Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
Üdv Lee!Egy teflonos műanyag védőcső vezeti meg a tengelyt,végig az alu csőben.Cserélhető,csak ki kell huzni a csőböl,viszont forgásirányos,arra figyelni kell.Nem sok baj van ezzel a betéttel,ha néha kap kis zsirt,a spirálos hajtásnál több baj van,mert ott nagyobb terhelést kap a betét a spirál tekergőzése miatt.
Üdv.Jó az a görbitett kulcs,én is olyant használok.A csavar kifurását hagyd utoljára,végső megoldásnak.Van a sárga védő müanyag burkolat,azt vedd le/négy csavar fogja/.A hqajtómúvet támaszd fel valamivel ott,ahol a butkolat rögzitve volt,mondjuk egy fa tuskön,hogy legyen huzása.Utána keress egy dornit,azt tedd a csavar fejéte,és üss rá kalapáccsal,mindegyik csavarra,határozottan,mintha szegelnél,nem csak simogatni kell.Általában két ütés elég csavaronként.Azután jöhet a görbe kulcs.De ha nem akarod ,vagy tudod itt szétszedni,a kuplungháznál is szétszedheted,de az kicsit bonyolultabb.Le kell venni a markolatot a bowdennel,bowden rögzitőket kivenni,AV-házat előrehuzni a csavarja oldása után,már ott is vagy a kuplungház csavarjánál,az is kilazitva,már jön is ki a szár.Visszafelé viszont vigyázni a gumibakok jól menjenek a helyükre.
A tengely nem egy bonyolult szerkezet, sok minden nem moroghat benne. Vagy csapágy, vagy persely. Érdemes lesz majd megvizsgálni a kuplungház és a szöghajtás csapágyait is ha már szétszeded. Nem tudom hogy milyen a csőszár perselyezése a Stihl-edben, de két fajta az elterjedt. Van amikor 4-5 műanyag persely van van a csőben és van amelyikben hosszbordás megy végig. A nagy Husqvarnámban hosszbordás van, szerintem ez a legjobb megoldás, mert a lezsírozott tengelyt úgy végig lehet tolni a szárban, hogy ott marad rajta a zsír. A gagyigépemben már az első persely letolja a zsír nagy részét, nem tudom, hogy a többihez hogyan jut elegendő, de valahogy sikerült megkenni, mert legutóbb feltolta a kuplungig, sőt még azon túl is volt egy kis zsiradék :-)
"Ha morog a tengely, akkor ne sokáig halogasd a zsírzást, mert súlyosbodni fog a helyzet."
Igazad van, mert a Stihl szervizes ember is ezt mondta "kis probléma kis pénz, nagy probléma nagy pénz". Az a jó, hogy még csak az idei szezon vége felé kezdte csinálni, tehát nem sokat ment így! Viszont éppen ezért nem akarom a következő szezont így kezdeni, remélem más probléma nincs vele.
A melegítés szokott segíteni, lévén eltérő anyag a szöghajtás háza és a csavar, eltérő a hőtágulása. Én ilyenkor gázforrasztóval szoktam megnyalatni néhányszor, a hőlégfúvó szerintem ehhez kevés. És ahogy Gypsy is mondja előtte, utána jól odaverni neki. Rakj bele egy torx bit-et és azt püföld.
Ha morog a tengely, akkor ne sokáig halogasd a zsírzást, mert súlyosbodni fog a helyzet. Ilyen esetben teljesen természetes, hogy magasabb fordulaton alábbhagy, de ilyenkor csak sumákol, ne dőlj be neki. Az én egyik gépem olyan száraz volt, hogy alacsony fordulaton szétrázta a damilfejet és eltört egy kuplungrugót. Mikor szétszedtem, meg volt kékülve az acéltengely a perselyeknél. Magas fordulaton majdnem tünetmentes volt.
A stihl gyári kombikulcs nekem úgy el tekeredett (vagy fél menetet) hogy, na mondom magamban megyek a szentélybe másikat venni. Mentem is, és azt mondja az emberke hogy , "ne olyat vegyek amit adtak hozzá mert az szar", mondom jó ok, akkor milyet? Hát ilyet, és elém dobott egy görbített kulcsot (mint az imbusz) stihl felirattal csak torx-ba, mondja ez a jó! Mondom akkor jól van, már viszem is! Már nem emlékszem mennyi volt, mindegy is így utólag. Szóval próbáltam azzal is, a kulcs anyagja tekeredett vagy fél fordulatot majd tovább nem akartam nehogy eltörjön, és a kulcs vissza állt az eredeti pozíciójába de a csavar az maradt!
Lehet hogy a hétvégén kifúrom a francba és fúrok bele másik menetet, talán még enged annyit az anyag nem tudom, már kezdek ideges lenni tőle. Szezonra már túl akarok ezen lenni, ezért meg nem nagyon szeretnék a szervizbe szaladgálni. Vagy még arra gondoltam, kikérem az egyik esztergályos haverom véleményét, hátha tud valami okosságot.
Azért köszi az eddigieket, majd megírom hogy mire jutottam!
Ne kicsit koppants rá, kicsit morcosabban ! Mellesleg volt olyan torx kulcsom, ipari (King Tony), ami szétszakadt ettől. A Stihl szerelőkulcs meg tekeredik, mint a fene, de mindig kinyitja.
Mondom, az ismerősé sem gagyi cucc volt, nem is szívesen adta kölcsön szerintem, amit mondjuk meg is értek! Az is lehetett a gond, hogy féltettem a szerszámot mert nem az enyém volt, és nem akartam tönkretenni neki. Nem mertem erőltetni túlságosan! Igen, már rá is koppintottam kicsit de nem jött akkor sem. Attól félek hogy még a végén elszakad a csavar, akkor meg fúrhatok új menetet, vagy (betört csavarkiszedő), de olyanom meg nincs.
Szerintem meg épp az a gond hogy állatúl van meghúzva, plusz még az is amit te is mondasz, összerohadt az aluval! Bár most hogy így belegondolok, tán inkább én vagyok a hibás mert szokásom hogy időnként (legyen az bármi) meghúzokatom a csavarokat. A zsírzó csavarral nem szokott gond lenni, könnyen ki jön. Amúgy ha sikerül majd lebányásznom a szöghajtást, akkor szerinted is valóban segíthet az enyhén megzsírozott tengely rajta? Nem inkább, cserélni kellene a csapágy csövet? Azért gondolom, mert biztos megkophatott a zsírmérgezéstől az a csapágycső, és kileng oszt azért moroghat kicsit. Amúgy nem nagyon hallani, ha gázt húzok akkor meg egyáltalán nem, és nem is ráz. A kihajtótengely a szöghajtásban sem kottyan semelyik irányban sem, és a csapágy mellett sem nyomja ki a zsírt. Ezért gondolom, hogy a cső adja a morgó hangot. Vagy esetleg lehet más oka is?
Husqvarna 545: Ha már így szóba került, az a helyzet hogy ismerem a gépet, és mit mondjak? Valóban fasza gép, dolgoztam is vele keveset! Viszont a Stihl az Stihl:)) Én a minőséget választottam, van aki meg az egyéb gépeket szereti!
Na ezt jól elírtam, természetesen a STIHL kombikulcsról van szó. Na mindegy, az igazi minőséggel ismerkedés azért stimmel. ;-) Egyébként meg a legegyszerűbb nyitási mód, ha az említett kombikulcsot belerakod a csavarba, és megütöd kalapáccsal. Nem olyan állatul van az meghúzva, hanem az aluval összerohad. A zsírzócsavart is legegyszerűbb így kinyitni.
Én meg találkoztam a csupakabrával, és együtt síeltünk a nagylábúval. És tényleg jó ötlet, ha veszel egy 545-öt, ha másért nem, hogy megismerkedj a minőséggel.
Filléres? Ismerősöm adta kölcsön az egyik készletét (autószerelő) nem hinném hogy filléres! Ja, husi kombi kulcs, majd veszek előbb egy 545-öst, hátha kapok hozzá kulcsot:) Addig esetleg? A melegítésről mi a véleményed?
Ja, meg aszonta a szervizes, hogy az a csavar még "anyagból van!" :) Basszák meg az anyagjukat, mér nem lehet bele rendes csavart tenni!
Stihl 450-es fűkaszának, kicsit zörög morog a csapágycsője aszonta a stihl szervizes, hogy szedjem le és vékonyan kenjem meg a tengelyt zsírral. Ott a baj, hogy a hülye tox (hogy a fene essen beléjük amiért ilyet raktak bele) csavart a mi a szöghajtást rögzíti a szárra, nem bírom meglazítani még komoly, márkás szerszámmal sem! Csavarlazító, petróleum stb..nem jött be! Most akkor mi legyen? Melegítsem, vagy vigyem szervizbe és törjék bele ők? Ez itt a kérdés uram!
Igazából fogalmam nincs, milyen az aldis fűkasza, csak feltételezem, hogy kínai. Ha tényleg az, akkor a FUXTEC féle fejek olcsó és használható. Drágább és jó a Stihl Autocut 25-2, vagy a Husqvarna T35. Amire figyelj, menet M10 X 1,25 BAL.
Ez a szál damilos fej jó lehet, ha nem unod fűzögetni. Olyan helyen, ahol semmi akadó nincs el lehet vele aránylag jól dolgozni, de nagy baja, hogy nem tölt utána. Ennél még az ősöreg kézi töltésű fejek is jobbak, mert azoknál legalább lehet pótolni ha egy darab leszakad, ennél meg dobhatod el.