Nem veszem le. Marad. Sajnos a szemüveg nekem (sem) divatcikk. Idővel változik az ember szeme. Nekem pl. a régi (piroskeretes) szemüvegem már nem jó.
A dolog tartalmi részére vonatkozólag egy élményem:
Egy ember esztelen száguldozása során jól összetörte az autóját. Amikor többen ígyekeztünk a roncsot félretolni az útból, akkor ránkripakodott, hogy: "Vigyázzanak rá! Ez nem Ikarus, hanem egy drága autó!"
Mert globálisan nézve a köz pénzébôl kell fenntartani egy létesítményt, amit csak egy páran használnak.
Hmm.
Vajon egy duzzasztógátat hányan "használnak"? Közvetlenül nyilván nem sokan, közvetve viszont annál többen.
Mert a duzzasztott vízből öntöznek, abban halásznak, horgásznak, partjain strandolnak, és ők már nem kevesen, hanem sokan vannak. Ők a köz, akinek a pénzéből fenntartják a duzzasztót, az ugyanis közérdekből, közpénzen épült.
Teljes mértékben igazat adok nektek. Csak az a kérdés, hogy ki mit mibôl finanszíroz és abból ki profitál!
Mert globálisan nézve a köz pénzébôl kell fenntartani egy létesítményt, amit csak egy páran használnak. Persze fizetnek a használatért, de az messze nem elég a fenntartásra. Egy kicsit olyan, mint az Operaház, azt is nagyjából a köz pénzébôl tartják el, a belépôk ára hideg vízre sem elég, és csak kevesen profitálnak belôle - akik elmennek az Operába.
Persze az adott esetben meg is lehet fordítani a kérdést! A zsilipre (és a karbantartására) azért van szükség, mert odaépítettek egy gátat. Ha nem lenne gát, nem kellene zsilip sem, mindenki szabadon hajózhatna. Tehát fizessen az, akinek hasznára van a gát. Így sem jó? :-((
Nagyon is számítanak a kajakok a ladikok,motorcsónakok.
Jelenleg a tiszai hajózásnak ezek teszik ki a zömét.Komoly kiszolgáló iparág épült a vizitúrizmusra. A Tiszai hajózásnak a jövője a szabadidős,rekreációs hajózás.
Könyörgöm,kettő darab zsilipről beszélünk!
Csak meg kéne tankolni a kotrót,hiszen a személyzet,a technika megvan.
Ha ezt is hagyják lepusztulni,még a lehetősége sem lesz meg a tiszai hajózásnak.
Vedd észre: idén nincs pénz semmire! Tényleg semmire!!! Jövôre szerintem lesz egy kevés, leginkább karbantartásra ott, ahol legjobban szorít a cipô. Nem vagyok abban biztos, hogy a tiszai zsilipek ebbe a kategóriába esnek, tekintve hogy évente két kéz ujjain megszámlálható mennyiségü hajó veszi ôket igénybe... (Lehet, hogy ez rosszindulatú megközelítés, de ha vannak valakinek számai, akkor közölje! Motorcsónakok nem számítanak!)
Érdemes volt a múltkor az ÍRMA nevű Boglári hajóról irni.Most kaptam a hírt hogy pályázati pénzt kapott a Polgármesteri hivatal mivel fen van a nilágörökség listáján. Jövő héten kezdik a kiégett hajó homokszórását.