Régebben irtam, hogy nagyobb sebességről fékezésnél beràz a kocsi eleje. Kapott új ATE tàrcsàt és betétet. Ki lett cserélve az első lengőkat szilant is. Megint elkezdett ràzni. Nem tudom mi okozhatja, tanàcstalan vagyok. Ha volt valakinek hasonló eset, kérem segítsen. Ja, a kormàny nem ràzkódik közben.
Sziasztok! 2004-es Octaviáról I-ről van szó. Már egy ideje nem világít bal első ajtó nyitás érzékelő led, nem csipog, ha fent marad a fényszóró és nem világít a belső lámpa, ha kinyitom az ajtót. Mind csak a bal első ajtóra vonatkozik. Ezeknek az érzékelői egy mikrokapcsolóban vannak? Csak azért feltételezem, mert szinte egyszerre kezdtek nem működni. Meg akarom csináltatni és szeretném tudni, h kb mennyi lesz a javítás. Az ilyen mikrokapcsolókat lehet javítani, vagy általában csere?
Lassan már két hete vagyok boldog tulajdonosa egy 2011-es évjáratú kombi 1.2tsi octaviának! ☺
A csomagtérajtó műanyag borítását hogyan tudom lepattintani, hogy kicseréljem a szélvédőmosó folyadék tömlőjét? Sajnos a kivezetésnél eltört.... Szivesen fogadok javitási kézikönyvet is!
Szépjónapot! Ha valakit érdekel egy Skoda Swing fejegység (a 2012-es Octavia 2 Faceliftemből kiszerelve - Bolero ment a helyére), akkor az dobjon nekem mihamarabb egy mailt.
Csak gyujtásra patika a kép ,ahogy elindítom az autót már be is csikoz ,jó helyre kötöttem :) de nem úszom meg a kondit meg diódát ,holnap megyek vissza az osztrákokhoz majd legközelebb ....... :)
ööö hogy kódoltad át "LED táplálásra"? mert amit képet mutattál azon gyakorlatilag mindennél be van kapcsolva annak a gyújtáskori ellenőrzése hogy nincs-e kiégve az adott izzó (cold check). o2-nél vcds-el csak a rendszámtábla világítást tudod állítani hogy pwm vagy sem (byte 17 bit7), de egyáltalán nem vagyok meggyőződve róla hogy változtat-e bármit is a ki/be kapcsolása. sajnos az o2 és az o3 totál más, szóval ami MÁkosnak pofonegyszerű az mqb-s o3-on az o2-n vagy nem megoldható, vagy megoldható de nem vcds-el hanem a picit komolyabb vas-pc -vel. hogy a csíkozást a pwm okozza-e azt passzolom. igazából abban sem vagyok biztos hogy féklámpa izzókon kívül -amik ugye egy 21W-os izzót használva féklámpa és hátsó lámpa egyben- bármelyiknek kellene pwm. szóval lehet hogy ezt a csíkozást simán a cold/warm check okozza, de mindegy is mert ezt sem lehet vcds-el kikapcsolni.
Megjavult=teljesen tiszta kép? Ki akartam hagyni a forrasztást remélem van más megoldás is :(
Próbálok gyár közeli megoldást találni.Viszont ha gyújtásra tiszta a kép,motor indításra újra csíkoz,még így is hogy át van kódolva a CEM LED táplálására,akkor már mindegy milyen megoldás,foltozni kell meg mokolni :(
Lehet, hogy kódolással sem tudsz tiszta egyenfeszültséget leszedni a tolatólámpáról, mint az O3-nál.
Az mondjuk érdekes, hogy a féklámpáról meg igen. Járó motornál is? (Ha visszacsinálod a kódolást, akkor az is zavarja a kamerát?)
Amit tennék: rákötném egy időre a kamerát valami 12 V áramforrásra. (Igazából 14 V jobb lenne.)
Időnként megtapogatnám a fesz.szabályzóját, hogy mennyire melegszik.
Ha megáll 40-50 foknál, és órák múlva sem megy feljebb, akkor nem paráznék, és bekötném állandóra pl. az ablaktörlő motorra, aztán hadd menjen mindig (gyújtáson), kit zavar.
Ha ez a megoldás nem jó, akkor sajna nem úszod meg a relé beépítést. :(
Nem egy nagy ügy, pl. itt egy videó, a képet abból vágtam ki.
A tolatólámpa húzza be a relét, ami meg rákapcsolja a 12 V-t (pl. az ablaktörlő motorról) a kamerára.
Esetleg nézelődj itt (google fordítóval), az első link kapásból egy ilyen relés megoldás.
(Kódolásos trükk nélkül O3-nál is ugyanezt csinálják: link)
Nem egygazdás autó, hanem kulcsos ez lehet az oka. Viszont akkor is lötyögött már a váltója érzetre, de mindenképpen sokkal hangosabb volt a beltér. Lehet, hogyha mégegy kört konfiguráltatok a kereskedővel, akkor OIII lett volna.
Persze fejegység csak a CAM video jelet kapja a +12 jön a tolatótol a test meg végülis bárhova ,de én inkább bekötöttem a gyári test vezetékhez ikresítve ....
Vannak körmös csatik, tökéletes ilyen helyzetre. Ezt műszerészek persze nem használják, mert a forrasztás a biztos kötés (igazuk is van), de a körmös viszont könnyen bontható, ha mégse kell...
Neked még sztem könnyebb a helyzeted, japán kocsiknál nem pozitívat kapcsolnak, hanem testet sok esetben. Jelenlegi ignis meg a ráadás, japán, azaz mindenhol test, kivéve középkonzol, világításkapcsoló és társai, mert az bíz opel hulladék megoldása :D
Világításkapcsoló pl kapcsolónál pozitívat kapcsol, lámpánál meg már testet :D Van egy plusz elektronika betéve, ami megfordítja a dolgot :D Ez a jó megoldás mi? :D
Feltételezem csak kamerát akarsz bekötni és a megjelenítő mondjuk fejegység és nem plusz tükör fellógatva a gyárira. Azaz nem kell szórakozni plusz táppal elől is :)
Már 10 000 km-ert mentem az autóval, de még most sem tudom pontosan milyen vezetési stílus illik hozzá. Eddig szívó benzines autóm volt. Most 1.6 Diesel Octavia, én jellemzően 1500 - 2500 fordulat szám között használom, úgy érzem így 10 000 km után nagyjából ez így jó de kíváncsi lennék a ti véleményetekre is. Autópályán nagyon ritkán járok vele, érdemes e néha pörgetni esetleg 3000 fölé vagy jó ez a használat ahogy én használom?
LED volt aztán csikozott visszatettem az izzót de úgy is csikoz ,a legszörnyűbb hogy nem tudom jó helyre van e kötve ,érdekes féklámpára kötve tökéletes a kép ,szerintem ha tudnám melyik pin a tolató azon is jó lenne ......
Mindegy majd holnap játszok még vele ....
Csatiba az eredeti vezetékekhez szorítottam oda és úgy kapcsoltam össze a "zártam" a csatlakózó házat.
Jónak kéne lennie hisz a féklámpa is izzó :O azon meg jó
Sokat sz----tam vele mire átfűztem az autón ,nem örülnék neki ha + relé kéne és menne állandóan a kamera az nem valami OEM megoldás :) meg zavarna a tudat.