Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

SZ.LUI Creative Commons License 2016.10.31 0 0 70679

Azt elfelejtettem, hogy O2. 2007.

Előzmény: SZ.LUI (70678)
SZ.LUI Creative Commons License 2016.10.31 0 0 70678

Szisztok!

Régebben irtam, hogy nagyobb sebességről fékezésnél beràz  a kocsi eleje. Kapott új ATE tàrcsàt és betétet. Ki lett cserélve az első lengőkat szilant is. Megint elkezdett ràzni. Nem tudom mi okozhatja, tanàcstalan vagyok. Ha volt valakinek hasonló eset, kérem segítsen. Ja, a kormàny nem ràzkódik közben.

Törölt nick Creative Commons License 2016.10.31 0 0 70677

Sziasztok!
2004-es Octaviáról I-ről van szó. Már egy ideje nem világít bal első ajtó nyitás érzékelő led, nem csipog, ha fent marad a fényszóró és nem világít a belső lámpa, ha kinyitom az ajtót. Mind csak a bal első ajtóra vonatkozik. Ezeknek az érzékelői egy mikrokapcsolóban vannak? Csak azért feltételezem, mert szinte egyszerre kezdtek nem működni. Meg akarom csináltatni és szeretném tudni, h kb mennyi lesz a javítás. Az ilyen mikrokapcsolókat lehet javítani, vagy általában csere?

Szmeti87 Creative Commons License 2016.10.31 0 0 70676

Sziasztok!

 

Lassan már két hete vagyok boldog tulajdonosa egy 2011-es évjáratú kombi 1.2tsi octaviának! ☺

A csomagtérajtó műanyag borítását hogyan tudom lepattintani, hogy kicseréljem a szélvédőmosó folyadék tömlőjét? Sajnos a kivezetésnél eltört.... Szivesen fogadok javitási kézikönyvet is!

Előre is köszi a segítséget!

(M)Ákos Creative Commons License 2016.10.31 0 0 70675

A nehezén túl vagy, a többi gyerekjáték. :)

Előzmény: Draganovic (70673)
globglob Creative Commons License 2016.10.31 0 0 70674

Szépjónapot! Ha valakit érdekel egy Skoda Swing fejegység (a 2012-es Octavia 2 Faceliftemből kiszerelve - Bolero ment a helyére), akkor az dobjon nekem mihamarabb egy mailt.

Delphi gyártmány, kód van hozzá.

Draganovic Creative Commons License 2016.10.31 0 0 70673

Csak gyujtásra patika a kép ,ahogy elindítom az autót már be is csikoz ,jó helyre kötöttem :) de nem úszom meg a kondit meg diódát ,holnap megyek vissza az osztrákokhoz majd legközelebb ....... :)

Előzmény: (M)Ákos (70670)
Draganovic Creative Commons License 2016.10.31 0 0 70672

Így már értem a "cold diagnosis" mit takar ,akkor ezen nem erőlködöm .........köszi

Előzmény: Horváth Ozzy (70671)
Horváth Ozzy Creative Commons License 2016.10.31 0 0 70671

ööö hogy kódoltad át "LED táplálásra"? mert amit képet mutattál azon gyakorlatilag mindennél be van kapcsolva annak a gyújtáskori ellenőrzése hogy nincs-e kiégve az adott izzó (cold check). o2-nél vcds-el csak a rendszámtábla világítást tudod állítani hogy pwm vagy sem (byte 17 bit7), de egyáltalán nem vagyok meggyőződve róla hogy változtat-e bármit is a ki/be kapcsolása. sajnos az o2 és az o3 totál más, szóval ami MÁkosnak pofonegyszerű az mqb-s o3-on az o2-n vagy nem megoldható, vagy megoldható de nem vcds-el hanem a picit komolyabb vas-pc -vel. hogy a csíkozást a pwm okozza-e azt passzolom. igazából abban sem vagyok biztos hogy féklámpa izzókon kívül -amik ugye egy 21W-os izzót használva féklámpa és hátsó lámpa egyben- bármelyiknek kellene pwm. szóval lehet hogy ezt a csíkozást simán a cold/warm check okozza, de mindegy is mert ezt sem lehet vcds-el kikapcsolni.

Előzmény: Draganovic (70669)
(M)Ákos Creative Commons License 2016.10.30 0 0 70670

Emiatt ne aggódj, a kamera sem gyári, meg a bekötés sem. :))

Attól még jó lesz, és a képe is rendben van.

(Diódát + kondit tudok túrni itthon, szólj ha kell.)

Előzmény: Draganovic (70669)
Draganovic Creative Commons License 2016.10.30 0 0 70669

Megjavult=teljesen tiszta kép? Ki akartam hagyni a forrasztást remélem van más megoldás is :(

 

Próbálok gyár közeli megoldást találni.Viszont ha gyújtásra tiszta a kép,motor indításra újra csíkoz,még így is hogy át van kódolva a CEM LED táplálására,akkor már mindegy milyen megoldás,foltozni kell meg mokolni :(

Előzmény: SzG11 (70667)
Draganovic Creative Commons License 2016.10.30 0 0 70668

Közben szerintem mivel van 3. féklámpa és az LED-sor így eleve a féklámpára egyenletes áramot adhat azért jó féklámpán a kép.

 

Holnap kipróbálom.

Előzmény: (M)Ákos (70666)
SzG11 Creative Commons License 2016.10.30 0 0 70667

Tegyél bele sorban egy diódát, (katód a kamera felé) és a katód és a föld közé egy 1000uF/35 V-os kondenzátort.

Ettől nekem megjavult.

 

Előzmény: (M)Ákos (70666)
(M)Ákos Creative Commons License 2016.10.30 0 0 70666

Fekete képernyő színes csíkokkal, nekem ugyanez volt.

Próbáld ki, hogy csak gyújtáson (rükiben) jó-e a tolatólámpáról.

Aztán indítsd be a motort.

Ha utána megint jönnek a színes csíkok, akkor nem nyert a közvetlen tolatólámpáról táplálás. :(

 

Előzmény: Draganovic (70665)
Draganovic Creative Commons License 2016.10.30 0 0 70665

Fék lámpáról járó motornál tökéletes képe volt ,leveszem egyenesen a feszt a tolatólámpa izzóról azt meglátjuk .....

 

Most jelenleg inkább tiszta fekete szines csíkokkal a kép ,holnap még lehet lesz időm játszani vele.

Előzmény: (M)Ákos (70664)
(M)Ákos Creative Commons License 2016.10.30 0 0 70664

Sajna nem tudom a pontos választ.

Lehet, hogy kódolással sem tudsz tiszta egyenfeszültséget leszedni a tolatólámpáról, mint az O3-nál.

Az mondjuk érdekes, hogy a féklámpáról meg igen. Járó motornál is? (Ha visszacsinálod a kódolást, akkor az is zavarja a kamerát?)

Amit tennék: rákötném egy időre a kamerát valami 12 V áramforrásra. (Igazából 14 V jobb lenne.)

Időnként megtapogatnám a fesz.szabályzóját, hogy mennyire melegszik.

Ha megáll 40-50 foknál, és órák múlva sem megy feljebb, akkor nem paráznék, és bekötném állandóra pl. az ablaktörlő motorra, aztán hadd menjen mindig (gyújtáson), kit zavar.

Ha ez a megoldás nem jó, akkor sajna nem úszod meg a relé beépítést. :(

Nem egy nagy ügy, pl. itt egy videó, a képet abból vágtam ki.

A tolatólámpa húzza be a relét, ami meg rákapcsolja a 12 V-t (pl. az ablaktörlő motorról) a kamerára.

Esetleg nézelődj itt (google fordítóval), az első link kapásból egy ilyen relés megoldás.

(Kódolásos trükk nélkül O3-nál is ugyanezt csinálják: link)

 

Előzmény: Draganovic (70659)
ac07 Creative Commons License 2016.10.30 0 0 70663

Nem egygazdás autó, hanem kulcsos ez lehet az oka. Viszont akkor is lötyögött már a váltója érzetre, de mindenképpen sokkal hangosabb volt a beltér. Lehet, hogyha mégegy kört konfiguráltatok a kereskedővel, akkor OIII lett volna.

Előzmény: (M)Ákos (70578)
Draganovic Creative Commons License 2016.10.30 0 0 70662

Az kemény nem kell japó autó :)

 

Persze fejegység csak a CAM video jelet kapja a +12 jön a tolatótol a test meg végülis bárhova ,de én inkább bekötöttem a gyári test vezetékhez ikresítve ....

 

Majd holnap még játszom vele ....

Előzmény: Törölt nick (70661)
Törölt nick Creative Commons License 2016.10.30 0 0 70661

Szakik ne nézzenek most:

Vannak körmös csatik, tökéletes ilyen helyzetre. Ezt műszerészek persze nem használják, mert a forrasztás a biztos kötés (igazuk is van), de a körmös viszont könnyen bontható, ha mégse kell...

 

Neked még sztem könnyebb a helyzeted, japán kocsiknál nem pozitívat kapcsolnak, hanem testet sok esetben. Jelenlegi ignis meg a ráadás, japán, azaz mindenhol test, kivéve középkonzol, világításkapcsoló és társai, mert az bíz opel hulladék megoldása :D

Világításkapcsoló pl kapcsolónál pozitívat kapcsol, lámpánál meg már testet :D Van egy plusz elektronika betéve, ami megfordítja a dolgot :D Ez a jó megoldás mi? :D

 

 

 

Feltételezem csak kamerát akarsz bekötni és a megjelenítő mondjuk fejegység és nem plusz tükör fellógatva a gyárira. Azaz nem kell szórakozni plusz táppal elől is :)

Előzmény: Draganovic (70658)
skoda octiii Creative Commons License 2016.10.30 0 0 70660

Már 10 000 km-ert mentem az autóval, de még most sem tudom pontosan milyen vezetési stílus illik hozzá. Eddig szívó benzines autóm volt. Most 1.6 Diesel Octavia, én jellemzően 1500 - 2500 fordulat szám között használom, úgy érzem így 10 000 km után nagyjából ez így jó de kíváncsi lennék a ti véleményetekre is. Autópályán nagyon ritkán járok vele, érdemes e néha pörgetni esetleg 3000 fölé vagy jó ez a használat ahogy én használom?

Draganovic Creative Commons License 2016.10.30 0 0 70659

Szia elég a pipa a fényforrásoknál vagy külön bele lehet menni PWM-re állítani?

 

Most így néz ki.

 

Előzmény: (M)Ákos (70649)
Draganovic Creative Commons License 2016.10.30 0 0 70658

Tényleg ez lesz beszorítom a vezetéket az izzó talpa és a helye közé az a tuti  :)

Előzmény: Törölt nick (70657)
Törölt nick Creative Commons License 2016.10.30 0 0 70657

Amikor csináltam, akkor közvetlen a tolatólámpától hoztam a feszt, nem volt hibalehetőség :)

Izzóval viszont hangyázott, mondjuk engem nem érdekelt.

 

Ez ugyanakkor egy eredeti kínai kamera és tükör volt :)

Előzmény: Draganovic (70654)
Draganovic Creative Commons License 2016.10.30 0 0 70656

Tudom milyen ez, nincs mit :)

Előzmény: vbandit (70655)
vbandit Creative Commons License 2016.10.30 0 0 70655

"Mk60 EC1 ABS / ESP = pin 35", Nagyon szépen köszönöm. Ez telefonról lehetetlennek tűnt :(

Előzmény: Draganovic (70653)
Draganovic Creative Commons License 2016.10.30 0 0 70654

LED volt aztán csikozott visszatettem az izzót de úgy is csikoz ,a legszörnyűbb hogy nem tudom jó helyre van e kötve ,érdekes féklámpára kötve tökéletes a kép ,szerintem ha tudnám melyik pin a tolató azon is jó lenne ......

 

Mindegy majd holnap játszok még vele ....

 

Csatiba az eredeti vezetékekhez szorítottam oda és úgy kapcsoltam össze a "zártam" a csatlakózó házat.

 

Jónak kéne lennie hisz a féklámpa is izzó :O azon meg jó

 

Sokat sz----tam vele mire átfűztem az autón ,nem örülnék neki ha + relé kéne és menne állandóan a kamera az nem valami OEM megoldás :) meg zavarna a tudat.

Előzmény: Törölt nick (70652)
Draganovic Creative Commons License 2016.10.30 0 0 70653

Mk60 ABS / ESP = Pin 27

Mk60 EC1 ABS / ESP = pin 35

Mk70  Pin 7 ABS / ASR

Előzmény: vbandit (70650)
Törölt nick Creative Commons License 2016.10.30 0 0 70652

Szia

 

Tolatóban izzó vagy led van?

Izzóval zizis lehet a kép, leddel elvileg nem.

 

Anno hondában szórakoztam vele :)

Előzmény: Draganovic (70647)
Draganovic Creative Commons License 2016.10.30 0 0 70651

7,27,35 Ez a 3-om van a 7 az FL előtti így marad a 27 és a 35 ez viszont ABS vezérlő függő.

Előzmény: vbandit (70646)
vbandit Creative Commons License 2016.10.30 0 0 70650

1k0 907 379 bj, mk60ec1 ez lenne az. valaki esetleg? köszönöm 

Előzmény: vbandit (70646)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!