Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
Ez nagyon kormos! Ez biztosan nagyon sokat kap. Ki tud pörögni rendesen? Erősen kétlem.
Szerintem ez a karburátor nincs jól beállítva. Az mondjuk elterjedt gyakorlat, hogy egy motorfelújítás (dugattyú, henger) csere után dúsabb a keverék az optimálisnál, de bejáratás után ismét be kell lőni. A karburátor beállítás módját már sokszor leírtuk itt és a láncfűrészes fórumokon is, most nem ismételném meg.
Szóval ez így biztosan nem jó, idővel jó kis lerakódásokat képez a motorban, a kipufogóban is. És a motor sem tudja hozni a valós teljesítményét.
Nekem is van ez az előbb linkelt fajta, és legalábbis az én tapasztalatom az, hogy ha nem tekersz semmit sehova, akkor is műxik, elég, ha a motor közvetlen közelébe teszed. Viszont nekem azt is csinálja, hogy a kétüteműeknél a nagy fordulaton (10.000 táján) lassú, pár másodpercet késik.
Olyan is van, amihez vezeték sem kell. Az én gépemet a Husqvarna szervizben egy olyan fordulatszámmérővel (gyári Husqvarna volt az is) állították be, amit csak közelíteni kellett a gyertyához.
Amit Bandi belinkelt, az az egyik legelterjedtebb típus. A quad, krosszmotor, csónakmotorokhoz, nagy előszeretettel használják, mert fixre beépítve a fordulatszámon kívül üzemórát is mér és ezeken nem megtett km alapján számolják a szerviz, olajcsere intervallumokat. Hasznos kis műszer, bár nem egy tapasztalt szervizessel beszéltem, akik kizárólag fülre hajlandók karbit állítani, holott van nekik ilyen műszerük. Való igaz, tökéletesen lehet érzékelni a legmagasabb fordulatot, ahonnan vissza kell venni egy negyed fordulattal. Ez a lényeg, mert ha túlpörög, akkor hamarosan be is sül a motor.
Vannak típusok, ahol a felső peremmel kell szintben lennie az emelőkarnak. Tapasztalatom szerint ez a ritkább. Nem attól függ, hogy Zama, Walbro vagy esetleg Tillotson, gyakorlatilag egy kaptafára készülnek, adott típuson belül lehetnek eltérések. Megnéztem a 343R szervizkönyvét (azelőtt kellett volna mielőtt hozzászóltam :-) ebben is az van, hogy a felső peremmel kell, hogy egy szintbe legyen. Ki is vágtam az ominózus részt:
Ebben is azt írják, hogy megegyezik a Walbro-val. Ez persze csak az adott típusú karbira vonatkozik, mert ahogy az előzőekben belinkeltem a walbro egy másik típusának a szervizleírásából származó fotót, ott az alsó síkkal kell szintben lennie. A tanulság, hogy mindig az adott típushoz kutassuk fel a gyári szervizleírást.