Építkezés előtt állok. Nem tudom eldönteni, hogy a szobákban padlófűtés vagy radiátoros fűtés legyen. Már nagyon sokat olvastam a témáról, de nem lett könnyebb a döntés. Fiamnak tüdőbetegsége van, ezért hezitálok rajta. Egyesek szerint még jobb is lenne a padlófűtés, más vélemények szerint Isten ments tőle! Minden tanácsot nagyon szépen köszönök!
Szia. Bocsi de nem értem pontosan hova kellene rakni a szivattyút. Ha az 1-es körbe raknám pl, az osztó és a keverőszelep közé (nem tudom oda gondoltad-e) akkor a többi körben nem keringene a víz.
Vagy csak az osztó elé kellene egy keverőszelep ami előállítja a 65C vizet és utána az előremenőbe a szivattyú? A padlófűtéskört teljesen külön kell vinni?
Van tágulási tartály is de az a primerkörben. 2-3 oldallal visszább (pár napja) már feltettem a rajzot.
Az tisztán látszik, hogy a keverőszelep és a szivattyú helyzete nem jó. Így nem fog működni a keverőszelep.
Ha nézed a rajzot, ahol van az 1-es ott a piros és kék vonalakkal behatárolt körön belül kell lenni a szivattyúnak ahhoz, hogy a keverőszelep jól működjön.
Ráadásul minden radiátorkörön van 1 keverőszelep. Minek? Elég 1 a radiátorkörre , és 1 a padlófűtéskörre. Így kell 1 szivattyú a radiátorkörre , és 1 szivattyú a padlófűtéskörre.
Nagyjából elkészült a szekunder kör. A kérdésem hogy jó-e így az elképzelésem? Ha valami nem jó, vagy hiányzik azt légyszi írjátok meg. A szivattyú is jó helyen van? A lényeg, hogy 6 helyiségben lesznek radiátorok, egyben pedig padlófűtés.
Segítséget kérek tőletek, aki megszólítva érzi magát, kérem segítsen. Adott egy Radiant Rbs 24 típusú kombi cirkó kazán. A fűtés üzemel, a termosztát kikapcsolja, ha eléri a megfelelő hőmérsékletet, majd elkezd villogni az 50-es visszajelző led. A felszerelési útmutató szerint, a biztonsági füstgáz termosztát. Ezt néha csinálja, viszont emiatt néha hideg a lakás reggelre. A ki-bekapcsolás után általában elindul. A másik helyzet: Melegvizet engednék a kádba, de el sem indul, csak ketyeg, aztán villog az 50-es.....
Van olyan hogy egyből elindul, de ez ritkább eset.
megnézte szaki, az biztos hogy : a tágulási tartály kuka, és eleve kicsi, így lesz hozzá még egy építve a kazánon kívül (Thermomax széria probléma). A biztonsági szelepek szintén kuka. A vezérlést áttervezi (épületgépész), és rendesen meg lesz oldva, de a kazán rendben van, csak lespóroltak mellőle egykét intelligens (és drága) vezérlőelektronikát, ami az egész fűtést (veszi a a jeladók adatait, szabályozza a szivattyúkat) szabályozza 21. századi módon. Igy gyakorlatilag két állapot van, megy és fűt vagy nem... Beszámolok a fejleményekről.
A cső végén van egy matrica, azon szerepelnek a gyártó adatai. Van rajta "engedély szám" és "érvényességi idő" is feltüntetve. Na, most az lehetséges, hogy az érvényességi idő az engedélyre értendő...:)
Sajnos még nagyítóval is nehezen tudtam elolvasni, annyira aprók a betűk.
Én is előbb átnézetném, és csak utána cserélném ha muszáj. Viszont víztárolóst biztos nem vennék. Vagy kombi cirkó vagy külön HMV. Ezt a 2 báros nyomáson tartást nem nagyon értem. Hogy érted azt hogy 2 báron akarod tartani?
A rendszernek hideg állapotban elég 1-1.2 bár. Az a lényeg, hogy fűtés közben, üzemi hőmérsékletnél, ne menjen fel 2,5 bár-ra. Ez nem is szokott megtörténni, hacsak nem túl kicsi a tágulási tartályod. Azt a rugós biztonsági szelepet ki lehet venni ha el engeded vele a nyomást. Pucold ki! Lehet csak el van koszolódva benne a szelep tányér és eltartja a szutyok.
Ha csak ennyi a baja az egésznek még szerelő sem kell...
nyilván megnézetem csak a kérdés az hogy mik a tapasztalatok (elég sok sztori van ezekről a kazánokról, megszűnt gyártó, alkatrészellátási problémák...) ezzel a típussal. Nyilván nincs felesleges pénzem, de azt sem vállalhatom be, hogy az asszony otthon ül fűtetlen házban a gyerekekkel. A bontás-átalakítás is célszerű most, hiszen minden felújítás alatt áll, most kevésbé fáj egy kis törés-zúzás...
A flexibilis cső megoldja a bekötési problémákat. És ha véletlenül nem egyezne a bekötési oldal, akkor azt a szerelő hipp-hopp átszereli. Úgyis szerelőt kell hívnia.
Te már láttál olyat, hogy egy készülék cserénél minden ugyan úgy volt bekötve? Magasság, oldalirány, stb.
Egyedül a fél coll az azonos.
Nem véletlen, hogy feltalálták a flexibilis bekötést. Ugyanis igény volt rá, a fenti problémák miatt.
(Nálam padlóburkolás után nem lehetett visszakötni a korábbi gáztűzhelyt. Elég egy apró eltérés és már nem jön össze. Meg van olyan is, hogy keretre rakják, az meg emel rajta kb. 4 cm-t.)
rövid próbálok lenni egy pár előzetes tanácsot szívesen vennék. Röviden: belenyúltam. Vettem egy házat, minden fasza, kell rajta rendesen felújítani, de a kazán lesz a lefájóbb. Thermomax Amica PAB Eco, víztárolós. Érzésem szerint nem csak maga a kazán, hanem a bekötés sem biztos százas, de elég komoly riadalomra ad okot. Mikor egyedül próbáltam bekapcsolni (a volt tulaj megmutatta), akkor a hátul lévő túlnyomás szelep ( a felső, szerintem az a fűtés) folyamatosan engedi a vizet. Nem tudom tartani a 2 baros nyomást, természetesen a rendszerben. Van mikor hirtelen megindul, felmegy a hőmérséklet 70 fokra a kijelző szerint. Nem tűnik egészségesnek. A keringető szivattyú úgy tűnik megy... Kérdés : érdemes ezzel vesződni, vagy készüljek lélekben a cserére? A fő motivációm az, hogy egy nyugodt házat szeretnék gépészetileg, nem életem a szelepek babrálása, állítás, javítás, állandó figyelem. Kényelem ... válaszokat, javaslatokat előre is köszönöm. Konkrétan érdekel hogy hasonló felépítésű (víztárolós) kazánból melyikre lehet a legkevésbé fájdalmasan cserélni erről a típusról (kevés átalakítással?). Nyilván most már csak kondenzációs jöhet szóba. Keserítsetek el még jobban ... :)
csonkok ? Csak egy db. van és az általában a jobb oldalon van, de van olyan megoldás i amikor ez áthelyezhető a másik oldalra. Egy kupakot kell áthelyezni.
" Közelemben lévő üzletekben sajnos nem tudom megnézni, hogy a bekötő csonkok a készüléken méretileg hol találhatók. Igy ..."
miért ? az eladók mit csinálnak ?
De mivel csak gázszerelő kötheti be ... az majd megoldja !!