Az automata váltót is meg lehet ölni, és nem szereti, ha rosszul kezelik(ez a kézi-nél is igaz). Például a hirtelen váltások, a mechanikus túlterhelés a váltó túlmelegedését okozhatja, a kuplungok-fékek túl gyorsan kopnak és ez váltási nehézségekhez, például rángatáshoz vezethet. Az automata gyilkolásának a legtutibb módszere még a chiptuning, amikor a turbós motor nyomatékát a váltó méretezési nyomatéka fölé viszik: ilyenkor gyorsan elpusztul a mechanika. További holtbiztos váltógyilkolási módszer az egyszerre nyomott gáz és fék, bár ezt a legtöbb motorvezérlő nem tűri és elveszi a gázt, és ez nem a ballábas fékezés bajnokainak a bosszantására van így, hanem a váltó megőrzése érdekében.
Inpa hibák: DME/DDE 452A 21, 4A74 61, 4A79 61, 483D 61, 3F01 21, 4330 21. KLIMA E714 68. Ezeket láttam, megnéztem az EndTuning kódfejtő oldalon ugyanazokat írja mint amit Inpa ír németül csak azt nem értem. Vajon mi lehet a gond? Volt már valakinek ilyen jellegű hiba?
Az injektorokal mi a pálya, rendben vannak, ott pl. elmehet a nyomás ha "pisil" valamelyik... Engem egy E46 320d az üzemanyag pumpával szivatott, mint a mesében: hol ment..hol meg nem.
Előzmény az volt, hogy lámpánál nem álltam le és 2. seb. fokozatban ledadogott a motor. Akkor jött a hiba, úgy hazavitt még, a ház előtt leállt majd nagyon nehezen indult be. Garázsba állt éjjel, reggel hidegen elindult, bejött 9 hiba az Inpa szerint, ebből 4-5 részecskeszűrő regenerálásra és izzító gyertyákra vonatkozott a többi valami „druk” meg ilyenek németül. Töröltem a hibákat gondolván, hogy többet nem jönnek vissza, ám 100m megtétele után előjött az engine fault és leállt. Többet nem indult be csak este hidegen. Leállítottam mert alapjárat jó volt, utána már nem indult. Ekkor nézett rá ismerős Team Viewer-el, sajnos a hibákat előtte töröltem. Azt mondta, hogy nem épül fel egészen a rail nyomás és ezért nem indul el. Másnap este beindult, járattam az aksi töltése miatt, kb. 20-25p. múlva megint leáll, ám ismerösőm nem ér már rá megnézni.
köszönöm a válaszokat váltó-difi olajcsere ügyben valszeg meglépem.
szeretnék segítséget kérni abban, hogy találkozott e már valamelyikőtök olyan problémával, hogy a benzin szint mutató néha töküres tankot mutat; a fedkomp pontosan mutatja a még megtehető km számát de a mutató fexik a 0-án
aztán egyszer csak egy újraindítást követően helyrejön és pontosan mutat...
Kedves fórumozok, E61, 2008, N47d20a az autóm. Hidegen beindul, de elindulás után kiírja, hogy „engine fault reduced powe” és utána leáll. Melegen már nem indul be. Volt már hasonló tapasztalat? Milyen irányba kersgéljek?
Lehet, hogy legközelebb olyan olajat teszek a váltóba.
Gyárilag Castrol és Fuchs olaj került a váltókba.
Kormányszervóban még nem cseréltem olajat, abban sem ártana, mert ott is tud galibát okozni a régi olaj, olvastam róla. (ebbe is spec. cucc kell, valahova kijegyzeteltem már magamnak)
Lejjebb olvastam, hogy van olyan alkalmazás androidra ami ha össze van kötve az E60-al (2004-es) akkor sok mindent lehet látni (vízhőfok stb). Ehez milyen kábel szükséges, hogy a telefonal össze lehessen kötni?
Akkor kapott a váltód… 150-nél cseréltem és már akkor olyan volt, mint amibe belerondítottak. Nagyon nem mindegy mit teszel bele! Jó minőségű olajnál hidegben észrevehetően jobb lesz.
én még az E46-ban cseréltem váltó olajat kb 150ezernél, nagy különbséget nem vettem észre....de ártani nem ártott az is biztos.....gondolom a longlife helyett lifetime-ra gondoltál /az rá is volt írva valahol úgy emlékszem/
Én is foglalkoztam a témával, mert nekem is kéziváltós masinám van, 280 E km felett.
Egy dingolfingi fejlesztőmérnök írására sikerült rálelnem az egyik E60/61 fórumon.
Elvileg a váltóban lévő olaj longlife, no de mint tudjuk, olyan nincs, tehát mi van 300 E km-nél? Akkor most mennyi is az élettartama az olajnak?
Azt írta, hogy igazából 150 E km-re tervezték, de időtartamot nem mondott. Azt mondta még, ha jó, hozzávaló olaj kerül a váltóba, csak nyerhetünk vele.
Több kolléga írta, hogy ők is cserélték 150-200 E környékén, a váltóból nagyon koszos olaj folyt ki, a leeresztő csavarban lévő mágnes is tele volt. Csere után szinte egyöntetűen írták, hogy jobb, finomabb, határozottabb lett a váltás.
Én is nemrég vettem meg az olajat (1,9-2,2 l olaj kell), hamarosan kicserélem.
Véleményem szerint hallgass a szerelődre, cseréltesd ki a váltóolajat, ill. a difinek sem árt a csere.