Én egyzser mentem haza a Sztendrei HÉV-vel ,és Timár utcánal , vagy lehet h elötte felszált 2 hülyegyerek (17évesek lehettek) és tényleg teljesen észrevétlenül megkarcolták az egyik ajtón az ablakot csak azzal szívták meg ,hogy ott voltak a Security-sok és egyből lekapcsolták őket ,egyből rendőrt hívtak aztán Árpád hídnál leszáltak...
Passz de sztem a kis bunkóknak ilyenkor egykét hétre elkéne szegülniük egy egy ksz-ba firkamentesiteni a héveket és akkor megtudnák mien meló és egy életre elmenne töle a kedvük
766-ost láttam hogy firkálják össze 3-an, kiszóltam nekik hogy mire jó ez?Azt mondták hogy ha nem tünsz el megfigyelünk téged,alkalom adtán megverünk téged!
Ma igytörtént le kelett mosnia a két elkövetőnek a firkát amit felrajzolt.Sztem jo kis megoldás tudják meg mien nehéz leszedni azt a vackot...A kézletörés meg hát...bizzuk a rendőrre:-))
A 866osról láttam a kevei hév honlapján olyan fotókat..nagyon összefirkálták,jó sok munka lehetett vele mig azt eltüntették róla.Meg egy MX/aról is van fent fotó de annak a külsejét firkálták össze de kegyetlenül:-(((((
húú,letörném a kezét!Egyszer a 766-os kocsit firkálták össze,de úgy hogy telibe épp zöld színűt nem lehetett látni,és előtte 3 héttel jött ki a fényező műhelyből....
Egyébként nekem, multkor az jutott eszembe ,hogy a Szentendrei HÉV-et tovább lehetne vezetni a 19-es villamosvonalon. Tudom nem férne el ,a Lánc hídnál ,meg máshol se biztos ,de úgy magam elé képzeltem ,hogy a Duna parton ilyen nagy zöld hernyó mászkálna , persze nem 70km/h -val hanem csak 50km/h -val:)
Régebben össze-vissza voltak a szerelvények pályaszám szerint, de pár éve elkezdték sorba tenni öket, ez szerintem jó ötlet. Most már csak ilyen kölcsönadós idökben vannak más vonalakon a szerelvények.
És TE ezt honnan tudod??? hogy kerültél a vezetőállásba? Ez a rotációs kompresszor volt amúgy, sajnos mielött elment tölünk pont elromlott, igy vissza került rá a hagyományos (7 C 1). Ez a rotációs kompresszor nálunk volt meg elsőnek, itt volt kisérleti üzemben. Ha jól tudom akkor Csepelen már valamennyi motorkocsin ilyen van. Cinkota és Szentendre hogy áll ezekkel? Valaki súghatna :))))
Két hete volt asszem mikor nemjárt a HéV Keve és Tököl között és akkor ott állt a 953-954(tartalékként?) a tököli állomáson és összevolt fújva az oldala:-((((Remélem lejött már
A HÉV személyszállító szerelvényei vontató és vontatott járművekből összeállított motorvonatok, melyeknek legkissebb ÜZEMSZERŰ egysége három kocsiból áll. Az való igaz, hogy egy MXa kocsi önmagában mozgásképtelen, hiszen az áramszedő, főkapcsoló a pótkocsin található, de így ÜZEMSZERŰEN nem is mozoghat! Hogy ettől nem olyan modern? Gondolj a Flirt vagy a mostani új motorvonatokra, és, hogy ezek szétkapcsolva hogyan tudnának mozogni!!!
Jópár éve már Ráckevén van, ez volt a Ráckevei kocsiszín egyetlen MX/A-ja. Akkoriban még volt Dunaharszti kocsiszin is, a többi az ö állományukba tartozott. (947-948, 949-950, 951-952, 955-956 (vagy 957-958??) és volt ott a 971-971 is.
Csak érdekesség képpen: a fiatalok nem, de az idősebb topictársak még biztos emlékeznek arra, hogy olyan tervek is voltak az MX szerelvények megjelenésekor, hogy közúti villamosként is fognak üzemelni Budapesten. Erről még újságcikk(ek) is megjelentek.
Mivel ezek üzemszerűen nem oldható motorvonategységek, nem pedig három távkapcsolt motorkocsi, így gyakorlatilag mindegy, hogy egy-egy kocsija képes-e önmagában közlekedni vagy sem, a feladatát egyik sem tudja ellátni.
Én úgy emlékszem, hogy MX pótkocsiján is van olyan gépészeti berendezés, ami szükséges a biztos haladáshoz, ergó ott sem tud mozogni csak a motorkocsi.
De akkor tulajdonképpen bár "modernebbnek" nevezzük az MX/A -t, (valószínű az is, bár nem tudom, miben jobb) mégis az MX az, ami "modernebb" annyiból, hogy "elvan magában is", ha kell. Az egy "kereg egész" kocsi, míg az MX/A egy osztott valami, ami "önmagában" nem él meg, csak a motor-pót EGYÜTT! Furi...
Megfigyelésem szerint ahol a psz. lentebb van, az rendszerint a régebbi betűtípusú; tehát valószínűleg felette volt régi embléma is, aminek a magassága ugye nagyobb.
Nem tudom volt-e írva, nem olvastam vissza. Egy egésznaposnak tűnő hévezésre hívott, de sajnos nem érek rá. A mailben volt írva, ha szeretnék menni, akkor itt válaszoljak. Gondoltam jelzem, hogy nem tudok.
Én akartam,eddigi tapasztalataim alapján megfigyeltem hogy kb 7:20 körül van a FEhér útnál,és ott a kapunál áldogál..Nah én odamentem belül nyitva voltak már a kapuk de 903-mas sehol...
Pontosan nem tudom, de ahogy nézem a plusszos korszak előtt már ott volt az tuti! Ma filmforgatás volt a szentendrei múzeum területén! Mókás volt, ahogy a traktor húzta-tolta a csatolt villamos kocsikat:)
És akkor hogyan mozgatjátok az MX/a szerelvényeket? Beáll a vonat a járműjavítóba, leszerelitek róla azt a motorkocsit, amit éppen vizsgáltok, a másik pedig a pótkocsival odébb megy?
903 rajongóknak: mostmár biztos lesz a feltámadás, végre elvitték a Fehér útra a 903-ast. A cinkotai főműhelyben lévő 1115-ön van a félpantó szedő, ma futottak vele próbát. Lehet ,hogy kedden megy is haza. A 971-es még vendégforgóvázon van de már frissen fényezve. A 917-es főműhelybe vonult. A 945 ma már forgalomban volt.
Az igazság az, hogy idén, június közepén elvégeztem a Kvassay Jenő Műszaki Szakiskolát, Vasút Üzemvitel szakon és az igazság az, az hogy majd egyszer, ha lesz rá mód, akkor szeretnék a BKV-nál dolgozni, csak egy kis probléma a dologban az az, hogy van jónéhány egészségügyi problémám, amikkel természetesen a MÁV-os első csoportom ugrott, és ezért gondoltam, hogy ha mégis egyszer valamikor összejönne valami információs vagy esetleg hangosbemondói állás, akkor mire számítsak ez ügyben.
ha felvettek akkor azonnal jár az ingyenes utazási igazolvány. Csak az első három hónapban, a próba idő alatt havi bérleteket kapsz, utána éves bérletet. Ezekkel teljesen ingyenes az utazás a BKV ZRt. valamennyi járatán. Én ugy tudom hogy van más közlekedési céggel is kapcsolat, lehet Volánbuszozni és Mávozni, talán Gysevezni, de ezt egy évben egyszer és már csak ha letelt a próbaidő. Még kérdés?
De ha ezeket szétkapcsolom, akkor el tudok indulni egy motorkocsival is, a szerelvény nélkül? ( Nem mintha készülnék ilyesmire - bár elképzelem a szituációt, amikor a vezető indulna ugyan Tököl felé, de nem találja az első kocsit... )
de külön - a schakukon kivül van összekötve - a két motorkocsi 1000V-osan. Ezt láthatod - a két kocsi között a két vastag piros kábel, és ott van mellette külön a hangositás is a 4 vezetékével. Tehát nem csak a schakut kell szétoldani....
Érdekes kérdés, az MX/a ( nyílván a kocsikon lévő áramszedő miatt is ) nem bontható meg csak úgy, az MX kocsik között viszont olyan csatlás van, mint a motorkocsik elején, oldható könnyen. Engem is érdekelne a válasz.
A szentendrei vonalon ma kora reggel mi a manó volt? Budakalászról a Batyiig kb. 35 perc volt az út. Minden megállóban álltunk vagy 5 percet, és utána is egy "3 napja nem aludt csiga" sebességével mentünk a Római -tól... Bőven a (Batyiról) tervezett visszaindulása UTÁN értünk be a Batyira, tehát csúszott az egész menetrend...
Lenne három kérdésem: ha valaki a BKV Zrt-nél szeretne dolgozni és egyszer sikerül neki bejutnia és dolgozik valamilyen munkakörben, pl. információs, vagy diszpécser, akkor annak automatikusan jár, attól a naptól kezdve, amikortól először munkába állt a kedvezményes, vagy esetleg ingyenes utazás a BKV-ra vagy egy időnek el kell telnie, míg az illető ott dolgozik és csak ezután kap kedvezményes, vagy ingyenes utazást a BKV-ra, illetve az aki a BKV-nál dolgozik az csak a BKV-ra kaphat utazási kedvezményt, vagy kaphat más közlekedési cégekhez is kedvezményt, pl. MÁV?
Aki tudna nekem némi infót adni erről a dologról, azt annak nagyon megköszönném.
Ui.: A szentendrei vonalon, az ominózus, múlthét hétfői kábelzárlat miatt, meddig tart még előre láthatólag a sebesség korlátozás, mert tegnap este haza jövet még tapasztaltam egy kis lassúságot.
M X-en biztos volt, és még bőven a '80-as évek közepén is. Amúgy ezek a fényezési/pályaszám-elhelyezési minták eléggé keveredtek, és nem is egy időben változtak meg minden típusnál.
Ha még 1 szerelvény elmenne, konkrétan ellehetetlenítené a járműkiadást, vagy legalábbis iszonyú nehéz lenne megoldani, úgy h meglegyen a szerelvények pihenési ideje.
Én azt hallottam, azért a 945-946 merthogy így sorban lesznek.Hogy miért nem MX?Talán azért mert egy-két dologban különböznek a karbantartásban egy kicsit, és lehet hogy nem terhelik ezzel a gödöllőiek idegrendszerét:)
Egyes rajzok szerint valami fedett rész (talán rakodó) volt ott. Lehet, hogy annak egy része?
(Bár ennek ellent mond, hogy hogy a jelenlegi három vágány a 16-18, a felszedett három pedig a 19-21. sz. vágányok. Ott volt oldalrakodó, én oda raktam volna a fedett részt is, mert a betonépítmény környékén szvsz. nem nagyon lehet pakolni semmit sehová.)
Jó multkorában már kérdezni akartam,Szentendrei múzeumban láttam egy képet hogy 901-es felírata csatlásfej feleti résznél volt fölfestve zöldre és fehérre volt ráfestve hogy 901-es,létezett ilyen?
Mindkét helyen! Dunaharasztin van a főműhely(?) vagy nemtom minek lehet azt nevezni,ha jól láttam akkor az 2 vágány,akkor dunaharaszti állomás másik végén is van egy csarnok az is fedve van.Akkor Kevén van egy két állású csarnok.Akárhogy is számolom ez 5.. Ha rosszul láttam akkor kérlek szolj!
"Ráckevei üi.-nál ha jol számolom összesen 5 fedett vágány található?Nem?"
1, Mi az a Ráckevei üi? 2, hol? Ráckevén vagy Dunaharsztin? Nem tudom Te hol számoltál 5 vágányt... de érdekelne az tuti. Nem a METRO-nál jártál? Sem Ráckevén, sem Uh-n nincs 5 fedett vágány.
Cinkotán a szokott helyén áll a 44-eske, délelőtt még a 903-as is, majd őt elvitték, gondolom a szállításra készítik elő. A 971-es és az 1115-ös a gondos kezeknek hála szépen alakulnak, viszont a 945-öst nem találtam, sajnos időm sem nagyon volt keresni.
Egész telepen alig van valami,egyik tigris áll a szokott helyén a csarnok előtt,a másik a csarnokban,két kisegység áll kint az udvaron ,a 903 eltünt a szokott helyéről.Bőven ennyi.Annyi különlegesség volt hogy hazafele láttam egy Szolgálati Vonatot(925-926)
Az azért messze van a félmagastól. Ha az lenne, nem látszana az alsó lépcső, és könnyedén fel lehetne lépni a felsőre. Mindegy, most már kár keseregni, így alakult. Persze az is hozzá tartozik a dologhoz, hogy az elején arra hivatkoztak, hogy a teherforgalom miatt nem lehet. De már az is rég megszűnt. Arról már nem is beszélve, amióta megvan pl. a Batyi, arrafelé az életben nem járt többé tehervonat.
Amióta megjelentek nálunk ezek a szerelvények, az ajtók kivitele miatt mindíg is magasperont képzeltem el hozzájuk. Ez - sajnos - sosem valósult meg, pedig a néhány évtized alatt lett volna rá idő meg talán pénz is.
Nem tudom, hogy ez-e az ok, de leírom (érdekességképpen):
Forgó alkatrészek esetén - mint pl. keréktengely - még viszonylag kis fordulatszámok esetén is fellép az ún. giroszkóp-hatás, a forgástengely a Föld forgástengelyével párhuzamosra igyekszik beállni. Ez jellemzően a K-Ny irányú vasútvonalakon lép fel, az Egyenlítőhöz közelebbi sínszálat és kerekeket jobban terheli-koptatja; első lényeges tapasztálása a transz-szibériai vasútvonalon volt anno. Az északi féltekén ez annyit jelent, hogy a déli oldalra eső kerekek jobban kopnak, ezért időnként érdemes megfordítani a szerelvényt. Gondolom, a síneknél is észrevehető, a déli síneket talán gyakrabban kell cserélni - ha ez az ok. Mondom, nem tudom, csak eszembe jutott, mint lehetséges magyarázat, hogy az É-D irányú vonalakon miért nincs lehetőség/szükség a fordításra...
Ezt nem a cseszegetés miatt írtam, hanem csak egy kérés volt!!! Mondom: akinek nem inge az ne vegye magára! Gondolom, hogy Ti nem vagytok ilyen "partizánok", de sajnos találkoztam már olyan emberkével is, aki egy jó fotó kedvéért az üzem területén az életével játszott! Részemről a téma lezárva!!!
Keritésen kívülről szoktam fotózni és eddig ahol voltam mindig engedéllyel voltam:-) De hév telephelyre sajna nem sikerült még bejutnom:-(( (tudom hogy nem rám értetted-remélem- csak leirtam a véleményem és a tapasztalatomat:-)
Ja, amit még akartam írni! Olvasom egy pár helyen, hogy rengeteg trükkel próbáltok /kerítésmászás, átbújkálások/ járművekről képet csinálni. A HÉV telephelyeit állandóan őrzik, ezért az ilyen "kalózkodások" nem vezetnek semmi jóra sztem! Próbáljatok az adott hely üzem vagy művezetőjétől engedélyt kérni a körbejárásra, esetleges fotózásra! Ha csak Csepelből és annak szolgálati előljáróiból indulok ki erre jó esélyetek van! Tudom, persze lehetnek kivételek..
Ha megtennéd megnéznéd hogy a 44-es ottvan e még?Annyira kiváncsi vok hogy most holvan,ma megakartuk nézni el is jutottunk a betonkeritésik csak valaki azthitte hogy beakarunk menni összefirkálni a hévet azt ugy bámút ránk.... Meg a 971-972ről ha tudnál képet csinálni az is jó lenne:-)
Köszi! Magam is meglepődtem, hogy 3 vágányos és tiszta állomás-hangulata van. Háát körbe mentünk, de nem volt olyan vészes szerintem. Nagyon sok a szemét, ahogy az utolsón is látni. De mi lehet az?
Régi Szentendre teherpályaudvar... A 3. képen látható felsővezeték tartó oszlop után jelenleg már magánterület van ha jól tudom (abból az irányból ahonnan fényképezve van). Szabcsy
Nézem ezt a honlapot, ahol sok "soha nem látott" '56-os képet lehet látni.
Kérdezem, hogy ezen a felvételen, mely a Széna téren készült,MÁV-kocsijai, vagy HÉV-kocsijai láthatóak? Ha HÉV, akkor hogy került oda? Úgy tudom, hogy Széna téren nem járt ilyen "nagykocsis" személyszállító jármű.
Egy hülye kérdés!Elkézeplhető hogy a 971-972re félpantós szedőt hajigálnak fel?Ma Cinkotai ksz fele sétálgattam és a hátsó bejáraton át láttam egy felujitott gyönyörű hévecskét(még olyan friss volt rajta a festék hogy ihaj) ,de a pályaszámát nem láttam sajnos:-((
Kösz az infót. Én egyébként energia pocsékolás alatt azt értettem, hogy télen, egy megállóban teljesen szükségtelenül kinyílik az összes ajtó, és a meleg elillan. Mert gondolom a régi megoldást csak a végállomásokon alkalmazzák.
Abban igazad van, hogy a mai körülmények között elvárható, hogy ne kézzel kelljen huzigálni az ajtót, de akkor a szelepek beépítésével - a konstrukció miatt - ajtónként egy-egy kallantyút is felszerelhettek volna, amit az utas kiakaszt, és máris nyílik az ajtó, mint pl. régebbi szerelvényeken a párizsi metróban.
Tulajdonképpen a teher 3 vágányos, az állomásnak az a része, ahová kijár (Rózsa utcától délre) kétvágányos, a tároló kb. 7 vágányos... Szóval nem, de mégis. :)
Itt egy kép, a smile jelöli a 7. vágány idevágó részét.
Szóval ugye egy deltavágány úgy néz ki, mint egy tanga, hátulról (bár gondolom ezzel nem mondtam újat! :) )
Tehát a járműtelepen található a Szentendre állomás 7. vágánya, ez egy viszonylag kis sugarú jobbos ívvel keresztezi a nyugati tároló líravágányát, majd tovább kanyarodva beletorkollik a teherfogadó (vagy indító?) vágánycsoportba a 36 sz. (48-XVII) kitérővel. Ezen célszerű kezdeni a fordítást. Innen irányváltás után a 32 sz. és a 201 sz., majd a 30-as, 28-as és 6. sz. kitérőkön keresztül megérkezik Szentendre 2. vágányára a szerelvény (esetleg tovább a 4. sz. és a 2. sz. kitérőkön át az 1. vágányra). Itt célszerű úgy megállni, hogy a szerelvény vége a törpe tolatásjelzőn túl érjen, ugyanis irányváltás után az ezen megjelenő jelzések alapján folytathatja útját (a Rózsa utcai átjárót újra keresztezve) északnak. Ha a 2. vágányon van az egység, akkor vissza tud térni a járműtelepre a 8. sz., 203. sz. (204. sz.) kitérőkön át vagy folytathatja útját a peronok felé.
A tolatás részben lezárt vágányúton zajlik.
A 7. vágányra használt név még a delta vágány is, érthető okokból. :)
Igazad van, rosszul fogalmaztam: a 824-612 még megvan! Én csak a Csepelen selejtezett vonatokról tudok, azért is küldtem a pályaszámokat, hogy ezeket a szerelvényeket ki tudd zárni az általad keresettek közül!
Kösz, azt tudom, hogy '98-ban vonták ki (HáBé állományi honlapja), elbontva abból is max. a 823 lett.
Én az azelőtti nagyobb selejtadagra gondolok, amiben többet bontottak. Volt 2-3 nagyon kibelezett szerelvény Dunaharasztiban még tán egy évvel a selejtezés után is.
Emlékeim szerint a 823-612-824-es volt az utolsó MIXa amit selejteztek, ha jól tudom Ráckevén vagy Harasztiban. De hogy mikor? Ha érdekel megnézem mikor lett kivonva ez a gép az állományból!
"Télen szokás (de ezt biztos te is tudod), hogy kinyitják végállásig az ajtót, majd a leszállás után becsukják és lelégtelenítik, hogy ne hűljön ki a kocsi teljesen. (Sajnos az utasoknak pedig be kéne csukni maguk után...)"
Én szerintem minden vonalon előfordult,hogy ajtó feletti táblát ott hagyták,mert Szentendrei vonalon 1144 772 1143(nem most volt 6 éve kb),élvezettel olvastam a Cinkotai megállóhelyeit....
Igen, de ne keverjük az ajtók központi lelégtelenítését a vezetőállásból /amikor egy adott oldalon az összes ajtó légtelenítődik/ a kézi légtelenítéssel, ami az utastérból történik!!!!! /amikor az ajtókat egyesével az említett karral lehet légteleníteni/
És használják is. Igaz, hogy sorszámozott zárral vannak ellátva, én láttam olyat (1 hete) hogy megálltunk 500 méterre Ilonateleptől, a mvezető légtelenítet, kinyitotta az ajtót, eldobta a vizeskanna alakú, oda nem illő, forgalmat akadályozó objektumot, felszállt és visszafordította a légtelenítőt, aztán indultunk tovább.
Nem szünt meg ez a lehetőség a vonatokon, hogy csak lelégtelenítsék őket sőt, ezt még használják is, ahogy ezt Infós a 10014 hozzászólásában leírta! Annyiban változtattak a vonatokon, hogy egy EP szelepet beépítettek /kocsinként és oldalanként/ és így az ajtót működtető léghengereket nemcsak záró, hanem nyitó irányból is meg lehet táplálni levegővel. Ez szerinten, hogy az ajtók ne csak oldjanak, hanem nyíljanak is nem energiapocsékolás, hanem a mostani járműveknél a minimum elvárások közé tartozik.
Mi a baj a ráckevei karbantartással? Szerintem nagyon szép állapotban vannak a HÉV-ek ( megint naponta használom, nyert a busszal szemben ), tiszták is, és a kalauzok nagyrésze is a legrendesebbekből való... Komolyabb műszaki hibát pedig utasként én nagyon régen nem éltem át arrafelé ( még akkoris csak egyszer, amikor 4 évig folyamatosan, napi kétszer használtam ), ha valami gond volt, akkor Harasztiban már várt minket egy másik szerelvény, átszáltunk, és késés nélkül mentünk tovább...
Csak a pálya az, ami engem, mint utast, kiábrándít ( a szakikat meg gondolom az elavult jelzőrendszer, felsővezeték, stb... ), de a vonatokkal elégedett vagyok.
azért továbbgördíteném a dolgokat, szerintem nem mondhatni hogy szarabb lesz a kocsi... meg kell sugjam, hogy a HÉV az egyik legjobban karbantartott üzemága a BKV-nak, s ne haragudj GZF de azért többet is szoktak tenni a hévekkel UH-n mint lehányni festékkel...
Energiapocsékolás? Hát azért annyira nem fogyaszt ám sok levegőt, szvsz! :))
Nekem ez a verzió jobban tetszik, gyorsabb az utascsere. Télen szokás (de ezt biztos te is tudod), hogy kinyitják végállásig az ajtót, majd a leszállás után becsukják és lelégtelenítik, hogy ne hűljön ki a kocsi teljesen. (Sajnos az utasoknak pedig be kéne csukni maguk után...)
ezt is köszi :(((( azért szívesen megmutatnám, hogy miböl mit kell összerakni. Amugy Dunaharasztin festenek, ott van a főmühely, Ráckevén Jármüfenntartási Üzem van. Csak súgok!
azért ez így nem igaz!!! kérdezzétek már meg a főmühelyes kollégákat Dunaharasztin hogy mit csináltak az utobbi 2 hónapban :))) Mert a 881-882-t Ök csinálták.
Áhh értem:-) Akkor olyan mint amikor egy villamos bekerül a vjsz-be és mégszarabban jön ki mint volt (éljen a leamortizálás!)?Esetleg ott is fog járni némi ideig?
Már rég meg akartam kérdezni: miért szüntették meg a szerelvényeken az egyedi nyitás lehetőségét? Tudom, nehézkes volt kézzel nyitni, de csak olcsóbb lett volna ezen könnyíteni valahogy, mint az összeset átépíteni ki- és becsukásra. Arról már nem is beszélve, milyen energia pocsékolás ez a dolog télen.
Valami történik a Szentendrei múzeum mellett álló összegyűjtőtt HÉV és villamos járművekkel a folymatos állagromláson kívül? Melyik jármű menekült meg arról a területről legutoljára és mikor? Van-e most felújítás alatt álló nosztalgikus HÉV vagy villamos jármű?
A tervezett beosztást leadtam a főnőkömnek,annyit tudok mondani ahogy 30.-án,és halottak napján pihenős leszek.A többit remélem jövőhéten többet tudok.
9897 Jelenleg Filatorigát gépház táplálja azt a szakaszt is és a saját szakaszát is, ezért nem szabad utolsó soros fokozat fölé kapcsolni menetvezérléskor, ez menetidőtöbbletet okoz. :(
A "hangosnéni/bácsi" /ma néni volt! :)/ tájékoztatja a tisztelt utazóközönséget arról, hogy az éppen x vágányra beérkező szerelvény honnan érkezett, illetve hova megy, addig az y vágánynál álló szerelvény - aminek az indulása még pár perc - peronjáról az utasok eltünnek!!! Hipp-hopp a szerelvényen vannak!!!
Nincs mit! Nekem is gyerekkori emlékek fűznek az "öreglányokhoz" /MIXa/:) Kézzel nyíló ajtók, fejbeverős bukó ablakok és az az igazi kilencás hangulat! Biztos tudod miről beszélek...