Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

svgyula Creative Commons License 2010.10.25 0 0 12629
Hali! Az 1:14-et rosszul tudod most 1:16! az átlag de fontos hogy a kompresszió viszony milyen, ha azt növeled akkor lehet "hígítani" a keveréket. Az 1:16 os keverést 1980 ban tanultam a középiskolában ahol elméletben terveztünk motorokat fő paraméterek szerint mint: dugattyú átmérő, löket, sűrítési arány, beömlök mérete...stb.
De megkeresem azt a cikket és belinkelem neked!
Előzmény: daVeFR (12627)
daVeFR Creative Commons License 2010.10.25 0 0 12628
Ha ezt meg is tetted, jobban tennéd, ha erről mélyen hallgatnál, és nem fennhangon hirdetnéd. Innentől egy lapra írtad magad velük. Gratulálok!
Vannak bűnözők. Az a megoldás, hogy te is az leszel? Sajnos sokan ülnek lopásért, vagy akár emberölésért. Holnaptól lopjunk, öljünk mind?
Előzmény: wille.e (12626)
daVeFR Creative Commons License 2010.10.24 0 0 12627
Az üvegházhatású gázok emissziójában kb. holtversenyben áll a közlekedésben résztvevő járművek által kibocsájtott CO2 és a szarvasmarha tenyésztésnek köszönhetően a légkörbe jutó metán. :)

Egyébként tudtommal a legújabb besorolások szerint már számít a CO2 g/100km, ami gyak. a fogyasztást jelenti.

Másik dolog. A benzin levegő keverék gyulladási határa "hígítási" oldalon 1:14-hez, szóval az általad említett 1:18-1:20 nem a katalizátor bűne, hanem az már nem gyulladóképes elegy.
Folynak a kísérletek a réteges feltöltésű motorokkal, de erről igen keveset tudok.

Aztán meg lehet szidni a gyártókat a teljesítménynövelés miatt, de ne felejtsük el, hogy az elmúlt kb. 10 évben azért nem csökkent tovább az autók fogyasztása, mert ha jól megnézzük a tömegük szépen nőttön nőt, ahogy elterjedt a klíma, ilyen extra, olyan plusz, no meg a szigorodtak az elvárások törésteszt tekintetében.

Pl. egy Felicia és egy Honda Jazz (mindkettő van a családban ezért a példa) kb. egyforma dimenzióban mozog ránézésre. A Feliciam 68LE, a Jazz 85 körül (ha jól emlékszem). menetteljesítményben nincs igazán különbség, mivel a Jazz cca 150kg-val nehezebb (de talán többel). Legyünk őszinték! Jó dolog az digit klíma, az ABS, stb. és ha netalán a szeretteink bajba kerülnek, jó tudni, hogy egy atom masszív kasztni veszi őket körül. Ez meg nincs ingyen.
Ja, mindemellett a Jazz városban sokkal, o.úton meg érezhetően kevesebbet fogyaszt mindezek ellenére. ;) (De annyival viszont nem jobb, mint amennyivel drágább, legalábbis nekem nincsen annyi pénzem :o )
Előzmény: svgyula (12620)
wille.e Creative Commons License 2010.10.24 0 0 12626
Nekem első dolgom volt kivenni a katalizátort.Amig vannak Ifák meg kormoló dizelek addig leszarom a környezetszennyezést.
Ha tehetném egy amerikai verdát vezetnék baszott nagy motorral.
PeterStyle Creative Commons License 2010.10.24 0 0 12625
Mellesleg ezt a rénszarvasos dolgot én is hallottam már XD
Előzmény: svgyula (12620)
PeterStyle Creative Commons License 2010.10.24 0 0 12624
Szia! Csábítják az embereket a "kis motorokkal", hogy milyen takarékosak. 1,3-as motorban 90 meg annál több lóerő, na de miből? Levegőből csupán nem lesz 90 paci. Kérik a kaját bőven azért a teljesítményért. Régen mondták a Suzukikra milyen takarékosak, azok is voltak, na de a maiak? Ignis meg az új Swift is 1,3-as motorral 7-8 litereket kajálgat és még nincs is igénybe véve a motor. De van nekünk 93 lovacskánk mellé amit egy olyan ember aki Suzukit vesz nem igen fog kihasználni, mert nem igen utcai dragversenyre fogja vinni az autóját. Van mellé egy Euro 4-es motorunk ami megeszi a gatyánk és semmivel se kisebb a károsanyag kibocsájtása mint egy Euro 1-es 2-es motornak gyári adat szerint. Ez az egész rendszer egy jó nagy pénzlehúzás. Pár éve nekiálltak csesztetni a kétütemű Trabikat amik már akkor is alig voltak láthatóak hogy mennyire károsak. Mikor a 2,5 TDi Audi előzni kezd a ronggyá szabályzott és katalizátorozott blokkjával, hány katalizátor nélküli Trabi károsanyagkibocsátását adja ki magából? 5-10? Mert nekem ne akarják azt megmagyarázni hogy a fekete füstfelhő mögötte az már nem károsanyag. Mellesleg nekem is az Euro 2-es MPi Felicián piros plecsnyi virít még. Majd meglátom egy hónap múlva mit fog változni a vizsga után a színe. De ha ez pirosat kap akkor a füstöt okádó "korszerű" dízelek mit?
Előzmény: svgyula (12621)
daVeFR Creative Commons License 2010.10.24 0 0 12623
Szia!

Anno nekem is ezeket kellett motorikusan rendbe tenni az autón, amikor hozzám került. Én is féltem az áraktól, de aztán kiderült, nem kell annyira félni.

Lambda szonda (gyári) a sziklai.hu-n van 12e HUF

Van itt elektromos AC is hasonló áron, de én anno Csepelen vettem NÁLUK. Ket dolog van ezzel. Az egyik, hogy az online katalogusban én most már csak Fabigyótól látok, de egy telefont megérhet, mert sokkal olcsóbb volt, mint amit elotte mondtak. A msik, hogy kinai a pumpa, de tobb szerelo ismeros megnyugtatott hogy sok autoba tettek, es meg nem volt vele gond. En mar 3 eve hasznalom, eddig OK.

Ha megsem, akkor a sziklai.hu-n van AC is. Az 50mm-esre szintén ilyen tizenegynehany ezret ir, a kisebbre nem ad arat. Itt az volt a csepeli boltban a szentencia, hogy hozzam be, amit kivettunk, es megnezik, mert allitolag semmi logika nincs abban, hogy melyik pumpa kell bele. Vagy legalabb erdemes lemerni az atmerojet.
Előzmény: izek81 (12618)
mazsolmaany Creative Commons License 2010.10.24 0 0 12622
Üdv!Én elég sokat megyek autóúton(nem pályán),azt vettem észre,mióta ilyen drága a benzin,mindenki csak ballag,poroszkál.(én is)Ehhez a 70-80-as tempóhoz elég egy trabant is,kár volt megvenni a többmiliós csili-vili nagyteljesitményű kocsikat.
Előzmény: svgyula (12621)
svgyula Creative Commons License 2010.10.24 0 0 12621
Ja még egy dolog.
Pár hete volt szerencsém végignézni egy dokumentum filmet ami az olaj felhasználásról szólt. Na ott tisztán érthetően elmondták hogy nincs olyan autógyár amelyik a kisebb fogyasztás fele próbálna menni lásd az új autók minden új típus nagyobb teljesítményű. A teljesítmény növekedéssel pedig nő a felhasznált üzemanyag mennyisége is! Ezeket nem én találtam ki hanem a filmben szereplő szakemberek mondták. Ha Kína eléri azt az átlagot az egy főre jutó autók számában, mint Európa , akkor 15 év és vége az olajnak!
Van mindenkihez egy egyszerű kérdésem mennyi plusz teljesítményt vesz meg valaki a kresz előírásaihoz képest egy ma vásárolt új autóval 30-100%?
Egy átlag sofőr hányszor veszi igénybe a kocsija teljesítményének a 75% feletti részét?
Az a baj hogy hiába minden mi nagyon kis halak vagyunk!
svgyula Creative Commons License 2010.10.24 0 0 12620
Hali! Engem egyáltalán nem érdekel a matrica színe csak idegesít az hogy folyamatosan szívatnak bennünket a nagy büdös KÖRNYEZETVÉDELEM jelszóval!
Az soha senkinek nem fordult meg a fejében hogy talán a futott km/elhasznált üzemanyag alapján kéne ezeket a dolgokat figyelni!
Ki szennyezi jobban a környezetet aki évente 10e km megy átlag 8 literrel?
vagy az aki 100e megy 12-15 vagy több L/100km és ezeket az új autók produkálják.
Még egy dolog a katalizátorral kapcsolatban olvastam egy cikket és kevés hiányzott hogy földhöz vágjam a monitort!!!!!
Azt tudtátok hogy azért kell ilyen sok benzint adni a keverékbe mert MÉG a mai napig nincs olyan katalizátor amelyik kibírná az 1:18 v 1:20 keverék által keletkezett hőt!
Az meg sem fordult a fejükben hogyha számítógép vezérel mindent akkor mérhetné a kibocsájtott gázokat is és nem kéne az a szar katalizátor pontosabban UTÁNÉGETŐ. Valójában az, a többi furfangos leírás csak paraszt vakítás hogy jobban és tudományosabban lehessen eladni!
A kipufogó gázt bármilyen 5-600 fokos közegen keresztül vezeted az szétbomlik elemeire és jó lesz az érték mivel csak a vegyületei "veszélyesek".
Ja és az északi rénszarvas csordák is környezet szennyezők - ez nem vicc azt irták túl sokat puffogtatnak és károsítják az ÓZON réteget.
Előzmény: stemplis (12615)
kiscsufi Creative Commons License 2010.10.24 0 0 12619

 T. Klubtársak !

 

Eladó, Skoda Felicia komplett szervokormány. Kormánymű, szervoszivattyú, olajtartály, csövek, bilincsek, szivattyú tartókonzol feszítőgörgővel. 1999-esévjáratú, 1.6-os Feliciából lett kiszerelve. Szíjtárcsa peremén kis benyomódás van (képen látható). 

izek81 Creative Commons License 2010.10.24 0 0 12618
Szia!

Kérdés: normális ac-pumpát és lambda-szondát hol lehet venni? Utóbbit nem szívesen cserélném (egyszer elég volt huszonpárezer Ft...), viszont ha az előbbi cseréje aktuális, akkor pumpa kelleni fog (felicia 1.3 lxi 1999). Hogy lehet egy benzinpumpát tesztelni (nem igazán értek hozzá...)? Illetve mi ennek a normális ára (Unixnál néztem, hát, nem ott fogom venni...)
Válaszod köszönöm.
Előzmény: SkodaKlub (12242)
ó-vodás5407070 Creative Commons License 2010.10.24 0 0 12617

mivel központi befecskendezős 1996.augusztusig,ahogy az én farmotoros 1988as skodám is(135GLi vagy 135Ri C)

 

ezek pirosat kapnak,mert EU1esek

 

ahol van hengerenkénti befecsi ott már EU2es lehet

 

Előzmény: svgyula (12613)
ó-vodás5407070 Creative Commons License 2010.10.24 0 0 12616
EU4et semmiképpen sem teljesítheti,mert olyan nincs is ezek az autók között gyárilag
Előzmény: stemplis (12615)
stemplis Creative Commons License 2010.10.24 0 0 12615

Örülj neki, hogy a tiéd olyan amilyen... mert, hogy a tiéd biztos fogja tudni az EU1-et teljesíteni.

De hogy miénk hogy fogja az EU4-et a  következő vizsgán, azt nem tudom...!?  Most is a vizsgáztató az Opeljével állt oda, hogy jó legyen az érték. :S

Már nincs zöld kártya,  a műszaki vizsga utolsó fázisa a környezetvédelmi vizsgálat. Elvileg, ha azon megbukna, akkor újra kellene vinni műszakira. Ez azt jelentené, hogy buknám a vizsgadíjat.

Szóval örülj, hogy a tiéd még 1es besorolású. Olyan túl gyakran nincs szmogriadó, hogy hátrányod lenne belőle. 

 

Előzmény: svgyula (12613)
stemplis Creative Commons License 2010.10.24 0 0 12614

A szerelőd lehet, hogy kiszúrt veled, mert a forgalmit ingyen kicserélik ilyenkor. Csak a matrica árát kell kifizetni (600 Ft), de ha neked az rajta van , akkor már azt sem.

Akkor kell a forgalmiért a 6 ezer forintot kifizetni, ha már nincs benne hely az új műszaki érvényesség bejegyzéséhez, vagyis, ha egyébként is ki kellene.

Szerintem ballagj be az okmányirodába és kérj egy időpontot. Mert így lesz egy új forgalmid 04 -es környezetvédelmi besorolással, és persze lesz benne 5 üres hely a vizsgáztatások számára. Ja és vidd a hátsó rendszámot is. 

Vagy ha nem , akkor majd két év múlva;)

Előzmény: arthur877 (12607)
svgyula Creative Commons License 2010.10.24 0 0 12613
Hali! Kérdés a 95-ös vajon miért alapból EU1? A központi befecskendezőt nem szabályozza a lambda szonda? Az nem szabályozott katalizátoros? Mert ha nem már szedem is ki belőle hisz úgysem lesz megfelelő a zöldkártyánál! akkor meg minek lefojtani had büfögjön szabadon!!
Én biztos nem adok 10-e Ft-ot a más színű matricáért!
Előzmény: ó-vodás5407070 (12583)
mazsolmaany Creative Commons License 2010.10.24 0 0 12612

Üdv!Csakhogy a"teherautó"-nak nagy a rezsije!A súlyadó,kötelező több mint egy ötajtósra.Viszont átlósan befér egy GSX-R 1100-es Suzuki.(igaz az egyik h.ajtót nem lehet teljesen becsukni)

Előzmény: András52 (12611)
András52 Creative Commons License 2010.10.24 0 0 12611
pickup-al,tudnád legolcsóbban az alkatrészek atrakását megoldani,mivel teherautónak van vizsgáztatva:90%-al olcsóbb a bürokratikus része. Azért kerdezz rá a KPM-nél! üdv.
Előzmény: tothpeti72 (12600)
tiglinc Creative Commons License 2010.10.24 0 0 12610
Hogy mi igaz? Bemutatták, az igaz. Állítólag lesz szedán és egyterű. Hogy mikortól lesz kapható, azt nem tudni... 3 cikk a képek kedvéért:

http://motoroids.com/news/skoda-felicia-the-octavia-replacement-debuting-this-month.html

http://trendgadget.net/search/new+skoda+felicia+2010

http://indianautosblog.com/2010/05/2011-skoda-octavia

Előzmény: Gabesz Felicia (12608)
Bombyna Creative Commons License 2010.10.24 0 0 12609
Mázlid volt.
Előzmény: arthur877 (12607)
Gabesz Felicia Creative Commons License 2010.10.24 0 0 12608
az én Feliciam is kék plakettes
1.3 MPI (Magic)
Augsztusba lesz a vizsga elvileg kéket kell adniuk igaz?
ja és mi igaz ebből a hírből?http://www.szatmar.ro/Feltamad_a_Felicia/hirek/33667
vki tudd vmi bővebb infot?
arthur877 Creative Commons License 2010.10.24 0 0 12607
Nem, de attól még kéket kapott, hiszen az jár neki!
Elvileg adatlapra kellett volna vizsgáznia és utána az okmányiroda, de a szerelőm kihagyta ezt a lépcsőt, és kék matricával hozta vissza. A rendőr úgyis csak a színét nézi a plaketnek ha elrendelnek valamit, nem sokat változtatna, ha most visszamennék reklamálni, csak belekerülne 6 rugómba... Majd 2 év múlva
Előzmény: Bombyna (12606)
Bombyna Creative Commons License 2010.10.24 0 0 12606
Nem értettem félre én azért vagyok mérges mert a forgalmiban 2es van 4 es helyett mint a legtöbbünknek ami nem a mi hibánk hanem az okmányirodáké és ezért most cseréltetni kell a forgalmit meg pótvizsga ilyenek ami kb 10ezerre jön ki meg csomó utánajárás.Neked 4 es volt beírva hogy kéket kaptál?
Előzmény: arthur877 (12598)
wille.e Creative Commons License 2010.10.24 0 0 12605
De még ilyet is lehet:

http://szamlapo.uw.hu/szamlap_mintak.html
Előzmény: Viktorboy (12602)
DEM992 Creative Commons License 2010.10.24 0 0 12604
Nem igazán. Annyit lehet tenni, hogy az összes izzót kicseréled újra (valószínűleg a régiek fele meg van feketedve, a másik fele kiégett).

(Valaki anno írta, hogy kicserélte ledesre, de ez egyrészt nem egyszerű, mert forrasztgatni kell; másrészt meg nem hatékony, mert a led nem szórja anniyra a fényt, mint a hagyományos izzó.)
Előzmény: Viktorboy (12602)
printer71 Creative Commons License 2010.10.24 0 0 12603

Nem ment el a link úgyhogy egyszerűen bemásolom

http://totalcar.hu/tanacsok/autodoktor/2010/02/21/piros_vagy_kek_matrica/
Viktorboy Creative Commons License 2010.10.24 0 0 12602
Jó reggelt!

Olyan gondom van hogy a műszeregység elég haloványan világít. Kicsit hogy lehetne-a fényerőn tuningolni?

Üdv
printer71 Creative Commons License 2010.10.24 0 0 12601

Itt van egy kis magyarázat a mostani zöldkártyamizériához


tothpeti72 Creative Commons License 2010.10.24 0 0 12600
A feliciám "elhalálozott" egy idősebb márkatárs (S120, poros kanyar, nagy lendület, én meg útban voltam) által. Lábon ment haza, de totálkár. Azt hiszem a következő megint ilyen lesz. illetve inkább pickup. Tudja valaki, hogy milyen macerával jár, ha esetleg vennék egy olcsóbb példányt és a fődarabot (váltót-motort) átpakolnám a régiből?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!