Nah, jó lesz ez. :) Látszik a lökhárító is, ami fontos.
Ha nincs multiméter, esetleg fogsz egy w5w izzót, kihajtod a lábait, forrasztasz rá 2 drótot, és azzal tudsz tesztelgetni.
A LED-re kódolás O3-nál bejött, nem 100%, hogy neked is működni fog.
Legrosszabb esetben be kell építened egy relét (amit a tolatólámpa kapcsol), és viszel hátra +12 V-t mondjuk a fejegységtől.
Van is erre egy plusz drótod (a piros) a kamera kábelén.
Vagy kihagyod a relét, és bekötöd állandó tápra a kamerát.
Viheted a +12-t a szintén a fejegységtől, vagy a hátsó ablaktörlő motort szokták még előszeretettel használni erre.
Ott hátul mindig van táp állítólag (valamelyik csatlakozón), ha gyújtáson van az autó.
Ezzel csak annyi baj lehet, hogy esetleg túlmelegszik (és idővel kipurcan) a kamera feszültségszabályozója (az a bumszli, ahol a táp meg a videó szét van osztva).
Járó motornál tesztelgess, mert a "csíkozás" valószínűleg csak akkor jelentkezik, ha a generátor is működik. Nekem így volt.
SOS, itt vagyok a műhelybe nem hoztam a leirasom,rakom be a tmps gombot, csak nem tudom,hogy az abs egység melyik pin be kell kötni, valaki tudna segíteni?
Eredeti azért is, mert nem szabad sokat piszkálni a gyertyákat, aluminium a hengerfej, egyszer megszalad a menet benne (a szerelő csak egy picit túlhuzza), viheted perselyezteteni (vagy elküldöm neked a BXE hengerfejet, ami a pincémbe van:)) Szét kell szedni a fél motort, hogy levedd a hengerfejet.
Egyszer az O1-sen húzta túl egy szerelő a feszítőgörgőt a vezműven, de persze nem szólt, az aluminiumból keszült spanoló elrepedt aztán eltőrt, a vezműszíjú laza lett és melegen néha nem indult a motor. Jártam vagy 5 szervízbe, húzták a vállukat, ameddig az egyik szaki rendesen leellenőrizött mindent és elkezdett gondolkozni. Mivel csak a vezérlés maradt, megnézte azt is és meg is volt a hiba. Nagyokat lehet szívni ilyesmikkel.
Nekem egy 6o2.1 -es 5 hengeres merci motorban (egy rége terepjáró- az meg se indult ízzitás nélkül) minden 1oe km után ízzitógyertyát kellett cserélni, mert utángyártóttat vettem- de az is Bosch volt . Aztán beszereztem az eredetit (amin merci embléma volt) és azzal többet nem volt baj. Pedig a katalógusok egy csomó gyertyára azt adták, hogy kompatibilis.
Nemtudom, NGK vagy Bosch, de ahol megveszed, ott árulnak eredetit is, az 1oo%.
Asszem nagyon kis ellenállás eltérés is tönkrevágja. Pillanatok alatt ízzik, óriási áramerősséget kell felvegyen.
Úgy is megy az autó olajcserére ,meg a kézifék bóvdent is cserélni kell mert elfáradt,akkor megemlítem hogy mérjenek rá hogy izzítanak e a gyertyák rendesen.
Ha minden oké akkor villanyászhoz kell vinni hogy kiderüljön mi a gond.
Egyébbként semmi tünete nincsen pöcre indul ,műszerfalra hibát nem dob........ha nem játszok a VCDS-el ez ki sem derül.
Szerintem ne rohanj nagyon gyertyát cserélni (vagy legalábbis teszteld le őket előtte). Én is ezeket a hibakódokat kaptam, hamar ki is cseréltettem a gyertyákat (beru-ra), aztán mégis visszajöttek a hibakódok. Másik szerelő ki is próbálta a gyertyákat, mind a 4 izzott rendesen (majd mondta is, hogy hát igen, izzítógyertyákat nem hibakódok alapján szoktunk cserélni :) ). A feszültségeket is lemértem a kábelekben, volt az is rendesen. Aztán eltelt a tavaj tél is, mindig simán indult az autó, pedig utcán van tartva. Nyilván nem tökéletes minden nálam (gondolom a gyertyákat kiszolgáló elektronika döglődik), de egyelőre még nem pánikolok miatta, amíg pöccre indul a motor.
Mindegy, jobb ha nincs net + az updater is inaktív.
A 15.7.0-ra nekem bejelez a NOD32, kivételt kellett hozzáadnom.
A VCDS klónnál az a baj, hogy az újabb szoftver már nagy eséllyel feketelistásnak látja a kábelt, és rögtön törli rajta a flash memóriát, oszt' nem működik többé.
Egyből kilőttem mert ,első kapcsolódásnál már próbált úgy frissíteni ,hogy nem is volt net ,gondoltam hogy bekavar mert tört cucc ,LEXIA diag egyből összeomlik ha net van és frissít ,eldobja a kulcsot és vége újra kell húzni az parább ,így egyből vágtam hogy mi lehet a baja a VCDS-nek :)
Nagyon jó cucc amúgy látszik hogy német mert nagyon logikus és könnyű kezelni.
Ne ezt a fajtát keresd, hanem az, aminek kb. 2-3 mm-es csak a feje ugyanekkora fényerő mellett. Ennél a fény fele szétszóródik a világba, mert a foncsor nem tud vele mit kezdeni, a másik típus sokkal közelebb van a fókuszponthoz.
A ventilátort pl. ilyen flexibilis fémhálós megoldásokkal váltják ki mostanában, amivel jól meg tudják növelni a hűtőfelületet, és így könnyebb is beszerelni.
A beszereléssel nem feltétlenül értek egyet (nagyon helyfüggő), viszont a ventilátor általában egypálcás sz@r, ami előbb-utóbb megáll és azonnal megy utána a LED is. Ebből a szempontból a fémháló nagyon tuti megodás.
2 dolog miatt igazából: kényelmesebbet szeretnék, ill. kéne időnként nagyobb csomagtér, vannak olyan cuccok, amit tetőre nem tudok feltenni (no meg a 30kg terhelhetőség a tetőn egy vicc sajnos :D)
Felhozatal viszont 1M környékén siralmas :D Amit vezettem az tetszett, belül nagyon egyben van, tényleg vigyázott rá cartársunk, sok mindent felújított rajta, így esélyes. Korábbi majd 500-as futású ignisünkkel se volt különösebb baj (szinte hibamentesebb volt, mint mostani, pedig az nagyon kapott hideget-meleget, ezért se vetem el Lobelt féle skodát, ő sokkal jobban tud vigyázni autóra, (mivel sofőr) mint egy átlag autós)
Harmadik dolog meg az automataváltó, városban marha jó, vidéken annyira nem (kivéve előzéseket padló mellett, az egy csoda amit művel, mindenki más meg megijed most ez mi volt), bár ignist nem vennék még egyszer kéziváltóval, ezek a taposós bowdenes kuplungot kapták. Ha olyan erővel nyomtam volna be octavian a kuplungot sztem még a motort is kirúgtam volna helyéről :D Bár lehet valeo-t nem kellett volna tennem előzőbe, wagonr-en sokkal puhább volt a kuplung, pedig az is drótos volt...
Emelkedőket nem nagyon szereti, túl hosszú a 4 automatánál, s kissé idegesítő. Amíg bő félig nem nyomom le a pedált addig nem vált, sokszor meg ha benyomom addig mindjárt 2-t is oszt meglódul, mint egy barom oszt jön a rally hang és bólogatás :D
4: jövőre jön az új ignis, ennek ára meg le fog esni a béka feneke alá várhatóan :)
Ha nem megy el 1.2-ért akkor marad és nem foglalkozom vele többet, automata remélem nem száll el, s akkor nincs gond vele vagy 20 évig :D
Nem akkora gondjaim vannak vele, hogy mindenáron cseréljek, csak jó lenne, kényelmesedik az ember :)
Sziasztok Octávia tulajdonosok! Kérdésem az lenne felétek akinek van octáviaII autója, nagycsaládosnak mennyire ajánljátok, vagyis 3 gyerekülés mennyire fér el hátul. Isofix, vagy nélküle. Válaszokat előre is köszönöm