Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

(M)Ákos Creative Commons License 2016.11.10 0 0 70905

Múltkor volt nálam egy kéziváltós Rapid, próbálgattam, nagy különbség nem volt.

Annyi, hogy az pár centit azért a néha visszacsúszott (kuplung/gáz játéktól függően).

DSG-vel meg áll, mint a szög, amíg el nem indul az ember.

Előzmény: vbandit (70904)
vbandit Creative Commons License 2016.11.10 0 0 70904

igen,ha lett volna még egy lágyabb beállítás, akkor talán bekapcsolva hagytam volna én is!

DSG-vel biztos más lehet a működése, de sajnos dsg-s autót még nem vezettem, így arról nem tudok nyilatkozni:(

Előzmény: (M)Ákos (70903)
(M)Ákos Creative Commons License 2016.11.10 0 0 70903

Azt, hogy hogyan engedje el a féket, mondjuk én is átkonfiguráltam (gyári HHC + DSG).

Azóta nem ugrik akkorát emelkedőn indulásnál, így sokkal jobb.

Mondjuk, lehetne egy még lágyabb fokozat, de nincs. :)

Előzmény: vbandit (70901)
vbandit Creative Commons License 2016.11.10 0 0 70902

Tanulóvezetők biztos örülnek egy ilyen funkciónak:)

Előzmény: (M)Ákos (70900)
vbandit Creative Commons License 2016.11.10 0 0 70901

Elindulásnál olyan érzésem van mintha behúzva hagytam volna a kéziféket, szerintem a fék,a kuplung meg a kettőstömegű se szeretné ezt hosszabb távon. Első próba után visszább vettem a low állásba, így egy fokkal jobb ,de nem győzött meg. Sima kézifékkel jobban/gyorsabban el tudok indulni érzésre.

 

Előzmény: (M)Ákos (70900)
(M)Ákos Creative Commons License 2016.11.10 0 0 70900

Egyébként mi bajod volt a HHC-vel? :)

Szerintem világbajnok találmány, bárcsak lett volna a régi manuál váltós autóimban.

Előzmény: vbandit (70896)
(M)Ákos Creative Commons License 2016.11.10 0 0 70899

A mai kínai csecsebecse O3-ba: króm burkolat a hátsó szellőzők fölé.

Nem rossz, nem élesek a sarkai, szépen polírozott.

Persze, a felső sarkai nem fekszenek fel teljesen, de azért nem fog leesni.

Féktisztítós törölgetés után felraktam, majd rásegítettem hajszárítóval, mert hideg volt minden.

A kétoldalas ragacs sem tűnik rossznak rajta.

3 hét alatt jött, nyomkövetési infó csak annyi volt, hogy bedobták a repcsibe.

Ennyit megért, drágábban nem kellett volna. :)

(M)Ákos Creative Commons License 2016.11.10 0 0 70898

Csak az O3-ban próbáltam, de sajna olyan ABS modulom van, ami nem támogatja (vagy nem jó hozzá a kódolás).

Nem dobott hibát, de nem is változott semmi.

Elvileg, ha kanyarodva, padlógázzal indulsz, nem nagyon szabadna kipörögnie a keréknek és villognia a kipörgésgátló lámpának.

Legalábbis nem olyan mértékben, ahogy korábban.

Már, ha pontosak az információim.

Előzmény: vbandit (70896)
rend- Creative Commons License 2016.11.10 0 0 70897

Hello! Valaki még tudna mondani vagy mutatni, hogy az automata lámpa magasság szintezo modulja hol van gyárilag octi 1 ben?

vbandit Creative Commons License 2016.11.10 0 0 70896

Sziasztok, próbálta már valaki bekapcsolni az abs modulon az : Extended Electronic Differential  (XDS- PR-UG+/UG4) et?

Én most bekapcsoltam az O2 fl 4x4-en, kiváncsi vagyok érzek e valamit. A visszagurulás gátlót is kipróbáltam, működik is, de úgy néz ki régi vágású vagyok, inkább húzom a kéziféket,ahogy eddig:)

(M)Ákos Creative Commons License 2016.11.10 0 0 70895

Ezzel valami más történt, jeget/fagyott havat még nem is láttam a kocsi orrán.

Elkezdtek egy kicsit kinn maradni, aztán szerintem bekapták a koszt útközben.

Az meg szépen megdolgozta belül a műanyag alkatrészeket.

Van a lökösben egy gumitömítés a takarófedelek alatt, de ha nyitva marad, mit sem ér.

VCDS-el egyébként ezt át lehet programozni. :)

Mosási idők, köztes szünetek, mennyi ideig kelljen húzni a kart, hogy aktiválódjon (alapbeállítás: 0 ms), milyen gyakran jöjjön ki...

Néhány Fórum Pista már testre szabta. ;)

Be fogom programozni, hogy csak akkor mosson, ha legalább 1 mp-ig húzom a kart.

Még az elején (az ismerkedési fázisban) mostam le sikeresen egy gyalogos nadrágját a reggeli indulás után az első zebránál.

Én csak a szélvédőre akartam spriccelni egy kis vizet...

Örültem, hogy a srác nem rugdosta meg az autót.

 

Előzmény: nohab (70894)
nohab Creative Commons License 2016.11.10 0 0 70894

Az egyik teljesen beszorult, ki se jön. Ha mégis, félig se megy vissza.

 

Ez könnyen előfordul akkor, ha a motorházról odacsúszó hó odafagy és éppen akkor akar kijönni. Ilyen az, amikor a dizájn megelőzi a mérnöki eszet és az O1 15 év után is kiválóan működő megoldása helyett kitalálnak egy funkcióban ugyanolyan, de dizájnban sokkal szebb elemet, ami szerencsére tönkre is megy néhány évente. Szintén szerencse, hogy nem tudod neki ilyenkor azt mondani, hogy "most ne gyere", hanem magától csinálja és tönkrecs€szi.

Előzmény: (M)Ákos (70892)
_Yasin_ Creative Commons License 2016.11.10 0 0 70893

No, felkerültek a téli mamuszok:

 

 

-Y-

(M)Ákos Creative Commons License 2016.11.10 0 0 70892

Egyébként mostanra halt be mind a 2 oldal (O3, 150e km).

Az egyik teljesen beszorult, ki se jön. Ha mégis, félig se megy vissza.

A másik oldali meg alig jön ki, és csak pisil.

A műanyag dugattyúk tele vannak bemaródással.

Kenőanyagos fújogatás párszor segített korábban, de már nem.

Azért megcsináltatom, mert nem teljesen haszontalan. :)

Gondolom, gariban cserélik, és nem én leszek az első ezzel.

 

Előzmény: nohab (70891)
nohab Creative Commons License 2016.11.09 0 0 70891

Ez a mosó egy humbug, vagy mit mondanak erre.

 

Vannak korlátai, de humbugnak azért nem mondanám. Az alapfátyolt rajta hagyja, de a durva mocskot leszedi. Amikor a szélvédőnek a nem törölt részén alig látsz ki, akkor nagyon örülsz a fényszórómosónak, csak nem tudod :)

Előzmény: (M)Ákos (70887)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.09 0 0 70890

Rám még sosem villogtak, 100/80 esetén sem. Mindig jól beállítom, ill. az ignis lámpa nagyon szép képet ad, nem egy hirhedt opel lámpa :D

 

Mosásról annyit, hogy mostanában ha fél évente eszembe jut lemosni már gyakorit mondok :D (nem szép dolog, de mosást se kap gyakrabban, kinti pesti kocsi, lemosatom, 3 nap és ugyanúgy néz ki, mondjuk egy szamárszürke, semmi se látszik rajta, mostani mosás után mint ha új lenne :D)

 

 

Régebben meg háklis voltam a lámpára, képes voltam naponta törölgetni, mert úgy több fény megy át rajta, most már lusta vagyok ehhez :D

Előzmény: (M)Ákos (70882)
(M)Ákos Creative Commons License 2016.11.09 0 0 70889

MOL-os folyadékot használok, mert ott tankolok.

Hazudnék, ha azt mondanám, hogy semmit sem szed le a lámpamosó, mert azért látható a lámpán a mosás nyoma.

Valamennyit lekap a koszos filmrétegből, de ennyi.

Ott van a mikroszálas kendő a csomagtartóban, ilyen trutymós időben heti 1-2 alkalommal letakarítom a lámpát, rögtön észrevehető a változás. :)

Előzmény: Törölt nick (70888)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.09 0 0 70888

A másik O2-es Scoutnál van lámpamosó és xenon és azzal nem kell megállni soha. 

Az O3-on nincs xenonom, de van lámpamosóm, az is rendben van. 

Milyen ablakmosó folyadékot használsz?

 

Az én receptem 5 literhez már vagy tíz éve: 1 liter márkás -35 fokos ablakmosó (7-8 euró), 1 deci aktív sampon, desztillált víz. 

Még a bogarakat is lemossa, ha nem hagyom megszáradni a nyomot. 

Télen-nyáron ezt használom, nagy minuszokba, még rátöltök a töményből egyenesen az ablakmosó tartályba, de mindig a garázsba. 

Előzmény: (M)Ákos (70887)
(M)Ákos Creative Commons License 2016.11.09 0 0 70887

Gyári bi-xenonom van lámpamosóval, ami indulás után minden első szélvédő mosatásnál aktiválódik (ha megy a tompított), + menet közben minden 9. vagy 10. alkalommal.

Kétszer jön ki egymás után, van előmosás is.

Egyszer sem éreztem még, hogy utána jobban látnék, talán a szembejövőkön segít valamennyit a homokszemcsék eltávolításával?

Viszont ha szépen letakarítom a koszos lámpákat, "újra látok", elég nagy tud lenni a külömbség.

Ez a mosó egy humbug, vagy mit mondanak erre.

Talán 2000 lumen felett kötelező, ezért pl. a Rapid gyári 25 W-os xenonjához nem is kell.

Az a vicc, hogy asszem az izzó hivatalos maximum fényáramát veszik figyelembe, de tudjuk, hogy bi-xenon technológiánál sok fény kárbaveszik a takarólemez miatt.

Adott esetben gyári ledes fényszóróhoz se kell, mert a határérték alá van bevizsgálva. Csak ott fény kicsit nagyobb százaléka kerül az útra...és kb. annyit tud, mint a 35 W xenon.

 

Előzmény: Törölt nick (70883)
majmokbolygoja Creative Commons License 2016.11.09 -1 0 70886

Octavia II váltóban (2008-as) volt egy csapágycsere, a váltó szuper, de jóval magasabban fog a kuplung. Legalábbis 8 év után biztosan érzem. Állítják, hogy nem érzik,  jónak kell lenni, rendben találták a kuplungot. Ma kaptam vissza, de már zsibbad a talpam az emelgetéstől. Mitől foghat magasabban, ha egyszer önállítós? Segítsetek kérlek tanácsal!

Törölt nick Creative Commons License 2016.11.09 0 0 70885

https://youtube.com/watch?v=De6BzA4jY3s

 

Igen kicsit barbár....

Előzmény: (M)Ákos (70878)
Syracusa Creative Commons License 2016.11.09 0 0 70884

Szerintem a motor hőleadása ilyenkor még nem oszt, nem szoroz, a hűtő pedig ugye a vízkörön kívül van, amíg a termosztát nem nyit. Akkor meg már van fűtés is.
Viszont korlátozza a már meleg motor, kipufogó, klíma, stb. hűtését akkor is, amikor arra szükség lenne. Nulla fok környékén persze ez nem gond, de tíz-tizenöt körül már megviccelhet, nagyobb terhelésnél. Persze az Octi hűtője alul kapja a levegő nagy részét, szóval emiatt nem lesz belőle kukta.

Ha nem oké a melegedési idő, akkor inkább a termosztátot kell cserélni. Normális esetben pár km után kell hogy melegedjen az utastéri levegő is.

Előzmény: Adam87G (70874)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.09 0 0 70883

Lámpamosó nélkül szívás a xenon.

Nekem volt az O2-sen lencse nélküli lámpába szerelve, latyakos időben fél óránként meg kellett álljak letörőlni, mert semmit se láttam.

 

Előzmény: Törölt nick (70872)
(M)Ákos Creative Commons License 2016.11.09 0 0 70882

Golf 4-ben ellenkező tapasztalatom volt.

3 féle illegál 100W-os H7 izzó is volt benne az idők során.

Világítottak mint a franc, de villogtak is rám rendszeresen, ebben a lámpa lejjebb eresztése sem nagyon segített.

Bizony...a szórt fény is több lesz (főleg tükrös lámpában), nincs ebben semmi furcsa.

Előzmény: Törölt nick (70881)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.09 0 0 70881

No ez nem így van, nem vakít, de ugye minden izzócsere után be kéne állítani a lámpát :)

A 100/80-nak is ugyanott van a fényképzési pontja, mint a normálnak, minimálisan több a szórt fény ez tény, de ez még nem vakít.

Előzmény: Törölt nick (70869)
(M)Ákos Creative Commons License 2016.11.09 0 0 70880

Szoktam nézni a Wheeler Dealers-t a Discovery-n :)

Egyik részben Ed csinált ilyen felszerelt állapotban szabályozást, nem tűnt annyira űrtechnológiának.

 

Előzmény: SZ.LUI (70879)
SZ.LUI Creative Commons License 2016.11.09 0 0 70879

Találtam egy érdekes cikket a fékproblémára, amivel sokan küzdünk.

 

http://ebcbrakes.hu/fek-pulzalas.html

 

Lui

(M)Ákos Creative Commons License 2016.11.09 0 0 70878

A H1-et valószínűleg azért használják, mert azzal lehet a legkisebb méretű utólagos projektort gyártani.

A képeken látszik, hogy mi a különbség (általában) a halogénes projektor és a bi-xenon projektor vetítési képe között.

Ha az előbbibe szerelsz HID világítást, akkor a 3x fényerő miatt az már zavaróan becsilloghat a többi autós szemébe.

Múltkor jött mögöttem egy bömbis ilyen megoldással, és a tököm tele volt már a lámpáival a sötétedős tükröm ellenére.

A halogénes/bi-xenonos projektornak a fényterítése is más, az utóbbié jóval szélesebb, hiszen több fénnyel lehet gazdálkodni.

Ami szívásnak tűnik, az a lámpáid szétszedése, mert a ruszki linkek alapján nem hőre lágyulós ragaccsal vannak összeszerelve. :S

Vannak itthon is projektor beépítéssel foglalkozó helyek, pár kérdést megérhet a dolog + komplett megoldást is kaphatsz garival, stb...

Előzmény: Törölt nick (70872)
gmarc Creative Commons License 2016.11.09 0 0 70877

Én eddig nem használtam, de tapasztalatom szerint 4-5 perc után már jön rendesen a fűtés, és a páramentesítés is 1-2 perc után hatásos. Mire kikeveredek a városból nagyobb sebességre, meg már üzemi hőfokon megy a motor, így nincs gond a fűtéssel. :)

Előzmény: Adam87G (70874)
nohab Creative Commons License 2016.11.09 0 0 70876

igen, de ő egy konkrét, valaki által árult xenonos lámpatestről és az abba vásárolandó, xenon-foglalatos LED-ről beszélt, erre mondtam, hogy abban nincs és nem is fog működni a manuális állítás, tehát projektoros halogén lámpatestet kell keresnie és ahhoz való foglalatos LED kell, hogy menjen a manuális magasságállítás.

Előzmény: ac07 (70873)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!