Nekem az a bajom, hogy a statikus látnivalót miért kell filmen néznem hosszú perceken át. Jobb lett volna, ha az egész film tartalmát kb. 5-6 fényképen ábrázolta volna a szerző. Jobb lehetett volna a képminőség, valamint a néző dönthett volna arról, hogy egy-egy részletet mennyi ideig szemlél.
Meghajózta az átmenetet, már újra párhuzamosan halad velünk szembe.
Mögötte a zöld.
A MOHÁCS az.
Közben kissé feljebb lopakodunk a jobbpartba húzódva, jön a P. HITOV hárommal, nyíl ismét a felső piroson.
Utolsóként jön a SMOLIN-3, utána szabad az út.
És ha jól emlékszem, de majd Ha-Jó bácsi kijavít ha nem, a levárás tényleges oka nem is ez az átmenet volt, hanem az onnan félórára feljebb elért hely, egy zölddel.
A vontahengert én is kifogásoltam. Szerintem mégis valamilyen leszabadítás lehetett, mert előtte egy nappal mintha egy szétszakadt és szétszóródott csurma képeit mutatta volna ugyan abban a körzetben. Legalábbis szerintem ezt láthatjuk itt:
Másik kedvencem egy másik szerzőtől: önjáró levár zöld bója alatt a Felső-Dunán, szemből völgymenetben jó nagy slunggal REGENSBURG toló érkezik két darabbal, felakad, önjáró gyorsan odébbáll…Ilyenkor nem szokás segítséget nyújtani, vagy legalább megvárni, amíg kiderül kell-e segítség?
A svájci gőzhajók azt hiszem nem sokban hasonlitanak a magyarokhoz. talán hasonló mint Magyarország gazdasági helyzete a Svájciakhoz. nA persze csak az állapotokra gondoltam...:-(((((
Köszi a választ! Hát ez elég gáz. Nem nagyon (sőt: nagyon nem) tetszik ez a járgány, de azért egyszer kipróbáltam volna, ugyanakkor nem fogok zsákbamacskázni, hogy lejön-e a Lánchídig, vagy sem... Jó ötlet, nem jól üzemeltetve, talán túl messze van a Dráva utca. Amúgy vicces, hogy az emberek még mindig meg-megdöbbennek a járgány láttán, igaz, már nem annyira, mint eleinte :)
Lehet hogy már szerepelt valahol,de Berendi Gábor / Hajóskapitány:Gépész/ ugyancsak elhunyt ez év 03.18.-án,előző hónap 14.-én temették.Nem volt rossz srác.
Sziasztok, kérdés jöhet, ha már idekerült ez a csúnya gumikerekű? A múltkor a Parlament előtt időzvén látom, hogy jön lefele, mondom magamnak, megvárom, lefilmezem, ahogy elúszik. Erre a Bem tér magasságában visszafordul, és nekilódul (kackac) északnak. Valami változtatás volt az útvonalban (talán 2-3 hete volt ez), vagy most már sose jön le a Lánchídig?
A stabilitása már (a motorok cseréje után a) ballaszt sújjal lett korigálva.Abból az okból kifolyólag mivel a felső fedélzetről jelentős súly került le, valamint a kormányállás is kb félig le lett sülyesztve a felső fedélzetbe.
Tudtommal a legelső (eredeti) verzióra azért nem lenne célszerű visszaépíteni, mert instabil volt. Valahol olvstam, hogy "úgy" veszélyesen billegett, később (többek között) ezért is nyúltak hozzá.
Egy halász hajóval együtt várja a sorsát, no és az állami pénzt.Ha igaz úgy múzeum lesz belőle( a volt halászati telepen) Partra téve és heyre állítva.
Korábban a Helka is így járt, majd később vissza került a vízre.
Most a Balaton egy kissé lerabolva,raktárnak használva ugyancsak megviselt állapotban várja a lehetetlent.
Lemezelni kellene, és elkellene dönteni melyik kornak megfelelően kívánják rekonstruálni.Az én időmben csak négy alkalomban lett átépítve.( A legrégebbi formája a Balaton szerelmesei című honlapon megtalálható)Azon még a 1960-as években megvolta kapitányi lakótér fen a felső fedélzeten.
Kellemes emlékek kapcsolódnak hozzá,na meg az aktív idejéhez.
1970-es években még működő "ORI" kötvetítette a zenekarokat a hajókra.
Régen jendrasik segéd motorok voltak benne(2db) most 4hengeres csepel .
Most a főmotor egy SKL kicsit kopaszon.
Szegecselt test fodított bordákkal, enyhén tönítettlen közfalakkal.
Nagyon sokat kellene rá fordítani (nézetem szerint kb150-200 milió).Ezért is került oda a zsilip elé.