Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2013.11.10 0 0 49732

Hibatároló mit mutat? Ezen indulnék el...

Előzmény: superbfanatic (49731)
superbfanatic Creative Commons License 2013.11.10 0 0 49731

Üdv!

Ma este , városon kívűl kigyuladt a narancssárga motorblokk jelzés(használati kézikönyv szerint kipufogó rendszer probléma), és többszöri  újraindításnál is megmaradt. Sem teljesítményvesztést, sem kormolást nem érzékeltem. 2005  1.9 PDTDI AVB     garantált 146e. km. Mi lehet????  Előre is köszi!

zfarkas81 Creative Commons License 2013.11.10 0 0 49730

Sziasztok!

 

1,6 vagy 2,0 CR TDI (2011-es évtől) vásárlásán gondolkodom. Milyen időszakos szervízdíjakkal lehet ezeknél a kocsiknál számolni? Milyen problémák jöhetnek elő, milyen javítási költséggel?

Köszi!

 

Z

superbfanatic Creative Commons License 2013.11.09 0 0 49729

Üdv!

Megírnád mennyibe fájt a történet?

Előzmény: petir (49723)
JawCrusher Creative Commons License 2013.11.08 0 0 49728

Köszi! A válaszodban benne volt amire kíváncsi voltam!

 

Előzmény: www.octinfo.com (49727)
www.octinfo.com Creative Commons License 2013.11.07 0 0 49727

Az első kérdésedre nem tudom a választ.

Az viszont biztos, hogy az immobilizer a műszercsoportban van, tehát ha azt szeretnéd, hogy az új műszerfallal be is induljon az autó, akkor össze kell kódolni a motorvezérlővel. Ezt pedig az tudja megtenni, akinek van hozzá megfelelő felszerelése (hardver és szoftver).

 

Előzmény: JawCrusher (49726)
JawCrusher Creative Commons License 2013.11.07 0 0 49726

Sziasztok,

Abban kérném a segítségetek, hogy 2002-es Superb óracsoportját ki lehet e cserélni az újabb típusú óracsoport-ra ahol a középső kijelzőn van a fogyasztás, rádióállomás, stb, a bal alsó sarokban pedig az óra? Amennyiben lehet, akkor ez igényel speciális ezközöket vagy egy "mezei" autószerelő is ki tudja cserélni?

 

Köszönöm!

petir Creative Commons License 2013.10.27 0 0 49725

Értem :) hát az tuti , hogy szmötyis volt.  A cső keresztmetszete meg lényegesen kisebb volt a kelletinél! - Csak az elméletem volt.

Lényeg , hogy most jó!

 

Ajtóval kapcsolatban esetleg valaki ?

Előzmény: 409 (49724)
409 Creative Commons License 2013.10.27 0 0 49724

"kisebb keresztmetszet a levegőnek ugyanúgy át kell menni ha kisebb a keresztmetszet gyorsabban áramlik a levegő , ergo gyorsabban forgatja meg a turbót nagyobbat tölt?Lehetett ez miatt a túltöltés?"

 

Ez így elméletileg akár igaz is lehetne, de gyakorlatilag a nullát közelíti a valószínűsége. Annak a szűkületnek egy adott ponton kell lennie ahhoz, hogy így történjen. Ennél lényegesen valószínűbb, ahogy többnyire történik is, a geometria kormozódás miatti szorulása. De ugye ez a kérdésed első beírásakor is elhangzott mint lehetőség.

Előzmény: petir (49723)
petir Creative Commons License 2013.10.27 0 0 49723

Üdv.

 

Visszatértem a régi szerelőmhöz kiolvasott, a hiba bent volt megint a kocsi nem jelezte vissza mert ugye normális működés volt . Laptopról törölte a szerelő majd azt beszéltük meg itt kéne hagyni pár napra belenéznek kocsiba! Leszedték a turbót volt meglepi... Ritkán látott korommennyiség a kipuffogó oldali csőben ez álltal keresztmetszet csökkenés is * ezen kívűl szegény turbó kicsit olajos is volt illetve a turbós szerint a tengelyen mintha minimális lógás is lett volna.

 

A turbós takarírott egy nagyot , kicserélte az összes tömítést , a tengelyt rendbehozta illetve a házon volt egy sérülés az cserés lett! Most lett egy ilyen szép turbóm :) Pár kép aki még esetleg nem találkozott volna a saját turbójával. Kívánom amúgy senkinek se kelljen !!! Nem jó buli :D   Bízom benne , hogy a problémám ez volt eddig nem jelentkezett a hiba KOPP-KOPP :)   A kocsi meg kicsit fürgébb lett amúgy :D

 

 

 

*

Itt lenne egy kérdésem csak próbálok logikusan gondolkodni a keresztmetszet csökkenéssel kapcsolatban.. kisebb keresztmetszet a levegőnek ugyanúgy át kell menni ha kisebb a keresztmetszet gyorsabban áramlik a levegő , ergo gyorsabban forgatja meg a turbót nagyobbat tölt?Lehetett ez miatt a túltöltés?

 

 

 

Másik kérdésem:

Az ajtó alatt lévő egyik égőm kiégett még nem néztem , hogy lehet cserélni meg azt se tudom milyen izzó való oda. Ebben tud valaki segíteni? illetve a ledek korában eszembe jutott , hogy lehet esetleg leddel helyettesíteni , nem boritja meg a computert?

Előzmény: 409 (49704)
409 Creative Commons License 2013.10.25 0 0 49722

D2S

Bármilyen gyártmányú D2S "izzóra" cserélhető.

H3

Előzmény: Norbert Patkoló (49721)
Norbert Patkoló Creative Commons License 2013.10.24 0 0 49721

Sziasztok segitség kellene 2004 superb milyen foglalatu xenon? illetve gyári xenon cserélhető e utángyártott xenon izora? A másik kérdés ködlámpa milyen foglalatu?

bigjohni Creative Commons License 2013.10.24 0 0 49720

Mennyire igaz. Tekerem a kulcsot és indul. Nincs para, csak üzembiztos működés.

(nem úgy mint a másik járgánnyal, ami szinte új)

Előzmény: KZoly (49719)
KZoly Creative Commons License 2013.10.24 0 0 49719

Mert ez ennyire jó autó, hogy már senkinek semmi baja vele. :-)

Előzmény: superbfanatic (49718)
superbfanatic Creative Commons License 2013.10.23 0 0 49718

Üdv!

Megdöglött a fórum...?

KZoly Creative Commons License 2013.10.01 0 0 49717

Skoda Superb 1940

 

Octi19 Creative Commons License 2013.09.29 0 0 49716

Többnyire arra emlékszem, hogy alapelvek... jobbára csak a ütemek, a gyújtás metódusa és, hogy a dízelnek jobb a hatásfoka. De tanították és ez a lényeg!

Előzmény: Varshi (49714)
2stroke Creative Commons License 2013.09.29 0 0 49715

Én most vettem egyet 2005 évjárat 370.000 van benne. Nem sokat ( 1000 km) mentünk vele eddig, de nagyon tetszik. Ez a 101 lovas verzió, vétel után komplett vezérlés, ékszíj és feszítőcsere történt plusz a termosztátot kellett kicserélni. Az autó szervizkönyves, végigmérve fényezésmentes, a szerelő szerint vannak érdekességek pl. az olajleeresztő csavar menetrögzítővel volt belecsavarva, a légszűrőház törött. márkaszervíz.. :) 

Előzmény: confiance (49652)
Varshi Creative Commons License 2013.09.28 0 0 49714

> része volt a tananyagnak a 2 és 4 ütemű ottomotorok működése és az alapvető különbségük a dízel

> motorhoz képest,

 

Úgy érted, mélyebben annál, mint hogy szív, sűrít, kipufog és baszik menni?

Ez valami házi kezdeményezés lehetett.

Előzmény: Octi19 (49712)
frelandersanyi Creative Commons License 2013.09.28 0 0 49713

Hello. 2006 os suprebem van erdeklodni szeretnek hogyan szerezhetnek naigacios cd-t. Nekem kocsihoz csak csehorszag, lengyelorszagot adtak. tudnatok segiteni? Jo lenne magyarorszag, szlovakia vagy egesz eu. Kosszz

Octi19 Creative Commons License 2013.09.27 0 0 49712

...amikor még én jártam általánosba (a későbbiek nem relevánsak, mert ott mégis csak ezt a szakmát tanították) része volt a tananyagnak a 2 és 4 ütemű ottomotorok működése és az alapvető különbségük a dízel motorhoz képest, ha jól emlékszem talán fizikából... mindenesetre jobban érdekelt mint a biológia... azt csak később kezdtem megkedvelni amikor reprodukciós témaköröket már lehetett a csajokkal a gyakorlatban is tanulmáyozni...

Előzmény: Donibcsi (49705)
Skoda Oldtimer Klub Creative Commons License 2013.09.26 0 0 49711

Tisztel Fórumozók,

 

Nem kis büszkeséggel szeretném bejelenteni mindnyájatoknak, hogy sok éves barátságunk, valamint a régi Skoda autók iránti szeretetünk hivatalos formában is testet öltött – megalakult a Skoda Oldtimer Klub egyesület.

 

A következőkben egy rövid bemutatkozás találtok, további részletek pedig a weboldalunkon olvashatóak:

 

www.skodaoldtimer.hu

 

Amennyiben bárkinek csatlakozási (ne adj’ isten támogatási, szponzoriJ) szándéka lenne, weboldalunkon „A Skoda Oldtimer Klub bemutatkozása” bejegyzés alatt minden elérhetőségünket megtalálja.

 

 

Egyesületünk rövid története

 

Szinte természetes dolog, hogy az azonos gyártótól származó, hasonló típusokkal rendelkező veterán autósok egymásra találnak. Kisebb-nagyobb baráti társaságok alakulnak ki, alkatrészeket cserélnek, segítik egymás szakmai tanácsokkal, közösen szerelnek és eljárnak különböző találkozókra. Egyesületünk alapítói is egy ilyen baráti társaságot alkotnak, amelyben beszélgetéseink, találkozóink alkalmával már többször felmerült egy hivatalos egyesület létrehozása.

 

A végső lökést egy szerencsétlen véletlen adta meg, egy baleset, amelyben egyik Skodás társunk gyönyörű autója totálkárosra tört.

Már a baleset napján elkezdtük a szervezést, miszerint baráti összefogással a lehető leghamarabb, a tulajdonos tudta nélkül újjáépítjük.

 

A projektben nagyon sokan részt vettek, önzetlenül, időt, pénzt, fáradtságot nem kímélve és ennek köszönhetően két és fél hónap alatt az autó el is készült és egy meglepetés-parti keretében átadásra került.

 

Ekkor határoztuk el végleg, hogy egy ilyen értékű, erejű és elszántságú társaságot érdemes tovább vinni és hivatalos egyesületi formában folytatni tovább szeretett autóink, szenvedélyünk ápolását, kihasználva azokat a lehetőségeket, amelyeket egy ilyen szervezet nyújtani tud.

 

A hivatalos procedúrát 2012 októberében kezdtük el, jogerős bejegyzésre 2013 áprilisában került sor.

 

Célunk

 

Célunk a magyarországi veteránkorú Skodák tulajdonosainak egyesületünkbe gyűjtése és tagjainknak segítségnyújtás anyagi és szakmai téren, illetve munkában, tanácsadásban és egyéb tennivalókban abból a célból, hogy a tulajdonukba lévő / kerülő veterán korú Skoda gépjárművek eredeti állapotukban fennmaradjanak, vagy azt minél jobban megközelítsék.

Varshi Creative Commons License 2013.09.26 0 0 49710

> még kv előtt voltam mobilról:))

 

Kifogtál egy hosszú pirost? :)

Előzmény: Donibcsi (49709)
Donibcsi Creative Commons License 2013.09.26 0 0 49709

Még véletlenül se halgass:)

Ez a forum is a beszélgetésre való. Feltettél egy számodra érdekes kérdést, én meg próbáltam rá válaszolni...elég olvashatatlan formában, de mentségemre szóljon, hogy még kv előtt voltam mobilról:))

Előzmény: qualiped2007 (49707)
lkcar Creative Commons License 2013.09.26 0 0 49708

Ez nem általánosítás, csak személyes tapasztalat!!!

Tisztelet a kivételeknek! 

Előzmény: qualiped2007 (49707)
qualiped2007 Creative Commons License 2013.09.26 0 0 49707

Tisztelt urak!

Egyetlen mondatommal sem minősítettem, senki hozzáértését esetleges hozzá nem értését. Ha valaki ilyet olvasott ki a mondókámból és megbántottam volna akaratlanul, megkövetem. Mea culpa. Természetesen minden szakmában vannak kóklerek sőt továbbmegyek szemétládák is. Nálunk is.

"Orvosokról ne is beszélj! 5 évig kórházban dolgoztam (IT) meglepő dolgok szem és fültanuja voltam... Mindig bemegyek a fiaimmal az orvoshoz (pedig nagykorúak) nem tetszik az orvosnak, mert "van tanú". Ráadásul olyan baromságokat írnak az ambuláns lapokra, hogy borzasztó, vagy nem is adnak pedik kötelező."

Ez az általánosítás viszont sértő, és vissza kell utasítsam.

Komolyan érdeklődve olvastam eddig itt az elhangzottakat.. Eszem ágában sem volt megbántani senkit... Csak egyszerűen érdeklődtem.. De innentől, azt gondolom, jobb, ha hallgatok.. (mondjuk ez nyílván senkit sem érdekel :))))

dr.

Előzmény: Donibcsi (49705)
lkcar Creative Commons License 2013.09.26 0 0 49706

Ezért örülök annak, hogy tanultam géptant pár éven keresztül szakközépben. Ez arra jó volt, adott egy halvány általános képet hogyan működnek a robbanómotorok. Nagyjából... 

Egyébként teljesen igazad van. Engem pl. érdekel mi romlik el és hogy javítják, (majdnem autószerelő lettem) no persze nem teljes részletességgel. Nagyrészt elég a tudat, hogy bízhatom a szervízben és 100%-os munkát végeznek. 

Orvosokról ne is beszélj! 5 évig kórházban dolgoztam (IT) meglepő dolgok szem és fültanuja voltam... Mindig bemegyek a fiaimmal az orvoshoz (pedig nagykorúak) nem tetszik az orvosnak, mert "van tanú". Ráadásul olyan baromságokat írnak az ambuláns lapokra, hogy borzasztó, vagy nem is adnak pedik kötelező. 

Előzmény: Donibcsi (49705)
Donibcsi Creative Commons License 2013.09.26 0 0 49705

Van egy 6 eves kisfiam, akarhanyszor orvoshoz viszem, mint pl, tegnap is a valasz az, hogy "a ez egy virus, mostanaban ez jellemzo" kozepso fiok kihuz, es felir valamit, legtobb esetben pedig az "adjon neki nurofent, es jojjon vissza harom nap mulva". Statisztika alapjan dolgoznak/zol. Ha Te nem igy csinalod, akkor elnezest.

Nyilvan egy kis tusszogesre Te sem kuldod el ekg-ra, mrii-re, es meg kitudja milyen vizsgalatokra, mert a TAPASZTALATOD nem indokolja. Ennek ellenere itt minosited a szakemberek hozzaerteset. Termeszetesen minden szakmaban van kokler, de ez most itt nem tema.

hogy en megertsem egy betegseg mukodeset, gyogyitasi modjat, az alapveto  biologiai, anatomiai ismereteken tul kellene ismernem az emberi test melyebb szintu mukodeset, jobban mint azt az altalanosban tanultuk, kulonben amit hallanek egy lelkiismeretes, Te fele doktortol total hablaty lenne szamomra. 

Na ugyaez igaz az autojavitasra is. Tobbszor kiprobaltam mar, pusztan a sajat szorakoztatasom oedveert, hogy reszletesen elmagyaraztam a hiba okat, annak jelleget az Ugyfelnek, teljesen hetkoznapi szavakkal, hasonlatokkal, es kivetel nelkul a mondokam kozben az "aha, ertem,ertheto,na igen,persze"  szavak egymasutani ismetlese, es elismero bologatasok. Kozott lattam, hogy halvany lila kipufogogaza nimcs, hogy mirol beszelek. Elvsesztem a napombol egy orat, total ertelmetlenul, ami raadasul lelombozo, hogy semmit nem ertettek az eloadasbol. Nem utolso sorban pedig, azalatt az egy ora alatt megjavitottam volna egy masik autot, aminek a tulaja orult volna, hogy gyorsan elkeszul, es galad modon meg penzt is kerestm volna az ertelmetlen csacsogas helyett.

Hogy megertse, egy minimalis tudassal kellene rendelkeznie az embernek, de egy hajtomu mokodese mar mechanikai szempontbol is bonyolult, es alapkepzes sincs belole, ellenben a biologia orakkal, ahol gyerekkorban tanultunk valamit.

Előzmény: qualiped2007 (49698)
409 Creative Commons License 2013.09.25 0 0 49704

"..egy ilyen faramuci hibaval ami nem folyamatosan fenallo hiba mit lehet kezdeni ?"

 

"Jelenség: elindulok huzatom ki váltok fel főleg pályán de voltmár két alkalom városban is  és egyszer csak nyekk...elfogy az erő olyan mintha nem lenne turbó ,"

 

 Csak én látok a kettő között ellentmondást?

 

"Oke.. hat latod kiolvastattam es ez a hiba oka....."

 

 Már a múltkor is leírtam, nem csak kiolvastatni kell, hanem diagnosztizálni!!! A kettő nagyon nem ugyanaz. A hiba oka, az csak egy támpont, ebből lehet kiindulni.

Az nem jó hely, ahol erre a hibára, azt mondják, hogy hozd vissza akkor amikor csinálja. Mint ahogy az sem ahol kiolvassák és pingvineznek egyet.

Előzmény: petir (49701)
yotti Creative Commons License 2013.09.25 0 0 49703

Nálam is volt ilyen probléma,sokat megyek rövid úton.De mióta havonta egyszer meghajtom  becsületesen az autót egyetlen egyszer sem jött elő ez a probléma.Az osztapenkó:) Érd távolság viszont egy kicsit rövid táv,Érd után kellene menni hosszabb útra.Sebesség mérőkre figyelni!

Nekem ez bejött.

Előzmény: petir (49694)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!