Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2009.09.18 0 0 86731
PBR13 Creative Commons License 2009.09.18 0 0 86730

Sziasztok,

 

Senki sem írta elő, hogy marconi-rigget kell csinálni. A kutter-szerű testhez és az orrsudárhoz jobban illene egy gaffos-faárbocos kutter rigg.

Persze akinek kell a lazyjack meg a fockroller, az nyilván a készen kapható megoldások felé mozdul el.

Egyébként faárbocot ma is csinálnak, amatőr szinten is, (http://amapola.blog.hu/2009/8) és a gaffos rigghez nem is olyan bonyolult a rövidebb hossz, és a nút hiánya miatt. Bármelyik ügyes asztalos elvégezheti a munkát.

Persze erről az egész hajóról lesír, hogy a megrendelőnek fogalma sem volt az egységes stílusról. A Juditta valóban sokkal összeszedettebb külalakú.

Előzmény: edesviz (86729)
edesviz Creative Commons License 2009.09.18 0 0 86729
Sziasztok,

talán az árbócokra feszített vitorlákat is megnéznétek. A Juditta árbócai relativ rövidek. A nagyobb súly kisebb nyomatékkaron jelentkezik. A másiknál nagy valószínűséggel már nyomaték problémák is lehettek. Egyébként alkalmas faanyagot be lehet szerezni, csak pénz kérdés.
Édesviz
Előzmény: tehtube (86727)
tehtube Creative Commons License 2009.09.18 0 0 86728
Ha ennek is leműtenék a megnyújtott orrát, kb. így :-)
Előzmény: Ramsau83 (86711)
tehtube Creative Commons License 2009.09.18 0 0 86727

A JUDITTA esetében azért egységesebb a látvány. 

Talán bontott árbócot szerezni ilyenkor célszerűbb?

Előzmény: rezgaras (86726)
rezgaras Creative Commons License 2009.09.18 0 0 86726
tehtube írta:

> az aluárbóc a régies testen

Azt hiszem, ezt le kell nyelni. Nehezen hiszem, hogy manapság kishazánkban bárki is készítene ragasztott faárbocot ekkora méretben és tisztességes minôségben... És ha mégis, mennyiért?
Előzmény: tehtube (86724)
smith Creative Commons License 2009.09.18 0 0 86725
Ez a hercegnő is van olyan szép, mint a pestii úribarátnéja... :-)
Az orrában az oszlopra tett ágyú az mondjuk büntet rendesen ezen is.
Előzmény: haflinger (86722)
tehtube Creative Commons License 2009.09.18 0 0 86724

Hát ez az aluárbóc a régies testen mintha sportkocsira Rolls Royce hűtőmaszkot raktak volna. Már szinte távolkeleties felfogást tükröz :-(

No mindegy.

Viszont üdvözlendő hogy szél esetén valóban megújuló energiát használnak.

(ami viszont elég ritka vendég volt nyáron szerintem)

Előzmény: haflinger (86722)
Füred1980 Creative Commons License 2009.09.18 0 0 86723
Na ez is még egy szép jószág,nálam egyenlő a Hableánnyal!
Helka és a Csobánc magasan veri a többi Keszthelyi sétahajókat!
Előzmény: haflinger (86722)
haflinger Creative Commons License 2009.09.18 0 0 86722

Az utolsó három képen tényleg nem domborodik a vitorlája, mert éppen azokban a pillanatokban húzták fel. Gondolom megfelelő széljárás mellett szívesebben használják a vitorlát, mint a motort; úgy lehet igazán hangulatos :-)

A következő képeken a másik Keszthelyen sétahajózó vitorlás, a Sissy hercegnő látható.

 

Előzmény: tehtube (86709)
bocalánc Creative Commons License 2009.09.18 0 0 86721
Még mindég jobb,mintha Óbudán "rohadt" volna szét. A grófi francia leszármazottak hozomra akarták befejeztetni,de a tápéiak beintettek nekik,kirakták a partra.Legalábbis igy tudom. Ja igen..evvel akartak Párizsba menni.
Előzmény: haflinger (86681)
bocalánc Creative Commons License 2009.09.18 0 0 86720
irhattam volna átbarmolást is,de itt a lényeg ennek a szép két árbócosnak az elcsúfitásárol szól. Pedig hát ez a hajó megjárta a Vörös-tengert is valamilyen expedició keretében kb. 20 évvel ezelőtt. Pontosan nem emlékszem...még a korinthoszi csatornában is láttam róla képeket...Szóval az "átgányolást" tulajdonképpen a legnagyobb megvetésnek irtam.(azért kiváncsi volnék mi módon jutott hozzá).Ha jól emlékszem,az URÁNUSZ gömbölyitett felépiményét is "modernizálták" sarkosabbra,de megmaradt kb. ugyanannak a hajónak.
Előzmény: Elfdaddy (86680)
pájszer Creative Commons License 2009.09.17 0 0 86719
Mellik a Sőne POPÓ ? a tulsó manöken alkatú, vagy az innenső derék legény?
Előzmény: saros5727 (86571)
Kgszi Creative Commons License 2009.09.17 0 0 86718
- Fefi - Creative Commons License 2009.09.17 0 0 86717
Ez egy régebbi albumból (Nálunk ez sok hajó)
Előzmény: - Fefi - (86716)
- Fefi - Creative Commons License 2009.09.17 0 0 86716
Feltöltve. Még öt másik is. (Bár, látom, a tegnapi négyet már megtaláltátok. :-) )
(Hááát..., a képek olyanok, amilyenek... Valamiért csak verőfényben sikerednek. :-( )

2009.07.08. BAVARIA 53; STEAUA DUNARII
2009.07.23. excellente royal, GEORGI MAMARCHEV, PASSION, MOZART, ROVINARI-19
2009.09.02. A'ROSA RIVA; komp
2009.09.07. KŐSZEG, SWITZERLAND
2009.09.11. ANMARE tengerjáró, VALNTIN PILYAEV, KŐSZEG, komp
2009.09.15. A'ROSA DONNA; komp
Előzmény: - Fefi - (86531)
Mwin Creative Commons License 2009.09.17 0 0 86715
Volt az benn Újpesten is, meg a spiccen is...cipelik ide-oda...
Előzmény: Ramsau83 (86703)
Elfdaddy Creative Commons License 2009.09.17 0 0 86714
Kösz :-)

Ezek a hajók azok, amik megdobogtatják a szívemet :-)
Előzmény: - Fefi - (86713)
- Fefi - Creative Commons License 2009.09.17 0 0 86713
Előzmény: Ramsau83 (86712)
Ramsau83 Creative Commons License 2009.09.17 0 0 86712
Érsekcsanád sólyán.
Ramsau83 Creative Commons License 2009.09.17 0 0 86711

Jelentés a Linzi Hajógyárból:

A Schönbrunn javítása folyamatban.

 

Enzo Creative Commons License 2009.09.17 0 0 86710
"A balatoni hajózás történetének egyik leghíresebb hajója a Festetics György gróf által 1796-ban építtetett „ Juditta " nevű komp volt, amely kereskedelmi hajóként Keszthely és Kenese között közel 30 évig szelte a hullámokat.

Nem célunk a hajót fő méreteiben, vagy apró részleteiben rekonstruálni, de szellemét feltámasztjuk, jellegét, vonalvezetését, vitorlázatát, egyes komponenseit koncepciónkhoz felhasználjuk,"


Pannon-Pinical
Előzmény: tehtube (86709)
tehtube Creative Commons License 2009.09.17 0 0 86709

Tényleg a szél tolja előre? Az jó lenne mind az orrnak mind a fülnek. Csak nem domborodik nagyon a vitorlája.

 

Nem ilyesmi vitorlások voltak a Balatonon a géphajózás előtti korszakban?

Előzmény: haflinger (86706)
Una Vestrum Creative Commons License 2009.09.17 0 0 86708
Kötelékben hazatérő AM-ek; kicsit elszalasztva...
H__G Creative Commons License 2009.09.16 0 0 86707
Gondolom, valahogy az utasok fejmagassága fölé kellett vezetni a füstöt, így a hossz adott volt, igaz, kecsesebben és esztétikusabban is meg lehetett volna oldani.

Az ablakra viszont nincs mentség, engem az jobban zavar.
Előzmény: Enzo (86685)
haflinger Creative Commons License 2009.09.16 0 0 86706

Reggel igrtem, most itt vannak a képek a Judittáról.

 

Előzmény: haflinger (86681)
Jo-Ke Creative Commons License 2009.09.16 0 0 86705
Annak, akinek jobb a szeme /üvege/ ! ;-)
Előzmény: Mwin (86701)
miss giraffe Creative Commons License 2009.09.16 0 0 86704
http://www.youtube.com/watch?v=wF5QFvaNsgg

http://www.youtube.com/watch?v=x1Ow6keMd3I
Ramsau83 Creative Commons License 2009.09.16 0 0 86703

Sziasztok!

Az Eger már régóta Csepelen áll a Dunán, már kb. 4 éve átépítésre vár. Szerintem még sokáig. 

Miskolcot  már több mint 3 éve leállították, szerintem helyzete reménytelen arra hogy még valaha önerőből menni fog. Úgy tudom hogy Bent áll Csepelen a kikötőben.

Előzmény: Davosov (86676)
miss giraffe Creative Commons License 2009.09.16 0 0 86702

Még egy pár fotópróbálkozás a Vöcsökről nézve!


Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!