Kevés a konkrét info, a műszaki átalakítás módszereire és az üzemelési tapasztalatokra vonatkólag, az egyes dieselmotor típusok különböző érzékenységéről nem is beszélve
olyan, mintha az adagoló elengedné a gázolajat! de csak reggel, illetve hosszabb állás (6-8óra) után! izzítás rendben, akksi is jó, de nagyon sokára röffen be:(
se padlógázzal se anéklül nem megy jobban. apám szerint valami fejszelep lehet a gond. a szerelő a multkor lekapta a porlasztócsúcsokat. esetleg ott kap falsot?
Valami gond van az emilemmel próbálgattam, 3 próbala levelet kültem magamnak 2 érkezett meg több órás késéssel. Érdekes...
Pedig a tárgyhoz csak annyit írtam, hogy: bomba!...bomba!...bomba!...szexbomba...szexbomba.. csak vicceltem.
Reggel 9-kor lenne jó nekem. 4db Tescó van Szegeden a rókusi körúti Tescoban van egy kínai étterem, ennek van egy kijárata hátra felé, ott a kapuban várlak 9-órakor. Mázsa feletti Kodiak Medvét kell keresni farmerkabátban, a baloldali kabátzseben egy pajzs alakú kitűzővel. Tefon nem kell 9-kor a hátsó kapunál leszek. Ha a kínai kaját nem csíped, van ott valami kávézó is, ott tudunk beszélni.
de valahogy ugy van , hogy vámmentesen behozható , harmadik országbeli ( még a megnevezése is röhely!) országbó a gápkocs gyári üzemanyagtartájában levő menyiségű üzemanyag , ha az egyébként az autó fajtájának megfelelő benzinesbe benzin , dizelbe dizel.
/ ezt nagyon gagyin fogalmaztam , de valahol le van irva a vám tájékoztató honlapjukon.
de például ha jugóba tele raktad volna a tankot , anó ( de szerintem a mai napig áruljá ) etilalkohollal , és rákötötted volna a motorjára hogy azzal menjen , akkor is kapásból lefoglalták volna az alkoholt , meg rosszabb esetbe az egész autót , hogy alkoholtcsempészel.
pedig volt idő hogy rendes kutfejből tankolták ! :-))) igaz akkor sem az volt a motiváció hogy elautózzák a nedüt :-DD
ez biztos? a biodizel Mo-n nem szabvanyos. Ha Ausztriaban tankolod,akkor OK, hisz az EU barmely orszagabol az ott tankolt de nalunk nem szabvanyos uzemanyagot az auto tankjaban behozhatod. Nemtom, ez ervenyes-e EU-n kivuli orszagokbol valo importra. Emlekeim szerint a jov-i tv teljesen kulon kezeli az eu-n beluli es a kulso importot. Mongyuk nincs most idom atnyalazni a jov-i tv-t...
Cegalapitas kulfoldinek Szerbiaban nem hinnem,hogy tul maceras lenne. A kis Biodizel uzembe 1000 kg hulladek zsirert adnak cserebe 333 liter Biodiezelt ! Megmerik a hasznalt zsir zsirsavtartalmat es azt mondtak,hogy ha csak lehet ne legyen oregebb 2 honapnal a zsir ! Kerdesemre azt feleltek, hogy 1 liter zsirhoz 0.2 liter Metanol kell. De nekem meg nincs egy decim se. Az eszterezo masinat meg kell csinalni .
már készülget igazából...:) csak rozsdamentes fazékból, rézlappal az alján. kútvíz ellenáramban a dupla csövön. a hosszát majd ki kell kísérletezgetni. a keverőberendezésen agyalgatok:)
Minyimál kínai piacon mindent árulnak, ami szükséges hozzá. 1 nap alatt össze lehet barkácsolni. Veszel két réz, vagy rozsdamentes főzőüstöt, az egyik üstnek valamivel kisebbnek kell lennie a másiknál. Lehet az üstök füleit le kell vágni. A kisebb üst aljára középen fúrsz egy lukat egy menetes, vagy roppantógyűrűs csatlakozást szerelsz, vagy réz esetén ezüsttel szépen lehet forrasztani. A hőcserélőre is van több megoldás rézkígyó vödörben ellenáramú hűtéssel, vagy kicsit elegánsabb megoldás szabvány réz fűtéscső elemekből készítesz egy duplafalú csövet kívül a hűtővíz megy, belül lévő csőben a gőz kondenzálódik, ezt szépen meg lehet csinálni. Hollanderes csatlakozással tudod felszerelni a főzőüst "aljára" ami a fedele lesz.
összerakás: A nagyobb üst megy az üstházba bele a fincsi cefre, a kisebb kifúrt aljú üst aljával felfelé megy a nagyobb tetejére, a réseket tömíteni kell.
Tömítőanyag készítése: teljes kiörlésű rozslisztet összegyúrsz egy kis vízzel és ezzel a masszával tömíted a réseket. Amikor melegszik a létyó a gyurma kiszárad és masszívan tömít, ha valahol nedvesedést tapasztalsz ott gőzkifújás lehet, nyomni kell még egy kis gyurmát oda.
Egyszerűbb megoldás: 1 darab üst a tetejére vágatsz egy vastag kör alakú üveglapot a közepén egy furattal, ahova felcsavarozol példul egy pneumatika átvezetőt, tömítés a fentebb leírt gyurmával.