Még nem teljes a táblázatom, de kb. 1.500 szakaszocskát néztem át az elmúlt hónapokban, a pontosítás és az összesítés folyamatos, végeredmény majd akkor, ha befejezem.
Sok energiát nem fordítok rá, mert folyamatosan változik, de egy állapotot azért rögzít.
Két oszlopot kiszerkesztettem Word-ben, íme:
A táblázat kiegészül a három fontos oszloppal:
Burkolat
Szélesség
Járhatóság
Vannak szakaszok, ahol a szakaszocskák száma 30 közeli:-)
Ezeknél a táblázatba foglalt adatokat (azonosító, hossz, Burkolat Szélesség Járhatóság) tervezem "átadni".
Ahogy már megfogalmaztam, a cél a gyenge láncszemek megtalálása.
Ilyen pl. a Mórágy-Kismórágy szakasz.
Van több is, de ezt részletesen előkészítettem, de idő hiányában nem raktam össze az elemeket, nem "publikáltam", de ami késik, nem múlik.
Jobban szerettem volna személyesen feltenni a kérdést nem itt blamálni magam de mostanában nincs tervben ugye hogy találkoznánk
Szóval, a Salgótarján-Ózd kék az ugye a kohász kék? (ezt Salgótarján körül láttam is mikor Bányász-körutaztam, kicsit mentem is rajta) Ez megy tovább ugye Miskolcra is. Az OKT környékén ez nem K hanem K+? És ami onnan megy tovább Egerig kék jelzés, az micsoda?
Ugyanis áprilisi emlékeim szerint három ilyen felfestés volt, ebből kettő feltűnő helyen, a Bányahegy felé vezető murvás út és a kék+ elágazásánál.Ezek már nincsenek meg.
Valahol a kék + és a kék sáv jelzés találkozása után picivel viszont megvan még egy ilyen jelzés, de nem túl feltűnő helyen, talán látszik a fotón:
Nagyon kevés idő alatt "kellett" dönteni, de azt hiszem, jól döntöttem.
Már kedden elindultam, a déli gyorssal, mely közvetlen járat, nem kell Zalaegerszegen fél órát várni.
A körforgalomnál elfogadható árért adtak szobát, reggelivel 5.000 lett volna, de a reggeli árát beszámították a vacsorába, mivel 6:08-kor már indult a busz Lentibe.
Szentgyörgyvölgyön a kocsma két megálló között van, de a sofőr megszánt.
Igaz, jó 10 percig várni kellett, mert csak 7:00-kor nyit.
A mellette lévő bolt csak 7:30-kor!!!
Pecsét OK, kávé finom.
Részletes beszámoló esetleg máskor, az első 10 kilométer gyakorlatilag aszfalt, autóval járhatók a kavicsos-sóderes szakaszok.
Kerkakutason a bolt 8:30-tól van nyitva 12:30-ig, a csütörtök szünnap, vasárnap ZÁRVA.
Kerkakutas után rövid aszfalt, majd egy meglehetősen sáros emelkedő, néhol zúzalékkal javítva, de az erdő előtti szakasz, ahol a favágók intenzíven "tevékenykednek", meglehetősen sáros.
Egy-egy rövid szakasz OK, de a völgyben van sár.
A gerincen, ahol a fenyők elszívják a nedvességet, már kényelmesen lehet haladni, szép az erdő, a jelzés OK.
A "tanya" előtt már-már Farkasfa hangulata érződött, sajnos, csak pár száz méteres ez a szakasz.
A hölgy készséggel hozta a bélyegzőt, állapota jó.
Kicsit beszélgettünk a világ dolgairól, azt érzékeltem, nem sokan nyitják rá az ajtót mostanában.
A tanyától gyakorlatilag végig kavicsos-sóderes az út, az elején ragadósabb, a sok eső miatt, de járható.
Csödén egy csoport miatt nyitva volt az étterem, kaptam sört, és bélyegzőt is.
Ezzel OK a Szentgyörgyvölgy - Zalalövő szakasz, a maradék már Őriszentpéter "központú".
Mákom volt, Csöde után nem sokkal felvett egy furgon, és a vasúti átjáróig vitt.
Maradt idő vásárolni, és ebédelni, a vonat 13:26-kor indult, és pontosan érkezett.
azóta le lett festve? (mert nekem azt írták igen, ezért is lepődtem meg a képeden bár azon még lombtalanok a fák, ezért gondolom hogy az a medvehagymás túrán készülhetett)
mostani állapotáról nincs fotód véletlenül? jöhet magánban is (elvileg legközelebb ott folytatnánk a kéket, de ez a legközelebb nem tudom mikor lesz..)
Múlt héten a fiammal a Gerecsében jártunk, a Tardosbánya-Mogyorósbánya szakaszt jártuk be másodszor.Már a túra elején eszembe jutott jzp2107 egyik hozzászólása innen vagy a teljesítménytúrás topikból, már nem emlékszem, de az biztos hogy abban egy picinykét kritizálta ezeket a felfestéseket:
talán igaza is volt, ez kissé túlzó.
Ennek kapcsán a Sandl Hársnál fogalmazódott meg bennem az hogy ezt meg kell írnom, mert szerintem ez amellett hogy ízléstelen, még egy százéves fa esetében természetkárosítónak is minősíthető, ugyanis a törzsének kérgébe csavarokkal rögzítették valakik ezt a keresztet:
egy ronda vaskereszt a Sandl Hárs törzsén, felirata:
"Keresztre feszített Jézus könyörülj rajtunk,
Hallgasd meg kérésünket meg imáinkat"
Ezzel önmagában szerintem semmi baj nincsen, csak annyi hogy nem ide erre a több mint száz éves fára kellett volna csavarozni 10-es csavarokkal hanem inkább csinálni neki egy külön keresztet, ami nem akkora nagy fáradtság mint egy ilyen táblát megcsináltatni.Aki ezt oda felcsavarozta a nagy kancsavarokkal erre a több száz éves fára abban szerintem szemernyi természettisztelet és alázat nincsen.
És ennek nincsen két hónapja hogy ez ott van, mert április elsején mikor még medvehagymát szedni voltunk itt akkor még nem volt feltéve:
Biztosan lehet postán is intézni, bár úgy mindenképpen hosszadalmasabb. Meg hát -hogy Hörpölint idézzem- ki ad fel szívesen manapság a postára egy telipecsételt kéktúrás füzetet? A mi füzeteinket én személyesen vittem el az MTSz-be, és a dátumozásból láttam hogy már pár nap múlva át is volt nézve és jóvá volt hagyva, mégsem szóltak, bő egy hét múlva telefonon érdeklődtem és mondták hogy mehetek érte.A jelvény ára ha jól rémlik 1000 vagy talán 1500 ft. Ezt rendezni is egyszerűbb személyesen.
Gomblyukjelvényt jelenleg ha jól tudom nem lehet kapni, kifogyott.Szerintem mostanában nem is lesz. De ez már egy másik kérdéskör, a régi szép jelvények ha elfogynak akkor véleményem szerint már csak kitűzőket fognak csináltatni, így következtettem ki egy-két utalásból az illetékesektől, van is rá példa, Gyermek OKT, Zempléni jelvénye, vagy éppen a Bakonyi részjelvény.
Sikerült végigjárnom az OKT! Arról szeretnék érdeklődni, hogy elég-e ajánlottam feladni az igazolófüzetet az MTSZ címére vagy személyesen kell leadnom? Postázzák a jelvényt és a gombjelvényt? Van most valami külön díja a jelvénynek?