárga fény :D
Erősebb ez, mint neki civicben a fehéres izzó :)
Íme:
Bár ez az út nagyon nyelte a sárgát, itt a fehéres jobb, 4-es út. 4-estől Gyömrőre vezető út viszont látványosabb a sárgával.
Videót nem tenném be, mert egyrészt hosszú, másrészt pedig nem figyeltem és a dvr alkalmazás 320x280-as felbontásút csinált, ami finoman fogalmazva se jó :D (10 perc 35MB xd)
Telefon kameráját inkább nem minősítem, Prestigio 5044, ami nem rossz tel, de a kamera csapnivaló rajta :D
Ugyanez a gond a Peugeot 306 (S2)-nél is: koppig a legmagasabb pozícióba kell tekerni, és még a felső tartólábak alá is 1-1 alátétet kell tenni: akkor már oda világít, ahova kell... :)
Ködlámpát nem használok, amúgy is csak láthatósági célt szolgál. :) Nekem ködben bármelyik gagyi sárga kiváló volt. Ez viszont atombombaként világít! :D
kiváncsi vagyok Wicked milyen fényerősség mérési adatokkal fog szolgálni.
ja, ugyanilyen szinű ködlámpa izzókat vettem, már alig várom, hogy tompított és a ködös egyszerre világíthasson ugyanolyan sárgán, eltüntetve a ködöt :D
Itt sok a szaki az auto gyari drl-je 13w izzo volt kicsereltem 7.5 w-os LED-re sokkal jobb de nem az igazi!
Nos egy kerdesem lenne ha 13w -os gyari izzo helyere belekerul egy 20w-os LED akkor azt a 7 w difit birni fogja a vezetekeles vagy a foncsor vagy a biztositek?
Gondolom nem pont 13w-ra terveztek biztos tobbet birhat.
Igen, itt is vannak ilyenek. Múltkor szóltam az egyiknek, városon kívül, teljesen sötétben helyzetjelzővel ment. Még ő volt megsértődve. :D De ezeknek nem tűnik fel, hogy nem látnak semmit?
A legjobb, mikor beérek mögé és akkor kapcsolja fel a hátsó ködlámpát. Volt már, hogy 10 percig villogtam neki, de az idióta nem értette, aztán megelőztem és felkapcsoltam én is. Később elkezdett lassítani, mondom végre, de lekanyarodott, a hátsó ködlámpája még mindig világított...
A menetfény sötétben meg külön jó, mert kb. olyan, mintha távfénnyel jönne szembe. Szerintem ez valami idióta divat, vagy nem tudom.
Kadett fénye sokkal jobb. Nem tudom mi van az emberekkel, de én ma majdnem nekimentem egy suzikisnak, mert jött a sötét utcán nulla világítással. Semmi, se helyzetjelző, se lámpa. Itt Miskolcon a sok hülye éjszaka is nappali menetfénnyel jár, nem egy-kettől láttam az elmúlt hetekben, a legdurvább hogy levillogod vagy 20x és nem érti a hülye, hogy mit akarsz. A másik véglet a fényes napsütésben, vagy tiszta időben ködlámpázók.
Tegnap meg szemből villogtat egy rendőrautó, nem tudtam mit akar, aztán a tükörbe nézve láttam, hogy a mögöttem jövő akkor kapcsolt lámpát. :D Ilyet se láttam még.
Úgy látom takarja a reflektor izzószálát. Jól látom? Ezt kipróbálnám. Nem vesz le a fényerőből? Valaki árult ilyet itthon is nem? Bár az ebay sem gond.
Nem tudja valaki melyik a legjobb szabályos izzó? E jeles, halogén, 60/55. Az sem baj ha sárga csak ne nyelje el a fényét a vizes aszfalt. Az osram allseason nem az igazi. Sárga sárga de vizes aszfalton nem olyan jó, többet vártam. Az osram svs 2.0 vagy az offroad 75/65 nagyon jó szárazon szép fehér. Meg is vagyok elégedve vele. Csak tudná ezt a fényerőt vizes úton is. Volt utólagos 5000k xenonom az nagyon jó volt vizes aszfalton is. De az szabálytalan. Milyet próbáljak?
A tompítottja inkább sárgás, csak akkor látszik, hogy minimálisan fehéres, ha egy másik autó mellett állsz. A távfénye már fehér, ott az izzószál körül színezve van a búra, így a fényereje is picit gyengébb, mint az XVS 100%-nak vagy a MU120-nak. Viszont ha jól láttam, akkor az XVS130 már ugyan az a szisztéma, minz az NBU.
Akinek van XVS130 és NBU is, egy képet tehetne fel igazán, ahol a két izzó egymás mellett van, meg egyet működés közben is, egyik oldalon a Philips, másikon az Osram. Köszi!
Ha minden igaz az NBU H4-ben 3900K. Tudom, hogy a videó/fénykép nem mindig adja vissza rendesen, de ezt már inkább fehérnek mondanád vagy még inkább sárgásnak?
Nem tettem még be majd talán holnap.Hazaugrottam Törökbálintra hát mitmodjak kinlódás volt,gyakorlatilag alig láttam még az autópályán is.Ez es emagos de román.Volt már philipsem(power,nighgide)azokkal nem volt gond,de ez a vision egy nagy nulla,oldalra szinte egyáltalán nem világít.A reflektor viszont jó.A nbu biztos jó lesz mert abból szinte mindegyiket használtam már,jók voltak kivétel nélkül.
Ha rendőr kéri majd kiszedi és megnézi :D Tetetem a hülyét hogy hogy is kell kiszedni? :D Csak ne nézzen be a két első ülés közé, min 2 izzódoboz ott dekkol, mert nem fér be se anyósülés alá (tele izzóval), se kesztyűtartóba (szintén vagy 4 pár :D) Csomitartó alatt is van 2 tartalék...
Valahogy nekem se jött be ez az X-treme Vision igaz nekem ez a +130 -as verzió van H7 FF lámpában. Nem tul erős, viszont cserébe foltos. Az enyém made in Poland (emag) ha ez számít valamit.
Ha mind2 izzó E jeles, akkor elmehet a pi...ba a rendőr, nincs sehol sem leírva, hogy a két izzónak ugyanolyan fényt kell kicsobátania. Szóval legális a különböző izzó használata, csak hát "nem szép".
A crv gyári foncsora picit levált, de nem vagyok benne biztos, hogy amúgy is olyan volt-e vagy sem, 13 éves kocsi. Igaz osram 85/80 volt benne nem narva. A DEPO lámpa viszont bírja, no comment :D
Az viszont tény, hogy a búrát nézve nem sokkal melegebb a narva 100/90, mint nbu :D
> a jobb oldali kék, fehér stb. a bal oldali meg sárga.
Biztos? Nem csak valami okos izzó, ami balra ilyen fényt ad, jobbra meg olyat?
Philipsnek van ilyenje, NightGuide.
A Punto2 projektorosa meg olyan volt (H1 és H7-ben is készült), hogy a "becsillanás előtti" magasságban kékes színű volt szemből, amúgy meg sárgásfehér.
De ez a vetítési képnél is látszott egy fehér falnál.
Viszont van olyan ami 1900 LUMEN-t ad le 20w Lehetseges?
1.márka zweihnder 2.model z-p13w-20W 3.quantity 2 db (ek) 4.casing szín ezüst + fehér 5.material alumínium + ABS 6.emitter típus CREE XP-E + Tajvan Guanghong 7.chip típus CREE XP-E + 4 * kukoricacső 8.total sugárzók 6 9.light színe fehér fény 10.rated feszültség 12 ~ 24V 11.power 20 W 12.luminous flux 1900 lm 13.color hőmérséklet 6000 ~ 6500 K 14.connector típus p13w 15.Application A Car ködlámpa
Kicsereltem az izzokat,450 Lumen a teljesitmenyuk sokkal lathatobbak bar a fenykepek nem elonyosek mert hatulrol alacsonyan pont szembe sutott a nap,de igy is latni a kulombseget!
Kicsereltem az izzokat,450 Lumen a teljesitmenyuk sokkal lathatobbak bar a fenykepek nem elonyosek mert hatulrol alacsonyan pont szembe sutott a nap,de igy is latni a kulombseget!
Tavaly télen mentem úgy vele, hogy baloldalt full sárga, jobb oldalt meg nb :D
No az tényleg hülyén néz ki, olcsósított philips nightguide. Ezt az izzót se értem miért szüntették meg, ok drága a gyártása, de legalább egy jó izzó volt :)
Én manapság sok autót látok így, hogy a jobb oldali kék, fehér stb. a bal oldali meg sárga. Megmondom őszintén ezen én is gondolkodtam, mert így szárazon és vizesen is jobban lát az ember. Vagy pont fordítva, se szárazon, se vizesen nem lát normálisan. :D
Köszi! :) Mivel a videót feltöltő nem reagált a kommentelők kérdésére a szett gyártójával kapcsolatban, szerintem ezen még "lehet hozni" az alábbi szettel:
Persze, sőt szeretnék fényerősséget (luxot) mérni, és utána levonni a következtetéseket. Kezdem már érteni a H4 tompítottjának a lumen értékét, de még nincs rá bizonyítékom. Jó játék lesz :))
Tegnap betettem a p.extreme visiont.Nem vagyok tőle elájúlva,gyakorlatilag alig világít.A lámpa projektoros.Holnap beteszem a nbu-t.Kiváncsi vagyok az milyen lesz.
Egy reklamálást mindenképpen megérne a dolog. Veszélybe sodortak a hanyag munkával...
Nekik is kell a visszajelzés, még ha negatív is, mert csak így tudnak javítani a dolgon. Ha nem tudnak róla, hogy hanyag a melós, akkor sose lesz jobb.
De ez nagyon igénytelen hely, a kerekeket máshova tették fel, pedig rá van írva mindre, hogy hova való, a kerékcsavarokat agyonhúzták, a légtelenítő-csavarokról eltűntek a porvédők, a kézifékkötél csak úgy lógott az autó alatt, meg ilyen apróságok. Szóval ide se kell vinnem többet. Azért egy márkaszervíztől, ilyen óradíj mellett, nem ezt vártam volna... Ennyi erővel vihettem volna maszekhoz is harmada pénzér, így ő is megcsinálta volna. :D
5 féknyereg és 2 főfékmunkahenger után nálam most egész tűrhető. :D Féknyereg levétele 3 perc kb. rutinból megy már. :D Hátra kellenek még majd új dobok meg fékpofák és remélem a féket elfelejthetem. Igaz, hogy a fém fékcsöveken kívül minden cserélve volt már elől, hátul is csak a kopó dolgok nem, még. Futóművet tegnap csinálták, de a kasztnival meg a motorral már nem foglalkozok, pedig lehetne még bővel költeni rá.
Az autósboltban már kb. úgy adják a fékolajat, mint másnak a kocsmában a szokásos fröccsöt... :D
Most újították fel, még a kamionok se lassítanak itt. Észre se veszed, hogy volt ott valami. Itt a szerelő volt idióta, nem rakta vissza a rugót a helyére és megszorult a fékpofa. ennyit a márkaszervízről.
a Megánnal 100-al szoktam átmenni de az lakott területen kivüli szinte egyedüli jól megépitett vasuti átkelő a környéken.
A busz is simán átmegy rajta 70-nel :))
a többin 20-30-40 a max tempó. :(
annak a foncsora tükörsima és az üveg bordázásával valositják meg a vetitési képet?
bizonyára fém felületre van a foncsor felhordva és nem műanyagra.
A műanyag foncsorok (mármint a gyengébbbek) pár év alatt veszitenek a fényerejükből, valoszinű mattul és/vagy sötétedik a foncsor mert alatta a műanyag nem birja hőt, bezzeg a fém...
apropó a xenon lámpák foncsora fémre vagy műanyagra van felhordva?
miért birja tartósabb egy xenon foncsora, mint egy halogéné?
Mert nagyon nem egyformák. Nálunk itt van egy olyan átjáró amin 150-nel is átmehetsz. Még a hang sem jelentös amit a kerekek kiadna, rezgést pedig egyáltalán nem érezni akkor.
Ismerős, sajnos én is sokat szenvedek a fekekkel. én is múlt héten voltam szerelőnél nekem is eltört a rugó, meg befog stb. ez a gyenge pontja ezeknek.
Most komolyan, vasúti átjárón mióta megyünk át 80-al?
Az egy kicsit soknak tűnik xd
Amúgy ismerős ignissel ment át ilyen helyen 100-al és kerekek nem bírták...pedig ignis futóművét tönkretenni már maga a dolog se egyszerű xd tapasztalat xd
Komolyabb, átjöttem a vasúti átjárón és megállt a bal hátsó kerék, olyan 80-as tempónál. :D Kb. egy órával előtte vettem le a jobb hátsó kereket és a fékdobot, ott a fékpofát tartó rugó törött el. Dél körül meg a szervízből hoztam el, kis futómű javítás volt. A fék miatt már kikészülök, de most nem fog be az első fék és a két oldal közötti különbség 0%. :D Most jön a hátsó fék...
Ma lemértem az izzókat. Hitelesítettük a gömböt. Megvannak a lumen értékek. 13, 13.5, 14, 14.5 volton mértem őket. A szépséghiba annyi, hogy a fesz-áram értékek a tápról lettek leolvasva, a gömbben nincs lehetőség izzó lábain mérni.
Lassú lesz sajnos a folyamat. Nagy meló mindent kitesztelni, ráadásul az izzók valódi felhasználási helyükön máshogy viselkednek, mint a teszt asztalon, és persze a szubjektív vélemények is okozhatnak érdekességeket.
Carstyling-os forumon nagyon szép eredményeket láttam halogén izzoval is fotókon. NBU vagy akár hagyományos 55w-al is de nem tudom hogy ott milyen volt a lámpa test eredetileg, a foncsor miatt talán nem mindegy. Nem tudom nem e gáz hogy a szabadtükrös lámpa foncsora teljesen más mint az eleve projektorosé nem e szórja szanaszét máshogy a Morimoto projector fényét. Emiatt is kérdeztem.
A másik meg hogy egyértelmüen látszik foncsor miatt hogy nem projektoros volt eredetileg a lámpa és át lett alakitva. Vizsgán mit szolnak hozzá nem tudom. Harmadik hogy a morimoto proj ugye xenon hőtermelésére lett tervezve, mit fog szolni egy NBU ~70w-os hőjéhez.
Nem kell venni projektoros lámpát. Simán beszerelhető a helyére. Van is videp erről a neten. Elvileg nem egy nehéz feladat a beszerelés, egyetlen olyan pont amitől félek a lámpa melegítése és szétszedése, mert ezzel lehet csak gond. Utánaolvastam egy picit, hát nem mindenki elégedett a halogénes megoldással, mert nem egyenletes a fényeloszlás. De talán ez is izzófüggő. Ettől függetlenül lehet belekezdek egy ilyen projectbe, csak nem tudom, hogy tényleg jobb lesz e a fénye a lámpának mint a mostani sima szabadtükróös megoldásnál. Xenont csak legálisan tennék bele, úgy meg nagyon drága.
A doboza egy az egyben ugyanaz, mint nb-é, semmi különbséggel.
Rémisztően ugyanaz minden, mint ha osram lenne...
Íme az izzó:
A jobb oldalsó a narva azzurro, a bal a xencn.
Fénye, hááát. A narva egy nyócezer kelvines valami ehhez képest :D
Nem a búra festett.
Ránézve vaku nélkül látszódik, hogy festve van valami, de nem külső festés a búrán, hanem olyan megoldása van, mint a goldnak, belül a fémárnyékoló van picit szinezve. Még olyan kékes árnyalata is van a fényszóró szélén :)
Sötétebb sárga, nem olyan osramos :D Merényletél is sárgább xd
Azt tudjátok esetleg hogy Octavia 2 gyári H7 szabadtükrösbe is bele lehet szerelni a Morimoto Mini H1 projectort a H7 foglalat helyére? Vagy ehhez kellene vennem egy alapbol projectoros lámpatestet először?
Itt akar kozvetlenul is felteheted a kerdest es az fog valaszolni aki csinalja elsokezbol!
A Morimoto H1 kifejezetten xenon proji ,de sokan halogennel hasznaljak mivel jo a proji igy a vetitesi kepe es a minosege is jobb !
Rengeteg fele megoldas van ,de igazan az az illeto tud ra valaszolni aki epiti !
A linkelt oldalon ott a telefonszama es az email cime is eleg surun!
A vetitesi kepekrol meg a forumon a tobb ezer hozzaszolasok kozott rengeteg fenykep vetitesi kepekrol ilyen olyan izzoval projival buraval xenonnal ,tesztek ezer info!
El tart egy darabig mire atbongeszed ,de hidd el megeri!Erdekes dolgokat lehet megtudni!
Gondolkodtam még utólagos projector + NBU H1-ben. Csak nem tudom, hogy meddig bírja így a proji a megnövekedett hőtermelést, gondolom, több a hőtermelés, mint a 35w xenonnnál. Illetve nem tudom, hogy mennyivel jobb egy ilyen h1+projektor a mostani H4-em helyett, vagy összehasonlítva az Altea h7-hez képest. Mert ha nem sokkal jobb, akkor nem éri meg átalakítani, viszont ha halogénnel is sokkal jobb a fénye, akkor úgy már van értelme, illetve a rendőrök sem tudnak belekötni a fényszórómosó és automata szintező hiányába.
"Egyebkent aki a lampaatepitessel foglalkozik kicsereli a DEPO-sban a projit ugye minosegire plusz ujra ragassza igenyesen a lampa elolapjat "uveget" igy mar nem is parasodik,de lampa "plexit"is tud hozza gyartani!"
Nekem sem olcsó a gyári lámpa, mert a Hella 250 ezer körül van darabja. Akárhogy számolom, akkor jövök ki a legjobban, ha veszek bontott majdnem új angol lámpát, bele rakom az utólagos projektort +xenon+mosó+ (kamu vagy nem kamu) szintezőt.
Ha DEPO-t veszek, akkor úgy néz ki mint a gyári, csak a fénye lesz sokkal szarabb. DEPO+morimoto pedig nagyon sokba jönne ki. Mert ugye meg kell venni a lámpákat + projektor csere + munkadíj + xenon + trafó stb. stb....
"1-2 évig bírja a műanyag projektorja, utána bemattul és xenonnal sem látnak semmit a skodás márkatársaim."
A bura mattul be a proji talan nem vagy is biztos nem 2 ev alatt,depo -nal inkabb a para a veszelyes a minosithetetlen ragasztasi teknika miatt/ nagyuzem/!
Egyebkent aki a lampaatepitessel foglalkozik kicsereli a DEPO-sban a projit ugye minosegire plusz ujra ragassza igenyesen a lampa elolapjat "uveget" igy mar nem is parasodik,de lampa "plexit"is tud hozza gyartani!
Pl az uj modelleknel 2012 vagy 2013 nem mindegyiknel nem csak ragasszak hanem kis fem lapocskakkal rogzitik aztan ragasszak a plexit a hatlaphoz na azokat nem lehet szetszedni sajnos serules nelkul hiaba olvasztjak plusz femlapocskak fogjak ,ilyenkor jon az hogy depos rendel az csak ragasztva van azt szetszedni atepiteni es minosegien ujra ragasztani !
Gyari lampa jo aron elad talan meg majdnem araba is lehet kijonni az epitessel egyutt legalabb is nem marad rajtunk 4 lampatest!
Ezt mindenki maga donti el ez nem rabeszeles en orulok hogy valaki ilyen szinten foglalkozik vele es van erre lehetoseg!
Pl az en automba egy gyari xenon lampa csak lampa 377 ezer ft hol van meg a szintezo trafo stb ugyan mar!Bontott sem sokkal olcsobb!
Nem minden marka es tipus csinal szintezest ! Ha nagyon erdekelne azt mondanam teszek bele kamuszintezot ,de egyszerubb muszaki elott atcserelni halogen izzora!
Az hogy projis nem szamit a lampa halogenra van szam szerint es az is van benne vizsgan nagy kaland!
Köszönöm! Hát ára az van. Én valami olcsóbb megoldásra gondoltam így első körben. Leültem és utánaszánoltam, hogy mennyibe fájna egy ilyen átalakítás, hát lehet, hogy nem ér annyit. :) Morimotót azért szeretném inkább, mert jobb a fénye a hozzászólások alapján, a gyári lámpa majdnem 250k HUF, a DEPO-s kb. 30k HUF, de tapasztalatok alapján kb. 1-2 évig bírja a műanyag projektorja, utána bemattul és xenonnal sem látnak semmit a skodás márkatársaim.
Gyújtásnál állít az analóg egyszer és utána már nem? Erősen gondolkodom én is a morimoto+xenon+fényszóró mosó dolgon, ehhez kell még ugye a magasságállítás is, csak nem tudom, hogy az I. Octiban milyen van/volt. Gondolom az analóg fajta, csak a működési elv számomra nem tiszta.
Xenonnál az automata magasság állítás minden bekapcsolásnál minimum függőlegesen mozog egyet és pozicionál. A Morimotod is tudja ezt? Nehogy a vizsgán szemfülesek legyenek!
Nem jelenteném ki, hogy azon a területen elmarad a várakozástól. Sajnos nem tudom mire számítottam, még azt sem mondhatom, hogy nem néztem utána. A HIR2-es izzónak és a HB4-esnek nem ugyanott van a fókuszpontja, ez okozhatta a nem egyenletes eloszlást. Azért írtam, ha valaki foglalat helyes ledet vesz(H7-H7), ahol a "kici kínai" valószínű oda helyezi a ledet a "száron" ahova kell, akkor szerintem működőképes a dolog.
Kb. ilyenek a tapasztalataim nekem is a Kadett lámpájával. Nem hiába a Kadett egy tökéletesre tervezett járgány. :D Skodából visszaülve nagyon tetszik a fénye, ahogyan terít stb. Pedig nekem nincs is benne NBU, SVS2-vel nyomulok.
Akkor viszonylag magas a fényerő, nagy a bevilágított terület felület is, de a csúcspontban, ahová a legtöbb fénynek kellene jutnia, mégis elmarad a várakozástól? Hát igen, végülis erre lehetett számítani a LED nagy felülete miatt. :-/
Egy összehasonlító alacsony záridős képet azért megnéztem volna, az vsz kimutatná a fentieket.
Hát, elállt az eső...Sajnos a végeredmény, hogy megyek le és teszem vissza a gyári Philips-et. Nem az erejével van gondom, az megvan, a színével is meg tudnék barátkozni, hanem a fókuszponttal. Nagyon szép, erős fénye van a lednek, a kocsi előtt 20 méterig. Amíg esett azt hittem, hogy azért "veszik el" a távolabbi fényerő, de nem. Magyarul, projektoros lámpában, a gyári foglalattal működhet a dolog, ha valakit nem zavar a 6000K-s kékes szín.
Így igaz. De bármi miatt lehet ez, pl. van egy Peugeot Boxer, amiben H7 a tompított, ahoz képest is erős a Kadett fénye. Persze nem terít úgy. Lehet a Suzukiban nem kap annyi áramot az izzó, vagy a foncsor öregszik már.
Vagy amihez tudom hasonlítani még, Dacia Logan vagy Citroen Xsara Picasso, ezek is H4-esek és átülve a Kadettbe sokkal erősebbnek látszik. Valamennyit biztos csal az NBU színe is, de pl. esőben is simán látok vele, a Lianával meg vakon megyek, annak semmi fénye nincs vizes úton.
Értem, de azt hittem, hogy az Octavia lámpája FF. Úgy tudom, hogy az FF még a H4 esetében is telibe világítja. Vagy tévedek? A Kadetten tényleg csak a foncsor felső fele világít, ez látszik is. Nagyon meglepett az ekkora különbség. Ha jól sejtem, akkor a Skodám fénye max akkor lehet még egy fokkal jobb ha NBU-t rakok bele, vagy valami 80w izzót. És az a szomorú, hogy még akkor is rosszabb lesz mint a H7. :(
Nem csak maga a H7-es izzó a jobb, hanem a lámpa. A H4-es izzóval szerelt lámpa csak a foncsor felső felét világítja meg, onnan jut a fény az útra. Bár az izzószál mögött van egy takarólemez, ami valamennyire visszaveri a fényt, de az nem ugyanaz, mint a H7-es izzójú lámpatest, ahol az izzószál bevilágítja az egész foncsort. És a fénytechnikában is él a " bigger is better" elv, tehát nagyobb foncsor felület, több fény, jobb hatásfok :)
Az Altea (Leon, Toledo) szép nagy, H7-es lámpái meglepően jól világítanak (kiszerelt utólagos xenon után is láttam vele), azzal szemben nem szégyen kevesebbet tudni. Az inkább a fontos, hogy a tiéd számodra mit nyújt, inkább ne hasonlítgasd.
Tőlem múltkor apu kérdezte, hogy a Kadettben milyen izzók vannak nekem, mert ő alig lát a Liana fényszóróival. Az izzó majdnem ugyan az (NPB van neki, nekem meg NBU). Egymás mellett állva is látszik a különbség.
Tegnap esete saját magam picit feljebb állítottam a fényszórókat, mert a műszeres állítás után tényleg nagyon közelre világított. Azt hittem, hogy most már tényleg jó lesz, a kavicsos úton még jól is nézett ki. Szóltam sórogomnak, hogy jöjjön és nézzük meg, hogy hogyan világít az ő kocsija és az enyém. Hát akkor döbbentem le, hogy mennyire sz@r a kocsim fénye, amikor mellém állt és felkapcsolta a tompítottját, az én fényszóróim mintha gyertyák lettek volna, annyira kevés fényt adnak. Nekem a tompított +ködös nem adott annyi fényt mint az ő Alteája. Így most nagyon szomorú vagyok, azt hittem, hogy a sárga izzók miatt van, de beletettem a GE+120%-t és azzal sem volt jobb a helyzet. Az ő sima 500 huf-os izzója kb. 3x annyi fényt juttat az útra.
Amúgy kérdés milyen állapotú a foncsorod és nem-e mattult picit a plexi.
Nekem nagyon szép fényerőm van, pedig egyik lámpa 13 éves, nemrég megpucolt :) Másik meg Depo, ami szintén egész jól pislog :) Esőben persze nem túl sok, de ott sem szégyenkezhet a philips.
Vettem Philips H7 X-treme Vision +130 -at. Háát többet vártam tőle megomdom őszintén, azok alapján amiket írtatok philips-ekről. Kb lepkefing amennyivel erősebb a 6 éves gyári Hella 55w-hoz képest ami még mindig nem égett ki amugy még csak feketedés sem látszik rajtuk, csak kiváncsiságból cseréltem ki őket. Philips szép fehér egyébként 3700K, talán 6.000-et megért EMAG-nál levolt akciozva blackfriday alkalmával.
Adott egy 3 eves peugeot 508 sw felsokozep kategorias auto,szinte minden automata rajta eleg modern!
Egyedul a tompitott sima H7 -es halogen annak a helyere megy a H1 es projektor es bele a xenon teljesen elrejtvea szem elol (a trafo megy a lampak ala az elektronika is a lampa alatt van elvezetve eldugva)
Fenyszoro moso gyari!
Egy ilyen autonal fel sem merul a rendorben hogy a xenon nem gyari!(pl egy uj 2 eves vw passat projektoros lampaval lampamosoval xenonnal egyalltalan nem fura sot ...meg ha utolagos is es mi azt nem is feltetelezzuk)Lehet hogy muszakin sem nezik csak hogy leadja e a megfelelo LUMENT es hogy a vetitesi kep megfelelo e!
A skoda Octaviam 2008 as gyari projektoros lampa es gyari mosoval rejtett utolagos xenonnal ( lusta voltam kivenni) atment a muszakin!
Vagy nem neztek komolyabban vagy nem gondoltak volna hogy utolagos es azert nem is merultek bele !
Amugy a mini morimoto 6.0 projektor kifejezetten xenonhoz van ,de halogennal is lehet hasznalni ertelemszeruen!
Persze ettol meg nezhetik muszakin hogy a lampa szama nem xenonra utal ,de az en velemenyem szerint erre ritkan kerul sor muszakin!
Raadasul az automban a lampa szintezoje ,allitoja mert kombi es ha plusz teher van be lehessen allitani hogy ne vakitson egy kis rekeszben van elrejtve amit ki kell nyitni es azon belul van ( nem mint a vw csoportnal szem elott)mert ha ezt a kis tekerot kiszurnak akkor egyertelmu hogy nem xenon-os gyarilag az auto!
En regota xenonnal kozlekedem mentem gyarival is es a masik automban utolagos van( az iment emlitett octavia) a bosch-nal lett beallitatva a fenyszoroja es meg egyszer sem villogtattak szembol hogy vakitanek!
Nem mondom hogy szabalyos nyilvan nem az ,de nekem meg er annyit ,eddig bevallt!
Tukros lampaba xenont meg az tenyleg a fobeloves kategoria az bizony durvan vakit!
offroad izzóval a projektoros lámpatestben vakitom a szembejövőt?
mert ott az a fémlemez, ebből gondolom hogy nem...
de ha vakitom akkor inkább nem vennék olyat.
H7-tel gyengén látni kell a NBU hogy elfogadhatóan lássak.
majd az élet eldönti, mert az íróasztal mellett 8 centis ventilátorral megfújva biztos elmegy ennyit,
de autóba beszerelve, kicsit ingadozó feszültségértékekkel meg rázós utakon zötyögve, hideg-meleg, párás, jeges körülmények között meg +38 fokban korántsem biztos hogy kibír annyit, mint a Xenon.
Majd meglátjuk, ezekkel a fényforrásokkal kapcsolatban itthon tuti nincs még tapasztalat, szerintem az első 5-ben lehetek, aki ilyet használ. Vaterán egy srácot találtam, aki ilyet hirdetett (+egy üzlet), na azon jól látszik, hogy milyen szabadtükrösben. Valószínű azért árulja, mert ő is látta amikor beszerelte, hogy vérlázító lett az eredmény...
A neves gyártók növelt fényerejű halogén izzói legálisak. Az off-road jelölésűek már nem.
De ha megnézed az adatlapokat egy alap H7 is meg a növelt fényerejűek is ugyanúgy össz 1500lm-t bocsátanak ki. Az árnyékolósávokkal játszanak, hogy a nem használt részekre kevesebb fény jut, a lényeges részekre meg valamivel több.
A +100, +120 jelölés se azt jelöli, hogy 2x akkora fényerő lenne bárhol is. Hanem hogy egy adott erősséggel megvilágított terület mennyivel nagyobb.
Egyértelműen projektorosba. Akik emlékeznek rám a Corsás időkből, mindig is projektoros lámpáim voltak, amúgy eszembe sem jutott volna az utólagos xenon.
Félre ne értsd, én senkit sem akartam meggyőzni, gondoltam nekem megér ennyi pénzt, hogy kipróbáljam. Azt se tudtam bemegy-e a másik helyére, hogy meglesz-e a fókuszpont miatt az éles sötét-világos határvonal. Érdekességképpen tettem fel ide, hogy ilyen is van, eszem ágában sincs bárkit rábeszélni a vételre. Természetesen a gyári rendszerek közelébe sem érhet, ahol a lámpát is a LED-hez tervezik és/vagy fordítva. Amíg a rendőr nem cseszeget, addig marad.
Persze lefotózom szívesen, ha egyszer eláll ez a k.rva eső... Egyértelműen látni a különbséget, két "erősebb pont" látszik a foncsoron belül ahogy néztem, de logikus is, mivel halogén-, illetve xenon esetében középen van egy búra ami 360°-ban világítja be a foncsort, míg ez kétoldalra világít, középen fém szárral.
Sajnos nincs ilyen fényképezőnk, illetve nem piszkálnám feleslegesen, örülök, hogy elsőre viszonylag egyszerűen sikerült berakni. Ha valaki ilyenben gondolkodna komolyan, azért javaslom a 4300K körülieket a szín és a rendőr miatt egyaránt. :) Nekem pl. kékebb, mint a gyári DRL LED-ek, aminek nem nagyon örülök...
Jó, én még továbbra sem érzem magam meggyőzöttnek, szkeptikus vagyok ebben az utólagos led témakörben. Láttam a fényképet, az alapján mondhatnám, h nem rossz. De azért egy dolgot ne felejtsünk el. Ez egy projektoros fényforrás, ahol a világos-sötét határvonal nem az izzótól és foncsortól függ, hanem egy beépített lemezkétől. Tehát egy H4, H1, H7-es szabadtükrös esetében nagyon nem biztos, h működni fog. Valamint az élettartamra (fényerőcsökkenés) vonatkozólag sincs még semmi tapasztalat.
Majd szembol is lefotozod ,ha megkerhetlek eleg csak az egyik lampat ,kivancsi vagyok a projektor hogy kozvetiti a fenyt optikailag hasonloan mint a xenon a 6000 K miatt gondolom vagy lehet latni hogy ez valami egeszen mas nem is halogen es nem is xenon.
Ha majd lesz kedved játszani vele tudnál még néhány, az elsőhöz hasonló képet csinálni?
Egyik halogén másik a LED. Most az látszik, hogy bal oldalon a beégett felület nagyobb valamivel.
Manuális módban addig kellene levenni a záridőt 1/1000, 1/2000 stb, amíg ez a beégett felület kisebb lesz, majd az egyiknél el is tűnik. Van ilyenre képes fényképeződ?
A mini morimoto 6.0 projektor az egyik legjobbnagyon szep es szabalyos vetitesi kepe van !
Nekem mar lejart a garancia 3 eves az auto 2 ev volt rajta ugy hogy szabad a palya Januarban lampa atepites H1 es morimoto proji megy bele H1 es morimoto xenon szettel" a szett elrejtve"!
Az uj Peugeot 508 -ast mar full LED-es lampaval adtak ki tompitott tavolsagi az osszes fenyforras LED rajta!
Nekem 2011 .11havi csak a hatso lampat oldottak meg LED-el,de elol a DRL viszont gyarilag izzos P13W/erdekes/ igy rendeltem bele LED-et mar uton van :)
Bocs,közben nézem, hogy a felére nem válaszoltam. :) Természetesen nem erősebb a xenonnál (kb. félúton a halogén és xenon között). Az Auris CAN BUS-os, de nem jelzett hibát (azzal kezdtem, addig be sem raktam a helyére).
A sima halogénekhez képest sokkal jobb vizes úton (összehasonlítottam menet közben/pirosnál a többi autóéval), a gyári Philips-szel összehasonlítva kb. ugyanaz, mert hiába erősebb, annyit el is vesz a kékes szín.
A Corsába pont olyan szettet szereltettem be amit írtál, tényleg verhetetlen volt, rengeteg gyári xenonos vetítési képét felülmúlta. Ebbe is be lesz szereltetve, csak amíg garis nem akarok komolyabban hozzányúlni (még 4,5 év). Hirtelen ilyen képet találtam régről:
Uj automban halogen van ,elozoben xenon volt!A vilagitas automata este az esoben azt hittem valamiert nem kapcsolt fel annyira nem latni vele semmit a xenonhoz kepest!
Viszem is lampaatepitesre morimoto 6.0 projit tesznek bele 5000 K xenon szettel rejtett elektronikaval!
Nekem hianyzik a xenon ,lehet az barmilyen turbozott izzo esoben este a xenon verhetetlen!
Amúgy nincs ebben szerintem semmi furcsa, minden fejlődik, ahogy ez a vonal is. Szerintem egész jó alternatíva a halogén kiváltására, utólagos xenon vagy emelt fényű izzó helyett, természetesen ha tartós lesz...
Megvolt az első teszt. A fényerővel nincs gondom, a színét kell még szokni, mert nekem már kicsit kékes a 6000K (a xenon fejek korábban 5000K-, majd 4300K-sok voltak, de ebből nem találtam). A képen fehérebb, mint a valóságban.
Itt azt irjak hogy 35W de a leirasban hogy mit tud ott mar 40w van ez eliras vagy igy van nekem fontos mert az auto figyeli es kiegetnek hiszi ha nem stimmel!
Igen-igen, arra céloztam, h a led túlmelegszik, majd meghal...
Így képről nem tűnik rossznak. milyen Philips izzó ez, h 1800 lumen? Gondolom projektoros lámpatest. Azért majd kíváncsi leszek, h sötétben hogyan látsz vele?
Régi nickem Corsa 1.3 volt ha emlékszel. Múltkor pont ezekről a ledekről érdeklődtem, de csak egy ember reagált. Hogy értetted, hogy lehetetlenség így elvezetni?Azért kérdezem, mert az imént szereltem be őket, de ha azt mondod, hogy a hő hatására megolvadhat (kigyulladhat?) körülötte minden, már veszem is ki. A képeken a gyári Philips-szel összehasonlítva látható (Philips 1850LM/3450K, LED 2400LM/6000K) Én is olvastam, hogy egy XM-L2 led 1052LM-t tud max. és biztos "nem járatják csúcson", de azért a képeken erősebbnek tűnik, bár az is lehet, hogy a Philips se 1850LM...
Sajnos a komoly szembetegségem miatt nálam hatványozottan fontos, hogy minél jobb fényszóróizzóim legyenek.
Jelenleg Osram Offroad 64217-es 65W-os H7-es fényszóróizzókat használok, és tulajdonképpen elégedett is vagyok velük (lassan három éve bírják a gyűrődést, egyet sem kellett még a négyből cserélnem), de esős időben már nincs meg az előnye az átlag-izzókkal szemben...
Ha nincs szembeforgalom, akkor a ködfényszórókat is bekapcsolom éjjel esőben, azokban H1-es Osram Allseason-t használok, az úgy-ahogy sárga fényű.
A normál fényszórókba már régóta nem használom az Allseasont, mert korábbi tapasztalataim alapján igencsak rövid sajnos az élettartamuk, viszont nagyon drágák is.
Ha valami nagyon-sárga H7-es izzóval van kedvező tapasztalatotok, azt kérem ne tartsátok magatokban...
nbu-t ismerem, de azt annyira nem javasolnám télre.
Tégy egy próbát a Philips-szel, azt kevesen használjuk, majd lesz vele tapasztalatod és kérlek oszd meg velünk majd.
Lehet jobb lenne majd beszerezned egy kicsit,sárgás vagy melegfehér szinü izzót.
Sziasztok.
Azt szeretném megkérdezni,hogy így télre melyik izzót tennétek be?Osram NBU illetve Philips extreme vision.Gondolom egyik sem a leg ideálisabb így télre,de ha mégis dönteni kellene akkor melyiket?
Én nem nagyon szoktam tévedni, ha netán mégis, úgyis letagadom, de az "előtte-utána" linken van egy közeli kép az izzóról, hogy az nem 65 wattos, hanem 100, az tuti:)) Annak van ilyen vastag spirálja....
szia, bocsi tényleg nem vettem észre a címében az offroad jelzőt, de ez annyira erősen kék színű, hogy a fényerősség rovására ment.
900 lument teljesít csak. Este sima cool blue-nak láttam...
Én erre gondoltam offroad címszó alatt, ez 65W-os H7-es. Ez már 2100 lumen.
Nézd meg a Nightbreaker Unlimited izzóját, az 1500 lumenes, szerinted akkor ezzel a divatkék színnel mit fogsz látni
(ami nem értek, hogy még a sima normál színtelen búrás Original Line 55W fényereje 1500 lumen, ezt hogy?! márpedig a NBU-val jobban látni, azt hittem utóbbi fényerősségben többet ad.)
Én speciel azt nem tudom mi értelme a 900 lumenes offroad izzónak?!
Attól félek, hogy este télen, ebben a locs-pocs esős időben semmit se fogsz vele látni.
Mindenképp a sárga kell télre. Osram allseason minden csak nem sárga, max sárgás beütésű :)
Kb annyira sárga, mint philips extreme...
Volt még narva azzuro (azurro vagy tudja fene hogy írták :)), Tungsram gold, de ennek megfelelő talán most is van, ill. több márkának is van, csak nem mindegyik található meg itthon polcon :(
Napokban láttam olyan szép sárga lámpájú kocsikat, csak tudnám hol veszik azokat a gyönyörű sárga izzókat, grrr :D
Ma pl mocskos erőset láttam egy kocsiban, de nem fényben, hanem sárgában volt ütős, evvel együtt mint ha nem is lett volna vizes az aszfalt szinte :)
Olvasgatva a fórumot úgy látom, hogy nagyjából egységes az álláspontotok abban, hogy télre valamilyen sárgásabb izzó az ideális. Az 55w-os kategóriában csak az osram allseason és a valeo aqua vision játszik? Ha igen, akkor a kettő közül esetleg van preferált?
Én ma minden 5. autóra villogtam, hihetetlen, hogy ennyire nem képesek, hogy ingyen beállítsák az izzóikat. És nem a xenonosok vakítottak, hanem a sok halogénes. Még most sem tetszik a Skodám fénye, szerintem volt nagyon közelre világít :D Mert a bal oldalon kb. 2-3 csíkot világít meg a lámpa. A jobb oldali picit többet, nem tudom, hogy ez hány méter, de feljebb kell egy picit állítani szerintem. Nekem szerencsére végig száraz időm volt, így lehetett tolni rendesen.
Én nem tenném ezt a helyedben. Olyan nap, mint ami ma volt semmit se fogsz látni. Megelőzött egy újabb audi, fehér lámpákkal, nem mert menni előttem, mert nem látott semmit sem a vizes aszfalton (csak addig volt sok mersze míg látott előttem xd)
Nem mondom, hogy marha sokat láttam a narva azzuro-val, ami sárgás, de nagyságrenddel többet, mint az előttem lévő :D
Már az nb is nagyon fehér szerintem, rosszabb időben, amikor kell a jobb fényerő nem jó, ködben meg ködfalat produkál. És esőben nem szabályos tudtommal a ködlámpa, mielőtt valaki benyőgné ezt :) Nem indokolt a használata, pláne, hogy a szembejövőt jobban vakítod vele, mivel 2x annyi fényt küldesz a tükröződő aszfalt által a szembejövő képébe. Sajnos ebből volt ma bőven szerencsém. Meg a rossz lámpabeállításból is :D
Jövőhéten várd a postást, kapsz majd egy csomagot tőle(m), így a Mikulásra való tekintettel kérem mérd be az összes izzót amit majd találni fogsz a dobozban.
olvastam a másik topikban h összejött az utalás, majd irj ha megkaptad a terméket.
( a másikban azért nem akarok válaszolni h lássa mindenki reléguru új akcióját )
Ha tényleg L2-es led van benne, ami 10 wattos és 1000 lm-re képes, akkor is jó esetben csak 2000 lumen a 2 led együttes fénykibocsátása. De, 20 wattot így elvezetni lehetetlenség.
tudtommal lehet ugy is utalni csak kell tudni a bankszlaszamot meg az elado nevét.
Viszont a Paypal vállal pénzvisszafizetési garit ha vmi nem klappol refund-ozhatod a pénzed.
erre elég nagy a keretösszeg, fényképezőgépnél már éltem vele, visszakaptam postaköltségestül az árat.
gyari DRL helyere lesz mert gyarilag izzo van benne ezt cserelnem ki LED-re max 400 Lumen nem akarom hogy ragyogjon az auto azt vakitson.A Led a kodlampa mellett van alul!
Egy kerdesem van meg ,lehetseges hogy szemelyesen egy bankon keresztul utaljak erre a Paypal szamlara ?Ott befizetem az osszeget es rautaljak mint ha egy masik bankba kene utalni a lovet:
Lehet baromsagot kerdezek ,de abszolute kezdo vagyok!
Meg a minibox -on is ott a gyors kiszallitas 5 nap csak ott meg a fizetessel vagyok meglove a kartyam nem dombornyomott igy azzal nem tudok westenunion-al meg nem lehet fizetni!
vilagitas.eu nem talaltam se a dt-xenon-on magyar beszerzon keresztul kenyelmesebb lenne ,de egyenlore nem talalok!
Vagy ha esetleg valaki rendelne az ebay-rol es hozza rendelne ezt
HELLA ,VALEO ,BOSCH ha van a VISTEON meg jo a DEPO-t kerulnem es a TYC-et is nem veletlen olcsobb nem olyan jo a vetitesi kepe beazhat es parasodhat hamarabb bemattul es egyszer nekem volt olyan hogy egyszeruen leesett a bura eleje elengedte a ragasztas masnak meg allandoan parasodik!
De nekem olyan fura a vetítési kép, mert tompítottal még elmegy, de távolságival szinte alig világít, mintha teljesen felfelé vagy nem is tudom hogy világítana...
de a céges Mazda BT50 H4 távolságin fényárat csinál ehhez képest. Valami nagyon nem oké!
Attól félek nem-e a foncsorral van gond, mert a búra az gyönyörű tiszta és szép átlátszó de mégsem jó. Látnom kéne, hogy egy új lámpatest hogy néz ki.
A búra az OK, most políroztattam a Megánt, ahhoz képest ugyanolyan szép tiszta átlátszó, de mégsem úgy világít ahogy kéne.
Tompítottban sokkal erősebb a fénye a Fiesztának, nem olyan szélesen terít mint a Megán, de jóval erősebb a fény.
Lehet hogy az izzó valamiért nincs a gyújtópontban?!
mert rendesen be lett állítva :) Elvileg így szabályos, mondjuk nekem még most sem tetszik az út jobb oldala, pedig most már jobb oldali lámpa is be van állítva. Attól félek, hogy ez amiatt van, hogy a jobb oldali egy utángyártott DEPO lámpa, ami ennyit tud.
Más: Úgy néz ki, hogy már látni is fogok a Skodával. Be lett állítva az fényszóróm, viszont még most sem vagyok 100%-ban megelégedve a fénnyel. De lehet ez már amiatt van, hogy túl sokat foglalkozok vele. Csináltam gyorsan pár fotót telórol: 1. vizes földút, kocsi előtt állva
2. kocsiban ülve
3.Száraz úton kívülről (tompított)
4. Ugyanez csak refketkorral
5. Kocsiban ülve tompított + ködlámpa
6. Kocsiban üve csak tompított
A kocsiban jelenleg GE Megalight +120% izzók vannak. Telefonnal fotózva, de gondolom így is látszik. Szerintetek mit tudok még javítani, hogy jobb legyen a vetített kép? Vagy jó így? Sokat mentem manapság xenonos autóval, így most gyengének tűnik.
Én is láttam az aliexpressen, hogy van xencn sárga izzó, igaz az valami golden fantázia nevet visel, és ott teljesen sárga a búra. Ilyen allseasont nem láttam ott. Most akkor te ezeket rendelted meg? Mondjuk 6e huf egy kínai izzóért szerintem sok. Főleg, hogy kérdéses a minősége.
Nagyon gyanús viszont nekem ez a márka. Még leírásban is ott a german quality :D Minden doboz ugyanaz, mint osram, írás szerint is nagyon hasonló technológiát írnak.
"szinezésben" picit különböznek :) Van night brakerük is :D
Jövő héten megy vissza a Valeo, ha nem lesz elég a fényerő, akkor lehet beruházok 85/80 ALS-be, csak féltem picit a fonycsort. Kíváncsi vok, hogy mennyi a tényleges teljesítmény és hőfokban sokkal több e mint a húzott izzók hőtermelése...
Almeraval járt igy a munkatársam, a kinyomóba a lamerra felpuhul kilágyul, kézzel is át lehett billenteni.
De megmondták neki melyik márka ilyen rossz és melyik az amelyik jó.
Kicserélte és jó lett, a kuplung többi része érintetlen maradt és hibátlan lett...
neked is lehet csak ennyi a gondod és kis utánajárással megúsznád a teljes gyári szett megvételét.
Nem, Hondások közölték, hogy amit eu-s cég gyárt az hulladék japóba, mert sosem stimmel mm-re a méret...
Gyári megy bele, nem kockáztatok, Exedy nem volt, így marad ez, csak hát pínzben a 80/szett ár nem kevés...
Azért bosszant mert nincs 15000km még csere óta a kocsiban és nem elkopva van, hanem kinyomó amióta ez van benne szól, nyomáspont hol itt van, hol ott és ragad :D Csak ez volt vele a bajom :D
Peter, próbáld meg mégegyszer a Valeo Aquavisiont, mert én már tavaly is ezt használtam, októbertől-márciusig, és már most október eleje óta benne van és hibátlan számomra. megane 2-ez is. naponta 1.5-2 órát világít, egyéb más esetben meg a drlem megy
hát ja, az NBU sem ért semmit a vizes aszfalton. A sötét színű aszfalton elvérzett, szinte mintha nem is lenne világításod.
A világos aszfalton kicsit látni a visszavert fényt, de a vizes utat nem szereti az NBU.
Legalábbis H4-es NBU a Fiesta lámpájában ilyen.
Az a vicc, hogy nekem H7 NBL van és azzal egy fokkal jobb a helyzet, pedig a Megánom projektoros lámpája fényerőben gyengébb, mint a Fiesta a szabadtükrével.
Gondolom annyit számít a színhőmérséklet különbség, mert az NBL sárgásabb mint az NBU de csak akkor látni jól, ha egymás mellett van a két autó vagy egyikből átülsz a másikba. És én ezt meg szoktam tenni próbaképpen :)
Hát nemtudom, én majd most fogom visszarakni a valeo-t a GE helyére. Ma este nagyon jó volt a fénye, mert ugye száraz volt az idő, de vizes úton szánalmas, hiába a növelt fényerő nem látni vele. Ha vizes úton a Valeo is ilyen szar lesz, akkor megy a kukába, helyette meg keresni fogok valami más sárga izzót.
irt mégvalaki hogy nála is rövid ideig birta.
de fogalmam nincs többet birnak e,
viszont egy volt opeles villamossági szerelő mondta hogy az európai gyártású izzók közül a Valeo a legalja minőségben.
Lehet hogy igaza van...
H7-ből van egy pár Solarzen 65W sárgám, meg van még relégurutól egy pár sima 55W-os sárga Osram Allseason (de ez még nem a Super +30%-os hanem még a régi ennek az összehasonlítása még várat magára)
Idén január-április között használtam H7-es 55W-os Valeo Aquavisiont ami sárga (erre írták itt hogy citromsárga) de az elég hamar tönkremegy. Az a vicc, hogy a húzott NB ami csak 200-250 órát bír már több ideje üzemel, mint a sárga Valeo... tehát a tartóssága eléggé békafenék alatt van (igaz 1200/db áron szinte mindig kapható az Unix és Bárdi cégeknél).
De ezeken kivül mást nem nagyon találtam. Emberi áron, persze H7-ből...
H4 más tészta, abból van Tungsram Gold, meg lesz nemsokára Hella is, kínából pedig többféle teljesítményű Solarzen szerezhető be íbéjről (sajnos ezt elfelejtettem rendelni).
Ebből elég jól el leszek látva. Asszony meg majd megmondja, melyikkel lát jól ebben az esős késő őszi időben.
Osram NBU-ra panaszkodik, hogy este a vizes aszfalton mintha be se lenne kapcsolva.
Én jobban látok az NBL-el ugyanott, mert sárgásabb fényű, az NBU hidegfehér hozzá képest.
Nekem bennt van als h3 h4 most szereltem be tesztelem, várj pár napot megyünk sielni is, biztos lesz köd, megmondom jó e. Feleslegesen ne dobj ki pénzt :)
hello, az is full sárga ahogy emlékszem , gondolom hogy jobb mint az ALS. Ha Miskolcon leszel szólj előtte, szívesen megnézem a helladat és az ALSt is.
Ára mennyi volt?
Hirtelen felbuzdulva lehet beteszem a narvákat, hogy milyenek philips után xd
Amúgy a philips nem rossz vizes úton sem...
Más:
Régebben odaadtam az obisárga izzókat cimbinek sx4-be, abban majdnem fehér volt xd nem értettem miért, de tényleg nem volt olyan sárga, mint ignisben...
Miért kell mindenkinek annyire ez az ALS? Hisz nem is igazi sárga és nincs is róla az itteniek közül senkinek tapasztalata. Ennyivel jobb mint a többi sárga izzó? Engem inkább érdekelne egy H4 Xencn teszt, az az izzó full sárga volt. P.S. Az elmúlt napok nedves időjárásában tapasztaltam, hogy a GE Mega +120 nem sokat ér, a hidegfehér színe miatt az aszfaltot nem nagyon világítja meg. Érdekes, hogy egymás mellé álltam a Skodával és Kadettel és az SVS2 sárgább mint a GE izzó. Mondjuk ez adódhat az autók korkülönbségéből is, lámpatastjei miatt is. Ha végre úgy tudok majd hazaérni, hogy világosban, akkor beteszem a sárga izzókat, most már kezd aktuális lenni. Kíváncsi vagyok, hogy így vizesen jobban teljesítenek e mint az emelt fényerővel rendelkező.
De nincs. 1500-ért nem eladó darabonként, inkább megtartom. Vagy vidd a 4-et 6000-ért, akkor darabja 1500. Most vettem tán két hónapja, egy kivétellel ki sem vettem a dobozból. Nem postázom, csak személyes átadás játszik. Mire oda-vissza megjárom ha Pestről van szó, az is majdnem egy ezres. Ha neked drága, semmi gond. Majd elviszi más, ebayen legalább kétszer ennyibe kerül.
Ma már sokkal kisebb szállal is el lehet érni ugyan azokat a paramétereket. (Természetesen az élettartam rovására) Ezért is előírás minden izzócsere után ellenörizni a beállítást, de ezzel együtt is azt kell mondanom, hogy a szabvány elég szigorú. Nem sok játékot enged.
Igen, pontosan olyan, és onnan származik, a "Bécsilámpa" izzóboltból, az utolsó 4 darab. Ahogy írtam egy pár oldallal alább, egyben a 4db 6000 Ft, darabonként 2000/ darab. A cikkszáma az, amit írtál, és csak egy lehető legegyszerűbb papírdobozban van.