De ettől függetlenül, hogy átvált szívó módba nyilván úgy nem lehet vele közlekedni tovább.. Tehát marad a trailer..
Nem, erről szó sincs. A limp-mode csak egy óvintézkedés, szívó módban akármeddig mehetsz. Viszont ha leállítod a motort, és újraindítod, akkor a turbó is visszajön.
Onnan is észreveheted, hogy limp-módban nincs tempomat! Lehet, hogy más sem, én ezt vettem észre.
"Nem ír ki semmit, csak a vezérlés "kiveszi" a turbót a munkafolyamatból, ha nem érzékel megfelelő nyomású feltöltést, és onnantól kezdve van egy szívódízel autód."
De ettől függetlenül, hogy átvált szívó módba nyilván úgy nem lehet vele közlekedni tovább.. Tehát marad a trailer..
ha ki akarom cserelni az elso fenyszoroimat projisra akkor mire kell figyelni. kell vmit átalakitani vagy csak ki és be?
Ennyi! Kiveszed-beteszed-kész.
Az autó nem fogja észrevenni, mivel ugyanúgy H7 a tompított, mint előtte, a többi sem változik.
Viszont a csatlakozó q*va nehezen jön le, én addig szerencsétlenkedtem vele, mire rájöttem a nyitjára, hogy teljesen tönkretettem a kábelkötegen lévő csatit. Vettem bontóban 2 hibátlant, és kicseréltem. Így legalább meg tudtam toldani kb 10-cm-rel, mert alapból elég rövid, a sárvédőben kell birkózni vele.
Lehet, hogy hülye kérdés. De hogy jelzi ezt a műszerfalon? Ki írja? És gondolom a "limp mode" rengeteg problémát jelenthet?
Nyugodj meg, észreveszed!
Nem ír ki semmit, csak a vezérlés "kiveszi" a turbót a munkafolyamatból, ha nem érzékel megfelelő nyomású feltöltést, és onnantól kezdve van egy szívódízel autód.
Nekem minden esetben 3000-es fordulat fölött történt, amikor a változó geometriás töltő váltotta volna a "geometriát", vagyis a cső átmérőjét (ha jól tudom).
A gyári technológiával (?) felújított feltöltő 90 pénz volt a régi beszámításával, a munka és a járulékos költségek (2× olajcsere, szűrővel, 4 flakon féktisztító) további 40.
Ha belegondolok, hogy akár motorcsere is lehetett volna a vége (mesélt olyat a szerelőm, hogy a motor akár leállíthatatlanul pörög, égeti a saját kenőolaját megszorulásig), nem is volt vészes. A turbót egyébként is cseréltem volna megelőző jelleggel, így főleg a 40 (mondjuk 30) volt plusz költség. Meg a 10 nap idegeskedés, hogy mi lehet...
Nekem ez a félelmem, hogy egyszer csak minden előjel nélkül megadja magát egy alkatrész, pl: a turbo, és akkor jöhet a trailer.
De akkor ezek szerint van előjele, nekem 1,6 diesel van és ha szól a zene nem hallom a kocsi hangját, de akkor néha majd hallgatom és ha lesz sípoló hang akkor irány a szerviz.
Amint kb 3 hete jeleztem, a turbóm furcsa hangokat kezdett adni, 1000-1500-as fordulat között is volt hangja, mintha távol egy mentő szirénázna. A szerelőmmel időpontot is egyeztettem - kb mostanra - a turbó levételére és felújítására.
Nem bírta ki.
2 hete egy combos gyorsítás során valami erős koppanó hangot hallottam, és elkezdett dőlni a fehér füst az autómból, illetve elment az erő is belőle. Hamar félreálltam, mivel sejtettem, hogy nagy a baj, és kötélvégen jutottam haza (szerencsére kb 10 km-t kellett csak vontatni).
Diagnózis: eltört a turbó tengelye, és szépen kiette maga alól az olajat a motor, alig maradt benne valami. Szerencsére a szerelőmhöz be tudtam vinni, de mivel agyig volt melóval, csak múlt szerdán foglalkozott vele. A felújított turbót még előző héten megrendeltem, a nagyobb munka a takarítás volt, mivel mindent levegőcsövet és az intercooler-t is telenyomta olajjal. Miután tiszta volt, felkerült a turbó, és némi rábeszélés után beindult a motor.
Azóta mentem vele kb 300 km-t, úgy tűnik, más baja nem lett. Eleinte még csúnyán füstölt, gondolom amíg a kipufogóból is kiürült a lerakódás.
Más jele is volt a végnek, az utolsó 2 hétben 3x is szerviz módba (limp-mode) tette magát a motorvezérlés, mivel a turbó geometria-váltója leragadt. Nem biztos, hogy van összefüggés, mindenesetre furcsa.
Az okos ember más kárán tanul - remélem az enyémen tudtok páran. Ha "szirénázik" a feltöltő, akkor ne halogassátok a cserét (1.9 PD - BXE).
Hasonlóan járt más is, egy Jettás fórumon találtam egy sorstársat, aki ugyanezzel a motorral járt így, csak ő 190e km környékén.
400euro az tényleg nem rossz ár, feltéve hogy az újfajta skoda vezérlés csomagot építik be amiben benne van a vezmódosító kerék is (80e körül van idehaza a komplett csomag, csak épp a márkaszervíz "elfelejti" megemlíteni hogy ilyen is van). de jól gondolom hogy a kinti kapcsolatod sem márkaszervíz hanem valami független autójavító cég? vagy ha odakint a márkaszervíz csinálja ennyiért akkor az ugyan vérlázító pofátlanság hogy a magyar meg mennyit akar lehúzni rólunk, de sajnos egyáltalán nem meglepő.
Nekem 2. hengernél 17056- P0672, a 4. hengernél pedig 17058- P0674 hibakódot dob. Ebből következtetek, hogy nem az izzítási főrelé szórakozik. Azért érdekel, mert most volt pár alkalom, hogy nehezebben indult be az autóm hidegen, illetve beindulás után nem ment mind a négy henger. Keresgettem neten erre az izzítógyertya hídra, de nem nagyon találtam. Gondolom csak gyári létezik belőle.
En ilyen nagy munkakra mindig kiviszem ahyba szloviba. 10ezreket sporolok vele es ott legalabb ertenek hozza klasszul megcsinaljak. Ha kell megadom a szamukat egy telefont meger.
Vásároltam egy 2012 augusztusi forgalomba állítású Skoda Octavia Ambition 1.4 Tsi-t. 160 ezer km van benne a szervízkönyve szerint idén áprilisban volt utoljára márkaszervizben.
A vezérműlánc és kapcsolódó részek cseréjének szükségessége aggaszt. Hallásra indítás után egy kicsit csörög, de néhány másodperc után ez elhalkul. 178 ezer km-nél lenne szervizes megint.
Várjak a szerviz intervallumig?
Mire érdemes még figyelni egy ennyit futott kocsinál?
Tudnátok egy lelkiismeretes szervizt ajánlani. Az egyik márkaszervízben 200e Ft lenne a vezérléscsere + 160e Ft a szervizdíj.
Lenne ennél olcsóbb, de nem buheramátrix megoldás?