Akkor gondolom a ház, vagy a fűtésrendszer méretéhet kellene optimalizálni, de akkor az már csak találgatás a részemről, mert fogalmam sincs hogyan fogjak hozzá annak a kiszámításához...
Ha én is jól értem akkor nálad az előremenő víz hőmérsékletét vezérli valami és a gond most jelentkezett amikor magasabb hőfokon ezért nagyobb víztágulással működik a rendszer.
Sajnos ez ilyen, amíg nem magas vízhőfokkal (40-50fok)dolgozik addig az user észre sem veszi, hogy gond van a csövek, radiátorok rugalmassága, a tartályban megrekedt levegő(akár a likasban is) felvesz annyit a táguló vízből, hogy nem jelentkezik probléma. Leng a nyomás, de nem beteg határok között. Majd forró vízre átállva annyi megnő a tágulás, hogy a hibás (nyomásvesztett tágulási, lukas tágulási) rendszer már nem tudja tolerálni és felmegy a biztonsági szelep, (rosszabb esetben egy rossz kötés, nagy nyomáson nyitó luk) nyitónyomása fölé és melegen vizet ereszt el. Aztán lehűlve ez hiányzik és nyomáshiánnyal leáll a kazán.
Tágulási megfelelő működése, jól tervezése, jó beszabályzása azért is fontos, mert lehet, hogy évekig működik úgy, hogy a rendszert megmelegedve a biztonsági szelep nyitásának határáig képes felengedni, de nem okoz nyomáselengedést viszont a 3bar környéki nyomásegyes hőcserélőknek nem használ. Pl. szerelő/telepítő mindent frankón belőtt 55fokos vízzel, de évek alatt valaki feltekeri 80-ra mert miért ne. Senki nem hibázott mégis lehet baj belőle.
"gáz fűtőértéke 36 MJ/köbméter akkor 42 litert gázt kell fogyasszon a kazánnak a maximális teljesítmény leadásához, elméletileg ekkor a legjobb a hatásfoka. "
Annyi a fűtőértéke, nem variálnak .
42 liter fogyasszon ? Na de mennyi ideig ?
Gondolom percenként !
Az óránként 2520 liter. Stimmel, az egy nagyon nagy teljesítmény.
Az a fég 23 .... nyilván 23 Kw-os kazán.
9x 2,52 = 22,6 kW.
Ha csak nem kastély az, fűtésre nagyon nagy.
De ha jól vannak megválasztva a radiátorok nem probléma. Csak mindig az igényeknek megfelelő ideig fűt a kazán.
Erről jut eszembe . Pont tegnap mértem egy Sanuiel Du... valamilyen kazán teljesítményét, 1,15 m3 gáz/óra az úgy 10 kW. Igaz a lángot nem láttam, de feltételezem jó.
6 éve gond nélkül megy.
És vissza a fég -re. Nekem egy C12 H van. Ennek hogy kellene levenni a teljesítményét ?
Ha az egész lakást fűtöm beáll az egyensúly úgy 65 foknál, de ha bizonyos részét kiiktatom, bizony megbolondul és állandóan kapcsolgat.
Még valami : a fogyasztást nem célszerű percekben mérni, jobb azt negyedóránként x 4 -el. A perces mérésnél nagy a hiba.
Eddig csak fával tüzeltem, de mivel nem tudtam gazdaságos áron beszerezni úgy döntöttem, hogy be üzemelem a FÉG c21-3 as gázkazánomat. A tisztítás és vízkőmentesítés után az üzemeltetés során vettem észre, hogy nem akar normálisan fűteni, mert kicsi a gázláng ereje. Ezért egy kis után olvasás után bátorkodtam a gázmennyiség szabályzón állítani. Nem tudom, hogy jól gondolom e, de ha arra van szükségem, hogy a megfelelő teljesítményt adja le akkor a gépkönyvben lévő adatok alapján kell ezt beállítani, az itteni gáz fűtőértékének megfelelően. Tehát ha a gáz fűtőértéke 36 MJ/köbméter akkor 42 litert gázt kell fogyasszon a kazánnak a maximális teljesítmény leadásához, elméletileg ekkor a legjobb a hatásfoka.
Vagy ez nem ilyen egyszerű? Mindenféleképpen szakember kell a beállításhoz a legjobb és leggazdaságosabb hatásfok eléréséhez?
Mivel mint mindig irom en laikus vagyok, csak talalgatok.:) Ha megbizonyosodol arrol, hogy a tagulasi rendben van es nincs sehol nyoma a viz csepegesenek (kazan,radiator), akkor sajnos lehet komolyabb is a baj. A hocserelod lehet picit megrepedve es igy a kijuto viz a lang hatasara rogton elparolog, igy nem hagy nyomot. Ezert irtam, hogy ha van szaki ismerosod, vele is beszeld meg. Vagy majd itt is kapsz valaszt idovel.
Kiegeszitve a jelenseget: tegnapelott reggel 5 korul leallt, 13 fokra ebredt az elso ember a hazban, nyomashiany led vilagitott, kapott vizet a futesi korbe, utana beindult ment egesz nap gond nelkul, 60 fokos viznel 2 bar korul volt a viznyomas (tudom, sok). Ma reggel 6-ra megint leallt, alacsony futeskori viznyomassal. Pisilni nem pisil sehol, tehat ket dolog ra tudok gondolni, vagy a tagulasin szokik a viz, vagy mivel amikor indul reggel (hajnalban) a futes, gondolom egy-ket oran keresztul megallas nelkul megy, aztan a kazan hulyeseget vezerel, a ki- es bemeno minimalis kulonbsege ellenere nem kapcsolja le a langot es csak keringet, hanem csak tolja, tolja neki minimal langon, aztan egyszeruen elforralja a viz egy reszet es igy tunik el a viznyomas (60 fokos eloremeno van beallitva, 100 m2 koruli valyoghaz, szoval szep nagy 180 meg 160-as 22DK radiatorok vannak). Volt ilyen jelenseg amugy napkozben, hogy megallas nelkul ment majdnem egy orat, az eloremeno megis csak 50 fok korul volt, nem ment fel 60-ra, ami be van szabalyozva.
Eleg zavarosan irod a hiba megjeleneset. Ha a tagulasibol elillan a levego, vagy kilyukad, akkor vagy nem indul a kazan,mert kiall hibakoddal, vagy van olyan eset amikor amint irod, ilyen nagy hidegben mukodik a kazan mondjuk huzamosabb ideig, de miutan a termosztat lekapcsolja es a kovetkezo felfutes ideje elerkezne, a rendszerben a nyomas lecsokken annyira (lehult a rendszerben a viz), hogy letilt a kazan. Abban az esetben kell ugy eljarni, ahogyan leirtad. Kazanhoz nyulas elott aramtalanitani a kazant es a gazt is elzarni, nehogy baj tortenjen! Azt a 1,5bart a ket korre csak altalanossagban irtuk. Attol fugg ,mennyi viz van a rendszerben es jol-e van megvalasztva a tagulasi. Ha van ismeros futeszerelo, azert inkabb vele is konzultald a dolgot, ne hogy meg tobb kart csinalj mint van!
Jol ertelmezem a par oldallal ezelott olvasottat (ereztem, hogy nem leszek egyedul), hogy a problemamra -reggel, amikor magasabb homersekletre kezd vezerelni a termosztat, igy sokaig megy a kazan leesik a futokori viznyomas, majd igy megall a kazan- a kovetkezo a megoldas:
kazan kikapcs, tagulasibol megnezni, hogy viz vagy levego vagy epp semmi sem jon (ha viz kuka, ha semmi pumpa, ha levego, akkor nyomasmeres), ha pumpa, akkor futesi korbol a kazan kizar, nyomasmentesites, pumpa masfelre, aztan kazan futesi kor visszanyit, es a futesi kor vissza masfelre?
Adott egy bpesti lakás, amiben 1 éves kondenz kazán van 8 radiátorral, egy pontra, osztó-gyűjtőbe vezetve. Eddig szelep nélküli osztó-gyűjtő volt fenn, de egy lakásrész leválasztása és albérletbe adása miatt felmerült a fűtés szétválasztása, 2 külön vezérelhető részre.
Feltettem egy szelepes osztó-gyűjőt, arra 7 db (a 8. az előtér, nem baj, ha mindenki fűti) Computherm DF-230 elektrotermikus szelepállítót, bekötöttem a vezérlését. Idáig minden jó, csakhogy a szelep nyitásnál hangos kattogás hallatszik, amennyiben megy a kazán keringető szivattyúja.
A zónavezérlésen be van állítva a késleltetés, tehát nem indul előbb a keringető, mint a zónaszelepek.
Ha azonban az egyik lakásrészből az egyik fűtése megy és akkor indul el a másik, jön a kattogás. Nem jövök rá, miért.
A víznyomást nem tudom mérni, nem vagyok vízszerelő, de egy perlátor van a hideg melegnek és a hideg víz sokkal erősebb nyomású mint a meleg a fürdőszobában. A konyhában viszont ahol van a fali gázmelegítő (Junkers) ott a hideg-meleg víz nyomása közel azonos . Lehet hogy az a rövid szakasz az a kb két méter amin a fürdőszobába ér a meleg víz a falban az lehet elvízkövesedve?? Megnéztem a csapot is-- nemrég lett cserélve a fürdőszobai csaptelep Mofém -- kicseréltem a két csapbetétet de ugyanaz a helyzet , ugyanaz az oldal a meleg sokkal gyengébb.
Sziasztok, van ket ugyanolyan radiator a tetoterben, parhuzamosan kotve, a haz tobbi reszetol kulon koron. Termoszelep van rajtuk. Az egyik radiatornak van egy kis hangja, amikor megy a futes, a masik teljesen csendes. Legtelenitettem, torloszelepeket (ugy hivjak?) allitottam, de semmi hatasa. Mitol lehet vajon hangja?
100 éves társasházban 3 napja befagyott a bejövő vizcső (nagy eséllyel az egyik külső, 60cm vastag falban fut). Azóta melegitik a falat, disznóperzselő, infra sugárzó, hőpisztoly, stb.... Semmi eredmény.
Kérdés: hallottam olyat, hogy hegesztőtrafóval melegitik meg a kritikus csőszakaszt; erről a megoldásról tud valaki bármit mondani ?
Üdv mindenkinek.Kondenzációs kazánnal üzemelő radiátoros rendszerhez a szénacélcső horganyzásának kivül belül létének van jelentősége?Vagy a kivül lévő horganyzás is elég lehet fűtésre?
A gázkazán kéménytisztítójából fehéres lötty csordogál, olyan, mint a hígított tej... vagy a folyékony mosószer. Szaga nincs, soha nem láttunk még ilyet. Mi ez és miért pont most jön? Nagyjából az a 3-4 centi megtelt az alu-cső (kémény) alján és most kicsordult. Van még benne valami hamuszerű salak, meg néhány kimúlt bogár. Nem kondenzációs a kazán, de lehet, hogy megkondenzációsult ;) szegény?
A minap még felfigyeltem arra, hogy az utcáról nézve vékonyka jégcsapok vannak a kémény tetején, valamint a másik kéményünk - amire a sparhelt van kötve és épp ment benne a tüzelés ezerrel - nem füstölt egyáltalán, de ez, a gázos meg igen.
ma reggelre az 4 éves ariston genus kondenzációs kazán, nem indul 104-s(fűtés keringetés KO) hibát ír, talán szivattyú köri dugulásra utaló kóddal, nem tudom nem értek hozzá
viszont van kb 3-4 cső ami lakótéren kívül megy ahol 0-5 fok közelébe szokott hűlni a hőmérséklet,
de mivel most nálunk befagyott minden, és pont most állt a leghidegebb napon azt tippelném, hogy fagyás okozhatta azon a 3 méteren(nem volt időm megnézni reggel)
A kérdésem az, hogy szerintetek okozhat-e fútés körben fagyás ilyen hiba kódot?
Fali gázos vízmelegítő adja a vizet a konyhában meg a fürdőszobában. Újabban egyre gyengébb a meleg víz sugara --- régebben égetett most meg max erősségen teljesen kinyitva a meleg csapot - ha keverem -hozzáadom a hideget akkor a kád-mosdó csapváltó alig marad kihúzott állapotban. Sokkal erősebb volt régebben a meleg víz nyomása. Gondolom vízköves ?? Vagy a készülék vagy a vízvezeték ?? Megoldható e mindkettő víztelenítése bontás nélkül ? Milyen költségek vannak ?