Nagyot tévedek, amikor azt hiszem, hogy ezek a szerződések titkosak ?
Ezek általában mindenhol a világon titkosak. Egyrészt mindkét fél ebben érdekelt, másrészt a repterek általában nem szeretik, ha versenyhivatali vizsgálat tárgyaivá válnak.
"a megnyitás után napi egymillió forintos forgalmat bonyolított, de a Malév leállása óta ez az összeg 50 ezer forintra zsugorodott"
Létezik, hogy minden elköltött 1000Ft-ból 950Ft-ot Malév utas költött, akikk annyira lojálisak a magyar légitársasághoz, hogy azóta nem jártak a repülőtér közelében sem? Ha azt mondják az üzletek, hogy a nyári forgalom a felére esett vissza az év leggyengébb hónapjában, akkor megértem, de az 5% nekem nagyon kevésnek tűnik.
Kíváncsi leszek az utasok véleményére a nyáron (a sorban állásra mondjuk májustól), illetve az itt maradt utasok reakciójára is. A reptér miatt a gépre fel nem jutó utasok vajon kit hibáztathatnak majd? A légitársaságot, vagy a repteret? Ez borzasztó nagy öngólnak ígérkezik. Már most baj van rengeteg az utaspanasz a 20-30 perces várakozási idő miatt, mi lesz itt ha a forgalom a háromszorosára nő?
Ha a "mi lesz velem, mert nem tudom már eladni a szendvicset 2000 Ft-ért" típusú boltok nagyobb része bezár, akkor gondolom az is rosszul érinti majd a BA-t. Jövőre majd lesz CBA váró, angol használt ruha bolt, Provident pénzátadó pont.
minden boarding passal be lehet menni mindkét oldalon, ez az alaphelyzet. olyan előfordul, hogy az egyik oldal túlzott leterheltsége okán az utasokat átküldik a túloldalra, hiszen a szeku után pontosan ugyanoda érkeznek majd meg bárhol is jönnek be. és ha az egyik oldalon 5 soron állnak az utasok, a másikon pedig 1-ben, akkor átküldenek. hogy a KLM-es miért jöhetett be mégis 2B-n annak több oka lehet: például kisgyerekkel volt, akiket nem küldünk át, ugyanez vonatkozik az idősebb utasokra is. előfordulhat az is, hogy az utasítás szerint 15 főt kellett átküldeni B-ről A-ra, és a KLM-es utas már a 16. volt.
Ez ugyan igaz, de a Ryanair nem csak azért tudott jó pozíciót kiharcolni magának, mert a vezérigazgató üvölt, hanem azért is, mert a repteret egy kivételesen gyenge pillanatában kapta el. Mindenki más egy erősebb, magabiztosabb BA-val tárgyalt, ezt se tessék elfelejteni.
Tudjátok esetleg, hogy a 2-es terminálon mostanában meg fog-e újból nyitni a kilátóterasz? Mert most, hogy az 1-es terminált bezárják ennek is lőttek, hogy az ember kimenjen és nézegelődjön.
Ember! Ez egy business. MIndenki úgy érvényesíti a saját érdekeit, ahogy tudja, és ahogy az üzleti partnere engedi. A GW, WIzz stb, miért nem tárgyalt le hasonló feltételt a reptérrel? Nem volt olyan a poziciójuk? Nem volt elég jó a tárgyaló emberkéjük? Ki tudja? Egy biztos: a RYannak ezek szerint sikerült kivasalni egy neki megfelelő contractot. Lehet próbálkozni a többieknek is. Nem hiszem ,hogy csak azért kellene szidni a Ryant, mert előnyös pozicíót tárgyaltak ki maguknak....
Arról egyébként van valami "hivatalos" álláspont, hogy pl. ryan boarding pass-al 2A-n vagy 2B-n kell átmenni az secun? Mert egy ismerőssel történt két hete, hogy reggel 2B-ről FR bp-al átzavarták 2A-ra, mögötte pax KLM-es bp-al pedig "jöjjön csak"... Nyilván mindketten SCH-be mentek. Ebben van valami logika, vagy csak szoktatják az FR utasokat a sétálgatáshoz? :)
A Wizz tavaly hozott/vitt 1,4M utast 3 géppel, idén 6 géppel fog üzemelni + Easy, German és egyéb fapad járatok. Idén az vígan meghaladhatja a 3M-t is. Nem a normál működésen gondolkodnak, hanem hogy hol spóroljanak meg 20Ft-ot.
Typhoonteam:
"Engem inkább a többi fapados érdekel. Ugye ha ők az egyesen megszokott áron működnek tovább, na akkor a lufi tényleg ideges lesz, és jogosan. Ha megemelik a kettes szintjére a díjukat, akkor meg a lowcostok lesznek idegesek."
Inkább a Ryanair fizessen annyit mint a Wizzair, mert ha jól tudom még fele annyit sem fizet.
az a helyzet, hogy jelen pillanatban én is inkább úgy látom, hogy válságmenedzselés helyett csődmenedzselés folyik a reptéren. nem kizárható egy olyan forgatókönyv, hogy lépéskényszerbe akarja hozni az államot a német, mondván, vagy visszaveszi a kócerájt, vagy rájuk borul ez is, mint a Malév.
pénzt spórol ezzel a reptér, munkahelyből is többet szüntethet meg, azonban az utasok szemszögéből ez a változás kifejezetten negatív lesz. nagyjából 1.8 millió utas jön fel T1-ről T2-re. a c/in pultok már a tavaly nyári terhelést sem bírták, a zsúfoltság csúcsidőben elviselhetetlen volt. és ez elsősorban a chartereknek volt köszönhető, amelyek az idén is ugyanúgy elindulnak majd, legfeljebb nem Malév, hanem Travel gépekkel. ha ehhez hozzájön a Ryanair, a Wizzair növekedése, szinte kizárt, hogy normálisan tudjon majd működni a reptér.
Szerintem gyakorlatilag már most csődben van. Nincs az az isten, hogy tudja törleszteni az adósságait, miközben a forgalom a felét sem éri el, mint amire az üzleti terveket és a finanszírozást a privatizációkor készítették.
A kiadás is csökken, mert T1 bezár. A bevétel a mostani, post-malév helyzethez képest csak kismértékben csökken, ha adnak bizonyos kedvezményeket. Viszont most egy lassú és csekély mértékű forgalomnövekedés az ami reális, a T2-re öszevonva a működést az egy gép kiszolgálására eső költség szerintem csökken, lehet, hogy pont ez kell a reptér életképességhez. Sajnos. Én is nagyon szeretem az 1-es terminált, bár a Skycourt miatt ma már a kettes is szerethető lett.
Gondolom arra várt az airport, h véglegesedjen a nyári menetrend, nem jelentette be senki, hogy heti 50 új járatot indít, nyilvánvalóan kiderült, hogy mindenki elfér majd a kettesen, és meglépték ezt a szomorú lépést...
Közben elgondolkodtam. Talán a szeparáció jelenthetne megoldást, ahogy Schipolon van. Akkor a reptér is tudna védekezni, hogy de kérem, az ott a lowcost terminál, más szolgáltatásokkal - nincs csáp, séta van, stb... - és lehetne más díjat szabni a fapadoknak...
Én azt gondolom, hogy pont a lufi az, aki szépen hord rá innen a longhauljaira, szóval sztem majd verik egy kicsit az asztalt, kapnak 12 cent kedvezményt utasonként, oszt' jól van. Engem inkább a többi fapados érdekel. Ugye ha ők az egyesen megszokott áron működnek tovább, na akkor a lufi tényleg ideges lesz, és jogosan. Ha megemelik a kettes szintjére a díjukat, akkor meg a lowcostok lesznek idegesek. Ördögi kör....Mindeközben, megint egy csomó munkahellyel kevesebb....Ehhh....