Amikor volt a nevezetes balatonszemesi vihar, és a kedvezőtlen széliránynak köszönhetően a hullámok pont behatoltak a két mólószár között, gyönyörű I betűket karcoltak a levegőbe a vitorlások orrai a vendégmólónál.
A mellénk érkező jacht "legénysége" nem bízta a véletlenre: egész éjszaka fogták az orrot. Felváltva aludtak.
Mi meg kikötöttünk rendesen, és mindannyian egyszerre aludtunk. Reggel megvolt a hajó, megvoltak a bikák, megvoltak a kötelek. Jé.
Tessék normálisan kikötni azokat a szappanosdobozokat!
Emlékeim szerint 1972-73 ba sódert hordtunk a nagydunáról győrbe pontosabban a likócsi
rakodón álló elevátorhoz a (Pielach) FK 338 al a dereglyéket egy kis rábamotoros toló forgatta gondnélkül. ebben az időben történt meg, hogy este a nagydunáról érkező vizügyes vontatmányról a nagydunáról történő bekanyarodási manőver közben az egyik uszály horgonyát a slepszár leszakította közvetlen a bejáratnál. Mi regel ötkor indultunk likócsról és a torkolatban rászaladtunk az leszakadt négykapásra ami kb 2 méter hosszan felhasította a 338 as haslemezét közvetlen a géptér alatt. kiérve a nagydunára már a sülyedés állapotába a dereglyéket a hajózóúton kívül elengedtük ahol horgonyt dobtak,
mi pedig a Pielach- ot kifutattuk a partra a további sülyedés elkerülése végett. Másnap
két üres derglye közzé bekötöttük és már nemtudom melyik jeges lehúzott pestre a cserhalomba ahol kisólyázták és szépen befoltozták a jó öreg vontatót.
Nem értem hogy engedik meg! Borzasztó! A végén még kidöglik a lápi poloska meg a mocsári lepra is...Az öt tonnás magán jachtok sem mind tudnak előtte bohóckodni mert gyors. Ez már a vég. Pedig ezek a "kisgéphajók" nem csinálnak hullámot és direkt jót tesznek a környezetnek. Új szabályra van szükség!!! Csak sportcélú kisgéphajó közlekedjen a Szentendrei-Dunán, de csak akkor ha legalább 80 km/órával megy és az értéke meghaladja a 15 millát!
Má'mé'? Nem lehetetlen, lefényképelték őket egy tolóról, ami elengedte őket, merthogy sietnek. Aztán átküldték nekem, én meg betettem ide. Minden egyéb egyezés a véletlen műve:-)
Igen, a csurma egy merev egység volt, ennek ellenére, ahogy a árom hosszú tolatmányokat, úgy ezeket is szépen át lehetett vontatni Sztaklárban, Petresben, Apatinnál, s a Sárospartnál is.
Az első képen a magányos menetben úszó úszó látható, a többi első felén a próbálkozó STERLET (a töltésről készült felvételeken gyönyörűen kirajzolódik a kövezés a hajó mellett), a másik adagban pedig a hajózóutat körülbelül kiadó forgalom.