Abban kérném a segítségetek, hogy 2002-es Superb óracsoportját ki lehet e cserélni az újabb típusú óracsoport-ra ahol a középső kijelzőn van a fogyasztás, rádióállomás, stb, a bal alsó sarokban pedig az óra? Amennyiben lehet, akkor ez igényel speciális ezközöket vagy egy "mezei" autószerelő is ki tudja cserélni?
"kisebb keresztmetszet a levegőnek ugyanúgy át kell menni ha kisebb a keresztmetszet gyorsabban áramlik a levegő , ergo gyorsabban forgatja meg a turbót nagyobbat tölt?Lehetett ez miatt a túltöltés?"
Ez így elméletileg akár igaz is lehetne, de gyakorlatilag a nullát közelíti a valószínűsége. Annak a szűkületnek egy adott ponton kell lennie ahhoz, hogy így történjen. Ennél lényegesen valószínűbb, ahogy többnyire történik is, a geometria kormozódás miatti szorulása. De ugye ez a kérdésed első beírásakor is elhangzott mint lehetőség.
Visszatértem a régi szerelőmhöz kiolvasott, a hiba bent volt megint a kocsi nem jelezte vissza mert ugye normális működés volt . Laptopról törölte a szerelő majd azt beszéltük meg itt kéne hagyni pár napra belenéznek kocsiba! Leszedték a turbót volt meglepi... Ritkán látott korommennyiség a kipuffogó oldali csőben ez álltal keresztmetszet csökkenés is * ezen kívűl szegény turbó kicsit olajos is volt illetve a turbós szerint a tengelyen mintha minimális lógás is lett volna.
A turbós takarírott egy nagyot , kicserélte az összes tömítést , a tengelyt rendbehozta illetve a házon volt egy sérülés az cserés lett! Most lett egy ilyen szép turbóm :) Pár kép aki még esetleg nem találkozott volna a saját turbójával. Kívánom amúgy senkinek se kelljen !!! Nem jó buli :D Bízom benne , hogy a problémám ez volt eddig nem jelentkezett a hiba KOPP-KOPP :) A kocsi meg kicsit fürgébb lett amúgy :D
*
Itt lenne egy kérdésem csak próbálok logikusan gondolkodni a keresztmetszet csökkenéssel kapcsolatban.. kisebb keresztmetszet a levegőnek ugyanúgy át kell menni ha kisebb a keresztmetszet gyorsabban áramlik a levegő , ergo gyorsabban forgatja meg a turbót nagyobbat tölt?Lehetett ez miatt a túltöltés?
Másik kérdésem:
Az ajtó alatt lévő egyik égőm kiégett még nem néztem , hogy lehet cserélni meg azt se tudom milyen izzó való oda. Ebben tud valaki segíteni? illetve a ledek korában eszembe jutott , hogy lehet esetleg leddel helyettesíteni , nem boritja meg a computert?
Sziasztok segitség kellene 2004 superb milyen foglalatu xenon? illetve gyári xenon cserélhető e utángyártott xenon izora? A másik kérdés ködlámpa milyen foglalatu?
Többnyire arra emlékszem, hogy alapelvek... jobbára csak a ütemek, a gyújtás metódusa és, hogy a dízelnek jobb a hatásfoka. De tanították és ez a lényeg!
Én most vettem egyet 2005 évjárat 370.000 van benne. Nem sokat ( 1000 km) mentünk vele eddig, de nagyon tetszik. Ez a 101 lovas verzió, vétel után komplett vezérlés, ékszíj és feszítőcsere történt plusz a termosztátot kellett kicserélni. Az autó szervizkönyves, végigmérve fényezésmentes, a szerelő szerint vannak érdekességek pl. az olajleeresztő csavar menetrögzítővel volt belecsavarva, a légszűrőház törött. márkaszervíz.. :)
Hello. 2006 os suprebem van erdeklodni szeretnek hogyan szerezhetnek naigacios cd-t. Nekem kocsihoz csak csehorszag, lengyelorszagot adtak. tudnatok segiteni? Jo lenne magyarorszag, szlovakia vagy egesz eu. Kosszz
...amikor még én jártam általánosba (a későbbiek nem relevánsak, mert ott mégis csak ezt a szakmát tanították) része volt a tananyagnak a 2 és 4 ütemű ottomotorok működése és az alapvető különbségük a dízel motorhoz képest, ha jól emlékszem talán fizikából... mindenesetre jobban érdekelt mint a biológia... azt csak később kezdtem megkedvelni amikor reprodukciós témaköröket már lehetett a csajokkal a gyakorlatban is tanulmáyozni...
Nem kis büszkeséggel szeretném bejelenteni mindnyájatoknak, hogy sok éves barátságunk, valamint a régi Skoda autók iránti szeretetünk hivatalos formában is testet öltött – megalakult a Skoda Oldtimer Klub egyesület.
A következőkben egy rövid bemutatkozás találtok, további részletek pedig a weboldalunkon olvashatóak:
Amennyiben bárkinek csatlakozási (ne adj’ isten támogatási, szponzoriJ) szándéka lenne, weboldalunkon „A Skoda Oldtimer Klub bemutatkozása” bejegyzés alatt minden elérhetőségünket megtalálja.
Egyesületünk rövid története
Szinte természetes dolog, hogy az azonos gyártótól származó, hasonló típusokkal rendelkező veterán autósok egymásra találnak. Kisebb-nagyobb baráti társaságok alakulnak ki, alkatrészeket cserélnek, segítik egymás szakmai tanácsokkal, közösen szerelnek és eljárnak különböző találkozókra. Egyesületünk alapítói is egy ilyen baráti társaságot alkotnak, amelyben beszélgetéseink, találkozóink alkalmával már többször felmerült egy hivatalos egyesület létrehozása.
A végső lökést egy szerencsétlen véletlen adta meg, egy baleset, amelyben egyik Skodás társunk gyönyörű autója totálkárosra tört.
Már a baleset napján elkezdtük a szervezést, miszerint baráti összefogással a lehető leghamarabb, a tulajdonos tudta nélkül újjáépítjük.
A projektben nagyon sokan részt vettek, önzetlenül, időt, pénzt, fáradtságot nem kímélve és ennek köszönhetően két és fél hónap alatt az autó el is készült és egy meglepetés-parti keretében átadásra került.
Ekkor határoztuk el végleg, hogy egy ilyen értékű, erejű és elszántságú társaságot érdemes tovább vinni és hivatalos egyesületi formában folytatni tovább szeretett autóink, szenvedélyünk ápolását, kihasználva azokat a lehetőségeket, amelyeket egy ilyen szervezet nyújtani tud.
A hivatalos procedúrát 2012 októberében kezdtük el, jogerős bejegyzésre 2013 áprilisában került sor.
Célunk
Célunk a magyarországi veteránkorú Skodák tulajdonosainak egyesületünkbe gyűjtése és tagjainknak segítségnyújtás anyagi és szakmai téren, illetve munkában, tanácsadásban és egyéb tennivalókban abból a célból, hogy a tulajdonukba lévő / kerülő veterán korú Skoda gépjárművek eredeti állapotukban fennmaradjanak, vagy azt minél jobban megközelítsék.
Ez a forum is a beszélgetésre való. Feltettél egy számodra érdekes kérdést, én meg próbáltam rá válaszolni...elég olvashatatlan formában, de mentségemre szóljon, hogy még kv előtt voltam mobilról:))
Egyetlen mondatommal sem minősítettem, senki hozzáértését esetleges hozzá nem értését. Ha valaki ilyet olvasott ki a mondókámból és megbántottam volna akaratlanul, megkövetem. Mea culpa. Természetesen minden szakmában vannak kóklerek sőt továbbmegyek szemétládák is. Nálunk is.
"Orvosokról ne is beszélj! 5 évig kórházban dolgoztam (IT) meglepő dolgok szem és fültanuja voltam... Mindig bemegyek a fiaimmal az orvoshoz (pedig nagykorúak) nem tetszik az orvosnak, mert "van tanú". Ráadásul olyan baromságokat írnak az ambuláns lapokra, hogy borzasztó, vagy nem is adnak pedik kötelező."
Ez az általánosítás viszont sértő, és vissza kell utasítsam.
Komolyan érdeklődve olvastam eddig itt az elhangzottakat.. Eszem ágában sem volt megbántani senkit... Csak egyszerűen érdeklődtem.. De innentől, azt gondolom, jobb, ha hallgatok.. (mondjuk ez nyílván senkit sem érdekel :))))
Ezért örülök annak, hogy tanultam géptant pár éven keresztül szakközépben. Ez arra jó volt, adott egy halvány általános képet hogyan működnek a robbanómotorok. Nagyjából...
Egyébként teljesen igazad van. Engem pl. érdekel mi romlik el és hogy javítják, (majdnem autószerelő lettem) no persze nem teljes részletességgel. Nagyrészt elég a tudat, hogy bízhatom a szervízben és 100%-os munkát végeznek.
Orvosokról ne is beszélj! 5 évig kórházban dolgoztam (IT) meglepő dolgok szem és fültanuja voltam... Mindig bemegyek a fiaimmal az orvoshoz (pedig nagykorúak) nem tetszik az orvosnak, mert "van tanú". Ráadásul olyan baromságokat írnak az ambuláns lapokra, hogy borzasztó, vagy nem is adnak pedik kötelező.
Van egy 6 eves kisfiam, akarhanyszor orvoshoz viszem, mint pl, tegnap is a valasz az, hogy "a ez egy virus, mostanaban ez jellemzo" kozepso fiok kihuz, es felir valamit, legtobb esetben pedig az "adjon neki nurofent, es jojjon vissza harom nap mulva". Statisztika alapjan dolgoznak/zol. Ha Te nem igy csinalod, akkor elnezest.
Nyilvan egy kis tusszogesre Te sem kuldod el ekg-ra, mrii-re, es meg kitudja milyen vizsgalatokra, mert a TAPASZTALATOD nem indokolja. Ennek ellenere itt minosited a szakemberek hozzaerteset. Termeszetesen minden szakmaban van kokler, de ez most itt nem tema.
hogy en megertsem egy betegseg mukodeset, gyogyitasi modjat, az alapveto biologiai, anatomiai ismereteken tul kellene ismernem az emberi test melyebb szintu mukodeset, jobban mint azt az altalanosban tanultuk, kulonben amit hallanek egy lelkiismeretes, Te fele doktortol total hablaty lenne szamomra.
Na ugyaez igaz az autojavitasra is. Tobbszor kiprobaltam mar, pusztan a sajat szorakoztatasom oedveert, hogy reszletesen elmagyaraztam a hiba okat, annak jelleget az Ugyfelnek, teljesen hetkoznapi szavakkal, hasonlatokkal, es kivetel nelkul a mondokam kozben az "aha, ertem,ertheto,na igen,persze" szavak egymasutani ismetlese, es elismero bologatasok. Kozott lattam, hogy halvany lila kipufogogaza nimcs, hogy mirol beszelek. Elvsesztem a napombol egy orat, total ertelmetlenul, ami raadasul lelombozo, hogy semmit nem ertettek az eloadasbol. Nem utolso sorban pedig, azalatt az egy ora alatt megjavitottam volna egy masik autot, aminek a tulaja orult volna, hogy gyorsan elkeszul, es galad modon meg penzt is kerestm volna az ertelmetlen csacsogas helyett.
Hogy megertse, egy minimalis tudassal kellene rendelkeznie az embernek, de egy hajtomu mokodese mar mechanikai szempontbol is bonyolult, es alapkepzes sincs belole, ellenben a biologia orakkal, ahol gyerekkorban tanultunk valamit.
"..egy ilyen faramuci hibaval ami nem folyamatosan fenallo hiba mit lehet kezdeni ?"
"Jelenség: elindulok huzatom ki váltok fel főleg pályán de voltmár két alkalom városban is és egyszer csak nyekk...elfogy az erő olyan mintha nem lenne turbó ,"
Csak én látok a kettő között ellentmondást?
"Oke.. hat latod kiolvastattam es ez a hiba oka....."
Már a múltkor is leírtam, nem csak kiolvastatni kell, hanem diagnosztizálni!!! A kettő nagyon nem ugyanaz. A hiba oka, az csak egy támpont, ebből lehet kiindulni.
Az nem jó hely, ahol erre a hibára, azt mondják, hogy hozd vissza akkor amikor csinálja. Mint ahogy az sem ahol kiolvassák és pingvineznek egyet.
Nálam is volt ilyen probléma,sokat megyek rövid úton.De mióta havonta egyszer meghajtom becsületesen az autót egyetlen egyszer sem jött elő ez a probléma.Az osztapenkó:) Érd távolság viszont egy kicsit rövid táv,Érd után kellene menni hosszabb útra.Sebesség mérőkre figyelni!
Tippre azt, hogy varázsgömbbel mondjuk meg azt az alkatrészt, amit - remélhetőleg - olcsón megrendelhetsz az ebay-en, és akár magad is kicseréled, és ettől garantáltan jó lesz az autó. De legalábbis ne kelljen vele szervizbe járni.
Jól gondolom?
Elszomorítalak: ilyen megoldás nincs. Pláne nem interneten fogod megkapni, illetve mivel nem értesz hozzá, nem jó ötlet ilyen távoli tanácsok után vakon menni.
Vagy Te hiszel a BudapestTV-n az "érintse meg a képernyőt!" gyógyítóknak? :)
-
Szerintem azt kéne, hogy rászánsz egy napot, előidézed a hibát (kimész vele pályára, beterheled kicsit hosszabban magas fokozatban, amíg előjön a hiba), majd kanyar vissza, visszaviszed, és ha nem tudják megoldani, viszed máshova. Ennyit tehetsz.
Amit itt csinálsz, az tök felesleges. Csak pazarlod az idődet.
Hat most nem lettem boldogabb ettol amit irtal tan annyival , hogy ezrek talalkoznak eme hibaval.
Meg kell keresni a hiba okat ? Oke.. hat latod kiolvastattam es ez a hiba oka allitolag elvihetem mashoz is o is valoszinuleg ezt olvassa ki ujjabb jo penzert - egy ilyen faramuci hibaval ami nem folyamatosan fenallo hiba mit lehet kezdeni ?? Mert az a szerelok remálma ha odaviszel egy autot elmondod ez es ez a baja de most pont nem csinalja - a valasz alltalaban tudjuk mindannyian mi " Jo, akkor majd hozd vissza ha csinalja " es teljesen igaza van mert mit kezdjen ő egy hibamentes autoval...
Ahogy betegből, úgy autótulajból is színes a paletta. Az, amit most Te elvársz, a döntő többséget sosem érdekli. A kedvenc "sebészem", el akarta magyarázni, hogy mit és hogyan fog bennem vagdosni, reszelni, stoppolni.... Mondom neki, hogy ne... én megbízom benned, hogy a legjobb tudásod szerint fogod megcsinálni, és valójában nem is akarom tudni, hogy mit és hogyan. Szóval nem mindenkit érdekel a véreshurka beltartalma. :-DD Persze, ha valaki igényli, azt szembesíteni kell a valósággal.
A mostani infóid semmit sem adnak hozzá a múltkorihoz, mindössze annyi derült ki, hogy vakvágányon tapogatózol és dolgozik a reményhal......
Mint szó volt róla, ezzel a hibával hetente ezrek találkoznak, de az oka sok minden lehet.
Persze lehet hinni bármit, bárkinek és cserélgetni a szenzorokat meg ki tudja miket hasraütésből, de én továbbra is azt mondom, meg kell keresni a hiba okát és azt javítani/cserélni. Van szenzor, könnyű cserélni, nem javítható, drága...... viszont 100-ból 99-szer nem ez a hiba oka.
Nos. Igencsak sok igazság van abban, amit írtál. Először is, nyílvánvalóvá vált, h a hibakód az nem egy misztikum. A gépjármű ezek szerint egy dinamikusan változó ,és nem statikus rendszer. Sikerült is abszolválnom, h mikor jelenik meg valamilyen hibát jelző probléma. Köszönet érte..
Ugyanakkor.
1. Én szeretem a véreshurkát, sőt készítem is, és érdekelnek a variációk is az elkészítés módját illetően.
2. Az orvosi példák ülnek ugyan, de mint gyermekorvos, azért lenne néhány hozzáfűznivalóm. Az addig rendben van, h nem kell fejvesztve, azonnal kezelni, az esetlegesen, sporadikusan jelentkező tünetet. Viszont az ember egy olyan lény, aki gondolkodik, sőt lelkiállapota is van. A tünet jelentkezésekor megíjed. Ha elmagyarázzák neki, h mi lehet a háttérben, valószínűleg megérti és megnyugszik.
Az autódiagnosztika a mai világban totálisan az orvoslás analógiája.
De Te mint beteg, akkor fogsz megnyugodni, esetleg némi tisztelettel nézni a kezelőorvosodra, ha ő nem csak egy diagnózist "vág hozzád", és nem közöl semmi egyebet, mert úgyse értenéd meg, hanem akkor ha látod, hogy van némi elképzelése a lehetséges okokról, és terápiás lehetőségekről. Egyszerűbben szólva differenciáldiagnózist végez, és amennyiben szükséges diagnosztikai algoritmust és terápiás tervet készít. Tapasztalataim szerint megértik a betegek, bármilyen egyszerű környezetből érkeztek is...
Amit Te mondassz, az az, hogy nem kell ezeket a dolgokat közölni, mert úgyse érti meg a a "halandó". Nagyon leegyszerűsítése a dolgoknak az, h csak annyit mondunk, kiütöttük, mehetsz utadra..
3. A hibakódok valóban nem mondanak önmagukban semmit számomra. De pont az én esetemben, és pont ezen a fórumon hangzott el, h mi a pontos kód, mert ha tudjuk akkor félhomályban, ha nem akkor vaksötétben tapogatózunk tovább..:) (ez a gondolat amúgy nagyon tetszett itt)
Tehát a kommunikáció az, amit az ügyfél hiányol. Szerény véleményem szerint, ez nem egészen a "melós" dolga, viszont a munkafelvevő azért ül ott, ahol csücsül, h tudjon kommunikálni az emberekkel. És esetleg magyarázatot is tudjon adni...
Mondanak egy diagnózist, persze a hibakódot "elfelejtik" közölni, rögzíteni. Kiütik a hibát, majd közlik, ha ujra fellép a probléma akkor vidd szervízbe és foglalkozunk vele... Nyílván fizettél a szolgáltatásért..[...] Ha lehetséges egy magyarázatot adnátok erre? Mire jó ez? Vagy ennyire "zavaró tényező" az ügyfél?
A gépjármű hibadiagnosztika olyan mint a véreshurka: aki szereti a véreshurkát, ne nézzen utána, hogyan készül :-)
A hibadiagnosztikának is vannak részletei, amik csak összezavarnák az egyszeri kuncsaftot. Aki nem akar igazán elmélyedni a témában, annak teljesen elegendő annyi infó, amit a szervizben kap. Most jó az autó, menjen, aztán ha megint nem jó, hozza vissza.
Miről is lehetett szó?
A hibakódok között vannak állandóak, és egyszeriek (pontosabban sporadikusak, amik csak egyszer, vagy egyszer-egyszer jelennek meg). Sporadikus hibakód valóban megjelenhet "véletlenül." A hibakód tulajdonképpen azt jelenti, hogy egy adott mérési ponton a tűrésmezőből kilógó érték jelentkezett.
Ha a doki magas vérnyomást mér nálad, nem fog egyből gyógyszereket írni, először csak azt mondja, figyeljünk erre oda, mérjed gyakrabban, mert millió oka lehet egyetlen rossz adatnak.
Ha a következő mérések során normálisak az értékek, akkor egy időre félre lehet tenni az aggodalmakat. Ha marad a magas érték, akkor jöhet egy alaposabb kivizsgálás.
Ugyanez van az autóknál is: egy sporadikus hibát első alkalommal egyszerűbb (és költségkímélőbb) egyszerűen törölni. Ha nem jön vissza, akkor örülünk -- az esetek egy részében valóban ez történik. Ha visszaírja magát, akkor nem is annyira sporadikus a hibajelenség, tehát érdemes belemászni.
(Zárójel: azért a szerelő és a doki is tud olyan "hibakódokat," amivel nem játszunk: egy gázos EKG például más súllyal esik latba. Autónál is van olyan sporadikus hiba, amivel bent tartják az autót a műhelyben.)
A hibakódok másik problémája, hogy a laikusnak nem mondanak sokat. A "fejfájás" tünet például lehet egyszerű frontátvonulás eredménye, amivel egyáltalán nem kell foglalkozni, de lehet sztrók előjele is. Az a specialista feladata, hogy más szempontokat is figyelembe véve helyes diagnózist állítson fel.
Innentől fogva teljesen felesleges hibakódokkal bombázni az ügyfelet. Ha maga nekiáll a visszafejtésnek, könnyen kerülhet tévútra. Például a lambda-szonda egyes hibaüzenetei simán lehetnek a keverékképzés hibái. Aki 50-60 ezerért egy hibakódra megvesz egy új lambda-szondát, az könnyen belefuthat abba, hogy a hibakód a csere után is visszajön. Ha meg elmegy másik szervizbe, perceken belül ott is kiolvassák, mi az ábra.