GYÁRI ÚJ , KIÁLLÍTÁSI DARAB VOLT NÉMETORSZÁGBAN . 0 KM VAN BENNE. . Én idítottam be elsőnek amióta a gyárból kijött.
Kicsit nehezen indul , talán a karbiba beleült a gyári keverék olaj sara , de a benzin cső is túl hosszú.
ha gyertyát kiszedem és egy csepp benzint be fecskendezek azonnal indul.
33 CCM MOTOR. MASSZÍV ERŐS VÁZ . 1,5 literes tank.
ELSŐ HÁTSÓ VILÁGÍTÁS , IRÁNYJELZŐ , KÜRT , ÖNINDÍTÓ , LEVEGŐS KEREKEK. elvben akksis ként is üzemel ha kifogy a benzin , de sajnos a töltője nincs meg.
egy új töltő 24 V kerek 3 polosú csatival . 9800 ft hozzá.
Első osztályos??? Akkor nem egy suliba jártunk. :P
De, köszönöm, pont erre voltam kíváncsi, amit leírtál.
Azért kérdeztem csak, mert zárt levegőcsapnál (hidegen) egy rántás, és indul a motor.
Képet majd ha egyszer kivételesen nem telóról leszek, hanem otthonról.
De szerintem sokan vannak homályban e téren, nem szoktatok valami találkozókat szervezni tulajokkal? Mondjuk "erős kérdések laza sörrel" címszó alatt? :)
szóval ha kihagyod nem lesz baja , legfeljebb nem indul el , vagy rángathatod világnak...
a "levegőszelep off" lényegében , mint minden motornál , de a kétüteműeknél meg pláné... szóval ezt ugy mondjuk hogy ez a szivató . a lényege hogy a hideg motornál mikor inditod a beszivott levegő által beszipkázott benzinből a hideg forgattyúsházban , illetve a hengerben a benzin kicsapódik , és igy a levegő-benzin keverék "elszegényedik " és a szikra már nem gyújtja be... a szivatót ráhúzva egy lamella lezár a levegőből , igy több benzin szivódik be a motorba ez által... éppen ezért egy idő után meg hajlamos a moci lezabálni. és azért nem elindulni . ezt onnan látod hogy akkor meg már rángatésnál füstöl...
röviden enyi , ha erre voltál kiváncsi , vagy lehet másra gondoltál... mindegy .
hajrá!
:-)
"Levegőszelep off, rángatni, majd megnyit, indul. "
egyébként célszerűbb ha
- gyújtás ráadva . (rollereknél általába alapba rajta van)
-szivató be (levegőszelep off)
- a karburátor alján a gumispumpamiafenét megyomkodni (benzinfelszivatyúzás )
-aztán rángatni .
-ha elindul fokozatosan viszanyitni a szivatót.
-ha csak majdnem elindult , de füstölve leált akkor , a szivatót nyitva tartva rángatni mert különben lezabál , és cseszheted...
Hat ugye ha nem lehet akkor nehez kotelezo felszerelesrol beszelni.
elektromossal jarok a varosban, sokan eszre se veszik csak mikor kikerulom. Benzinessel meg inkabb a vilag vegen kihalt helyeken preri szelin. De mar lattam olyat aki ment az attila uton a forgalomban. Amugy benzinesnel sisak protektor ing, kesztyu terdvedo. Elektromosnal sisak es kesztyu.
hat a katalogus adatot siman lehet felezni, az a valos. de azt is azert kimeletesen. pl a goped-nel valami doksiban megadjak hogy a megadott tavolsag, economy modban, 40kg-os embernel, sik uton megallas nelkul ertendo. na ilyen max a meseben vagy egy repteren van. a valos forgalomban allandoan (fekezel es) gyorsitasz es az eszi meg az energiat.
Sokat kipróbáltam, de én amiatt tettem le az elektromosról, mert keveselltem a hatótávot. Ezek átlagosan 10-20km-t tudnak megtenni egy töltéssel, kontra 8 órás töltési idő. Ha ez Neked belefér, akkor még tetszeni fog a hangjuk is, ami gyakorlatilag nincs. :)
Vásárlás előtt még bizonyosodj meg a megfelelő alkatrész-utánpótlásról, mert hallani a kínaiakról hideget-meleget.
Ahhoz, hogy egyenletesen kopjon folyamatosan kell forgatni. Különben elöl gömbölyű profilú lesz, hátul meg gyalult tök sima egyenes. Ha hátul sem forgatod akkor benne lesz a motorfelől a bemarása a dörzsinek. Ha a hátsót forgattad előre, akkor forgatás után nagyon figyelni a kanyarokban, mert a szögletes gumi furcsa dolgokat produkál! Emberek tényleg ésszel.
A hátó gumi is pontosan olyan volt. Tessék gondját viselni a jószágoknak. Tengely kivesz, csapágyakat áttörölni a portól menjen neki olaj, WD40 a ami van, de csak kivülről lehet becsepegtetni mert fix ház nem jön szét, de jól esik neki. Nekem rendszeresítve van egy-két használt fogkefe, azzal nagyon jól lehet tisztítani.
Ma már pöccre indult a szerkezet, végre el tudtam intézni egy csomó dolgot, bank, vásárlás, egyebek, amik messze vannak egymástól. Szóval kidolgozta úgy tűnik a szmötyit.
A hideg inditás volt amit leírtam. Melegen csak ráugrassz és megy.
Viszont amiért nagyon hálás lennék, ha a hidegindítást leírnád, szájbarágósan. De olyannyira, hogy pl. írtad a légbeeresztőt, azon is gondolkodtam egy ideig, mi lehet... :D Még csak pár napja barátkozok vele.
Tehát kinyitom, elzárom, rúgom, kikapcsolom, etc...
A leírtakat kövesd. Állj rá egyik lábaddal a leheő legközelebb a motorhoz és teljes testsúlyoddal nehezedj a deknire. Ekkor lökd magad, a másik lábaddal klasszikus rollerezést követve. Spec én csak szereléskor rángatom, amúgy mindig "rollerezve" induli, és sokkal biztonságosabb is mert a standardje nem életbiztosítás, és elszalad a cucc. Valamint a berántó részleget kíméli, hiszen szinte soha nem használom.
Ha sokat használtad, akkor a kerék távolságot utána kell állítani a kerékkopás miatt:
1. utána kell állítani: tank alatti gyors zárat meglazítod, ráállsz vagy valait ráállítasz és vissza zárod, úgy hogy a racsnis félkör valamelyik pecke beleakadjon a benzintartály hozzá legközelebb eső távtartó csövébe.
a gyors zár minig legyen vizszintes, hogy bele ne akadj valamibe, padka, egyéb. ezt úgy tudog beállítani, hogy a másik oldalon lévő szárnyas anyával beállítod. Azért kell rajta állni, mert akkor a dörzsis főtengely teljesen ráfeszül a kerékre, e nélkül csúszni fog, mint amikor a kuplugot csúsztatod az autón. Húzod neki és csak prörög de nem haladsz, ami nem olyan jó másrészt balesetveszélyes, mert nincs tartalékod. Én mindig hagyok pár miliméterniy tartalékot a gázkarnál, sosem járok fullon, mert mindig adódhat olyan helyzet, ahonnan jó megpattanni és akkor jól jön a plusz erő.
2, illik hetente forgatni a kereket. (legalábbis amennyit én járok van hogy 2-3 naponta), hogy egyenletesen kopjon, meg cserélni az első kerékkel, hogy az is kopjon..
Egyéb iránt, nektek nem darálódik le az előbb említett hátsótengelyen a menet. Én az előző -az első- rollerre 2 dbot csináltattam, most találtam, meg, mind kettő a már ledarált tengely, így megyek csináltatok megint 1-2 dbot.
Bocs ha valakit untattam.
Szóljatok nyugodtan, de kulturáltan, s csendben leszek.