Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
Tisztelt Szta1982 kolléga.Érdeklődtél régebben a STIHL FS antivibrácios házában lévő menetes betét után.Cimet is küldtél,de nem volt olyan betét,akkor pont elfogyott.Na,most van megint betét,viszont a boltban elkeverték sajnos a cimedet.Amennyiben érdekel még a menetes betét,adj egy cimet ujra,aztán postán elküldetem.
A 345-nél még olajos szivacs szűrő van, de az 545-nél lehet, és szerintem javasolt is használni az említett hosszabb papírszűrő-csere idő miatt. Vigyázni kell, hogy kifejezetten vékony, NAGY áteresztő képességű szivacs legyen, hogy ne fogja vissza a gépet.
Veszel vékony szivacsot, én a briggs előszűrőt szoktam, abból kijön 2. Levágsz egy akkorát pontosan, mint a szűrő teteje. Bepakolod a szűrőt a helyére, és rárakod a kivágott szivacsot, majd becsukod a szűrő tetejét. A papírszűrőd 4-5-ször annyit fog kibírni. Időnként a szivacsot meg kell pucolni.
Damilvágóval használd, akkor nem fog erőlködni túlságosan.Kormány rögzítője megfelelően legyen összerakva, úgy , ahogy a leírásba szerepel.50 óránként motor burkolat le, kipucolni a hűtőbordákat.Ha nem vizes füvet vágsz, akkor tovább bírja. Beszívónyilasokat 20 óránként pucolni. Előszűrő szivacsbetétet a gyári papírszűrő elé. Hajtótengelyt évente, kétévente lezsírozni. Berántót mindig feszítsd meg berántás előtt, mert szereti koptatni a berántó körmöket. Más nem jut eszembe hirtelen.
Egy nagyon jó kasza, csak a szabványos dolgokra kell figyelni. Kapjon elég, és megfelelő minőségű olajat, rövid damillal ne kínozd, meg túl hosszúval se. És ezzel kb vége is.
Sziasztok!Vettem egy 410 C-E Sthil fűkaszát.Ennek a típusnak vannak e hátrányai, gyengeségei....?Mire kell odafigyelni.Bármi tapasztalat érdekel.Höszönöm
Hátha van itt valaki aki tud segíteni vagy tanácsot adni. Adott egy Mcculloch Elite 4100-as kasza. Kellene hozzá főtengely és dugó emberi áron. Honnan lehetne szerezni/venni? Esetleg bontottan de használható állapotban valakinek?
Ez a gép az egyik baràtomé volt, újonnan vette, 10 évig hasznàlta otthon a hàz körül kimondottam làjtos kis munkàra. Aztàn előjött egy hiba, alapjàrat ingadozott, nem lehetett normàlisan beàllìtani....a gazda nekiàll, eltekergetett mindent, össze-vissza jàrt a gép, vagy pörgött mint az àllat vagy leàllt.
Sejtettem h szimeringes lett, de azért megpróbàltam beállítani, nem reagált úgy ahogy kellett volna.... kicsit lebontottam, akkor làttam, k a főtengely kuplung felőli vége kb. 3-4 millit mozog sugàrirànyban, annyira szét van a főtengelycsapágy.Nem csoda h szerencsétlen szimering nem tudott tömìteni ilyen lógàsnàl!
Kapott új csapàgyakat (szimeringel egybeszereltek a csapàgyai), új légszűrőt mert az eredeti szétrongyolódott, gyűrűt (egy gyűrűs egyébként) és új gyetyàt is, kb. egy 20-asba volt az alkatrész.
Összepakoltam, gyönyörű szépen jàrt, teljesen jól reagàlt a csavarokra. A H-n kicsit több benyàt adtam neki, egyrészt h ne pörögjön annyira még az elején, meg az új alkatrészek miatt is.
Elmondtam a tulajnak, jàrassa be, aztàn majd picit àllìtok a végfordulaton pàr tank utàn.
Node a baràt egy tank utàn tovàbb is passzolta..... ott aztàn bejàrattàk!!! Raktak egy jó fasza 3-as damilt a bejàratós gépre, öntöttek bele Ukràn Stihl-t, több ezer m2-ekbe nyakig érő gazba nyomattàk neki amit bír.
Szóltam a tulajnak, h ez csak egy 1.5le-s kis habverő, ezt nem fogja bírni, meg h adni kellene neki még fordulatot ha bejàratta mert így egy kicsit dús stb.stb.
Le se sz*rtàk amit beszélek.......
Aztàn voltak vele olyan akciók, h elhagytàk a légszűrőjét, ezért pàr napig míg nem vettek rà egy màsikat légszűrő nélkül nyomattàk a melót.
A kis szerencsétlen masina akkor adta fel a harcot, amikor egy jó egy hektàros tökföldbe àlltak bele h majd betakarìtàs előtt késsel lecsapjàk róla a gazt...... megint előjöttek a tipikus szimmeringes jelenségek, természetesen addig hajtottàk, míg aztan a végén màr be sem indult, szó szerint halàlig űzték. Ja, meg nem tudom h húztàk neki a gàzt, de még a bowdent is elszakìtottàk.
Most megint rà kellene költeni a vételàràt mégegyszer, de megkérdeztem az új tulajt, h milyen munkàra szánnà a gépet ha felújìtom neki......nem részletezem, kb. egy FS450/545RX felhasznàlàsi feltételeit mondta el.
Mondtam neki, ha ilyen munkàra fogja hasznàlni, tuti, h szezon végére megint meg fog àllni, ez egy kis gép, nem erre van kitalàlva, így ablakon kidobott pénz lesz az egész felújítàs, jobb lenne ezt így ahogy van eladni, és venni egy komolyabb gépet.
Persze pénz az nincs sok...... talàn egy Kawa blokkos Fuxi beleférne a költségvetésbe (tényleg, az kapható most Fuxi mester?) , annak a blokkja biztos bìrnà, max. 1-2 szezononként 1 szöghajtàs, ha nem dràga annyi belefér.
Hàt most itt tartunk.
Ìgy mindent beletéve a kalapba, szerintem jobb ha ebbe több pénzt nem tesz EZ a tulaj.
Abszolút egyezik a véleményünk ezekről a gépekről! :-)
Mentségemre szolgàljon, h nem a sajàtom a gép hanem az egyik ismerősömé...... sajnos nem kérdezett meg előtte és megvette, most meg szerelő helyett én jutottam neki! :-)
Ez a gép, a komplett konstrukció szerintem egy katasztrófa, iszonyat gagyi...... ràadásul még ha rà is költené még1x a gép vételàràt, akkor se lenne alkalmas arra a melóra amire szànnà.
Egyébként nagyon szeretem a Makitàt elektromos kéziszerszàmban, a flexem is Makita, qrva jó, be kellene szereznem egy fasza kis fúrót, asszem az is Makita lesz.....de ez a kasza....katasztrófa.