Igazából annak van értelme ha álló motort melegit előre, induláskor meleg a motor és a belső. A kamionokban is töbféle van de sok áramot fogyaszt ezért nem szeretik. Nekem meleg-levegős Webasto van, de sajna egy SCÁNIÁ-ban nem a MULTI-ban.
ami nekem van, gyárilag így jött ki, (és erről én azt hittem, hogy ez a JTD szériatartozéka) csak járó motornál, bizonyos hőmérséklet alatt gyújt be, és valszeg nem is folyamatosan müködik, csak ki-be kapcsol,
ha van külön keringető és időzítő, akkor az már állófűtés
kamionosok ismerik, hogy hol van beszerelés és szervíz, én csak a győri telszámát tudom
Akkor bizony komoly vezérlés kellhet hozzá. Időzitő az inditáshoz, aztán a vizet is kell mozgatni a vizpumpa helyett, és a fütő motort is el kell inditania. Utólag szerelnek be valahol?
Nagyon kedves vagy! Zoleevel már felvettem a kapcsolatot. Nagyjából már feltérképeztem a lehetőségeket. Túl sok pénzt nem szeretnék a dologra áldozni. Ha újabb költség merül fel mindig átértékelem, hogy egyáltalán megéri-e, fogom-e annyit használni. A zavaró az, hogy szinte minden honnan más információhoz jutok (és csak a szakcégekre gondolok), még a márkaszervizek sem adtak azonos tájékoztatást (az volt az érzésem ilyet még egyik sem szerelt). A legkorrektebbek talán a Prizmánál voltak: náluk más a vas az újkasznisnál de az elektronika szükségességét nem tudták megmondani, tapasztalatuk szerint típuson belül is változik. Január elején esedékes műszaki előtt szeretném közvetlenül felszereltetni, és nem szeretném, ha akkor érnének meglepetések és kellene rohangálnom drága alkatrészek után. Most úgy néz ki, hogy min 40, de lehet, hogy 60-70 a vége.
az aljára van felerősítve alulról, takarja egy lemez, de a kicsi kipufogó kikandikál alóla, és leállítás után hallani a szivattyút, amint kiüríti a rendszert,
óránként kb 2 dl go-t fogyaszt, még mindig gondolkozom az időzített verzió beszereltetésén
Sajnálom narancsszínű. Nem tudtam hogy már nem gyárják, mert nekem nem kellett venni. De már annyira szeretnék valami értelmes tippet adni neked, nézd meg: http://webshop.langauto.hu/List.aspx?G&10499&9902714&9902716&-1&31&2&-1&~/frmCarBrowser.aspx?IGCB|35|56|0|6
Ha a vas tényleg azonos, akkor nem lehet gond. Ha előrángatod Zoleet akkor ebből még kedvezmény is van. Elektromos szett szerintem nincs benne, de az megoldható.
Az Auguszt ötletnek negyon megörültem, közel van nekem. Az Interneten lévő táblázatuk 2004-től más kábelszettet ad hozzá, de a vas ugyanaz. Az öröm addig tartott amig felhívtam őket az ár miatt, ekkor derült ki, hogy már beszüntették a multira való horog gyártását.
A termosztát házon lévő hőmésrésklet jeladó szolgáltatja az infót a műszerfalnak, ha eltűnik a legalsó pötty is, akkor az szakadásra utal. Szerintem kontakt problémád van, ajánlott Laca5 által, néhány oldallal ezelötti kezelést elvégezni a csatlakozókon.
A CAN nem érinti a világítóberendezéseket. Viszont van olyan intelligens rendszer amit korábban is említettem (pl. Volvo) ahol a lámpatestre nem elől kapcsolják rá pl. a világítást, hanem hátra megy a lámpatestbe egy táp és egy testvezeték meg a busz. Ezen a buszon "szólnak hátra" hogy most kell világítani. Ezekben a rendszerekben nem lehet rákötni a hátsó világítás szálra az utánfutó világítás vezetékét, mert nincs olyan. Ha van hátul világítás vezeték, akkor rá is lehet kötni. Ha viszont csak védelem miatt kell, hogy ne károsodjon az autó áramköre egy esetleges hibás kábel miatt, akkor az elhagyható.
nyugaton... Nyugaton már régen szériában minden autóban volt légzsák meg ABS amikor nálunk még csak mutatóban.
Más a D érték, a Prizmánál kb. ugyanannyiért legyárják az újkasznisra is.
Az elektronika nekem sem világos, az egyik cég telefonban azt mondta nyugaton nem szokás e-nélkül szerelni. A Prizmánál azt mondják a felszereltségi szinttől is függ, hogy kell, ha canbus-os(vagy hasonló) anélkül nem működik.
Voltam ott a Polgár kipufogósnál , Ő mondta a kb.60ezret , de "másképpen" 30-ból kihozza , amit én sokallottam így kari elött.
Megnézem mennyiért lehet venni átmérőben és hosszban odaillő darabot , és lehet hogy megoldom magam.Aknám van , hegeszteni is tudok , csak az időm baromira kevés.
Ez a leírás egy gyári ajánlás alapján felszerelt vonóhorog felszereléséről szól. Ha Olaszországban mittomén 2002-től kötelező ilyen doboz felszerelése, akkor a könyvben is azt fogják írni. Ha nagyon precízen ezt akarod követni, akkor be kell tenni azt a dobozt (bár elképzelésem sincs mit tudhat, mi lehet benne és mit mitől véd meg)
Ez alapján a leírás alapján ráadásul nagyon úgy tűnik (a számadatokat nem tudom összehasonlítani), mintha a régi és új Multira ugyanazt a szerkezetet kellene felszerelni. Nem lehetséges, hogy azoknál a gyártóknál akiknél más cikkszámon futnak az új horgok, azért mások a cikkszámok mert ilyen csodadobozt is adnak hozzá, míg mechanikailag nincs változás?
a kipufogó kompenzátor nézegettem a neten nem sok sikerrel de az autósboltban a múlt héten vettem pollenszűrőt aktív szenest de fehér mint a sima papír, a polc tetején volt vagy tíz fajta flexibilis cucc nem volt vészes az ára pont azt nézegettem
autószerelőknél láttam egy párat kicserélni tovább tart levenni,felrakni,irányba állítani mint beheggeszteni a kompenzátort
Például itt, de más helyeken is lehet ilyen univerzálisat kapni. A tiédhez azért 50e mert egyben van a leömlővel. Dunakeszin a Honvéd u 13-ban van is egy kipufogós, aki neked megcsinálja.
eladtam egy renault espace 2,1 TD.-t 18 évesen , X.tulajok voltunk.
elöző tulaj generáloztatta a motort 20ezer km.-rel elöttünk.
mi használtuk 30ezer km.-t és eladtuk.
2 hónap mulva jött egy levél , hogy rendellenes hang miatt elvitték szerelőhöz , és hogy elkopott a főtengely , ezért beperelnek minket.
( a generálról az elöző tulaj utólag elküldött nekünk minden papírt)
most megint jött egy levél fél év után , hogy 800 km után jelentkezett náluk ez a hiba , és ha nem fizetünk 15 napon belűl , akkor most már aztán igazából perelnek.
hát ennyi , a többit majd meglátjuk.
(nekünk nyugodt a lelkiismeretünk!!!!)
más:
a balesetünk miatt sürgösen vettünk új multit .mi is küzdünk a kipufogóval (IS)
lengőkart cseréltünk a tervezetteken felül.a kipufogó első leömlő tag végén a flexibilis tag elkopott alulról.58ezer pénz lenne az új , valami mást kell kitalálni.
Kedves nono! A következő a helyzet. Annak a motornak baja van. Vagy nincs baja. Ennek eldöntésére célszerü lenne egy gyári olajos feltöltéssel kipróbálni. Ha megjavul tőle, akkor örülsz. Ha nem javul meg, akkor a motor hibás, ez esetben meg kell javítani. Az, hogy kopogva jár hidegen, nem egy állapot, hamarosan más hibákat is fog okozni. Tisztázni kell, hogy amikor elszakadt a vezérlés, akkor utána mivel rakták össze. Ha nem célszerszámmal, akkor azzal kell kezdeni. Ezt már tudni fogja az autószerelőd.
Ha sokat nem akarsz vele kínlódni, akkor venni kell egy komplett hengerfejet hidrotőkékkel, veztengelyekkel stb. Lehet hogy elsőre is ezzel kellett volna kezdeni, mert így külön hengerenként nehéz gyógyítgatni egy motort. Ha 1581-es akkor Bravo-a Marea (meg még tudja az ég, Doblo,Punto....) motorhoz is lehet, ha 1596-os akkor a Stilo, Lybra, Multipla fronton érdemes keresni.
Sajnos ez van, akárhányszor térünk erre vissza, ugyanez lesz a vége. Ha a motor hibás, nem segít rajta semmilyen csodaolaj. Ha a motor rendben van, akkor lehet hogy csak mellényúltál az olajjal vagy a vezérlést nem sikerült jól összerakni.
narancsszínű! Ha az újabb kasztnishoz másfajta vonóhorog való, akkor azt kell megvenni. Barkácsolás nem nagyon esélyes, mert ha megoldható lenne, akkor nem kellett volna más kialakítású horgot gyártani.
Az elektronika védő kütyü szerintem nem kell, ha belegondolsz, az utánfutó felől milyen kár érheti? Kiégő izzó, kidörzsölt, zárlatos vezeték stb. Pont ugyanolyan események, mint amilyen a hátsó lámpatestben történhet. Erre van bent a biztosíték :-)
Ez a "korszerű autóelektronika" nagyon tág fogalom, el tudom képzelni, hogy az "okos" lámpatestes (buszos vezérlésű lámpák) pl. Volvok esetén szükség lehet valamilyen köztes eszközre. De nem egy hagyományos, végigvezetékezett elektronika igényli.
Akkor én összetehetem a kezem, hogy csak önindító generál (30eFt) volt a nemtervezett pluszköltség.
Január elején lesz műszakis, arra gondoltam időzíteni a vonóhorgot, bár nem tudom megéri-e. van néhány bizonytalan körülmény:Van e különbség az új és régikasznis felfogatásában(a kimondottan újra valók drágábbak), kell-e az elektronikus kütyü a bekötéshez(+20eFt).
Esetleg, ha valakinek van új kiadású kezelési könyve megnézhetné a vonóhorogra vonatkozó részt, sajnos nekem csak régi van.
Nem tudom, hogy mások baja kisebbíti-e a tiedet, de nekem talán könnyebb lesz, ha én is leírom a történetemet.
Mindig tetszett a Multipla belső terének ötletessége, és amikor egy éve a negyedik gyerekünk megszületett, már indokot sem kellett sokat keresni. Kipróbáltunk egy FR-V-t is, de a tágasabb, világosabb Multiplában sokkal jobban érezte magát mindenki.
Hosszú, tudományos keresés után én is úgy éreztem, hogy megtaláltam az igazit. Egy győri első tuladonostól vettem, 2005-ös szeptemberi hazai üzembehelyezésű, helyben a Fiat Rieglernél vezetett szervizkönyves 1.9 JTD-t 34e km-rel. Ugye milyen jól hangzik?
Eltelt egy év és október elején 44200 km-rel elvittem az éves szervizre az autót. Még itt a fórumon kérdeztem, hogy hova vigyem. A Fiat Kelet-Pestet választottam.
A szerviz rendben megvolt, de kezdtem hallani egy furcsa hangot a motorból, amit a 8133-as postban meg is írtam. Fogasszíj, görgő és vízpumpa csere lett a vége.
Nemrég újabb zaj jelentkezett, most a váltóból aminek eredménye váltó csapágyak és hátrameneti fogaskerekek cseréje volt. Ha már arra jártak érdemes volt a kuplungot is cserélni, ne kelljen egy fél év múlva újra szétszedni és látszott, hogy a termosztát is ereszt. Azt is cserélték. Állítják, hogy a váltó meg volt bontva, a diffiházat Opel csavarokkal rakták össze, és a fogaskerekeken bontóban szokásos festék jeleket találtak. A régi tulajt felhívtam és állítja, hogy ő nem szereltetett semmit a váltón. Lehet, hogy rossz emberismerő vagyok, de hajlamos vagyok elhinni neki. Elképzelhetőnek tartjátok, hogy egy szerviz alkalmával átcserélték volna? A festékvastagságok szerint az autó törve nem volt. Mi más jöhet szóba?
A Kelet-Pestet nem dicséri, hogy a szervizből eljövet ismét vissza kellett fordulnom. A felső motor rögzítő rudat (jobbra a hengerfej mellett) nem húzták meg, ezért bólogatott és indításkor kopogott a motor. Azt sem hallották meg a próbaúton, hogy az EGR szelep huzatáskor kifúj. Nem állítom, hogy ez a váltószerelés következménye, de most jelentkezett ez is.
Ja és jelezték, hogy az első lengőkarokat nekem is megették a budapesti utak, de azzal várok tavaszig.
Az összes rendkívüli költésem idáig 400e Ft, viszont a Multipla, amikor megy olyan jó, amilyennek elképzeltem amikor elhatároztam, hogy megveszem!