A jó öreg görlitzi hálókban mindig be tudják úgy durrantani a fűtést, hogy elég legyen a pokróc... a különbség csak abban rejlik, hogy míg nálunk nem teszik rendes ágyneműhuzatba, addig a csehek a Cheb-Besztercebánya kocsin is azt a jófajta ágyneműt tették fel, ami a Metropolon is van.
SzVÖR szerint valóban WLABmz kéne, hogy járjon Varsóba, de ha szarul állnak a dolgok (ez utóbbi egyébként egy mekkora film már... ;-) akkor mindig innen szedik ki elsőként. Márpedig már jó néhány hónapja régi háló kerül bele...
Szilveszterkor legalábbis WLAB volt, igaz annak az egyetlen utasnak az is tökéletesen megfelelt :) pozitív volt a jól eltalált fűtés és hogy szinte semmi nem nyekergetz benne. Negatívum talán az ágynemű: egy szál pléd képviselte a hideg elleni védelmet, de igazából az sem zavart.
Igen, néztük a repjegy árakat is, aztán arra jutottunk, hogy bár sokkal olcsóbban is meg lehet úszni magát az utat, ha repülővel megyünk, akkor a 2 nap amikor utazunk, azoknak a nagy része elmegy az utazásra magára, tehát a különbözet nagyjából ott el is menne a 2 éjszakával több szállásra. Ha még rászámoljuk a transzfert is a reptérre stb stb, akkor majdnem ugyanoda lyukadunk ki anyagilag, mint a fekvővel (+-2-3e ft már nem emlkszem pontosan) és akkor már gondoltuk megkíméljük magunkat ettől és éjszaka utazunk :)
Köszi az infókat egyébként, majd még elválik addig, hogy játszik-e a háló, de ez a lengyel fekvő elég jónak tűnik. Még annyi, hogy ha esteleg a háló mellett döntenénk, akkor a vagonweb szerint a magyar napokon WLABmz van benne (a vonatosszeallitas.hu-n még a tavalyi van, szóval azt nem tekintem mérvadónak). Ez tényleg így van, vagy csak lutri szerűen, ha éppen olyan kedve van a Startnak, egyébként WLAB (anno a Venezián volt ez, hogy ha az embernek szerencséje volt akkor WLABmz amúgy WLAB).
Gyakorlatilag is ilyen, Varsóba mindig jut új kocsi csak Krakkóba néha nem. De az ágynemű is jobb a magyarnál, a kísérők nem mindig tudnak nyelveket de ezt leszámítva nem szokott sok baj lenni velük.
A két szerelvény közül az egyikben vannak a magyar kocsik, a másikban a lengyelek, ma éppen az utóbbiak vannak Pesten, tehát ebben a hónapban páros napokon indulnak innen, Varsóból meg páratlanon.
Ha anyagilag belefer szerintem azert inkabb a halo - bar most raneztem a rozsaszin legitarsasagra es 25-27es hetvegere peldaul 2 fore nulla csomaggal 26ezer a retur.
Barátnőmmel tervezünk egy varsói kirándulást január végén a Metropol EN / Chopin vonattal oda-vissza. Úgy láttam, hogy a varsóba közlekedő fekvőhelyes kocsit felváltva állítja ki a PKP és a Start. A Start gondolom Bc-t tesz bele.
Az lenne a kérdésem, hogy van valakinek tapasztalata a PKP-s fekvőhelyes kocsikkal? Illetve ami a Metropolba kerül, jobb minőségű, mint a startos Bc? (mert hát az azért hagy kívánnivalót maga után). Ha pedig jobb, akkor azt lehet tudni, hogy milyen rendszer szerint váltják egymást a 2 vasút kocsijai, hogy teszem azt a "PKP-s napokra" lehessen időzíteni az utazást?
A DB ha jol emlekszem 15 EURt ad a cserelt/lemondott jegyert....
Bar nekem mintha olyan remlene egy 2009es akciorol, hogy 15 EURt kellett NEKEM fizetni..
Csereltem jegyek (kozbejott valami) es az uj idopontban kb 20 EURal lett volna olcsobb es mivel 15 volt a kulombozet gyakorlatilag ugyanott voltam arban
Eladóvá vált menetjegyem, Kelenföld-Zagráb útvonalra.Az Agram nemzetközi gyorsvonatra. A jegy 01.05-ig használható fel. Tartalmaz Helybiztosítást is, és csak egyirányú a jegy. 20€-ért eladó. Érdeklődni emailben.
Az csak a kirándulójegy, de az nincs Nagykárolyra. A normál oda-vissza jegy, aminek ott van az ára, az egy hónapig jó. Ha nem Pesttől veszed, hanem Debrecentől kishatárral, na az még, ami csak négy napig érvényes.
Szia. Én úgy tudom, hogy a kedvezményes jegy csak négy napra érvényes. De próbáld meg a máv honlapján, hogy írd be az oda és visszaút dátumát és akkor meglátod, hogy mennyibe kerül a jegy. :)
Hali!Lenne egy olyan problémám hogy pénteken utaznék 1hétre legalább Nagykároly környékére és szeretném a Start oldalán meghirdetett Budapestről-Károlyig szzóló kedvezményt igénybe venni,de nem tudom hogy ez 4napig érvényes mint a többi kishatárforgalmi menetjegy vagy 1 hónapos érvényű?!
Úgy van, ahogy mondod! A jegyeden, amivel mész ki azon szereplő nap az első nap s az azt követő pedig a második nap! Pár euróval dárágbb lenne, ha külön vennéd meg őket, de megéri, 11,7 € a 48 órás jegy.
Budapestről Bécsbe tervezünk utazni és a következőt olvastam a MÁV oldaán:
"Kirándulójegy a bécsi városi közlekedésre is
Menettérti útra, felnőtteknek 33 € Az oda- és visszaúti utazás mellett érvényességi ideje első 2 napján korlátlan utazást biztosít Bécs valamennyi villamos- és metróvonalán, helyi autóbuszán, valamint..."
Azt szeretném megtudni, hogy mikortól számolják az első 2 napot? Azaz, ha péntek este kiutazunk az az első nap és szombat a második??? Ez esetben vasárnapra már nem jár az ingyenes utazás?
Tavaly egyszer a Daciával jöttem haza este. Mivel kifelé nem arra mentem, a kirándulójegy nem jöhetett szóba, így pont kapóra jött a (vonathoz kötött) 20 eurós glogáldíj a Daciára, bármi más drágább lett volna. Volt bőven Budapestig utazó magyar utas is, én két román komát fogtam ki a fülkében, békében megvoltam velük.
Az étkező kifejezetten tetszett. Bordó-sárga-barna színvilágú, otthonos, esztétikus belső, kényelmes szövetülések, érdekes, változatos asztalelrendezés. Még a régi stílusú design, nem a mai jellegtelen szürke műanyag-világ. Csak sört+szendvicset fogyasztottam, olcsó és jó volt. A pincérnek a nyelvtudás nem volt erőssége, de semmi más panaszom nem lehetett.
Ez a Fortuna és SPAR jegyek olcsóságának a lényege. Kifizeted és nincsen visszatáncolás. Ha olcsón akarsz lenni, akkor ezt be kell kalkulálni, sok út alatt még mindig visszajön az 1-2 bebukott út ára.
Mégis csak egy központi rendelkezésről lehet szó, amely a FIP-ben résztvevő összes vasutakra fog vonatkozni (előbb-utóbb). Illetékesek nálunk még nem nyilatkoztak e témáról. Ebben az évben még marad a kedvezmény.
A Fortuna jeggyel ha nem tudtam elutazni, semmilyen indokkal nem fizetnek vissza egy forintot sem? A jegyre az van írva: csere, visszaváltás nincs .Amúgy Budapest-Brassó jegyről van szó, ráadásul háló :( Ilyenkor tudok valamit tenni?
Még többet is, volt úgy, hogy Bécsben már indulás előtt beültem és csak Győr környékén mentem hátra az ülők egyikébe (csak akkor még volt belőlük négy, így hely is bőven), múltkor meg Mosonmagyaróvártól Kelenföldig ülhettem végig. Eleve az is idő, hogy elkészítsék a kaját, aztán szépen nyugodtan végig lehet enni, utána meg egy kicsit emésztgetni. A román személyzet ugyan egy kicsit tukmálós, és nyelvtudás szempontjából sem mindig állnak a helyzet magaslatán, de ettől függetlenül rendesek és jóindulatúak.
köszönöm a tájékoztatást, az a helyzet,hogy ezt a társvasutak adják egy egyezmény alapján egymásnak. pl. valószinü, hogy az osztrák nyugdíjas családtagja sem kap FIP szabadjegyet nálunk . Akkor vagy felmondja a Máv Start az egyezményt és nem lesz senkinek vagy igazságtalan a megkülömböztetés.
Oda +6-al értünk, a csatlakozás megvárta, így az is kapott 5 percet.
A mai nemzetközi vonat ezzel szemben végig pontos volt. Białystokból az ünnepekre való tekintett 4 helyett 7 kocsival. Az elejében tömegnyomor, az utolsó kocsiban összesen 4-en voltunk...
etokaiba végül 8-an értünk, a többi utas útközben elfogyott. Visszafelé 6-an várták a vonatot (én majd 30-án jövök vele, addig még vár Riga, igaz, oda busszal, csak vissza lesz vonat).
Biztosan lesz a FIP jegy ügyben változás. Én szeptemberben Angliában kint voltam egy nemzetközi vasutas ..... kongresszuson (hivatalosan) és ott volt a FISAIC elnöke (Luxemburg) Ő mondta nekem, hogy ők már 2013-ra nem kapják meg. Az is elképzelhető, hogy a nyugdíjasok és családtajaik már nem kapják meg 2014-től, de szó van arról is, hogy csak az aktiv dolgozók kapnák. (vagy már ők sem).
már ha nem akar cca. másfél órát végigállni a CFR prémiumterméke, a Dacia nemzetközi gyorsvonat 2 ülőkocsijának folyosóján, a vonat komoly szociológiai tanulmányok alapjául szolgálható törzsközönségének a társaságában...
Aki nem akar ilyet, az üljön le az étkezőkocsiban, ahol 1 € az Ursus és 30 lej körül van a kiadós adag vacsora.
A varsói nappali vonat, amikor éppen volt, nem arról volt híres sosem, hogy végigutazókkal tömve lenne. Ráadásul a két nagy fapados pont a BUD-Varsó útvonalat választotta farokmérésben történő versengésre (ki engedheti meg magának, hogy tovább égesse a kerozint feleslegesen, nevetséges jegyárak mellett). Amíg repülővel 3-4 ezer forintért, vagy olcsóbban el lehet jutni Varsóba, addig örülni kell, hogy szakaszosan van pár utas ezen a vonaton.