Hali! Az 1:14-et rosszul tudod most 1:16! az átlag de fontos hogy a kompresszió viszony milyen, ha azt növeled akkor lehet "hígítani" a keveréket. Az 1:16 os keverést 1980 ban tanultam a középiskolában ahol elméletben terveztünk motorokat fő paraméterek szerint mint: dugattyú átmérő, löket, sűrítési arány, beömlök mérete...stb. De megkeresem azt a cikket és belinkelem neked!
Ha ezt meg is tetted, jobban tennéd, ha erről mélyen hallgatnál, és nem fennhangon hirdetnéd. Innentől egy lapra írtad magad velük. Gratulálok! Vannak bűnözők. Az a megoldás, hogy te is az leszel? Sajnos sokan ülnek lopásért, vagy akár emberölésért. Holnaptól lopjunk, öljünk mind?
Az üvegházhatású gázok emissziójában kb. holtversenyben áll a közlekedésben résztvevő járművek által kibocsájtott CO2 és a szarvasmarha tenyésztésnek köszönhetően a légkörbe jutó metán. :)
Egyébként tudtommal a legújabb besorolások szerint már számít a CO2 g/100km, ami gyak. a fogyasztást jelenti.
Másik dolog. A benzin levegő keverék gyulladási határa "hígítási" oldalon 1:14-hez, szóval az általad említett 1:18-1:20 nem a katalizátor bűne, hanem az már nem gyulladóképes elegy. Folynak a kísérletek a réteges feltöltésű motorokkal, de erről igen keveset tudok.
Aztán meg lehet szidni a gyártókat a teljesítménynövelés miatt, de ne felejtsük el, hogy az elmúlt kb. 10 évben azért nem csökkent tovább az autók fogyasztása, mert ha jól megnézzük a tömegük szépen nőttön nőt, ahogy elterjedt a klíma, ilyen extra, olyan plusz, no meg a szigorodtak az elvárások törésteszt tekintetében.
Pl. egy Felicia és egy Honda Jazz (mindkettő van a családban ezért a példa) kb. egyforma dimenzióban mozog ránézésre. A Feliciam 68LE, a Jazz 85 körül (ha jól emlékszem). menetteljesítményben nincs igazán különbség, mivel a Jazz cca 150kg-val nehezebb (de talán többel). Legyünk őszinték! Jó dolog az digit klíma, az ABS, stb. és ha netalán a szeretteink bajba kerülnek, jó tudni, hogy egy atom masszív kasztni veszi őket körül. Ez meg nincs ingyen. Ja, mindemellett a Jazz városban sokkal, o.úton meg érezhetően kevesebbet fogyaszt mindezek ellenére. ;) (De annyival viszont nem jobb, mint amennyivel drágább, legalábbis nekem nincsen annyi pénzem :o )
Nekem első dolgom volt kivenni a katalizátort.Amig vannak Ifák meg kormoló dizelek addig leszarom a környezetszennyezést. Ha tehetném egy amerikai verdát vezetnék baszott nagy motorral.
Szia! Csábítják az embereket a "kis motorokkal", hogy milyen takarékosak. 1,3-as motorban 90 meg annál több lóerő, na de miből? Levegőből csupán nem lesz 90 paci. Kérik a kaját bőven azért a teljesítményért. Régen mondták a Suzukikra milyen takarékosak, azok is voltak, na de a maiak? Ignis meg az új Swift is 1,3-as motorral 7-8 litereket kajálgat és még nincs is igénybe véve a motor. De van nekünk 93 lovacskánk mellé amit egy olyan ember aki Suzukit vesz nem igen fog kihasználni, mert nem igen utcai dragversenyre fogja vinni az autóját. Van mellé egy Euro 4-es motorunk ami megeszi a gatyánk és semmivel se kisebb a károsanyag kibocsájtása mint egy Euro 1-es 2-es motornak gyári adat szerint. Ez az egész rendszer egy jó nagy pénzlehúzás. Pár éve nekiálltak csesztetni a kétütemű Trabikat amik már akkor is alig voltak láthatóak hogy mennyire károsak. Mikor a 2,5 TDi Audi előzni kezd a ronggyá szabályzott és katalizátorozott blokkjával, hány katalizátor nélküli Trabi károsanyagkibocsátását adja ki magából? 5-10? Mert nekem ne akarják azt megmagyarázni hogy a fekete füstfelhő mögötte az már nem károsanyag. Mellesleg nekem is az Euro 2-es MPi Felicián piros plecsnyi virít még. Majd meglátom egy hónap múlva mit fog változni a vizsga után a színe. De ha ez pirosat kap akkor a füstöt okádó "korszerű" dízelek mit?
Anno nekem is ezeket kellett motorikusan rendbe tenni az autón, amikor hozzám került. Én is féltem az áraktól, de aztán kiderült, nem kell annyira félni.
Van itt elektromos AC is hasonló áron, de én anno Csepelen vettem NÁLUK. Ket dolog van ezzel. Az egyik, hogy az online katalogusban én most már csak Fabigyótól látok, de egy telefont megérhet, mert sokkal olcsóbb volt, mint amit elotte mondtak. A msik, hogy kinai a pumpa, de tobb szerelo ismeros megnyugtatott hogy sok autoba tettek, es meg nem volt vele gond. En mar 3 eve hasznalom, eddig OK.
Ha megsem, akkor a sziklai.hu-n van AC is. Az 50mm-esre szintén ilyen tizenegynehany ezret ir, a kisebbre nem ad arat. Itt az volt a csepeli boltban a szentencia, hogy hozzam be, amit kivettunk, es megnezik, mert allitolag semmi logika nincs abban, hogy melyik pumpa kell bele. Vagy legalabb erdemes lemerni az atmerojet.
Üdv!Én elég sokat megyek autóúton(nem pályán),azt vettem észre,mióta ilyen drága a benzin,mindenki csak ballag,poroszkál.(én is)Ehhez a 70-80-as tempóhoz elég egy trabant is,kár volt megvenni a többmiliós csili-vili nagyteljesitményű kocsikat.
Ja még egy dolog. Pár hete volt szerencsém végignézni egy dokumentum filmet ami az olaj felhasználásról szólt. Na ott tisztán érthetően elmondták hogy nincs olyan autógyár amelyik a kisebb fogyasztás fele próbálna menni lásd az új autók minden új típus nagyobb teljesítményű. A teljesítmény növekedéssel pedig nő a felhasznált üzemanyag mennyisége is! Ezeket nem én találtam ki hanem a filmben szereplő szakemberek mondták. Ha Kína eléri azt az átlagot az egy főre jutó autók számában, mint Európa , akkor 15 év és vége az olajnak! Van mindenkihez egy egyszerű kérdésem mennyi plusz teljesítményt vesz meg valaki a kresz előírásaihoz képest egy ma vásárolt új autóval 30-100%? Egy átlag sofőr hányszor veszi igénybe a kocsija teljesítményének a 75% feletti részét? Az a baj hogy hiába minden mi nagyon kis halak vagyunk!
Hali! Engem egyáltalán nem érdekel a matrica színe csak idegesít az hogy folyamatosan szívatnak bennünket a nagy büdös KÖRNYEZETVÉDELEM jelszóval! Az soha senkinek nem fordult meg a fejében hogy talán a futott km/elhasznált üzemanyag alapján kéne ezeket a dolgokat figyelni! Ki szennyezi jobban a környezetet aki évente 10e km megy átlag 8 literrel? vagy az aki 100e megy 12-15 vagy több L/100km és ezeket az új autók produkálják. Még egy dolog a katalizátorral kapcsolatban olvastam egy cikket és kevés hiányzott hogy földhöz vágjam a monitort!!!!! Azt tudtátok hogy azért kell ilyen sok benzint adni a keverékbe mert MÉG a mai napig nincs olyan katalizátor amelyik kibírná az 1:18 v 1:20 keverék által keletkezett hőt! Az meg sem fordult a fejükben hogyha számítógép vezérel mindent akkor mérhetné a kibocsájtott gázokat is és nem kéne az a szar katalizátor pontosabban UTÁNÉGETŐ. Valójában az, a többi furfangos leírás csak paraszt vakítás hogy jobban és tudományosabban lehessen eladni! A kipufogó gázt bármilyen 5-600 fokos közegen keresztül vezeted az szétbomlik elemeire és jó lesz az érték mivel csak a vegyületei "veszélyesek". Ja és az északi rénszarvas csordák is környezet szennyezők - ez nem vicc azt irták túl sokat puffogtatnak és károsítják az ÓZON réteget.
Kérdés: normális ac-pumpát és lambda-szondát hol lehet venni? Utóbbit nem szívesen cserélném (egyszer elég volt huszonpárezer Ft...), viszont ha az előbbi cseréje aktuális, akkor pumpa kelleni fog (felicia 1.3 lxi 1999). Hogy lehet egy benzinpumpát tesztelni (nem igazán értek hozzá...)? Illetve mi ennek a normális ára (Unixnál néztem, hát, nem ott fogom venni...) Válaszod köszönöm.
Örülj neki, hogy a tiéd olyan amilyen... mert, hogy a tiéd biztos fogja tudni az EU1-et teljesíteni.
De hogy miénk hogy fogja az EU4-et a következő vizsgán, azt nem tudom...!? Most is a vizsgáztató az Opeljével állt oda, hogy jó legyen az érték. :S
Már nincs zöld kártya, a műszaki vizsga utolsó fázisa a környezetvédelmi vizsgálat. Elvileg, ha azon megbukna, akkor újra kellene vinni műszakira. Ez azt jelentené, hogy buknám a vizsgadíjat.
Szóval örülj, hogy a tiéd még 1es besorolású. Olyan túl gyakran nincs szmogriadó, hogy hátrányod lenne belőle.
A szerelőd lehet, hogy kiszúrt veled, mert a forgalmit ingyen kicserélik ilyenkor. Csak a matrica árát kell kifizetni (600 Ft), de ha neked az rajta van , akkor már azt sem.
Akkor kell a forgalmiért a 6 ezer forintot kifizetni, ha már nincs benne hely az új műszaki érvényesség bejegyzéséhez, vagyis, ha egyébként is ki kellene.
Szerintem ballagj be az okmányirodába és kérj egy időpontot. Mert így lesz egy új forgalmid 04 -es környezetvédelmi besorolással, és persze lesz benne 5 üres hely a vizsgáztatások számára. Ja és vidd a hátsó rendszámot is.
Hali! Kérdés a 95-ös vajon miért alapból EU1? A központi befecskendezőt nem szabályozza a lambda szonda? Az nem szabályozott katalizátoros? Mert ha nem már szedem is ki belőle hisz úgysem lesz megfelelő a zöldkártyánál! akkor meg minek lefojtani had büfögjön szabadon!! Én biztos nem adok 10-e Ft-ot a más színű matricáért!
Üdv!Csakhogy a"teherautó"-nak nagy a rezsije!A súlyadó,kötelező több mint egy ötajtósra.Viszont átlósan befér egy GSX-R 1100-es Suzuki.(igaz az egyik h.ajtót nem lehet teljesen becsukni)
pickup-al,tudnád legolcsóbban az alkatrészek atrakását megoldani,mivel teherautónak van vizsgáztatva:90%-al olcsóbb a bürokratikus része. Azért kerdezz rá a KPM-nél! üdv.
az én Feliciam is kék plakettes 1.3 MPI (Magic) Augsztusba lesz a vizsga elvileg kéket kell adniuk igaz? ja és mi igaz ebből a hírből?http://www.szatmar.ro/Feltamad_a_Felicia/hirek/33667 vki tudd vmi bővebb infot?
Nem, de attól még kéket kapott, hiszen az jár neki! Elvileg adatlapra kellett volna vizsgáznia és utána az okmányiroda, de a szerelőm kihagyta ezt a lépcsőt, és kék matricával hozta vissza. A rendőr úgyis csak a színét nézi a plaketnek ha elrendelnek valamit, nem sokat változtatna, ha most visszamennék reklamálni, csak belekerülne 6 rugómba... Majd 2 év múlva
Nem értettem félre én azért vagyok mérges mert a forgalmiban 2es van 4 es helyett mint a legtöbbünknek ami nem a mi hibánk hanem az okmányirodáké és ezért most cseréltetni kell a forgalmit meg pótvizsga ilyenek ami kb 10ezerre jön ki meg csomó utánajárás.Neked 4 es volt beírva hogy kéket kaptál?
Nem igazán. Annyit lehet tenni, hogy az összes izzót kicseréled újra (valószínűleg a régiek fele meg van feketedve, a másik fele kiégett).
(Valaki anno írta, hogy kicserélte ledesre, de ez egyrészt nem egyszerű, mert forrasztgatni kell; másrészt meg nem hatékony, mert a led nem szórja anniyra a fényt, mint a hagyományos izzó.)
A feliciám "elhalálozott" egy idősebb márkatárs (S120, poros kanyar, nagy lendület, én meg útban voltam) által. Lábon ment haza, de totálkár. Azt hiszem a következő megint ilyen lesz. illetve inkább pickup. Tudja valaki, hogy milyen macerával jár, ha esetleg vennék egy olcsóbb példányt és a fődarabot (váltót-motort) átpakolnám a régiből?